eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
54.6هزار عکس
42.6هزار ویدیو
880 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 کتب موفقیت و جای خالی حوزه علمیه از طرفی کمال مطلق خواه و بی‌نهایت‌طلب بودن جوانان و از طرفی هم تغذیه این میل وافر توسط میلیون ها نسخه کتاب انگیزشی غربی (آثار اشخاصی همچون: ناپلئون هیل، ژوزف مورفی، برایان ترسی، جک کنفیلد، شاکتی گواین، راندا برن و ...)، باید حوزه علمیه را به تامل و بررسی وادارد. اکنون گسترش وسیع آثار انگیزشی و موفقیت غربی در جای جای کشور و فضاهای متعدد (مانند پیاده روها، متروها، ترمینال های اتوبوسی و هواپیمایی و ...) به وضوح نمایان است. آثاری که تیراژهای میلیونی پیدا کرده اند. این آثار در کنار برخی از نکات سودمند خود دارای رویکردهای آسیب زایی هم هستند (مانند اومانیست، تکثرگرایی، جایگزینی برخی آداب و بِدَع به جای شریعت و ...). حوزه ی علمیه می بایست در این حیطه‌ی پرمخاطب ورودی جدی، حساب شده و دائمی داشته باشد. و به‌مانند و برتر از نشر نسل نواندیش، یک انتشاراتی با گستره‌ی بالا، فعال نماید. رویکرد آثار حوزه در این ساحت باید لحاظ کردن امور زیر باشد: ۱. ارضای بی نهایت طلبی فطری انسان ها ۲. ترسیم نگرش توحیدی (در هستی شناسی و انسان شناسی) به جای اومانیسم ۳. نشر روایات ابواب تعقل، نظم، دوراندیشی، مشورت، حسن ظن، فال‌نیک‌زدن، برنامه ریزی، استقامت و ... ۴. تبیین اسرارالشریعه (امثال نماز و زکات و ...) به جای مدیتیشن و یوگا ضروری است که حوزه علمیه برای این عرصه کارگروه تشکیل دهد؛ از ایده و نظر تا عمل و چاپ و تولید ... و این کارگروه باید دائمی باشد نه مقطعی. بنده بر اساس آشنایی و مطالعات بیش از پانزده ساله در این حیطه حاضر به همکاری هستم آن‌هم بدون هیچ چشمداتی. فقط باید گروه و نفرات و انتشاراتی هایی را راه انداخت. صدق و زمان شناسی شهید مطهری بود که وی را واداشت دست به نگارش کتاب فارسی داستان و راستان بزند ... الیوم تدریس خارج مشتق‌های تکراری هنر نیست. به ویژه با اغراض پوچ و موهوم، که نه وجاهت اخروی دارد و نه ارزش دنیوی. هشدار و اتمام حجت شهید مطهری را اینجا بخوانید.
✅امروزه ،کافیست فقط یکبار ازمقابل کتاب فروشی عبور کنی ،تا انواع و اقسام کتاب های غربی ها را درقالب روانشناسی چشمتان را به خود خیره نکند. ◀️درنگاه اول این کتاب ها،درظاهری کاملا فریبنده و دلنشین به نظرمی رسند، که گویی تمام مشکلات صرفا با خواندن این کتاب ها برطرف شده و آرامش درونی به انسان دست خواهد داد،اما غافل از این که همین خود باعث گرفتاری و بدبختی انسان ها می شود. 📚ازجمله ی این کتاب ها ،مجموعه آثار «وین دایر»نویسنده آمریکایی است ،او با این که خود را هیچ می انگارد ولی در نوشته هایش خط بطلانی بر راه و اهداف انبیا می کشد و «انسان» را بی نیاز از هرچیز و هرکس می داند و همه چیز را فقط از آن «خود»انسان مطرح می کند. ✅ ادعای «خود، خدایی» از سوی نویسندگان غربی ازجمله «وین دبلیو دایر» که مصداق بارز خود بزرگ‌بینی است، او بارها در کتاب قصدنیروی درون خود را به‌مثابه خدایی موردستایش قرار داده و از این رهگذر انسان را به‌ عنوان خالقی خودمختار، در گردونه آفرینش مورد ستایش قرار می‌دهد. 💯 خدا در اندیشه دایر نقش چندانی برای اداره امور ایفا نمی‌کند بلکه تنها نظاره‌گر است. در صورتی‌ که بزرگي و عظمت ذاتي انسان نيست، بلکه مقامي است که بايد با گام برداشتن ‏در ‏طريق الهي کسب شود و بدون اتصال عاجزانه به کرانه پروردگار؛ انسان همچون ذره‌ای از ذرات مادي زمين است، زمینی که در برابر هفت‌ آسمانی که در برابر عرش الهي است، چيزي نيست.‏چیزی که موردنیاز فهم بیشتر دایر و نویسندگان همسوی با اوست این است که بدانند انسان با موجودیت ناچیزی که دارد بدون ارتباط به منبع لایزال الهی مشتی استخوان به‌دردنخور و بی‌مقدار است. ♨️به نظر می‌رسد یک انسان واقع‌بین با توجه به کوچکی و ناچیز بودن خود در برابر عظمت الهی دچار ترس شده و برای علاج این ترس و همچنین جبران کوچکی خود دنبال راه چاره می‌گردد. 🕌امام حسین (ع) در دعای عرفه برای اینکه عظمت پروردگار را بشناساند این‌گونه می‌فرماید: بی‌نیاز خداوندا، من خود را از تو دارم، من خود را ايجاد نکرده‌ام، مشرف‌ به جهان هستي و هم نيستم به‌ اجبار آمده‌ام و به‌ اجبار هم خواهم رفت.
در پاسخ به سوالات احکام آرایشگری 👇👇👇
احکام آرایشگری فتاوای مقام معظم رهبری.pdf
332K
احکام آرایشگری، فتاوای مقام معظم رهبری
🔺معنویت کاذب وین دایر‼️ ❓کدام عرفان؟(قسمت اول) 👁🗨نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ✍سراسر نوشته‌های دایر، از جمله کتاب «درمان با عرفان»(که به عنوان یکی از ‌پرفروش‌ترین کتاب‌ها در امریکا مطرح شده) اشاره به حوادث و وقایعی با مضمون کشف و شهود می‌باشد که دایر مدعی است در زندگي‌ شخصی‌اش آن‌ها را تجربه کرده‌. این کتاب -نیز همچون دیگر آثار وی- مکتوبِ سخنرانی‌های اوست و بیشتر به خطابه‌ای مطول شباهت دارد تا کتابی مستدل و دارای پشتوانه عقلی، علمی و یا نقلی. 👈دایر برخلاف اغلب نویسندگان حوزه موفقیت که دیدگاهی خنثی یا حتی منفی نسبت به وجود خداوند و هدفمند بودن هستی دارند، به وجود خالق مطلق و پوچ نبودن هستی اعتقاد داشته و در آثار خود ازجمله کتاب اخیر، فصولی را به این امر اختصاص داده تا مخاطبِ –به ویژه غربی- خود را متقاعد سازد که خالقی قدرتمند، او را آفریده و رسالتی نیز بر عهده دارد و زندگی‌اش پوچ و بی‌هدف نیست. ↙️اشاره به سجایای اخلاقی و ابعاد الهی وجود انسانی(مانند عشق، سعادت، کمال و...) و تشویق به آن‌ها، شکرگزاری و سپاس به درگاه خداوند، قناعت و ساده‌زیستی، گذشت و ایثار، عدم قضاوت دیگران، خدمت به همنوع، راز و نیاز با خالق و...، ازجمله ویژگی‌های متمایزساز معنویت دایر است. منتها هر یک از این ویژگی‌ها که باید آن‌ها را اخذشده از فرهنگ و برخی آیین‌های شرقی دانست، از مجرای دیدگاه خاص او تبلیغ و تشویق گردیده‌ و فاقد نظام منسجم اخلاقی توصیه‌شده در ادیان آسمانی و توحیدی، به‌ویژه دین مبین اسلام می‌باشد. به‌گونه‌ای که دایر بعضی جاها با سخنان خود، عملاً برخی از این شاخص‌ها را زیر پا نهاده و بدان پایبند نبوده‌است. برای نمونه می‌توان به قناعت و ساده‌زیستی اشاره کرد. 👈دایر در جای‌جای سخنانش ضمن نقد اندیشه‌ مادی‌گرایانه فرهنگ غربی و تفکرات ثروت‌اندوزانه حاکم بر آن، مخاطبان را به ساده‌زیستی و زندگی همراه با قناعت تشویق کرده و برای اقناع مخاطب، مصادیقی از این ساده‌زیستی‌ و تلاش‌ برای آن را در زندگی شخصی‌اش به عنوان شاهد مثال ذکر می‌کند اما هر جا لازم باشد به اقتضای موضوع، از بیان مصادیقی دیگر در باب موفقیت‌های مادی و تلاش‌هایش برای کسب درآمد بیشتر اِبایی ندارد. مواردی چون تلاش برای حضور در شبکه‌های تلویزیونی تا سفر به نقاط مختلف امریکا و دنیا به منظور تبلیغ کتاب‌هایش. ضمن اینکه در سراسر کتاب درمان با عرفان -واغلب کتاب‌هایش- به تبلیغ ضمنی دیگر آثار خود نیز پرداخته و مخاطب را به مطالعه آن‌ها و گوش دادن به سخنرانی‌هایش تشویق می‌کند. البته نفس تلاش برای کار و کسب درآمد، مذموم نیست اما استفاده از یک تریبون برای تبلیغ غیرمستقیم و در عین‌حال ادعای ساده‌زیستی و قناعت‌پیشگی داشتن، ناسازگار می‌نماید.
🔺کدام عرفان؟ (بخش دوم) ✍️نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ↙️مقوله بخشش و گذشت که در اندیشه دایر، معنایی متفاوت دارد. دایر بحث گذشت و بخشش را با تلاش برای بخشش خویشتن (در درجه نخست) مطرح می‌کند، اما آن را نه به سبب ارتکاب گناهان یا احساس گناه افراد از اعمال بد خویش، بلکه فقط و فقط برای ایجاد آنچه «حس آزادی» می‌خواند، تشویق می‌نماید. 👈به عقیده دایر، دایره ارزش‌های تحمیل‌شده از سوی سنت‌ها و ادیان اعتقادی افراد، سخیف‌تر از آن است که نیازی به مقوله عفو و بخشش را مطرح کند و اساساً افراد نباید خود را به سبب این ارزش‌های تحمیلی مورد مؤآخذه قرار داده و احساس گناه کنند، لذا اولین مرحله بخشش را که از قضا مهم‌ترین مرحله هم تلقی می‌کند، همین بخشش به‌ظاهر آزادی‌بخش اعلام می‌دارد. وی‌ می‌نویسد: «...افرادی به نام بزرگ‌ترها و از ما بهترها [باید] به آن‌ها [مردم] بگویند چه باید بکنند، از چه بپرهیزند...، نسبت به احساسات جنسی خود بی‌اعتنا باشند، همه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متفاوت از خود را مردود شمارند و لعن کنند، هرگز طلاق نگیرند و طلاق ندهند و... . آیا این‌ها ارزش‌های اصیل شماست یا ارزش‌های تحمیل‌شده دیگران؟... در اینجا یکبار دیگر مزخرف بودن و بی‌معنی بودن نیاز به عفو نمودار می‌شود؛‌ شما نیازی به عفو خویشتن به لحاظ گناهان مرتکب‌نشده ندارید و چیزی برای عفو وجود ندارد... اگر رفتار شما مغایر با این مقررات قطعی و برگشت‌ناپذیر است، مرتکب عمل غیراخلاقی نشده‌اید و تنها مبادرت به عملی کرده‌اید... با پذیرفتن خود به صورت تمام و کمال، دیگر نیازی به عفو خویشتن ندارید... این شما را آزاد می‌گذارد و حق تعیین سرنوشت را می‌دهد.»(1) بدین‌سان، مآلاً ارزش‌ها و سنت‌ها را زیر سؤال برده و پایبندی بدان را مانع پیشرفت می‌خواند. ⛔️این پرهیز از حس گناه که دایر آن را نشانه زوال معنویت می‌خواند، دقیقاً با مبانی اعتقادی ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، در تضاد است. مفاهیمی چون «نفس لوامه» در متون اسلامی، درواقع به مثابه عامل و موتور محرکی است برای بیدار شدن حس معنویت‌خواهی و بیرون آمدن از منجلاب فساد و اندیشه‌های پلید و لذا می‌توان آن را موهبتی از جانب حق‌تعالی دانست. 📚پی‌نوشت: 1.دایر، وین، درمان با عرفان، ترجمه جمال هاشمی، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ نهم، 1384، صص352-350.
سلام صبح شما عزیزان بخیر با توجه به وفور کلاس های شبه عرفان یا به عبارتی عرفان های کاغذی و نو پدید مطالب امروز را به نقد این عرفان واره ها اختصاص دادم انشالله که توانسته باشم کمکی به دوستان و همراهان عزیز بکنم ☺️ دقت بفرمایید مطالب ارسالی تماما نقد جریان های انحرافی و عرفان های نوظهور است نه تایید آنها ❌❌❌❌ تحول و تبیین هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید https://eitaa.com/atashbeekhtiar_ir