#سوال
سوال 5️⃣2️⃣
برای خواص فعلا جای تبریک گویی نیست
چون هنوز هم نمیتوان در بین( عوام) غم و غصهی لای در ماندن و آسیب مرگ وار مادر و سقط سادات محسنی اش را فریاد کرد،😭😭
🍂🍃
نتیجه سوال بالا:
ما نباید ماه ربیع الاول رو تبریک بگیم چون غصههای ما تموم نشده
و
باید برای فاطمیه آماده بشیم و برای محسنیه گریه کنیم و مراسم عزا بگیریم
تبریک بعد از اتمام ماه صفر، معنایی ندارد و عزاداری تمام نشده است
👈توصیه اهل بیت علیهم السلام و بزرگان دین به چنین چیزی نیست
وگرنه در هر روز مصیبتی بر اهل بیت علیهم السلام وارد شده
و هر روز این دنیا، پُرست از غم و غصه
اما ما چنین توصیهای نداریم که هر روز موظف به عزاداری و غصه و اندوه باشیم
بلکه برای مصیبت کربلا و عاشورای حسینی، توصیه به ده روز عزاداری داریم از اول ماه محرم تا روز عاشورا
متاسفانه چند سالی است، عدهای معلوم الحال، به خلاف سیره علما و بزرگان،
اصرار به تداوم عزاداری دارند
و هر روزی را به بهانه یک مصیبت و غصهای که بر اهل بیت علیهم السلام وارد شده،
روز عزای عمومی اعلام کرده و دعوت
به عزاداری میکنند
سوال قبلی و پاسخش اینجا
ایام محسنیه
⭕️ در مورد ایام محسنیه امسال هم مثل هر سال بحثهایی در فضای مجازی پیش میاد که خوبه چند نکته در موردش مطرح بشه.
👇👇👇
🔶 بنابه منابع تاریخی چند مورد حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها شده که
👈هجوم آخر موجب شهادت فرزند حضرت میشه.
👈 این هجوم حدودا 50 روز بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اتفاق میفته.
🔺 برای همین اکثر مراجع و تاریخ نویسان میگن اصلا
👈در ایام اول ربیع اتفاقات مربوط به شهادت حضرت زهرا رخ نداده.❌️
👈 چون حضرت به مدت 40 شب به منزل مهاجرین و انصار میرفتن تا برای امیرالمومنین علی علیه السلام یار جمع کنند.
⭕️ در مجموع عزاداری ایام محسنیه بدعتی هست که از حدود 200 سال قبل پیدا شده و در سالهای اخیر هم تشیّع انگلیسی این بدعت رو پر رنگ کرده
و
👈 برای ضربه زدن به حاکمیت شیعه در ایران، چنین دههای رو طراحی کردن که همه مومنین باید مراقب باشند که در دام فرزندان انگلستان نیفتند.
👈 بدعت نوپدید ادامه عزاداری بعد از ماه صفر
#بدعت
#بدعت_محسنیه
#شیعه_انگلیسی
#جعل_و_تحریف
#سوال
سوال 4️⃣2️⃣
آیا حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که میفرماید:
«هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم».
درست است؟
🍂🍃
چنین گفتاری صحیح نیست و سندیت ندارد!. آنچه در احادیث آمده است:
👈بشارت بهشت به جناب ابوذر در ماه آذر رومی هست نه در ماه صفر!.
و این بشارتِ شخصی به ابوذر، عمومی نیست. در بیان روایات همواره درستی آن را از طریق عالمان دینی باید جویا شد تا خدای ناکرده در دام بدعتها و برخی از خرافات گرفتار نشویم. اما آنچه زمینه ساز آن شده تا چنین مطلبی از سوی برخی بیان شود را در ادامه مطرح خواهیم کرد:
👇👇👇
1️⃣-حدیث با لفظ «من بشّرنی بخروج صفر بشّرته بالجنّة».
الف)- جناب میرداماد در الرواشح السماویة ص ۲۸۷ به ضعیف بودن این حدیث اشاره دارد.
ب)- در کتاب مستدرک سفینة البحار نوشته الشیخ علی النمازی الشاهرودی اینچنین آمده:…وعن کتاب عجائب المخلوقات قال : روی عن النبی ( صلی الله علیه وآله ) إنه قال : من بشرنی بخروج صفر أبشره بالجنة . مستدرک سفینة البحار ، ج ۶ ص ۲۹۳. همانطور که میبینید بدون سند و با لفظ«روی» آمده است.
ج)-در کتاب المراقبات ( أعمال السنة ) – میرزا جواد آقا الملکی التبریزی – ص ۳۷ این حدیث بدون سند آمده است.
د)- ملا علی القاری از علمای اهل سنت این حدیث را جعلی می داند.حدیث : من بشرنی بخروج صفر بشرته بالجنة».لا أصل له» الأسرار المرفوعة فی الأخبار الموضوعة ( الموضوعات الکبری ) ، ص ۳۲۴
2️⃣ حدیث با لفظ «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة».
آمده که نیاز به توضیح دارد
🔸️الف) برای فهم روایت لازم است متن کامل حدیث را طبق نقل شیخ صدوق (ره) ببینیم:
متن عربی حدیث:
«عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ"
📚منابع:
علل الشرائع – الشیخ الصدوق – ج ۱ ص ۱۷۶/معانی الأخبار – الشیخ الصدوق – ص ۲۰۴ .
ترجمه روایت:
ابن عبّاس گوید:
روزی پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وی بودند فرمود:
نخستین شخصی که اکنون بر شما وارد شود مردی از اهل بهشت است، چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهی از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد
و در نتیجه بهشتی گردد، پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پی برد، و به باقیمانده اصحابش که نزد وی بودند فرمود؛
بزودی چند تن بر شما وارد میشوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است.
سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود:
ما اکنون در کدام یک از ماههای رومی بسر میبریم؟
ابوذر گفت: یا رسول اللَّه آذر بپایان رسیده است.
پیغمبر صلی اللَّه علیه و آله فرمود:
ای أبا ذرّ آن را می دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردی از اهل بهشت میباشی،
و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقهات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگی خواهی نمود، و تنها خواهی مرد، و قومی که عهدهدار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانی که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.»
(معانی الأخبار ص۲۰۵، علل الشرایع ج۱ ص۱۷۵)
توضیح روایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
و
بشارت به خروج ماه آذار رومی
و
بشارت بهشت به ابوذر رضی الله عنه
👇👇👇
این حدیث از جهت سند مورد قبول هست اما معنای خاص به خود را دارد.
آنچه از این روایت بدست می آید و هدف پیغمبر بوده، همان معرفی جایگاه ویژه جناب ابوذر به دیگران بوده است.
🔸️و گرنه معنا ندارد که بهشت برای کسی باشد که یک خبر ساده اینچنینی را مطرح نماید. پس اصطلاحا "قضیه فی الواقعه" هست و الغای خصوصیت برای غیر در آن معنا ندارد!.
👈یعنی این فرمایش رسول مکرم اسلام برای همان حادثه میباشد و نمیتوان آنرا تعمیم داد
و بشارت بهشت را برای تمام زمانها و تمام انسانهای پس از این واقعه دانست.
این معنا به خوبی از حدیث، آشکار است و از آن بدست میآید که پیغمبر مکرم اسلام تنها خبر اباذر را پذیرفت،
و اگر قرار بود صِرف خبر خروج ماه صفر برای بشارت بهشت ملاک باشد حتما بقیه اصحابی که این خبر را دادند، باید بشارت بهشت را از پیغمر صلی الله و علیه و آله و سلم میشنیدند!
در حالیکه اینچنین نیست، حال برسد به اینکه پس از گذشت سالهای زیادی از این حادثه آن را درباره عده زیادی بخواهیم تعمیم و اثبات نماییم!
👈از همه اینها گذشته حضرت فرمودهاند: «خروج آذار».
آذار از ماههای رومی است و ماه رومی روزهایش با ماه قمری تطابق ندارد.
لذا اینگونه نیست که همواره ماه آذر با ماه صفر مطابق باشد. تا بتوان این بشارتها را برای این ماه دانست.
🔸️نتیجه اینکه:
۱- هیچ حدیث معتبری وجود ندارد که بیان کند
«هر کسی مرا بخروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم»!.
و این مطلبی جعلی است.
۲- روزهای سال با هم یکسان هستند، معنا ندارد، بدون علت ماهی بر سایر ماهها برتری این چنینی پیدا کند که به صرف بیان تمام شدن آن ماه، بهشت لازم و بشارت داده شود!.
۳- در روایاتی که اشاره به ماه آذر شده است، منظور بیان برتری و جایگاه ویژه جناب ابوذر در طی یک حادثه است تا ماندگاری آن بیشتر شود.
البته برخی از اهل سنت مانند احمد حنبل این روایت را قبول نکردهاند، شاید چرایی آن این باشد که ابوذر از حامیان اصلی اهل البیت علیهم السلام بوده و اثبات چنین فضیلتی برای آنان گران تمام میشده است.
۴- خبر سایر اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمیتوان برای سایر مسلمانان در نسلهای بعد این حدیث را جاری بدانیم.
۵- برای اینکه کسی به اشتباه نیفتد در حدیث بهخوبی آمده است که پیامبر صلی الله و علیه وآله وسلم، ماه را میدانستند
و
ملاک صِرف خبر به خروج ماه نبوده است، بلکه
مقصود بیان فضیلتی برای ابوذر بوده است.«قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ »
۶- لازم است از انتساب هر مطلبی به اهل البیت علیهم السلام تا زمانی که درستی آن اثبات نشده،
خودداری نماییم.⚠️
👈 تا دچار نسبتهای دروغ و ایجاد بدعتها نشویم.
پس برای فهم مسائل دینی، و روایات به اهلش رجوع کنیم👌
والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین
سلام
ببخشید این👆سند معتبر داره
#سوال
سوال 3️⃣2️⃣
اعمال چهارشنبه آخر ماه صفر، جهت خانهدار شدن
🍂🍃
شبهه:
یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر برای گشایش کارها و رزق و روزی فراوان و حلال سوره های (انشراح، التین، نصر، اخلاص، ناس، فلق، حمد) هرکدام ۷ مرتبه قبل از غروب آفتاب بخوانید و عزیزانتان را هم مطلع کنید التماس دعا ...
(منبع کتاب مرقاه الجنان)
🔴سوال:
آیا برای یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر، اعمال خاصی توصیه شده است؟
سندیت و اعتبار دارند؟ می توان این احادیث را پذیرفت؟ چون اکثر آنها منبع دارند. آیا هر حدیثی با منبع باشد پس صحیح می باشد؟
🔵پاسخ کوتاه:
👈ما در اسلام فقط مقید به امری هستیم که از طرف قرآن یا امام معصوم بعنوان منصوص آمده باشد.
نڪته/1🔻
در این سالها هم دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم از این پیامها زیاد ساخته اند، وقتی مطلبی سندیت ندارد و از کلام معصوم نیست میشود بدعت.
کسی از خودش حق ندارد برای یکشنبه آخر صفر فضیلت بسازد و بعد نسخه بدهد. این جنس پیامها غالبا تحت سیطره تفکر یهودی هاست که برای ترویج خرافات و بدعت ها پخش میکنند. و اینکار از صدر اسلام بعنوان اسرائیلیات رواج داشته.👇
نڪته/2🔻
كتاب مرقاة الجنان يكی از منابع قديمی و معتبر حديث و دعای شيعه نيست که بعنوان سند این روایت معرفی شده.
• کتب اربعه شیعه که احادیث آن تائید شده اند عبارتند از:
1_ ﺍﻟﮑﺎﻓﯽ ( ﺍﺻﻮﻝ، ﻓﺮﻭﻉ، ﺭﻭﺿﻪ ) ﻧﻮﺷﺘﻪ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻣﺘﻮﻓﺎﯼ 328 ﻩ.ﻕ . ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺎﻓﯽ 16199 ، ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
2_ ﻣﻦ ﻻ ﯾﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﯿﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺑﺎﺑﻮﯾﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﺻﺪﻭﻕ ( 306 ـ381 ﻩ.ﻕ ) ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ 5963 ﺣﺪﯾﺚ میباﺷﺪ.
3_ ﺗﻬﺬﯾﺐ ﺍﻻﺣﮑﺎﻡ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ 13590 ﺣﺪﯾﺚ میباﺷﺪ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺁﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﻮﺳﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﻃﻮﺳﯽ (385 ـ 460 ﻩ.ﻕ) میباﺷﺪ.
4_ ﺍﻻﺳﺘﺒﺼﺎﺭ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺷﯿﺦ ﻃﻮﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ 6531 حدﯾﺚ میباﺷﺪ.
نڪته/3🔻
درباره قرائت سورههای قرآن و نمازهای مستحبی ميتوانيد آنها را بخوانيد و حتما هم ثواب دارد ولی خيال نكنيد مثلا حتما بايد چهارشنبه آخر صفر باشد كه اثر كنند!! خير اين دستورالعملهای عجيب غالبا از معصومين(ع) نيست بلكه اختراع بعضيها میباشد.
نڪته/4🔻
ميشود اثبات كرد كه اكثر اينها توصيه معصومين(ع) نیست
👈زيرا مثلا دعایی كه تا سال 900 هجری در هيچيك از كتب معتبر شيعه نبوده و يكدفعه سبز ميشود جعلی است.
نڪته/5🔻
👈در فضای مجازی هر حدیثی که زیرش چند منبع ذکر شده باشد به معنای صحت آن نیست.
التماس دعا
📢 *هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم*
🔹 امروز؛ صفحه صد و پنجاه و چهار قرآن کریم
سوره مبارکه الأعراف
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
*أَوَّلُ مَا تُغْلَبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْجِهَادِ، الْجِهَادُ بِأَيْدِيكُمْ،* *ثُمَّ بِأَلْسِنَتِكُمْ، ثُمَّ بِقُلُوبِكُمْ؛ فَمَنْ لَمْ يَعْرِفْ بِقَلْبِهِ* *مَعْرُوفاً وَ لَمْ يُنْكِرْ مُنْكَراً قُلِبَ، فَجُعِلَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ وَ* *أَسْفَلُهُ أَعْلَاهُ.*
🌹امام علی علیهالسلام فرمودند:
نخستين جهادى كه در آن شكست مى خوريدجهاد با دستهايتان است. سپس، جهاد با زبانهايتان است و آن گاه جهاد با دلهايتان.
كسى كه كار نيكويى را در دل نستايد و كار زشتى را در دل نكوهش نكند، دگرگون شود و زير و زبر گردد، یعنی حس تشخيص نيك و بد را از دست مىدهد.
▫️اين كلام نورانى در واقع ناظر به مراحل سه گانه امر به معروف و نهى از منكر است.
وقتی با عمل نتوانستید امربه معروف و نهی از منکر کنید با گفتار و اگر در گفتارتان هم مانع ایجاد شد با قلب خود تاثیرگذار باشید، در غیراینصورت قلب واژگون شده و قدرت تشخیص از انسان گرفته میشود.
معلوم است كه منظور از «قلب» در اين جا آن عضو صنوبرى كه وسيله رسانيدن خون به تمام اعضاى بدن است نمى باشد بلكه قلب در اين جا به معناى عقل و حس تشخيص است زيرا يكى از معانى قلب در لغت، همان عقل است. اشاره به اين كه انسان حس تشخيص نيك و بد را در چنان محيطى از دست مى دهد و به تدريج نيكى ها در نظرش زشت و زشتى ها در نظرش زيبا خواهد شد.
📚حکمت ۳۷۵ نهجالبلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ السلام عَلَیْکَ یا بَقِیَّةَ اللّهِ فی اَرْضِه
❤️السلام علیک حین تقرا و تبیّن
❤️السلام علیک حین تصلّی و تقنت
❤️السلام علیک حین ترکع و تسجد
❤️السلام علیک حین تهلّل و تکبّر
❤️السلام علیک حین تحمد و تستغفر
29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شستشوی حرم وضریح و صحن امام حسین ع. پس از ماه ها حزن واندوه..بسیار زیباست.
هرکس از در این خانه دور شد، در وادی ضلالت گم شد.
❌ توطئه علیه تنها سنگرهای رسانه ای جبهه انقلاب را جدی بگیرید
در جنگ تمام عیار رسانه ای شاهد یک پازل طراحی شده چند وجهی برای زمین زدن معدود رسانه ها و تریبون های انقلابی مانند کیهان و ایتا و ... هستیم .متاسفانه دشمن با دست برخی خودی ها دارد این کار را انجام میدهد.
خواص هوشیار باشند و از تنها سنگرهای رسانه ای جبهه انقلاب در جنگ رسانه ای حفاظت ومراقبت کنیم
✅ پاسخ "کیهان" به سخنان پناهیان
آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
🔹«الدهرُ يَومان: يومٌ لكَ و يومٌ علَيكَ»، روزگار دو روز است؛ روزی با تو و روزی بر تو. این کلام مولا را ما سالهاست در کیهان زندگی کردهایم. نه از تعریف و تمجید افراد سرمست شدیم و نه از تقابل و طعنه همان افراد هراسان. سالهاست که به تقابل و طعنه و بدگوئی مخالفان کمترین اهمیتی ندادهایم، بنابراین بدیهی است که اظهارات آقای پناهیان را که در مقایسه با آنها بسیار ناچیز است، نادیده میگیریم و به آن اهمیتی نمیدهیم. ولی کاش آقای پناهیان سخنان اخیر خود را با تبلیغات مشابه رسانههای بیگانه علیه کیهان به مقایسه بنشیند و اگر تفاوتی در آن دید، ما را هم بیخبر نگذارد!
🔹کلیگویی کار آسانی است. انتظار آن بود که آقای پناهیان به جای کلیگویی، دقیقاً بفرمایند کیهان در کجا و چگونه دوقطبیسازی کرده است؟! کیهان به این فریب که تمام وزیران معرفی شده با هماهنگی و نظر مثبت حضرت آقا انتخاب شدهاند اعتراض کرد و در حالی که خواص در مقابل این فریب خطرناک سکوت کرده بودند، اسناد و دلایل محکمی بر بطلان آن ارائه کرد. آیا سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «بیشتر وزرای معرفی شده را نمیشناختم و نظری ندادم» تأییدی بر ادعای ما نبود؟
🔹کیهان به حضور زاویهدارها در برخی پستهای حساس اعتراض کرد، یعنی دقیقاً از دستورالعمل رهبر معظم انقلاب به آقای رئیسجمهور پیروی کرد. کجای این اقدام کیهان دوقطبیسازی است؟! کیهان در دفاع از دستاوردهای ۳ ساله شهید رئيسی اعلام کرد که دولت آن شهید بزرگوار اسب زین شده به دولت چهاردهم تحویل داده است و به فهرست بلند بالایی از این دستاوردها اشاره کرد. آیا دفاع از شهید رئیسی در مقابل هجوم ناجوانمردانه گروهی از مدعیان اصلاحات، دوقطبیسازی است؟!
🔹کیهان در گزارشی مستند تاکید کرد که به کارگیری افراد زاویهدار و بیگانه با انقلاب «وفاق ملی» نیست. این نیز تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست که در کمتر از دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید؛ سه مرتبه و در سه سخنرانی مجزا به تفصیل نسبت به انتصاب افراد بدسابقه و بیگانه با انقلاب هشدار دادهاند. کجای این کار دوقطبیسازی است؟! آقای پناهیان سخن شما به عنوان یک روحانی انقلابی باید سنجیده و حساب شده باشد. نمیخواهیم از کیهان تعریف کنید و از بدگوییتان علیه کیهان هم نگران نیستیم ولی از افتادن شما به دام بدخواهان بیم داریم؛ به خاطر خودتان و نه خودمان. ما دوستدار شما هستیم و نمیخواهیم ببینیم اظهارات شما با تشویق و حمایت دشمنان نظام و اسلام روبرو شود؛ کسانی که دشمن شما نیز هستند.
🔹مطالبهگری؛ دوقطبیسازی نیست و منافاتی هم با وفاق و حفظ اتحاد ندارد؛ همانطور که رهبر انقلاب هم ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ فرمودند: «ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سهگانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّهی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها.»
🔹اگر این موارد دوقطبیسازی است پس تکلیف جهاد تبین و جنگ روایتها و ضرورت دفاع از آموزههای انقلاب چه میشود؟آیا تاکید رهبر انقلاب بر مقابله با مفسدان دوقطبسازی است؟ و یا طرد ملیگرایان و نهضت آزادی و انجمن حجتیه از سوی حضرت امام دوقطبیسازی بوده است؟
🔹از کیهان به عنوان روزنامه دوقطبیساز سخن گفتهاید و بعد به روزنامههای اطلاعات و جمهوری اسلامی هم اشاره کردهاید! چرا از روزنامههای زنجیرهای مثل هممیهن و سازندگی و اعتماد و شرق نامی نبردهاید؟! آیا نگاهی گذرا به مطالب آنها که کارویژهشان نفرتپراکنی و دوقطبیسازی است در این چند سال انداختهاید؟ اگر پاسختان مثبت است، رسم آزادگی چه میشود؟و اگر جوابتان منفی است و از آنها خبر ندارید که، چه عرض کنیم؟!
و بالاخره کیهان یاد گرفته است که خطشکن باشد؛ از طعنهها و تهمتها نرنجد و با فشار و تهدید از مسیر خود منحرف نشود و یا شانه خالی نکند و به لطف و عنایت خدای مهربان از این راه باز نمیگردد. آقای پناهیان شما از اظهارات نادرستتان برمیگردید؟