فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥صحبت های بسیار زیبای مهدی رسولی
💥سوال و استدلالی که تکلیف خیلی چیز ها رو مشخص میکنه
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
1_2959615767.mp3
5.01M
🎧 انتظار یعنی آینده قطعی
مسئلهی انتظار هم که جزء لاینفک مسئلهی مهدویت است، از آن کلیدواژههای اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است... انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلی مسئلهی مهمی است.
۱۳۹۰/۰۴/۱۸
#انتظار
#مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️افاضات جدید حسن آقامیری: «بجای انتقام، با فضل برخورد کنید با اسرائیل؛ همانطور که در نهجالبلاغه آمده!»
🔹ایشون یادش نمیاد امام علی (علیه اسلام )خیبرو فتح کرد یا اون نمیصرفه؟
🛑#جهاد_تبیین
اونایی که به جای اندوه چشماشون
فقط شکنجه و لگدهای توی صورت و قفسه سینه به آرمان علی وردی و قتل اون رو دیدن
خیلی کثیفن!
#اکباتان
#سید_جواد_هاشمی
✅طی ۲ روز تعطیلی در یک هفته از سال:
🔹حدود ۵ درصد مردم ایران به مشهد سفر کردند
🔹و حدود ۴ درصد به شمال کشور!
🔹ازدحام در فرودگاه امام خمینی به حدی بود که برخی به سختی به پرواز هایشان رسیدند.
🔹طی دوهفته قبل، مردم ۱۲ میلیارد دلار برای خرید خودرو در بانکها پول مسدود کردند.
🔹مجموع خودرو تولید داخل در سال به ۱۶۰۰,۰۰۰ دستگاه رسیده.
🔹ظرفیت کنسرت ها با بلیط ۲ و ۵ میلیونی به سرعت تکمیل می شود.
🔹طی هفته قبل اعلام شد مردم ایران چهارمین دارنده ارز دیجیتال جهان هستند.
🔹بالاترین سرانه مصرف بنزین، نان، برق، آب و لوازم آرایش جهان مربوط به کشور ما است.
🔹پس از روسیه، بالاترین میزان توریست ترکیه مربوط به ایران است
🔹مغازه های محلات عموما یا هایپرمارکت شده اند، یا املاکی و یا فست فود های متعدد که تا نیمه های شب شلوغ هستند.
❌اما رسانه کاری کرده که عموم مردم احساس کنند فقیرترین و بدبخت ترین ملت دنیا هستند
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸علت توقف حالات معنوی🔸
کسی را که غذا، چابکتر و قویترش کند، از خوردن غذا منع نمیکنند؛ حتی بیشتر هم میدهند؛ اما کسی را که با خوردن، چاق میشود و گوشت زیاد میکند، از خوردن منع میکنند، و او ناچار است بهاندازهای غذا بخورد تا از حرکت بازنماند. حالات معنوی برای عدهای سرعت در سیر و چابکی بهبار میآورد، ازاینرو بیشتر به او میدهند؛ ولی اگر کسی را مغرور و محجوب کرد، خداوند از سرِ لطف و رحمتی که به او دارد؛ آن حالات را قطع میکند تا او چابک شود و از حرکت بازنماند.
📖 کتاب تمثیلات اخلاقی، جلد 2، صفحه 25
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 چرا با نگهداری سگ تو خونه مخالفید؟!!
🟢 ببینید و سپس التماس تفکر!
🔹 سگبازهای محترم! اگه شما دوست دارید کثیف باشید، مردم چه گناهی کردند؟! دین ندارید لااقل انسان باشید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🥀نقل قول عجیب حجتالاسلام رفیعی از #شهید_رئیسی
📌«من به دور دوم ریاست جمهوری فکر نمیکنم!»
🤲ماجور باشند کسانی که ایشان را برای راه خدمت، حمایت کردند؛ رسوایی و لعنت خدا بر کسانی که میخواستند چوب لای چرخ دولتش کنند تا او را از چشم مردم بیاندازند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ جدید KHAMENEI.IR | صد جوان امروز، صد مدیر فردا
☝ نکتهای که رهبر انقلاب به دولت جدید درباره تربیت نسلی از مدیران پُرانگیزه برای فردای کشور گوشزد کردند
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 زانو زدن یک عرب در مقابل شاه #پهلوی!!!!
وقتی نشستن مترجم عرب در همه نشستهای رسمی رو به نفع پهلوی تفسیر میکنن!
🆔 @wiki_shobhe
☆○═════════┅
📲 《کانال ویکیشبهه》 عضو شوید👇
🔗 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe
❌ آمار شهدای ۱۷ شهریور چیست؟!
👈 اقوال و آمارهای گوناگون به روایت مرکز اسناد
1⃣ یکی از خلاها در تاریخ انقلاب اسلامی، نبود آمار دقیق و شفاف از شهدای مبارز در عصر پهلوی است. واقعه ۱۷ شهریور نیز از این اصل مستثنی نیست. ذیلاً نظر شما را به پژوهشی که مرکز اسناد تاریخی فراهم آورده جلب میکنیم و در فرسته بعدی نیز آمار دیگری ارائه میکنیم که مجموعاً نشان میدهد، تعداد شهدا در ۱۷ شهریور هر چند نهایی نشده؛ اما مقدار قابل توجه و بالایی است.
2⃣ در روز 18 شهریور (فردای واقعه)، رژیم پهلوی تعداد شهدا را 58 نفر و مجروحین را 205 نفر اعلام کرد.[61] مردم ایران، این آمار را نپذیرفتند و معتقد بودند که رژیم تعداد کمی را اعلام کرده. دو روز بعد دادگستری اعلام کرد تعداد کشتهشدگان به 95 نفر رسید.[62] سفارت امریکا این آمار را غیر واقعی میداند و مینویسد: «چندین شاهد عینی امریکایی و اروپایی اشاره به این داشتهاند که این رقم بایستی خیلی بیشتر از این باشد.»[63] پارسونز سفیر انگلیس تعداد شهدا را «صدها نفر» ذکر کرده است.[64] طبق ارزیابی سفارت امریکا آمار دقیق تعداد کشته شدگان چندین هزار نفر بود.[65] سولیوان سفیر آمریکا گزارش میکند که در میدان ژاله «بیش از دویست نفر از تظاهرکنندگان کشته شده بودند».[66] یک مقام امنیتی ایرانی به سفارت اطلاع داد بین 4000 تا 4500 نفر در میدان ژاله و چند صد نفر در مناطق جنوب شهر کشته شدند.[67] جان استمپل یکی از اعضای سفارت آمریکا در ایران از قول منابع پزشکی تعداد شهدا را «بین 200 تا 400 نفر» برآورد کرده است.[68] شاپور بختیار ادّعا میکند که «میتوانم به یقین بگویم تعداد کشتهشدگان حداکثر از 700 یا 800 نفر متجاوز نبوده است.»[69]
3⃣ شاهدان عینی تعداد شهدا را بیش از دوهزار نفر میدانند.[71] و میگویند دو تا سه هزار جفت کفش پاره و مندرس در خیابان 17 شهریور و میدان شهدا برجای ماند.[72] علی محمد بشارتی میگوید: من خودم در بهشت زهرا(س) روی یکی از جنازهها عدد 1723 را دیدم[73]. معلوم بود که آنها را از کانال رسمی مثل ساواک عبور داده و جواز دفن را صادر کرده بود و آن شماره هم شماره مسلسل افرادی بود که از کانال گذشتند. همچنین رادیوهای بیگانه نیز تعداد این شهدا را تا چند هزار نفر اعلام کردند.[74] هیچ کس نفهمید تعداد کشته شدگان آن روز چند نفر بود و در ارائه آمار، افراط و تفریط میشد اما شایعات بر این مبتنی بود که چند هزار نفر کشته شدهاند.[75] در هر حال، میتوان گفت که شهدا تعداد کمی نبودهاند.
🔰 پینوشت
[61] . روزنامه اطلاعات، ش 15706، 18 / 6 / 1357، ص 1.
[62] . یکسال مبارزه، پیشین، ص 404.
[63] . اسناد لانه جاسوسی، ج 9، ص 124.
[64]. روزنامهی اطلاعات، 20 / 6 / 1357.
[65] . اسناد لانه جاسوسی آمریکا، کتاب نهم، سند ش 52، ص 108.
[66]. پارسونز، آنتونی، غرور و سقوط، ترجمهی پاشا شریفی، تهران، انتشارات راهنو، 1363، ص 112.
[67] . اسناد لانه جاسوسی آمریکا، کتاب نهم، سند ش 58، ص 121.
[68]. جان. دی استمپل، درون انقلاب ایران، ترجمهی دکتر منوچهر شجاعی، تهران، مؤسسهی رسا، 1377، ص 168.
[69]. بختیار، شاپور، یکرنگی، ترجمهی مهشید امیرشاهی، بیجا، بیتا، ص 129.
[71] . آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مصاحبه با اسماعیل میکائیلی، ص 174-173.
[72] . همراه پیر پاک خاطرات، ولیالله چهپور، ص 62.
[73] . علی محمد بشارتی، عبور از شط شب، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1382، ص 166-165.
[74] همان.
[75] . کا گ ب در ایران، پیشین، ص 320.
نامه رهبر انقلاب به يكی از افراد قم در روز هفدهم شهريور۵۷
✏️ من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطرهای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خونبار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند.
✏️ این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینهای، همه عبرتها را به ما درس میدهد. کسی که روزنامههای آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، میفهمید که اینها میخواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه میکنند، از هم جدا کنند. عدّهای را که طرفداران و علاقهمندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار میکردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی میکردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقهمند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آنطور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم.
✏️ آن زمان من در جیرفت تبعید بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامهای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثتآمیز میخواهند بهانهای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.
✏️ روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامهها، خبر کشتار هفده شهریور را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم.
✏️ من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیریها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونهاش کشتار هفدهم شهریور بود. ۷۶/۶/۱۹
🗓 سالروز قضیه ۱۷ شهریور ۵۷ و کشتار مردم توسط عوامل رژیم پهلوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖تفسیر سوره مائده آیه ۱۰۸ شهادت ما حق ،نشانه فسق
🆔https://eitaa.com/tafsir_gh
▫️رُبَّ عَالِم قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَعِلْمُهُ مَعَهُ لاَ يَنْفَعُهُ
🟠چه بسيار دانشمندى كه جهلش او را كشته در حالى كه علمش با اوست; اما به حالش سودى نمى بخشد.
✍ امیرالمومنین علیهالسلام از عالمان نادانى سخن مى گويد كه جهلشان قاتل آنها شده است در اين كه چگونه علم و جهل در وجود آن ها جمع مى شود تفسيرهاى مختلفى مى توان بيان كرد. از همه روشن تر اين كه علم اگر با عمل همراه نشود همچون جهل است، بنابراين نكوهش امام(عليه السلام) از عالمانى است كه از علم خود بهره نمى گيرند و به آن عمل نمى كنند و سبب هلاكت مادى و معنوى آنها مى شود.این احتمال نیز وجود دارد که منظور از «جهل» صفات جاهلانه اى مانند غرور و تکبر و خودخواهى و سودجویى و ریاکارى باشد; هر گاه علم با این صفات نکوهیده جاهلانه همراه گردد عالم را به نابودى مى کشاند، نیز احتمال مى رود منظور این باشد که ظواهرى از علم دارد ولى به عمق آن نرسیده است و به تعبیرى دیگر، علم او فاقد بصیرت است .جمع میان این تفسیرها نیز مانعى ندارد.
📘#حکمت_107
شاه کشتار نکرد!!!
آقای زیباکلام در کتاب «شاه کشتار نکرد» مدعی است که شاه آدمها را نکشتهاست...
اما تاریخ چیز دیگری را گواهی میدهد!!
🖋 ویلیام هیلی سالیوان، آخرین سفیر ایالات متحده در ایران در کتاب «مأموریت در ایران» مینویسد:
♨️ صبح روز جمعه ۸ سپتامبر [۱۹۷۸/ ۱۷شهریور ۱۳۵۷ شمسی]، طبق برنامهریزی و قرار قبلی، تظاهراتی در میدان ژاله تهران در مقابل مجلس، برای عزاداری کشتهشدگان تظاهرات قبلی در قم شکل گرفت و درگیری با نیروهای نظامی که برای متفرق کردن آنها آمده بودند، به وقوع پیوست.
💢 به دنبال این درگیری فرمانده نظامی به سربازان دستور آتش داد. بازهم این نکته که اولین تیرها هوایی بود یا مستقیماً بهطرف جمعیت شلیک شد روشن نیست. به هر حال آنچه مسلم است سربازان بهطرف تظاهرکنندگان شلیک کردند و پس از آنکه گرد و غبار فرونشست، بیش از دویست نفر از تظاهرکنندگان کشته شده بودند.
💢 به نظر میرسید حتی دولت -و مخصوصاً شاه- از کثرت کشتهشدگان متحیر شده است.
📚 برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
به عنوان یک جوخه اعدام!!
🖋 میشل فوکو، فیلسوف، جامعه شناس و مورخ فرانسوی، در یکی از نوشتههای خود که در جلد سوم از مجموعه «یادداشتها در چهار جلد» گردآوری شده است، مینویسد:
♨️ جمعه هفده شهریور [۱۳۵۷ شمسی] شلیک مسلسلها در همهی روز ادامه داشته است. سربازان گاهی با #خونسردی_حسابشدهای به عنوان یک جوخهی اعدام؛ تیراندازی میکردند.
💢 برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
جمعه خونین ۱۷ شهریور
🖋 جان دی استامپل، استاد ارشد روابط بینالملل در دانشکده دیپلماسی و تجارت بینالمللی پترسون دانشگاه کنتاکی، در کتاب «درون انقلاب ایران» مینویسد:
♨️ پس از آغاز برخورد در میدان ژاله، مجروحین حادثه به سه بیمارستان واقع در ناحیه روان شدند. منابع پزشکی، کشتهشدگان را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر برآورد کردند. [...] در نیمروز ۸ سپتامبر [۱۹۷۸م/ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شمسی]، رقم مقتولین اعلام شده از طرف مخالفین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود، اما طی ۲۴ ساعت تا حدود ۱۰۰۰ نفر بالا رفت. گزارشات دیگر، کشتهشدگان را ۴۵۰۰ نفر ذکر کرده است و برخی تا ۲۰۰۰۰ نفر نیز گفتهاند.
💢 ادعای بنیادگرایان بر محاسبات خودشان مبتنی بود و ۱۲۲ کشته بیانیههای دولت، از ارقام پلیس استخراج شده بود. [...] پزشکانی که مدت ۳۶ ساعت کار کرده بودند، عقیده داشتند که رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ کشته و ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مجروح که در بیمارستانها و مراکز درمانی، درمان سرپایی شدهاند، برآوردی منطقی است.
⭕️ استقرار حکومت نظامی در تهران و تیراندازی در میدان ژاله تأثیری مهم داشت و فضای سیاسی تهران را بهطور جدی متحول کرد.
💢 برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۷ شهریور ماه ۵۷
بزرگترین قتل مردم و کودکان در یک روز طی صد سال گذشته 🥺 توسط شاه ایران
استاد میرزامحمدی ربیع.mp3
7.27M
#تاریخ
🔰 استاد میرزامحمدی :
محسنیه!
بحثهای تخصصی تاریخ تعصببردار نیست!
اقامه عزا دلیل می خواهد!
💠#دعایسیامصحیفهسجادبهبرایرفعبدهکاری💫
احمد غلامعلی، استاد دانشگاه قرآن و حدیث :
دعای سیام صحیفه سجادیه را دعایی است که معمولا برای رفع بدهکاری خوانده میشود و مفید است.
مرحوم شیخ بهایی در کتاب «چهل حدیث» خود، چهل حدیث را آورده و شرح کرده است و تنها یک حدیث را شرح نکرده و آن همین دعای سیام صحیفه سجادیه است! شیخ میگوید: من این دعا را برای هر حاجتی که داشتم، خواندم و پاسخ گرفتم و برای اینکه دینم ادا شد و این دعا برایم مجرب بود، آن را میآوردم.
در این دعا میخوانیم: «وَ هَبْ لِیَ الْعَافِیَةَ مِنْ دَیْنٍ تُخْلِقُ بِهِ وَجْهِی، وَ یَحَارُ فِیهِ ذِهْنِی، وَ یَتَشَعَّبُ لَهُ فِکْرِی، وَ یَطُولُ بِمُمَارَسَتِهِ شُغْلِی وَ أَعُوذُ بِکَ...»؛ خدایا! مرا رهایی بخش از وامی که چهرهام را افسرده و غمگین سازد، و اندیشهام را بیاشوبد، و فکرم را پریشان گرداند، و روزگاری دراز مرا به کوشش وا دارد... .
امام پس از همه درخواستهایش در این دعا، راهکاری نیز ارائه میدهد مبنی بر این که اگر بدهکاری رفع نشد، خدایا کاری کن همنشینی با فقرا برایمان محبوب باشد.