🔆 هیئت سکولار
شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت،واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود یکی هیئتی ها فریاد زد اقا جلسه را سیاسی نکن ما برای اشک بر حسین امده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم و ضجه بزنیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند.
😔ناگهان بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم... هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند.
عده ای زنجیر زن،عده ای سینه زن و عده ای قمه زن.....
فرمانده روس اینگونه گفت: میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد !!
اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند زنجیر و سینه و قمه زدند به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند.
آری این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که شیعه انگلیسی به شدت به دنبال ان است و برای ان میلیاردی هزینه میکند.
براستی در هیئتی که دغدغه مبارزه با #امپریالیسم و #صهیونیسیم نباشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه میزند...
#تاسوعای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خبر دارید که امام حسین (ع) کشتهٔ #جنگ_تحریف و #تخریب_ولایت است؟
💬 حجتالاسلام والمسلمین ماندگاری
اگر میخواهیم ماجرای کربلا تکرار نشود، در پازل تضعیف و تخریب نظام و ولی توسط دشمن شرکت نکنید.
✅ #جهاد_تبیین
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍روز عاشورای ۸۸ در تهران اتفاقاتی افتاد که خیلی ها نمیخواهند یادآوری شود، نسل جدید هم که اصلا اتفاقات آن روز را ندیده که چیزی به یاد آورد./حافظه تاریخی ایرانی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پیام قوی دختر بچه فلسطینی که در بمباران رفح مجروح شده
ترجمه: اساسا یهود دولت (کشور )به حساب نمیاد اون و زیر پا میزاریم و مثل آشغال بیرون میندازیم، چون بچه ها رو میکشه اگه شصت بار هم مارو بمباران کنه ما با او میجنگیم.
🌹ای مردم آیا نمی بینید کربلای امروز غزه است، ای مردم آیا نمی بینید شمر زمان چگونه دست به جنایت می زند و چگونه خیمه های حسینی را می درد اگر نمی بینید که هیچ ولی اگر می بینید چرا سکوت کردید؟
📸 مراسم عزاداری روز تاسوعا در دفاتر مراجع و علما
https://hawzahnews.com/xbQx2
https://hawzahnews.com/xbQx2
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
📸 مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت کف العباس - قم
https://hawzahnews.com/xbQx6
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«حسینی راستین» کسی است که «حسین زمان» خود را بشناسد و لحظهای از یاری و فرمانبرداری او غفلت نکند.
#ولایت_فقیه
#غزه
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمی زنیم.!
📚مجله مبلغان،شماره 39 🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸🍂🌸
- ناشناس.mp3
1.68M
❗️❗️❗️❗️❗️⛔️⛔️⛔️❌❌❌
اگر میخواهی ثواب شهدای کربلا را داشته باشید😳 این جمله را هر روز بخوانید👇
▪️يا لَيتَني کُنتُ مَعَهُم فَاَفُوزَ فَوزًا عَظيماً
👈حجت الاسلام رفیعی
✅✅✅✅✅✅❇️❇️❇️❇️
💠رهبر انقلاب: هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
🏴 من میگویم حرکت کرد تا #وظیفه را انجام بدهد؛
🔹بعضی میگویند امام حسین (علیه السّلام) حرکت کرد که قدرت را بگیرد -از مردمان مؤمن هم این حرف را میزنند،
اشتباه میکنند؛
بعضی [هم] میگویند حرکت کرد تا شهید بشود.
🔹من میگویم حرکت کرد تا وظیفه را انجام بدهد؛
منتها در راه انجام وظیفه، یک احتمال این است که آدم به قدرت برسد،
چه عیب دارد؟
یک احتمال این است که انسان شهید بشود،
چه عیب دارد؟
🔹مقصود این است که ما بتوانیم این عمل را انجام بدهیم، این وظیفه را انجام بدهیم؛ مسئله این است؛
🔹علّت اینکه ما در مقابلهی با آمریکا کوتاه نمیآییم این است. اینکه ما در مقابل فشار تبلیغاتی دشمنان، کم نمیآوریم به توفیق الهی، به خاطر این است؛
چون یک وظیفه است؛
🔹اگر چنانچه نکردیم، کان حقّاً على الله ان یدخلنا مدخله.
(رهبری1398/07/21)
▪️شاید فکر کنیم تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفتن مخصوص غیرانقلابی هاست در حالیکه اصلا اینچنین نیست؛ برخی انقلابیون نیز متاثر از جو ایجادی توسط رسانه هایند که در نهایت ناامید گشته و حتی آن ذهنیت خود را به عنوان واقعیت جامعه تصور کرده و همه جا بیان میکنند و طبق این ذهنیت خود به پیش بینی آینده میپردازند در حالیکه حقیقت چیز دیگری است. حقیقت و واقعیت آن چیزی است که رهبری (با آن دید جامع و کامل خود به دور از تاثیر پذیری از چیزی) میفرمایند؛ همانا در نگاه به آینده حضرت ایشان، امید موج میزند.
پ.ن: برخی رفقا با وجود این تصورات اشتباه، بالاخره سخن رهبری را میپذیرند اما هستند از دوستانی که به تزریق ناامیدی اصرار دارند و این خطرناک است و با ولایت مداری واقعی هم خوانی ندارد. ولایت مداری حقیقی را باید در یاران امام حسین علیه السلام را یافت.
⬛️ امام خامنهای (مدظلهالعالی):
🏴 انسان احساس میکند که نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، که هر دو هم درست است؛ اما مجموع دو نگاه، نشان دهندهی ابعاد عظیم این نهضت است. یک نگاه، حرکت ظاهری حسینبنعلی است؛ که حرکت علیه یک حکومت فاسد و منحرف و ظالم و سرکوبگر -یعنی حکومت یزید- است؛ اما باطن این قضیه، حرکت بزرگتری است که نگاه دوم، انسان را به آن میرساند؛ و آن حرکت علیه جهل و زبونی انسان است. در حقیقت، امام حسین اگرچه با یزید مبارزه میکند، اما مبارزه گسترده تاریخی وی با یزیدِ کوتهعمرِ بیارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین با اینها مبارزه میکند.
۱۳۷۹/۰۱/۲۶
▪️بیانات در خطبههای نماز جمعه تهران
انجمن حجتیه چیست؟ چه زمانی به وجود آمد؟موسس آن چه کسی است؟نظر آیت الله خامنه درمورد این افراد چه میباشد؟
👇👇👇👇👇👇👇
پاسخ:
انجمن حجتیه به عنوان یکی از جریانهای ایستای مذهبی در خنثی سازی و سیاست گریز نمودن قشر مذهبی، خصوصاً نسل جوان، نقش موثری را ایفا نموده است.
انجمن حجتیه پس از رکود چندساله، از سال 1376 فعال شده،تشکیلات خود را دنبال نموده و عناصر وابسته به این فرقه در تهران و شهرستانها با پوشش هیأت های مذهبی و جلسات تفسیر قرآن مشغول فعالیت شده و توانسته اند افرادی از قشر جوان را جذب نمایند.
‼️تاریخچه
الف) قبل ازانقلاب :
این انجمن بانام "انجمن خیریه حجتیه مهدویه" پس از کودتای 28 مرداد 1332 با رهبری محمد ذاکر تولایی(معروف به حلبی) با هدف مقابله با بهائیت تأسیس شد. لیکن در مبارزه با بهائیت، هیچ گاه اساس بهائیت (صهیونیسم) و رؤوس آن در ایران(هویداها، هژبر یزدانی ها و رژیم بهائی پرور شاهنشاهی) را مد نظر قرار نداده، بلکه در محیط اختناق رژیم شاهنشاهی در کمال آزادی، جلسات منظمی را در ییلاقها و باغهای بزرگ با صرف هزینه های سنگین برگزار میکردند. از افتخارات این انجمن در قبل از انقلاب عدم شرکت اعضایش در قضایای 15 خرداد بود.
ب) پس از انقلاب :
در ابتدای انقلاب با سوء استفاده از فضای باز به وجود آمده و با پوشش دفاع از اسلام فقاهتی، به جنگ با ولایت فقیه برخاستند. پس از سخنرانی امام راحل درسال 1362 عده ای از اعضا جریان متوجه انحرافات خود شده و از انجمن جدا شدند .
‼️حضرت امام خمینی (ره) درخصوص انجمن حجتیه فرمود :
یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید مصیبت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید.حضرت صاحب مگر برای چی می آید...این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندیها را برای خاطر خدا اگر مسلمونید ،بردارید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید، این دسته بندیها را بردارید. در این موجی که الان ملت را به پیش می برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پای تان خواهد شکست.(1)
‼️مواضع انجمن حجتیه
الف )مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی:
از مواضع انجمن، میتوان به مخالفت با تشکیل حکومت اسلامی خصوصاً بعد از انقلاب اشاره نمود.
👈امام خمینی(ره) در باب حکومت میفرمایند:
لازم است که فقها اجتماعاً یا انفراداً برای اجرای حدود وثغور نظام، حکومت شرعی تشکیل دهند. این امر اگر برای کسی امکان داشته باشد ، واجب عینی است و گرنه واجب کفائی است.
‼️انجمن معتقد است که استرداد حق مظلوم را باید به ظهور امام زمان (عج) واگذار نمود. طبیعی است که بر اساس این عقیده، امر تشکیل حکومت به خودی خود منتفی میگردد. برپایی حکومت به منظور استرداد حق بی مورد شناخته میشود.
‼️ب) عدم اعتقاد به ولایت فقیه:
ولایت فقیه جزء حکومت ا سلامی است. مشروعیت حکومت بسته به حضور فقیه جامع الشرایط در رأس امور است، تا ناظر بر اجرای احکام اسلام به طرز صحیح باشد. با ظهور انقلاب و برقراری نظام اسلامی درایران اصل ولایت فقیه به عنوان یکی از ارکان نظام به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید. اما انجمن حجتیه قائل به ولایت عامه مراجع در مقابل ولایت فقیه است.
با تعمیم ولایت میخواهند که همه مجتهدان ولایت داشته باشند. بین آنها یک نفر به عنوان فقیه اعلم شناخته شود، ولی جایگاه فقیه اعلم در راس کلیه قوای حکومتی نیست. انجمن با جدا کردن رهبریت از مرجعیت که ناشی از جدا کردن دین از سیاست است، تقلید خویش از مراجع خاص و عملکرد خود را توجیه مینماید.
‼️ج) مهدویت وانتظار :
رهبر و مؤسس انجمن حجتیه درجلسه درس و سخنرانی خود گفته است:
الان هم میگویی حکومت اسلامی خوب است. شما آن مصداق حاکم اسلامی را نشان بدهید. آنی که معصوم از خطا باشد را نشان بدهید. آنی که هوی و هوس و حب ریاست و شهرت و غضب و تمایلات نفسی به هیچ وجه در او اثرنکند، نشان بدهید. او بیاید توی میدان جلو بیافتد. ملت می افتد به خاک پایش، تمام مردم قربان خاک پایش میشوند .
بدین ترتیب اعضای انجمن برای توجیه رخوت و سازشکاری و تنبلی خود، قیام برای تشکیل حکومت شرعی را نفی می نمایند. نگرش انجمن در باب انتظار مبتنی است برنگرش عامه (باید امام زمان بیاید اشکالات رابرطرف کند و تا حضرت نیاید، هیچ کاری انجام نمیگیرد...)میباشد.سعی کرده اند این مسئله را به شکل استدلالی مدون نمایند .
‼️د) جدایی دیانت از سیاست:
در اساسنامه ای که مبنای خط مشی انجمن میباشد، آمده است که، انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت. مسئولیت هر نوع دخالت در مسائل سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن، بر عهده خود آنان خواهد بود.
حضرت امام(ره) در بیانی شیوا فرمود:
جدا کردن سیاست ا ز دین قیام برضد اسلام است.
‼️همچنین امام در جای دیگر فرمود :
ما مکلفیم به این که در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم، همانطور که پیغمبر(ص) دخالت میکرد.(2)
زمینه_سازی_ظهور