eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
54.1هزار عکس
42.2هزار ویدیو
877 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨متلاشی شدن هسته مرکزی سازمان جاسوسی بهائیت در شمال کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) 🔹به گزارش اداره کل اطلاعات مازندران، ۱۲ عضو تشکیلاتی صهیونیستی بهائیت در شهر‌های مختلف استان شناسایی و توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیر شدند. 🔹بر اساس این گزارش ۲ نفر از سرکرده این تشکیلات جاسوسی در تشکیلات صهیونیستی بیت العدل مستقر در سرزمین‌های اشغالی آموزش دیده و با اعضای تشکیلات خود در سراسر استان مازندران هسته جاسوسی تشکیل داده بودند. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
سرداردموحد فرمانده سپاه استان قم؛ قرارگاه مردمی اربعین کاری به‌جا، بزرگ و ماندگارست. سردار محمدرضا موحد در جلسه هماهنگی قرارگاه مردمی اربعین که به میزبانی سپاه استان قم برگزار شد، وجود قرارگاه مردمی اربعین را کاری به‌جا، بزرگ و ماندگار دانست. فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به میزبانی قم از زائرین حضرت سیدالشهداء (ع) در این شهر گفت: خدمت‌رسانی در شأن زائرین اربعین ابا عبدالله حداقل هدف برپایی چنین قرارگاهی است، و نباید از تاثیرگذاری فرهنگی و تعمیق بخشی نسبت به واقعه عاشورا غفلت کنیم. سردارموحدافزود: سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم همچون سالیان گذشته با حداکثر توان، چه از لحاظ لجستیکی و چه از لحاظ منابع انسانی در خدمت زائرین حضرت سیدالشهداء (ع) خواهد بود و خدمت به زائرین اربعین آرزوی قلبی همه خادمین مردم در سپاه قم است 🔰 انعکاس خبر در لینک زیر 👇 https://basijnews.ir/00dfhH 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
رهبر انقلاب: مهم‌تر از پدید آمدن نظام اسلامی، تاب‌آوری آن است 🔹نظام جمهوری اسلامی یک واقعیتی است؛ وعده نیست. نظامی است که به‌وجود آمده و به نظر من مهم‌تر از پدید آمدن نظام اسلامی، تاب‌آوری نظام اسلامی است. 🔹نظام اسلامی در مقابل این دشمنی‌ها، حملات و این ضربه‌های گوناگون تاب آورد. توانست تحمّل کند، توانست ایستادگی کند، توانست بماند و توانست قوی شود. 🔹امروز جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی ۳۰ سال قبل و ۴۰ سال قبل نیست. امروز بحمدالله آن نهال تازه‌روییده به یک درخت کهنی تبدیل شده و این یک الگوست. 🔹البته اینکه می‌گوییم جمهوری اسلامی الگوست معنایش این نیست که در همه‌ کشورهای اسلامی بایستی ساختار سیاسی مثل نظام جمهوری اسلامی باشد.۱۲/۶/۱۴۰۱ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
حقایق اربعین ۱.mp3
6.9M
۱ ✦ اربعین در حال ایجاد یک تحول است اما نه فقط در سطح زمین، بلکه اربعین درحال تغییر نظام برزخی و ملکوتیِ عالَم است❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 جاماندگان اربعین، حتماً ببینند! 💥فرمولی مهم برای از دست ندادن اربعین!
هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. – بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR رهبر معظم انقلاب ۲۰ آبان ۱۳۹۲ در دیدار با اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام‌ بیاناتی ایراد فرمودند. اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در تاریخ بیستم آبان‌ماه امسال، مصادف با هفتم محرم‌الحرام ۱۴۳۵ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار رهنمود‌هایی درباره هیئات مذهبی و مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام ارائه کردند.   پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن، صوت و فیلم بیانات ایشان در این دیدار را در آستانه‌ی اربعین حسینی منتشر کرده است که به مناسبت تاسوعای حسینی بازخوانی می‌شود. بسم الله الرّحمن الرّحیم هیئت رزمندگان یک پدیده‌ی مبارکی است؛ نَفْس اینکه رزمندگان ما هیئت عزاداری تشکیل بدهند -محور و نقطه‌ی ثقل اصلی هم عزاداری عاشورا است؛ بقیّه‌ای که فرمودید، این‌ها حواشی لازم و خوبی است، امّا آن نقطه‌ی ثقل، احیای عاشورا، زنده نگه داشتن عاشورا و عمق یابی ژرفای حادثه‌ی عاشورا است- چیز بسیار مبارک و مهمّی است.   جهاد، آن حرکتی است که در مواجهه‌ با یک خصم، با یک دشمن، انجام می‌گیرد – و این خصوصیّت را دارند، این روحیّه را دارند، برای همه‌ی اجتماعات وجودشان مبارک است یک نکته این است که اصل انتساب هیئت به رزمندگان، یک معنای مهمّی دارد. رزمندگان یعنی کسانی که در مواجهه‌ی با دشمن مجاهدت کردند؛ مجاهدت هم اعمّ از مقاتله است؛ مقاتله یعنی جنگ نظامی، مجاهدت مجموعه‌ای از انواع مبارزه‌ها است؛ جنگ نظامی، جنگ فکری، جنگ روحی، جنگ اجتماعی، مجموع این‌ها اسمش مجاهدت است، مجاهدت شامل همه‌ی این‌ها هم هست. آن کسانی که اهل مجاهدت در راه خدایند -یکی از خصوصیّات مجاهدت و معنای جهاد این است که دشمن در مقابل انسان باشد؛ هر تلاشی را جهاد نمیگویند؛ ممکن است کسی یک کار علمیای هم بکند [امّا]جهاد نباشد؛ جهاد، آن حرکتی است که در مواجهه‌ی با یک خصم، با یک دشمن، انجام میگیرد- و این خصوصیّت را دارند، این روحیّه را دارند، برای همه‌ی اجتماعات وجودشان مبارک است؛ چون اجتماعات بشری خالی از دشمن نیستند -حالا کم یا زیاد؛ یک وقت مثل ما دشمن زیاد دارند، یک وقت هم این قدر دشمن ندارند، امّا بالاخره دارند- و اگر چنانچه این جامعه در درون خود یک نیروی مواجه شونده و مقابله کننده‌ای داشته باشد که همان مبارزین و رزمندگان و مجاهدین هستند، میتواند احساس امنیّت بکند؛ والّا اگر این را نداشته باشد، مثل بدنی است که در درون خودش آن گلبول‌های سفید را که مثلاً مأمور به مواجهه هستند، نداشته باشد؛ انواع و اقسام بیماری‌ها بر این جامعه ممکن است عارض بشود.   اینکه این مجموعه بیایند برای مسئله‌ی عاشورا و مسئله‌ی عزاداری حسین بن علی (علیهم‌السّلام) تلاش بکنند و کار کنند و آن را گرم و گرامی و زنده بدارند، این خیلی کار مناسب و لازمی است؛ بنابراین نَفْس این انتساب، یعنی انتساب هیئت عزاداری به رزمندگان، چیز مبارکی است، چیز خیلی خوبی است، این را رها نکنید و هر چه میتوانید حفظ کنید و نگه دارید. نکته‌ی دیگر این است که اسم هیئت در آن تبادر عرفی، [به معنی]بی‌نظمی است؛ میگویند فلانی هیئتی عمل میکند، یعنی بی‌نظم عمل میکند. تقریباً میشود گفت شما اوّلین کسانی هستید که آمدید این مجموعه‌ای را که گویا طبیعتش طبیعت “بی‌نظمی” است، تحت نظم درآورید؛ این خیلی چیز خوبی است. خب، هیئتی بودن -که به اصطلاح تعبیری از بی‌نظم بودن است- به خاطر چیست؟ به خاطر این است که وقتی کسی وارد هیئت امام حسین میشود هیچ کس به او نمیگوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ کِی بیا، کِی برو؛ کاملاً همه‌ی تحرّکات، برخاسته‌ی از اراده‌ی مردم و خواست خود مردم است که آن هم ناشی از ایمان آن‌ها است؛ این چیز خیلی خوبی است، این را باید نگه دارید؛ یعنی ارتباط هیئت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایی خود هیئت و خود این کانون را برای دل‌های مردم باید نگه دارید، این را باید حفظ کنید، یعنی جوری نشود که حالت اداری و مانند این‌ها پیدا بکند. به نظر من مراکز شما‌ها حسینیّه‌ها است. شما مرکز اداری نمیخواهید؛ حسینیّه، هیئت، مسجد، مراکز شما این‌ها است. یعنی اگر آمدیم ما اینجا را وابسته کردیم به یک اداره‌ای و یک ساختمانی و طبقه‌ی اوّل و طبقه‌ی دوّم و صندلی گردان و مانند اینها، این دیگر هیئت نمیشود؛ میترسم اشکال پیدا بکند، نمیگویم قطعاً هیئت نمیشود، امّا به نظرم میرسد که طبیعت کار هیئت این است که مردم با عشق و شور و اشک بیایند طرف مجلس امام حسین؛ این است که اثر میکند؛ این است که از دلش این انقلاب میجوش
د، یا لااقل مزرَع خوبی برای رشد فضائل انقلابی و معارف انقلابی میشود. نکته‌ی بعد که خیلی مهم است، همین مسئله‌ی تربیت نیرو‌ها یا حراست از نیرو‌های گوینده و خواننده از خطا‌ها و اشتباهات است؛ این خیلی مهم است. واقعاً یکی از گرفتاری‌های ما این است؛ حالا اسم مدّاح‌ها بد در رفته، مخصوص مدّاح‌ها نیست، مدّاح و غیر مدّاح ندارد. از کسانی که در این ماجرای منبر رفتن و از عاشورا خواندن وارد بوده اند -اعم از مدّاح و منبری و مانند اینها- مواردی دیده شده که حرف‌های نامناسبی از این‌ها صادر شده. یک وقت حالا من و شما نشسته ایم، یک حرف غلطی هم از دهان بنده می‌آید بیرون، چیزی نیست، [چون]دو نفر پهلو هم نشسته اند، مهم نیست؛ یک وقت نه، ما هزار نفر، ده هزار نفر، گاهی پنجاه هزار نفر مستمع داریم، گاهی این جمعیّت تبدیل میشود به جمعیّتهای میلیونی به خاطر انتشار؛ اینجا باید محاسبه بشودکه تأثیر یک حرف غلط و نامناسب بر روی ذهن مخاطب چیست.   یک عدّه‌ای همان حرف غلط را قبول میکنند، و یک معرفت غلطی پیدا میکنند؛ یک عدّه‌ای آن را استنکار میکنند و این استنکار موجب میشود که از اصل دین زده بشوند؛ بین کسانی و کسانی سرِ این حرف اختلاف میافتد؛ ببینید، از چند جهت مجاری فساد به وجود می‌آید برای یک حرف غلطی که یک نفر میزند. از قدیم دیده بودیم ما -مخصوص حالا نیست؛ از بچّگی میرفتیم روضه و پای منبر- گاهی روضه خوان‌ها روضه‌هایی میخواندند که معلوم بود غلط است، معلوم بود خلاف است، امّا میخواندند؛ برای اینکه حالا چهارنفر مستمع دلشان بسوزد و گریه کنند. مگر به هر قیمتی باید این کار را کرد؟ حادثه را بیان کنید؛ با هنرمندی بیان کنند تا مردم دلشان شیفته بشود و منقلب بشود، نه اینکه خلاف بگویند. حالا‌ها هم میشنوم، منبری یا مدّاح سر منبر خطاب به امیرالمؤمنین میکند و میگوید آقا هرچه داری از امام حسین داری! شما فکرش را بکنید! این چه حرفی است و این چه مُهمل گوییای است که کسی این جور درباره‌ی امیرالمؤمنین حرف بزند؟ امام حسین هرچه دارد از امیرالمؤمنین دارد، امام حسین هرچه دارد از پیغمبر دارد؛ چرا نمیفهمند این معانی و این مسائل را؟ آن وقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بیاید میگویند؛ یعنی این‌ها را خیلی باید به نظر من بزرگ بشمُریم.   هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است یک نکته هم همین مطلبی است که آقای نجات اشاره کردند که درست هم هست. هیئت‌ها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است. البتّه معنای این حرف این نیست که هر حادثه‌ی سیاسی در کشور اتّفاق میافتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّی – حالا یا این طرف، یا آن طرف – بیان کنیم و احیاناً با یک چیز‌هایی هم همراه باشد؛ نه، امّا فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکی که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، این‌ها بایستی در مجموعه‌ها و مانند این‌ها حضور داشته باشد. به هر حال کار کارِ بزرگی است، کار مهمّی است؛ و شایسته‌ترین مجموعه‌هایی که میتوانند برای امام حسین عزاداری کنند، واقعاً همین مجاهدین فیسبیل الله اند، همین رزمندگانند، همین جوان‌ها هستند؛ و شما این را قدر بدانید و این را هدایت کنید؛ هدایت کنید. این میتواند یک چشمه‌ی خورشید و چشمه‌ی نوری باشد برای اِشعاع در مغز‌ها و در فکر‌ها و در دل‌های مخاطبین که بتواند این‌ها را از لحاظ معارف اسلامی و معارف دینی بالا ببرد. چقدر خوب است که در محافل هیئتها، به مسئله‌ی قرآن -قرآن خوانی و معارف قرآنی- اهتمام ورزیده بشود؛ چقدر خوب است که در این نوحه خوانی‌ها مضامین اسلامی، مضامین انقلابی، مضامین قرآنی گنجانده بشود؛ یک وقت هست که سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین وای»، خب این یک کاری است، امّا هیچ فایده‌ای ندارد و هیچ چیزی از «حسین وای» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد. یک وقت هست که شما در همین مطلبی که [عزادار]تکرار میکند و حرفی که [با آن]سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یک مسئله‌ی روز، یک مسئله‌ی انقلابی، یک مسئله‌ی اسلامی، یک معرفت قرآنی را میگنجانید؛ او وقتی تکرار میکند، در ذهن او ملکه میشود؛ این خیلی باارزش است، کاری است که هیچ کس دیگر غیر از شما نمیتواند این کار را بکند؛ یعنی هیچ رسانه‌ای واقعاً قادر نیست که این جور معارف الهی را با جسم و جان و فکر و روح و احساس و عقل و مانند این‌ها آمیخته کند؛ لذا کار کار مهمّی است، کار بزرگی است و ام
یدواریم که ان شاءالله خدای متعال بهتان توفیق بدهد و شما را مأجور بدارد که بتوانید به بهترین وجهی ان شاءالله این کار را پیش ببرید. والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
[ 📸✨ ]
گفتم "به مقتدی فکر کنید"
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا خرج نذری امام حسین(ع) را برای فقرا هزینه نمی‌کنند!؟ شهرام شکیبا: 🔻پدرم می‌گفت دارا و ندار بودن افراد را از حساب بانکی و ... قضاوت نکن. 🔻خیلی وقت‌ها میلیاردرها بیشتر به نذری روضه نیاز دارند
واکنش دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی به یک شایعه 🔸چند روزی‌ست انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت‌پراکنی دشمنان در میان مردم گردیده است. 🔹نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر ایشان می‌باشد. 🔹او هیچ‌گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است. 🔹انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی‌های خود و بر طبق قوانین می‌بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد.