eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.2هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
نهج البلاغه نامه ۳- به شريح قاضي برخورد قاطعانه باخيانت كارگزاران به من خبر دادند كه خانه اي به هشتاد دينار خريده اي، و سندي براي آن نوشته اي، و گواهاني آن را امضا كرده اند. (شريح گفت: آري اي امير مومنان امام (ع) نگاه خشم آلودي به او كرد و فرمود) اي شريح! به زودي كسي به سراغت مي آيد كه به نوشته ات نگاه نمي كند، و از گواهانت نمي پرسد، تا تو را از آن خانه بيرون كرده و تنها به قبر بسپارد. اي شريح! انديشه كن كه آن خانه را با مال ديگران يا با پول حرام نخريده باشي، كه آنگاه خانه دنيا و آخرت را از دست داده اي. اما اگر هنگام خريد خانه، نزد من آمده بودي، براي تو سندي مي نوشتم كه ديگر براي خريد آن به درهمي يا بيشتر، رغبت نمي كردي و آن سند را چنين مي نوشتم: هشدار از بي اعتباري دنياي حرام اين خانه اي است كه بنده اي خوارشده، و مرده اي آماده كوچ كردن، آن را خريده، خانه اي از سراي غرور، كه در محله نابودشوندگان، و كوچه هلاك شدگان قرار دارد، اين خانه به چهار جهت منتهي مي گردد. يك سوي آن به آفتها و بلاها، سوي دوم آن به مصيبتها، و سوي سوم به هوا و هوسهاي سست كننده، و سوي چهارم آن به شيطان گمراه كننده ختم مي شود، و در خانه به روي شيطان گشوده است. اين خانه را فريب خورده آزمند، از كسيكه خود به زودي از جهان رخت برمي بندد، به مبلغي كه او را از عزت و قناعت خارج و به خواري و دنياپرستي كشانده، خريداري نموده است. هرگونه نقصي در اين معامله باشد، بر عهده پروردگاري است كه اجساد پادشاهان را پوسانده، و جان جباران را گرفته، و سلطنت فرعونها چون (كسري) و (قيصر) و (تبع) و (حمير) را نابود كرده است. عبرت از گذشتگان و آنان كه مال فراوان گرد آوردند، و بر آن افزودند، و آنان كه قصرها ساختند، و محكم كاري كردند، طلاكاري نمودند، و زينت دادند، فراوان اندوختند، و نگهداري كردند، و به گمان خود براي فرزندان خود گذاشتند، اما همگي آنان به پاي حسابرسي الهي، و جايگاه پاداش و كيفر رانده مي شوند، آنگاه كه فرمان داوري و قضاوت نهايي صادر شود (پس تبهكاران زيان خواهند ديد.) به اين واقعيتها عقل گواهي مي دهد هرگاه كه از اسارت هواي نفس نجات يافته، و از دنياپرستي به سلامت بگذرد.
نهج البلاغه It is related that Shurayh ibn al-Harith (al-Kindi) who was Amir al-Mu'minin's Qadi (judge) at Kufah during his tenure, purchased a house for eighty Dinars.When it became known to Amir al-Mu'minin he sent for him and said to him : "I have come to Know that you have purchased a house for eighty Dinars, and that you have written a document for it and put witnessing on it". Shurayh replied : "Yes, Amir al-Mu'minin, it is so." Amir al-Mu'minin cast an angry look at him and said to him : O Shurayh! Beware, shortly somebody (the angel of death) will come to you who will not look at the document, nor question you about your evidence but take you out of it far away and deposit you in your grave quite alone. Look! O' Shurayh, if you have purchased this house from money other than yours or paid the price from unlawful source, you have incurred loss of this world as well as of the next. If you had come to me at the time of purchase I would have written for you a document on this paper and then you would not have liked to purchase the house even for one Dirham, not to speak of more. That document is this :- This is about a purchase made by a humble slave (of Allah) from another slave ready to depart (for the next world). He has purchased a house out of houses of deceit in the area of mortals and the place of those liable to perish. This house has four bound-aries as follows : The first boundary is contiguous to sources of calamities; the second boundary adjoins the sources of distress; the third boundary adjoins devastating desire; and the fourth boundary adjoins deceitful Satan and towards this opens the door of this house. This house has been purchased by one who has been waylaid by desires from one who is being drive by death at the price of leaving the honour of contentment and entering into the humility of want and submissiveness. If the purchaser encounters some (evil) consequences of this transaction then it is for him who dismantles the bodies of monarchs, snatches the lives of despots, destroys the domain of Pharaoh like Kisras, Caesars, Tubbas and Himyars and all those who amass wealth upon wealth and go on increasing it, build high houses and decorate them and collect treasures and preserve them, as they claimed according to their own thinking, for children to take them to the place of accounting and judgement and the position of reward and punishment When the verdict will be passed those who stood on false-hood would then be the losers (Qur'an, 40:78). This document is witnessed by intelligence when it is free from the shackles of desires and away from the adormments of this world.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴آهای رزمنده و انقلابی سابق که میگی: من دیگه کارمو برای این انقلاب کردم، دیگه خسته شدم بریدم و نشستی سر سفره عافیت و رفاه طلبی.... آهای جوانان پر مدعای حزب الهی که گاها اول راه دچار غرور و خود بزرگ بینی میشوی عزیزم به این عکس ها خیره شوید و خیره شوید! ببینید این پیرمردها و پیرزن های جلاد را‌.... دشمن شما خسته نشده و بعد از ۴۰ سال هنوز در حال جنگیدن است برای نابودی ملت‌... تا ریشه کنی نفاق و فتنه و خیانت باید به مبارزه ادامه داد، این آخرین نفسهای دشمنی دشمنان است
🔝 ♨️سوهان عسلي درون قابلمه گودي چهل گرم عسل را با صدو بيست و پنج گرم شكر ، چهل گرم كره ، بيست گرم گلاب مخلوط كرده و بذاريد رو شعله يكسان تا كم كم شكر حل بشه احتياجي به هم زدن در ابتداي كار نيست ، فقط ارام ارام ظرف و حركت بدهيد تا مواد با هم مخلوط بشن. بعد پنج دقيقه شكرو عسل از ديواره ظرف مرتب كف كرده و ظرف را دوباره چرخي بهش ميديم تا زمانيكه متوجه شدين كه رنگ عوض ميكنند ، كمي كه رنگشان طلايي شده ، يك ليوان معمولي خلال بادام بريزيد و مرتب هم بزنيد ، مواظب باشيد شعله كم باشه چون تو اين مرحله سريع مي سوزد. وقتيكه يكدست قرمز قهوه اي شد ، يك قاشق چ اب ليمو بريزيد و بدلخواه يك قاشق چاي خوري زعفران اب كرده ، اگر از طعم زعفران تو سوهان رو دوست نداريد ، چند قطره رنگ خوراكي بريزيد. مقداري از شيره را بريزيد تو يك ليوان محتوي اب ،اگه شيره بسته شد يعني سوهانتون اماده ست و يا هم با دماسنج دماشو اندازه بگيريد به دماي دويست و هفتاد كه رسيد يعني سوهانتون اماده ست. سريع با يك قاشق به فاصله تو سيني كه روش كاغذ روغني انداختيد قرار دهيد و روش خلال پسته بريزيد. سوهان را نيم ساعت تا يك ساعت درون يخچال قرار دهيد و بعد از كاغذ جدا کنید.
طرز تهیه خورش گوجه مردم شمال به این غذا خورش یا همان پامادورقاتوق می گویند. این غذا تقریبا همان املت است که شمالی ها به آن خورش گوجه می گویند. طرز تهیه خورش گوجه : ابتدا پوست گوجه ها را بکنید و ریز خرد کنید و یا اگر دوست داشتید رنده کنید سپس بگذارید روی حرارت تا آب آن ها کشیده شود و بعد روغن بریزید تا گوجه ها داخل روغن تفت بخورند. سیر خرد شده را جداگانه با روغن و زردچوبه سرخ کنید و به گوجه ها اضافه کنید وقتی غذا جا افتاد به آن نمک و فلفل قرمز یا سیاه بزنید. 2 - 3 عدد تخم مرغ را به آن بزنید. بعضی افراد دوست دارند تخم مرغ را با سیر سرخ کنند و به گوجه بزنند، این بسته به سلیقه شما دارد. مردم شمال این غذا را با مخلفاتی چون ماهی دودی یا ماهی شور و باقالی خام و خیار و ... می خورند.
«اين يه شربتيه كه تخم ريحونا توي شربت شناور ميمونن و ته نشين نميشن» دستور تهیه :👇 يه بسته ژله با هر طعمي كه دوس دارين رو(من طعم ليمو انتخاب كردم)با يك ليوان آب جوش مخلوط و خوب هم بزنين تا ذوب بشه،بزارين يخچال تا نيم بند بشه،دقت كنين كه نبايد كامل ببنده يه حالت آبكي بايد داشته باشه. حــــالا ژله رو ميزارين كنار... يه كاسه بزرگ وردارين ٢ ليوان آب توش ميريزيم با ٣قاشق غذاخوري عرق نعناع و كمتر از نصف ليوان شكر و ٤قاشق غذاخوري تخم شربتي،قشنگ هم ميزنيم و ميزاريم يك ساعت يخچال تا لعاب بده. بعد از يك ساعت شربتي كه درست كرديم رو با ژله ي نيم بند شده مخلوط ميكنيم و با هم زن دستي خوب مخلوط ميكنيم،شربت آمادس اين مقدار واسه ٢تا ليوان هستش
. ✅سوپ قارچ خامه ای 😋 اول از همه ۱ استکان جو رو به همراه ۱ ق غ خ کره و ۱ لیوان آب جوش و ۱ عدد عصاره مرغ گذاشتم به مدت ۱ ساعت خوب با حرارت خیلی کم بپزه و جو جا بیفته سپس بهش ۳ الی ۴ لیوان شیر اضافه کردم + ۳۰۰ گرم قارچ اسلایس شده و در قابلمه رو باز گذاشتم تا شیر سر نره. تو این فاصله ۲ عدد هویج رو رنده کردم و شستم تا سوپ رنگش نارنجی نشه و خوب آبشو گذفتم و به سوپ اضافه کردم به همراه نصف لیوان ذرت دون شده و نمک و گذاشتم بپزه. خوب که همه مواد پختن بهش ۱ ق غ خ آرد رو که با ۱ ق غ خ کره تفت داده بودم به سوپ اضافه کردم. حالا تو یه کاسه دیگه ۲ ق غ خ خامه صبحانه ریختم و هم ردم و بهش مقداری سوپ اضافه کردم و هم زدم( این کار واسه اینه که خامه توی سوپ نبره چون اگه به صورت مستقیم اضافه کنمیم سوپ میبره و از شکل میفته) حالا مخلوط سوپ و خامه رو به سوپمون که در حال پختن میریزیم و ۵ دقیقه دیگه میذاریم بپزه و زیرشو خاموش میکنیم.میتونین توش جعفری هم بریزیم اما من نریختم
طرز تهیه: حدود پنج عدد بادمجان قلمی رو پوست کنده و به صورت مربع خرد کرده و روش کمی نمک می پاشیم و میذاریم عرق کنه و آب اضافیش در بیاد ، دویست گرم گوشت چرخکرده رو با یه پیاز بزرگ رنده شده که آبشو گرفته ویک حبه سیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کرده میذاریم یخچال و3 تا دونه سیب زمینی متوسط رو نگینی خرد کرده وسرخ میکنیم،یه دونه هویج رو هم یا نگینی ویا رنده میکنیم وسرخ می کنیم وبعد جمع می کنیم وبعد بادمجان رو تفت میدیم و درشو میذاریم تا بپزه وجمع میکنیم و توی همون روغن گوشت رو تفت داده و بعد از روی حرارت برمیداریم ونمک وفلفل و زعفران کافی وپودر گل سرخ و دارچین اضافه کرده و 4 یا 5 عدد تخم مرغ، بسته به بزرگی و کوچیکی اضافه می کنیم و خوب مخلوط کرده ودر تابه نچسب یک ق غ روغن ریخته ومایه کوکو رو میریزیم و روش دمکنی میذاریم تا خودشو بگیره،میتونین توی فر بذارین ولی هیچ فرقی نداره روی گاز هم با شعله ملایم خوب میپزه ،این کوکو هر قدر ضخامتش بیشتر باشه مجلسی تر هستش ونیاز به برگردوندن هم نداره ولی من چون روی گاز گذاشته بودم ،حدود 5 دقیقه گریل رو روشن کردم تا روش یه کم طلایی بشه برای تزیینش هم من از چیپس خلالی سیب زمینی و هویج سرخ شده و زرشک و خلال پسته استفاده کردم این کوکو بسیار خوشمزه هستش در مهمانی ها بعنوان پیش غذای بسیار لذیذ مورد استفاده قرار میگیره و همچنین بعنوان یه غذای کامل برای شام هم مناسبه، ان شاالله که درست کنین و لذت ببرین نکته :چون همه مواد این کوکو با روغن سرخ میشه اگه در روغن زیاده روی بشه در آخر کوکو بسیار روغن پس میده، بنابراین موقع سرخ کردن مواد روغن اضافیشوسعی کنید بگیرین هدیه امروز من به شما👆
پایان حسرت۲۲۰ساله ایرانیان سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی ایرانیان برای اولین بار غرب جدید صنعتی را از صدای توپخانه روسیه در جنگ‌های دوگانه ایران و روس شناختند. از این تاریخ بود که هیبت و عظمت ایرانِ قبل و بعد از اسلام طی ۲۵ سال به کلی فروپاشید. تقارن این دوران با شروع استعمار و صنعتی شدن غرب باعث گردید تا ایران ضعیف شده در آن دو جنگ، همچون بیماری لاعلاج، آلت دست دو قدرت فایق آن روز یعنی روسیه و انگلیس باشد. هرگاه آن‌ها مطالبه‌ای داشتند و ایرانیان از پذیرش آن سر باز زدند، مصیبتی را بر آنان تحمیل کردند. تاریخ ایران از این زمان (۱۲۱۸ قمری) تا انقلاب اسلامی سراسر داستان تجزیه کشور، قرارداد‌های استعماری، کاپیتولاسیون، صدراعظم‌ها یا پادشاهان دست‌نشانده و کودتاست. تقریباً در این دوران ۱۸۰ ساله هیچ نقطه افتخاری در تاریخ ایرانیان ثبت نشده است، حتی در دورانی که ایران صاحب مشروطه، مجلس، قانون و انتخابات شده بود، باز می‌توانستند پادشاه بیاورند و ببرند و کاپیتولاسیون را تحمیل نمایند. مثال‌های تلخی برای این دوران در تاریخ ثبت است که هر ایرانی‌ای که از آن آگاهی یابد، ذائقه خود را تلخ شده می‌یابد و عرق شرم از یک‌سو و نفرت از سوی دیگر غرورش را احاطه می‌کند. حاکم هرات در سال ۱۲۳۶ خورشیدی اعلام استقلال کرد. ناصرالدین‌شاه سپاهی را برای محاصره آنجا فرستاد، اما بلافاصله انگلیس جزیره خارک و بوشهر را تصرف کرد و عازم شیراز شد. شاه بلافاصله دستور تخلیه هرات را صادر کرد و طبق معاهده پاریس استقلال هرات را به رسمیت شناخت. در مثالی دیگر، خانم شیل، همسر سفیر وقت انگلیس در ایران در زمان صدارت امیرکبیر (۱۲۶۸-۱۲۶۴ قمری) در خاطرات خود می‌نویسد: «ایران امروز مانند برّه رام در دامن انگلیس و روسیه جابه‌جا می‌شود. امیر می‌خواهد این بره را از دامن آن‌ها بیرون بکشد، اما هرگز نخواهد توانست» و البته درست می‌گفت و همین اتفاق افتاد و امیر در کمتر از چهار سال صدارت، عزل و کشته شد و جنازه وی را نیز از ایران به در کردند. در مثالی دیگر میرزا آغاسی، صدراعظم محمدشاه هشت سال پس از شکست دوم از روسیه می‌نویسد: «برای کاری از کاخ گلستان به سمت دوشان‌تپه در شرق تهران روان شدم که دیدم از پشت سر صدایی می‌آید. یکی از اعضای دفترم بود و گفت: از سفارت روسیه آمده‌اند با شما کار دارند. گفتم به طرف بگو می‌روم دوشان‌تپه و برمی‌گردم، اما فرستاده گفت: باید همین الان برگردی! گفتم مگر سفیر روسیه است؟ گفت، خیر کارمند سفارت است.» در جمع‌بندی این داستان خود می‌نویسد: «مرده‌شور حکومتی را ببرد که کارمند سفارت روسیه برای صدراعظم آن تصمیم می‌گیرد». این دوران تلخ با شروع انقلاب اسلامی معکوس شد، اما در این ماه‌ها و روز‌ها که ایران یکپارچه مقابل قدرت اول نظامی‌-اقتصادی جهان ایستاده است و طرف مقابل روزی چندبار می‌گوید «ما دنبال جنگ با ایران نیستیم»، می‌توان آن حسرت ۲۲۰ ساله را پایان یافته دانست. وقتی رهبر این کشور به فرستاده رئیس‌جمهور امریکا –که خود نیز شأنی در جهان دارد- می‌گوید من ترامپ را شایسته مبادله نامه هم نمی‌دانم چه رسد به مذاکره و ترامپ پاسخ می‌دهد که: «بله نه ایرانیان فعلاً آماده مذاکره‌اند و نه من»، یعنی آن دوران گذشته است. ما هواپیمای آنان را در سرزمین‌مان ساقط می‌کنیم، اما آنان توجیه می‌کنند که «شاید اشتباهی شده باشد». تصمیم به جنگ محدود می‌گیرند، اما به آنان مشاوره می‌دهند که ایران امروز آن کشوری نیست که به جنگ محدود شما پاسخ نامحدود ندهد. از مذاکره بدون پیش‌شرط تا سلسله میانجیان تا اعتراف نزد رئیس فلان کشور که اشتباه کردم از برجام خارج شدم را در پرونده دارند، اما هیچ روزی نیست که یک یا دو مسئول امریکایی نگویند ما دنبال جنگ با ایران نیستیم. در نقطه مقابل آمادگی ایران را بازدارنده ارزیابی می‌کنند و فرماندهان سپاه با صراحت می‌گویند ناو‌های امریکا امروز برای ما تهدید نیستند بلکه هدف هستند و ۱۲ سال پیش مسئله آنان را حل کردیم و این‌گونه ناوشان نیز در اقیانوس هند می‌ماند و جلوتر نمی‌آید. این سرمایه و این قدرت بازدارندگی بعد از ۲۲۰ سال چگونه به‌دست آمده است؟ چرا برخی نمی‌خواهند احیای عظمت تاریخی ایران را ببینند؟ معمولاً هیچ ملتی در تاریخ به خاطر پیروزی یا شکست ستایش نمی‌شود. یزید ظاهراً پیروز صحنه کربلا بود، اما پیروزی وی با ظلم معنا شد. امریکا با اتم هیروشیما و ناکازاکی را نابود کرد، اما پیروز شناخته نمی‌شود. در نقطه مقابل هیچ‌کس سلطان حسین صفوی را به خاطر سقوط اصفهان نمی‌بخشد. به تعبیر مقام معظم رهبری اگر او به بیرون شهر می‌آمد و مقاومت می‌کرد و کشته می‌شد امروز در تاریخ به‌عنوان شهید ایستادگی شناخته می‌شد. هیچ‌کس فتحعلی‌شاه را نمی‌ستاید و همه او را به بی‌عرضگی و زن‌بارگی متهم می‌کنند که ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از حاصلخیزترین بخش‌های ایران را از دست داد. آنچه تاریخ به احترام
آن خواهد ایستاد، ایستادگی یک ملت است. ایستادگی مقابل حمله دشمن، موجه‌ترین و مشروع‌ترین نوع دفاع است و پیروزی در این ایستادگی قطعاً پرافتخارتر از پیروزی پس از حمله به یک سرزمین یا کشور دیگر است. در جنگ تحمیلی نه ما جایی را تصرف کردیم و نه شروع‌کننده جنگ بودیم، اما فقط ایستادیم و امام فرمود: «در جنگ پیروزی از آن ما گردید و دشمنان در تحمیل آن همه خسارت چیزی به دست نیاوردند.» بنابراین ما شروع‌کننده هیچ نبردی نیستیم و، اما هیچ ستم و ظلمی را به آغوش نخواهیم کشید. خواهیم ایستاد و تاریخ را در مقابل این ایستادگی به مالکیت خویش درخواهیم آورد و آیندگان رمز این ایستادگی و نتایج آن را تمسک به اسلام و علمای آن خواهند شناخت. امروز و پس از ۲۲۰ سال آنچه می‌بینیم آرزوی به بغض نشسته سلسله نسل‌های ایرانیان است که پس از ۱۸۰ سال تحقیر و وابستگی و استضعاف روی پای خود ایستاده‌ایم و ابهت قدرت‌های مادی جهان را به سخره گرفته‌ایم و «واژه جنگ» برای ملت ایران هیچ حسی را تحریک نمی‌کند. امام به ما آموخت که رمز استمرار همان رمز پیروزی است و آن وحدت کلمه است. هزینه ایستادگی قابل دفاع‌تر از هزینه تسلیم است. غرور تاریخی ایرانیان در دست نسل امروز امانت است. ما امروز امانتدار یک تاریخ کهن هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مفهوم سکولاریسم از دیدگاه مقام معظم رهبری 🔺 نگاه رهبر معظم انقلاب به مفهوم ، همان مفهوم عامی است که از این واژه ارائه گردیده است. از مجموع نظرات ایشان در مورد این اصطلاح، می توان سه معنا که همگی در یک هدف مشترکند را استخراج کرد: 1️⃣ سکولاریسم یعنی عدم بُروزوظهور دین در غیر عمل شخصی 2️⃣ سکولاریسم یعنی بی توجهی به مسئله حکومت 3️⃣ سکولاریسم یعنی عدم ورود به 🔹 ایشان از یک نوع دیگری از سکولاریسم نیز سخن می گویند یعنی«سکولاریسمِ پنهان»:«مراقب باشیم دچار…… سکولاریسمِ پنهان …… نشویم. گاهی اوقات در ظاهر، تبلیغات، تبلیغات دینی است؛ حرف، حرف دینی است؛ شعار، شعار دینی است؛ اما در باطن، سکولاریسم است؛ جدائی دین از زندگی است.» 🔺 نباید از نظر دور داشت که حوزه سکولاری و بی تفاوتی روحانیون یکی از دیرینه ترین آرزوهای دشمنان به شمار می آید. يكی از اصلی‌ترين حربه‌های دشمنان اسلام، جهت عقب مانده نگه داشتن جامعه اسلامي، تبليغ اين ايده بود كه اصولاً دين هيچ ارتباطي با سياست ندارد. 🔺 در همین رابطه فرمودند: «سیاست سلطه‌گران جهانی این بوده و هست که مراکز دانش دین را منزوی، منفعل، بی‌روحیّه، بی‌ابتکار، وابسته به خود و فارغ از آرمانهای بزرگ کنند. آنان را به جدایی دین از سیاست، معتقد و از همگامی دین با تحوّلات شگرف جهانی مأیوس سازند: این ترفند نسبت به ، بکار رفته و تأثیراتی نیز کرده بود.» ✍️ حجت الاسلام عالمیان
📚 کتاب| جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر 🚩 این کتاب به جریان شناسی در ایران معاصر طی چند بخش می پردازد: 1️⃣ بخش اول: جریان شناسی التقاط در عصر قاجار در دو قسمت مورد توجه قرار می گیرد، یکی از ابتدای حاکمیت تا انقلاب یعنی تا ۱۲۸۵ و دیگری از انقلاب مشروطه تا ابتدای حاکمیت رضاشاه (پهلوی اول) یعنی تا ۱۳۰۴ شمسی فرآیند شکل گیری جریان التقاطی، نمادها، نمودها و آثار آن، گرایش های مختلف تفکر التقاطی در این دوران، مبانی فکری و اصول التقاطیون این عصر، برجسته ترین رهبران و روش های این جریان، از مباحثی است که به آن پرداخته شده است. 2️⃣ بخش دوم: به جریان شناسی افکار التقاطی در عصر اختصاص دارد. این بخش نیز طی دو قسمت مطرح می شود. ابتدا تفکرها، گرایش ها و رهبران التقاطی و مبانی فکری آن ها در زمان پهلوی اول یعنی (۱۳۰۴-۱۳۲۰ش) و سپس همین مباحث در زمان پهلوی دوم، محمدرضا شاه (۱۳۲۰-۱۳۵۷ش) مورد توجه قرار می گیرد. 3️⃣ بخش سوم: کتاب به جریان شناسی اندیشه های التقاطی در عصر جمهوری اسلامی ایران (۱۳۵۷-۱۳۹۳ش) اختصاص دارد. در این بخش نیز فرایند شکل گیری افکار التقاطی، رهبران و انواع اندیشه های التقاطی در دوره حاکمیت ایران بررسی می شود. مؤسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه‌السلام) کتاب “جریان شناسی تفکر التقاطی در ایران معاصر” به قلم دکتر آیت مظفری را در ۲۸۸ صفحه روانه بازار نشر کرده است.
•°| وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى |•° 🕊و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت‌های خود را آشکار نکنید. #حجاب یعنی، زاده عصر جاهلیت نیستم ‌✨ یک حبه نور 👌
💢 دودمان خیانتکار پهلوی دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفت است 🗓 به مناسبت 21 تير سالروز حمله به مسجد گوهرشاد👇👇👇
💢 دودمان خیانتکار پهلوی دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفت است 🔻 28 خرداد ۱۳۱۴ دولت محمدعلی در یک بخشنامه آمرانه که از تبعات سفر به ترکیه در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳ بود، مردم ایران را ملزم کرد که از (یک لبه) دست برداشته و کلاه بین المللی تمام لبه ای به اسم شاپو استفاده کنند. طبق این بخشنامه اگر یک کارمند دولتی از این دستور اطاعت نمی‌کرد باید قید شغلش را می‌زد! 🔻 دستورات آمرانه دولت فروغی که به پشتوانه فکری و اجرایی شخص رضاشاه اعلام می‌شد طبیعی بود که بر مردم گران آید و در این میان، مشهدی‌ها پیشتاز اعتراض شدند. علما و روحانیون مشهد طی جلساتی پنهانی تصمیم گرفتند با این حرکت مقابله کنند و حکومت را از این کار بازدارند. 🔻 صبح روز جمعه ۲۰ تیر ۱۳۱۴ نظامیان مستقر در مشهد برای متفرق ساختن مردم وارد عمل شدند و به روی آنان آتش گشودند و تعداد زیادی را کشتند و زخمی کردند، ولی مردم مقاومت کرده و سربازان نیز بنا به دستوری که به آن ها رسیده ، مراجعت کردند. به دنبال این حادثه مردم اطراف مشهد با بیل و داس و… به سوی مسجد حرکت کردند. 🔻 فردای آن روز عده زیادی از مردم مشهد تظاهرات پرجمعیتی علیه اجباری شدن کلاه شاپو و یکسان‌سازی لباس برگزار کردند و به مسجد آمدند. سران نظامی و انتظامی مشهد این بار بنا به دستور رضاخان با تجهیزات کامل و افراد فراوان در نقاط حساس مستقر شدند و تفنگ‌ها، سلاح‌های خودکار و حتی توپ‌ها را به منظور سرکوب مردم به میدان آوردند. 🔻 در اجتماع مردم مشهد در گوهرشاد، مرحوم شیخ محمدتقی بهلول سخنان تندی علیه دولت ایراد کرد و خواهان مقاومت مردم شد. پاسخ حکومت به این اعتراض آرام و مدنی مردم مشهد، کشتار معترضین بود. 🔻 در حوالی ظهر مأمورین نظامی و انتظامی از هر سو به مردم هجوم آورده و در داخل مسجد به کشتار آنان پرداختند. طبق گفته منابع تاریخی، حدود دو هزار نفر در این فاجعه ملی کشته و زخمی شدند. 🔻 بارها به جنايات رضا شاه و مسجد گوهرشاد اشاره كردند و فرمودند: تمام گرفتاری ملت ایران در این پنجاه سال سلطنت غیر قانونی دودمان خیانتکار از شخص آن پدر و این پسر سیاه روی بوده و هست؛ اینها بودند و هستند که دستشان تا مرفق در خون ملت مظلوم فرو رفته. آن پدر که قتل عام مسجد گوهرشاد و اهانت به مرقد مطهر ثامن الحجج- علیه السلام- کرد و این پسر که قتل عام ۱۵ خرداد را مرتکب شد و اهانت به مرقد مطهر فاطمه معصومه نمود. (صحیفه امام؛ ج ۳، ص ۲۶۱) 🗓 به مناسبت 21 تير سالروز حمله به مسجد گوهرشاد
🔹♦️🔷🔷🔷♦️🔹 ♦️ویژه به مناسبت فرا رسیدن یازدهم ذی القعده، ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولادت حضرت امام رضا(علیه السلام)
📜📜📜📜📜📜 🔹فضیلت زیارت امام رضا(ع) :👇
🔹کنیه ایشان ابوالحسن است. 🔹زاد روز:۱۱ ذی القعده سال ۱۴۸ قمری 🔹زادگاه:مدینه 🔹مدت امامت: ۲۰سال (از سال ۱۸۳ تا ۲۰۳) قمری 🔹شهادت:۳۰ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی 🔹مدفن:مشهد(ایران) 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷 🔹امام على بن موسى الرضا(ع) هشتمين پيشواى شيعيان می باشد. 🔹مادر ایشان حضرت نجمه خاتون می باشد. 🔹به این منظور که با پدر گرامیشان امام موسی کاظم(ع) که ابوالحسن اول خوانده می شد، اشتباه نشود، کنیه ی ایشان ابوالحسن ثانی است. 🔹همسر امام رضا(ع)سبیکه نام داشت، که گفته شده از خاندان ماریه قبطیه همسر پیامبر(ص) بوده است. 🔹در برخی از منابع تاریخی آمده است که مأمون به امام رضا(ع) پیشنهاد داد، که با دخترش «‌ام حبیبه‌» ازدواج کند و امام نیز پذیرفت. 🔹درباره تعداد و اسامی فرزندان امام رضا(ع) اختلاف است. برخی فرزندان ایشان را پنج پسر و یک دختر نوشته‌اند. 🔹امام(ع) با سه خلیفه عباسی هم عصر بود: ۱)هارون الرشید(۱۷۰–۱۹۳) ۲)امین عباسی(۱۹۳ - ۱۹۸) ۳)مامون عباسی(۱۹۶–۲۱۸) 🔹لقبی که ایشان بدان مشهور است، همان«رضا» است. در باب این نام گذاری روایتی از امام جواد(ع) چنین گفته اند که؛ مقصود از رضا کسی است که خدا و پیامبر(ص) و امامان شیعه از او راضی و خشنودند و دشمنان و دوستان نیز به وی راضی بودند. 🔹در سیره علمی امام رضا(ع) نوشته اند: وقتی ایشان در مدینه حضور داشت در روضه نبوی می‌نشست و دانشمندانی که از پاسخ سوالات درمی‌ماندند، از امام یاری می‌خواستند. پس از حضور در مرو نیز از رهگذر مناظراتی که برپا می‌شد، به بسیاری از شبهات و سوالات پاسخ می‌گفت. افزون بر آن امام(ع) در منزل خود و در مسجد مرو، حوزه علمی تشکیل داد. 🔹برخی از نویسندگان ۳۶۷ نفر را در زمره اصحاب و راویان حدیث امام رضا(ع) ذکر می‌کنند. برخی از اصحاب حضرت(ع) عبارتند از : یونس بن عبدالرحمن، علی بن مهزیار اهوازی، صفوان بن یحیی، محمد بن سنان، علی بن اسماعیل میثمی، زکریا بن آدم، ریان بن صلت، دعبل بن علی و.. 🔹گروهی از اصحاب امام کاظم(ع) بعد از شهادت حضرت(ع) بنا به دلایلی، از اعتراف به امامت امام رضا(ع) سرباز زده و در امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) توقف کردند، که به اینان واقفیه می گفتند. 🔹امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری با درخواست مامون از مدینه به سمت مرو رفت. 🔹حدیث(سلسله الذهب) از زبان مبارک ایشان در این سفر در نیشابور روایت شده است. 🔹سرانجام سه سال بعد مامون در سفر به بغداد، وقتی با همراهانشان به سرخس رسیدند، وزیر مامون ترور شد و دو روز بعد وقتی به توس رسیدند، امام رضا(ع) مسموم شد و به شهادت رسید. 🔹ابن حِبّان از محدثان و رجال شناسان قرن چهارم  هجری می‌نویسد : علی بن موسی الرضا(ع) به وسیله سمی که مأمون به وی خوراند، به شهادت رسید. 🔹مامون دستور داد، ایشان را در کنار مقبره پدرش هارون الرشید دفن کنند. 🔹حضرت رسول اکرم(ص) در فضیلت زیارت امام رضا(ع) می فرماید : 《سَتَدفنُ بَضعَةُ مِنِّي بِأرضِ خُراسان ما زارَها مَکروب الا نفسُ الله کربتَه و لا مُذنب الا غَفَرَ اللهُ ذُنُوبَه》 پاره ای از تن من در سرزمين خراسان دفن مي شود که هيچ گرفتاری او را زيارت نمي کند، جز اين که خداوند پريشانی را از او مي زدايد و هيچ گنه کاري به زيارت او نائل نمي شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می آمرزد. 📚منابع: ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۲۶۱ ۲)عیون اخبار الرضا(ع) شیخ صدوق، ج۱، ص۱۳ ۳)اعیان الشیعه امین ،ج۱، ص۵۴۵ ۴)وسائل الشیعه عاملی، ج۱۰، ص۴۳۷ ۵)سیره پیشوایان پیشوایی، ص۷۵۲
✅حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید : 🔷《سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ لَا يَزُورُهَا مُؤْمِنُ الَّا أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَيَّ النَّارِ [مَا زَارَهَا مَکرُوبُ الَّا نَفَّسَ اللَّهُ کُربتَه وَ لَا مُذْنِبُ الَّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ.] ♦️به زودي پاره ی تن من در سرزمين خراسان دفن مي شود که هيچ مؤمني او را زيارت نمي کند، مگر اين که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پيکرش را بر (آتش) دوزخ حرام می سازد.(۱) [هيچ گرفتاري او را زيارت نمي کند، جز اين که خداوند پريشاني را از او مي زدايد و هيچ گنه کاري به زيارت او نائل نمي شود، مگر آن که خداوند گناهانش را ميآمرزد.(۲)]  ✅امام رضا(علیه السلام) می فرماید : 🔷《مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا: إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ》 ♦️هر كس مرا در غربت زيارت كند روز قيامت در سه جا نزد او خواهم آمد تا از ترس هاى آن جا نجاتش دهم : ۱)هنگامى كه نامه هاى اعمال مردم از راست و چپ به پرواز درآيد.(و به صاحبان خود تعلّق گیرد) ۲)نزد پل صراط! ۳)نزد ميزان(دادگاه عدل الهی)!(۳) 📚منابع : ۱)الوافی فیض کاشانی ج۱۴، ص۱۵۵۱ ۲)وسائل الشیعه حرّ عاملی، ج۱۰، ص۴۳۷ ۳)الخصال شیخ صدوق، ج۱، ص۱۶۸
جلد دوم لینا لونا نیم وجبی ها حمیده رضایی کتاب داستانی «نیم‌وجبی‌ها» برای آشنا کردن خردسالان و کودکان با حجاب و ابزارهای مرتبط با حجاب کتابی کودکانه و امروزی برای حجاب که به صورتی کودکانه و تخیلی به شیوه جان بخشی به اشیا,بسیار زیبا و خوشگل مخاطب را درگیر و خوشحال میکند... بسیار کتاب خوب و موثری برای کودکان و خردسالان هست و برای سنین قبل از دبستان بسیار مفید است
نگاهی به تاریخچه و تفکرات جریانات شبه حجتیه ای رضا اکبری آهنگر ، مهدی مسائلی ، روح الله راسل این کتابو قبلا بهتون معرفی کردم فرصتی شد تا دقیق تر این کتابو بخونم واقعا کتاب محققانه و مفیدی هست و جذاب هم نوشته خصوصا قسمت اول کتاب که به تشکیلات مدرسه علوی می پردازه و علامه کرباسچیان موسس مدرسه و شیوه ی تربیتی ایشان و نکات بسیار مفید و بروزی که توش هست توصیه می کنم حتما نیروهای فرهنگی حتما این کتابو بخونن تقریبا اغلب گرفتار آفات این مدرسه هستیم. فعالین مساجد، موسسه های فرهنگی، هیئت ها و... که دغدغه ی فرهنگی دارن حتما این کتابو بخونن. کار تشکیلاتی فرهنگی و نخبه پروری ممکنه چه آفاتی داشته باشه. 232صفحه انتشارات سوره مهر سال96 قابل تهیه از کتابفروشی وارثین با قابلیت ارسال رایگان درب منزل با یک پیامک به شماره 09168230974 و @bookman نشانی: خیابان امام خمینی شمالی- تقاطع خیابان بوذرجمهری- روبروی بانک کشاورزی تلفن: 061-42545220و09168230974
توجه توجه 📣📣📣 ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) کارگاه پوشاک اسلامی مائده نیاز به خیاط و همکار جدید دارد، لطفا اگر کسی را در این خصوص میشناسید به ما معرفی کنید. آدرس: مشهد قرنی ۸ پلاک ۵۱ زنگ اول در صورت تمایل به همکاری با این شماره تماس بگیرید ۰۹۳۰۴۷۲۰۱۲۶