هدایت شده از الف اتیوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان این کلیپ را حتمن چند بار ببینید و گوش کنید و به دانستنی های خود بیفزائیم ودر حفظ مرزهای ایران کوشا باشیم
هدایت شده از الف اتیوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان این کلیپ را حتمن چند بار ببینید و گوش کنید و به دانستنی های خود بیفزائیم ودر حفظ مرزهای ایران کوشا باشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک حقفقت خنده دار
هدایت شده از الف اتیوند
باسلام وعرض شب بخیر مطلبی از دوستی پیشکسوت بدستم رسیده جهت اطلاعتان به عینه باستجضارمیرسد. 👇
هدایت شده از الف اتیوند
بسمه تعالی هو شانه العزیز الحکیم سلام علیکم ورحمت الله با عرض تسلیت ایام محرم حسینی (ع) با احترام توصیه دارام بادقت به فراز های از فرمایشات حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی درمورد شاخص های دشمن شناسی در دیدار جمعی از شعرا - 1388/06/14 توجه بفرمایید: ( البته همه ما مخاطب این فرمایشات هستیم ))معظم له می فرمایند: «الّذین یبلّغون رسالات اللَّه و یخشونه و لا یخشون احدا الّا اللَّه»؛ این یک معیار است؛ حقیقتی را که درک میکنید، آن را تبیین کنید. کسی انتظار ندارد برخلاف آنچه که میفهمید حرف بزنید. نه، آنچه را که میفهمید، بگوئید. البته برای اینکه آنچه میفهمید درست و صواب باشد، باید تلاش و مجاهدت کنید؛ چون در حوادثِ فتنهگون، شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است. اگر بنا باشد یک شاعر هم مثل دیگران گول بخورد، فریب بخورد و بیبصیرتی به سراغش بیاید، این خیلی دون شأن یک انسان هنری و یک انسان فرهنگی است. پس باید حقیقت را فهمید؛ بعد هم باید همان حقیقت را تبلیغ کرد. نمیشود با شیوههای سیاسی - شیوههای سیاستگران و سیاستمداران - در عالم فرهنگ حرکت کرد، این خلاف شأن فرهنگ است. در عالم فرهنگ بایستی گرهگشائی کرد؛ بایستی حقیقت را باز کرد، بایستی گرههای ذهنی را باز کرد. و این تبیین لازم دارد، یعنی همان کار انبیاء؛ فصاحت و بلاغتی هم که گفتهاند در بیان لازم است، بلاغتش به این معناست. در جایی دیگر نیز می فرمایند : من دارم میبینم صحنه را، میبینم تجهیز را، چه بکنم اگر کسی نمیبیند؟👇🏿التماس دعا
هدایت شده از حسن آصفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی در خصوص دشمن شناسی می فرمایند: من دارم میبینم صحنه را، میبینم تجهیز را، چه بکنم اگر کسی نمیبیند؟
هدایت شده از سید رضا فقهی
طرح نذر همدلی بسته نذورات به نیازمندان در ماه محرم
در این ماه محرم قصد داریم هر شب به نیت یکی از شهدای کربلا تعدادی بسته نذر ی شامل مواد غذایی و غذای گرم با کمک گروه های جهادی بین نیازمندان و ایتام توزیع کنیم، شما هم دعوتید،
شماره کارت موسسه باران امید خیریه محبا 6037707000001242
جهت اهدای اقلام سبد کالا و مواد غذایی با تلفن ۷۷۱۲۳۰۰۷ و ۷۷۱۲۳۰۰۹ تماس بگیرید.
هدایت شده از Honar Honari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨چه کسانی به شکل خوک و بوزینه
محشور میشن؟!
هشدار به با حجابان نه بیحجابان
هشدار به با نمازان نه بی نمازان
هشدار به مسجدی ها نه ملحد ها
هشدار به مدعیان مذهبی نه بی دین ها
هشدار به کار درست ها نه لات و لوت ها
https://splus.ir/varzesh_taghzie_aramesh
🔴 پیوند جالب و قابلِ توجه آمریکایی ها ، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی مبارک😳😱
🔰متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا :
" ما نگران فعالیت دوباره پلیس به اصطلاح اخلاق ایران برای اجرای حجاب اجباری هستیم. به نظر می رسد حکومت ایران هیچ درسی از اعتراضات اخیر نگرفته است. "/ ایرنا
✳️ چند نکته:
1⃣ در داخل ایران، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی به گشت های خودرویی و پیاده پلیس که قصد مقابله با #ولنگاری دارند، حمله می کنند و مثلاً اظهار نگرانی دارند.
از آن طرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این زمینه اظهار نگرانی می کند❗️
2⃣ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انتظار داشته که با به راه افتادن فتنه هرزه ها و فواحش، جمهوری اسلامی درس عبرت !!! بگیرد.
از آن طرف، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی هم انتظار دارند که جمهوری اسلامی از فتنه اخیر درس عبرت !!! بگیرد.
3⃣ آمریکایی ها انتظار دارند که پس از فتنه اخیر، پلیس جمهوری اسلامی، #عقب_نشینی کند و دست ازمقابله با ولنگاری بردارد.
از آن طرف، اصلاح طلبان و مذهبی های صورتی نیز پس از فتنه اخیر، با بهانه و توجیهات مختلف به فعالیت های پلیس در زمینه امنیت اخلاقی، حمله می کنند و به نوعی خواستار عقب نشینی از مواضع گذشته هستند❗️
#حجاب
سلام علیکم
عرض تسلیت ایام عزای حسینی
خبری از نسیم شهر :
محرم حسینی ، الگوی انقلاب اسلامی ، و تضمین کننده پیروزی و بیمه کننده بقای آن بوده ، و در گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور فرزندش فراهم خواهد کرد !
نمازجمعه نسیم شهر تهران – 30 تیر 1402 - « محرم حسینی و امر به معروف ونهی از منکر»
مشروح آن در :
https://javadfesharaki.blog.ir/1402/04/31/%D9%85%D9%85
سلامت بوده و عاقبت بخیر باشید.
# جهاد تبیین # ادامه دارد ....
در مقابل این دسته از افراد، جوانانی که در دوران دفاع مقدس وهمچنین مدافعان حرمها در عراق وسوریه وجود دارد که با زمان شناسی و ولایت شناسی، لذتهای دنیوی را از خود رهانیده و با حضور در مناطق درگیر با داعش، سعی بر این دارند که از ارزشها و سنگرهای اسلام واقعی حفظ و حراست کنند.
[۷/۱۴، ۱۷:۵۶] حسینی: حال اگر ما نیز همچون مسلمانان زمان امام حسین (ع)،زمان شناس و لایت شناس نباشیم، دشمنان به راحتی بر ما سیطره خواهد یافت از این رو میطلبد که از واقعه عاشورا درس عبرت گرفته و گوش به فرمان ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم التماس دعا حسینی
[۷/۱۴، ۱۷:۵۶] حسینی: بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق، کربلا،
وقوع واقعه کربلا و عبرتهای آن برای شیعیان در زمان امام حسین (ع) مسلمانان با عدم زمان شناسی و ولایت شناسی باعث شدند که واقعه کربلا رخ دهد حال بایستی از آن واقعه دلسوز درس عبرت بگیریم. مقدمهای کوتاه خالی از لطف نیست؛ بر اساس صلح میان امام حسن (ع) و معاویه، قرار بر این بود که پس از مرگ معاویه، انتخاب خلیفه به شورای مسلمین واگذار شود اما معاویه، پسر خود یزید را خلیفه مسلمین معرفی کرد و از آنجایی که یزید فردی مشروب خوار بود و این عملش با آموزههای دینی اسلام مطابقت نداشت، امام حسین (ع) بیعت با یزید را نپذیرفت لذا این امر یکی از اصلیترین دلایل نزاع و جنگ بین امام حسین (ع) با یزید بود.
امام حسین (ع) به همراه خانواده و یاران باوفایش، پس از وداع با جدش پیامبر اکرم (ص) عازم مکه شد و هدف خود از این خروج را، اصلاح در میان امت جدم، امر به معروف و نهی از منکر به راه و روش جدم (پیامبر اسلام) و پدرم علی ابن ابی طالب (ع) عنوان کرد و بعد از آنکه، دوازده هزار نامه از اهل کوفه به دست آن حضرت رسید مسلم ابن عقیل را به عنوان نماینده خود به کوفه فرستاد و بعد خود روانه سرزمین نینوا شد.
گویی تقدیر چنین بود که امام حسین (ع) و یارانش در راه اسلام به شهادت رسیده و خانوادهاش اسیر دشمن شود، حُر به همراه ارتشی مانع از ادامه راه امام شد تا امام حسین (ع) به همراه خانواده و یارانش در سرزمین نینوا در محاصر دشمن قرار گیرد و در نهایت عمر بن سعد با ارتش انبوهی وارد سرزمین نینوا شد تا بدین صورت از امام حسین (ع) برای خلیفه مسلمین بیعت بگیرد.
روزها یکی پس از دیگری میگذشت و در نهایت روز دهم محرم، عمر بن سعد دستور حمله به یاران امام را داد، در این جنگ، امام حسین (ع) و یاران باوفایش با نهایت شجاعت و دلیری در مقابل انبوهی از ارتش دشمن مبارزه کردند و به شهادت رسیدند و اهل بیت امام به اسارت گرفته شد.
از شهادت سرور و سالار شهیدان در روز دهم محرم سال 61 هجری قمری، قریب به 14 قرن میگذرد اما با این وجود همچنان با فرا رسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، دل عاشقان آن حضرت رنگ و بوی ماتم و عزا به خود میگیرد و مردم ایران اسلامی به همراه مسلمانان سایر کشورهای اسلامی با برپایی تکایا و شرکت در مجالس عزاداری در سوگ امام حسین (ع) و یاران باوفایش می نشینند.
اگر در خصوص عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) اندکی مطالعه و تامل کرد میتوان به این امر پی برد که عزاداری از دیرباز تاکنون در ایران اسلامی برگزار میشود و این امر ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم ایران دارد. حال اشاره به چند نکته خالی از لطف نیست:
اول، زمان شناس باشیم
متاسفانه این موضوع در نظر خیلیها کم اهمیت میباشد اما اگر مسلمانان آن موقع از اسلام، بدرستی زمان شناس بودند و به یاری امام خویش میشتافتند هرگز امام حسین (ع) و یارانش در سرزمین نینوا در محاصره دشمن قرار نمیگرفت و با نهایت مظلومیت به شهادت نمیرسیدند.
بحث زمان شناسی تنها به دوران صدر اسلام منتهی نمیشود و در طول تاریخ هر موقع مردم، زمان شناس بودند و به یاری پیشوای خود میشتافتند قطع یقین پیروزی برای امت اسلامی بود برای این امر مهم تعابیر متعددی وجود دارد که زمان شناسی مردم ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی عراق یکی از بارزترین نمونهها میباشد.
دوم، ولایت شناس و ولایی باشیم
ولایت شناسی همچون زمان شناسی از مهمترین موضوعات میباشد هرگاه در طول تاریخ امت اسلامی از ولایت، دور افتادند دچار مصیبت شدند. در زمان امام حسین (ع) امت اسلامی نتوانستند رهبر و پیشوای به حق خود را بشناسند و نهایت آن شد که نباید میشد.
متاسفانه در دنیای امروزی عدهای خود را در میان امیال دنیوی گم کرده و همسو با استکبار جهانی ولایت فقیه حکومت اسلامی را عاملی برای تنش موجود در منطقه میداند و تنها راه رهایی از این فلاکت را حذف ولایت در حکومت اسلامی می پندارند.
این دسته از افراد با تکیه بر دیوار اعتماد به استکبار جهانی، که بر خون مسلمان تشنه هستند و با ایجاد گروههای تروریستی امثال داعش و... ریشه مسلمانان را در منطقه میخشکاند، سعی بر این دارد که در منطقه خاورمیانه صلح به وجود آورد.
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
روزی که کاروان امام حسین وارد کربلا شد
بنابر آنچه که مشهور است در روز دوم محرم سال 61هجری قمری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اهل بیت و اصحابشان وارد کربلای معلی شدند.
وقایع برجسته رخ داده در صحرای کربلا در روز دوم محرم :
1- ورود امام حسین (ع) به کربلا
زمانی که کاروان سید الشهدا (ع)، به صحرای کربلا رسید، اسب آن حضرت حرکت نکرد. امام(ع) پرسیدند: "نام این زمین چیست؟"
گفتند: «غاضریه».
نام دیگرش را پرسیدند...
گفتند:«شاطی الفرات».
فرمودند: اسم دیگری هم دارد؟
گفتند:«کربلا» هم میگویند...
در این هنگام حضرت آهی از دل کشیدند و گریه شدیدی کردند و فرمودند:
"به خدا قسم زمین کربلا همین است. به خدا اینجا مردان ما را میکشند، بخدا قسم اینجا زنان و کودکان ما را به اسیری میبرند، به خدا قسم اینجا پرده حرمت ما دریده میشود. ای جوانمردان، فرود آیید که محل قبرهای ما اینجاست...".
2- نامه امام حسین(ع) برای اهل کوفه
در این روز امام حسین(ع) برای بزرگان کوفه نامهای نوشتند و آن را به "قیس بن مسهر صیداوی" دادند که به کوفه برساند. مامورین در بین راه قیس را گرفتند و پس از آنکه او بر ضد یزید و ابن زیاد سخن گفت، او را به شهادت رساندند.
هنگامی که خبر شهادت قیس به امام حسین (ع) رسید آن حضرت گریستند و فرمودند:
"اللهم اجعل لنا و لشیعتنا عندک منزلا کریما، و اجمع بیننا و بینهم فی مستقر من رحمتک انک علی کل شیء قدیر".
"خداوندا، برای ما و شیعیان ما در نزد خود پایگاه والایی قرار ده و ما را با آنان در جوار رحمت خود مستقر ساز که تو بر انجام هر کاری قادری.التماس دعا حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
امام حسین(ع) چرا به کربلا رفت. درآن عصر که.سوکت دنیا ظلم را پوشانده بود، دینی که با قطره قطره خون شهدای بدر، احد و خیبر ایجاد شده و با صبوری و شجاعتهای امیر المومنین علیهالسلام رشد کرده بود، در آستانه سقوط بود، سید و سالار شهیدان اباعبدالحسین ع.این انحراف را با قطرههای خونش از بین برد
سکوت دنیا ظلم را پوشانده بود، دینی که با قطره قطره خون شهدای بدر و احد و خیبر ایجاد شده و با صبوری و شجاعتهای امیر المومنین علیهالسلام رشد کرده بود، در آستانه سقوط بود.
میتوانست سکوت کند، میتوانست بیعت صوری و ظاهری داشته باشد، میتوانست مدینه را ترک کرده و به مکانی دورتر از دسترس یزیدیان برود، میتوانست حکومت منطقه خاصی را انتخاب کرده و با یزید مصالحه کند و در همه این صورتها حضرت اهل بهشت بود چرا که رسول خدا صلیاللهعلیهوآله فرمود بود:
«حسن و حسین علیهماالسلام امام هستند چه قیام کنند و چه بنشینند و دست از قیام بکشند آن دو سرور جوانان اهل بهشت هستند».
اما سید و سالار شهیدان این انحراف را با قطرههای خونش از بین برد و از شعائر الهی دفاع کرده و با نهضت عاشورایی خود، مسیر هدایت بخش دین را تا ظهور منجی ترسیم کرد.
سوالی که مطرح میشود این است که چرا امام حسین علیهالسلام با این که گزینههای فوق بر سر راهش وجود داشت به صحرای کربلا رفته و با آن مصیبت بسیار به شهادت رسیدند و اهل بیت مکرمش به اسارت رفتند؟ چرا از گزینههای فوق استفاده نکردند تا جانشان حفظ شود؟
اهداف امام حسین در نهضت عاشورا:
1-حمایت از دین:
زمانی که جهل و نادانی تمام دنیا را فرا گرفته بود و اعراب وضع خطرناکتری داشتند و به راحتی دختران را زنده به گور کرده و بر سر مسائل پست و ناچیز همدیگر را میکشتند، خداوند آخرین پیامبر خود را به سوی آنان مبعوث کرد تا دستوراتش را که از آن به دین تعبیر میشود بین آنان منتشر کرده و آنان را به راه راست هدایت نماید، رسول خدا در طول 23 سال از عمر شریفش شب و روز تلاش کرد و تمام دستوراتی که برای زندگی سعادت بخش لازم است به آنان آموزش داد و برای دفاع از دین خدا جنگهای بسیاری را به جان خرید و با دشمنان مبارزه کرد و پس از آن حضرت علی علیهالسلام نیز تمام عمرش را در دفاع از دین خدا سپری کرد و پس از آن امام حسن مجتبی علیهالسلام نیز بخشی از عمرش را در جنگ با دشمنان دین بود و بخش دیگر را نیز در صلح، از دین مراقبت کرد.بنابراین شخصیت وعظمت امام حسین.ع. که درهمه عصر ها وزمانها انسانهای بیدار وآگاهی را به آن سو هدایت کرده ومیکند که باید درراه احیای دین، حق وعدالت وریشه کن کردن باطل وظلم وستم سخن گفت ودر کردار وسیر زندگی از آن امام بزرگوار درهر عصر ونسلی به بزرگی یاد کرد. التماس دعا حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
ایا خشونت و مطالعه باهم رابطه دارند؟
بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت هر شب قبل از خواب یک ساعت راجع به مسائل سیاسی مطالعه می کند.
براساس مطالعه دانشگاه اسکس در سال 2009 که براساس ان 6 دقیقه مطالعه روزانه می تواند استرس را تا 68 در صد کاهش دهد.
و یکی از خواص دیگر مطالعه در بلند مدت، ممانعت و به تاخیر انداختن ابتلا به الزایمر گزارش شده است که تقریبا اکثر انسان ها به هنگام پیری تا حدودی به ان مبتلا می شوند. همچنین خواص دیگر ذکر شده برای مطالعه، مطالعه روزانه می تواند استرس را کاهش دهد و حافظه را قدرت بخشد.
نتایج مطالعه ای در دانشگاه انگلیس نشان می دهد که مطالعه روانه تا 32 در صد احتمال ابتلا به بیماری زوال شناختی را کاهش می دهد.
و براساس مطالعات اقتصاد و صلح، تازه ترین گزارش خود را با عنوان صلح را منتشر کرد.
در این بررسی مهربان ترین کشورها عبارتند از:
1.ایسلند
2.دانمارک
3.اتریش
4.نیوزیلند
5.سوئیس
6.فنلاند
7.کانادا
8.ژاپن
9.استرالیا
10.جمهوری چک
قهر امیز ترین کشورها عبارتنداز:
162.سوریه
161.عراق
160.افغانستان
159.سودان شمالی
158.افریقای مرکزی
157.سومالی
156.سودان
155.کنگو
154.پاکستان
153.کره شمالی
152.روسیه
151.نیجریه
ایران با بیش از 6 میلیون نزاع خیابانی در سال و بیش از 15 میلیون پرونده قضایی تازه در سال گذشته رتبه ای از 138 در جدول نیافته است.
در این گزارش، اروپا ارام ترین قاره جهان است.
جالب این که 30 کشور ارام جهان در صدر کشورهای پر مطالعه هستند و بدون استثنا رنکینگ مطالعه کشورهای خشونت امیز پائین است.
اقدامک
بیایید تصمیم بگیریم روزانه 30 دقیقه مطالعه داشته باشیم.
باآرزوی موفقیت، حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنری حدیث عشق، چهارم محرم سال ۶۱ وبرپایی خیمه های کاروان امام حسین.ع. در کربلای معلی.درروز چهارم بود که حر بن یزید ریاحی، که از سپاه کوفه به جنگ امام حسین ع. آمده بود به کاروان امام حسین ع. پیوست وتوبه کرد وبا شادمانی به استقبال شهادت رفت وفرزندان پیامبر را یاری کرد ازاین جهت حر الگوی توبه وحقیقت جویی لقب پیدا کرد واما سخنرانی عبیدالله بن زیاد .در مسجد کوفه برای شوراندن مردمی که بدون تفکر وتعقل وبی بصیرت کامل بودند . علیه امام حسین (ع) از مشهورترین وقایع روز چهارم محرم الحرام سال ۶۱ هجری قمری است.
ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. ماهی است که در آن امام حسین (ع) به همگان نشان داد که آزاد مردی رمز ماندگاری در تاریخ است. با بررسی مجموعه حوادث روز چهارم وماندگاری آن درهمه عصرها ونسلها.
پس از روز سوم محرم الحرام سال ۶۱ هجری قمری، روز چهارم، عبیدالله بن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و سخنرانی نمود و ضمن آن مردم را برای شرکت در جنگ با امام حسین (ع) تشویق و ترغیب نمود.
سخنرانی «عبیداللّه بن زیاد» علیه امام حسین علیه السلام در مسجد کوفه
در این روز عبیدالله بن زیاد مردم را در مسجد کوفه گرد آورد و خود به منبر رفت و گفت: اى مردم! شما خاندان ابوسفیان را آزمودید و آنان را چنان شناختید، که میخواهید! و یزید را می شناسید که خوش رفتار و پسندیده روش است! و به زیر دستان احسان مىکند! و عطایاى او به جاست! و پدرش معاویه هم در زمان خودش چنین بود و این پسرش یزید هم بعد از او بندگان را گرامی میدارد! و اینک یزید دستور داده است که بهره شما را از عطایا بیشتر کنم و پولى را نزد من فرستاده است که در میان شما قسمت نموده و شما را به جنگ با دشمنش حسین بفرستم! این سخن را به گوش جان بشنوید و اطاعت کنید.
سپس از منبر به زیر آمد و عطایای وافری به مردم داد و آن ها را به کمک عمر بن سعد به جنگ حسین (ع) فرستاد و براى مردم شام نیز عطایائی مقرر کرد و دستور داد تا در تمام شهر ندا دهند که مردم براى حرکت آماده باشند و خود و همراهانش به سوى نخیله حرکت کرد و حصین بن نمیر و حجار بن ابجر و شمر بن ذى الجوشن را به کربلا گسیل داشت تا عمربن سعد را در جنگ با حسین کمک نمایند.
عطایای ابن زیاد لعین به مردم بی بصیرت ونادان که فقط دل بستگی به هدیه کم ارزشی از سوی دشمنان وجنایتکاران کوفه برای جنگ با حسین بن علی (ع)
لشکر کشی شمر بن ذی الجوشن ملعون به سمت کربلا
پس از اعزام عمر بن سعد ملعون به کربلا، شمربن ذى الجوشن ملعون اولین فردى بود که با چندهزار نفر سپاهى آزموده براى جنگ با امام حسین علیهالسلام اعلام آمادگى کرد و بعد یزید بن رکاب کلبى با تعدادی از نفرات بی تفکر وتعقل و حصین بن نمیر با تعدادی ازهمین نفر ات و مضایر بن رهینه مازنی نیز بامدادی ازهمین بظاهر انسانها که خوی وحشی گری داشتند که به سپاه عمر بن سعد پیوستند. التماس دعا حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم موسسه فرهنگی هنری حدیث عشق، عبرتهاوپندهای غدیر خم در جوامع مسلمانان مورد غفلت قرارگرفته گرچه این رویداد عظیم وتحولات پس ازآن همگان را به هوشیاری درمقابل ترفند های شیطانی دشمنان فرا میخواند.غدیر خم که زنگ بیدار باشی برای ما شیعیان است تادر مسیر ولایتمداری وفادار باشیم و از حق وحقوق سلسله پاک وزلال امامت پاسداری کنیم.اما جریانهای منحرف تاریخی که به دنبال انحراف وکم رنگ کردن حق از اهل بیت عصمت وطهارت بوده.که هنوز هم توطه ها تداوم دارد.در عر حاضر میبینیم عبرتهای غدیر کمتر در جوامع مسلمانان وجامعه ایران اسلامی نیز مورد غفلت واقع شده است، چون عبرت موجب میشود تا انسان اشتباه نکند و گذشته را چراغ راه و آینه آینده خویش قرار دهد. با تبریک عید غدیر خم : عید غدیر خم از جمله اعیادی است که در آن اهل بیت سفارش زیادی برای شادی در این روز کردهاند و باید این روز را گرامی داشت.
با وجود اینکه تجمع علویان و چراغانی و سرور در روز عید غدیر سفارش شده است، بحثی نیست اما باید در عید غدیر بیآموزیم که چگونه مطیع ولی باشیم و این روز منحصر فقط به این روز نیست و باید در همه اعصار باشد.
عبرتهای غدیر کمتر در جامعه مطرحشده ومیشود که در این مورد نیز غفلت شده است، : عبرت آموزش موجب میشود تا انسان اشتباه نکند و گذشته را چراغ راه و آینه آینده خویش قرار دهد.
ازاینکه بعد از پیامبر عدهای که با علی (ع) بیعت کرده بودند به دنبال مقام و منفعت رفتند، اولا بیبصیرتی خواص یکی از عوامل کنار زدن علی (ع) بعد از پیامبر و انتخاب خلفا بود که نفهمیدند که این کار از پیش طراحیشده بود و برخی به دنبال انتقام از پیامبر بودند.
: بعد از پیامبر همه افرادی که در روز غدیرخم دیده و شنیده بودند پیامبر امام علی را جانشین خود معرفی کرد علی (ع) را تنها گذاشتند و یاری نکردند.
سکوت امام علی بعد از پیامبر ص.را جلوگیری از فتنههای دشمنان بود چون امام علی (ع) بعد از پیامبر ص. نخواست عدهای از وضعیت سوءاستفاده کنند و برای همین 25 سال سکوت کرد و در زمان خلافت خود نیز یاران چندانی نداشت.
امام علی (ع) در زمان سکوت و خلافت خود مظلوم بود، به همین دلائلی که موجب شد امام علی تنها گذاشته شود فضاسازی، تشویش اذهان مردم و تعریف منفی از علی (ع) بود که متاسفانه این موضوع اثرگذار بود.
دلائل مظلومیت غدیر و امام علی و در این زمینه در طول انقلاب اسلامی مانیزاز نفوذها که درمساند امور بودند ضربه خوردهایم که برخی منافع خود را بیشتر در نظر گرفته اند ولی حضور با بصیرت میادین موجب ضرر کمتر به نظام شده است.
از اینکه مردم از اقدامات برخی مسؤولین ضربه خوردهاند، مثلا وزیر مخابرات که اینترنت را در کشور بسمتی برده که انحصار عده باشند بااین فیلتر شکنی که قصد سر کیسه کردن آحاد مردم را دارد.درعراق این داستانها نیست وبه راحتی مردم استفاده میکنند.همین وزیر مخابرات اعلام کرده اربعین از نجف تا کربلا را اینترنت مجانی میدهم آقای وزیر عراق نیازی به اینترت مجانی ندارد بیا این بحث فیلتر شکن را ایران درست کن تا مردم بتوانند استفاده کنند چرا میگویید پیرو امام علی.ع.هستیم ولی تا میتوانید به مردم ظلم میکنی بخود ایید که در این دنیا چوب خواهید خورد ودستگاه های نظارتی به خوایید تا وزیر مخابرات اینقدر ظلم نکند. حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم. موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
دلايل تنهايی امام علی(ع)
چرا مردم از سياستمداری حق مدار چون علی عليه السلام كه با حمايت گسترده آنان به قدرت رسيد، پس از گذشت مدّتی كوتاه، فاصله گرفتند و او در ماه های پايانی زندگی تنها ماند؟
فاصله گرفتن مردم از علی عليه السلام ، آن هم بدان گستردگی، در زمانی كه به واقعْ چندان طولانی نبوده، به چه دليل بوده است؟ چرا امام عليه السلام عملاً نتوانست حمايت گسترده مردم را از حكومت، حفظ كند؟ چرا در حكومت امام علی عليه السلام رشته الفت حاكم و مردم گسست و ميان مردم، تفرقه افتاد و امام عليه السلام نتوانست بين كسانی كه يكسر با او بيعت كـرده بودنـد، وفاق ايجاد كند و «وحـدت كلمه» را در ميان آنان، استوار بدارد؟
چرا امام عليه السلام در روزگار پايان عمر، از عدم حمايت مردم در راه تحقّق آرمان های والايش و شكل دادن به اصلاحات، شِكوه می كرد و دردگذارانه می فرمود:
هَيهاتَ! أن أطلَعَ بِكُم سَرارَ العَدلِ أو اُقيمَ اعوِجاجَ الحَقِّ ]هيهات كه به ياری شما تاريكی را از چهره عدالت بزدايم و كجی ای را كه در حق راه يافته، راست نمايم!
چرا آنان را درد جانكاه حيات سياسی خود دانسته، می فرمود:
اُريدُ اُداوي بِكُم وأنتُم دائي .می خواهم به وسيله شما درمان كنم؛ امّا شما درد من هستيد .
و از نافرمانی ها و سركشی ها ناله می كرد و می فرمود:
مُنيتُ بِمَن لا يُطيعُ .به كسانی مبتلا شده ام كه پيروی نمی كنند .
و از گرايش های پراكنده، وانبوه بی ثمرِ حضور با دل های ناپيوسته شان شكوه می كرد و می فرمود:
لا غِناءَ في كَثْرةِ عَدَدِكُم مَعَ قِلَّةِ اجتِماعِ قُلوبِكُم .بی نيازی با شمارِ بسيارتان نيست ، با آن كه دل هايتان ، كم به هم پيوسته است .از آنجایی که نهج البلاغه پساز قرآن دومین کتاب ارزشمند است.واین کتاب رهنمودهای خوبی برای همه ماها الخصوص مدیران درهرسطوحی که هستند .چون مدیریت درجامعه اسلامی که سنگ پیروی از امام علی.ع. را برسینه میزند .و برای رشد وتعالی ،فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ،را که مهمترین منشور مدیریتی در نهج البلاغه است. که عهد نامه مالک اشتر نخعی درنامه ۵۳ همچون نگینی برتارک نهج البلاغه است.باتوجه به اینکه درنظام ارزشی اسلام مدیریت یک فرایند تربیتی ورشد دهنده است. که باکمال تاسف تشریفات وتجملات. اگثر مدیران جامعه اسلامی درچهاردهه گذشته .کشوررا درگیر مقوله های نادرست کرده چون کاملا از نهج البلاغه به دوربودندواز کمال الهی کاملا درغفلت بوده وهستند ازخدا بخواهیم با نهج البلاغه آشنایی کامل راپیدا کنیم. ارادتمند حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
حضرت علی علیه السلام در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه گوشه هایى از مفاسد اخلاقى هم چون کبر و سرکشى و ظلم را برمى شمرد و سپس مى فرماید: خداوند بندگانش را، با نماز و زکات و تلاش در روزه دارى، حفظ کرده است.
حضرت علی علیه السلام در خطبه 192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه گوشه هایى از مفاسد اخلاقى هم چون کبر و سرکشى و ظلم را برمى شمرد و سپس مى فرماید: خداوند بندگانش را، با نماز و زکات و تلاش در روزه دارى، حفظ کرده است. آن گاه در مورد آثار اخلاقی نماز مى فرماید:
«تَسْکیناً لاَِطْرافِهِم، تَخْشیعاً لاَِبْصارِهِم، تَذْلیلاً لِنُفُوسِهِمْ، تَخْفیضاً لِقُلُوبِهِم، اِزالَةً لِلْخَیْلاءِ عَنْهُم»[1]؛«نماز به همه وجود انسان آرامش مى بخشد، چشم ها را خاشع و خاضع مى گرداند، نفس سرکش را رام، دل ها را نرم و تکبر و بزرگ منشى را محو مى کند. امان ازغرور وکذب ودورغ گفتن های عصر حاضر .التماس دعا حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
حضرت علی علیه السلام در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه گوشه هایى از مفاسد اخلاقى هم چون کبر و سرکشى و ظلم را برمى شمرد و سپس مى فرماید: خداوند بندگانش را، با نماز و زکات و تلاش در روزه دارى، حفظ کرده است.
حضرت علی علیه السلام در خطبه 192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه گوشه هایى از مفاسد اخلاقى هم چون کبر و سرکشى و ظلم را برمى شمرد و سپس مى فرماید: خداوند بندگانش را، با نماز و زکات و تلاش در روزه دارى، حفظ کرده است. آن گاه در مورد آثار اخلاقی نماز مى فرماید:
«تَسْکیناً لاَِطْرافِهِم، تَخْشیعاً لاَِبْصارِهِم، تَذْلیلاً لِنُفُوسِهِمْ، تَخْفیضاً لِقُلُوبِهِم، اِزالَةً لِلْخَیْلاءِ عَنْهُم»[1]؛«نماز به همه وجود انسان آرامش مى بخشد، چشم ها را خاشع و خاضع مى گرداند، نفس سرکش را رام، دل ها را نرم و تکبر و بزرگ منشى را محو مى کند. امان ازسرور وکذب ودوری گفتند های عصر حاضر .التماس دعا حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم. موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق، واما حقیقت ومسایلی راجع عید سعید غدیر مطالبی در برخی رسانهها منتشر شده ومیشود مخصوصا فضای مجازی و کسانی که بلندگویی در دست دارند، در فضاهای فرهنگی و نوشتههای خود از این عید با عنوان عید سادات یاد می کنند. با وجود این مقدمه باید به آسیب شناسی این موضوع پرداخته شود.
اولا. مخالفان مسئله ولایت و امامت، سالیان سال و به روش های مختلف تلاش کرده ومیکنند.تا مسئله امامت و ولایت را کمرنگ کنند همچنانکه بعد از وفات پیامبر اسلام ص. کردند و امت اسلامی را از یک محور اساسی در زندگی به نام امام وولایت مداری غافل کردند که انشد که باجانشین پیامبر.ص وامام علی ع. وامامان معصوم حسن وحسین.ع کردند یعنی به نام دین مردم را از قرآن وکلام خدا ونبی مکرم اسلام.ص باز داشتند و آن چنان کردند که تاریخ گواهی میدهد از بی عقلی وعدم تفکر وتعقل مردم آن عصر بعداز انقلاب اسلامی ایران تلاش کردندو بانفوذ های دشمن وباظاهری اراسته اجانب در مسئولیتهای مختلف با مدیران نالایق عنان کارها را دردست گرفتند هم چالشهایی درسطوح مختلف مدیریتی ایجاد کردند تا همان چیزی که در صدر اسلام وعصر پیامبر ص وامامان معصوم اتفاق درایران اسلامی پیش آید بنابراین همه حربه هارا به سمت رهبری هدایت کردند چون در سالهی گذشته بااشوب واغتشاش همراه بودند مردم متوجه شدند وبه ندای رهبری لبیک گفتند وان اوضاع آشفته با درایت رهبری وپشیبانی مردم مسلمان ایران خاتمه یافت چون همان شیوه ومسئله ایکه هدایت بشر را بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تغییر دادند، وهمچنان که با امیرالمؤمنین علی ع. وامام حسن مجتبی وامام حسین.ع. کردند ادامه داشته باشد . مسئله اختلاف بین فرقه های اسلامی یکی از این موارد است. شبههپراکنی های بیجا، نگفتن حقایق اصیل و ناب اسلامی وتوجه وتفکر در آیات قران و غیره موارد های مختلفی است که خواستند ذهن ها را از مسئله امامت و ولایت به دور کنند. که راجع ولی فقیه هنوز هم انجام میدهند.جشن غدیر یک فرصت بسیار ناب است که این روز را بزرگترین عید اسلامی نامیده اند و خواستند که این مسئله امامت در ذهن کهنه نشود و همواره یادآوری و تجلیل شود. خود پیامبر(ص) در خطبه غدیر خواستهاند که مسئله ولایت و امامت به دیگران ابلاغ شود. پس تلاش های زیادی صورت گرفته تا این مسئله مندرس شده و کم تر گفته شود و اهمیت این عید به عنوان جانشینی رسول مکرم اسلام مطرح نشود و در حد دوستی با اهل بیت(ع) باقی بماند. البته وقتی در جامعه شناسی شیعه مطالعه کنیم، گاهی ممکن است غفلت خود شیعیان و مؤمنان نیز باعث شده باشد تا آن هایی که مخالف شیعه و امامت هستند در هدفشان موفق شوند.
با تاکید بر آیات قرآن وتاکید کامل شدن اسلام درروز عید غدیر این دو مقدمه مهم در خصوص آسیب شناسی این موضوع گفت: یکی از مواردی که مسئله امامت و ولایت را به حاشیه می برد، پس عید غدیر عید کامل شدن اسلام وبحث امامت وولایت است.التماس دعا حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم، موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق،
امروز سالروز مباهله است مباهله چه بوده،
رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. مباهله یعنی لعنت فرستادن و نفرینکردن دروغگو. سنت مباهله از دیرباز در میان برخی جوامع بشری و به ویژه اقوام سامی متداول بودهاست این واقعه در دوران پیامبر اسلام هنگامی رخ داد که پیامبر اسلام و اهل بیت او در یکسو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دیگر شدند. این واقعه پس از آن روی داد که محمد در نامهای مسیحیان نجران را به اسلام دعوت کرده بود. به دنبال آن جمعی از مسیحیان نجران به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر تحقیق کنند و با او دربارهٔ خدا بودن عیسی به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، و دلایل محمد برای بشر بودن عیسی برای آنها قانع کننده نبود سرانجام بحثشان به جایی کشید که آنها خواستند تا با محمد به مباهله بپردازند.هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. هنگامیکه مسیحیان آگاه شدند محمد قصد دارد با عزیزترین نزدیکان خود یعنی علی، فاطمه، حسن و حسین آنها را به چالش بکشد مطمئن شدند که اگر محمد به خودش مطمئن نبود جان خانوادهاش را به خطر نمیانداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.
از ام سلمه نقل کردهاند که در همان روز رسول خدا آن چهار تن همراهان خود را در زیر عبای موئی و مشکین رنگ خود گردآورد و این آیه را تلاوت نمود:
«إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»[۵]
این رویداد از سوی مسلمانان به عنوان یکی از برجستگیهای اهل بیت محسوب شده و به عنوان دلیلی برای اثبات این امر که اصحاب کسا محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین میباشند، استفاده میشود.
بیست و چهارم ذیالحجه روز مباهله نام دارد.
جارالله زمخشری از دانشمندان بزرگ معتزلة، در کتاب تفسیر کشاف به فضیلت اصحاب کسا (کسانی که در روز مباهله همراه پیامبر بودند) اشاره کردهاست. التماس دعا حسینی
آ
بسم الله الرحمن الرحیم. موسسه فرهنگی هنري حدیث عشق، خداوند توفیق داد وامام حسین،ع،پذیرفت وسعادت پیدا کردم عرفه درکربلای معلی باشم ودعای عرفه را درحرم امام حسین،ع، زمزمه کنم،دیشب هم به تهران رسیدم. برآن شدم،دل نوشته هایی برای عزیزان پیامک کنم.
زانو زدم! درحرم ان امام حمام حرم آن امام عزیز که بلندمرتبهترین نقطه تعالی انسان است. ان سجدهگاه، وان خاک، صحرا.کربلا
و ان، صحرای عرفات که حاجیان در کعبه شوق.
عاشقتر از همیشه رفته اند و شوق، به عرفات عشق، به عرفات بندگی؛ در صحرایی که مجنونترین مجنونها لیلای نفس را وارهانیدهاند و در پی جنون خویش لیلای بندگی را وادی به وادی، واحه به واحه جستوجو میکنند.
ان صحرا صحرای عرفات است که صحرای محشر است و حاجیان در میان عاشقان، به پایکوبی و دستافشانی پردازند ودر سجدههای شوق . بندگی و دلدادگی؛ عید.قربان هم قربانی میکنند. تا .
عرفه، وعید بخشایش روی خطاهای خود خط بطلان بکشند. تا هر آنچه سیاهیست و در درون انسان و در قلب انسان. که روز بستن هر چه دریچه رو به ویرانیست؛ ویرانی روح، ویرانی نفس. روز بازکردن هر چه پنجرهست؛ پنجرههایی که جز به نور باز نمیشوند. گرچه
ان صحرا نقطه آغاز است برای روح و دلی که به جز خدا، هیچ معبودی را برنمیتابد و سر بر آستان بندگی هیچ ناخدایی نمیساید و تنها خداوند را به پرستش لب میگشاید.
ان صحرا، صحرای شوق است و این روز، روز تحولی در زندگی، روز اول آفرینش عشق.
عرفات را میشناسی؛ از همان دقیقهای که حاجیان مُحرم دیدار معشوق میشوند، از همان سپیدهای که خویشتن را در حوله سپید احرام پیچیدهای تا در تلألو نور محض، به درگاه خدایشان اظهار بندگی کنند و در عرفات، در روز عرفه، سر بر آستان نیایش گذارنند، حتما خواهند فهمید که بندگی یعنی:
«لا اله الاّ اللّه» خدایا درحرم امام حسین،ع، میدیدم که در روز عرفه درصحن وسرای امام حسین.ع. همگی به نیایش آمده بودند
و قطرات اشک ان همه زائر، چون کودکان مادر از دست داده، دامن عرش را محکم گرفته بودند وان گونه بود که به نظرم چنان بود که بنیاد هستی را به لرزه درآورده بودند. خدایا!» ؛ روزی که کبوتران دعا از گنبد آبی «ربنا» پرواز میکنند و فوج فوج به ایوان کبریا فرود میآیند و تا برگ استجابت را از دستان سخاوتمند «یا غفار» نگرفتهاند، بازنمیگردند. تادر
عرفه، که روز اعتراف است؛ اعتراف بندگان گناهکار در شبستان نیلگون اشک استغفار، در محضر بلند پروردگار. ندا در داده باشند. تا در.
عرفه،که روز استغفار است؛ استغفار از رجس و پلیدی، استغفار از هر آنچه زشتی و بدسرشتی است. بازگشت کنندو «بازگشت به خویشتن»، بازگشت به دامن پرمهر یار، به آغوش نگار، بازگشت به آرامش و قرار.
عرفه، صمیمانهترین روز بنده و . برایم مجسم بود که زائران. صمیمانه و صادقانه در حضور خدایشان انهم در صحن وسرای اباعبد اله وبه تقصیر گناه خویش اعتراف میکردند تا مولای مهربان و عطوف، دست نوازش بر سر و روی انها بکشد.و آسمان آسمان آسایش و آرامش شده بود. ودر دشت کربلا با آن همه زائر از گوشه وکنار دنیا که برای دعای عرفه به کربلا آمده بودند تا با فدا کاری وبصورت لازمه دفاع از دین وائین اسلام را از چهره بی زوال خورشید عاشورا زنده چون راز نهفته در قیام امام حسین.ع. بیدار کردن وجدان مردم بوده ودفاع از دین وایئن محمدی ص. بوده است . انشائ الله که خدا ازهمگی قبول کند وبیداری وبصیرت وهوشیاری بدهد التماس دعا حسیینی