اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
تحلیل کلانِ بیانیه #گام_دوم انقلاب؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی #میرباقری استاد حوزه و مدرس
انقلاب اسلامی #عصر_جدیدی را آغاز کرده که در آن دین و دنیا توأمان تحصیل میشود و این به نظر من، مقایسهی #انقلاب اسلامی با عصر #رنسانس است. در دوران رنسانس از نظر آنها یک عصر جدید است که در جامعهی بشری یک نوزایی اتفاق افتاده و در واقع دین و دنیا از هم جدا شده است. حالا پیروزی انقلاب اسلامی یعنی اینکه اصلاً دوران رنسانس به سر آمده و دوران تمدن غرب به پایان رسیده است؛ نهفقط دوران آمریکا، بلکه دوران کل تمدن مدرن. این که ما میگوییم #آمریکا رو به #افول است، اصلاً آمریکا موضوعیت ندارد، این #تمدن_مدرن است که رو به افول است و دیگر ظرفیت اقناع جامعهی جهانی را ندارد و دوران شعارهای آن به سر آمده است. علتش هم این است که شعارهای آن اگرچه بعضیشان #فطری و بعضیشان هم #ضد_فطرت است، اما همان شعارهای فطری را هم تحریف کردهاند؛ مثل آزادی، مثل برابری، رفاه، پیشرفت، بهداشت، سوادآموزی و آگاهی بشر. بخشی از شعارهای آنها هم کاملاً ضد فطرت است؛ مثل #دینزُدایی از زندگی بشر و نفی قدسیت از حیات بشر که این خلاف فطرت بشر است و همان چیزی است که امام به #گورباچف فرمودند که علت فروپاشی #مارکسیسم، مبارزهی بیدلیل با خداوند است. به همین دلیل، نظام #سرمایهداری نیز در معرض #نابودی است.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
2⃣
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
انقلاب اسلامی #عصر_جدیدی را آغاز کرده که در آن دین و دنیا توأمان تحصیل میشود و این به نظر من، مقا
در دوران #پسارنسانس، تلاش شده تا از زندگی بشر دینزُدایی شود. نهتنها ادیان تحریفشده، ادیان قدسیِ حقیقی را هم میخواهند از عرصهی حیات بشر نفی کنند وگرنه دینهای تحریفشده را که خودشان بازتولید کردهاند و تحت عنوان احترام عقاید، برای خودشان محترم است. آنچه را که حذف کردهاند، #ادیان_اثرگذار بر فرآیندهای اجتماعی است.
بنابراین بیانیه #مقیاس انقلاب اسلامی را فقط در مقیاس #رنسانس میبیند که عصر جدیدی را انقلاب اسلامی آغاز کرده و در واقع آن انسداد تاریخی بعد از رنسانس و این مسیر یکطرفه و کور پیش روی بشریت و این انسداد تاریخی را شکسته است. در واقع این یک انفتاح تاریخی است و یک عصر جدیدی شروع شده به سوی پیشرفتی که در آن، دین و دنیا را توأمان میبیند و بهبود وضعیت معیشت زندگی انسان بر محوریت خدای متعال را طراحی میکند.
ادامه دارد..
🇮🇷 کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
3⃣پایان قسمت هفتم
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
دوستان و بزرگواران رسانه ای: لطفا توصیه امام امت اسلامی امام خامنه ای مدظله العالی مبنی بر خواندن د
همه با هم بعد از هر نماز به توصیه امام امت اسلامی امام خامنه ای مدظله العالی دعای هفتم صحیفه سجادیه را می خوانیم
#امام_خامنه_ای
#لبیک_به_ندای_رهبری_امت
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️سبک زندگی(تربیت فرزند)
🔷پرخاشگر-علل پرخاشگری
سوال:
26 ـ پسر 8 ساله ای دارم که پرخاشگر است. علت این رفتار او چیست و چگونه باید با او برخورد کرد؟
جواب:
پرخاشگری کودک در حدود 8 سالگی عللی دارد:
1. محیط: محیط خانه، مدرسه و محله میتواند کودک شما را پرخاشگر کند. با توجه به نقش الگویی پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده، نزدیکان، معلمان و همسالان برای کودک، اگر یکی از نامبردگان پرخاشگر باشد، این رفتار به او نیز منتقل خواهد شد.
دلیل تأثیر جدی الگوها بر پرخاشگری کودک 8 ساله، این است که وقتی با برادر یا خواهر کوچکتر از خود پرخاشگری میکند، رفتار و گفتارش تا حد فراوانی شبیه الگو است. اصلاح محیط به طور قطع در اصلاح رفتار کودک اثر خواهد گذاشت.
2. گرسنگی: با توجه به افزایش اسید معده هنگام گرسنگی و تأثیر آن بر اعصاب، پرخاشگری دور از انتظار نیست؛ پس توصیه میشود در این حالت، با تذکر و نصیحت و تقاضاهای بی مورد، زمینه های فروپاشی کودک را فراهم نسازید.
3. خستگی: فرزند شما امروز، از صبح زود در اردویی شرکت کرده و فعالیت بدنی و فیزیکی بسیاری داشته و فراوان بازی کرده است. پس از بازگشت از اردو مجبور بوده تکالیف مدرسه را انجام دهد و به برخی کارهای شخصی خود نیز برسد. طبیعی است که این خستگی، زمینه های پرخاشگری او را فراهم می آورد و با کوچکترین جرقه، به مرحله ی فروپاشی خواهد رسید. درک موقعیت فرزند در این حالت، کمک فراوانی به آرامش خانه خواهد کرد.
4. ناکامی: یکی دیگر از علل پرخاشگری کودکان در حدود این سن، ناکامی است. کودک شما مشکلی دارد و نمیتواند آن را حل کند. گاهی این مشکل مربوط به خانه و گاهی مربوط به مدرسه است.
توصیه میکنم در این وضعیت، با آگاهی از مشکلات او، در حل مشکل یاریاش کنید.
اگر فرزند شما مشکل درسی (حل مسائل ریاضی) دارد، حل مسائل، مطلوب نیست؛ بلکه کمک شما به حل مسائل، او را از رسیدن به مرحلهی فروپاشی و پرخاشگری می رهاند.
حل مسائل درسی کودکان به جای آنها، سبب اتکای آنان به غیر میشود و استقلال ایشان را به خطر میاندازد.
5. تمسخر کودک: هیچگاه کودک خود را به سبب سخنان کودکانه یا انتظارات بچگانه تمسخر نکنید. در موارد بسیاری، سخن یا خواسته ی او از دید شما بی ارزش و غیر قابل توجه است؛ اما از دید او بسیار اهمیت دارد و تمسخر کودک، او را پرخاشگر میکند.
6. جلب توجه: در مواردی، پرخاشگری کودکان برای جلب توجه است؛ چون احساس کرده که هرگاه پرخاشگری می کند، تمام نظرها به او جلب میشود و پدر و مادر، خواهر و برادر بزرگتر و دیگر نزدیکان او را نصیحت میکنند.
در این حالت، هنگام پرخاشگری کودک، به او بی توجهی کنید و حساسیت نشان ندهید؛ اما در مواقع عادی، توجه بیشتری به او داشته باشید و وقت افزونتری را برایش صرف کنید تا از نظر عاطفی ارضا شود و مجبور نشود برای جلب توجه دیگران، از رفتارهای پرخاشگرانه استفاده کند.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴جهان در آستانه تحولی عظیم
حضرت امام خامنه ای رهبر شیعیان و آزادگان جهان در دیدار با فرماندهان سپاه:
10 مهر 1398
خودتان را برای مواجهه با حوادث بزرگ آماده کنید. دشمن چاره ای جز ارائه آخرین برگ خود ندارد و مجبور است از آن رونمایی کند
⭕️حوادثی که پس از سخنان امام خامنه ای مدظلهالعالی به وقوع پیوست
شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه
انتشار ویروس کرونا توسط واحدهای جنگ بیولوژیک پنتاگون
خروج ترک ها و ملتهب شدن شمال سوریه
تدارک آمریکا و اسرائیل برای خروج نیرویی قوی تر از داعش
افزایش نقل و انتقالات وسیع آمریکا و همپیمانانش در جنوب سوریه و خاک اردن
❎با توجه به شرایط حساس کنونی ممکن است در آینده خیلی نزدیک شاهد فتنه ای بزرگ فراتر از مرزها باشیم
#الیس_الصبح_بقریب
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت نهال در آستانه روز درختکاری
۹۸/۱۲/۱۳
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب آن سوی مرگ نوشته جمال صادقی کوششی کمسابقه از به تصویر کشیدن عالم پس از مرگ است که توسط نشر معارف منتشر شده است.
این کتاب دربردارندۀ سه خاطره دربارۀ تجربۀ مرگ و حاصل مصاحبه رو در رو نویسنده با افرادی است که حیات پس از مرگ را تجربه کرده، به برزخ رفته و برگشته اند. جمال صادقی در این باره می نویسد : "خیلی از خاطرات، سوای جنبههای شخصی، شباهت زيادی با خاطرات ديگران داشت. اشخاصی که قصه مرگشان را تعريف کردند به سه دسته تقسیم میشوند: گروهی پس از خارج شدن از جسم خود، در تمام مدت، داخل بیمارستان ماندهاند، برخی فراتر از محیط بیمارستان، بین مردم شهر شناور شدهاند، دسته سوم به جهانی ورای جهان زمینی کوچ کردهاند. من از میان تمامی خاطرات، سه خاطره را برگزيدهام و در کتاب آوردهام."
همان گونه که نویسنده در مقدمه کتاب بیان کرده بدلیل نوع محتوای این کتاب ممکن است مطالعه بخشهایی از آن برای بیماران قلبی و روانهای آسیبپذیر مناسب نباشد.
" آنسوی مرگ" به اعتقاد کارشناسان هم از لحاظ ادبیات و هم از لحاظ محتوایی موفق بوده و آنچه که در این کتاب آمده با آموزههای دینی و آیات و روایات ما تطابق قابل قبولی دارد. مطالعه این کتاب میتواند آغاز تحولات فکری و عملی و شروع دوره ای جدید در زندگی افراد مختلف باشد.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
part01.mp3
7.65M
#مرور_کتاب_آنسوی_مرگ
"تجربیاتی از عالم پس از مرگ"
📗قسمت ۱
#استاد_امینی_خواه
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️سبک زندگی اسلامی(همسرانه)
🔷بازار و خريد گوشت
امام سجاد عليه السلام مي فرمايند:
«لان ادخل السوق ومعي درهم ابتاع به لحما لعيالي وقد قرموا اليه احب الي من ان اعتق نسمة ; براي من به بازار رفتن و خريد يك درهم گوشت براي خانواده ام كه ميل به گوشت دارند، از بنده آزاد كردن دوست داشتني تر است .»
وسائل الشیعه، ج 15، ص 251
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز
@atna_ir
آمریکا شناسی 5.MP3
3.74M
🔰 سخنرانی های #آمریکا_شناسی 5
#فصل_اول
👈 #لابی_اسرائیل_در_ساختار_آمریکا 5
🌀 جلسه پنجم
🎤 با توضیحات #استاد_عبادی (از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ)
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
#پیام_صبحگاهی
#مبارزه_با_ظلم_جهانی🔻
▪️انتظار ظهور در اشک یا شادی خلاصه نمیشود بلکه منتظران حقیقی امام زمان "عجل الله" باید با خودسازی، افزایش آگاهی، حضور در میدانهای مبارزه و فعالیت، مقاومت در مقابل چرب و شیرین دنیا و مقابله با مراکز ظلم و جور جهانی، خود را برای سربازی حضرت بقیهالله آماده کنند.
۱۳۸۱/۷/۳۰
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
1⃣
☀️هر روز با یک داستان تمدن ساز
✍ابواسحق صابی
ابواسحق صابی از فضلا و نویسندگان معروف قرن چهارم هجری است. مدتی در دربار خلیفه عباسی و مدتی در دربار عزالدوله بختیار (از آل بویه) مستوفی بود.
ابواسحق دارای کیش «صابی» بود که به اصل «توحید» ایمان دارند ولی به اصل «نبوت» معتقد نیستند. عزالدوله بختیار سعی فراوان کرد بلکه بتواند ابواسحق را راضی کند که اسلام اختیار کند، اما میسر نشد. ابواسحق در ماه رمضان به احترام مسلمانان روزه میگرفت، و از قرآن کریم زیاد حفظ داشت. در نامهها و نوشتههای خویش از قرآن زیاد اقتباس میکرد.
ابواسحق مردی فاضل و نویسنده و ادیب و شاعر
@atna_ir
2⃣
بود و با سید شریف رضی- که نابغه فضل و ادب بود- دوست و رفیق بودند. ابواسحق در حدود سال 384 هجری از دنیا رفت و سید رضی قصیدهای عالی در مرثیه وی سرود که مضمون سه شعر آن این است:
«آیا دیدی چه شخصیتی را روی چوبهای تابوت حرکت دادند؟ و آیا دیدی چگونه شمع محفل خاموش شد؟.
«کوهی فرو ریخت که اگر این کوه به دریا ریخته بود دریا را به هیجان میآورد و سطح آن را کف آلود میساخت.
«من قبل از آنکه خاک، تو را در برگیرد باور نمیکردم که خاک میتواند روی کوههای عظیم را بپوشاند.»[1]
1•ارأیت من حملوا علی الاعواد - ارأیت کیف خبا ضیاء النادی - " - جبل هوی لو خر فی البحر اعتدی - من ثقله متتابع الازباد
@atna_ir
3⃣
بعدها بعضی از کوته نظران سید را مورد ملامت و شماتت قرار دادند که کسی مثل تو که ذریه پیغمبر است شایسته نبود که مردی صابی مذهب را که منکر شرایع و ادیان بود مرثیه بگوید و از مردن او اظهار تأسف کند.
سید گفت: «من به خاطر علم و فضلش او را مرثیه گفتم. درحقیقت علم و فضیلت را مرثیه گفتهام.»[^2]
@atna_ir
13.mp3
11.53M
کتاب صوتی پایی که جا ماند کتاب تفریظ شده توسط امام خامنه ای مدظله العالی جلداول
#قسمت_سیزدهم
🇮🇷کانال اتنااندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش رائفیپور به احتمال بیوتروریسم بودن کرونا توسط امریکا
🔹انتقاد از عملکرد مجلس
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️مطالعه روزانه ی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب(مقدمه_بخش نهم)
🔷تقابل دو گانه جدید《اسلام و استکبار》؛ پدیده ی برجسته ی جهان معاصر
پس آنگاه انقلاب ملّت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سهقطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطبهای جدید قدرت، تقابل دوگانهی جدید «اسلام و استکبار» پدیدهی برجستهی جهان معاصر و کانون توجّه جهانیان شد. از سویی نگاه امیدوارانهی ملّتهای زیر ستم و جریانهای آزادیخواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینهورزانه و بدخواهانهی رژیمهای زورگو و قلدرهای باجطلب عالم، بدان دوخته شد. بدینگونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزلهی انقلاب، فرعونهای در بسترِ راحت آرمیده را بیدار کرد؛ دشمنیها با همهی شدّت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزهی این ملّت و رهبری آسمانی و تأییدشدهی امام عظیمالشّأن ما، تاب آوردن در برابر آنهمه خصومت و شقاوت و توطئه و خباثت، امکانپذیر نمیشد.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم کافی،
ما امام زمان داریم ما حجت بن الحسن داریم. ماصاحب داریم....
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع حسن روحانی از جهرمی در برابر قوه قضائیه
بله این وزیر جوان از خدا هم نمی ترسد که با بی در و پیکر کردن فضای مجازی کشور را به اینحال و روز انداخته
عجب جوان شجاعی!!!!
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
تحلیل کلانِ بیانیه #گام_دوم انقلاب؛
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی #میرباقری استاد حوزه و مدرس دروس خارج فقه و اصول و از صاحبنظران و اساتید حوزهی #تمدنپژوهی
قسمت هشتم
🔷 #پیشرفت_یا_توسعه؟
اگر انقلاب اسلامی در این مقیاس است و ما میخواهیم ارزیابی کنیم، باید شاخصهایی را برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی در این مقیاس داشته باشیم. شاخصهایی در این بیانیه تولید شده که اگر بخواهیم این شاخصها را تطبیق بدهیم، در هیچ چیز غیر از انقلاب اسلامی قابل تطبیق نیست. لذا اگر ما اشتباهاً خیال کنیم که انقلاب اسلامی دنبال تحقق توسعهی غربی بوده و شاخصهای ارزیابیِ پیشرفت انقلاب اسلامی را صرفاً #شاخصهای_توسعهی_غربی بدانیم، دچار #بنبست میشویم، چون ممکن است کشورهای دیگری در دستیابی به آن شاخصها جلوتر باشند. ولی اگر شاخصهای پیشرفت را بر اساس #انقلاب_اسلامی آن هم در این مقیاس تعریف کنیم، طبیعتاً شاخصهایی منحصر به فرد هستند که خود این شاخصها هم در این بیانیه دیده شده است. مثلاً در این بیانیه گفته شده که دنیای دوقطبیِ قبل از انقلاب اسلامی به دنیای سهقطبی تبدیل شد؛ یعنی به سرمایهداری لیبرال، مارکسیسم و اسلام. سپس با فروپاشی قطب مارکسیسم، به دوقطبی اسلام و لیبرالدموکراسی تبدیل شد.
غربیها و متأسفانه غربگراها تلاش کردهاند این واقعیت را پنهان کنند و بگویند #فروپاشی_مارکسیسم ناشی از جنگ سرد بین دو اردوگاه غرب و شرق بوده، در حالی که قطعاً این طور نیست. نمیخواهم بگویم که آن جنگ هیچ اثری نداشته، ولی قطعاً این طور نیست. این #حرکت_نرم_انقلاب_اسلامی است که مارکسیسم را #فروپاشانیده و لذا نگران فروپاشی #غرب_لیبرال نیز شدهاند و گفتهاند که ما باید پیشدستی کنیم و در آغاز قرن بیستویکم جنگ را آغاز کنیم؛ جنگ و برخورد همهجانبهی تمدنها.
پس یک نکتهی مهم در این بیانیه این است که انقلاب اسلامی آن دوقطبی را تبدیل به سه قطب کرد. به تعبیر دیگر، در ادامهی آن مسیر یکطرفه یک راهی را باز کرد برای حرکت جامعهی جهانی به سمت پیشرفت و سعادت. راه دیگری را به بشر نشان داد در مقابل راهی که بعد از رنسانس نشان داده میشد. در واقع تمامیت #ایدئولوژی_رنسانس را به چالش کشید. انقلاب اسلامی یک حرکت ایدئولوژیک در مقیاس جهانی است که ایدئولوژی مدرن و رفتار برآمده از آن را به چالش کشانیده و دو اردوگاه برآمده از آن را با خطر مواجه کرده است؛ یکی را فروپاشانیده و دومی را در معرض زوال قرار داده است.
با این تحلیل، دیگر بدیلی برای انقلاب اسلامی باقی نمیماند. به هیچ وجه شما نمیتوانید بگویید چین و روسیه بدیل ما هستند، تا چه رسد به کرهی شمالی یا کرهی جنوبی و مالزی و اندونزی. امثال اینها که دیگر اصلاً قابل بحث نیستند. این یک شاخصهای است که پیشرفت ما را با آن در موازنه توضیح میدهند. چالش ما با آمریکا و صهیونیزم یک موقع بر سر سفارت آمریکا و اسرائیل بود، اما الان بر سر این است که ما در مرزهای #اسرائیل هستیم و داریم #آمریکا را از منطقه #بیرون میکنیم.
این مقیاس و شاخصی است که برای ارزیابی پیشرفت به سمت اهداف و در برخورد تمدنها ارائه میدهد و در هیچ کشور دیگری قابل انطباق نیست. یک موقعی ما در وضعیتی از قدرتی بودیم که آنها هوس میکردند با یک هجوم کوچک مثل #طبس براندازی کنند، اما الان نیمی از قدرت #ناتو را آوردهاند در منطقه و بیش از هجده سال است که برای براندازی ما با تمام غربگراها و مرتجعین منطقه هم پیمان شدهاند اما ما در منطقه #مقتدرتر شدهایم و آنها ضعیفتر.
ادامه دارد..
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir