#رایحهیحدیث
🌻پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله :
🌺کُلُّ بَنی آدمَ خَطّاءٌ، وخَیرُالخَطّائینَ التَّوّابونَ🌺
🌼همه آدمیان خطا می کنند ، و بهترین خطا کاران توبه گرانند 🌼
📚الدرالمنثور،ح1، ص 262
#احادیث_موضوعی
#توبه_کار
⚘به کانال "عطرظهورمولا "بپیوندید:
👈 لینک عضویت 👉
عطرِظهورِمولا
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️ 👈شبهه پنجم 5⃣ 😳ادعای غیردقیق بودن قرآن👇 👤صاحب نقد قرآن در ضمن بحث غیر د
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️
👈شبهه ششم 6⃣
😳ادعای ابهام در قرآن👇
👤سها اشاره به مبهم بودن قرآن می کند، حال باید دید از منظر او چه مقدار از قرآن ابهام دارد🤔 او می گوید «بیشتر آیات قرآن نیازی به تفسیر ندارند و با خواندن می توان فهمید». پس بخش کمی از قرآن ابهام دارد.😌
🌀در ادامه نکته دیگری دارد که از
بین این تعداد آیات مبهم‼️ عده کثیری از آیات قرآن را بدون مراجعه به سنت نمی توان فهمید و با رجوع به سنت فهمیده میشود.🌀
📝جواب شبهه:
☝️در باب ابهام آیات قرآن، اینکه
هر علمی اگر ملاحظه شود اینگونه نیست، که برای همه واضح باشد و برای تبیین نیاز به مفسر دارد. و خداوند حضرت رسول و اهل بیتش را به عنوان مفسران وحی معرفی کرده است:💧..وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ. (نحل،۴۴)💧
✳️علاوه بر این، برای ابهام قرآن دلایلی بیان شده که اشاره میشود:👇
1⃣: بی نیاز بودن از ذکر آن، چون
در جاى دیگر بیان شده است. به عنوان نمونه💧در سوره حمد، آیه ۷💧از خدواند راه کسانی را می خواهیم که خدا به آنها نعمت داده است. «صِراط الِذينَ أنَعْمتَ عَلْيهِْم» 👈اما منظور از نعمت داده شدگان چه کسانی هستند؟🤔
خداوند متعال💧در سوره نساء،
آیه ۶۹💧بیان می فرماید: «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ» 😌یعنی خدایا ما را به راه نعمت داده شدگان هدایت کن که آنها پیامبران،✨راستگویان✨، شهداء✨و صالحان هستند.👌
2⃣: اینکه عدم بیان اسم به خاطر
مشهور بودن است 😇، مانند فرموده خداوند:💧وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ» (بقره،۳۵)💧و گفتیم اى آدم تو و
همسرت در بهشت سکونت گزین. و نفرمود: تو و حوّا، زیرا که جز او کسى همسر آدم نبود.😊
3⃣: به قصد پوشاندن شخص از باب عطوفت بر وی. مانند:💧وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ...» (بقره،۲۰۴)💧او اخنس بن شریق هست؛ که بعدا مسلمان شد..
4⃣: اینکه در 👌تعیین آن فایده مهمی نباشد مانند:💧«أَوْ كَالَّذِی مَرَّ عَلَىٰ قَرْيَةٍ...» (بقره،۲۵۹)⚡️یا همچون کسى که بر قریه اى گذشت.💧«و سَْئْلهُْم عَنِ الَْقْرَيِة»💧(اعراف،۱۶۳) "و از آنها درباره آن قریه سؤال کن" در این آیات نام روستا را خداوند بیان نمی کند، زیرا در آن فایده ای ندارد.⚡️
5⃣: اینکه حکم عمومیت دارد و مختص به فرد معیّنى نیست،👥 مانند «وَمْن َيْخُرجْ ِ مْنَ بْيِتِه ُمهاجِراً»
6⃣: تعظیم آن با توصیف کامل
بیان شده است😇، ولی نامی از آن برده نشده است. مانند آیه ولایت💧«إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَ هُمْ رَاكِعُونَ» (مائده، آیه۵۵)💧️در این آیه منظور از "الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَ هُمْ رَاكِعُون" طبق دیدگاه شیعه و سنی حضرت علی علیه السلام🌟 است، که به جای نام حضرت، چندین وصف مهم را آورد تا عظمت ایشان را دو چندان بیان کند.👏
7⃣: تحقیر آن با توصیف ناقص بیان شده است. 👌مثل:💧«إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ» (سوره کوثر، آیه۳)💧
در این آیه به جهت تحقیر، نام "عاص بن وائل″ را که دشمن حضرت رسول صلی الله علیه وآله بود ذکر نکرد.👌
🔵مشکل سها در اینجا این است که مصادیقی را برای ادعای ابهام در قرآن ذکر نمی کند تا مورد بررسی گردد.
📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، صفحه ۶۳
ادامه دارد ...
#دفاع_از_قرآن ۱۰
⚘به کانال"عطرظهورمولا" بپیوندید👇
👈 لینک عضویت 👉
هدایت شده از عطرِظهورِمولا
دعای فرج .mp3
3.6M
#چلهدعایفرج
⚘همخوانی دعای فرج⚘
برای تعجیل #فرج
ساعت ۲۲
با نوای زیبا و #دلنشین حاج محسن فرهمند
شروع:شهادت حضرت زینب (س)
کانال عطرِظهورِمولا
~┄┅┅✿❀💙❀✿┅┅┄~
🦋 @atr_zohoor_mola 🦋