eitaa logo
عطرِظهورِمولا
6.8هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
5.7هزار ویدیو
103 فایل
⚘به جامع‌ترین کانالِ ایتا خوش‌آمدید⚘ به کانال استیکر ما هم بپیوندید ↙️ https://eitaa.com/joinchat/2421358727C395e519fab گروه عطرظهورمولا↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/257818659Cab8649861b پیشنهادها و انتقادها @saheb12zaman تبلیغات @Zeinabp_2020
مشاهده در ایتا
دانلود
🏝پاسخ به شبهات آیه‌ی اکمال🏝 👈قسمت دهم👉 ۶- روز عرفه: چنانچه معناى «الیوم‏» را «امروز» - یعنى: روز نزول آیه - بدانیم دو احتمال در این روز ذکر شده است ۱. روز عرفه ۲. روز غدیر. 🔸از قسمت‏هاى نخستین بحث روشن شد که هیچ‏ کدام از خصوصیاتى را که آیه ی کریمه براى این روز ذکر کرده است در روز عرفه نمى‏ توان یافت: یاس کافران، برداشته شدن زمینه ی ترس از مسلمانان، اکمال دین و اتمام نعمت، و رضایت پروردگار، هیچ‏ یک با روز عرفه مطابقت ندارد. ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاش این جمعه به چشمان‌خودم می‌دیدم از دعایم فرجِ عشقِ تو حاصل شده است ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل‌اول ⬅️ تصویر مهدویت به عنوان یک باور اصیل اسلامی در اندیشه شیعی قسمت (۲) 💎....از این زاویه، وقوع ختم نبوت جز با وجود امام توجیه‌بردار نیست وسلسله امامان همواره ادامه دارد و آخرین آنان حضرت مهدی (ع) است؛ او امام زنده شیعیان است. ⬅️ از این جهت، باور به حضرت مهدی (ع) یکی از شاخه های باور به امامت است. ⬅️ از سوی دیگر، شیعه قائل به اصل عدل است. اگرچه اصل مسئله عدل در شیعه ناظر است به عدالت خداوند در مقام تکوین (نظام عالم بر اساس عدل برپا شده است) و مقام تشريع (احکام شریعت بر اساس عدل است و شیعه به حسن وقبح عقلی امور باور دارد) (مطهری، ۱۳۷۰ ب: ۳۸-۳۹)، ◀️ از ثمرات آن باور به این است که اگر خداوند اساس عالم را بر عدل قرار داده است، از اهداف اصلی پیامبران و ارسال آنان برقراری عدالت است: «لقد أرسلنالنا بالبينات و أنزلنا معهم الكتاب و الميزان ليقوم الناس بالقسط» (حدید/۲۵) (مطهری، ۱۳۷۱ ب: ۳۲). ⏪ همین آیه دلالت دارد که تحقق چنین عدالتی کاری نیست که خود بشر به تنهایی از عهده آن برآید. پس از آنکه بر بشر ظاهر شد که خود قادر نیست مجری عدالت باشد، انسانی فوق بشر معمولی آن را اجرا می کند و اجرای او صرفا به صورت ایجاد عقیده در مردم نیست، بلکه به صورت به دست گرفتن زمام امور است (یادداشت ها، ۴۸/۱). ☑️ خداوند وعده داده است که این دین حق و عدل در جهان گسترده شود. در جامعه بشری نیز حتما روزی خواهد رسید که عدالت کاملا فراگیر شود مطهری، ۱۳۷۳ الف: ۲۵۵-۲۵۷). ادامه‌دارد..... ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عطرِظهورِمولا
#بشقابهای_سفره_پشت_باممان #قسمت4⃣6⃣ ❌ امروزه یک اشتباه بزرگ در میان جوانان، به صورت فرهنگ در آمده
6⃣ 2⃣ خانه‌داری ♦️ما در بارۀ خانه‌داری هم اشتباه فکر کرده‌ایم. در شیوۀ زندگی مدرن، خانه‌داری را یک بار بر دوش زن می‌دانند؛ در حالی که زن اگر نگاه صحیحی به خود و خانه و خانواده داشته باشد، با خانه‌داری، احساس بزرگی و رشد می‌کند. 📛با تأسّف باید گفت که در نوع نگاه بسیاری از زنان امروزی، خانه‌داری یک کار مقدّس محسوب نمی‌شود. به همین دلیل هم وقتی خانه‌داری می‌کنند، احساس پیشرفت و نزدیک شدن به هدف آفرینش نمی‌کنند. ⚠️خانه‌داری هم، تنها در خانه ماندن و انجام دادن کارهای خانه نیست. زن خانه‌دار، زنی است که عاطفه و آرامش اهل خانه را تأمین می‌کند. اگر کسی به عظمت عاطفه و آرامش پی برده باشد، بزرگی خانه‌داری برایش روشن خواهد بود. ✨امام صادق علیه السلام فرمود: اُمّ سَلَمه از رسول خدا صلی الله علیه السلام در بارۀ فضیلت خدمتی که زنان به همسرانشان می‌کنند، پرسید. فرمود: «هر زنی اگر چیزی از خانۀ همسرش بردارد و به جای دیگری بگذارد، در حالی که در این جا به‌ جایی به دنبال صلاح همسرش باشد، خداوند به او نگاه [رحمت] می‌کند و هر که خدا به او نگاه کند، عذاب نخواهد شد». 🔆اُمّ سَلَمه گفت: پدر و مادرم به فدایت! از پاداش زنان بیچاره، بیشتر برایم بگو. فرمود: «ای اُمّ سَلَمه! زن وقتی باردار می‌شود، اجرش مانند کسی است که با جان و مالش در راه خدا جهاد می‌کند و وقتی وضع حمل می‌کند، به او گفته می‌شود: ”تو بخشیده شدی و عمل، از نو آغاز کن“ و وقتی به فرزندش شیر می‌دهد، به ازای هر شیردادنی برای او پاداش آزاد کردن بردگانی از فرزندان اسماعیل را می‌نویسند. ⬅️ ادامه دارد ...... 📚بشقاب‌های سفره پشت باممان ص۲۶۴ ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏝زاهدان در زمان زندگی بزرگان دین ما ، از ائمه ایراد می‌گرفتند. البته منظور این نیست که دنیا اصلا خواستنی نیست ؛ ابدا. منتها نظم و ترتیب دنیا بر اساس قوانینی است که از آخرت رسیده است. دنیا برای خود قوانین و چارچوبی دارد، که با آن‌ها باطن نوری‌اش را ظهور می دهد. معنا در عالم دنیا، یعنی حدود فطری را رعایت کردن. این همه انرژی از ما رفته است.دائم در مسیر حرکت خود، از چیزهای مختلف ترسیده ایم یا به چیزهای مختلف دل بسته ایم. باید یکی را صدا بزنیم، اما چون او را نمی شناسیم،همه را صدا کرده ایم،الا او را برای همین، کارهایمان درست نمی شود؛ چرا که غیر او نمی تواند طلب ما را پاسخ دهد. 👌باید به انسان‌ترین وصل شویم ؛ زیرا خودمان انسان‌ترین نیستیم. انسان‌تربن معين الانسان است ؛ همان نجات غریقی است که باید صدا بزنیم: 👈 ياغياث المستغيثين ادامه دارد..... ↙️↙️↙️ @atr_ir
هدایت شده از عطرِظهورِمولا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏝دعای‌سمات🏝 ⚘با ترجمه فارسی⚘ 🎤استاد فرهمند 🏝باز هم جمعه و دل بی تو هوایش ابریست باز دل خسته و باران زده از بی‌ صبریست ...🏝 ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏝اینجا همه ادعای یاری داریم یک جمعه بیا و امتحان کن ما را.‌‌..🏝 ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 امام‌خامنه‌ای 🏝آرمان‌گرایی را فراموش نکنید. آرمان‌ها چیست؟ رسیدن به جامعه‌ی عادل، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ی پیشرفته، جامعه‌ی مؤمن، جامعه‌ی متعبّد، جامعه‌ی مرفّه، جامعه‌ی متّحد، جامعه‌ی قوی و مستحکم، جامعه‌ی مستقل؛ این‌ها آرمان است.🏝  ↙️↙️↙️ @atr_ir
(1) 🏝مبنای‌اول:جامعیت اسلام ۱🏝 در باب قلمرو دین سه نوع نگاه به دین قابل تصور است: ✅1. نگاه حداقلی به دین: یعنی از چهار نوع رابطه انسان (رابطه با خود، طبیعت، انسان‌ها و خداوند) دین فقط پاسخگوی رابطه انسان با خداست و امور اجتماعی و دنیایی انسان خارج از محدوده دخالت و وظیفه دین است. ✅2. نگاه حداکثری به دین: یعنی انسان باید پاسخ همه نیازهای خود را از دین بگیرد. حتی در اموری جزیی مثل شیوه تهیه غذا، ساخت وسایل نقلیه و ... . لذا بشر دیگر نباید به دنبال تحقیقات علمی برود. ✅3. نگاه جامع به دین: یعنی حوزه‌‌هاي مختلف زندگي انسان (خانواده, حقوق، سياست, اقتصاد، فرهنگ و ...) مورد توجه دین قرار گرفته است. اما توجه اسلام به همه حوزه‌هابه معنای بیان همه جزییات و نیازهای بشر نیست. بلکه با توجه به پيوستگي دنيا و آخرت و تأثير رفتار دنيايي ما در سعادت نهايي و اخروي، دین متکفل بیان اموری است که در سعادت و يا شقاوت ابدي ما تأثير دارد. خواه این امور در حالیت اولیه دنیوی باشد یا اخروی، فردی باشد یا اجتماعی. ❇️ نگاه صحیح به قلمرو دین نگاه سوم است. وقتی جامعیت دین اسلام پذیرفته شد. طبیعتا مسائل سیاسی هم در دین مورد توجه قرار میگیرد و سیاست باید دینی باشد. ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عطرِظهورِمولا
⚘می‌نویسم که "شب تار سحر می گردد" یک نفر مانده ازین قوم که برمی‌گردد⚘ ‌‌‌‌‌‌ ‌ ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عطرِظهورِمولا
42.Shura.41-42.mp3
2.83M
🔹سوره سوره ۴۲ قرآن کریم ⚘تفسیر آیات ۴۱_ ۴۲ سوره شوری⚘ ↙️↙️↙️ @atr_ir
🏝دلم هوایت را که می‌کند آل یاسین زمزمه می‌کنم سطر سطرش، عطر تو را می‌دهد... سلام آخرین بازمانده‌ی خاندان عصمت🏝 ⚘الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِي ءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ آن برگزيده خدا در عالم الست، انتخاب شده او در عالم ظلال، پاكيزه از هر فساد، بري از هر عيب⚘ 📚مفاتیح الجنان،صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی ↙️↙️↙️ @atr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ امام خمینی رضوان الله تعالی علیه انقلاب اسلامی را به عنوان «امانت الهی» و علیه السلام را «صاحب امانت» می‌دانستند. امام راحل همواره بر این مسأله تاکید داشتند که این انقلاب را باید به صاحب اصلیش یعنی امام زمان علیه السلام بسپاریم به عنوان نمونه امام امت در این زمینه می‌فرمایند: "خداوند همه ما را از این قیدهای شیطانی رها فرماید تا بتوانیم این امانت الهی را به … صاحب امانت حضرت مهدی موعود ارواحنا لمقدمه الفدا رد کنیم." 📚صحیفه نور، ج ۱۹، ص ۱۱ ↙️↙️↙️ @atr_ir