eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
376 ویدیو
98 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ دوازده بهمن ، یادآور سپیده دمی است که برای همیشه خورشید را به خانه هایمان آورد. روزی که در عین تَحیُّر همه سیاست پیشگان، مردی با نعلین های رهیده از خاک، چشم هایی آشنا با افق و گام هایی آرام اما استوار آمد، فوجِ مردمان بی قرار را شکافت و در مزار شهیدان برای همه ناآشنایان با فرهنگ مبارزه رجز خواند: 💥 من دولت تعیین می کنم ، من به پشتوانه این ملت... 🔊و صدایش در ازدحام شورآفرین مردمان جذب شد. ⛰ امام خمینی (رحمه الله علیه) از سلسله جبال کوه های استوار بود، کالجبل الراسخ لا تحرکه العواصف 🔺 او، مردمان را به وحدت فراخواند، گویی این آیه را مستمر به جان مردمان نواخت که: 🔹 فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا. 🔸ایشان از تبار حسینیانی بود که به تبعیت از جد اطهرشان "لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَك َمن الْجَهَالَةِ و حَيرةِ الضَّلَالَة" را مهم ترین رسالت مردمانه خود می دانستند. و شاید قرنها بود ایران من، طعم "استنقاذ" را نچشیده بود. رهانیدن مردمان از همه آنچه آنان را از پرواز وا داشته بود... و مگر می شد او برای رهایی می کوشید و مردمان همچنان در قید بند باشند؟ مردمان، خود امامِ راه شدند. امام، خود را در باور تک تک آنان تکثیر کرد. خود کوشیدند و از درون طلسم ها را شکستند تا بت شکن بیاید و همه بت ها را با باور ابراهیمی اش فرو ریزد. 💢امام، با آنکه زلال و آسمانی بود و مردمانش مشتاق، اما باورهایش را به مردمان تحمیل نکرد. از همان گام های نخست مردمان را مشارکت داد تا در آینده خود و سرزمینشان سهیم باشند. 🌀 شهید مطهری (رحمه الله علیه) درباره اش گفت: او به خدایش، مردمش و راهش ایمان داشت. 💠امام (رضوان الله علیه) به ایرانِ آن روز آموخت که: كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ و سالها بعد سرود: گر تیشه ات نباشد تا کوه برکنی فرهاد باش و در غم دلدار و شاد باش شاگرد پیر میکده شو در فنون عشق گردن فراز بر همه خلق اوستاد باش مستان مقام را به پشیزی نمی خرند گو خسرو زمانه و گو کیقباد باش 🗣و او رجز خواند برای همه تاریخ: به من اگر خدمتگزار بگویید، بهتر از این است که بگویند رهبر! 💎امام خمینی، نه فقط رهایی از ستم و استبداد را به ما هدیه کرد، بلکه پنجره هایی برایمان گشود رو به افق مهدویت. خود سرود: پر و بالم که در دی از غم دلدار پرپر شد به فروردین به یاد وصل دلبر بال و پر گیرم 🌐او احیاگر دین و خصال محمدی، صلوات الله علیه بود. غبار را از روی آیات جهاد پاک کرد، و ایرانی تربیت کرد که نه فقط یک خطه جغرافیایی، بلکه یک سرمشق چلیپای جهاد، استقامت، صبر و شکر باشد. 📍 ایران امروز، دستاورد تربیت روح اللهی اوست. و خود با شهیدان هم سفره معنویت هاست. خود سرود: در جرگه عشاق روم بلکه بیابم از گلشن دلدار، نسیمی، ردپایی 🔆 راهروانش فراوان، عمر مقتدایمان، امام خامنه ای همواره در طلوع... @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🌕 محورهای برنامه: 🔺 ایده در و نقش در مسیر تحول حجت الاسلام والمسلمین 🔺مروری بر ۹۹ دکتر حامد سروری 🔺زمان: ۱۵ بهمن ماه ۹۸ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۹:۳۰ 🔺مکان:مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی() 🌕 ما را در شبکه‌های اجتماعی زیر با نام کاربری IRANTTC@ دنبال کنید [] @avand98
27.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شناخت آخرین وضعیت عملکرد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در زمینه به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده 🔸برادر سعید غلامی: بر اساس پژوهش انجام شده در احصا و بررسی بیش از ۱۲۰۰ اقدام مجامع استانی و تخصصی چنانچه اقدامات ایشان‌ را در سه دسته مشتمل بر: ۱. هم عامل و هم مخاطب اقدام: فعالان و موسسات فرهنگی مردمی ۲. عامل: فعالان و موسسات و مخاطب: اقشار و آحاد مردم ۳. هم عامل و هم مخاطب: اقشار مردم به واسطه حمایت و هدایت فعالان و موسسات فرهنگی مردمی تعریف نماییم؛ درصد هریک از این اقدامات به صورت حدودی به ترتیب ۳۹%، ۴۶% و ۱۵% می باشد. 🔹برادر ساسان زارع: وقتی سیر تطور جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم، شاهدِ حرکتِ از فعالیت های دسته اول به دسته های دوم و سوم هستیم. ♨️ نخستین اجلاس ملی اصحاب اندیشه 🗓 آذرماه ۱۳۹۸ @avand98
📍 سومین نشست مسئولین هدایت راهبردی مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۸/۱۱/۱۶ @avand98
📍 سومین نشست مسئولین هدایت راهبردی مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۸/۱۱/۱۶ @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔰 اهم محورهای بیانات برادر عبودتیان: 🔸از جمله مهمترین رسالت های این جمع (مسئولین هدایت راهبردی مجامع جبهه) عمق بخشی فکری و تحلیلی به جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی می باشد. 🔹مهمترین ویژگی های این جمع را مؤمن، مبدع، پیشران و خط شکن بودن می دانم. 🔸ایجاد و گسترش حرکتِ جبهه ای قطعاً برای ما موضوعیت دارد، نه صرفاً طریقیت. 🔹طراحی و پیشبرد الگوهای نقش آفرینی مردمی در صیانت از مرزهای انقلاب اسلامی امروز، از جمله مهمترین رسالت های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می باشد. 📍 سومین نشست مسئولین هدایت راهبردی مجامع استانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🗓۱۳۹۸/۱۱/۱۷ @avand98
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نشست تخصصی چگونگی به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده فرهنگی 💠حجت الاسلام مهدیان: 🔸هدف خلقت محقق نمی شود، مگر اینکه کل پیکره انسانی به سوی خدا حرکت کند. 🔹کل دین آمده است که انسان بر خودش حاکم شود، و این تفاوت کلیدی مردم سالاری دینی با دموکراسی است. 🔸دعوای اصلی دشمن با ما، بر سرِ همراه کردن مردم است. 🔹مردم و مردم تر را باید تشخیص داد؛ محرومین مردم ترند. محرومین به آن حقیقت انسانی نزدیکترند. لذا نزدیک شدن به محرومین اگر شکلی و صوری نباشد و حقیقی باشد، شما را به کل بدنه مردمی نزدیک خواهد کرد. 🔸 مردم گرایی با عوام گرایی متفاوت است ، مردم یعنی خواص، عوام، حزب اللهی و حتی رهبر هم جزء مردم اند. ♨️ نخستین اجلاس ملی اصحاب اندیشه 🗓 آذرماه ۱۳۹۸ @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
♨️ 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند «منظور ما از تبلیغ پروپاگاندا نیست و در اسلام تبلیغ یعنی تفاهم با مردم» اگر این تبلیغ شکل گرفت مردم ورود مسئولانه به میدان پیدا می‌کنند و یکی از ابزارهای تحقق مردم‌سالاری دینی تبلیغ است، چون قرار است تفاهم صورت بگیرد و مردم مسئولانه به میدان بیایند. 🔸محمدمجید فولادگر؛ رئیس پژروشکده چشم انداز: نظام مسائل و مشکلات کشور به دو دسته تصمیمات درست و غلط تقسیم می‌شود. باید میان نظام حکمرانی، نظام مسائل و مشکلات کشور و جامعه ارتباط و تعامل وجود داشته باشد. رسانه‌ها نقش مهمی در وصل کردن این سه مورد دارند و اندیشکده‌ها به دنبال این هستند که با مردم حرف بزنند و در این زمینه نقش مؤثری می‌توانند داشته باشند. 🗓۱۵ بهمن ۹۸ 📍مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی() @IRANTTC @avand98
🌀 امت جاودانه ✳️ امت ، برآیند هدفمندی، پویایی و تلاش مستمر مردمانی است که به "حبل الله" چنگ زده و در میان طوفان‌های سهمگین مسیر، کشتی نجات را ترک نکرده‌اند. ✳️ امت ، نماد شکوهمندی جمعیِ مردمانی است که از علایق و خواست‌های شخصی و شخصیتی عبور کرده و به معدل علایق و خواست‌های جمعی رسیده‌اند. ✳️ امت ، نه آغاز یک جریان، بلکه اوج آن است. به عبارت دیگر امت‌ها، امت زاده نمی‌شوند. مردمان تا نخواهند و بلوغ فهمی خود را نشان ندهند، امت نمی‌شوند. 🔺رازناک است که امت‌ها، همچون تک تک مردمان عمری مقرر دارند. عمری که قرآن شریف آن را "اجل" می نامد، "لكل امة اجل اذا جاء اجلهم فلا يستاخرون ساعة و لا يستقدمون"(اعراف ۳۴) و بینش، افق‌ها و رفتار امت‌ها همچون مردمان، به عنوان برآیند زیستشان ثبت خواهد شد. 💠امت‌هایی که پس از ابلاغ هدایت الهی گرفتار تردید نشده و قوتِ رایجشان یقین است، رستگارانند. آنان رستگاری را از امت‌های رستگار گذشته گرفته و با ارزش افزوده معنوی خود آن را به امت‌های بعد تقدیم می‌کنند. اینان، همچون امت‌های رستگار گذشته، مسافران کهکشان راه هدایت‌اند. ❗️و امت‌هایی که پس از ابلاغ هدایت الهی دچار تردید شده، خسته از راهِ آمده به علایق و خواست‌های شخصی و شخصیتی خود باز می‌گردند، کارنامه ای غم‌بار دارند. هيچ قوم و ملتى به هنگام انحراف از مسير حق در مقابل مجازات‌هاى الهى كه نتيجه اعمال خودشان است مصونيت ندارند، هنگامى كه در چنين مسيرهائى گام بگذارند و از قوانين قطعى آفرينش منحرف شوند، امكانات خود را از دست داده و سرانجام سقوط مى كنند. ♻️و حال به گذشته تاریخی باز می گردیم و "امت جاودانه" را جستجو می‌کنیم. 🌐امت‌های اندکی به دلیل معیت با امام و مقتدای آسمانی به خلود رسیده اند. امت در ظاهر اندک و درباطن خیل کثیرِ عاشوراییان که در یک نیم روز درس‌واره رهایی‌بخش همه امت‌ها شدند. امت در ظاهر ناپیدا و دور از چشم مردمان کهف که به یُمن استواری در بینش خدا داده‌شان همچنان نشانه راه رهروان‌اند. ✅قرآن شریف اینان را اینگونه معرفی می کند: ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون (آل عمران ۱۰۴) رازناک است که همه مفهوم این آیه در استمرار است. از پیش و پیشتر‌ها تا فردا و فرداها. 📔 تاریخ، که برای بعضی همه آرمان است و برای ماندن در آن دست به هر کاری می زنند ، تنها توان فهم حضور مُلکی این امت‌ها را دارد. این در حالی است که حضور ملکوتی این امت‌ها هماره است. 🔹این‌ها به استناد قرآن شریف "امت استوار" می شوند: امه قائمه یتلون آیات الله ( آل عمران ۱۱۳) 🔸مفسران تلاوت را خواندن اندیشیدن دانسته اند. و حال این آیه را بر بالا بلندی ذهنت بکار: و اذا تلیت علیهم آیاته زادتهم ایمانا (انفال ۲) ⏩و حال همین دو آیه آخر را دوباره مرور کنیم: امر به معروف و نه تمنای به معروف نهی از منکر و نه بی تفاوتی به منکرها ♦️تلاوت آیات و نشانه های خداوند اما جاودانه، زیست ملکوتی خویش را تجربه کرده، نور هدایت را برای نسل های بعد دست به دست می‌کنند. 🔆برای امت جاودانه، امت های رستگار پیشین امام و خود امام امت‌های پسین‌اند. ❇️امتِ درس گرفته از امام روح الله (رحمه الله علیه)، پس از یک چهله زیستن ملکوتی، از راهبر خویش مدال "صبار و شکور" گرفته است. و این مدال ارزشمندی است. 🇮🇷نگاه این امت، به نیازها و علایق مُلکی‌اش نیست، هر چند بر حکومت است که الزاماتش را برآورد. این امت با افق نگاری مهدوی امامین انقلاب، به بلوغ حیات جاودانه رسیده است. ✅انجامِ این نوشتار متبرک است به قطعه ای نفیس از بیانیه گام دوم انقلاب.گوارای بینشتان: دهه‌های آینده، دهه‌های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید. @avand98
43065089_-211349.pdf
35.7K
💠 درس‌واره ای از سیره امام پنجاه و هفت 🔹با مختصات زمانی، مکانتی و تحولی بهمن پنجاه و هفت، نقطه‌ای در سینه ستبر تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است که به عنوان نمایه شکوه، می‌تواند الگوی همه نقطه‌های تاریخی باشد. امام خمینی (رحمت الله علیه) به عنوان شخصیت تراز اول این تحول، سیره‌ای دارد پر رمز و راز که شناخت آن روند تداوم پیروزی‌ها را سهل می‌کند. دردمندانه باید گفت که پرداختن صرف به سیاست، بخش‌های مهم و اساسی سیره امام را تحت‌الشعاع قرار داده است. در این مقاله کوشش شده به اختصار و با توجه به ادبیات نوین مدیریت، مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی، به آن روزها نگاهی نوین شود. @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
💠افتتاحیه فرآیند شتابدهی، توانمندسازی و انتخاب بخش نخست عهدواره پیشرفت، در نشستی سه روزه از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ بهمن در جزیره هرمز در حال برگزاری است. ♨️لازم به ذکر است عهدواره پیشرفت در سه بخش هسته های عمومی، پیشران و هسته های پیشرفت منطقه ای برگزار خواهد شد. 🔸در این نشست سه روزه که با حضور هسته های پیشرفت منطقه ای منتخب و کارشناسان پیشرفت منطقه ای برگزار خواهد شد، علاوه بر طرح مباحث علمی تخصصی توسط اساتید، هسته ها به صورت ده گروه رقابتی به موردکاوی سند پیشرفت هرمز و ایده های نواورانه در این زمینه خواهند پرداخت. 🔴در پایان این رویداد بهترین پیشنهاد های گروه ها نیز برای عموم به روش TED ارائه خواهد شد. @avand98
26.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نشست تخصصی چگونگی به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده فرهنگی ✳️حجت الاسلام فلاح: 🔸یکی از نیازهای ما این است که بدانیم چه تعریفی از مردم داریم؟ 🔹حضرت امام(ره) می‌فرمایند: جمهوری اسلامی را همه انبیاء دنبالش بودند. 🔸نگاهی که حضرت امام(ره) به انسان داشتند مبنی بر اینکه خلیفة‌الله و اشرف مخلوقات است، باعث شده بود که به خواست مردم بسیار خوشبین بودند. 🔹حضرت امام(ره) سعادت را در مردم سالاری دینی می‌دانند. 🔸مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) می‌فرمایند: کسب مشروعیت فقط پای صندوق‌های رأی نیست، دائماً باید در حال کسب مشروعیت از مردم بود؛ این بدین معناست که اگر از مدار خواست مردم خارج بشویم، از مشروعیت ساقط شده‌ایم. ♨️ نخستین اجلاس ملی اصحاب اندیشه 🗓 آذرماه ۱۳۹۸ @avand98
آوند
🌐 سلسله رویدادهای منطقه‌ای و متمرکز #دستواره 💠ارائه نظرات، ایده‌ها و مدل‌ها 💠مباحثه، تبادل افکار و
🌐 سلسله رویدادهای منطقه‌ای و متمرکز 💠ارائه نظرات، ایده‌ها و مدل‌ها 💠مباحثه، تبادل افکار و تضارب آراء. ✅ محورهای محتوایی ۱.تعریف واژه‌های کلیدی و مفاهیم مرتبط با شبکه‌سازی و جبهه‌سازی ۲.ویژگی‌های شبکه، شبکه‌ساز، جبهه و جبهه‌ساز ۳.لوازم و موانع شبکه‌سازی و جبهه‌سازی ۴.مدل‌های شبکه‌سازی و جبهه‌سازی 📍 مناطق برگزاری رویداد 🔺منطقه ۱: استانهای: یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی. میزبان: ستاد کرمان 🗓چهارشنبه ۱۴اسفند 🔺منطقه ۲: استانهای: خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران. میزبان: ستاد مازندران 🗓پنجشنبه ۱۵اسفند 🔺منطقه ۳: استانهای: تهران(تمام مناطق)، اصفهان، قم، مرکزی، البرز. میزبان: ستاد قم 🗓جمعه ۱۶اسفند 🔺منطقه ۴: استانهای: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر. میزبان: ستاد چهارمحال و بختیاری 🗓شنبه ۱۷اسفند 🔺منطقه ۵: استانهای: همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام. میزبان: ستاد کرمانشاه 🗓پنجشنبه ۲۲اسفند 🔺منطقه ۶: استانهای: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین. میزبان: ستاد آذربایجان شرقی 🗓جمعه ۲۳اسفند 📍 رویداد متمرکز مجامع تخصصی: میزبان: مجمع اقتصاد مقاومتی 🗓چهارشنبه ۲۱اسفند ☎️ برای ارتباط با دبیرخانه دستواره با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید: ۰۲۱۵۵۴۹۳۸۲۶_۰۹۳۶۹۱۸۹۳۸۹ 📱 برای آگاهی از اخبار و اطلاعات دستواره ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید👇 ✅بله و ایتا: 🆔 @avand98 ✅اینستاگرام: 🆔 @avand_98
1739726593_-211389 (1).pdf
3.21M
📔 🔺 شبکه‌سازی تشکل‌ها و فعالین فرهنگی ❗️ چالش‌ها، الگوها و راهکارها 🖋 نویسنده: میثم ظهوریان @avand98
سوره ناس استراتژی انقلاب (1) (1).pdf
557.7K
📔 📝 🔹 سوره مبارکه ناس؛ استراتژی انقلاب اسلامی 🖋 نویسنده: علی مهدیان @avand98
💠 ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم 🔸«مردمی بودن حکومت هم یکی دیگر از ارزشهایی است که حاکمیت اسلام و معارف اسلامی به این مملکت هدیه کرده‌ است. مردمی بودن، ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم است. بعضی افراد ممکن است در یک نظام دمکراتیک، به شکل دمکراتیک هم انتخاب شوند، اما با مردم رابطه‌ای نداشته باشند. اینها مردمی نیستند. در کشور اسلامی ما، مردمی بودن یک ارزش است. رئیس جمهور مردمی است؛ مسؤولان مردمیند و میخواهند مردمی باشند. هر کس بیشتر به مردم نزدیک باشد، بیشتر احساسات مردم را درک کند و بیشتر با مردم احساس و ابراز همدردی کند، مردم به او علاقه بیشتری نشان میدهند. این هم یکی از امتیازات بزرگ وضع کنونی ماست.» ▪️بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان در مصلّای بزرگ تهران(۱۳۷۹/۰۲/۰۱). 🔹امام خمینی (ره) نیز معتقد بودند در اسلام حکومت به معنای ارباب رعیتی وجود ندارد. مسئولیت سیاسی و حکومتی در نظام اسلامی خدمت‌گزاری است و مسئولین در واقع خدمت‌گزار می‌باشند. آن حضرت همواره در مورد رفتار مسئولین نظام، رفتار و عملکرد حضرت علی‌(علیه‌السلام) و توصیه آن حضرت به مالک اشتر و عملکرد پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگو و نمونه مردمی بودن و ساده‌زیستی مثال می‌زدند و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به الگوبرداری از آن حضرت دعوت و توصیه می‌نماید. امام خمینی در اندرزهای خود به مسئولین و در رعایت مردمی بودن آنها همواره آنها را از طمع کاخ‌نشینی و توصیه به زندگی به سبک کوخ نشینان توصیه می‌کنند. در واقع مفاد توصیه‌های امام عبارت از این بود که دولتمردان نظام اسلامی بایستی با سرمشق گرفتن از رهبران صدر اسلام و در بطن توده عادی و همراه با آنها زیسته و به هیچ وجه خود را برتر و بالاتر از آنها ندانند. ایشان تشریفات و تجملات را بزرگترین آفت و آسیب داخلی برای نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانست و به خوبی به این واقعیت واقف و آگاه بودند که دست یازی حکومت‌گران به دنیاگرایی و فاصله‌ گرفتن آنان از مردم عادی باعث اختلاف طبقاتی و نهایتاً نارضایتی مردم و در نهایت فقدان مشروعیت و مقبولیت خود می‌شوند.‏ ♨️امام خمینی در توصیه به مردمی بودن مسئولین می‌فرمایند:‏ «کوشش کنید که پایگاه ملی برای خودتان درست کنید. این به این است که گمان نکنید که شما صاحب مقام هستید، منصب هستید باید به مردم فشار بیاورید. هر چه صاحب منصب ارشد باشد باید بیشتر خدمتگزار باشد.» (صحیفه امام، ج۷، ص: ۵۱۱)‏ @avand98
چیستی مردمی بودن (1) (1).pdf
419.4K
❓حقیقت و ماهیت مردمی‌بودن براساس تعالیم اسلام چیست؟ 🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه‌الله): 🔺۱-اهمیت دادن به مردم و دل سوزاندن برای آنها. 🔺۲-پیگیری مشکلات مردم. 🔺۳-عدم فخر فروشی و اشرافی گری. 🔺۴-مردمی بودن یک امر دلی و ایمانی. 🔺۵-مردمی بودن ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم. @avand98
🔆 سیره پیامبر اکرم (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) در مردمی بودن ❇️ «عَنِ ابنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَجلِسُ عَلَی الأرضِ وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرضِ وَ یَعتَقِلُ الشَّاةَ وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیرِ.» «ابن عبّاس گوید: پیامبر خدا (صلّی اللّه علیه و آله) بر زمین می‌نشست، و بر زمین غذا میخورد، و گوسفند به دستشان میگرفت، و دعوت برده‌ای را به نان جوین میپذیرفت‌.» (امالی طوسی، مجلس چهاردهم، ص۳۹۳) ▪️امام خامنه‌ای(حفظه‌الله): 🔸پیامبر دنبال این نبود که یک فرشی، چیزی داشته باشد؛ در مسجد، در ملاقات با یک نفری که در بین راه با ایشان برخورد میکرد، و میخواست دو کلمه حرف بزند، روی زمین می‌نشست. ( وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرض) گاهی غذایش را هم همین طور که روی زمین نشسته بود، میخورد. سفره‌ای بیندازند و آدابی و تشکیلاتی و حالا یک بشقابی، کاسه‌ای، چیزی مثلاً؛ نه، همین طور روی زمین می‌نشستند و غذای ساده‌ای میل میکردند. (وَ یَعتَقِلُ الشَّاة) گوسفندی فرضاً داشتند، ریسمان گوسفند را دستشان میگرفتند. «یَعتَقِل» از «عِقال کردن» است دیگر، یعنی آن را نگه داشتن، گوسفند را نگه میداشتند. خب، این خلاف شأن است دیگر؛ ماها اگر باشیم، حالا یک گوسفندی هم داشته باشیم، دستمان نمیگیریم توی خیابان و کوچه. این بزرگوار میکردند این کار را. (وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیر) گاهی یک غلامی مثلاً نشسته بود یک جایی روی زمین و داشت نان جوی میخورد؛ حضرت عبور میکردند، تعارف میکرد، آقا! بفرمایید؛ می‌نشستند حضرت پهلوی او. نمی‌گفتند شأن ما نیست، نمی‌شود، مناسب نیست. 💢اینکه ما این قدر میگوییم و میشنویم که باید مردمی باشیم، یعنی این، مردمی بودن به ادّعاکردن نیست. با مردم، با زندگیِ مردم کنار بیاییم، مثل مردم زندگی کنیم، با طبقات مختلف مردم انس بگیریم. این، معنای مردمی بودن است. بعضی از ماها که حالا معمّم هستیم، اگر مثلاً یک آدم ذی‌شأنی، آدم محترمی باشد، خب، سلام علیک می‌کنیم، گرم میگیریم، اگر کاری با ما داشته باشد گوش می‌کنیم، آقا! یک استخاره‌ای بکنید، قرآن را درمی‌آوریم و یک استخاره‌ای برایش [میگیریم]. اگر یک آدم فرودستی باشد، یک آدم مثلاً [سطح] پائینی باشد؛ نه، اعتنا و اهتمامی نمیکنیم! این، خلاف سیره‌ی رسول اللّه است. سیره‌ی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. وضع زندگی پیغمبر این طور بود؛ این برای ما واقعاً درس است. حالا ما البتّه نه توقّع داریم، نه می‌شود توقّع داشت که مثل آن بزرگوار یا مثل امیرالمؤمنین رفتار کنیم؛ نه، خب، وضع آنها وضع دیگری است، جایگاهشان جایگاه دیگری است امّا آن را بایستی ملاک قرار بدهیم. آن را مثل یک نشانه‌ای [قرار دهیم]؛ شما فرض کنید از یک دامنه‌ی کوهی دارید میروید بالا، آن قلّه مورد نظرتان است، به قلّه نمی‌رسید امّا به طرف قلّه میروید، حرکت به آن سمت میکنید؛ باید اینجوری باشد». (۱۳۹۸/۱۰/۰۳) @avand98
-1608966398_-211416.pdf
215.3K
🔺 چرایی مردمی بودن از منظر امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) ۱. آثار معنوی و فردی. ۲. نزدیک شدن به حکومت علوی. ۳. عدم غفلت از حال جامعه. ۴. جلوگیری از اسراف. ۵. حفظ روح و سیرت اسلامی بودن انقلاب. ۶. خرسندی مردم از مسئولین. ۷. سرافرازی ملتها. @avand98
🚨 💠با سلام و احترام 💢ضمن تشکر از برادران و خواهرانی که در هفته های اخیر، در خصوص ارائه آثار و سایر ملزومات مربوط به برگزاری رویدادهای دستواره همکاری نمودند؛ به اطلاع می رساند نظر به شیوع کورونا-ویروس و ضرورت رعایت اقدامات پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی؛ چهار رویداد منطقه ای دستواره که قرار بود به میزبانی ستادهای جبهه فرهنگی استان های کرمان، مازندران، قم و چهارمحال و بختیاری به ترتیب در تاریخ های چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفندماه برگزار گردد به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد گردید. ان‌شاالله 🔹لازم به ذکر است با توجه به شرایط مقتضی در هفته های آتی؛ نسبت به رویداد متمرکز مجامع تخصصی و دو رویداد منطقه ای به میزبانی ستادهای جبهه فرهنگی استان های کرمانشاه و آذربایجان شرقی که قرار است به ترتیب در تاریخ های بیست و یکم، بیست و دوم و بیست و سوم اسفندماه نیز برگزار گردد؛ متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. ✅دبیرخانه دستواره 📍مرکز تعالی تشکیلات بنیاد خاتم الاوصیا(عج) @avand98
2004492035_-211424.pdf
11.38M
🔺 پیشنهاد_مطالعه 📝 🔹 سالار بودن مردم در نظریۀ مردمسالاری و نسبت آن با حاکمیت الله و نقش نخبگان 🖋 نویسنده: مهدی قریب ✂️ برشی از مقاله: 💠 نظریۀ مردمسالاری به عنوان کلیدی‌ترین نقطه در نظام اندیشۀ امام خمینی(ره) محسوب می شود و بیراه نیست اگر آن را قلب مکتب ایشان برشماریم. مطابق نظر امام سالار بودن مردم به معنای این است که مردم حقیقتا صاحب ولایت هستند. از طرفی چون در نظام اندیشۀ حضرت امام تنها خداست که ذاتا صاحب ولایت است و این ولایت را به هر کس بخواهد می دهد. مشهور است که در اندیشۀ دینی مردم به هیچ وجه صاحب ولایت نیستند و این تنها خدا و خلیفۀ خداست که ولایت دارد. بنابراین تبیین دقیق سالار بودن مردم از منظر حضرت امام اهمیت فوق العاده ای می یابد. @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📢 تب ساختارسازی، شاه بیت مشکلات قرآنی کشور ♦️مسئولان قرآنی، مؤسسات را از چاله به چاه انداختند! ♦️ثبت حقوقی، چه بلایی بر سر مؤسسات قرآن کشور آورده است؟! ♦️تصدی گری دولتی، عامل افزایش معضلات مؤسسات قرآنی تحلیل همه این مطالب را در یادداشت زیر بخوانید🔻 https://iqna.ir/00GHUr 🖊محمدامین عبدالرحیمی- عضو مرکز راهبردی طارق 🌐@tareghcenter_ir @avand98
🔹 رهبر معظم انقلاب حفظه الله: 💠 انقلاب حرف نویی زد و آن، بود. _این حرف نو، همیشه هم نو نمی‌ماند؛ این را ما باید قبول کنیم..._ _ ممکن است از اول نقص‌هایی داشته باشد؛ ممکن است در خلال، دچار ضعف‌ها و نقص‌ها و کج‌فهمی‌هایی شود؛ در این تردیدی نیست._ _ فکرهای و باید کار کنند و این حرف نو را در جهت خود تکمیل نمایند و بدون اینکه به پایه‌ی آن، ضربه‌ای بزنند و اساس آن را نفی کنند، نواقص آن را به طور برطرف سازند؛ یعنی نوآوری لازم است._ چیزی که ظرافت کار شما را مضاعف می‌کند و قبلا به آن اشاره کردم، این است که باید توجه کرد در این نوآوری‌ها، تلقین‌پذیری از فرهنگ بیگانه -همان فرهنگی که درصدد سلطه است- نقش نداشته باشد. 🗓۱۳۷۸/۱۱/۴ 🔺بیانات در دیدار اعضای هیأت علمی کنگره امام‌خمینی (ره) 📍ارسالی از سوی برادر سینا زارع؛فعال فرهنگی‌اجتماعی استان مازندران. @avand98
🔰 حیات جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی به عوامل زیر بستگی دارد: 🔺 خودانتقادی درون جبهه‌ای 🔺 جسارت‌ورزی در بیان حقیقت‌ها و واقعیت‌ها 💢و اهالی جبهه، دردمندترین‌های این سرزمین‌اند که حق دارند: 🌀 بگویند 🌀 نقد کنند 🌀 به چالش بکشانند 🌀 و جبهه را تا مطلوب انقلاب ارتقاء دهند. ❗️ سندروم و یا نشانگان، آمیزه‌ای از علایم و نشانه‌هایی است که حاکی از اختلال خاص است. این علائم: 💠 قابل پیش گیری و قابل ترمیم است. 🚨باید با نخستین نشانه به هشدار تبدیل شود. ♨️اگر از آنان غفلت شود، مزمن خواهد شد. 💣 قدرت فراگیری و تبدیل به سندروم‌های دیگر را دارد. 🔸ریشه آن در ژن بینش است و عمل را نیز مبتلا می‌کند. ❗️هر چه رسالت تعیین شده فراخ‌تر باشد، خطر ابتلا به آن بیشتر است. @avand98
💢 سندرم ۱ ❗️ ساختمان‌سازی؛ گام اول جبهه‌سازی 📍 سوال محوری 💥 شما با کدام گزینه موافقید؟ ❓الف) اولاً می‌بایست عزم قیام لله مثنی و فرادی کرد و پیوسته ثم تتفکروا... ، جا و پایگاه متناسب با عمق نگاه ما فراهم می‌شود. 💠به قول جناب حافظ: رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرودآ که خانه خانه توست ❓ب) تا جا و مکانی نباشد، کارها پا نمی گیرد. 💠همچنان که جناب سعدی سرود: یا مکن با پیل بانان دوستی یا بنا کن خانه ای در خورد پیل ❇️مشتاقانه در انتظار دریافت نظرات ارزشمندتان در قالب متن و صوت برای بازتابشان خواهیم بود... 🔰 ارتباط با ما: 🆔 @avand_admin 📱 ۰۹۱۲۸۱۱۸۳۶۶ @avand98