آوند
📔 #معرفی_کتاب | مسجدِ رهبر
تاریخ شفاهی مسجدِ کرامت
➕ راه مقابله با فضاسازیهای منفی
🔺 رحیم پور به یکی از مشکلات پیش روی دبیرستان و سپس راه حل آن اشاره میکند. اگرچه پس از مدتی دبیرستان علوی با اقبال عمومی خوبی مواجه شد، اما در ابتدا به دلیل فضاسازی های ساواک، در جذب دانش آموزان مدارس عابدزاده توفیق چندانی حاصل نشد؛ تا اینکه آقای ابوالقاسم خزعلی، نماینده آیت الله بروجردی، حمایت خود را از دبیرستان اعلام کرد.
«کادرسازی، یکی از اهداف مهمی بود که در دستور کار ما قرار داشت و دبیرستان علوی را تأسیس کردیم و در این کار بسیار موفق هم شدیم، چنان که برخی از همین بچهها پیش از پیروزی انقلاب، جزء چریکهای زبده مخالف دستگاه گردیدند و برخی پس از پیروزی انقلاب، از شخصیت های ممتاز و گردانندگان انقلاب، حتی وکیل مجلس شدند؛ ولی نخستین مانع بزرگ بر سر راه رابطه دبیرستان علوی با بچههای معصوم مدرسههای ابتدایی انجمن، این بود که ساواک توانسته بود به وسیله عوامل نفوذی و برخی خرمقدسهای مقلدش، گروه انشعابی و دبیرستان علوی، ما را جریانی خطرناک و سیاسی، یعنی منحرف و در مخالفت عابدزاده بشناساند و سدی را در مقابل آمدن بچه های مدرسه های عابدزاده به دبیرستان علوی ساخته بود که شکستنش دشوار مینمود؛ زیرا جا انداخته بود که دین از و ... با سیاست جداست و بنابراین می توانست القا کند که هرکس به دبیرستان علوی برود، منحرف شده و با حکومت در میافتد و بیهوده خود را به کشتن میدهد. و با این حیلهها ساواک تا مدتی موفق بود، اما بعدها که آقای خزعلی به یاری ما آمد، ورق برگشت. ایشان با حمایتهایی به نیابت از مرحوم آقای بروجردی، ما را از جنبه مادی تقویت و دامان دبیرستان را از تهمتهایی که میزدند پاکیزه گرداند، تا آنجا که مراجعات، به تدریج بیش از ظرفیت دبیرستان گردید.»
🔺 حمایتهای آقای خزعلی هم از جنبه از بین بردن فضاسازیهای انجام شده عليه مدرسه و هم از لحاظ مسائل مادی یاری رسان بود.
«آقای خزعلی از شاگردان مُبرِز آقای بروجردی، تأسیس دبیرستان را علی رغم آن همه تبلیغات ناجوانمردانهی دشمنان دانا و دوستان نادان، در منبری بزرگ صریحا تأیید کردند و حتی برای تأمین بخشی از بودجه از سوی مرحوم آقای بروجردی، به ما اجازه مصرف سهم امام را هم دادند و دبیرستان آبرومند گردید.»
[ادامه دارد...]
#مسجد_رهبر
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازنشر | به مناسبت شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی
شهید بهشتی(رحمة الله):
🔺 اگر قرار باشد مردم ما متشکل نشوند، سازماندهی نداشته باشند، سامان نداشته باشند، *هدایت شبکهایِ شکلیافته* نداشته باشند، چطور میشود اینها را به کار گرفت؟
#شهید_بهشتی
#متشکل_سازی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی
🔺 تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🔅 با حضور سردار عزیز جعفری
🗓 هفتم تیر ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی
🔻اصلا چنین تنظیماتی لازم است؟ (قسمت اول)
🔻اگر دستگاه تنظیم نبود یعنی از خط رهبری جدا شدیم؟ (قسمت دوم)
🔻علت چیست و برای تنظیمات چه باید کرد؟ (قسمت سوم)
1️⃣ اصلا چنین تنظیماتی لازم است؟
🔸انقلاب اسلامی یک جریان است، مبانی دارد،اصول دارد، اجتهاد در زمان و مکان دارد و رهبر دارد. وظیفه رهبری راهبری کلان جریان انقلاب است؛ بدیهی است که این راهبری بدون وجود یک دستگاه محاسباتی دقیق در تصمیمات و مواضع رهبری امکانپذیر نمیباشد. بههمین منظور ابتدا مروری کوتاه به برخی ویژگیهای موثر بر دستگاه محاسباتی حضرت آیتالله خامنهای داریم:
🔅ظرفیت بالای علمی، فقاهتی و مطالعاتی متنوع ایشان ( از قرآن و حدیث و تاریخ و فقه تا سیاست ومدیریت و رمان و ادبیات)
🔅ظرفیت عظیم عبادی، معرفتی، اخلاقی، زهد و ساده زیستی
🔅رهبر، نظریهپرداز و مفسر شاخص جریان انقلاب اسلامی و اندیشههای امام بزرگوار انقلاب
🔅آگاهی از اخبار دقیق و مطلع از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردم، کشور، منطقه و جهان بصورت مستمر
🔅سرمایهی دانشتجربی بینظیرِ اندوخته شده در جایگاه ولایتفقیه و رهبری ایران و رهبری جبهه مقاومت در مواجهه وسیع تمدنی با صهیونیزم بینالملل و تمدن غرب طی 32 سال
و موارد دیگری که با ادبیات مختلف قابل بیان است.
🔸اگر کسی یا جریانی هست که چنین سرمایهای دارد و باز دستگاه محاسباتیاش برای پیشبُرد اهداف جریان انقلاب اسلامی با رهبری تنظیم نیست، طبیعاتا خود صاحبنظر است و شاید اصلا نیازی به تنظیم محاسبات ندارد جز آنکه بخواهد به دلیل وحدت با رهبریِ جریان انقلاب، دستگاه محاسباتی خویش را با ایشان هماهنگ کند، اما واقعا چنین فردی و جریانی را میشناسید؟
🔸حال اگر قبول داریم که موضعگیری رهبر معظم انقلاب درباره مسائل جاری نظام به دلیل ویژگیهای ایشان، میزان و شاخص است، پس چرا چندی است در خصوص برخی از مسائل چون:
▪️برجام▪️حمایت از دولت و یا برخی افراد▪️فساد سیستمی▪️ ماجرای بنزین▪️ پرونده طبری▪️ کنایه به مجلس انقلابی▪️تحامل به شورای نگهبان▪️واکسن زدن ایشان▪️ مواضع پسا انتخاباتی 1400▪️و...
مواضعی از سوی برخی از ما طرح میشود که پس از اعلام موضع از سوی رهبری احساس فاصله با ایشان میکنیم؟ و گاها هم دست به توجیهاتی اینچنین میزنیم که نظر رهبری هم همین است بعد که نظر مشخص شد گفتهمیشود نه، رهبری یک وظیفه دارد ماهم یک وظیفه، یا با متهم کردن مرکز و دفتر رهبری یا افراد نزدیک به ایشان یا مرتبط به ایشان و دفتر، رهبری را پا به سن گذاشته و کانالیزه میپنداریم ( نقایص افراد و دفتر جای خود محفوظ بحث کانالیزه شدن مطرح است.)
🔻ادامه دارد ...
(پاسخ به سوال قسمت اول در جمعبندی قسمت دوم)
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#زنجیره_تواصی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای یکم: قم- یکم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_قم
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای دوم: کرمانشاه- پنجم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کرمانشاه
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای سوم: شیراز- نهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_فارس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🗓 نشست منطقهای چهارم: مشهد مقدس- دهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_خراسان_رضوی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری
2️⃣ قسمت دوم: اگر دستگاه محاسباتی تنظیم نبود یعنی از خط رهبری جدا شدیم؟
🔸بعنوان مثال اگر به دیدارهای چندساله اخیر دانشجویان با رهبری توجه کنیم، فاصله گرفتن مواضع برخی دانشجویان وتشکلهای انقلابی با ایشان در مواردی، نسبت به سالهای قبلتر مشهود و اتفاقا مورد توجه رهبری است؛ در این بین برخی مواضع کارشناسیتر که متفاوت از نگاه رهبری مطرح شده است گاها مورد استقبال و گاها مورد نقد رهبری قرار گرفته است؛ اینکه در بعضی حوزههایتخصصی، موضوعی یا موردی مواضع کارشناسی متفاوت مطرح است امری طبیعی میباشد، اما وقتی این تفاوت نگاه با رهبر انقلاب تبدیل به یک «رویه» و جریان مداوم میشود که گسترهای از موضوعات را دربرمیگیرد آیا معنایی غیر آن دارد که اساسا دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری فاصله پیدا کرده است؟
حال آیا کسانی که چنین رویهای دارند از خط رهبری جدا شدهاند؟
🔸بهتر است مسئله را اینگونه طرح کنیم که این فاصله چه تبعاتی دارد؟
اگر درک و شناخت صحیحی از صحنه تمدنی داشته باشیم متوجه میشویم که جبهه مقابلما از هر زمینی بتواند استفاده میکند. افراد و جریانهای خنثی و ساکت جای خود،او حتی از ظرفیت انقلابیترینها هم استفاده میکند تا به جریان انقلاب اسلامی ضربه وارد کند و به تعبیر رهبر انقلاب با کنارهم قرار دادن خانههای یک جدول یا قطعات یک پازل ظاهرا بی ربط بهم میدان را طوری آرایش دهد که متضرر آن انقلاب اسلامی باشد. اساسا یکی از تبحرهای جبهه مقابل خط روخط انداختن و عوض کردن کدها باهم است؛ چیزی که رهبری از آن به عنوان اصلی و فرعی کردن امور نام میبرند و از جمله عوامل اختلال در دستگاه محاسباتی همین اختلال در کدها و اولویت های افراد و جریانها میباشد.
به هر حال از آنجاکه نظر نهایی جریان انقلاب از لسان رهبر دارای صلاحیت انقلاب اعلام میشود (پس از طی مسیر مشورتی و تصمیم سازی که ایشان برای خود دارند) مسلم است که هر مطلبی خارج از آن مستعد قرارگرفتن در پازل جبهه مقابل است (چه بجا باشد،چه نابجا چه نیمهجا) و این یعنی هر حرکتما و اعلام موضعما یا تاثیر مثبتومنفی بر جبهه خودی دارد یا جبهه مقابل؛ بدیهی است که حتی حرکت در ظاهر خنثی، اثر مثبتش برای جبهه مقابل بیشتر است و لو اثر منفی مستقیمی برای جبهه خودی نداشته باشد.
🔸تجربه زیسته انقلاب گویای آن است بسیاری از تفاوت رویههایی که از سوی افراد و جریانها بوجود میآید در مبنا (مبانی) و در مقصد (هدف) نیست بلکه در روش است؛ در لایه مبانی نیست که در لایه شناخت و سپس اتخاذ روش است. (مثلا روش مقابله با بیماری کرونا چه ارتباط مستقیمی با مبانی علمی و دینی پیدا میکند؟ عقل میگوید هرچه داری که میتوانی به آن اطمینان کنی و در این زمان قابل حصول و استفاده برای مقابله با این بیماری است استفاده کن) فلذا سهم شناخت و سپس روش در تفاوت رویهها عمده و محوری است و از آنجا که روش هرکاری به دادههای ورودی و لوازمش وابسته است بسیاری از این تفاوت رویهها در عدم کفایت ما نسبت به همین مواد اولیه خصوصا ماده شناخت است؛ بارها دیدهشده که گذشت زمان این مسئله را به افراد غیرلجوج ثابت کرده است.
🔸جمعبندی آنکه اولویت تکلیفی و رسالتی ما در اهداف کلان، اثبات آزاد اندیشی ماست یا پیشبرد جریان بحق انقلاب اسلامی؟ اصلا چه تضمینی وجود دارد که راه حل یا موضع ما بیش از آنچه رهبر جریان از روی متد اجتهادیاش اعلام و اعمال میکند موثر واقع شود؟ (که نمونه ناموفق آن بسیاراست- مثلا اختلاف نظر در کیفیت ورود ایران به فتنه سوریه) پس اگر دومی اولویت اول است، ناگزیر به تنظیم دستگاه محاسباتیمان با دستگاه محاسباتی و دقیق رهبری عظیمالشان انقلابیم؛ آنجاهم که موضع متفاوت و دارای قوت داریم و مطمئنیم رهبری از آن با خبر نیست، برماست (تکلیف ماست) تلاش کنیم تا نظر خود را به فرایند تصمیمسازی ایشان برسانیم و به ایشان در اتخاذ تصمیم و اعلان مواضع کمک کنیم. (لزوما نه از سمت دفتر.برای کسی که بخواهد ازطرق گوناگون قابل دسترسی است واینکه حتی بدون آنکه رهبری بداند میتوان پازل ایشان را در حوزه عملی خودمان تکمیل کنیم، نکته آنجاست برخی از آنهایی که دفتر را بهانه میکنند، بعد آنکه نظرشان به دست رهبری هم میرسد و باز اعمال نمیشود بجای اینکه تکلیف خود را در فرایند تصمیمسازی تمام شده و موفق ببینند متاسفانه سرخورده میشوند.)
🔹توجه به این نکته ضروری است که زاویه نگرش رسانه شناخت صحنه در این بحث سه قسمتی، یک زاویه دید مدیریتی، ساختاری و تشکیلاتی است.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری
3️⃣ قسمت سوم: علت چیست و برای تنظیمات چه باید کرد؟
🔸از منظر رسانهشناختصحنه یک قوت و یک ضعف توامان منجر به بروز اختلال در تنظیمات دستگاه محاسباتی برخی از ما شده است.
🔸بازهم به دیدارهای اخیر رهبرمعظم با دانشجویان بنگریم، تقدیر سالانه ایشان از سطح مباحث و رشد فکری دانشجویان توام با تذکر ایشان به عدم شناخت صحیح و دقیق از صحنه همان دانشجویان میتواند بیانگر این نتیجه باشد که انقلابیها اتفاقا چون رشد کردهاند پر از سوال شدهاند، چون خود را مطابق فرمایشرهبرانقلاب مرکز دنیا میپندارند، احساس مسئولیتکرده و تکلیف خود را در پاسخگویی و کنشگری فعال و آتشبهاختیار میبینند، فلذا اقدام به انجام تکلیف و اثرگذاری و اعلام موضع به نفع انقلاب و آرمانها میکنند و چون به اندازه سطح مواجهه شان با مسائل، ورودی کافی اطلاعات و پردازش متناسب با آن و در نتیجه تحلیل صحیح از صحنه ندارند در خروجی اقدامشان، احساس فاصله با دستگاه محاسباتی رهبر انقلاب میکنند.(که البته همانطور که در شماره قبل طرح شد بحث ما در رویه دستگاه محاسباتی است نه در موردهایخاص)
🔸مطالعه چند ساله بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تطبیق آن با شرایط کنونی مارا بر آن داشت که به چند مورد از عوامل ریز و درشت اختلال پیش آمده در دستگاه محاسباتی برخی از ما ذیل عنوان «عدم شناختصحیحازصحنه» اشاره کنیم:
۱) عدم وجود اصول علمی، مبنایی و عدم ارائه نظر تخصصی در موضوعی که درباره آن موضع گرفته میشود (وزانت علمی و تخصصی)
۲) عدم مطالعه کافی و لازم مبتنی بر یک روش پژوهش منطقی درباره آن موضوع (پژوهش و پدیده شناسی)
۳) مشکل بزرگی بنام «عدم درک تفاوت مقیاس شخصی یا محلی با مقیاسملی و جهانی»در تحلیلها (درک مقیاس و مقیاس شناسی)
۴) اتکا به دادههای با روایت ناقص و دور،کماعتبار یا بیاعتبار (کلان داده و بیگ دیتا)
۵) قراردادن تحلیلها بجای اطلاعات و نتیجه گیری (قوه پردازش)
۶) عدم داشتن دانشمیدانی و تجربه لازم و کافی در مواجهه با موضوعات و مسائل (دانش تجربی و بومی، مدیریت دانش)
۷) تحلیلازدور و بههموصل کردن دادههای موجود و ناقص و نتیجهگیری وقضاوت (قابلیت تحلیل ازنزدیک و تحلیلاز دور)
۸) کمرنگی نگاه سیستمی و شبکهای و برتری نگاهخطی (نگرش سیستمی)
۹) عدم یا کمبود شناخت نسبت به آدمها،جریانها، قوانین و ساختارها (شناسایی)
۱۰) عدم یا کمبود دانش درباره نظام مسائل و اقتضائات کشور و اولویتهای آنها و نداشتن نقشه جامع برای حل مسائل (مسئله شناسی،دانش کاربردی)
۱۱) عدم داشتن تحلیل صحیح از وضع موجود آن موضوع و نداشتن تحلیل صحیح از وضع مطلوب و راههای رساندن وضع موجود به وضع مطلوب (دانش راهبردی، آینده پژوهی)
۱۲) عدم یا کمبود دانش حکمی،فلسفی و تاریخی سیر جامعه و تاریخ و تمدن (مطالعات تاریخی، تمدن شناسی)
۱۳) عدم یا کمبود دانش و شناخت برنامهها و نظام اولویتهای نظامسلطه و نقطه تمرکز آنها در موضوعات گوناگون (غرب شناسی، صهیونیست شناسی،رصد)
۱۴) عدم دید یا نقص دید ماهوارهای و از بالا به مسائل و همچنین عدم قدرت و امکان زوم کردن تا رهگیری جزئیات (جامع نگری و تسلط به صحنه)
۱۵) بیصبری یا کمصبری و عجله در بکارگیری زبان و قلم با اتکا به زاویهدید خودمان یا زاویهدید مشهور در رسانهها بجای اطلاع از زوایای دید کارشناسی متعدد و تفکر و تامل بیشتر (صبر)
۱۶) مغلوب شدن در جنگ ادراکی، جنگ روایتها و تحت تاثیر قرارگرفتن در جو القائی روانی واغوایی رسانه در فضای مجازی وحقیقی (جنگ شناختی- جنگ روانی)
۱۷) اغوای ریز و درشت شیاطین جن و انس و ایجاد اختلال در تنظیمات دستگاهمحاسباتی (خطوات الشیطان، عدو مبین)
۱۸) عجلهکردن در رسیدن به اهداف درست و در نظر نگرفتن یا ندیدن بسیاری از موانع اجتنابناپذیر راه مانند مانع زمان یا کمبود نیروی انسانی با کیفیت و تخصصی یا نبود دستورالعمل های علمی و بومی لازم و... (درک اقتضائات، دانش مدیریت)
۱۹) گاها غفلت و عدم رعایت تقوای لازم و نکات ریز اخلاقی و دوری از معارف و ارتباطمعنوی (خودسازی)
۲۰) عدم مطالعه مستمر و بهروز مجموعه اندیشهها، مواضع و فرمایشات حضرتآیتاللهخامنهای طی 32 سال رهبری ایشان (اندیشه ولایت، رسالت اندیشی)
🔸جمع بندی همه این نکات- که برخی از آنها موارد تخصصیتر و قابل مطالعه و مباحثه میباشد- در همان یک عبارت خلاصه می شود که پیش از این طرح شد:لزوم شناختصحیحازصحنه در سطوح گوناگون و موضوعات مختلف که مطابق فرمایشات رهبرمعظمانقلاب اولین عنصر لازم برای نقش آفرینی جوانان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#جبهه_مقابل_ما
#تعالی_تشکیلات
#آوند
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره شانزدهم) | آنچه گفتیم و خواهیم گفت
✔️ در قسمتهای قبل، از تجربه هند و ژاپن در مواجهه با پیشرفتهای علمی و فنی غرب گفتیم (تجربهکارگریِ علمیِ هندیها و تجربه غربگزینی ژاپنیها پیشازتسلیم) و بهبررسی تجربه ایران در این مواجهه پرداختیم (تجربه تقلیدکورکورانه).
✔️ در ادامه بررسی تجربه ایران، از دو سنت«آموزشعالی یا دانشگاهیجدید در ایران» نام بردیم و نسبت آن دو را با «سنت علمی ایران» بررسی کردیم:
➖ یکم سنت دارالفنونی که نه در ادامه سنت علمی کشور و با تاسی از علوم نوین و با توجه جدی به دو عنصر «فن» و «نیازهایعلمیِملی» با هدف «انتقال فنون» و «تربیت اهل فن کارآشنا» ایجاد و دنبال شده و تاسیس دانشگاه علم و صنعت و پلی تکنیک امیرکبیر از نتایج آن بود.
➖ و دوم «سنت مدارس جدید» که در عرض و به تعبیری در مقابل«سنت علمی ایران»پدیدارشد و به وسیله رجال منورالفکر نهضت مشروطه،که بعدها کرسیهای مهم حکومت پهلوی را در اختیار گرفتند دنبال شد که از نتایج این سنت نیز تاسیس دانشگاه تهران بود.
➕ همچنین گفتیم تمرکز سنت دوم متفاوت از سنت اول، بجای «فنون و صناعات» بر «اندیشه و ادبیات» و هدفش نیز بجای حل مسائل داخلی و توسعهکشور،ایجاد مسائلِ جدید،آشنایی با اندیشههای جدید و تربیت نسل جدیدی از منورالفکران بود که رهبری آینده تجددخواهی ایران را برعهده گیرند.
✔️ در قسمت بعدی درباره سنت دوم بیشترخواهیم گفت.
✔️ و بزودی درباره تولد و رشد سومین سنت مطالب مهمی عنوان خواهیم کرد!
ان شاءالله
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی
🔺 تبیین گفتمان جبههسازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقشآفرینی جریانهای حلقههای میانی
🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری
🗓 سیزدهم تیر ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه)
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هفدهم) | مقسی بانو! سپاس موسیو!
✔️ همانطور که بسیاری از محققان مطرح کردهاند این نوع اهمیت علوم انسانی، فلسفه و ادبیات نسبت به علوم و فناوری در نظام آموزش «سنت دوم مدارس جدید ایران» را باید بیش از هرچیز حاصل قرار گرفتن در دامنه فضای فرهنگی_سیاسی اروپا و به ویژه فرانسه دانست.
✔️ آنطور که عیسی صدیق (۱) در رساله دکتری خود با موضوع «ایران مدرن و نظام آموزشی آن» که در ۱۹۳۱ میلادی در دانشگاه کلمبیا از آن دفاع کرد و با همین عنوان به چاپ رسید مطرح میکند، زبان خارجی طبقه نخبگان ایرانی در دوران مشروطه، فرانسه است و کل دستگاه آموزشی به وجود آمده پس از تحولات مشروطه متکی بر الگوی دانشگاههای فرانسوی بوده است.
✔️ با این حال به واسطه خاصیت دوگانه مشروطهطلبی تجددخواه، که ضمن غربی اندیشیدن و تجددمآبی، هنوز ریشههای زندهای نیز در تاریخ و سنت ایرانی داشت، نهاد «دانشگاه تهران» و «دانشگاه خوارزمی» که برآمده از سنت مدارس جدید در ایران بودند بر دو پایه اندیشههای جدید غربی و سنت تاریخی- ادبی ایران پایهگذاری شدند و طبقهای از نخبگانی چنین در ایران پدید آوردند.
📌(۱) عیسی صدیق؛ ادیب، نویسنده، مدرس، وزیر فرهنگ( ۱۳۳۹–۱۳۴۰) و سومین رئیس دانشگاه تهران
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 مسجدِ رهبر تاریخ شفاهی مسجد کرامت 🔘 پژوهش و مصاحبه: احمد عسگری، سیدمحمد امیر احمدی
📔 #معرفی_کتاب
💠 مسجدِ رهبر
🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت
➕ شبکهسازی
🔺 قاعدتا در انقلابی که بر مبنای دین و با محوریت فعال کردن عامهی مردم پیش میرود، نقش روحانیان، برجسته است. امام خمینی، رهبر این نهضت، پس از طرح نظریهی ولایتفقیه و در مواجهه با این مسئله که برای تحقق این نظریهی سیاسی چه سنخ عملی را باید سامان داد، چنین میگوید:
🔺 «ما موظفیم برای تشکیل حکومت اسلامی جدّیت کنیم. اولین فعالیت ما را در این راه، تبلیغات تشکیل میدهد. بایستی از راه تبلیغات پیش بیاییم. در همهی عالم و همیشه همین طور بوده است؛ چند نفر با هم مینشستند، فکر میکردند، تصمیم میگرفتند و به دنبال آن، تبلیغات میکردند. کمکم بر نفرات همفکر اضافه میشد. سرانجام به صورت نیرویی در یک حکومت بزرگ نفوذ کرده یا با آن جنگیده، آن را ساقط میکردند... تبلیغات و تعلیمات، دو فعالیت مهم و اساسی ماست.»
🔺 مبتنی بر این نگاه، اولین مرحله در مبارزهی سازمانیافته، تربیت شاگرد و مبلّغ بود. آقای خامنهای در طول دوران مبارزه، توجه ویژهای به پرورش شاگرد داشت.
[ادامه دارد...]
#مسجد_رهبر
#انعکاس
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هجدهم) | و اینک؛ آمریکاییها وارد می شوند!
✔️ این دو سنت آموزشی جدید «سنت دارالفنونی و سنتمدارسجدید» ریشه در تحولات تاریخی ایران در دو سده اخیر داشتند و متناسب با نوع مواجهه اندیشمندان ما در برابر غرب به وسیله خود ایرانیان پدید آمده بودند؛ امّا...
✔️ اما سنت سوم آموزش جدید در ایران نه حاصل عزم و اراده و تحلیل خاص نیروهای داخلی بلکه در نتیجه مستقیم فعالیت میسیونرهای مسیحی آمریکایی پدید آمد.
✔️ کالج آمریکاییها که بعدها دبیرستان البرز نامیده میشود یکی از قدیمیترین این نوع مدارس جدید است که تاسیس آن به 1352 شمسی باز میگردد.
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری(1) | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی استان کردستان
🗓 سنندج - هجدهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کردستان
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری(2) | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی استان کردستان
🗓 سنندج - هجدهم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کردستان
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 نمودار و نشانهی مقاومت
[این بزرگوار نمودار و نشانه مقاومت است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگیش که در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسیدهاست، با قدرت مُزَوّر و ریاکار خلیفه عباسی، مأمون، مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقبنشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه شیوههای مبارزهی ممکن، مبارزه کرد.]
+کتاب انسان 250 ساله، ص.376 ؛ 1360/02/25
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی استان گیلان
🗓 رشت - بیستم تیر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_گیلان
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبهی نرمافزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دستاندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستم) | پای مکتب اخلاق و تربیت آمریکایی!
✔️ طبق برخی خاطرات همسر دکتر جردن نیز معلم رسمی کلاس اخلاق دانشآموزان بود. او به خوبی میدانست دانشآموزان کالجش (دبیرستانالبرز فعلی) در آینده، رهبران ایران خواهند بود؛ شاید هیچ مدرسهای در دنیا به این اندازه فرزندان افراد متنفذ را در طول سی و پنج سال گذشته ثبت نام نکردهاست.
✔️ تربیت اولیه و فرستادن به موسسات آموزشی آمریکا وظیفه مدارس این چنینی بود. مرحله بعدی تربیت در دانشگاههای آمریکا و سپس برگشت به ایران برای پیگیری مدرنیزاسیون با همکاری و نظارت موسسات آمریکایی بود.
✔️ کالجهای میسیونری (مبلغ مسیحی) در ایران و ترکیه، تحصیلکردگان ایرانی و ترک را در طول نیمه نخست قرن بیستم به نظام آموزشی آمریکا معرفی کردند. برخی از همین افراد به خدمات دولتی وارد شدند و در خلال برنامه اصل چهار(۱) به همان مربیان رجوع کردند.
📌 (۱) نکته چهارم از سخنان هری ترومن، رئیس جمهور آمریکا (۱۹۴۹) که درباره مسئولیتاخلاقی و ضرورت کمک کردن کشورهای غنی به کشورهای فقیر است.
🔻 [ادامه دارد...]
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم | هيآت چگونه میتوانند نقش حلقه ميانی را ايفا نمايند؟
🔷 روایت آقای سید احمد عبودتیان، مسئول جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی؛
▫️ سیزدهمین همایش مدیران هیأتهای محوری و برگزیده کشور؛
🔻 با محوریت:
- هیأت، دولت، مردم
- حقوق و تکالیف
🗓 تیرماه ۱۴۰۰
📍 شهر قم | مسجد مقدس جمکران
🆔 @www1542org
#جامعه_ایمانی_مشعر
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir