eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
378 ویدیو
99 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
💠افتتاحیه فرآیند شتابدهی، توانمندسازی و انتخاب بخش نخست عهدواره پیشرفت، در نشستی سه روزه از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ بهمن در جزیره هرمز در حال برگزاری است. ♨️لازم به ذکر است عهدواره پیشرفت در سه بخش هسته های عمومی، پیشران و هسته های پیشرفت منطقه ای برگزار خواهد شد. 🔸در این نشست سه روزه که با حضور هسته های پیشرفت منطقه ای منتخب و کارشناسان پیشرفت منطقه ای برگزار خواهد شد، علاوه بر طرح مباحث علمی تخصصی توسط اساتید، هسته ها به صورت ده گروه رقابتی به موردکاوی سند پیشرفت هرمز و ایده های نواورانه در این زمینه خواهند پرداخت. 🔴در پایان این رویداد بهترین پیشنهاد های گروه ها نیز برای عموم به روش TED ارائه خواهد شد. @avand98
26.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نشست تخصصی چگونگی به میدان آوردن مردم در مقام افاده و استفاده فرهنگی ✳️حجت الاسلام فلاح: 🔸یکی از نیازهای ما این است که بدانیم چه تعریفی از مردم داریم؟ 🔹حضرت امام(ره) می‌فرمایند: جمهوری اسلامی را همه انبیاء دنبالش بودند. 🔸نگاهی که حضرت امام(ره) به انسان داشتند مبنی بر اینکه خلیفة‌الله و اشرف مخلوقات است، باعث شده بود که به خواست مردم بسیار خوشبین بودند. 🔹حضرت امام(ره) سعادت را در مردم سالاری دینی می‌دانند. 🔸مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) می‌فرمایند: کسب مشروعیت فقط پای صندوق‌های رأی نیست، دائماً باید در حال کسب مشروعیت از مردم بود؛ این بدین معناست که اگر از مدار خواست مردم خارج بشویم، از مشروعیت ساقط شده‌ایم. ♨️ نخستین اجلاس ملی اصحاب اندیشه 🗓 آذرماه ۱۳۹۸ @avand98
آوند
🌐 سلسله رویدادهای منطقه‌ای و متمرکز #دستواره 💠ارائه نظرات، ایده‌ها و مدل‌ها 💠مباحثه، تبادل افکار و
🌐 سلسله رویدادهای منطقه‌ای و متمرکز 💠ارائه نظرات، ایده‌ها و مدل‌ها 💠مباحثه، تبادل افکار و تضارب آراء. ✅ محورهای محتوایی ۱.تعریف واژه‌های کلیدی و مفاهیم مرتبط با شبکه‌سازی و جبهه‌سازی ۲.ویژگی‌های شبکه، شبکه‌ساز، جبهه و جبهه‌ساز ۳.لوازم و موانع شبکه‌سازی و جبهه‌سازی ۴.مدل‌های شبکه‌سازی و جبهه‌سازی 📍 مناطق برگزاری رویداد 🔺منطقه ۱: استانهای: یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی. میزبان: ستاد کرمان 🗓چهارشنبه ۱۴اسفند 🔺منطقه ۲: استانهای: خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران. میزبان: ستاد مازندران 🗓پنجشنبه ۱۵اسفند 🔺منطقه ۳: استانهای: تهران(تمام مناطق)، اصفهان، قم، مرکزی، البرز. میزبان: ستاد قم 🗓جمعه ۱۶اسفند 🔺منطقه ۴: استانهای: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر. میزبان: ستاد چهارمحال و بختیاری 🗓شنبه ۱۷اسفند 🔺منطقه ۵: استانهای: همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام. میزبان: ستاد کرمانشاه 🗓پنجشنبه ۲۲اسفند 🔺منطقه ۶: استانهای: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین. میزبان: ستاد آذربایجان شرقی 🗓جمعه ۲۳اسفند 📍 رویداد متمرکز مجامع تخصصی: میزبان: مجمع اقتصاد مقاومتی 🗓چهارشنبه ۲۱اسفند ☎️ برای ارتباط با دبیرخانه دستواره با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید: ۰۲۱۵۵۴۹۳۸۲۶_۰۹۳۶۹۱۸۹۳۸۹ 📱 برای آگاهی از اخبار و اطلاعات دستواره ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید👇 ✅بله و ایتا: 🆔 @avand98 ✅اینستاگرام: 🆔 @avand_98
1739726593_-211389 (1).pdf
3.21M
📔 🔺 شبکه‌سازی تشکل‌ها و فعالین فرهنگی ❗️ چالش‌ها، الگوها و راهکارها 🖋 نویسنده: میثم ظهوریان @avand98
سوره ناس استراتژی انقلاب (1) (1).pdf
557.7K
📔 📝 🔹 سوره مبارکه ناس؛ استراتژی انقلاب اسلامی 🖋 نویسنده: علی مهدیان @avand98
💠 ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم 🔸«مردمی بودن حکومت هم یکی دیگر از ارزشهایی است که حاکمیت اسلام و معارف اسلامی به این مملکت هدیه کرده‌ است. مردمی بودن، ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم است. بعضی افراد ممکن است در یک نظام دمکراتیک، به شکل دمکراتیک هم انتخاب شوند، اما با مردم رابطه‌ای نداشته باشند. اینها مردمی نیستند. در کشور اسلامی ما، مردمی بودن یک ارزش است. رئیس جمهور مردمی است؛ مسؤولان مردمیند و میخواهند مردمی باشند. هر کس بیشتر به مردم نزدیک باشد، بیشتر احساسات مردم را درک کند و بیشتر با مردم احساس و ابراز همدردی کند، مردم به او علاقه بیشتری نشان میدهند. این هم یکی از امتیازات بزرگ وضع کنونی ماست.» ▪️بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان در مصلّای بزرگ تهران(۱۳۷۹/۰۲/۰۱). 🔹امام خمینی (ره) نیز معتقد بودند در اسلام حکومت به معنای ارباب رعیتی وجود ندارد. مسئولیت سیاسی و حکومتی در نظام اسلامی خدمت‌گزاری است و مسئولین در واقع خدمت‌گزار می‌باشند. آن حضرت همواره در مورد رفتار مسئولین نظام، رفتار و عملکرد حضرت علی‌(علیه‌السلام) و توصیه آن حضرت به مالک اشتر و عملکرد پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگو و نمونه مردمی بودن و ساده‌زیستی مثال می‌زدند و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به الگوبرداری از آن حضرت دعوت و توصیه می‌نماید. امام خمینی در اندرزهای خود به مسئولین و در رعایت مردمی بودن آنها همواره آنها را از طمع کاخ‌نشینی و توصیه به زندگی به سبک کوخ نشینان توصیه می‌کنند. در واقع مفاد توصیه‌های امام عبارت از این بود که دولتمردان نظام اسلامی بایستی با سرمشق گرفتن از رهبران صدر اسلام و در بطن توده عادی و همراه با آنها زیسته و به هیچ وجه خود را برتر و بالاتر از آنها ندانند. ایشان تشریفات و تجملات را بزرگترین آفت و آسیب داخلی برای نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانست و به خوبی به این واقعیت واقف و آگاه بودند که دست یازی حکومت‌گران به دنیاگرایی و فاصله‌ گرفتن آنان از مردم عادی باعث اختلاف طبقاتی و نهایتاً نارضایتی مردم و در نهایت فقدان مشروعیت و مقبولیت خود می‌شوند.‏ ♨️امام خمینی در توصیه به مردمی بودن مسئولین می‌فرمایند:‏ «کوشش کنید که پایگاه ملی برای خودتان درست کنید. این به این است که گمان نکنید که شما صاحب مقام هستید، منصب هستید باید به مردم فشار بیاورید. هر چه صاحب منصب ارشد باشد باید بیشتر خدمتگزار باشد.» (صحیفه امام، ج۷، ص: ۵۱۱)‏ @avand98
چیستی مردمی بودن (1) (1).pdf
419.4K
❓حقیقت و ماهیت مردمی‌بودن براساس تعالیم اسلام چیست؟ 🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه‌الله): 🔺۱-اهمیت دادن به مردم و دل سوزاندن برای آنها. 🔺۲-پیگیری مشکلات مردم. 🔺۳-عدم فخر فروشی و اشرافی گری. 🔺۴-مردمی بودن یک امر دلی و ایمانی. 🔺۵-مردمی بودن ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم. @avand98
🔆 سیره پیامبر اکرم (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) در مردمی بودن ❇️ «عَنِ ابنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَجلِسُ عَلَی الأرضِ وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرضِ وَ یَعتَقِلُ الشَّاةَ وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیرِ.» «ابن عبّاس گوید: پیامبر خدا (صلّی اللّه علیه و آله) بر زمین می‌نشست، و بر زمین غذا میخورد، و گوسفند به دستشان میگرفت، و دعوت برده‌ای را به نان جوین میپذیرفت‌.» (امالی طوسی، مجلس چهاردهم، ص۳۹۳) ▪️امام خامنه‌ای(حفظه‌الله): 🔸پیامبر دنبال این نبود که یک فرشی، چیزی داشته باشد؛ در مسجد، در ملاقات با یک نفری که در بین راه با ایشان برخورد میکرد، و میخواست دو کلمه حرف بزند، روی زمین می‌نشست. ( وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرض) گاهی غذایش را هم همین طور که روی زمین نشسته بود، میخورد. سفره‌ای بیندازند و آدابی و تشکیلاتی و حالا یک بشقابی، کاسه‌ای، چیزی مثلاً؛ نه، همین طور روی زمین می‌نشستند و غذای ساده‌ای میل میکردند. (وَ یَعتَقِلُ الشَّاة) گوسفندی فرضاً داشتند، ریسمان گوسفند را دستشان میگرفتند. «یَعتَقِل» از «عِقال کردن» است دیگر، یعنی آن را نگه داشتن، گوسفند را نگه میداشتند. خب، این خلاف شأن است دیگر؛ ماها اگر باشیم، حالا یک گوسفندی هم داشته باشیم، دستمان نمیگیریم توی خیابان و کوچه. این بزرگوار میکردند این کار را. (وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیر) گاهی یک غلامی مثلاً نشسته بود یک جایی روی زمین و داشت نان جوی میخورد؛ حضرت عبور میکردند، تعارف میکرد، آقا! بفرمایید؛ می‌نشستند حضرت پهلوی او. نمی‌گفتند شأن ما نیست، نمی‌شود، مناسب نیست. 💢اینکه ما این قدر میگوییم و میشنویم که باید مردمی باشیم، یعنی این، مردمی بودن به ادّعاکردن نیست. با مردم، با زندگیِ مردم کنار بیاییم، مثل مردم زندگی کنیم، با طبقات مختلف مردم انس بگیریم. این، معنای مردمی بودن است. بعضی از ماها که حالا معمّم هستیم، اگر مثلاً یک آدم ذی‌شأنی، آدم محترمی باشد، خب، سلام علیک می‌کنیم، گرم میگیریم، اگر کاری با ما داشته باشد گوش می‌کنیم، آقا! یک استخاره‌ای بکنید، قرآن را درمی‌آوریم و یک استخاره‌ای برایش [میگیریم]. اگر یک آدم فرودستی باشد، یک آدم مثلاً [سطح] پائینی باشد؛ نه، اعتنا و اهتمامی نمیکنیم! این، خلاف سیره‌ی رسول اللّه است. سیره‌ی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار می‌آمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. وضع زندگی پیغمبر این طور بود؛ این برای ما واقعاً درس است. حالا ما البتّه نه توقّع داریم، نه می‌شود توقّع داشت که مثل آن بزرگوار یا مثل امیرالمؤمنین رفتار کنیم؛ نه، خب، وضع آنها وضع دیگری است، جایگاهشان جایگاه دیگری است امّا آن را بایستی ملاک قرار بدهیم. آن را مثل یک نشانه‌ای [قرار دهیم]؛ شما فرض کنید از یک دامنه‌ی کوهی دارید میروید بالا، آن قلّه مورد نظرتان است، به قلّه نمی‌رسید امّا به طرف قلّه میروید، حرکت به آن سمت میکنید؛ باید اینجوری باشد». (۱۳۹۸/۱۰/۰۳) @avand98
-1608966398_-211416.pdf
215.3K
🔺 چرایی مردمی بودن از منظر امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) ۱. آثار معنوی و فردی. ۲. نزدیک شدن به حکومت علوی. ۳. عدم غفلت از حال جامعه. ۴. جلوگیری از اسراف. ۵. حفظ روح و سیرت اسلامی بودن انقلاب. ۶. خرسندی مردم از مسئولین. ۷. سرافرازی ملتها. @avand98
🚨 💠با سلام و احترام 💢ضمن تشکر از برادران و خواهرانی که در هفته های اخیر، در خصوص ارائه آثار و سایر ملزومات مربوط به برگزاری رویدادهای دستواره همکاری نمودند؛ به اطلاع می رساند نظر به شیوع کورونا-ویروس و ضرورت رعایت اقدامات پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی؛ چهار رویداد منطقه ای دستواره که قرار بود به میزبانی ستادهای جبهه فرهنگی استان های کرمان، مازندران، قم و چهارمحال و بختیاری به ترتیب در تاریخ های چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفندماه برگزار گردد به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد گردید. ان‌شاالله 🔹لازم به ذکر است با توجه به شرایط مقتضی در هفته های آتی؛ نسبت به رویداد متمرکز مجامع تخصصی و دو رویداد منطقه ای به میزبانی ستادهای جبهه فرهنگی استان های کرمانشاه و آذربایجان شرقی که قرار است به ترتیب در تاریخ های بیست و یکم، بیست و دوم و بیست و سوم اسفندماه نیز برگزار گردد؛ متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. ✅دبیرخانه دستواره 📍مرکز تعالی تشکیلات بنیاد خاتم الاوصیا(عج) @avand98
2004492035_-211424.pdf
11.38M
🔺 پیشنهاد_مطالعه 📝 🔹 سالار بودن مردم در نظریۀ مردمسالاری و نسبت آن با حاکمیت الله و نقش نخبگان 🖋 نویسنده: مهدی قریب ✂️ برشی از مقاله: 💠 نظریۀ مردمسالاری به عنوان کلیدی‌ترین نقطه در نظام اندیشۀ امام خمینی(ره) محسوب می شود و بیراه نیست اگر آن را قلب مکتب ایشان برشماریم. مطابق نظر امام سالار بودن مردم به معنای این است که مردم حقیقتا صاحب ولایت هستند. از طرفی چون در نظام اندیشۀ حضرت امام تنها خداست که ذاتا صاحب ولایت است و این ولایت را به هر کس بخواهد می دهد. مشهور است که در اندیشۀ دینی مردم به هیچ وجه صاحب ولایت نیستند و این تنها خدا و خلیفۀ خداست که ولایت دارد. بنابراین تبیین دقیق سالار بودن مردم از منظر حضرت امام اهمیت فوق العاده ای می یابد. @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📢 تب ساختارسازی، شاه بیت مشکلات قرآنی کشور ♦️مسئولان قرآنی، مؤسسات را از چاله به چاه انداختند! ♦️ثبت حقوقی، چه بلایی بر سر مؤسسات قرآن کشور آورده است؟! ♦️تصدی گری دولتی، عامل افزایش معضلات مؤسسات قرآنی تحلیل همه این مطالب را در یادداشت زیر بخوانید🔻 https://iqna.ir/00GHUr 🖊محمدامین عبدالرحیمی- عضو مرکز راهبردی طارق 🌐@tareghcenter_ir @avand98