eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
381 ویدیو
100 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
♨️ حجت‌الاسلام پوریوسفی، دبیر ستاد جبهه فرهنگی‌اجتماعی انقلاب‌اسلامی استان‌گیلان: 🔰 در بحران‌ها، عطف توجه به سمت آخرت و پوچی دنیا و نیز تجلی فطرت باعث شده و می‌شود تا از فروپاشی شبکه‌ها و تشکیلات‌ها مصون بمانیم. 🔺ابتدای ایامی که بیماری کرونا وارد کشور شد و گیلان نیز به شدت درگیر آن بود، بسیاری از اعضای ستاد درگیر این موضوع شدند و نیروهای مردمی نیز به کمک ستاد آمدند. سعی کردیم برای فراگیری اقدامات امدادی، عملیات محور اقدام کنیم لذا پویش‌هایی نظیر هر هیئت یک پایگاه سلامت را راه اندازی کردیم و سعی بر این شد تا از ظرفیت محافلی نظیر هیئت در مواجهه با این بحران حداکثر استفاده انجام بشود، لذا قالب برگزاری هیئات مذهبی را تغییر دادیم و از درون حسینیه، به خیابان ها آمده و ضمن کمک به کادر درمان و عوامل درگیر در مبارزه با بیماری کرونا، شعائر مذهبی را نیز به این واسطه در انظار مردم زنده نگه داشتیم. 🔸همچنین، ستاد جبهه را تبدیل به ستاد مبارزه با کرونا کردیم و همه را درگیر عرصه‌های مختلفی نظیر تولید لباس و ماسک و... کردیم. ما شبکه‌سازی را بر محور تعریف عملیات پیش بردیم. 🔹در این بین، از مقوله رسانه نیز غفلت نکردیم و اقدامات هیئات و... در قالب کلیپ‌هایی به صورت رسانه‌ای منتشر شد. 💢آنچه یافت و تجربه من از این بحران بود اینکه به نظرم در بحران‌ها فطرت‌های ناب انسانی به ظهور رسیده و منیّت‌ها کمتر می‌شوند. لذا در این مواقع، عطف توجه به سمت آخرت و پوچی دنیا و نیز تجلی فطرت باعث شده و می شود تا از فروپاشی شبکه‌ها و تشکیلات‌ها مصون بمانیم. 🗞 عصر فردا؛ نشریه داخلی الکترونیکی جبهه‌فرهنگی انقلاب‌اسلامی @avand98
آوند
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۲) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۳) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 خرج امام: 🔺ما هر جای تاریخ که هستیم باید خودمان را خرج امام کنیم، می‌شود. 💠 معرفت: 🔺وقتی انسان به معرفت رسید همیشه ظهور را کنار خودش می‌بیند. 💠 جامعه آرمانی: 🔺ما باید مسیر دیگری را طی بکنیم یعنی روشنفکران دینی ما -که شما حتما باید در آینده جزو این‌ها باشید - باید بتوانند حرکت کلان تاریخ اجتماعی بشر را از آغاز تا آن جامعه آرمانی بر اساس رویکرد مذاهب توحیدی و اسلام و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بشناسند. 💠 رویکرد: 🔺 انتظار یک رویکرد به زندگی است رویکردی که همه زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر همه زوایای حیات بشر فردی و اجتماعی، ظاهری و باطنی بشر سایه می‌اندازد و این مجموعه را به سمت یک هدف حرکت می‌دهد و پویا می‌کند. 💠 منبع آرمان: 🔺یکی از منابعی که رویکرد فلسفه تاریخی و حتی فرافلسفه تاریخی را به تاریخ اجتماعی بشر تا دوره غلبه و ظهور و آرمان های دوره ظهور تثبیت می‌کند دعای ندبه است. از یک زاویه و افق دیگری زیارت عاشورا جزو منابعی است که مسیر این حرکت را تبیین می‌کند. 💠 سرچشمه حیات: 🔺حیات وقتی می‌خواهد بیاید سرچشمه می‌خواهد. سرچشمه آن رحمت الهی است که در وجود امام است. وقتی نفس امام بر عالم دمیده می‌شود این نفس رحمانی مبدا حیات عالم می‌شود. 💠 بطن عدل: 🔺وقتی امام می‌آید «یملأ الارض قسطا و عدلا کما مُلئت ظلما و جورا» این عدل اولا یک عدل فراگیر است به صورت یک مجموعه به هم پیوسته همه زوایای زندگی بشر و همه لایه‌های حیات را در بر می‌گیرد. این عدل وقتی واقع می‌شود که انسان به نقطه توحید و اخلاص برسد. اگر انسان به نقطه اخلاص رسید نقطه عدالت است. این عدالت از درون انسان‌ها به بیرون سرریز) می‌شود. اول انسان‌ها به نقطه عدل می‌رسند که جامعه آن‌ها جامعه عدل می‌شود. 💠 تجلی امام: 🔺اگر انسان نورانی به نور امام شد «وَ هُمْ وَ اللَّهِ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» انسان به نقطه عدل می رسد، عدل تجلی امام در قوا و روح انسان است، آن گاه سایه این عدالت در روابط اجتماعی و حیات انسانی منعکس می‌شود. 💠 نور: 🔺 یکی از امتیازهای خاص دوره امام (علیه‌السلام) نور است، این نور هم اول از افق جان انسان‌ها طلوع می‌کند. اول آدم‌ها نورانی می شوند «وَ هُمْ وَ اللَّهِ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» بعد جهان به نور امام روشن می شود، امام هم در جهان می‌تابد هم در درون. درون و بیرون نورانی می شود. 💠 غشای ولایت: 🔺 «والیل اذا یغشا» دولت سقیفه است که غشای ولایت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) شده کنار می‌رود و دوره ظهور می‌رسد و امیرالمؤمنین در عالم تجلی می‌کند اما از افق امام زمان. حضرت امیرالمؤمنین در آینه امام زمان تجلی می‌کند. نورانی شدن این است. ۳ @avand98
🔰 خلاصه و جمع‌بندی اولیه واکاوی ویژگی مردمی بودن 🔹 قسمت اول 💠 مردمی بودن، لازمه استواری و حیات جبهه است. مردم، رکن رکین و باعث قوام و ثبات این جبهه‌اند. دستواره، نخستین سفره اندیشه‌ورزی‌اش در باب ویژگی‌های جبهه را با این مؤلفه گشود. بسیاری از همراهان و سروران با نگاه‌های متفاوت و البته مکمل کوشیدند تا ترسیمی روشن از ویژگی مردمی‌بودن ارائه نمایند که از همه آنان تقدیر می‌شود. 🔸 در این نوشتار به محورهای کلیدی آثار ارائه شده در باب ویژگی مردمی‌بودن پرداخته می‌شود. 🔺 یک:مردم‌تر ❇️ حجت‌الاسلام مهدیان مردم را به دو بخش مردم و مردم‌تر تقسیم کرده و با یادکرد این که دعوای همیشگی دشمن با ما بر سر همراه کردن مردم است، بر این باور است که باید به مردم‌ترها بپردازیم. با این اولویت ما به کل بدنه مردمی نزدیک‌تر شده‌ایم. با این باور باید به شناخت جدی مردم‌ترها بپردازیم. دیگر همراهی با مردم نباید ما را راضی کند. مردم‌ترها گمشدگان واقعی ما هستند. 🔺 دو:مردم، شایسته خلافت ❇️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح از منظر امام راحل (ره) به انسان می‌نگرد. در این نگاه، امام به مردم به دلیل اینکه شایسته خلیفه اللهی و اشرف مخلوقات است، نگاهی بسیار خوش‌بین دارد. او در بخشی دیگر به بیان دیدگاه حضرت امام (ره) پرداخته و سعادت را در مردم‌سالاری دینی می‌داند. 📍در مقاله تحلیل خطای مردم در نظام مردم‌سالاری دینی نیز به این مهم پرداخته شده است. این نوشتار معتقد است که سرشت توحیدی افراد جامعه آنان را به سمت انتخاب اصلح سوق می‌دهد. 🔺 سه:ارزشی والاتر از انتخاب مردم ❇️ رهبرمعظم‌انقلاب (حفظه الله) معتقدند که مردمی‌بودن، ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم است. ایشان مردمی‌بودن حکومت را یک ارزش می‌دانند که حاکمیت اسلام و معارف‌اسلامی آن را به این مملکت هدیه داده است. 📍در مقاله تحلیل خطای مردم در نظام مردم‌سالاری دینی نیز به این مهم پرداخته شده است. این نوشتار معتقد است که در نظام احسن الهی گرایش کلی جامعه انسانی به سمت حضرت حق را شاهد هستیم. 🔺 چهار:مردم‌گرایی یا عوام‌زدگی ❇️ حجت‌الاسلام مهدیان میان این دو فرق می‌گذارد و می گوید: مردم یعنی خواص، عوام،حزب اللهی ها و حتی رهبر جزء مردم اند. ❗️البته در خلاصه گفتار ایشان به وجه تفاوت بین این دو اشاره نشده است و جا داشت به این مهم به طرزی بایسته پرداخته می‌شد. 🔺 پنج: رابطه مشروعیت و مردم ❇️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح به بیان رهبرمعظم‌انقلاب (حفظه‌الله) پرداخته و تأکید دارد که اگر از مدار خواست مردم خارج شویم، از مشروعیت ساقط شده‌ایم. 🔺 شش: تلاش برای پایگاه مردمی ❇️ امام خمینی(ره) افق بلند تلاش برای ایجاد و تثبیت پایگاه مردمی را تبیین می‌کنند. 🔺 هفت: از ادعا تا واقعیت ❇️ رهبرمعظم‌انقلاب (حفظه‌الله) تأکید دارند که مردمی‌بودن به ادعا نیست. باید مثل مردم زندگی کنیم و با طبقات مختلف آنان انس داشته باشیم. 📍تاکید ایشان بر طبقات مختلف، تکلیف اهالی جبهه را سخت‌تر می کند، زیرا همراهی عناصر همراه مهم نیست. جذب عناصر ناهمراه مهم است. 🔺 هشت: فرا... ❇️ در ایستگاهی که مزین به نام شهید سردار دلهاست، بر نقش خودمان به عنوان یک راهرو صدیق تاکید شده و یادآور می‌شود که باید فرامرزی، فرامکانی و فرازمانی اندیشید. 🔺 نه: سه مولفه کلیدی ❇️در نوشتاری تأکید بر سه مؤلفه اساسی می‌شود. 📍 از مردم، با مردم و برای مردم. ♨️ ادامه دارد... @avand98
آوند
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۳) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۴) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 تغییر قاعده‌ها: 🔺پس از ظهور منزلتی از بهشت در زمین محقق می‌شود. قوانین عالم به قواعد بهشت مبدل می شود. 💠 بسط نعمت: 🔺بسط نعمت تجلی امام در عالم است. وقتی امام تجلی می‌کند درهای نعمت‌های باطنی گشوده می‌شود و عالم، عالم دیگری می‌شود. وقتی باب ولایت امام بسته شده باب نعمت‌ها بسته می‌شود. 💠 دارالحیات: 🔺 محیط ولایت ائمه محیط دارالحیات است، دار دائر است. آن‌جا نعمت‌ها آشکار می‌شود و درهای رحمت الهی آن‌جا باز است. محیط ولایت ائمه‌جور بائر است و هیچ رحمتی در آن نمی‌وزد که زنده شود و بروید. 💠 امنیت: 🔺 وادی ایمن وادی ولایت و معرفت امام است و در نقطه مقابل هم سیئه انکار و بغض اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. پس ببینید امنیت جز به توحید که مسیر آن هم ولایت است حاصل نمی‌شود. 💠 تجلی غیب: 🔺امام همان کلمه غیب الهی است، همه ظهور تجلی غیب در شهود است. 💠 بقیة‌السلف: 🔺وقتی حضرت می‌آید بر کعبه تکیه می‌دهد و می‌گوید هر کس می خواهد انبیاء گذشته (اولوالعزم) و اوصیایشان را ببیند بیاید من را ببیند. هر که می خواهد چهارده معصوم (علیهم‌السلام) را ببیند بیاید من را بیبند. 💠 نتیجه هماوردی نور و ظلمت: 🔺ظهورِ این درگیریِ تمدنی در درگیری اسلام و غرب است. درگیری‌های درون دنیای اسلام هم درگیری نفاق و ایمان است. چون می‌دانید منکر ائمه کافر و مشرک است: «من حاربکم مشرک من جحدکم کافر» درگیری‌های درونی درگیری نفاق بر سر همین امامت است. درگیری جهان هم بر سر تحقق همین امامت است که نتیجه آن می شود ظهور. 💠 ریاضت: 🔺توصیه می‌کنم اگر ذکری می‌خواهید که شما را به انتظار برساند این دعاها را جزو ریاضت‌ها و ذکرهایتان قرار دهید. 💠 نقطه رهایی: 🔺اگر شما می‌خواهید اسیر نشوید آن نگاه فرانگرانه را کسب کنید. توجه به ظهور یعنی همین، انتظار یک رویکرد جامع نسبت به همین آفاق است. آن رویکردها باید در همین زندگی انسان بیاید تا بشویم «منتظر». حرکت اجتماعی، روحی و روانی ما همه و همه باید در مدار آن افق‌ها اتفاق بیفتد تا بشویم «منتظر». یعنی یک رویکرد به همه زندگی و همه اعمال لذا انتظار افضل‌الاعمال است. 💠 امام در دوران غیبت: 🔺امام در دوران غیبتشان مبتلاترین اشخاص هستند. اصولا عالم با بلاء اولیاءمعصوم به سمت خدا حرکت می‌کند و راه را برای ایمان جامعه هموار می کند. ۴ @avand98
آوند
🔰 حیات جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی به عوامل زیر بستگی دارد: 🔺 خودانتقادی درون جبهه‌ای 🔺 جسارت
💢 سندرم شماره ۲ ❗️ ساخت اقیانوس‌های به عمق یک متر 📍 سؤال محوریشما با کدام گزینه موافقید؟ ❓الف) باید به صورت عمیق اندیشید... تا در اندیشه بالغ نشویم، عملمان سطحی است. جبهه‌ساز، اولاً مجتهد در مسائل فرهنگی‌اجتماعی است و ثانیاً فعال در این عرصه... 💠 ای برادر تو همه اندیشه‌ای مابقی خود استخوان و ریشه‌ای ❓ب) فعلا وقت نیست... کلی کار زمین مانده است... وقتش شد به اندیشیدن عمیق هم خواهیم رسید... 💠به قول وحشی بافقی در حکایت شیرین و فرهاد: ز پُر کاری به هر سو می‌کشیدش به کار عاشقی مردانه دیدش به دل گفتا که این در عشق فردی است به کار عاشقی مردانه مردی است ❇️مشتاقانه در انتظار دریافت نظرات ارزشمندتان در قالب متن و صوت برای بازتابشان خواهیم بود... 🔰 ارتباط با ما: 🆔 @avand_admin 📱 ۰۹۱۲۸۱۱۸۳۶۶ @avand98
آوند
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۴) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۵) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 زیبایی غیبت: 🔺 امتحانات در عصر غیبت حضرت، بستر آمادگی عالم برای ظهور و رشد شیعه است و با وقوع این ظهور اولا حضرت بین مؤمنین بر می‌گردند و رابطه مؤمنین با حضرت برقرار می‌شود. این یک امر بسیار مهمی است که این قدم اول در ظهور است. 💠 راز ظهور: 🔺در دعای حضرت می خوانیم «اظهر به دین نبیک» حقیقتاً آن دینی که در حجاب رفته با ظهور حضرت ظاهر می شود؛ اصلاً معنی ظهور هم همین است. در ظهور حضرت سه اتفاق می افتد؛ یک ظهور، ظهور جسمانیست دوم رفع حجب از باطن ولایت است و سوم ظهور باطن ولایت در عالم هست که از او تعبیر می شود به «اشراق و احیاء ارض»؛ زمین احیاء و نورانی می‌شود. 💠 نصرت سید الشهداء: 🔺 امام زمان سیدالشهداء را نصرت می‌کند و وقتی حضرت می‌آید این غیب در عالم ظاهر می‌شود این خیلی مهم است؛ بدین معنا که عالم ما متصل به عالم غیب می‌شود انوار غیب و حقیقت ولایت که غیب است و امام که غیب است، آن غیب در عالم ظاهر می شود؛ این مهمترین معنی ظهور است. «اشرقت الارض بنور ربها»، یعنی آن حقیقت غیبی امام، در عالم ظهور پیدا می‌کند. لذا عالم ما عالم شهود می‌شود. همه آن کسانی که آن دوران هستند مشاهده و مکاشفه می‌کنند و این کارها دیگر آسان می‌شود. این آن چیزی است که اتفاق می‌افتد و این نصرت سیدالشهداست. 💠 مقدمه رجعت: 🔺ظهور مقدمه رجعت سیداشهداست حضرت آن موقع بر می‌گردند و دعوتشان به وسیله خودشان در عالم اعلام و علنی می‌شود. 💠 همه ساحت ها: 🔺دوره ظهور است که همه ساحت‌هاي زندگي انسان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. 💠 رویکرد جمعی: 🔺انتظار يک رويکرد جمعي است و حقيقت جمعي ما بايد يک حقيقت منتظر باشد. بايد اجتماع قلوب بر مطالبه ظهور واقع شود؛ نه اينکه افراد منتزع از هم منتظر باشند. انتظار، يک پرستش و عبادت مشاع تاريخي است که همه ما بايد در آن نقش ايفا کنيم. 💠 ارتقای مطالبات: 🔺اگر سطح مطالبات جامعۀ جهاني از وعده‌هاي شيطاني عبور کند، تحمل عصر ظهور پديد مي آيد؛ در غير اين صورت مادام که مطالبات انساني در حد نازل است ظرفيت عصر ظهور ايجاد نخواهد شد. انتظار به معناي ارتقاي وجدان و تعالي انتظارات است كه منجر به بصيرت، بيداري، و بلوغ مطالبه در بشر مي‌شود و به ظهور غيب در عالم شهود و تحقق ولايت و خلافت مي‌انجامد. 💠 خلافت جزییه: 🔺در آن عصر، خلافت کليه از آنِ امام (ع) است (إِنّ الْإِمَامَةَ خِلَافَةُ اللّهِ)، و همه مؤمنين، حول امام (ع) به خلافت جزئيه مي‌رسند. 💠 رویکرد: 🔺رويکرد انتظار (به عنوان يک عمل شامل)، در مراحل مختلف تاريخ جامعه شيعه به گونه‌هاي مختلفي تلقي و تفسير شده است که عبارتند از: «احتراز» و «اعتراض» و «سازندگي». اين سه تلقي مي تواند سه مرتبه از رويکرد انتظار باشد و هر کدام در جاي خود معنا شود. 💠 کمال جامعه دینی: 🔺رويکرد همه دوران‌ها، رويکرد انتظار بوده است که در نگرش فلسفه تاريخ الهي، مراتب رشد و کمال جامعه ديني را نشان مي‌دهد. مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنت‌ها و ملعنت‌هاي فراعنه تاريخ است. ۵ @avand98
💠 پاجوش، فرصتی برای رشد تازه 🌳درخت‌های تنومند چشم به راه پاجوش‌های تازه‌اند که هر کدامشان تنومندی دیگری را خواهند آزمود. 🌿پاجوش، شاخه فرعی است که از بُن درخت می‌روید و با ریشه‌ها رابطه‌ای میانبُر دارد. اصلا همه امیدواری درخت تنومند به زایش‌های تازه است. می توان پاجوش‌ها را جدا کرد و جای دیگری کاشت. ❇️ این تداوم انقلاب رویش است. ✨برای درخت های تنومند، پاجوش‌ها تهدید نیستند. بلکه فرصت‌اند. پاجوش‌های تازه سرکش‌تر از درختان تنومند ریشه می‌دوانند، تشنه‌تر از آن‌هایند و به سفره‌های آب زیرزمینی کشف ناشده سفر خواهند کرد. ✳️پاجوش‌ها، زندگی را تجربه می‌کنند، اما تکرار نه! هر پاجوش نسخه جدیدی از آفرینش است و مشق‌های نانوشته تنومندی‌های گذشته را خواهد نوشت. 🚶‍♂ جوان، پاجوش خداداده نسلی است که انقلاب را تا به امروز همراهی کرده‌اند. 🧐این جمله ها را مرور کنیم: "انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود." 🌐جوان اکنون، رسالت فرایندهای بزرگ را دارد. انقلاب قد کشیده است و باید بر این قامت ردایی جهانی پوشاند. و: "بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد." ♨️حضور جوان در همه عرصه‌ها نه یک مصلحت، بلکه یک الزام تاریخی است، زیرا جوان موتور پیش‌ران کشور است: "...در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ی مدیریّت کرد؛ روحیه‌ و باور «ما میتوانیم» را به همگان منتقل کرد؛" 🔸و بی‌شک جوان، محتاج استفاده از تجربه‌های گرانسنگ سنگ‌های آسیاب است. تجربه‌هایی که با خون دل به دست آمده است: "عزیزان! نادانسته‌ها را جز با تجربه‌ی خود یا گوش سپردن به تجربه‌ی دیگران نمیتوان دانست." ✅تاکنون آمده ایم و: "راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود." 🌀بی شک هزاران راه نرفته است و جنگاورانی تازه نفس باید این همه را تجربه کنند. 🌺روز جوان را که مزین به نام فرزند برومند حضرت ارباب، حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه السلام) است، بر همه پیش‌ران‌های پرشور و شعور تبریک می گوییم. به آنان که: "ثروت عظیمی برای کشوراند که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمیتواند شد."بی‌شک ایرانِ جوان، بهشتی خواهد شد، چرا که بهشتیان، جوانند. @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
💢 🔹«آرزو‌های دست‌ساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت است که به ماجرای شکل‌گیری یک شرکت توسط چند دانشجوی پُرتلاش می‌پردازد. 🔹این کتاب، روایتی داستانی از جریان شکل‌گیری شرکتی دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های و رایانه‌ای است که مسیر سختی را برای رسیدن به موفقیت و اثبات توانمندی‌اش طی می‌کند. قصه‌ای که در حین خواندنش، ایده‌های خلاقانه‌ زیادی به ذهن می‌رسد و مثل یک کتاب راهنما، تشکیل یک شرکت یا به ثمر رساندن یک را گام‌به‌گام توضیح می‌دهد... ♦️کتاب پیشنهاد ما به‌مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز است. ♦️این کتاب را با این روزها می‌توانید از عماریار تهیه کنید: b2n.ir/raheyar 🔶 25درصد: raheyarpub @raheyarpub @avand98
آوند
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۵) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۶) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 فتنه تجدد: 🔺مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنت‌ها و ملعنت‌هاي فراعنه تاريخ است. 💠 رفع حجاب: 🔺آنچه براي رسيدن به ظهور مهم و جزو مأموريت‌هاي ماست، از ميان برداشتن حجاب مدرنيته است. ما بايد معبري در اين حجاب باز کنيم و سپس آن را از ميان برداريم. درک عصر ظهور با اين حجاب ممکن نيست؛ چون اين حجاب، حجاب فهم ظهور و امامت است. در اين راه، ما به يک تفقه عميق و همه جانبه نياز داريم که بتواند جامعه مؤمنين را از اين حجاب (حجاب مدرنيته) عبور دهد. 💠 حاکمیت اراده و مشیت خدا: 🔺فلسفه تاريخ اسلامي براساس اعتقاد به حاكميت اراده و مشيت حق بر كل تاريخ بنا شده است. خداي متعال هم خالق كل هستي، از جمله بشريت و جريان تكامل تاريخي اوست و هم براساس ربوبيت خود عهده‌دار سرپرستي و تكامل تاريخ بشري است؛ چنانكه قرآن مي فرمايد: «ربنّا الذي أعطي كلّ شي ء خلقه ثمّ هدي»(طور/۵۰) ربوبيت الهي عهده‌دار تكامل و هدايت انسان به سمت كمال است. بنابراين، نه تاريخ جلوه‌اي از جلوات ماده و برآمده از ذات ماده است و نه جبر تاريخي بر پيشرفت و تكامل تاريخ حاكم مي باشد، بلكه خلقت عالم و تاريخ ناشي از خالقيت حضرت حق و تكامل آن ناشي از ربوبيت الهي است. 💠 حرکت رو به کمال: 🔺حركت عالم رو به سوي كمال است. اگر ما پذيرفتيم كه حكمت و ربوبيت حضرت حق بر حركت تاريخ حاكم است بايد بپذيريم كه حركت كل تاريخ بايد به سوي تكامل باشد. يعني نمي‌شود كه برآيند حركت كل عالم، حركت نزولي باشد، بلكه بايد حركت رو به كمال باشد تا با حكمت سازگار باشد. 💠 هماهنگی اراده‌ها: 🔺خداوند متعال به انسانها اراده داده و به ميزاني كه مشيت او اجازه دهد و به ميزاني كه امداد كند، اراده هاي انساني در تحقق حوادث عالم به ايفاي نقش مي‌پردازند. از همين جاست كه حركت تاريخ دو سمت پيدا كرده و به دو جبهه تقسيم مي‌شود: در يك جبهه، اراده‌هايي عمل مي‌كنند كه بر محور عبوديت خداوند متعال و خضوع و خشوع و تذلل در برابر او قرار دارند. يعني اين اراده‌ها در برابر اراده حضرت حق، تسليم و خاضع و خاشع‌اند؛ يعني با اين كه حركت ارادي است امّا هماهنگ با ربوبيت تشريعي خداوند متعال واقع مي شود و چون ربوبيت تشريعي با ربوبيت تكويني هماهنگ مي باشد، هماهنگي بين مشيت بالغه و فعل عباد در اين منزلت اتفاق مي‌افتد. 💠 تمدن اسلامی: 🔺 تمدن الهي بر محور عبوديت و ولايت ولي‌اللّه‌الاعظم (صلوات‌اللّه‌وسلامه‌عليه) است. پس در پايان همين دنيا هم غلبه با عبوديت است و در كل خلقت هم حركت عالم بر محور ولايت نبي‌اكرم(صلي‌الله‌عليه‌وآله) و اميرمؤمنان و اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) شكل مي‌گيرد، نه بر محور ولايت ابليس. 💠 انحلال تدريجي اراده‌هاي منفي در اراده‌هاي مثبت: 🔺هر چند حركت عالم در همين دار دنيا به سمت عصر ظهور است و در اين حركت، كه اراده‌هاي انساني هم ايفاي نقش مي‌كنند ولي نه بدان معنا كه اراده‌هاي انسانهاي متعارف، اراده‌هايي محوري در حركت تاريخ به سمت صلاح باشند، بلكه محور كل در جبهه حق، ربوبيت خداوند متعال است و در درون اين جبهه هم، اراده ولي‌اللّه محور اصلاح كل مي‌باشد و ولايت و هدايت و سرپرستي آنهاست كه تاريخ را به نقطه مطلوب خودش مي‌رساند. 💠 محور بندگی: 🔺ما شخصيت امام‌عصر (عجل‌الله‌ تعالي‌فرجه‌الشريف) را يك شخصيت اسطوره‌اي نمي‌دانيم بلكه ايشان شخصيتي واقعي و محور حركت بندگي در عصر ما هستند و حركت كل ملكوت و ملك عالم با عبادت ايشان تنظيم مي شود و غلبه پاياني بر جبهه باطل هم به همين گونه واقع مي‌گردد. 💠 ختم ولایت ابلیس: 🔺عصر ظهور، به معناي سده پايان تاريخ نيست، بلكه به اين معنا است كه ظهور ولايت الهيه در عالم و ختم ولايت ابليس و پايان غلبه ظاهري دولت باطل در اين عصر روي مي‌دهد و بندگي خدا در همه عرصه‌هاي حيات بشر جاري و متجلي گردد. 💠 انسان دوران ظهور: 🔺انسان عصر ظهور، انساني است كه ويژگيهاي انسان مطلوب انبياء را پيدا مي‌كند و لطيف‌تر اين كه اين ويژگيها در همه ابعاد حيات اجتماعي ظهور پيدا مي كند. ۶ @avand98
آوند
🔰 خلاصه و جمع‌بندی اولیه واکاوی ویژگی مردمی بودن 🔹 قسمت اول 💠 مردمی بودن، لازمه استواری و حیات جبهه
🔰 خلاصه و جمع‌بندی اولیه واکاوی ویژگی مردمی‌بودن 🔹 قسمت دوم ❇️ ده: اذعان به میدان‌داری 🔺تجربه نشان داده و رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) همواره تاکید داشته‌اند که مردم همواره میدان‌دار پا به رکاب انقلاب‌اسلامی بوده‌اند. بیعت‌های مکرر مردم در عرصه‌های خطیر نشانه این میدان‌داری است. ❇️ یازده: رسالت جبهه‌دار 🔺امام راحل (ره) جلب نظر مردم را از امور لازم می‌دانند. ایشان تاکید می‌کنند که پیامبر نیز همواره به این مهم می‌اندیشید. انجام این رسالت مهم است که در بند بعد ذکر خواهد شد. ❇️ دوازده: چرایی رسالت جذب 🔺مهم انجام رسالت جذب نیست، بلکه مهم هدف آن است. امام راحل(ره) تاکید دارند که این رسالت باید برای توجه مردم به حق باشد. رسولان هیچگاه مردمان را به خود دعوت نمی‌کنند، بلکه آنان را متوجه خداوند می‌سازند. ❇️ سیزده: چهار گام اساسی 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) بر چهار گام تاکید می‌کنند: الف:مردمی باشید. ب: مردم‌دوست باشید. ج: مردم‌پذیر باشید. د: مردمی رفتار کنید. تبیین این چهار گام بسیار مهم است که در این بسته بدان پرداخته شده و البته همچنان جای کار دارد. ❇️ چهارده: محوریت مردم 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در گفتاری محوریت مردم را مورد تاکید قرار می‌دهند. در نگاه ایشان جمهوری‌اسلامی به معنی مردم‌محوری است. هدف‌ها و منافع متعلق به مردم است. ❇️ پانزده: افق‌ما 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) افق ایجاد یک جبهه مردمی را برایمان تعیین می‌کنند. در نگاه ایشان جبهه‌سازی به معنای سازمان‌سازی نیست. ❇️ شانزده: مقام افاده 🔺رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) تاکید دارند که باید مردم وارد میدان افاده بشوند. درباره مقام افاده باید بسیار عمیق‌تر از اکنون نگریست. انتظار می رود که مبانی، فرصت‌ها، تهدیدها و الزامات مقام افاده مردم در مقالات محققانه تبیین شود. ❇️ هفده: فاصله ذهنی 🔺حجةالاسلام مهدیان معتقدند که بین حزب‌اللهی‌ها و مکتب امام راحل(ره) فاصله ذهنی وجود دارد. ❇️ هجده: ضرورت ابزارسازی 🔺دکتر ساسان زارع معتقدند که نقطه زمین‌گیر شدن همه مدعیان تمدن‌سازی ابزارسازی است و باید به صورت جدی به این مهم پرداخت. ❇️ نوزده: چرایی بیگانگی با مردم 🔺آقای میثم یاوری در فرآیند یک تحقیق معتقد است که بازبینی در سه ساحت سبک‌زندگی، ساختارهای اجتماعی و ساحت فکری و عقیدتی ما را به مردم نزدیک می‌کند. ❇️ بیست: جایگاه اصلاحی جبهه 🔺در نوشتار تحلیل خطای مردم در نظام مردمسالاری دینی تاکید می‌شود که رهبران و خواص جبهه حق، نقش مهمی در بصیرت افزایی و روشنگری جامعه را دارند. به عبارت دیگر جبهه در عین همراهی با مردم تابع نیست، بلکه افق ساز و مصلح است. حجةالاسلام مهدیان در نوشتار "طرح‌ استراتژی حرکت انقلاب‌اسلامی بر محور سوره ناس" تاکید دارد که اندیشه توحیدی است که اسلام را در نقطه حکومت می‌نشاند. حکومتی که غایتش همان حرکت کثرت به سمت وحدت است. این نقش کلیدی و هدایتگر جبهه انقلاب برای انسجام معنوی است. نویسنده در فرازی دیگر تاکید دارد که مردم آن زمان که قیام می‌کنند، مظهر توحید می‌شوند و وحدت می‌یابند. ♨️ ادامه دارد... @avand98
آوند
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۶) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۷) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 حیات اجتماعی: 🔺همه در عصر ظهور و در جامعه بزرگ شيعي به مقامي مي‌رسند كه همه رفتارشان براساس تبعيت از ولي خدا شكل مي‌گيرد و حيات اجتماعي‌شان، شعاع اراده ولي اللّه و شعاع شمس ولايت مي گردد. 💠 تنعم دوران ظهور: 🔺تنعم مؤمنان در عصر ظهور مرتبه‌اي از مراتب بهشت است كه در دنيا تجلي پيدا مي كند. 💠 نیازها بر محوریت عبودیت: 🔺در عصر ظهور، نعم مادي در دار دنيا گسترش پيدا مي‌كنند، ولي اصلي ترين مسئله اين است كه مفهوم نياز و ارضاء در اين عصر تغيير مي‌يابد. گاهي گسترش نياز و ارضاء بر محور استكبار و شيطنت صورت مي‌گيرد، كه در اينجا نياز و ارضاء به مفهوم بهره‌مند شدن از ابتهاجات مادي و غرق شدن در خود است، و گاهي توسعه نياز و ارضاء بر محور عبوديت صورت مي‌گيرد كه در اينجا گسترش نياز و ارضاء به مفهوم ميل به قرب و عبوديت است. 💠 ابتهاج به ولی: 🔺 التذاذ از ولايت الهيه است؛ يعني باطن لذت چيزي جز ابتهاج به ولايت نيست. انسان اهل گناه، مبتهج به ولايت ابليس است و ولايت ابليس در ابتهاج او جاري مي‌شود. ابتهاج انسانهاي گناهكار متناسب با گسترش ولايت ابليس بوده و ابتهاج ظلماني، تاريك، و پست است، اما ابتهاج مؤمنين متناسب با گسترش ولايت ولي‌اللّه‌الاعظم است كه همان ولايت اللّه است. ابتهاج اينها نوراني است و ابتهاج به رحمت است. 💠 مفهومی متفاوت: 🔺انساني كه در دنيا پايش روي زمين است و قلبش در بهشت است، ابتهاجاتش هم ابتهاجات ملكوتي است و سنخ ابتهاجاتش از اين سنخ نيست. انسان مؤمن، حتي خوردنش هم با كافر متفاوت است، لذتش از نكاح هم ملكوتي است. البته براي انساني كه به اين درجات نرسيده اينها خيالبافي است ولي در تعاليم انبياء لذت انسان مؤمن در درجات ايماني خودش به تبع ايمانش واقع مي‌شود، بنابراين در عصر ظهور، مفهوم لذت، مفهوم نياز، مفهوم كمال، و مفهوم ابتهاج تغيير مي‌كند و بسترهايش هم متفاوت مي شود. 💠 هماهنگی: 🔺وقتي ولايت ولي خدا ظهور و تجلي پيدا كرد هماهنگي بين اراده‌هاي انساني و ذات طبيعت هم واقع مي شود. انسانها براساس اين علوم باطني به لايه هاي عميق‌تري از عالم مسلط مي‌شوند، نفوذ اراده آنها تا اعماق طبيعت پيش مي‌رود و امكان تنعم و دسترسي به نعم باطني هستي در همين عالم برايشان فراهم مي شود. آنها در ابتهاج و تنعم، اساساً غرق در ولي خدا هستند، و متناسب با مشيت، عمل مي‌كنند، تخلف نمي‌كنند تا بخواهند به لذتهاي شهواني برسند؛ حتي لذت حلالشان متفاوت با لذت حلال ديگران است. 💠 اصلی ترین خصیصه: 🔺اصلي‌ترين خصيصه عصر ظهور، ظهور ولايت ولي‌اللّه است كه اين ولايت، عروه محكم عبوديت است. در عصر ظهور هم استحكام عبوديت در عالم واقع مي‌شود و هم صراطي كه همه سبل، حتي سبل انبياء به آن ختم مي‌شود كه همان حقيقت ولايت ولي‌اللّه الاعظم(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) است محقق مي‌گردد و نور حق، هدايت حق، حيات و... در حيات عمومي بشر تجلي پيدا مي‌كند و بشر به منزلت جديدي از حيات و نور مي رسد. 💠 بر گِرد ولی: 🔺انسانهايي در عصر ظهور بر گِرد ولي خدا جمع مي شوند كه قلبشان به نور محبت روشن شده و شعله هاي محبت در دلشان زبانه كشيده است. آنها انسانهايي هستند كه محبوب اصلي‌شان ولي خداست و به تعبيري محبوب حقيقي شان خداوند متعال است و در كنار خداوند متعال، ولي خدا را دوست مي‌دارند و همه لذتها و ابتهاجاتشان، تنعم بيشتر از ولايت ولي اللّه است؛ البته طبيعي است كه همه عالم در اختيار چنين انسانهايي قرار مي‌گيرد؛ كما اينكه در بهشت هم همينگونه است. 💠 جامعه آرمانی: 🔺 جامعه آرماني وجود مقدس امام زمان(عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) جامعه آرماني انبيا و اوصيا آنهاست، جامعه به اصطلاح آرماني تمدنهاي مادي نيست، بلكه جامعه‌اي است كه در آن عبوديت به مفهوم خودش واقع مي‌شود و همه بشر رو به خداوند متعال مي‌آورند و مبتهج به عبوديت او مي‌شوند. بشر به منزلتي مي‌رسد كه به اصطلاح محبت رب و اشتياق به لقاء در وجود او زنده مي‌شود و همه آن شوقهاي كودكانه، از قلب او بيرون مي رود! 💠 تصرف: 🔺اصلي‌ترين كاري كه ولي خدا مي كند، تصرف در ارواح انساني است. او انسانهايي را كه براي پذيرش ولايت قابليت پيدا كرده‌اند و بستر پذيرش در آنها ايجاد شده است، موضوع تصرف قرار مي‌دهد، ارواح ديگري در آنها مي‌دمد و آنها را به منزلت ديگري از حيات مي‌رساند. وقتي منزلت حيات انسان متفاوت شد، منزلت نيازهايش، اراده‌هايش و انگيزه‌هايش كاملاً متفاوت مي‌شود و همه آنها از نوع حيات طيبه‌اي مي‌گردند كه همه‌اش نورانيت است و معارف ولي خدا در آن جاري مي‌باشد. ۷ @avand98
آوند
💢 سندرم شماره ۲ ❗️ ساخت اقیانوس‌های به عمق یک متر 📍 سؤال محوری ✨ شما با کدام گزینه موافقید؟ ❓الف)
🔸ارسالی از سوی برادر علی یزدان‌پرست فعال فرهنگی اجتماعی استان تهران 🔺سلام‌علیکم خدمت همه عزیزان خداقوت عرض می‌کنم. قطعا قبل از هر کاری باید خوب درباره آن فکر و تأمل کرد؛ و حتما نباید به بهانه روی زمین ماندن کارها بی‌گدار به آب زد و پیش از طراحی وارد اقدام شد... اما نباید هم در این زمینه دچار افراط و تفریط بشویم... تصور کنید حضرت امام (رحمة‌الله) قبل از انقلاب کردن می‌نشستند و انواع و اقسام راهبرد‌ها و الگوهای حکمرانی مطلوب را طراحی میکردند؛ به نظر شما تا امروز انقلابی صورت میگرفت؟؟؟ عزیزان! می‌شود با اندیشه عمیق پیرامون مسائل، همزمان دل به دریا زد و اقدام هم نمود. و اساساً زمانی راهبردها دقیق می‌شوند که ما در وسط میدان و در حین عملیات نقاط ضعف‌ و قوت‌ را لمس کنیم... در غیر این صورت و با تکیه صرف به هر کدام از گزینه‌های بالا ره به ترکستان خواهیم برد... ۲ @avand98