eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
374 ویدیو
98 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 طرح | نهضت مواسات بایستی ادامه پیدا کند 📎 [پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت بیماری کرونا؛ 1400/05/20] 🔺 و مطلب بعد هم کمک‌های مردمی است؛ بعضی از مردم حقیقتاً به کمک احتیاج دارند. این نهضتِ احسانِ عمومی، نهضت مواسات که در بخشی از این یک سال و نیم، بخصوص در آن اوایل به بهترین وجهی انجام گرفت و حقیقتاً افراد خیّر، افرادی که علاقه‌مند بودند کمک کردند، وارد میدان شدند -چه کمک با جسم خودشان، چه کمک با مال خودشان- و انواع و اقسام کمک‌ها را کردند به افرادی که مستحِقّ کمک بودند، بایستی ادامه پیدا کند. باید این نهضت مجدّداً اوج بگیرد؛ کسانی هستند که ناچار شغلشان تعطیل می‌شود -چه تعطیلی باشد، چه نباشد، بعضی از مشاغل واقعاً دچار مشکل تعطیلی است- خب اینها مشکل پیدا میکنند. به نظر من مرکز هم بایستی مساجد باشد؛ می‌توان مرکز کمک و همیاری با مردم و احسان و مواسات را در مساجد قرار داد. در هر مسجدی افراد نیازمندِ آبرومند را -افرادی هستند که واقعاً آبرومندند امّا در عین حال نیازمندند- شناسایی کرد، به اینها کمک رساند و مردم می‌توانند کمک کنند و کمک هم می‌کنند. این تذکّرات من است. _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیست‌وهفتم) انقلاب دانشگاهی ذیل رفرم زیربنایی جامعه ایران ✔️ همچنین در نوشته‌های دکتر مهدی‌ضرغامی آخرین رئیس دانشگاه آریامهر پیش از انقلاب اسلامی، به کنفرانس رامسر، به عنوان مبدا تحولات که مربوط به اصل دوازدهم انقلاب سفید شاه است اشاره شده، اشاره‌ای که به خوبی نشان از تحول بزرگی دارد که در دهه چهل شمسی در نظام آموزش عالی ایران در حال وقوع است. ✔️اگرچه ضرغامی ارتباط با آمریکایی‌ها را در راستای سیاست‌گذاری و مدیریت دانشگاه آریامهر از سال ۱۳۴۹ عنوان می‌کند، اما شواهد بسیاری نشان می‌دهد که طرح توسعه دانشگاه‌های دهه ۴۰ ایرانی توسط آمریکایی‌ها بخشی از انقلاب سفید یا رفُرم زیربنایی جامعه ایران است که توسط کارشناسان خبره آمریکایی طراحی و راهبری شده است. ✔️شاه احتمالا در بازدیدهایش از آمریکا، به ویژه ماساچوست، آرزوی ام‌آی‌تی ایران را همان موقع در سر پرورانده یا حتی ممکن است پیشنهادهای اولیه ای نیز در این رابطه از جانب آمریکایی‌ها به او شده باشد. قدر مسلم هر قدر پروژه دانشگاه سلطنتی آریامهر(شریف) جدی‌تر می‌شود حضور آمریکا نیز پررنگ تر می‌شود. 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 صوت | فرآیند شبکه‌سازی و جبهه‌سازی 📼 سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین استاد 🗓 16 مرداد ماه 1400 - در جمع ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی استان مرکزی 📥 دانلود فایل صوتی از طریق لینک زیر: 🌐 b2n.ir/khosropanah _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand_98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📔 💠 مبانی مدیریت عاشورایی 🔻 روش‌شناسی و رویکردها ➕ بخش‌هایی از مقدمه کتاب 🔺 عاشورا چشمه همیشه جاری است که فرد، جامعه و تاریخ را سیراب ساخته و می‌سازد؛ مکتب استوار برحقایقی است که ساختن و ساخته شدن را می‌آموزد؛ اقیانوس ژرفی است که گوهرهای بی‌بدیل دارد. هرچند تاکنون پرده‌هایی از سیمای تابناک این حقیقت همیشه جاوید کنار زده شده و هرروز می‌شود، بشریت برای دست یافتن به مسیر سلوک، به تحقیق و پژوهش در این واقعه، محتاج است. 🔺 تحلیلگر سطوح عاشورا با لایه‌هایی مواجه است که برای درک هرلايه و دستیابی به لایه‌های عمیق تر نیاز به توجه و بررسی بیشتری است. اینکه عاشورا تجلی همه زحمات انبیا و اولیاست و نیز مقدمه‌ای برای ظهور مهدی موعود است، موضوعی است که باعث شده عاشورا یک حلقه اتصال بین کوشش‌های انبیا و اولیای قبل و بعد از خود باشد و این نشان از کمال و اهمیت این حرکت دارد. حرکتی که طلایه‌دار و جریان‌ساز آن اباعبدالله الحسین (ع) است؛ کسی که انگشت اشاره همه انبیا و اولیا و در رأس آن اهل کسا خاصه رسول گرامی اسلام به اوست. 🔺 بهترین شیوه مدیریتی را ائمه اطهار به منصه ظهور گذاشتند که نظم، انضباط، تحت امر ولایت بودن و عمل به قرآن از ارکان چنین مدیریتی است؛ بنابراین اگر مدیران آن جامعه اسلامی نیز خود را ملزم به رعایت این نکات بدانند، به طورقطع جامعه به سوی مدینه فاضله مدنظر اهل بیت حرکت خواهد کرد. [ادامه دارد...] _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم | دولت و مردم 🔷 روایت رحیم آبفروش؛ ▫️ در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور؛ 🔻 با محوریت: - هیأت، دولت، مردم - حقوق و تکالیف 🔻 محورهای مورد بررسی در فیلم: - تغییر الگوی حکمرانی جهان حاضر؛ - الگوی NGO به جای الگوی دولت- ملّت در به میدان آوردن مردم؛ - مفهوم هیئت اجتماعی؛ 🗓 تیرماه ۱۴۰۰ 📍 شهر قم | مسجد مقدس جمکران 🆔 @www1542org ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | حکومت مقدّس ◀️ نویسنده: حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔺 قران برای هدایت کسانی آمده که خودشان بر هدایتند. هدی للمتقین... اولئک علی هدی من ربهم. این دو جمله متناقض نیستند؟ نه. چون هدایت مراتب دارد. همانطور که مرض قلب هم مراتب دارد، فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا؛ و کفر هم مراتب دارد. الذین کفروا... ختم الله علی قلوبهم... 🔺 راه زیاد شدن ایمان و کفر و مرض چیست؟ قرآن می‌گوید مقوله حکومت. حتما زیاد خوانده اید: الله ولی الذین آمنوا، یعنی مومنین می‌روند به سمت حکومت الهی. و کافرین می‌روند به سمت حکومت طاغوت. الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت. حکومت چه می‌کند، آنچنان را آنچنان‌تر می‌کند. حکومت الهی، یخرجهم من الظلمات الی النور و حکومت طاغوتی یخرجونهم من النور الی الظلمات. 🔺 کشوری که تن به حکومت طاغوت بدهد، داراییهایش را از دست می‌دهد. بیچاره می‌شود. چند پاره می‌شود. ناامن می‌شود. ذلیل می‌شود. خوبی‌هایش را هم از دست می‌دهد داراییهایش را هم. و کشوری که حکومت الله درش محقق شود داشته‌هایش زیاد می‌شود حتی اگر همه عالم بخواهند جلویش را بگیرند، نمی‌توانند. خدا رحمت کند امام(ره) را که روز دوازده فروردین که جمهوری اسلامی رای آورد فرمود: «امروز روز آغاز حکومت الله است بر زمین.» 🔺 سرنوشت هر فرد یا حکومتی که دل با حکومت طاغوت بدهد سقوط است. سقوط همه جانبه، همه جانبه. و سرنوشت هر فرد و یا حکومتی که دل به ولایت الله بدهد رشد است و عاقبت به خیری. حالا جستجو کنید این جمله را که «و الله والله والله از مهمترین شوون عاقبت به خیری....»* ببینید این جمله از کیست و ادامه‌اش چیست. 📌 *پ.ن: قطعه‌ای از سخنرانی‌ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای مدافع حرم: {برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است.} ali_mahdiyan@ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
◀️ تکلیف ما؛ عصر عاشورا و عصر ارتباطاتتبیینی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای دهه هشتاد 🔺 درست مثل حرکت امام حسین علیه‌السّلام. در سال ۴۱ و ۴۲ و بعد سال‌های سخت و سیاه اختناق در این زندان‌ها، تنها شعله‌ای که دلها را گرم نگه می‌داشت و آنها را به حرکت وادار می‌کرد، شعله ایمان به مبارزه بود؛ نه عشقِ رسیدن به حکومت. این راه، همان راه امام حسین علیه‌السّلام بود؛ منتها دو طرف دارد، شرایط زمانی و مکانی متغیّر است. یک وقت امکانات به وجود می‌آید، حکومت اسلامی پرچمش برافراشته می‌شود؛ یک وقت هم راه بدون این امکانات است و با شهادت تمام می‌شود. از این قبیل در طول تاریخ زیاد داشته‌ایم. در آن دورانی که امام [خمینی] در این راه قدم گذاشت، زمانه و روابط انسانی، به‌مراتب از آن دورانی که امام حسین علیه‌السّلام در این راه قدم گذاشت، پیچیده‌تر بود؛ و امروز هم روابط انسان‌ها همچنان پیچیده‌تر می‌شود. راه‌ها نزدیک شده، ارتباطات آسان شده، اما رابطه‌ها دشوارتر و پیچیده‌تر شده است؛ عوامل گوناگون برای یک حادثه متراکم‌تر شده است. امروز کسانی که در جایگاه آن روز یزیدبن‌معاویه قرار دارند، می‌توانند همّت خودشان را متوجّه به همه دنیا کنند؛ یعنی طغیان و فساد را به سمت همه بشریّت سوق دهند. این کاری است که امروز با ارتباطاتِ نزدیک، عملی است و متأسفانه این طغیان در دنیا وجود دارد و رشد کرده است. فناوری پیشرفته و دانش پیچیده بشری همان قدر که سهولت و سرعت را در اختیار مردم عادی گذاشته، به همان اندازه و بیشتر، امکانات و سهولت و سرعت را در اختیار انگیزه‌های ناپاک قرار داده است. امروز قدرت‌های طاغوتی دنیا می‌توانند هدف خودشان را سلطه بر جهان، همه بشریت و بر همه ثروتهای بشری قرار دهند؛ می‌توانند هدف خودشان را کوبیدن همه‌ی موانعی که آنها را از این راه باز می‌دارد، قرار دهند؛ و متأسفانه در مواردی طغیان‌های بزرگ که نشانگر یک چنین اهداف پلید و خبیثی است در دنیا مشاهده می‌شود. امروز وظیفه خیلی سنگین است. { ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ } { کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا } 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 | شماره اول 💠 مبانی مدیریت عاشورایی 🔻 روش‌شناسی و رویکردها ➕ مدیریت بر مبنای هدف 🔺 در نهضت عاشورا باید دو نوع «مدیریت و رهبری» را به طور متماین مورد بررسی قرار داد: - مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از شروع تا مرحله شهادت. - تداوم مدیریت و رهبری پس از شهادت امام (ع) که توسط حضرت زینب انجام گرفته است. در اینجا بخش اول یعنی مدیریت و رهبری امام حسین (ع) از آغاز تا مرحله شهادت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بیان می‌شود که رویکرد مدیریت امام حسین (ع) در این مرحله براساس مدیریت بر مبنای هدف بوده است. 🔺 در این مرحله، مدیریت و رهبری بر مبنای هدف و نتیجه است. مدیریت، برمبنای هدف و نتیجه، يك روش منطقی و سیستماتيك برای انجام امور بوده و براساس اصول و فن‌هایی استوار است که از آنها استفاده می‌نمایند، در این مدیریت، مدیر باید توجه خود را قبل از فعالیت‌ها به نتایج معطوف دارد، در ضمن، قبل از آنکه يك جريان مکانیکی باشد، يك فرآيند انسانی است. پس این نوع مدیریت، دو رکن اساسی دارد: الف) با توجه به اهداف، نتایج مورد بررسی قرار می‌گیرد. ب) فرآیند انسانی آن، که اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. 🔺 در واقعه کربلا، ابتدا باید هدف قيام را در نظر بگیریم و سپس این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که آیا امام (ع) با توجه به هدف، نتایج را با آن منطبق دانسته و نسبت به آنها آگاهی داشته است یا نه؟ 🔺 1. هدف قيام. در ارزیابی از هدف قیام، اكثر اندیشمندان و صاحب نظران با تحلیل‌هایی که کرده‌اند، اتفاق نظر دارند که هدف از قیام امام حسین (ع) قیام ملی و یا قیامی مانند عبدالله بن زبیر نبوده، بلکه به منظور اصلاح و احیا در زشت‌ترین صورت‌ها و حفظ دین اسلام است که انجام آن يك تكليف بود، زیرا رهبری جامعه اسلامی از مسیری که در سیره‌ی پیامبر اسلام (ص) و قرآن آمده بود، منحرف گشته و جامعه اسلامی منحرف گشته و بدعت‌ها پدیدار شده بود؛ 🔺 2. آگاهی نسبت به نتایج: امام حسین (ع) نسبت به نتیجه قیام، اطمینان داشتند و آگاه بودند که نتیجه آن، شهادت است. صرف نظر از علم امامت و خبرهای با واسطه یا بدون واسطه از پیامبر اکرم (ص) و اینکه اساسأ مسئله شهادت حضرت سیدالشهدا در خانواده بنی هاشم به خصوص خانواده امیرالمؤمنین (ع) مشهور بوده، امام نسبت به شهادت خویش و مشکلات مبارزه، آگاهی کامل داشته‌است. [ادامه دارد...] _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📝 یادداشت | کار گروهی؛ بهترین تمرین برای مسئولیت‌پذیری ◀️ برداشتی از سخنان حجت‌الاسلام پناهیان پیرامون رابطه بین مسئولیت‌پذیری و استقلال با ولایت‌مداری 🔺 مسئولیت‌پذیری، انواع و مراتبی دارد، از جمله: مسئولیت‌پذیریِ شخصی، خانوادگی، گروهی، فامیلی، شغلی، ملی و... 🔺 دربارۀ روش تمرین مسئولیت‌پذیری می‌گویند: کار گروهی کردن بهترین تمرین برای مسئولیت‌پذیری است که متاسفانه کارِ گروهی معمولاً در بین ما خیلی کم و ضعیف است. 🔺 بهترین جا و بهترین زمانِ تشکیل گروه، در دوران مدرسه است. در مدرسه باید بچه‌ها با هم گروه تشکیل بدهند و کار بکنند. اینکه معلم با تک‌تک دانش‌آموزان به‌طور انفرادی ارتباط داشته باشد غلط است. 🔺 معلم باید بچه‌ها را گروه‌بندی کند؛ برای تمرین مسئولیتِ عضویت در گروه، گفتگو در گروه، توافق‌کردن با دیگران، مقابل همدیگر کوتاه‌آمدن، به‌همدیگر کمک‌کردن، تلاش برای برنده‌شدنِ گروه در بازی‌های گروهی مثل طناب‌بازی، فوتبال و... 🔺 شما جوان‌ها برای مسئولیت‌پذیری در کار گروهی می‌توانید «بسیج» را محلّ فعالیت خود قرار بدهید و می‌توانید به ائمۀ جماعاتی مراجعه کنید که فعالیت‌های گروهی را در محله‌ها سازمان‌دهی می‌کنند. سازمان تبلیغات هم اخیراً طرحی را تحت عنوان «امام محله» دارد پیاده می‌کند. 🔺 در زبان فارسی «امام جماعت» را غلط ترجمه کرده‌ایم و گفته‌ایم «پیش‌نماز»؛ یعنی شما نماز جماعت را بخوان و برو و کاری به بقیۀ چیزها نداشته باش! درحالی‌که امام جماعت یعنی «امام گروه» و کسی که گروهی از مؤمنین را سازمان‌دهی می‌کند. 🗓 {1400/05/26} @panahian_ir ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔔 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار می‌کند: نشست راهبردی با موضوع مسجد و حکمرانی محلّی جایگاه مسجد در حکمرانی محلّه‌محور 🔹 با حضور: 🔸 حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدیان | مدیر عامل بنیاد هدایت 🔸 دکترسید جلال‌الدین فرجی | استاد دانشگاه علامه طباطبایی ⏰ زمان : سه‌شنبه 2 شهریور 1400؛ ساعت 14 الی 16 📍 لینک حضور در جلسه مجازی: 🌐 https://b2n.ir/g60667 ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیست‌وهشتم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب می‌کند؟ ✔️ شاه شخصاً دکتر مجتهدی را احضار می‌کند و او را بین دوکار مخیر می‌کند. درحالی‌که هم شاه و هم خود او می‌دانستند کار دوم را انتخاب خواهد کرد: یعنی ساخت دانشگاهی بزرگ از لحاظ علمی وصنعتی در تهران. ✔️ دکتر مجتهدی انتخابش برای این ماموریت را عجیب می‌شمارد: «[شاه] تا این حرف را زد من تعجب کردم، چون هیچ ارتباطی با دربار نداشتم،...چه کسی مرا معرفی کرده؟ کی گفته؟ یا خودش به این فکر افتاده؟» ✔️ شاه برای مدت نامحدود تولیت عالیه دانشگاه می‌شود، و طبق فرمانی مجتهدی را به عنوان نایب التولیت عظمی دانشگاه منصوب می‌کند. ✔️ اساس‌‌نامه توسط دکتر مجتهدی و دکتر ادیب تدوین می‌شود. در ماده ۲۲ اساسنامه تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر(شریف) پس از اینکه شاه تاسیس آن را مشخصاً به طرح «جامعه صنعتی آینده ایران» مربوط می‌سازد، و انحصار هیئت امنای آن را در اختیار دربار و نزدیکان خود قرار می‌دهد آمده است: ✔️ «برنامه تعلیماتی هر یک از دانشکده‌ها طبق برنامه یکی از دانشکده‌های مشابه بزرگ دنیا تنظیم خواهد شد و پس از تصویب شورای دانشگاه به اطلاع شورای مرکزی دانشگاه ها خواهد رسید و به موقع به اجرا گذارده خواهد شد.» 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🗺 | مدیرِ قویِ انقلابی 🔺 ۲۰ ویژگی مدیر شایسته براساس بیانات رهبر انقلاب ____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 طرح | جلوه هایی از مردمی بودن 📎 [منطبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶] ◀️رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم با اشاره به عنوان دولت آقای رئیسی، جلوه هایی را از مقوله گسترده «مردمی بودن» بیان کردند: 🔺 یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است. 🔺 یک جلوه‌ی دیگر، مسئله‌ی اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بی‌تکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها؛ این هم یک جلوه‌ی دیگری است از مردمی بودن که از این منشهای اشرافیگری که معمول است در دنیا، و همه‌ی دولتها و مسئولیّتها و مسئولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد. 🔺 حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی میکنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم میشود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. 🔺 با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی. 🔺 در یک جاهایی یک خطایی اتّفاق می‌افتد -خب همه‌ی ماها اشتباه میکنیم دیگر؛ خطا در کار ماها کم نیست- از مردم عذرخواهی کنید؛ صریحاً [بگویید] این اشتباه شده، از مردم عذرخواهی کنید. 🔺 گزارش خدمات خودتان را هم به مردم بدهید؛ گزارش صادقانه، بدون مبالغه، بدون بزرگ‌نمایی؛ صادقانه [بگویید] این کارها را انجام داده‌اید.مردمی ‌بودن اینها است؛ اینها جهات مختلف مردمی ‌بودن است. _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیست‌وهشتم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب می‌کند؟ ✔️ شاه شخصاً دکت
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیست‌ونهم) چه کسی دکتر مجتهدی را انتخاب می‌کند؟ ✔️ بنابراین مجتهدی با چندین دانشگاه خارجی ارتباط می‌گیرد.دانشگاه‌های آمریکا طبق الگویی که در دانشگاه پهلوی بنا کرده بودند پول مطالبه می‌کنند درحالی‌که انگلستان آلمان و فرانسه که احتمالا دنبال جای‌پایی برای خود در ایران بودند نه‌تنها پولی مطالبه نمی‌کنند بلکه قول مساعدت مالی می‌دهند، لذا مجتهدی با آمریکایی‌ها قرارداد نمی‌بندد و با امپریال‌کالج لندن، زوریخ آلمان و سوربن فرانسه قرارداد می‌بندد. ✔️ آنچه از ظاهر خاطرات مجتهدی برمی‌آید این است که او سرسخت بوده و اهل مماشات نبوده؛ بعلاوه با آن‌که ۳۴سال رئیس کالج آمریکایی‌ها بود و از میسیونرها تمجید می‌کرد، اما از فرانسه (که مدل قبلی آموزشی کشور بود) و دیگر کشورها پرهیز نداشت. اقدام آخرش نیز در مورد قراردادها، حجت را بر آمریکا تمام کرد که ریاست این دانشگاهِ پیشگام باید تغییر کند. ✔️ مجتهدی که خود را فاقد آگاهی سیاسی می‌دانست و نیز هنوز نمی‌دانست چگونه برای ریاست این دانشگاه انتخاب شده بود، ماجرای برکناری‌اش را نیز با حیرت شرح می‌دهد که ده بیست نفری از سفارت آمریکا آمدند و از دانشگاه و دبیرستان البرز بازدید کردند. چند روز بعد دکترغفاری از واشنگتن تلفن کرد که تو عوض شدی! گفتم چطور؟ گفت بجای تو رضا تعیین شده.(رضا را که حتی به عنوان دبیر هم استخدام نکرده بودند؛ یک موقعی کارمند ژنرال موتور بود؛ بعد هم اسمش را گذاشت پروفسور! حالا از آمریکا می‌آید.) 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne
🔅طرح | در آن روزگاری که ملت ایران همه در خواب بودند... 📎 [به مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری - روز مبارزه با استعمار انگلیس] @shenakhte_sahne _____________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 _____________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 💠 مسجدِ رهبر 🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت ➕ دین‌داری صرفأ با عبادات فردی محقق نمی‌شود 🔺 در مسجد کرامت، تشکیلات تنها به این شکل نبود که دعای ندبه بخوانند یا مثلا تاسوعا و عاشورا بیایند سینه بزنند و شُله‌ای بخورند و خداحافظ. واقعأ مثل تشکیلات شیروخورشید یا هلال احمر [فعلی] برخورد می‌کردند. کمک‌های مردمی در انبارهای پدرم در میدان‌بار جمع می‌شد و از آنجا به گناباد می‌رفت. ما با آقای خامنه‌ای می‌رفتیم، با یک لندرور به روستاها سرمی‌زدیم. شعارما "روحانیت در خدمت انسانها" بود.» 🔺 ‏‏غنیان و هم‌فکرانش پس از انشعاب از انجمن پیروان قرآن، به مجموعه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دست زدند. انگیزه آنان از این فعالیت‌ها مبتنی بر این تفکر بود که دین‌داری صرفأ با عبادات فردی محقق نمی‌شود، بلکه مستلزم احساس مسئولیت به دیگران و جامعه نیز هست. تأسیس دبیرستان علوی و درمانگاه آیت‌الله بروجردی و خيريۀ امام حسن عسکری(علیه‌السلام)، برخی از این نمونه‌هاست. چنین فعالیت‌هایی علاوه بر اینکه دارای ابعاد اجتماعی و عام‌المنفعه بودند، نوعی تبلیغ سیاسی نیز به شمار می‌رفتند. این تلاش‌ها عموما با نقش‌آفرینی بنا و مسجد کرامت که پایگاه و محل هماهنگی بود، شکل می‌گرفت. بخشی از فعالیت‌های منشعبان از انجمن، قبل از آشنایی جدّی غنیان با کرامت آغاز شد. این فعالیت‌ها در سال‌های بعد، با حفظ ارتباط با بنا و مسجد کرامت استمرار و گسترش می‌یابند و غنای برنامه‌های خود را حفظ می‌کنند؛ به همین علت نیز ذیل فعالیت‌های این پایگاه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. به بیان دیگر، بنا و مسجد کرامت، به عنوان مکانی برای تداوم ارتباط افراد جداشده از انجمن عمل می‌کرد. ‏‏📍 فصل سوم: ‏- مجموعۀ کرامت در عرصۀ فعالیت‌های اجتماعی سیاسی 📌 صفحات 333 الی 398 [ادامه دارد...] ‏ _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت رقیّه (سلام‌الله‌علیها) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔘 امام حسین (علیه‌السلام) با ایثار کامل، اسلام را حفظ کرد [حضرت (علیه السّلام) این را بیان کردند. یعنی من وظیفه‌ام این است، کاری که دارم انجام می‌دهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جاده‌ی مخالفت و ایستادگی قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت پیروزی بود، چه بهتر؛ اگر شهادت بود، باز هم چه بهتر. یعنی اینجوری امام حسین (علیه السّلام) حرکت کردند. این شد ایثار کامل و اسلام را هم حفظ کرد. همین حرکت، اسلام را حفظ کرد. همین حرکت موجب شد که ارزش‌ها در جامعه پایدار بشوند، بمانند. اگر این خطر را نمی‌پذیرفت، حرکت نمی‌کرد، اقدام نمی‌کرد، خونش ریخته نمی‌شد، آن فجایع عظیم برای حرم پیغمبر، دختر امیرالمؤمنین و فرزندان خاندان پیغمبر پیش نمی‌آمد، این واقعه در تاریخ نمی‌ماند. این حادثه‌ای که می‌توانست جلوی آن انحراف عظیم را بگیرد، باید به همان عظمت آن انحراف در ذهن جامعه و تاریخ، شوک ایجاد می‌کرد و کرد. این فداکاری امام حسین است. (1390/4/13)] ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی 🔺 تبیین گفتمان جبهه‌سازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقش‌آفرینی جریان‌های حلقه‌های میانی 🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری 🗓 22 شهریور ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir