#صحیفه_سجادیه
▫️«و نتقلب فی تدبیرک»
#نتقلب
➖قلب چون مدام در حال انقلاب است
➖نتقلب یعنی حالی به حالی شدن
➖تغییراتی که در ما هست همه به امر توست
📚 #استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#صحیفه_سجادیه
▫️آنچه را که خداوند عطا کند خیر است
▫️«ما اصاب من حسنه فمن الله و ما اصابک من سییته فبنفسه»
➖بدی ها هم از جانب خود تو است.
➖هرچه را خدا بدهد خیر است
▫️«انعمت علیهم»
➖اما یک عده ای خودشون « مغضوب علیهم» میشوند.
▫️که خدایا تو برکسی غضب کردی ! نه خداوند بر کسی غضب نمیکند
تو نظام عالم اولا بذات برمبنای صراط مستقیم خلق شده
نظام عالم قرانی خلق شده است
▫️همه موجودات«فاقم وجهک لدینه حنیفا» «کل مولود یولد علی الفطره»
فطرت همه توحیدی الیه راجعون است
منتها عده ای که به قهقرا گرفتار اسفل سافلین میشوند اینها همه مغضوب علیهم هستند
اینها به فعل لازم دارند اینور میروند، کسی اینها را نمیبرد
مگر این که نظام عالم است دیگر «لما ضاقوا اذاق الله» (سوره مبارکه صفین)
#ادامه_دارد...
📚 #استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
سبک زندگی اسلامی آوای توحید
#صحیفه_سجادیه ▫️آنچه را که خداوند عطا کند خیر است ▫️«ما اصاب من حسنه فمن الله و ما اصابک من سییته
#صحیفه_سجادیه
#ادامه_مطلب_فوق...
▫️«ذهب الله بنورهم و ترکهم فی ظلمات لا یبصرون»
نه این که خداوند کسی را مبتلا به ظلمت میکند ، انجا باید از همین نکته ای که عرض کردیم
فرق بذاریم بین ایجاد و اسناد
▫️« ما اصابک من سییه» از جانب خود توست، تو اینکار را کردی ، من نگفتم
➖مثلاً کسی چاقویی میگیرد ، اگر ان را درست در دست نگیرد، زمین بخورد و به چشمش فرو برود مشکل از خودش است چون درست نگرفته ، خدا نگفته چاقو به چشمش برود
یا مشکل از چاقوفروش نیست
➖اولا بذات چاقو را، اسلحه را، امکانات را خوب خلق کرده
کسی که اینها را ساخته درست ساخته ، تو از ان درست استفاده نکردی
▫️«ولا من الخیر الا ما اعطیت»
خیری نیست مگر اینکه از جانب خداوند عالم است.
📚 #استاد_حسینی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
🔻سخنان تکان دهنده علامه
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
➖ و به واسطه ی آن تدبیرات عقل را پذیرفته و عمل می کند
➖ و در اثر همین فعل و انفعالات
➖ برای انسان ملکه و صفات ثابتی پدید می اید
➖ و این ملکات ، بدن برزخی انسان را تشکیل می دهند
➖ یعنی بدنی که دیگر از انسان جدا نمی شوند
➖ پس پذیرنده ی تدبیرات عقل در انسان
➖نفس انسانی ، یعنی نفس ناطقه ( یعنی عاقلانه می اندیشد و حرف میزند ) است
➖ و نفس حیوانس رابط بین نفس ناطقه
➖ و این بدن عنصری است
➖ که ان هم باید بپذیرد...
➖➖➖➖➖➖➖
📚 #نکاحات_در_افرینش
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
➕ #نیاز_عقل_به_بدن
➖ همیشه عقل نیاز به بدن دارد
➖ لذا شما هیچگاه عقل بی بدن پیدا نمیکنید
➖ یعنی همیشه عقل دارای بدن هست
➖ و در اغوش هم هستند
➖ با این تفاوت که عفل ، عاشقانه بدن را دوست دارد تا او را کامل کند
➖ بدن هم عاشقانه دستورات عقل را اجرا می کند تا کامل گردد.
➖حال در انسان از بالا به پایین
➖ اول عقل ، سپس نفس و بعد از ان طبع و در اخر بدن عنصری قرار دارد.
➖ و در بازگشت در ابتدا همین بدن در تکامل است
➖ تا کم کم انسان به نفس ناطقه می رسد ...
➕ #ادامه_دارد
➖➖➖➖➖➖➖
📚 #نکاحات_در_افرینش
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
➖ اگر انسان خود را بشناسد
➖ بسیاری از بیماری های جسمانی
➖ یا برای او بروز نمی کنند.
➖ و یا اگر پیدا شوند دیگر انسان توجهی به انها ندارد
➖ یعنی وقتی روح والا شد
➖ بیماری نمیتواند ظهور پیدا کند
➖ و بسیاری از بیماری های روحی را طبیبان روح با توجه دادن بیمار به معنای آیه " یحبهم و یحبونه ≥۱ " که انسان یا تحقق ان حر کت حبی پدید امده
➖ و با مشاهده ی گوهر انسانی خود از " و لقد کرمناوبن ادم و حملنا هم فی البرو البحر ورزقنا هم من الطیبات و فضلنا هم علی کثیر ممن خلقنا تفضیلا ≥۲ "
➖ و فهم دقیق " فتبارک الله احسن الخالقین≥۳ " که حس المخلوقین اند ، درمان کرده اند.
➖➖➖➖➖➖➖
📚 سوره مائده ایه ۵۴
📚 سوره اسراء ایه ۷۰
📚 سوره مومنون ایه ۵۱
➖➖➖➖➖➖➖
📚 #نکاحات_در_افرینش
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
➕ #خلع_بدن
➖ در عارفان بالله خلع بدن امر ساده ای است
➖ یعنی همانگونه که لباس از تن جدا می کنند
➖ نفس خود را از این تن جدا می کنند
➖ و دیگر از بدن و روح حیوانی که بیمار شده خبری ندارند
➖ بلکه از آن روح انسانی که کمالات و ملکات انسانیت یافته ، با خبرند
🔹 لذا در نماز ، تیر از پای امیرالمومنین (ع) بیرون کشیدند
🔹 و حضرت (ع) از بدن خبر نداشت
🔹 و یا مانند حضرت یوسف (ع) وقتی زلیخا به او هجوم آورد
🔹 و زیبایی های خود ، سپس تشر و تحکم و قدرتش را به رخ حضرت یوسف (ع) کشید
🔹 یوسف (ع) پر از خدا بود
🔹 و چون مجذوب حضرت حق و طالب نور خداست که در دلش تجلی کند
🔹 پس خلع بدن کرده
🔹 یعنی نفس حیوانی ، تسلیم اوست
🔹بلکه بالاتر از آن در واقع ظهور ندارد
🔹 یوسف (ع) اینجایی نیست که نفس حیوانی یا یک زن بخواهد او را شکار کند...
➖➖➖➖➖➖➖
📚 #نکاحات_در_افرینش
👤 #استاد_سمندری
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
✍ شعر زیبای علامه نامه ای به خدا
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#عرف_عرفان
🔻با اقدامات عملی و القائات ذهنی که گفته شد ،
🔻کم کم دانایی انسان به دارایی تبدیل میشود ،
🔻و اگر همه دنیا هم زیر و رو شود ،من ذره ای تخلف نمیکنم .
🔻راه شهود باز است .
🔻با مثال مرده شور بحث حل میشود ...
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#عرف_عرفان
▫️نتیجه اصل اول جواب #شبهه_راسل،فیلسوف معروف انگلیسی،متوفی ۱۹۷۰.
➖ #شبهه_بزرگ_راسل در غرب که طرفداران بسیاری دارد را بیان میکنیم .
🔹 #شبهه برخوردار از #دو_اشکال است .
👈#اشکال_اول ، عدالت خدا را زیر سوال می برد میگوید:
شما مذهبی ها میگویید اگر فردی ۶۰ یا ۷۰ سال مرتکب گناه شود ، برای همیشه باید در جهنم بسوزد. برای ابد...
چرا ؟
چرا ؟
از طرفی هم می گویید؛ خدا عادل است ، عدل ازاصول مذهب شما شیعیان است.
باید بین جزا و عمل تناسب باشد ، در قرآن شما آمده است که :
النساء۹۳
وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا
اگر فردی کسی را کشت ، خلود ،یعنی ابدی،غیر متناهی.در جهنم است ، این از نظر کمیت .
وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا
این ازجهت کیفیت ،
برای برای انسانهای کفر پیشه ، آمده که :
اعدالله عذاب الیما (عذاب دردناک)
اعدالله عذابا مهینا ( عذاب خوار کننده)
اعدالله عذابا عظیما (خود خدای عظیم ، میگوید عظیم )
لحاظ کمیت و به لحاظ کیفیت تناسبی نیست.
#ادامه_دارد...
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
#عرف_عرفان
#ادامه_مطلب_فوق...
➖ از طرف دیگه هم شما شیعیان می گویید:
که اگر فردی قبول کرد که ۵۰ - ۶۰ سال عبادت کند و در مسیر حق قدم بردارد و تا ابد در بهشت میماند،به لحاظ کمیت ،
در چه بهشتی ؟
حدیث قدسی آمده ، اعدت لعبادی الصالحین ، مالاعین رأت و لا أذن سمعت ولاخطر علی قلب بشر ، به لحاظ کیفیت .چه ناز و نعمتی ، نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه به قلبی خطور کرده .
👤آقای راسل میگوید ، حالا ابن طرف قضیه را میشود یه جوری قبول کرد و بگوییم لطف اوست و بهتر میدهد .
اما جهنم را چطور میشود قبول کرد ؟!
از لحاظ کمیت این فرد ۵۰ سال سرپیچی از خدا کرده است ،
از لحاظ کیفیت این جوری بسوزد که اگر قطره ای از آتش جهنم بر زمین بریزد همه آن را ذوب میکند ، میسوزد و دوباره پوست روییده می شود و دوباره می سوزد.
عدالت خدا کجاست ؟
... كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ
📚 #استاد_ضیایی
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
✍ شعر زیبای علامه نامه ای به خدا
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
▫️تبعیت از علما، نکته های ناب
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
#ایت_الله_حسینی_املی
#نهج_البلاغه_جلسه_دوم
❇از امام زین العابدین( علیه السلام) سوال شد که انسانهای ارجمند چه کسانی هستند؟
🔷 ایشان فرمودند:
🔹کسانیکه دنیا در نظرشان کوچک است وبزرگ جلوه نمیکند او در درون ذات خودش بزرگ است او بزرگ مرد است
🔹از اوصاف متقین:
🔹خداوند در درونشان بزرگ و عظیم است و غیر خدا در نظرشان کوچک است
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
هدایت شده از سبک زندگی اسلامی آوای توحید
#ایت_الله_حسینی_املی
#نهج_البلاغه_جلسه_دوم
❇از امام زین العابدین( علیه السلام) سوال شد که انسانهای ارجمند چه کسانی هستند؟
🔷 ایشان فرمودند:
🔹کسانیکه دنیا در نظرشان کوچک است وبزرگ جلوه نمیکند او در درون ذات خودش بزرگ است او بزرگ مرد است
🔹از اوصاف متقین:
🔹خداوند در درونشان بزرگ و عظیم است و غیر خدا در نظرشان کوچک است
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#علامه_حسن_زاده_آملی
☘🍂🍀🍂🍀🍂🍀
http://eitaa.com/joinchat/2158690304C84ca230822