eitaa logo
آوای قلم
1.8هزار دنبال‌کننده
374 عکس
281 ویدیو
9 فایل
درنگی بر شعر، فرهنگ و اجتماع @majidrahimi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌آش از این شورتر هم خواهد شد.... درد بی هویتی⁉️ متاسفانه به غلط تصور کردیم برای جبران ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها باید با لباس پیامبر به تقلید صدا، جوک‌گویی زیاد، حرکات رزمی، مزه‌پراکنی، رژه موتوری و... بپردازیم، غافل از اینکه حتی ورود دائمی برای بحران های سیل و زلزله ، ایستگاه صلواتی و... نیز رسالت اصلی ما نبود و نباید باشد چه برسه به این مسخره‌بازی ها... اما چه کنیم آنها که باید فکری کنند کاری انجام نمی‌دهند. 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▶️ چه مشکلی هست که نمی‌نویسید؟ ⏯ به مناسبت روز قلم . پ.ن: روحتان شاد، چقدر مدیون شما هستیم.... ┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈ 🆔 @lightmedia
کدام امر به معروف و نهی از منکر؟ هر زمانی می‌گویند هدف قیام امام حسین (ع)امر به معروف و نهی از منکر است؛ حس بدی پیدا می‌کنم؛ در جامعه ما هنوز حقیقت این مسئله روشن نشده و اشاره کلی به آن عظمت قیام امام حسین را تحریف می‌کند. با این وجود، جای طرح این سوال باقی است: کدام امر به معروف و نهی از منکر؟ علامه حکیمی: آن «امر‌ به معروف و نهی از منکر»ای که امام حسین(ع)، می‌فرمایند که «ما قیام کردیم برای اصلاح جامعه اسلامی، و اقامه امر به‌ معروف و نهی از منکر»، مقصود چسبیدن به یقه چهار تا محروم و بدبخت، یا چهار تا جوان بی‌پناه، یا چند تا دختر بدحجاب نیست، بلکه حرکت امر به معروف و نهی از منکر، در صورت اصلی خود، قیام در برابر ظلم و ستم است، و خروش برداشتن در برابر سران حاکم و سروران اقتصادی و دیکتاتورهای مال (که جامعه ما امروز در چنگ ایشان گرفتار است!) و در برابر هر حاکمیتی که مجری عدالت نباشد! کتاب عاشورا و عدالت: ص۳۲
بیانات رهبری را درک کنیم سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در جمع طلاب و روحانیون و ابراز نگرانی ایشان از افول مسئله تبلیغ منجر شده برخی دوگانه علم و تبلیغ درست کنند و بیان کنند؛ طلاب به‌جای طلب علم باید مشغول تبلیغ باشند. ِغافل از اینکه اشکال از علم نیست، مشکل علومی هستند که طلاب مشغول به تحصیل آنها می‌باشند؛ و الا تبلیغ صرف بدون علم و مطالعه عقیم است، مگر ممکن است بدون تحصیل علم(نور) بتوان در تبلیغ موفق شد؟ 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
ملاصدرا آلبومی از دستخط باقی‌مانده از نسخه‌های خطی دستخط شیخ بهایی: https://t.me/nosakh_shii/2741 ‌دستخط علامه حلی: ‌https://t.me/nosakh_shii/2934 دستخط شیخ طوسی: https://t.me/nosakh_shii/2986 دستخط شیخ حر عاملی: https://t.me/nosakh_shii/2740 دستخط محقق کرکی: https://t.me/nosakh_shii/3011 دستخط سید بن طاووس: https://t.me/nosakh_shii/2764 دستخط سیدهاشم بحرانی: https://t.me/nosakh_shii/2863 دستخط میرداماد: https://t.me/nosakh_shii/2713 و... @naghdname_ir
🔸مقابله حداقلی و انحصاری با هتک قرآن کریم انسانها در فرهنگ انسانى كه همان فرهنگ فطرت پايدار و تغييرناپذير است، با هم مشتركند. قرآن كريم با همين فرهنگ با انسانها سخن مى گويد، مخاطب آن فطرت انسانهاست و رسالت آن شكوفا كردن فطرتهاست و از اين رو زبانش براى همگان آشنا و فهمش ميسور عموم بشر است. اگر هتکی بر کتاب شریف رخ می‌دهد و توطئه‌ای اتفاق می‌افتد در کنار مجازات و حفظ ظواهر شعائر بهترین راه مقابله تبیین و عمل به مفاهیم است. مادامی که تفاوتی بین زندگی با قران و بدون کتاب عزیز در جامعه‌ای وجود نداشته باشد، عمق فاجعه هتک حرمت‌ها را نمی‌توانیم به کام دیگران بچشانیم. 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معلی و مهلا هر کدام مخاطب خاص و پیامی مشخص دارد و ما نیازمند برنامه‌هایی به شدت متنوع‌تر و قوی‌تر نیز هستیم. با تفکرات جزیره‌ای کج‌فهمی مسائلی که از روز روشن‌تر است، خود و دیگران را مشغول نسازیم... 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
🔺امام حسینِ همه! ✍️ 🔸پس از انتشار برخی گفتگوها در فضای مجازی درباره‌ی تساهل امام حسین علیه‌السلام نسبت به اهل گناه، برای برخی نسبت به پست قبل سوال شد که آیا همین‌که هر گناهکاری به امام حسین ابراز ارادت کرد پذیرفته است؟ در پست قبل هم نوشتم متر و معیار سنجش پذیرش آدم‌ها نزد امام حسین‌علیه‌السلام بطور مصداقی، دست من و شما نیست. ما اساسا امکان این قضاوت را نداریم. اما به قاعده، برخی ابراز ارادت‌ها را نمی‌شود ادب نام‌گذاری کرد. 🔸ادبی که دست حرّ را می‌گیرد، ادبی است که برخاسته از تواضع درونی او در محضر امام است. آن مشروب‌خواری که ماه محرم مشروبش را کنار می‌گذارد، می‌داند که فعل‌اش گناه است. این تواضع درونی اوست که دهه‌ی محرم خود را در محضر امام حسین علیه‌السلام می‌بیند و فعل قبیح خود را متوقف می‌کند. گرچه ایام دیگر به سبب غفلت از محضر امام، گرفتار گناه است. یا آن بی‌حجاب (و یا حتی غیر معتقد به حجاب) که مجلس روضه را محضر حسین(ع) می‌بیند و از سر تواضع و ادب خود را می‌پوشاند؛ این تواضع درونی اوست که او را به رعایت آداب وامی‌دارد؛ گرچه ممکن است در دیگر مکان‌ها از حضور امام غفلت داشته باشد. (هیچ‌کدام از ما گناه‌کاران نمی‌توانیم ادعا کنیم در همه وقت و همه‌جا خود را در محضر ایشان می‌بینیم. و به سبب همین غفلت است که گناه‌کاریم) خلاصه آنکه، آن ادب که از تواضع درونی برخاسته باشد، در محضر امام آدابش را هم به‌همراه می‌آورد. 🔸اما برخی اوقات ابراز ارادت آمیخته به استکبار نفس است. اینکه بگویند چون حسین(ع) آدم خوبی است پس دوستش دارم و برایش سینه می‌زنم، اما با اعمال و رفتار خودم هم مشکلی ندارم، این ادب نیست؛ تکبر نفس است. و این تکبر هم سطوح مختلفی دارد. اینکه امام حسین(ع) برای همه است پس هر عملی از هرکس را باید پذیرفت، این حسینِ همه، محصول استکبار نفس است. حسینِ همه، حسین شمر و یزید هم هست. حسینِ همه، حسین پادگان اشرف و رجوی‌های سینه‌زن هم هست. حسینِ همه، حسین پلورالیستی است که هیچ منطق رفتاری ندارد و حتی با مستکبران(در هر سطحی) هم کنار می‌آید. این حسینِ همه تنها زاده‌ی ذهن تاریخ‌نخوانده‌ها و آن‌هایی است که نفس‌شان به توجیه اعمال‌شان دست می‌زند. 🔸این‌ قاعده را گفتم برای اینکه همه‌ی ما به خودمان رجوع کنیم و ببینیم ارادت ما نسبت به محضر حسین(ع) ریشه‌اش در کجاست. اگر گریه می‌کنیم و روضه می‌خوانیم از سر عادت و فرهنگ مذهبیِ ماست یا حقیقتا خود را گناهکاری می‌دانیم که در محضر حسین(ع) به گناهکاری خود اقرار داشته و تمنای پذیرش داریم؟ یا اینکه حسین[ع] آدم خوبی بود که مظلومانه کشته شد برای او اشک می‌ریزیم اما همزمان از گناه پنهان و آشکارمان هم ابائی نداریم؟ بله، امام حسین، امام حسین همه‌ی گناهکاران هم هست. اما همه‌ی آنهایی که با کبر و انانیت با امام مواجه نشوند. پ.ن: مطلب فوق توضیح فلسفی عرفانی هم دارد (در خصوص دو صفت تواضع و کبر) که بدلیل اطاله‌ی کلام از نوشتن آن منصرف شدم. @Jazveh_fatemedadashi
عباسِ فرشتگان🖤 ما فرشتگان؛ فرشتگان هفت آسمان، بر خود فرض میشماریم که پا به میدان بگذاریم و پرده از رخسار حضرت ابوالفضائل برداریم. و ناگفته پیداست که این نه بدان معناست که ما قادریم پرده از اسرار حضرت ابوالفضائل برداریم. چرا که رخسار، جلوه‌ای از جلوات حضور عیان است و اسرار، جنس و جوهری از علوم در پرده و معارف پنهان. و فاصله میان این دو، فاصله میان زمین است تا آسمان. 📌برگرفته از کتاب سقای آب و ادب، سید مهدی شجاعی ———- شاه إخوان صفا ماه بنی‌هاشم، اوست شد در او صورت و معنی به حقیقت پیوست ساقی باده‌ی توحید و معارف عباس شاهد بزم ازل، شمع شبستان الست آیت‌الله محمدحسین غروی اصفهانی 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اگر می‌خواهید پایه‌های جمهوری اسلامی محکم شود... 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
📌آیا مشکل یزید صرفاً شرابخواری و میمون بازی بود؟ 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir
ایت الله جوادی آملی: زنجیری که در روز عاشورای حسینی(ع) وسیله عزاداری است باید از روز یازدهم وسیله بستن دست دزدان و متخلفان باشد 🔻نقدنامه را دنبال کنید: @naghdname_ir