✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
👈 در پیغامهای قرآنی دو روز گذشته در بارهء دشمنان اسلام و دشمنان منطقه بخصوص دشمنان ایران اسلامی مفصل خواندیم.
🌹 در آیهء ۲۸ فتح خواندیم چون خداوند وعدهء عالمگیر شدن اسلام را داده است، و این فقط در کتاب آسمانی قرآن نیست و فقط توسط پیامبر بزرگوار اسلام بیان نشده. اهل کتاب هم از این وعده بخوبی مطلع هستند، لذا از استقلال مسلمانان بشدت در هراسند و هر طور شده می خواهند از این وعده جلوگیری کنند، غافل از اینکه 👇
🌹يُرِيدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.
آنها مى خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند. ولى خدا جز این نمى خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند. ۳۲ توبه.
👈👈 اما در دو آیهء دیگر هم خداوند وعدهء بزرگ عالمگیر شدن اسلام را داده است 👇
🌹هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.
او کسى است که پیامبرش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین ها پیروز گرداند، هر چند مشرکان ناخشنود باشند. ۳۳ توبه.
🌹هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.
او کسى است که پیامبر خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هرچند مشرکان ناخشنود باشند. ۹ صف.
👈 👈 👈 همانطور که گفتیم این وعده های الهی فقط به ما نرسیده. دشمن هم از آن مطلع است. هم از پیامبران خود شنیده اند، و هم بواسطهء اطمینانی که به کتاب آسمانی قرآن دارند می دانند که این وعده حتما محقق خواهد شد و سعی میکنند جلوی آنرا بگیرند و تصور می کنند می توانند نور خدا را با دهان خاموش کنند!!!
👈 راستی چرا این وعدهء الهی تحقق نمی یابد و دلیل این تأخیر چیست؟
👈 آیا جز اینست که شرایط لازم هنوز فراهم نشده؟
👈 چرا شرایط لازم هنوز فراهم نشده؟
👈 آیا جز بخاطر حجم زیاد دشمنی و سستی بسیاری از مسلمانان در جهاد با دشمن است؟
👈 آیا دوستی با دشمن، خیانت و در پی آن شکست نیست؟
💚 👈 با انتخاب جبههء مقابل سازشکار، سهمی در تحقق وعدهء بزرگ الهی داشته باشیم، که خداوند فرموده است 👇👇
🌹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ۚ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ.
اى کسانیکه ایمان آورده اید! چرا هنگامیکه به شما گفته مى شود: در راه خدا حرکت کنید، بر زمین سنگینى مى کنید (و سستى به خرج مى دهید)؟! آیا به زندگى دنیا به جاى آخرت راضى شده اید با این که متاع زندگى دنیا، در برابر آخرت، جز اندکى نیست؟ ۳۸ توبه.
🖤 دیشب دلمان شکست.
کسی میخواهد با رأی ما بر ما حاکم شود که در بسیاری از موارد، الفبای اخلاق و ادب را هم رعایت نمی کند.
اما در بحث اقتصادی:
ایشان تصمیم دارد معیشت اولیهء مردم که خلاصه میشود در سفرهء آنان را تأمین کند تا مردم محتاج پول خرید نان نباشند. رفع بقیهء نیازها را خدا می داند.
در بحث خودرو:
با پوزخند، خودروی ایرانی را، با خودروی خارجی مقایسه و تحقیر کرد. همانطور که مدیران ایرانی را با مدیران خارجی مقایسه و تحقیر می کند.
در بحث مسکن، بورس و اقتصاد کلان:
معتقد است بازار، خودش را تنظیم می کند و دولت، و مشخصا رئیس جمهور دخالتی ندارد. یعنی اگر قیمت در بازار بدست عده ای صعودی شد، هیچکس نیست که از آن خرده بگیرد و مقابلش بایستد.
👈 و این یعنی شدت گرفتن فاصلهء طبقاتی، و پولدارتر شدن ثروتمندان و قناعت فقیران به یک سفرهء بخور و نمیر.
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
👈 در انتخابات پیش رو، صحبت سر دشمن و دشمنیهاست.
✔ دشمن را خوب می شناسیم و با دشمنیهای او زندگی کرده ایم. او هرگز راضی به این نمیشود که دست مسلمانان باایمان و مستقل، در سطح جهان باز باشد. او از هر طریقی با این مهم، مقابله می کند و پیشرفت را در بین آنان سرکوب می نماید.
👈 یکی از شرکت کنندگان در انتخابات، جریانی است که به صراحت از دوستی با همین دشمن می گوید و رفع مشکلات را فقط در ارتباط داشتن با دو سه کشوری میداند که اتفاقا بیشترین ضربه ها را آنها به ما زده اند حتی زمانیکه عهدی با ما می بندند و ما به آن عمل می کنیم.
و عقبهء این جریان هم، ۸ سالِ سیاه و خاکستری است.
👈 داوطلب بعدی برای ریاست جمهوری، تن به ذلت نمی دهد و حل مشکلات را فقط به دوستی با ابرقدرتهای ظالم نمی داند. جبهه ای مستقل و خودباور و متکی به قدرت مردم إن شاءالله.
👈 بنابراین شرکت در انتخابات پیش رو، یک جهاد است. و این ملت بزرگ ایران هستند که باید از بین این دو مسیر یکی را انتخاب کنند.
👈 👈 فرمان به جهاد. همراه با توجه ویژهء خداوند متعال به جهادگران:
🌹🌹وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ.
به یقین ما همهء شما را مى آزماییم تا معلوم شود مجاهدان واقعى و صابران از میان شما چه کسانی هستند، و اخبار شما را هم، می آزماییم. ۳۱ محمد.
👈 و براستى میدان جهاد، میدان آزمایش بزرگ و سختى است.
👈 👈 مردم در میدان جهاد، آزمایش میشوند و سه گروه مشخص می گردند.
آنها که بی حرف پیش و پس در جهاد شرکت می کنند، آنها که دو دل هستند و مردد، و آنها که اصلا شرکت نمی کنند.
اینها مورد آزمایش الهی قرار می گیرند و مشخص میشوند تا حجتی برایشان باقی نماند که اگر جهاد میشد ما هم شرکت می کردیم.
جهاد برای مومن فقط جبههء جنگ مسلحانه نیست. هر حرکتی که باعث تقویت اسلام و ضعف دشمن شود جهاد است.
و هر مومنی با عدم شرکت در انتخابات باعث تقویت دشمن شود، مسئولیت بر گردن دارد، و هر مومنی که با انتخاب اشتباه باعث تقویت دشمن و ضعف مومنین شود، او هم مسئول است.
✅ 👈 مراد از اخبار، در اینجا اعمال انسانها است. چرا که وقتى عملى از انسان سرمى زند، به صورت خبر، در میان مردم پخش مى شود.
همچنین گفته شده: منظور از اخبار در اینجا اسرار درونى است. چرا که اعمال مردم از این اسرار خبر مى دهد.
و نیز این اخبار، معرفی نامهء افراد است.
مثل اینکه وقتی سردار سربلند ایران، حاج قاسم سلیمانی، بدست قمار باز جنایتکار آمریکایی، به شهادت رسید، تشییع جنازهء او، مهر تاییدی شد بر حقانیتش و معرفی نامهء او شد بر همهء جهان.
بطوریکه همان قمارباز جنایتکار، اذعان کرد از دیدن بعضی از صحنه های تشییع جنازهء ژنرال سلیمانی ترسیدم.
◾ حالا آیا سزاوار است جریانی که به صراحت اعلام می کند بعد از پیروزی در انتخابات، با آن کشور ارتباط برقرار می کنم و ادعا می کند بدون دوستی با او نمی توان مشکلات را حل کرد، بر سر کار بیاید؟
با چه منطق و با کدام استدلال میتوان این را پذیرفت؟
⚫ متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان ما، تنها باشنیدن اینکه نامزد این جریان گفت با بی حجابی کاری ندارم، ذوق زده شدند و صف کشیدند برای انتخاب او.
🟢 چرا ما در جبههء انقلاب با هم متحد نشویم و برای تحقق آرمانهایمان حرکت نکنیم؟
🌹وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاكُمْ.
و در راه خدا آنگونه که سزاوار اوست جهاد کنید، او شما را برگزید. ۷۸ حج.
🌹وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَّقْدُورًا.
و فرمان خدا روى حساب و برنامهء دقیقی است. ۳۸ احزاب.
🌹وَكَانَ سَعْيُكُم مَّشْكُورًا.
و سعى و تلاش شما مورد قدردانى است. ۲۲ انسان.
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
🌹🌹وَإِن يُرِيدُوا أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ.
و اگر بخواهند تو را فریب دهند، خدا براى (حمایت) تو کافى است. او همان کسى است که تو را، با یارى خود و مؤمنان، تأیید کرد. ۶۲ انفال.
👈 مؤمنان!
امروز زمان یکجا نشستن نیست. خداوند، حق را به یاری شما در جای خودش قرار می دهد. خیال نکنیم هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد. بله ارادهء خداوند حاکم بر همه چیز است اما ارادهء او بر اقبال مردمی است.
◾ چه کسانی دیگران را بجای حضرت امیر انتخاب کردند؟
◾ چه کسانی دیگران را بجای امام حسن انتخاب کردند؟
◾ چه کسانی در یاری رساندن به حضرت حسین، سستی کردند؟
آیا ارادهء خدا بر آن بزرگواران نبود؟
پس چه شد؟
می بینید که تصمیم ما مردم، بسیار در ارادهء خداوند تاثیر دارد.
پس بشتابید بسوی انتخاب صحیح.
🌹وَاللَّهُ شَهِيدٌ عَلَىٰ مَا تَعْمَلُونَ.
خدا بر اعمالى که انجام مى دهید، گواه است. ۹۸ آل عمران.
🌹وَكَانَ سَعْيُكُم مَّشْكُورًا.
سعى و تلاش شما مورد قدردانى است. ۲۲ انسان.
👈 👈 در نهایت، هر که با رأی مردم به قدرت رسید، دعای خیر ما پشت سر اوست که إن شاءالله برای عزت اسلام و سربلندی مردم خوب کشورمان تلاش کند.
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
🌹🌹بِنَصْرِ اللَّهِ ۚ يَنصُرُ مَن يَشَاءُ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ.
به یارى خداوند. و او هر که را بخواهد یارى مى دهد. و او توانا و مهربان است. ۵ روم.
💚 👈 یاری خداوند.
👈 یاری خداوند با چه کسانی است؟
🌹 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ.
اى کسانیکه ایمان آورده اید! اگر خدا را یارى کنید، شما را یارى مى کند و گامهایتان را استوار مى دارد. ۷ محمد.
👈 یاری خداوند با آن مومنانی است که او را یاری می کنند.
🌹وَعْدَ اللَّهِ ۖ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ.
این وعدهء خداست. و خداوند هرگز از وعده اش تخلف نمى کند. ولى بیشتر مردم نمى دانند. ۶ روم.
👈 ما جزو کدام دسته ایم؟
می دانیم یا نمی دانیم؟؟
⚫ آیا اگر با انتخاب ما، و یا با انتخاب ناصحیح ما، و یا با انتخاب نکردن ما، دولتی بر سر کار آید که در بسیاری از دستورات الهی اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی، تکریم مردم، آنطور که شایسته است عمل نکند، خدا را یاری کرده ایم؟
👈 آیا می دانید منظور خداوند از کسانیکه نمی دانند؟ چه کسانی هستند؟
در آیهء بعد فرموده است:
🌹يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ.
آنها فقط ظاهرى از زندگى دنیا را مى دانند، و از آخرت (و پایان کار) غافلند. ۷ روم.
👈 دنیاطلبان، تجمل گرایان، بداخلاقها، بددهانها، دوست با دشمن، دشمن با خودی و با منتقدان، اشاعه دهندگان فرهنگ غیر الهی، حقوقهای نجومی، اختلاسگران، غربگرایان، بی برنامه ها، بی ادبها، متکبران، کسانیکه مؤمنان را اقلیت می دانند، کسانیکه به انسانهای بزرگ الهی اهانت می کنند، کسانیکه رفتارهای سوئشان را طی ۳۲ سال حاکمیت آنان دیده ایم بخصوص در ۸ سال سیاه و خاکستری.
💚 👈 مؤمنان! بشتابید برای اثبات ایمانتان به پروردگار.
بشتابید برای ساختن کشوری امن برای فرزندانتان.
بشتابید بسوی پاکی و تزکیه.
💚 👈 عزیزان باایمان!
اگر در انتخاب صحیح، شتاب نکنیم، فرقی با مردمی که وقتی حضرت زهرا صدایشان کرد و لبیک نگفتند نداریم.
فرمایش حضرت امیر در بارهء همان دولتی که بخاطر یاری نکردن مومنین بر سر کار آمد، در خطبهء شقشقیه 👇👇
واقعهء ناگواری که بزرگسالان با درک آن فرسوده میگردند و خردسالان، پیر و مومنان، تا لقای پروردگارشان با سختیها درگیر.
هدایت شده از عفاف امین
🔴سندی دیگر از خلاف واقع پزشکیان!
ظریف در کتاب خاطراتش مینویسد: «آقای جلیلی روی پرونده یورش به سفارت عربستان حساس بود.
در واقع یکی از معدود مواردی بود که نه تنها با آقای جلیلی چالش دیدگاه نداشتیم بلکه او گفته مرا تایید کرد و گفت ممکن است به جای فردا همین امشب عمل کنند و باید از امشب مراقب ویژه را آغاز کرد»
این در حالی است که پزشکیان و اطرافیانش در مناظرهها چندین بار موضوع حمله به سفارت عربستان را به گردن دکتر #جلیلی و هواداران او انداخته بود.
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
🌹🌹إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا.
ما امانت را (تعهد، تکلیف، و ولایت الهى را) بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه داشتیم، آنها از حمل آن سر برتافتند، و از آن هراسیدند (و اظهار ناتوانى کردند). اما انسان آن را بر دوش کشید. او بسیار ستمکار و نادان بود (چون بر خود ستم کرد و قدر این مقام والا را ندانست). ۷۲ احزاب.
تفسیر: نپذیرفتن امانت الهی در بین مخلوقات عظیم خداوند از روی تکبر نبود، آنچنانکه شیطان در پیشگاه خدا تکبر ورزید. بلکه، اِبا کردن آنها بخاطر ترس و هراسِ آمیخته با توجه و خضوع بود. هراس از اینکه نتوانند از عهدهء این مسئولیت الهی برآیند.
👈 ولى، انسان جلو آمد، و این امانت را بر دوش کشید، چون قابلیت حمل این امانت بزرگ الهی را در خود دید.
انسانی که قوس صعودى و نزولیش بى انتهاست، و بطور نامحدود قادر به پرواز به سوى قلهء تکامل است، و یا سقوط به پائین ترین درجات.
و او تمام این کارها را با اراده و اختیار انجام مى دهد.
✅ این آیهء شریفه بخوبی نشان می دهد که انسان از صفات بسیار مهم و ارزنده ای برخوردار است:
در زمینهء ایمان، عمل صالح، جهاد، ایثار، عفت، ادب، و اخلاق، که در دیگر مخلوقات الهی نیست و یا با درجهء خیلی کم وچود دارد.
🌺 فقط انسان است که تجلی صفات خداست، و فقط انسان است که صاحب عقل و آزادی اراده است.
و این یعنی داشتن ظرفیتی عظیم برای حمل یک امانت بزرگ الهی و رسیدن به اعلی علیین.
◾👈 اما انسان جَهُول و ظَلوُم، متأسفانه در بسیاری از موارد، این اوصاف انسانی را نادیده گرفته و به خود و به دیگران ستم می کند و از عهدهء حمل این امانت بزرگ الهی برنمی آید و به اسفل السافلین سقوط می کند.
✅ 👈 امانت الهی که انسان پذیرفت یعنی قبول کرد تا با استفاده از تمام امانتهای خداوند از چشم و گوش و قلب و عقل و همهء سرمایه های وجود، و با استفاده از امانت اختیار، بتواند خود را تا مرتبهء خلیفة الله بالا بکشد، اما چون در شناخت خود دچار اشتباه و انحراف شد نتوانست امانت دار خوبی باشد، مگر پیامبران و اوصیای آنها و مؤمنان حقیقی.
👈 👈 لذا در آیهء بعد، انسانها را به سه گروه منافق و مشرک، و مومن تقسیم فرموده است:
🌹لِّيُعَذِّبَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ وَيَتُوبَ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا.
هدف این بود که خداوند مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرک را (از مؤمنان جدا سازد و آنانرا) عذاب کند، و خدا توبهء مردان و زنان باایمان را بپذیرد. و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است. ۷۳ احزاب.
👈 در یکطرف، مردان و زنان منافق، و مردان و زنان مشرک، که با فراموش کردن امانت الهی که به آنان سپرده شده، دچار انحراف میشوند، که عذاب الهی نصیبشان است....
و در طرف دیگر، مردان و زنان مومن که در حمل این امانت الهی، گاها دچار خطا و اشتباه میشوند و توبه می کنند و توبهء آنها از سوی خداوند آمرزنده و مهربان، پذیرفته میشود.
اما:
💚 🌹 وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ.
👈 این سخن، بیش از ۱۰ مرتبه در قرآن مجید در بارهء مومنین بیان شده.
✅ غم گذشته را نمی خوریم چون گذشته، عبرت است ( عبرت برای مسئولین و مردمی که در جبههء انقلاب هستند).
از آینده نمی ترسیم چون توکلمان بر خداست و با مقاومت و استقامت همیشگی، بسوی جلو حرکت می کنیم.
👈 👈 و فارغ از اینکه به چه کسی رأی داده ایم، برای رئیس جمهور منتخب دعا می کنیم که إن شاءالله همهء تلاش خود را برای عزت اسلام و اقتدار مردم خوب کشورمان بکار گیرد.
توکل بر خدا.
👈 خواهران و برادران مومن!
محرم در پیش است. به مکتب اباعبدالله پناه می بریم: هیهات من الذله.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دورت بگردم یااباعبدالله 🖤
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
این روزها در میان اغلب مؤمنان انقلابی، اندوهی فراگیر شده. بخصوص در میان جوانان و نوجوانان انقلابی.
با آنها که صحبت می کنیم بعضا با گریه از غم و اندوهشان می گویند.
💚 چقدر خالصند این بچه ها.....
نه انقلاب را دیده اند، نه جنگ را، اما اینطور نگران آرمانهای انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.
سلام و درود خدا بر اینان و بر خانواده هایشان.
👈 بسیاری از آنان می گویند ایکاش جامعه، یکپارچه و همدل بود.
🌸 عزیزانم! در تمام حکومتهای بزرگ و معتبر، وجود دو تفکر، کاملا طبیعی است. گروهی موافق نظام حاکم هستند و گروهی مخالف. و هر دو حرفهای خود را می زنند و در سطح جامعه از مقام و موقعیت برخوردارند. اگر غیر از این باشد مطمئن باشید حکومت زور حاکم است.
پس اینکه دو تفکر و دو جریان در کشور وجود دارد طبیعی است.
✅ اما تصمیم نظام حاکم بر کشور ما، بر مردم سالاری دینی است. یعنی اینکه همیشه یکی از جریانها با رأی و انتخاب طرفداران خود بر سر کار می آید. این یعنی دموکراسی دینی و احترام کامل به حقوق شهروندی که اگر نگوییم در تمام دنیا بی نظیر است اما قطعا کم نظیر است.
🖤 👈 اما در انتخابات اخیر چه شد که جبههء انقلاب شکست خورد؟ با وجود اینکه همهء مردم، خسارتهای جریان مخالف را دیده بودند و با تبعات آن در حال زندگی هستیم! چه شد که آراء آن جریان بیشتر شد؟
👈 نه بخاطر دو قطبی در کشور.
بلکه بخاطر دوقطبی در جبههء انقلاب این شکست شکل گرفت.
اولین دوقطبی، در میان کاندیداهای جبههء انقلاب وجود داشت. متأسفانه نتوانستند به اجماع برسند. ایکاش از ابتدا عزیزانی تصمیم به کاندیداتوری می گرفتند که محصولش، دو قطب نمیشد. و در ادامه ایکاش، عزیزانی تایید میشدند که نیازی به اجماع وجود نمی داشت. و در ادامه ایکاش طرفداران جریان انقلاب، به اجماع می رسیدند.
وقتی در یک جریان و یک جبهه اتحاد لازم وجود نداشته باشد، احتمال پیروزی، نزدیک به صفر خواهد بود.
🌸 حالا در این میان دلمان برای جوانان و نوجوانان انقلابی سوخت که در ابتدای راه اینطور دلشکسته شدند.
عزیزانم! نگران و ناراحت نباشید. ما با رئیس جمهور منتخب همراهی می کنیم. اگر طی این چهارسال، به دنبال عزت اسلام و سربلندی مردم کشورمان بود، که این انتخاب مبارکش باشد.....
اما اگر طی این چهارسال، نتوانست از حریم اسلام و مسلمین، بطور شایسته و به دور از تحقیر و ذلت دفاع کند، ما دوباره فرصت رأی دادن خواهیم داشت.
در آنصورت مسئولین و طرفداران آنها در جبههء انقلاب باید با عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته، زمینه را برای پیروزی فراهم کنند.
جریان منتخب، ۴ سال فرصت دارد خود را به مومنین و به آرمانهای انقلاب ثابت کند، و ما به دقت آنها را رصد می کنیم، و اگر خطا یا تناقضی دیدیم، بدون تحقیر و توهین، به گفتگو با آنها می پردازیم و تذکر می دهیم.
⚫ 👈 👈 اینجا یک گلهء بزرگ هم از کسانی دارم که در جبههء انقلاب به تخریب یکدیگر می پردازند.
اگر کسی خطایی بزرگ مرتکب شود و لازم به تذکر باشد، قوهء قضائیه به وظیفهء خود عمل می کند. اما اگر خطای صورت گرفته، قابل تذکر جدی و توبیخ نباشد، نیازی نیست دیگران به تخریب او بپردازند که این جز خسارت و زیان برای انقلاب و نظام، و مردم دغدغه مند انقلاب چیزی ندارد. می توانید در جمعهای دوستانه و بصورت مخفی به یکدیگر تذکر دهید. نه اینکه در میان طرفداران خود ایجاد هرج و مرج و نگرانی کنید و جریان انقلابی را به دو قطب تبدیل کنید. از شما شدیدا گله مندیم.
🌷حضرت امیر در بیستمین حکمتهای خود فرموده اند:
خطاهای جوانمردان و صاحبان مروت را ناديده بگيريد و ببخشيد، هيچيك از آنان به لغزش نمی افتد، مگر اينكه دست خداوند دستش را بگيرد و بلندش كند 🌷
✅ 🌸 اما جوانان و نوجوانان انقلابی! من از طرف همهء بزرگترهای انقلاب از شما عذرخواهی میکنم، و برایتان از خداوند منان بهترینها را مسئلت می کنم. هر روزتان بهتر از دیروز.
امید ما شمائید و امید همهء ما خداست. تزلزل به خود راه ندهید محکم باشید که آینده از آنِ شماست💐
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَعِيمٍ....
حقیقتا متقین (پرهیزگاران) در میان باغهاى بهشتى و نعمتهاى فراوان جاى دارند. ۱۷ طور.
تفسیر: تعبیر به متقین به جاى مؤمنین، بخاطر آنست که این عنوان، هم ایمان را در بردارد، و هم جنبه هاى عمل صالح را.
تعبیر به جنات (به معنی باغها)، اشاره به تنوع و عظمت آن باغهاست.
👈 بعد از آن به تأثیر بهشت و نعمتهای فراوان، بر روحیهء بهشتیان اشاره کرده، مى فرماید:
🌹فَاكِهِينَ بِمَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ وَوَقَاهُمْ رَبُّهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ.
و از آنچه پروردگارشان به آنها داده شاد و مسرورند و پروردگارشان آنانرا از عذاب دوزخ نگاه داشته است. ۱۸ طور.
✅ شاد و مسرورند، بدون هیچ غمی و از هول و هراس دوزخ در امان هستند.
💚 پس بهشتیان از دو چیز مسرورند: نخست بخاطر نعمتهائى که خداوند به آنها داده، و دیگر بخاطر عذابهائى که از آنها دور ساخته است.
👈 تاکید خداوند بر نتیجهء اعمال صالح:
🌹كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ.
(به آنها گفته مى شود) بخورید و بیاشامید گوارا باد (بر شما). اینها در برابر اعمالى است که انجام مى دادید. ۱۹ طور.
👈 و نعمت دیگر اینکه:
🌹مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ سُرُرٍ مَّصْفُوفَةٍ ۖ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ.
این در حالى است که بر تختهایى که در کنار هم چیده شده تکیه مى زنند، و حورالعین را به همسرىِ آنها در مى آوریم. ۲۰ طور.
🌸 مَصْفُوفَة به این معنى است که این تختها در کنار یکدیگر قرار گرفته، و مجلس انس عظیمى برپا مى کنند.
🌸 مُتَّکِئِین هم،اشاره به نهایت آرامش آنهاست، زیرا انسان، معمولاً در حال آرامش تکیه مى کند، و افرادى که نگران و ناآرامند، معمولاً چنین نیستند.
👈 👈 اما حورالعین:
حور، به معنی چشمان بسیار زیباست، و بطور کلى کنایه از جمال و زیبائى کامل است، و عین، به معنى چشم درشت است، و به این ترتیب، کلمهء 《حور و عین》 بر مذکر و مؤنث، هر دو اطلاق مى شود، و مفهوم گسترده اى دارد که همهء همسران بهشتى را شامل مى شود، همسران زن براى مردان با ایمان و همسران مرد براى زنان مؤمن. هرچند همهء مفسران، این مفهوم را تایید نمی کنند، اما ظاهرا منطقی است.
👈 البته پیش از این خواندیم که زنان و مردان باایمان و بااخلاقی که در دنیا زندگی خوب و آرامی کنار یکدیگر داشته اند در قیامت، اولین انتخابشان برای همسر بهشتی، همسر خودشان است.
/ادامهء نعم بهشتیان که در این آیات بیان شده، إن شاءالله در پیغام فردا/
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُم بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُم مِّنْ عَمَلِهِم مِّن شَيْءٍ ۚ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ...
کسانیکه ایمان آوردند و فرزندانشان به پیروى از آنان ایمان اختیار کردند، فرزندانشان را (در بهشت) به آنان ملحق مى کنیم. و از (پاداش) عملشان چیزى نمى کاهیم. و هر که در گرو اعمال خویش است. ۲۱ طور.
تفسیر: در ادامهء نعم بهشتی که در آیات ۱۷ تا ۲۰ همین سوره در پیغام قرآنی روز گذشته خواندیم، نعم دیگری را برای بهشتیان معرفی می فرماید.
ملحق شدن فرزندان به پدران (و مادران) صالح در بهشت. با این توضیح که در زبان عرب، جمع بین مذکر و مونث را با اسم مذکر بکار می برند. مگر اینکه فرمایشی خاص در بارهء زن داشته باشند که جداگانه نام می برند. مانند بسیاری از آیاتی که در بارهء یکسان بودن حقوق زن و مرد است.
👈 منظور، از فرزندان، فرزندان بالغى است که در مسیر پدران گام برمى دارند، در ایمان از آنها پیروى مى کنند، و از نظر مکتبى به آنها ملحق مى شوند.
اینگونه افراد، اگر از نظر عمل، کوتاهى و تقصیراتى داشته باشند، خداوند به احترام پدران (و مادران) صالح، آنها را مى بخشد و ترفیع مقام مى دهد، و به درجهء آنان مى رساند، و این موهبتى است بزرگ براى والدین و فرزندان.
👈 جملهء کُلُّ امْرِئ بِما کَسَبَ رَهِینٌ، مفهومش اینست که اعمال هر کسى ملازم و همراه اوست، و هرگز از او جدا نمى شود، خواه عمل نیک باشد یا بد.
👈 سپس از غذاهای بهشتی می فرماید:
🌹وَأَمْدَدْنَاهُم بِفَاكِهَةٍ وَلَحْمٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ.
و همواره از انواع میوه ها و گوشتها، از هر گونه که بخواهند، در اختیارشان مى گذاریم. ۲۲ طور
البته غذاهاى بهشتى منحصر به دو نوع گوشت و میوه نیست، ولى اینها دو غذاى مهمند.
و مقدم داشتن فاکهه بر لحم، اشاره اى است به برترى میوه بر گوشت.
👈 سپس به وصف شراب بهشتی پرداخته می فرماید:
🌹يَتَنَازَعُونَ فِيهَا كَأْسًا لَّا لَغْوٌ فِيهَا وَلَا تَأْثِيمٌ.
آنها در بهشت، جامهاى لبریز (از شراب طهور) را که نه بیهوده گویى در آن است و نه گناه، از یکدیگر مى گیرند. ۲۳ طور.
این شراب، هرگز عقل و هوش انسان را نمى گیرد، بلکه به حکم آنکه شراب طهور است، آنها را پاک تر و خالص تر و هوشیارتر مى کند.
👈 سپس، به چهارمین نعمت، که نعمت وجود خدمتگزاران بهشتى است پرداخته می فرماید:
🌹وَيَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّكْنُونٌ.
و پیوسته بر گِردشان نوجوانانى براى (خدمت) آنان گردش مى کنند که همچون مرواریدهاى پوشیده در صدفند. ۲۴ طور.
مروارید در درون صدف، بسیار زیباتر از آنست که بیرون از صدف می بینیم، در بیرون از صدف، گرد و غبار هوا و دست به دست شدنها از شفافیت و زیبایی آن مى کاهد. اما خدمتگزاران بهشتى از نظر زیبایی گوئى مرواریدهائى درون صدفند.
🌸 از رسول اکرم سؤال کردند، اگر خدمتگزار، همچون مروارید در صدف باشد، یعنى مؤمنان بهشتى چگونه اند
فرمودند:
برترى مخدوم بر خدمتگزار در آنجا، همچون برترى ماه شب چهارده، بر سایر کواکب است.
مجمع البیان، کشاف، قرطبى، روح البیان و ابوالفتوح رازى.
در ادامه، از گفتگوی میان بهشتیان فرموده که إن شاءالله در پیغام فردا می خوانیم.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هل من ناصر ینصرنی؟
💚 یا اباعبدالله! ما شرمنده ایم.....
آیا باید دوباره انقلاب کنیم؟!!!
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
👈 در آیات سورهء طور از نعمتهای بهشتیان خواندیم. در ادامه، گفتگوی میان بهشتیان را فرموده است:
🌹🌹وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ يَتَسَاءَلُونَ...
در این هنگام رو به یکدیگر کرده (از گذشته ها) مى پرسند. مى گویند: ما در میان خانوادهء خود ترسان بودیم. ۲۵ و ۲۶ طور.
تفسیر: بهشتیان از وضع گذشته از یکدیگر سؤال مى کنند و آنرا با وضع بهشت مقایسه کرده لذت مى برند.
لذتی بزرگ پس از اتمام گرفتاریها و سختیها و رسیدن به امنیت و آرامشی جاودانی و همیشگی.
سپس آنان از ترس خود در میان خانواده می گویند.
👈 مفسران، سه تفسیر برای این آیه دارند:
✔ یا از این بیم داشتند که، حوادث ناگوار زندگى و عذاب الهى، هر لحظه فرا رسد، و دامن آنها را فرا گیرد.
✔ یا از این بیم داشتند که، فرزندان و خانواده شان، راه خطا پیش گیرند، و در وادى ضلالت، گمراه و سرگردان شوند. و یا اینکه بخاطر گناه بعضی از افراد خانواده، آنها عذاب شوند بدون اینکه نقشی داشته باشند. و یا ترس و نگرانی بخاطر سختیهایی که بخاطر ندانم کاریهای اهل خانواده، گریبانشان را بگیرد.
✔ و یا از این بیم داشتند که، دشمنان سنگدل، آنها را غافلگیر کرده و عرصه را بر آنها تنگ کنند.
👈 سپس می گویند:
🌹فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا وَوَقَانَا عَذَابَ السَّمُومِ.
اما خداوند بر ما منت نهاد و از عذاب سخت و نافذ (دوزخ) ما را حفظ کرد. ۲۷ طور.
آنها هنگامی که گذشتهء خود را بخاطر مى آورند، و جزئیات آن را متذکر مى شوند، و با وضعى که در آن قرار دارند، مقایسه مى کنند، به ارزش نعمتهاى بزرگ الهى و مواهب او بیشتر پى مى برند، و مسرور می شوند از اینکه وقتی در دنیا بوده اند در شرایط مختلف، درست ترین تصمیم را گرفته اند و از مسیر حق منحرف نشده اند، حالا در بهشت جای دارند و از نعمتهای آن لذت می برند.
✅ 👈 بهشتیان در آخرین سخنى که از آنها در اینجا نقل شده، به این واقعیت اعتراف مى کنند که:
🌹إِنَّا كُنَّا مِن قَبْلُ نَدْعُوهُ ۖ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ.
ما از پیش او را مى خواندیم (و مى پرستیدیم)، که اوست نیکوکار و مهربان. ۲۸ طور.
منظورشان اینست که ما از قبل خدا را می پرستیدیم ولی او را آنگونه که هست نمی شناختیم و نمی دانستیم رحمت، و مِهر و لطف او تا چه حد است! ولى حالا که می بینیم چگونه در مقابل اعمال ناچیز ما اینهمه نیکى کرده، و در برابر آنهمه لغزش، ما را مشمول رحمتش ساخته است، تازه می دانیم او کیست و ما پرستش شایسته ای از پرودگار عالم نداشته ایم!
👈 👈 👈 تعبیر به فِى أَهْلِنا (در میان خانواده)، در اینجا معنى گسترده اى دارد، و همهء فرزندان و همسر و دوستان و یاران و اهل خانواده را شامل مى شود.
به این معنی که انسان قاعدتاً در میان چنین جمعى از همه جا بیشتر احساس امنیت مى کند. وقتى کسی در میان اینان خائف و بیمناک باشد، پس کجا احساس امنیت خواهد کرد؟!
🟢 امنیت را برای افراد خانواده، برقرار کنیم 🟢
این احتمال نیز وجود دارد که این تعبیر، اشاره به کسانى است که در میان خانواده اى غیر مؤمن گرفتار بوده اند، و حتى از خود آنها مى ترسیدند، ولى در عین حال مقاومت کردند و با تکیه بر لطف الهى، استقلال خود را حفظ نموده، و همرنگ جماعت آنها نشده اند.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹سَنَفْرُغُ لَكُمْ أَيُّهَ الثَّقَلَان، فَبِأَىِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ.
(أَیُّهَ الثَّقَلَان) اى دو گروه انس و جن! بزودى به (حساب) شما مى پردازیم. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۳۱ و ۲ الرحمن.
تفسیر: این آیات که از محاسبهء قیامت، سخن مى گوید، در عین تهدید براى مجرمان، وسیلهء تربیت و آگاهى و بیدارى برای آنان است و هم، وسیلهء تشویق و دلگرمى برای مؤمنان، که اگر خود را از گناه حفظ می کنید بدانید میان شما و گنهکاران تفاوت هست و در روزی بزرگ، به همهء حسابها رسیدگی خواهد شد. پس زحمات شما در خودداری از گناه، بیهوده نیست. به همین جهات یادآوری قیامت به مجرمان، هم برای خود آنان، نعمت محسوب مى شود هم برای مومنان.
👈 ذکر این دو گروه از میان تمام مخلوقات، بخاطر آنست که، عمدهء کسانیکه مکلف به تکالیف الهى، و بااختیار و اراده هستند همین دو گروهند.
👈 سپس می فرماید:
🌹يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا ۚ لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ...
اى گروه جن و انس! اگر مى توانید از مرزهاى آسمانها و زمین بگذرید، پس بگذرید، ولى هرگز نمى توانید، مگر با نیرویى (فوق العاده). پس کدامین نعمتهای پروردگارتان را انکار می کنید؟! ۳۳ و ۴ الرحمن.
این آیه اشاره به این دارد که ای جن و انس! شما هرگز یاراى فرار از دادگاه عدل خدا و پیامدهاى آنرا ندارید، هر جا بروید ملک خداست، و هر کجا باشید محل حکومت اوست.
چنانکه در دعاى روح پرور کمیل عرضه مى داریم: وَ لایُمْکِنُ الْفِرارُ مِنْ حُکُومَتِکَ ؟!
✔ مَعْشَر، به معنى عدد ده می باشد، و چون عدد ده یک عدد کامل است واژهء معشر، به جمعیت کاملى گفته مى شود که از اصناف و طوائف مختلف، تشکیل گردد. در این آیه یعنی همهء جنها و انسانها.
در اینکه آیهء فوق، مربوط به قیامت است، یا دنیا، و یا هر دو، در میان مفسران گفتگوست.
👈 اگر مربوط به دنیا باشد، منظور از نیروی فوق العاده، همان رشد علم در صنعت و تکنولوژی است، و تا جایی که خداوند اجازه دهد انسان به آن دست پیدا می کند و می تواند سفرهای آسمانی داشته باشد.
🌸 امام صادق علیه السلام در بارهء این آیه فرموده اند:
روز قیامت، خداوند بندگان را در محل واحدى جمع مى کند و به فرشتگان آسمان پائین وحى مى فرستد فرود آئید، آنها که دو برابر جمعیت روى زمین از جن و انس هستند فرود مى آیند، سپس اهل آسمان دوم، که آنها نیز دو برابر همه مى باشند فرود مى آیند، و به همین ترتیب فرشتگان هفت آسمان فرود مى آیند و همچون هفت حجابى گرداگرد انس و جن را احاطه مى کنند، اینجاست که منادى صدا مى زند: اى جمعیت جن و انس! اگر مى توانید از اقطار آسمانها و زمین بگذرید، اما هرگز نمى توانید، جز با نیرو و قدرت الهى. و در اینجا مى بینند اطراف آنها را هفت گروه عظیم از فرشتگان فرا گرفته اند و راهى براى فرار از چنگال عدالت نیست.
تفسیر صافى، ص۵۱۷.
و تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۲۰۵.
باز هم در اینجا دو گروه جن و انس را مخاطب ساخته، مى فرماید: کدامین یک از نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! (فَبِأَىِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ).
اصولاً وجود حساب در هر دستگاه، نعمت بزرگى است. اگر بحث حساب و کتاب نباشد، بیشتر مردم، به وظیفهء خود عمل نخواهند کرد. اگر امتحان پایان سال نباشد، بیشتر دانش آموزان درس نخواهند خواند. معلمان و اساتید موفق، آنها هستند که مدام، برای دانش آموزان و دانشجویان خود امتحان برگزار می کنند.
/ادامه در پیغام فرداإن شاءالله/
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ...
و براى کسیکه از مقام پروردگارش خائف است، دو باغ بهشتى است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۴۶ و ۷ الرحمن.
تفسیر: در بارهء خوف از خدا چهار تفسیر وجود دارد که تضادی بین آنها نیست:
اول) خوف از مقام پروردگار، به معنى خوف از مواقف قیامت و حضور در پیشگاه او براى حساب است.
دوم) به معنى خوف از مقام علمى خدا و مراقبت دائمى او نسبت به همهء انسانهاست.
🌸 حدیثی در این باره از امام صادق که می فرمایند:
کسیکه مى داند خدا او را مى بیند، و آنچه مى گوید مى شنود، و آنچه را از خیر و شر انجام مى دهد مى داند، و این توجه، او را از اعمال قبیح باز مى دارد، این کسى است که از مقام پروردگارش خائف است، و خود را از هواى نفس بازداشته.
اصول کافی، ج۲، ص۷۰.
سوم) منظور ترس از خداست، نه بخاطر آتش دوزخ و طمع در نعیم بهشت، بلکه تنها بخاطر مقام پروردگار و جلال و عظمت او خائف است (خشیت).
و چهارم) منظور ترس از مقام پروردگار، مقام عدالت اوست، چرا که ذات اقدس او مایهء خوف نیست، که او همه رحمت است و لطف، بلکه خوف از عدالت اوست، و خوف از عدالت نیز، بازگشت به خوف از اعمال خود انسان است. زیرا کسیکه پاک است از محاسبه چه باک است؟
🍃 یک فرد مجرم هنگامیکه از کنار محکمه و دادگاه و زندان مى گذرد ترسان می شود، اما براى پاکان فرق نمى کند که، آنجا دادگاه است یا هر مکان دیگر.
🟢 👈 و دو بهشت که در آیه بیان شده، منظور بهشت بالاتر است. چون در آیات بعدی که خواهیم خواند از دو بهشت پایین تر سخن می فرماید.
🌺 اما منظور از جَنَّتان به معنی دو باغ بهشت، ممکن است بهشت اول، بهشت جسمانى باشد و بهشت دوم، بهشت معنوى.
🌺 یا اینکه، بهشت اول، بعنوان پاداش اعمال به آنها داده مى شود، و بهشت دوم بعنوان تفضل.
🌺 یا اینکه، یک بهشت براى اطاعت، و دیگرى براى ترک معصیت است.
🌺 و یا یکى براى ایمان و عقیده، و دیگرى براى اعمال صالح.
🌺 و یا اینکه دو بهشت به معنی طبقه بندی بر اساس ایمان و پرهیزکاری بهشتیان است.
👈 با این توضیح که:
این دو بهشت بالا برای کسانی است که خوف الهی دارند.
اما کسانیکه خشیت الهی دارند، مقامشان از این دو بهشت هم بالاتر است.
🌹 در آیهء ۳۱ سورهء رعد دربارهء اولی الالباب (خردمندان) می فرماید: وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ:
و از پروردگارشان مى ترسند (خشیت). و از بدى حساب بیم دارند (خوف).
🌹 و در آیهء ۸ بینه، رضایت و خشنودی خدا را بالاتربن مقام در روز قیامت معرفی فرموده که مخصوص کسانی است که دارای خشیت الهی هستند.
👈 خوف و ترس، به هر گونه ترسی گفته میشود که الزاما انسان را وادار به تکریم و تعظیم نمی کند. اما خشیت الهی، یعنی ترس توأم با تعظیم و احترام.
یعنی خشیت الهی، ترسی است که اعمال صالح را نه برای فرار از عذاب و نه برای کسب پاداش، بلکه فقط برای جلب خشنودی پروردگارش انجام می دهد. این نهایت بندگی و در خور بالاترین پاداش است که رضایت خداست.
چنانکه خداوند در آیهء ۷۲ توبه، رضایت خود را پاداش اکبر بیان فرموده (الفوز العظیم).
/ادامه فرداإن شاءالله/
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
هدایت شده از خبر فوری
42.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ نشر حداکثـــــــری لطفا
🔹پیام تصویری حضرت آیت الله #جاودان (حفظه الله) خطاب به همه مومنین و مومنات و عزیزان منبری و مادحین و هیئتی ها ، در خصوص اسیر مدافع حرم و وطن #محمدرضا_نوری ( #ابوعباس ) و فراخوان و درخواست ایشان برای دعا و روشنگری و رساندن صدای مظلومیت او در هیئات و مراسم ها ، به خصوص در روز تاسوعا و عاشورای حسینی .
🔹لطفا در نشر این مطلب برای بزرگ تر شدن دایره ی دعا ، ما را همراهی کنید .
@AkhbareFori
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
👈 ادامهء نعمتهای دو بهشت بالاتر:
🌹🌹مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ ۚ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ...
آنها بر فرشهایى تکیه کرده اند با آسترهایى از دیبا و ابریشم، ومیوه هاى رسیدهء آن دو باغ بهشتى نزدیک (و در دسترس) است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۵۴ و ۵ الرحمن.
تفسیر: معمولاً انسان، وقتى تکیه مى کند که، در محیطى آرام و در نهایت امنیت باشد، این تعبیر نشانهء آرامش کامل روح بهشتیان است.
فُرُش، جمع فراش به معنى فرشهائى است که گسترده مى شود.
بَطائِن، جمع بطانه به معنى آستر است، و اِسْتَبْرَق به معنى حریر ضخیم است.
آستر، معمولا پارچه های بی ارزش و یا کم ارزش است. اما در اینجا گرانقیمت ترین پارچه اى که در دنیا تصور مى شود، آستر این فرشها ذکر شده، و دیگر از خود فرش سخنی نفرموده است. فقط خدا می داند که آن فرشها چیست. قطعاً چیزی است که در دنیا وجود ندارد.
در آیات دیگر قرآن مى خوانیم که: بهشتیان بر أَرائِک (تختهاى سایبان دار)، و سَرِیر (تختهاى بدون سایبان)، تکیه مى کنند، اما در اینجا مى فرماید: تکیه بر فرشها دارند. ممکن است اینها بخاطر تنوع در لذات بهشتى باشد که، گاهى بر آن و گاهى بر این تکیه مى زنند، و نیز ممکن است این فرشهاى گرانبها را بر آن تختها بگسترانند، و یا اشاره به مسائل مهمترى است که، درک آن براى ما ساکنان دنیا ممکن نیست.
👈 سپس ششمین نعمت این بهشتیان را می فرماید:
🌹فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ...
در آن باغهاى بهشتى زنانى هستند که جز به همسران خود عشق نمی ورزند. و هیچ انس و جنی پیش از ایشان با آنان تماس نداشته است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! آنها همچون یاقوت و مرجانند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۵۶ تا ۵۹ الرحمن.
قاصِراتُ الطَّرْفِ، اشاره به زنانى است که نگاهى کوتاه دارند، یعنى فقط به همسرانشان عشق می ورزند، و این یکى از بزرگترین امتیازات همسر است که، جز به همسرش نیندیشد و به غیر او علاقه نداشته باشد.
سپس به توصیف بیشترى از این همسران بهشتى پرداخته، مى فرماید: آنها همچون یاقوت و مرجانند (کَأَنَّهُنَّ الْیاقُوتُ وَ الْمَرْجانُ).
👈 👈 👈 صحبت از حورالعین نیست.
این سخن در بارهء همسران باایمان در دنیاست که در بهشت هم، یکدیگر را به همسری انتخاب می کنند و دارای آفرینش جدیدی، فوق تصور هستند.
👈 و در پایان وصف بهشت و بهشتیان می فرماید:
🌹هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ...
آیا جزاى نیکى جز نیکى است؟! پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۶۰ و ۶۱ الرحمن.
البته که نعم بهشتی که در این آیات بیان شده بسیار بزرگتر است از اعمال نیکی که معمولا مومنین انجام می دهند، و این نشانگر لطف بی حد و حساب خداوند منان است بر بندگان فرمانبردار و اهل طاعت و عبادت.
✅ یک قانون عمومى در منطق قرآن است که، خدا و خلق و همهء بندگان را شامل مى شود.
عمومیت این قانون به همهء مسلمانان تعلیم مى دهد که، هر نیکى را از هر کسیکه باشد جبران کنند.
🌸 امام صادق علیه السلام فرموده اند:
جبران، آن نیست که همانندش را انجام دهید، بلکه باید برتر باشد، و گرنه، آنکه ابتدا به احسان کرده است برترى خواهد داشت!
نور الثقلین، ج۵، ص۱۹۹ و تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۲٠۸.
و در ادامه، وصف دو بهشت پایین تر را فرموده است که إن شاءالله در پیغام فردا می خوانیم.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤
✨ وصف مومن ✨
چند روز گذشته در بارهء دو بهشت بالاتر خواندیم. در این پیغام قرآنی در بارهء دو بهشت پائین تر می خوانیم:
🌹🌹وَمِن دُونِهِمَا جَنَّتَانِ...
و پایین تر از آنها، دو باغ بهشتى (دیگر) است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۶۲ و ۳ الرحمن.
تفسیر: در ادامهء بحث گذشته که، پیرامون دو بهشت خائفان، با ویژگیهاى والا سخن مى فرمود، در این آیات از دو بهشت مى فرماید که، در مرحلهء پائین ترى قرار دارند و طبعاً براى افرادى هستند که، در سطح پائین ترى از ایمان و خوف از پروردگار می باشند. و به تعبیر دیگر، هدف، بیان وجود سلسله مراتب به تناسب ایمان و عمل صالح است.
🌸 پیامبر گرامى اسلام در تفسیر این آیه فرموده اند:
دو بهشت است که بناى آنها و هر چه در آنهاست از نقره است، و دو بهشت است که بناى آنها و هر چه در آنهاست از طلا است (تعبیر به طلا و نقره، اشاره به تفاوت ارزش مواهب آنهاست).
مجمع البیان، ذیل همین آیات.
🌸 امام صادق علیه السلام در تفسیر همین آیه فرموده اند:
نگو بهشت یکى است، چرا که خداوند مى فرماید: غیر از آن دو بهشت، دو بهشت دیگر است. و نگو، درجهء واحدى است، چرا که خداوند مى فرماید: درجاتى است که بعضى بالاتر از بعضی دیگر است و این تفاوت بخاطر اعمال مى باشد.
مجمع البیان، ذیل همین آیات.
🌸و باز در حدیثی دیگر از پیامبر بزرگوار اسلام آمده:
دو بهشت از طلا است براى مقربان، و دو بهشت از نقره براى اصحاب الیمین. درالمنثور، ج۶، ص۱۴.
👈 چنانکه در آیات ۷ تا ۱۱سورهء واقعه می خوانیم:
🌹وَكُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً....
و شما (در قیامت) سه گروه خواهید بود. (نخست) سعادتمندان و خجستگان (اصحاب یمین)، چه سعادتمندان و خجستگانى! گروه دیگر شقاوتمندان و شومانند (اصحاب شمال)، چه شقاوتمندان و شومانى! و (سومین گروه) سبقت گیرندگان از سبقت گیرندگانند (السابقون السابقون: سبقت گیرنده در عمل خیر)، آنها مقربانند!
👈 سپس در ادامهء آیات الرحمن، پنج ویژگى دو بهشت پایین تر را می فرماید که بعضى با آنچه دربارهء دو بهشت بالا گفته شد، شباهت دارد و بعضى متفاوت است، که إن شاءالله در پیغام فردا می خوانیم.
✨ حدیث ۱۲۹۴ نهج الفصاحه ✨
🌸 پیامبر بزرگوار اسلام فرموده اند :
هشت گروهند که در قیامت از همهء خلق خدا منفورترند.
اول) دروغگویان.
دوم) متکبران.
سوم) آنها که دشمنی برادران خود را در دل دارند ولی وقتی آنها را ببینند گشاده رویی کنند.
چهارم) آنها که وقتی بسوی خدا و پیغمبر دعوت شوند، کُند باشند و همینکه بسوی شیطان دعوت شوند، تند باشند.
پنجم) آنها که وقتی به چیزی از دنیا طمع میکنند حتی اگر شده بوسیلهء قسم آنرا برای خود جلب میکنند اگر چه به آن حق نداشته باشند.
ششم) سخن چینان.
هفتم) آنها که به هر طریقی میان دوستان جدایی اندازند.
و هشتم) کسانیکه بر بیگناهان از پا افتاده ستم کنند.
اینها را خداوند کثیف میشمرد 💫
🌸 مورد هشتم، همان است که پیامبر بزرگوار اسلام در حدیث ۲۹۸ نهج الفصاحه، فرموده اند:
خشم خدا بسیار سخت است بر آن کسیکه بر بینوایی ستم کند که جز خدا پناهی ندارد.
👈 همهء کسانیکه به دلیلی، در موضع ضعف هستند و قدرت دفاع از خود ندارند، بینوایانی هستند که جز خدا پناهی ندارند:
کودکان، نوجوانان، سالمندان، بیماران، فقرا، اسرا، بسیاری از زنان، تا.........حیوانات و گیاهان.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🖤 تسلیت تاسوعای حسینی 🖤
✨ وصف مومن ✨
👈 در ادامهء توصیف نعمتهای دو بهشت پایین تر فرموده اند:
🌹🌹مُدْهَامَّتَانِ...
هر دو خرّم و سرسبزند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! در آنها دو چشمهء جوشنده است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۶۴ تا ۶۷ الرحمن.
تفسیر: مُدْهامَّتانِ، به معنى سبز پر رنگ است، نشانهء نهایت شادابى و طراوت گیاهان و درختان و بیانگر نهایت خرمى آن دو بهشت.
👈 سپس فرموده اند:
🌹فِيهِمَا فَاكِهَةٌ وَنَخْلٌ وَرُمَّانٌ...
در آنها میوه هاى فراوان و درخت خرما و انار است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۶۸ و ۹ الرحمن.
فاکِهَة، همهء انواع میوه را شامل مى شود، و اهمیت میوه سبب شده که از میان تمام غذاهاى بهشتى روى میوه ها تکیه شود، و اهمیت خرما و انار سبب شده از میان تمام میوه ها، این دو میوه را نام برد.
چرا بجاى خرما، درخت نخل گفته شده، ولى در مورد انار نام خود میوه آمده است؟
درخت نخل علاوه بر میوه اش از جهات مختلف مورد استفاده است. از برگهاى نخل انواع وسائل زندگى، از فرش گرفته تا کلاه و لباس و وسیلهء حمل و نقل مى بافند، و از الیاف آن هم استفاده هاى مختلف مى کنند. بعضى از قسمتهاى آن خواص داروئى دارد، و حتى از تنهء آن بعنوان ستون براى بعضى عمارتها یا پل براى عبور از نهرها استفاده مى شود. و در بارهء نیروبخشی این میوه، آیهء ۲۵ سورهء مریم کافیست. آنجا که خداوند بعد از وضع حمل حضرت مریم به او فرمود تا خرمای تازه بخورد.
👈 فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام در بارهء انار:
سَیِّدُ الْفاکِهَة.
بحارالانوار، ج۶۶، ص۱۶۳.
✔ علم هم فواید فراوانی برای این میوه بیان می کند، از جمله قدرت پاک کنندگى و تصفیهء خون، وجود مقدار قابل ملاحظه اى ویتامین ث در آن، تقویت معده، دفع تبهاى صفرائى و یرقان، و فواید دیگر.
🌸امام صادق فرموده اند: به کودکان خود انار دهید که موجب رشد سریع آنهاست.
بحارالانوار، ج۶۶، ص۱۶۴.
🌸و در حدیث دیگرى فرموده است:
زودتر به سخن مى آیند.
همان مدرک، ص۱۶۵.
🌸و در حدیثی دیگر، امام باقر و امام صادق فرموده اند:
هیچ میوه اى در روى زمین نزد رسول خدا محبوبتر از انار نبود.
اصول کافی، ج۶، ص۳۵۲.
دو نعمت دیگر، در پیغام فرداإن شاءالله.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
هدایت شده از هیئت مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆امشبی را شهِ دین در حرمش
مهمان است..
مکن ای صبح طلوع..
@heyate_majazii
🖤 تسلیت عاشورای حسینی 🖤
✨ وصف مومن ✨
سه نعمت از نعمتهای دو بهشت پایین تر را در پیغام قرانی روز گذشته خواندیم.
دو نعمت دیگر:
🌹🌹فِيهِنَّ خَيْرَاتٌ حِسَانٌ...
و در آن باغهاى بهشتى زنانى نیکوخلق و زیبایند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! حوریانى که در خیمه هاى بهشتى مستورند! پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! هیچ انس و جن پیش از ایشان با آنها تماس نگرفته. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۷۰ تا ۷۵ الرحمن.
تفسیر: خَیْر، غالباً در مورد صفات نیک و جمال معنوى به کار مى رود و حُسن غالباً در زیبائى و جمال ظاهر.
پس خَیْراتٌ حِسان، به معنی جمال صورت و جمال سیرت است. به این معنی که آنچه خوبان همه دارند آنها تنها دارند.
و در ادامهء توصیف این حوریان بهشتى اضافه مى فرماید: آنها حوریانى هستند که در خیمه هاى بهشتى مستورند (حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِى الْخِیامِ).
حور، جمع حوراء به معنی بسیار زیبا و بی نقص است.
و مَقْصُورات، اشاره به اینست که، آنها تنها تعلق به همسرانشان دارند و از دیگران مستور و پنهانند.
خِیام، هم جمع خیمه است، اما خیمه هایی که از نظر وسعت و زیبایی در ذهن نمی گنجد.
👈 آیهء بعد، توصیف دیگرى است دربارهء حوریان بهشتى، مى فرماید: هرگز پیش از این هیچ جن و انسی با آنها تماس نگرفته (لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ).
✅ قبلا خواندیم که حوری بهشتی، زن و مرد است. و خواندیم مردان و زنان باایمان که به بهشت راه پیدا میکنند، الویت همسر بهشتی، همسران خودشان هستند که در دنیا کنار هم زندگی خوبی داشته اند 👇👇
🌹جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ ۖ وَالْمَلَائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِم مِّن كُلِّ بَابٍ.
(همان) باغهاى جاویدان بهشتى که همراه پدران و همسران و فرزندان صالحشان، وارد آن مى شوند. و فرشتگان از هر درى بر آنان وارد مى گردند. ۲۳ رعد.
👈 و همچنین:
🌹رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِي وَعَدتَّهُمْ وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ.
(دعای ملائک) پروردگارا! آنها را در باغهاى جاویدان بهشتى که به آنها وعده فرموده اى وارد کن و، (همچنین) از پدران و همسران و فرزندانشان هر کدام که صالح بودند، به یقین تو توانا و حکیمى. ۸ غافر.
✅ سپس آخرین نعمت را می فرماید:
🌹مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ رَفْرَفٍ خُضْرٍ وَعَبْقَرِيٍّ حِسَانٍ...
این در حالى است که بهشتیان بر تختهایى سبز رنگ بسیار ممتاز و زیبا تکیه زده اند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۷۶ و ۷ الرحمن.
👈 رَفْرَف، به پارچه هاى زیباى رنگارنگ که، بى شباهت به منظرهء باغها نیست، اطلاق شده.
عَبْقَرِى، در اصل به معنى هر موجود بى نظیر یا کم نظیر است.
حسان، هم جمع حَسَن به معنى خوب و زیباست.
به هر حال، این تعبیرات همه، حاکى از اینست که، بهشت همه چیزش ممتاز است. میوه ها، غذاها، قصرها، فرشها و خلاصه هر چیزش در نوع خود بى نظیر و بى مانند است. البته باید گفت، این تعبیرات هرگز نمى تواند آن مفاهیم بزرگ و بى مانند را در خود جاى دهد، و تنها می تواند قطره ای از ان دریای بیکران را در ذهن ما ترسیم مى کند.
سپس براى آخرین بار (و سى و یکمین مرتبه) از انس و جن و از تمام افراد سوال می کند که کدامین نعمت از نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید ؟! (فَبِأَىِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ).
💚 👈 آیا چنین خدایی شایستهء بهترین حمدها و بزرگترین سپاسگزاریها نیست؟؟
پس در آخرین آیه می خوانیم:
🌹تَبَارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ذِي الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ.
پربرکت و زوال ناپذیر است نام پروردگار صاحب جلال و بزرگوار تو. ۷۸ الرحمن.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مقتل خوانی تکاندهنده شهید آیت الله حکیم به زبان عربی و زیرنویس فارسی
#محرم #مقتل_خوانی
@AkhbareFori
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا.
به یقین براى پرهیزگاران نجات و رستگارى بزرگى است. ۳۱ نبا.
تفسیر: مَفازاً، اشاره به پیروزى عظیم و رسیدن به خیر و سعادت بزرگى دارد.
👈 سپس به شرح اوصاف بهشت پرداخته، می فرماید:
🌹حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا...
باغهایى سرسبز، و انواع انگورها، و حوریانى بسیار جوان و هم سن و سال. ۳۲ و ۳۳ نبا.
👈 حدیقه، به زمینى مى گویند که داراى آب است همچون حدقهء چشم که همیشه آب در آن وجود دارد.
و اینکه از بین تمام میوه ها به انگور اشاره شده، بخاطر مزایاى فوق العاده اى است که این میوه در میان میوه ها دارد. انگور، علاوه بر اینکه از نظر خواص، یک غذاى کامل محسوب مى شود و مواد غذائى آن بسیار نزدیک به شیر مادر است، دو برابر گوشت در بدن ایجاد حرارت مى کند. انگور داراى خاصیت ضد سم، مفید براى تصفیه خون، دفع رماتیسم، نقرس، و عامل مبارزه با افزایش اورهء خون است. اضافه بر اینها، انگور اعصاب را تقویت کرده، تولید نشاط مى کند، و بخاطر داشتن انواع ویتامینها به انسان نیرو و توان مى بخشد.
👈 پس از اشاره به همسران بهشتی، در آیهء بعد، چهارمین نعمت بهشتى را که در انتظار پرهیزگاران است بیان می فرماید:
🌹وَكَأْسًا دِهَاقًا.
و جامهایى لبریز و پیاپى (از شراب طهور). ۳۴ نبأ
👈از آنجا که سخن از جام و شراب، معنى نامطلوبی را که در دنیا دارد به ذهن می رساند، بلافاصله مى افزاید:
🌹لَّا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْوًا وَلَا كِذَّابًا.
در آن جا نه سخن لغو و بیهوده اى مى شنوند و نه دروغى. ۳۵ نبأ
شراب دنیا عقل را مى زداید، هوش را از سر مى برد، و انسان را به بیهوده گوئى و سخنان ناموزون وا مى دارد، اما شراب طهور بهشتى، به انسان، روح، عقل و نور و صفا مى بخشد.
👈 و در پایان ذکر این نعمتها به نعمت معنوى دیگرى اشاره مى کند که از همه بالاتر است. مى فرماید:
🌹جَزَاءً مِّن رَّبِّكَ عَطَاءً حِسَابًا.
این پاداشى است از سوى پروردگارت و عطیه اى است مطابق (اعمالشان).
✅ چه بشارت و نعمتى از این برتر و بالاتر که بندهء ضعیف، مورد نوازش، الطاف و محبتهاى مولاى کریم خود قرار گیرد، او را اکرام کند، بزرگ دارد، و خلعت بخشد.
واژهء حِساباً به عقیدهء بسیارى از مفسران در اینجا به معنى کافِیاً، مى باشد، چنانکه گاه گفته مى شود: أَحْسَبْتُ یعنى آنقدر به او بخشیدم که گفت، حسبى (کافى است).
✅ عطایاى الهى با آنکه جنبهء تفضل دارد، در عین حال روى حساب اعمال است، یعنى تفضلات و عطایاى خداوند، تناسب با اعمال صالحهء انسانها دارد، لذا در آیاتی پاداش بعضی مومنین را فرموده ده برابر، و برای بعضی هفتصد برابر و برای بعضی، از آنهم بیشتر است.
اما وصف پروردگار بزرگ:
🌹رَّبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الرَّحْمَٰنِ ۖ لَا يَمْلِكُونَ مِنْهُ خِطَابًا.
همان پروردگار آسمانها و زمین و آنچه در میان آن دو است. همان پروردگار رحمان. و (در آنروز) هیچکس حق ندارد بى اجازهء او سخنى بگوید (یا شفاعتى کند). ۳۷ نبا.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚