eitaa logo
آیه گرافـی 🇵🇸
9.6هزار دنبال‌کننده
28.8هزار عکس
20.9هزار ویدیو
283 فایل
﷽ آشتی با قرآن به سبک »آیه گرافی« تفسیر مختصر برخی آیات شاخص قرآن و احادیث ناب 🍃قرآن را جهانی معرفی کنیم! تبلیغات‌ ارزان با بازدهی عالی :👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1735000081Ce431fec0ab 💞حضور شما مایه دلگرمی ماست😊
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸🍃 نانوایی شلوغ بود و چوپان،مدام این‌پا و آن‌پا می‌کرد، نانوا به او گفت:چرا اینقدر نگرانی؟ گفت:گوسفندانم را رها کرده‌ام و آمده‌ام نان بخرم،می‌ترسم گرگ‌ها شکمشان را پاره کنند! نانوا گفت:چرا گوسفندانت را به خدا نسپرده‌ای؟ گفت:سپرده‌ام،اما او خدای«گرگها»هم هست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 این مثل عموما در مورد افرادی به کار می‌رود که سوادی ندارند و قدرت درک و معرفت آن‌ها از امور تا حدی ضعیف است که حتی در اصطلاح دو کلمه «هر» و «بر» را هم از یکدیگر تشخیص نمی‌دهند. دو کلمه‌ای که در اصطلاح حتی شبانان می‌دانند و از هم تمیز می‌دهند.در میان شبانان، صدای «هر» برای طلبیدن گوسفندان به کار می‌رود و «بر» برای به جلو راندن آن‌ها. همه آهنگ‌ها و لهجه‌ها را چوپان زبده و کارکشته می‌داند. صدای «هر» «بر» را حتی چوپان تازه‌کار هم می‌داند و البته باید بداند. زیرا که فراگرفتن آن حتی برای چوپان‌های تازه‌کار هم اشکال و دشواری ندارد. پس در صورتی که فردی اصول اولیه و ابتدایی کاری را نداند در حالی که باید بلد باشد، به مثابه فرد چوپانی است که از روی بی‌استعدادی مضاعف هر را از بر تمیز نمی‌دهد. این اصطلاح «هِر را از بِر تشخیص نمی‌دهد» حتی در ادبیات نظم ما رسوخ پیدا کرده است. چنان که باباطاهر می‌گوید: خوشا آنانکه هر از بر ندانند نه حرفی در نویسند و نه خوانند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 گويند ؛ صاحب دلى، براى کاری وارد جمعی شد... حاضرین همه او را شناختند ؛ پس ، از او خواستند كه پس از انجام کارهایش پند گويد.. کارهایش که تمام شد همگی نشستند و چشم ها به سوى او بود... مرد صاحب دل خطاب به جماعت گفت : ای مردم !هر كس از شما كه مى داند امروز تا شب خواهد زيست و نخواهد مرد، برخيزد! كسى برنخواست ... گفت : حالا هر كس از شما كه خود را آماده مرگ كرده است ، برخيزد! باز كسى برنخواست .... گفت : شگفتا از شما كه به ماندن اطمينان نداريد و براى رفتن نيز آماده نيستيد!!!! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 این مثل عموما در مورد افرادی به کار می‌رود که سوادی ندارند و قدرت درک و معرفت آن‌ها از امور تا حدی ضعیف است که حتی در اصطلاح دو کلمه «هر» و «بر» را هم از یکدیگر تشخیص نمی‌دهند. دو کلمه‌ای که در اصطلاح حتی شبانان می‌دانند و از هم تمیز می‌دهند.در میان شبانان، صدای «هر» برای طلبیدن گوسفندان به کار می‌رود و «بر» برای به جلو راندن آن‌ها. همه آهنگ‌ها و لهجه‌ها را چوپان زبده و کارکشته می‌داند. صدای «هر» «بر» را حتی چوپان تازه‌کار هم می‌داند و البته باید بداند. زیرا که فراگرفتن آن حتی برای چوپان‌های تازه‌کار هم اشکال و دشواری ندارد. پس در صورتی که فردی اصول اولیه و ابتدایی کاری را نداند در حالی که باید بلد باشد، به مثابه فرد چوپانی است که از روی بی‌استعدادی مضاعف هر را از بر تمیز نمی‌دهد. این اصطلاح «هِر را از بِر تشخیص نمی‌دهد» حتی در ادبیات نظم ما رسوخ پیدا کرده است. چنان که باباطاهر می‌گوید: خوشا آنانکه هر از بر ندانند نه حرفی در نویسند و نه خوانند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 نانوایی شلوغ بود و چوپان،مدام این‌پا و آن‌پا می‌کرد، نانوا به او گفت:چرا اینقدر نگرانی؟ گفت:گوسفندانم را رها کرده‌ام و آمده‌ام نان بخرم،می‌ترسم گرگ‌ها شکمشان را پاره کنند! نانوا گفت:چرا گوسفندانت را به خدا نسپرده‌ای؟ گفت:سپرده‌ام،اما او خدای«گرگها»هم هست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 گويند ؛ صاحب دلى، براى کاری وارد جمعی شد... حاضرین همه او را شناختند ؛ پس ، از او خواستند كه پس از انجام کارهایش پند گويد.. کارهایش که تمام شد همگی نشستند و چشم ها به سوى او بود... مرد صاحب دل خطاب به جماعت گفت : ای مردم !هر كس از شما كه مى داند امروز تا شب خواهد زيست و نخواهد مرد، برخيزد! كسى برنخواست ... گفت : حالا هر كس از شما كه خود را آماده مرگ كرده است ، برخيزد! باز كسى برنخواست .... گفت : شگفتا از شما كه به ماندن اطمينان نداريد و براى رفتن نيز آماده نيستيد!!!! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 از حضرت يحيی (ع) نقل شده است که روزی ابليس را ديد و از او پرسيد: آيا تاکنون هيچ به من دست يافته‌ای؟ گفت: نه، ولی در تو خصلتی است که من آن را دوست دارم. پرسيد: آن کدام است؟ گفت: تو مرد پُرخوری هستی و وقتی که افطار می‌کنی، سنگين می‌شوی و همين سنگينی، تو را مقداری از نماز و شب زنده‌داری باز می‌دارد و من به همين خوشحال می‌شوم. حضرت يحیی (ع) گفت: حال که چنين است من هم با خدا عهد می‌بندم تا چندی که زنده‌ام هيچ‌گاه خود را از غذا سير نکنم. ابليس گفت: من نيز با خدا عهد می‌بندم تا چندی که زنده‌ام نسبت به احدی خيرخواهی نکنم. اين را گفت و از نزد حضرت يحیی (ع) بيرون رفت و ديگر به سراغ او نيامد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍امام موسی الکاظم (علیه السلام ) میفرمایند: رجب ماه بزرگی است که خداوند پاداش نیکی ها را در آن چند برابر و گناهان را پاک می کند . 📚ثواب الاعمال ، ص ۵۳ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 انسان‌ها در برابر شیطان، سه گروه هستند: گروه اول، مخلصین هستند که شیطان از آن‌ها ناامید شده و کنار رفته و وقت خود را برای گمراهی آن‌ها هدر نمی‌دهد. ایشان در صراط مستقیم و «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ» هستند. گروه دوم، مسلمین هستند که شیطان آن‌ها را وسوسه به گناه‌کردن می‌کند که اگر تسلیم وسوسه‌های شیطان شوند، «الْمَغْضُوبِ» خدا خواهند شد. گروه سوم، گمراهانند که در مسیر شیطان هستند و شیطان به آن‌ها امر می‌کند و آن‌ها انجام می‌دهند که «وَ لاَ الضّالِّینَ» می‌باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مخفف چادر میدونی چیه؟🤔 چهره آسمانی دختر رسول الله(ص)🌸 خواهرم... آره با توام! جنگ هنوز ادامه داره... فقط این بار تویی که خط مقدم جبهه ای... نمیخواد خون بدی! نمیخواد جون بدی! فقط چادرت رو سفت بگیر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جماعی از یهودیان به مدینه آمده و گفتند در مورد اصحاب کهف قرآن می گوید: ولبثوا فی کهفهم ثلاث مأه سنین وازدادوا تسعاً**کهف/ 25، ترجمه: آنها (اصحاب کهف) در غارضان سیصد و نه سال درنگ کردند و خوابیدند. * در صورتی که در تورات باقی ماندن آنها در غار سیصد سال قید شده است و این دو با هم مخالفت و تناقض دارند. در برابر این اشکال و ایراد یهودیان نه تنها خلیفه بلکه همه صحابه از پاسخ گویی عاجز ماندند بالاخره دست توسل به دامن حلال مشکلات حضرت علی (علیه السلام) زدند حضرت فرمود: خلاف و تضادی در بین نیست زیرا از نظر تاریخ آنچه نزد یهود معتبر است سال شمسی است ولی در نزد عرب سال قمری است و تورات به لسان یهود نازل شده و قرآن به لسان عرب و سیصد سال شمسی در حقیقت سیصدونه سال قمری استزیرا سال شمسی 365 روز و سال قمری 354 روز است و در هر سال یازده روز و شش ساعت با هم اختلاف دارند در نتیجه 33 سال شمسی تقریبا 34 سال قمری می شود و سیصد سال شمسی هم سیصد و نه سال قمری می باشد. (البته تفاوتشان در سیصد سال، نه سال و دو ماه و چند روز است که معمولاً اگر ذکر کسور معتنابه نباشد آن را اسقاط می کنند) ر.ک: علی کیست/ 104 به نقل از: منتخب التواریخ/ 697 و بحار الأنوار. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 اعرابی در روز عید شتری قربانی کرده بود و در هر مجلسی که میرسید میگفت که من شتری در راه خدا قربانی کردم . به او گفتند : چه معنی دارد که هرجا میرسی ذکر قربانی شتر را میگویی قربانی کردن در راه خدا که این همه گفتن ندارد اعرابی گفت : سبحان‌الله خدای تعالی خودش یک گوسفند فدای اسماعیل کرد در 5٠ آیۀ قرآن آن را ذکر کرده آن وقت من شتری به این بزرگی قربانی کردم و هیچ جا نگویم؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•