eitaa logo
هر صبح یک آیه
857 دنبال‌کننده
607 عکس
127 ویدیو
12 فایل
هر روز صبح یک آیه و تفسیر و صوت همان آیه را بخوانیم و بشنویم... ارتباط با مدیر کانال در ایتا: @shahed لینک کانال در پیام رسان #سروش #گپ #ایتا #روبیکا و #بله: @ayehsobh
مشاهده در ایتا
دانلود
❇ تفســــــیر ❇. ولى با این که درهاى رحمت به روى آنها گشوده بود، و اگر از فرصت استفاده مى کردند مى توانستند گذشته و آینده خود را اصلاح کنند، اما ستمکاران بنى اسرائیل نه تنها استفاده نکردند، که فرمان پروردگار را بر خلاف آنچه به آنها گفته شده بود عمل کردند (فَبَدَّلَ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ قَوْلاً غَیْرَ الَّذی قیلَ لَهُمْ). سرانجام به خاطر این نافرمانى، طغیان و ظلم و ستم بر خویشتن و بر دیگران عذابى از آسمان بر آنها نازل کردیم (فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْرِجْزاً مِنَ السَّماءِ بِما کانُوا یَظْلِمُونَ). 🌼🌼🌼 باید توجه داشت مضمون این دو آیه نیز با تفاوت مختصرى در سوره بقره آیات ۵۸ و ۵۹ آمده است. تنها تفاوت مهمى که میان آیات مورد بحث، و آیات سوره بقره است این است که در اینجا در پایان مى فرماید: بِما کانُوا یَظْلِمُونَ و در آنجا بِما کانُوا یَفْسُقُون . و شاید تفاوت این دو به خاطر آن باشد که گناهان داراى دو جنبه است: یکى جنبه مربوط به پروردگار و دیگرى جنبه مربوط به خود انسان. قرآن در آیه سوره بقره با تعبیر به فسق که مفهومش خروج از اطاعت و فرمان خدا است، اشاره به جنبه اول کرده و در آیه مورد بحث با تعبیر به ظلم اشاره به جنبه دوم نموده است. (تفسیر نمونه، ذیل آیه ۱۶۲، سوره مبارکه اعراف) @ayehsobh
راهکارهای زندگی موفق در جزء یازدهم قرآن کریم👆👆👆 @rahrovanraheqoran
﷽ ❁ دعای روز یازدهم ❁ 📃شرح و🔊 صوت دعا👇🏼 balaq.ir/post/318 📿 التماس دعا 🌸دوستان رابه بلاغ دعوت نمایید. @balaq_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❁جزء خوانی قرآن❁ 🎬 تحدیر: جزء ۱۱ بخش اول 🎤 قاری: حاج احمد دباغ 📖 صفحات: ۲۰۲ الی ۲۱۱ 🕰 زمان: ۱۸:۵۵ دقیقه 📲دریافت فایل باکیفیت:👇🏼 aparat.com/v/qbzc0 📿 التماس دعا 🌸ما را در بلاغ دنبال نمایید. @balaq_ir
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
11-همنشينى با قرآن ما جالس هذا القرآن احدٌ الا قام عنه بزيادة او نقصان؛ زيادة فى هُدى، أو نقصان من عَمى. هيچ كس با قرآن همنشين نشد مگر اين كه زيادت يا نقصانى نصيب او ساخت؛ زیاد کردن در هدايت و كاستن از نابينايى. خطبه 176
26.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳ ویژه برنامه " قسمت یازدهم " ✅ بیانات تصویری امام جمعه محترم شهرستان مبارکه 🔹موضوع : شرح دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان با رویکرد مسائل خانواده 📌 روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان مبارکه @rahrovanraheqoran
ربات آزمون ساز برای طراحی سوال و آزمون به ویژه مفید برای دبیران محترم در پیام رسان ایرانی گپ: آزمون ساز و فرم ساز آنلاین https://gap.im/digiform_bot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❁جزء خوانی قرآن❁ 🎬 تحدیر: جزء ۱۱ بخش دوم 🎤 قاری: حاج احمد دباغ 📖 صفحات: ۲۱۲ الی ۲۲۱ 🕰 زمان: ۲۰:۴۳ دقیقه 📲دریافت فایل باکیفیت:👇🏼 aparat.com/v/RuyEZ 📿 التماس دعا 🌸ما را در بلاغ دنبال نمایید. @balaq_ir
هدایت شده از هیئت قرآنی نینوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نکاتی از قرآن کریم ✍️ از بیان مقام معظم رهبری حفظه‌الله 🎤 به لسان حجةالاسلام محمدرضا طاهری 📖 جزء یازدهم 📄 بخش دوم 📝 استقامت و عدم پیروی از جهّال، عامل پیروزی بر دشمن (یونس/۸۹) مسابقهٔ مجازی #با_قرآن_در_خانه 🆔: @quran_home
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ تَأْتِيهِمْ حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ ۙ لَا تَأْتِيهِمْ ۚ كَذَٰلِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ» و از آنها درباره (سرگذشت) شهرى که در ساحل دریا بود بپرس. زمانى که آنها در روزهاى شنبه، تجاوز (و نافرمانى خدا) مى کردند.همان هنگام که ماهیانشان، روزشنبه (که روز تعطیل و عبادت بود، بر سطح آب،) آشکار مى شد. امّا در غیر روز شنبه، به سراغ آنها نمى آمد. این گونه آنها را به چیزى آزمایش کردیم که نافرمانى مى کردند. (سوره مبارکه اعراف/ آیه ۱۶۳) @ayehsobh
007163.mp3
233.6K
آیه ۱۶۳ سوره مبارکه اعراف استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇. در این آیات، صحنه دیگرى از تاریخ پرماجراى بنى اسرائیل، که مربوط به جمعى از آنها است و در ساحل دریائى زندگى مى کردند. منتها روى سخن در آن به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) است، و به او مى فرماید: از یهود معاصر خویش درباره این جمعیت سوال کند، یعنى این خاطره را به وسیله سؤال در ذهن آنان مجسم ساز، تا از آن پند گیرند، و از سرکشى و کیفرى که در انتظار سرکشان است بپرهیزند. 🌼🌼🌼 این سرگذشت ـ چنان که در روایات اسلامى به آن اشاره شده ـ مربوط به جمعى از بنى اسرائیل است که در ساحل یکى از دریاها (ظاهراً دریاى احمر بوده که در کنار سرزمین فلسطین قرار دارد) در بندرى به نام ایله (که امروز به نام بندر ایلات معروف مى باشد) زندگى مى کردند و از طرف خداوند به عنوان آزمایش و امتحان دستورى به آنها داده شد و آن این که صید ماهى را در آن روز تعطیل کنند اما آنها با آن دستور مخالفت کردند و گرفتار مجازات دردناکى شدند که شرح آن را در این آیات مى خوانیم. نخست مى فرماید: از قوم یهود معاصر خویش ماجراى شهرى را که در کنار دریا قرار داشت سؤال کن (وَ سْئَلْهُمْ عَنِ الْقَرْیَةِ الَّتی کانَتْ حاضِرَةَ الْبَحْرِ). و به یاد آنها بیاور زمانى را که در روز شنبه از قانون پروردگار تجاوز مى کردند (إِذْ یَعْدُونَ فِیالسَّبْتِ). زیرا روز شنبه روز تعطیل آنها بود و وظیفه داشتند دست از کار و کسب و صید ماهى بکشند و به مراسم عبادت آن روز بپردازند، اما آنها این دستور را زیر پا گذاردند. 🌼🌼🌼 پس از آن، قرآن آنچه را در جمله قبل سربسته بیان کرده بود، چنین شرح مى دهد: به خاطر بیاور آن هنگام را که ماهیان در روز شنبه در روى آب آشکار مى شدند و در غیر روز شنبه ماهى کمتر به سراغ آنها مى آمد (إِذْ تَأْتیهِمْ حیتانُهُمْ یَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعاً وَ یَوْمَ لایَسْبِتُونَ لاتَأْتیهِمْ). سَبت در لغت، به معنى تعطیل عمل براى استراحت است و این که در قرآن در سوره نبأ مى خوانیم: وَ جَعَلْنا نَوْمَکُمْ سُباتاً: خواب شما را مایه راحت شما قرار دادیم نیز اشاره به همین موضوع است. روز شنبه را از این جهت یوم السَّبت نامیده اند که برنامه هاى کسب و کار معمولى در آن تعطیل مى شد، سپس این نام بر این روز باقى ماند. بدیهى است، جمعیتى که در کنار دریا زندگى مى کنند، قسمت مهمى از تغذیه و درآمدشان از طریق صید ماهى است، و گویا به خاطر تعطیلى مستمرى که قبلاً در روز شنبه در میان آنها معمول بود، ماهیان در آن روز احساس امنیت مى کردند و دسته، دسته به روى آب ظاهر مى شدند. اما در روزهاى دیگر که صیادان در تعقیب آنها بودند، در اعماق آب فرو مى رفتند! این موضوع، خواه جنبه طبیعى داشته، و یا یک جنبه فوق العاده و الهى، وسیله اى بود براى امتحان و آزمایش این جمعیت. لذا قرآن مى فرماید: ما این چنین آنها را به چیزى که در برابر آن مخالفت مى کردند آزمایش مى کردیم (کَذلِکَ نَبْلُوهُمْ بِما کانُوا یَفْسُقُونَ). در حقیقت جمله بِما کانُوا یَفْسُقُونَ اشاره به آن است که آزمایش آنها به چیزى بود که آنها را به سوى خود جلب و به نافرمانى دعوت مى کرد و همه آزمایش ها همین گونه است; زیرا آزمایش باید میزان مقاومت افراد را در برابر کشش گناهان مشخص کند، و اگر گناه، کششى به سوى خود نداشت، آزمایش مفهومى نمى داشت. (تفسیر نمونه، ذیل آیه ۱۶۳، سوره مبارکه اعراف) @ayehsobh
راهکارهای زندگی موفق در جزء دوازدهم قرآن کریم👆👆👆 @rahrovanraheqoran
﷽ ❁ دعای روز دوازدهم ❁ 📃شرح و🔊 صوت دعا👇🏼 balaq.ir/post/319 📿 التماس دعا 🌸دوستان رابه بلاغ دعوت نمایید. @balaq_ir
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
پیامها و نکات برخی از آیات جزء دوازدهم قرآن کریم : پیام ها: 1- در داستان های قرآن، قصّه گو خداوند است. (نحن نقصّ) 2- برای الگو دادن به دیگران، بهترین ها را انتخاب ومعرفی کنیم.(احسن..) 3- قرآن احسن الحدیث وسوره ی یوسف احسن القصص است. (احسن القصص) 4- بهترین داستان، آن است که بر اساس وحی باشد. (احسن القصص بما اوحینا) 5- قرآن بازگوکننده ی داستان ها، با بهترین وزیباترین بیان است.(احسن القصص) 6- پیامبر امّی قبل از نزول وحی نسبت به تاریخِ گذشته، بی خبر و ناآشنا بود. (...لمن الغافلین)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ❁جزء خوانی قرآن❁ 🎬 تحدیر: جزء ۱۲ بخش اول 🎤 قاری: حاج احمد دباغ 📖 صفحات: ۲۲۲ الی ۲۳۱ 🕰 زمان: ۱۸:۱۱ دقیقه 📲دریافت فایل باکیفیت:👇🏼 aparat.com/v/71QqH 📿 التماس دعا 🌸ما را در بلاغ دنبال نمایید. @balaq_ir
26.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳ ویژه برنامه " قسمت دوازدهم " ✅ بیانات تصویری امام جمعه محترم شهرستان مبارکه 🔹موضوع : شرح دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان با رویکرد مسائل خانواده 📌 روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان مبارکه @rahrovanraheqoran
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌺بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم🌺 «وَ إِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ» و (به یاد آر) هنگامى را که گروهى از آنها گفتند: «چرا گروهى (گنهکار) را که خداوند هلاکشان خواهد کرد، یا به عذاب شدیدى گرفتار خواهد ساخت، اندرز مى دهید؟!» گفتند: «این اندرزها، براى اعتذار (و انجام وظیفه) در پیشگاه پروردگار شماست. (بعلاوه) شاید آنها(بپذیرند، و) تقوا پیشه کنند.» (سوره مبارکه اعراف/ آیه ۱۶۴) @ayehsobh
007164.mp3
153.7K
آیه ۱۶۴ سوره مبارکه اعراف استاد پرهیزگار @ayehsobh
❇ تفســــــیر ❇ هنگامى که این جمعیت از بنى اسرائیل در برابر این آزمایش بزرگ که با زندگى آنان کاملاً آمیخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسیم شدند: گروه اول که اکثریت را تشکیل مى دادند، به مخالفت با این فرمان الهى برخاستند. گروه دوم که قاعدتاً اقلیت کوچکى بودند، در برابر گروه اول به وظیفه امر به معروف و نهى از منکر قیام کردند. گروه سوم، ساکتان و بى طرفان بودند، که نه همگامى با گناهکاران داشتند و نه وظیفه نهى از منکر را انجام مى دادند. در آیه مورد بحث، گفتگوى این گروه را با نهى کنندگان شرح مى دهد و مى فرماید: به خاطر بیاور هنگامى که جمعى از آنها به جمع دیگرى گفتند: چرا قومى را اندرز مى دهید که خداوند سرانجام آنها را هلاک مى کند و یا به عذاب دردناکى کیفر خواهد داد (وَ إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللّهُ مُهْلِکُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباًشَدیداً). 🌼🌼🌼 و آنها در پاسخ گفتند: ما به خاطر این نهى از منکر مى کنیم که وظیفه خود را در پیشگاه پروردگارتان انجام داده و در برابر او مسئولیتى نداشته باشیم، به علاوه شاید سخنان ما در دل آنها مؤثر افتد و دست از طغیان و سرکشى بردارند (قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّکُمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ). از جمله بالا چنین استفاده مى شود: اندرزدهندگان براى دو هدف این کار را انجام مى دادند: یکى به خاطر این که در پیشگاه خدا معذور باشند و دیگر این که شاید در دل گنهکاران مؤثر افتد. مفهوم این سخن چنین است که حتى اگر احتمال تأثیر هم ندهند باید از پند و اندرز خوددارى ننمایند، در حالى که معروف این است: شرط وجوب امر به معروف و نهى از منکر احتمال تأثیر است. 🌼🌼🌼 ولى باید توجه داشت گاهى بیان حقایق و وظائف الهى بدون احتمال تأثیر نیز واجب مى شود و آن در موردى است که اگر حکم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد، کم کم به دست فراموشى سپرده مى شود، بدعت ها جان مى گیرند و سکوت دلیل بر رضایت و موافقت محسوب مى شود، در این گونه موارد لازم است حکم پروردگار آشکارا همه جا گفته شود هر چند اثرى در گنهکاران نگذارد. این نکته نیز شایان توجه است که نهى کنندگان مى گفتند: مى خواهیم در پیشگاه پروردگارتان معذور باشیم، گویا اشاره به این است که شما هم در پیشگاه خدا مسئولیت دارید و این وظیفه تنها وظیفه ما نیست، وظیفه شما نیز مى باشد. (تفسیر نمونه، ذیل آیه ۱۶۴، سوره مبارکه اعراف) @ayehsobh