eitaa logo
این عمار
3.4هزار دنبال‌کننده
29.2هزار عکس
23.7هزار ویدیو
688 فایل
اتباط با مدیر @fanoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
📸مهم‌ترین نکات امنیتی و دفاعی بیانیه مشترک ایران و چین https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 🇮🇷این عمار🇮🇷 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
‍ 🔻از اختناق تا دخالت/ انتقادات رئیس ضدجاسوسی ساواک از عملکرد ساواک در داخل کشور 🔹ساواک، اداره‌کل‌های مختلفی داشت که‌ اداره‌سوم(امنیت‌داخلی) معروف‌ترینش است. اداره‌کل دوم مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات‌خارجی، اداره‌هفتم مسئولیت تحلیل و بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده‌ی خارجی و اداره‌هشتم مسئولیت ضدجاسوسی را عهده‌دار بودند. 🔹آن چه مردم در آن سالها به عنوان ساواک می‌شناختند و با زندگی اغلب آنها در تماس و تعامل بود، همان اداره‌کل امنیت‌داخلی بود. واقعیت آن است که شدتِ عمل و خشونت امنیت‌داخلی‌ که از سال ۵٢ پرویز ثابتی رئیسش بود، همیشه مورد انتقاد مسئولان و مدیران سایر قسمت‌ها که کارشان ناظر به خارج از مرزها بود قرار داشت. از نظر آنها، عملکرد اداره‌سوم، ساواک را به موجودی بدنام، ترسناک و نهایتا غیرقابل دفاع تبدیل کرده بود که نامش مترادف با سرکوب و بازداشت و شکنجه بود. به خصوص کمیته مشترک ضد خرابکاری که رسما کارویژه ‌اش شکنجه بود. این اما، همه‌ی انتقادات آنها به مشی پرویز ثابتی نبود. 🔹منوچهر هاشمی، سالها مسئولیت اداره‌کل هشتم (ضدجاسوسی) را عهده‌دار بود. او در کتاب خاطراتش که سال ١٣٧٣ در لندن منتشر شده نتیجه‌ی عملکرد خشن اداره امنیت داخلی را با تعبیر «اختناق شدید که خشک و تر را با هم می‌سوزانید» توصیف می‌کند. یکی از مهمترین انتقادات دیگر او، «دخالت‌های غیر مجاز اداره امنیت داخلی در امور مختلف مملکت که ساواک را از وظیفه اصلی خود دور کرد» است. او اگرچه از شکنجه «اگر حیات و استقلال و تمامیت ارضی مملکت در بین باشد» دفاع کرده و آن را «تا حدودی قابل توجیه» می‌داند، اما «مهمترین عامل ضدیت و نفرت مردم از ساواک» را «دخالت در وظایف سازمانها و نهادهای دیگر» معرفی می‌کند. مهمترین مثالهای او «دخالت در استخدام و انتصاب افراد»، «دخالت در انتخابات»، «دخالت در امور دانشجوئی و دانشگاه‌ها و مدارس»، «دخالت در امور دانشجویان خارج از کشور»، «دخالت در امور مطبوعات و  إعمال سانسور» و «اجرای منویات اشخاص و افرادِ به‌خصوص» است. او معتقد است دخالت‌های ساواک «بتدریج از عوامل بازدارنده پیشرفت، بخصوص در زمینه‌های مربوط به دموکراسی و عدالت اجتماعی شد.» 🔹هاشمی نهایتا این مساله را اینگونه جمع‌بندی می‌کند: «نظایر این قبیل مداخلات فراوان و موارد آن، آنچنان زیاد بوده که هیچ عمل و اقدام و حرکتی در پهنه‌ی کشور، بدون تصویب ساواک یا به بهانه تصویب ساواک صورت نمی‌گرفت، حتی انتخاب مدیر یک مدرسه در یک نقطه دورافتاده.» 📸ساختمان ساواک در تسخیر مردم، ٢٢ بهمن ١٣۵٧ https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 🇮🇷این عمار🇮🇷 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
📝🍃 🍃 •[ 🎤 ]• ┓ 🖌┏ ┛┗موضوع: پیامبر اکرم علمدار ✍️ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄  🔰 بعثت پیامبر اکرم و استمرار نبوت ایشان، با مخالفت های درونی و بیرونی همراه شد. اولین و مهمترین اقدام پیامبر اکرم برای جذب مخالفان و حفظ موافقان تبیین بود. در این مسیر پیامبر اکرم روش های متعددی را در پیش گرفتند که امروز نیز کاربردی هستند: 1⃣. همدلی و همراهی عمده فعالیت پیامبر در تبیین همدلی و همراهی یا همان بهره گیری از اخلاق ناب دینی بود. اخلاق پیامبر و همراهی ایشان با مسلمانان در زندگی و رفت و آمد نقش بی نظیری در جذب و حفظ مسلمانان داشت. آیاتی مانند قَد جاءَکُم رَسولٌ مِن اَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رحیم» ناظر به این همدلی و همراهی است. داستان های شگفت انگیز درباره اخلاق پیامبر زیاد است. 2⃣. تزریق امید صادق به جامعه امید کلید اساسی و موتور محرکه حرکت جامعه است. پیامبر اکرم از این روش مکرر استفاده کرده اند. آیات ابتدایی سوره روم و آیه «هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ» ناظر به این موضوع است. بشیر بودن پیامبر نیر این مطلب را می رساند. درجنگ احزاب مسلمانان به صخره سختی برخورد کردند و پیامبر ضمن زدن سه ضربه به سنگ، با هر برقی که از ضرباتش نمایان می‌شد، مژدۀ فتوحات آیندۀ مسلمانان در شام، یمن و ایران را به آنان میدادند. 3⃣. بیان دستاوردها و داشته ها از این روش در آیات قرآن استفاده شده است. پیامبر اکرم نیز از این روش استفاده کرده اند. آیه "إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ" نمونه خوبی از بیان دستاوردها است. پیامبر اکرم در غزوه حنین هنگامی که مکیان و مدنی ها درباره تقسیم غنائم جنگی به اختلاف خوردند در برابر اعتراض انصار فرمود: شما گروهى گمراه بودید که از طریق من هدایت یافتید. فقیر بودید، بى‌ نیاز شدید. دشمن بودید، مهربان گردیدید. همگى عرض کردند: صحیح است، اى رسول خدا! پیامبر فرمود: شما مى ‌توانید طورى دیگر به من پاسخ بگویید و در برابر خدمات من حقوقى را که بر گردنم دارید، به رخ من بکشید و بگویید: اى رسول خدا روزى که قریش تو را تکذیب کرد، ما تو را تصدیق نمودیم، قریش، تو را یارى نکرد، ما یارى کردیم؛ تو را بى‌پناه ساخت، ما پناه دادیم. روزى تهى‌دست بودى، تو را کمک کردیم. اى گروه انصار! چرا از مختصر مالى که به قریش دادم تا آن‌ها در اسلام استوار گردند و شما را به اسلام خود واگذار نمودم دلگیر شدید؟. آیا راضى نیستید که دیگران‌ مال و گوسفند ببرند و شما پیامبر را همراه خود ببرید؟ به خدا سوگند! اگر همه مردم به راهى بروند و انصار به راه دیگر، من راه انصار را انتخاب مى ‌کنم. سپس براى انصار و فرزندان انصار طلب رحمت کرد. سخنان پیامبر، آنچنان عواطف انصار را تحریک کرد که همگى گریه‌ کنان گفتند: اى رسول خدا! ما به قسمت خود راضى هستیم و کوچک‌ترین گله‌ اى نداریم. ✋ 🔖 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 🇮🇷این عمار🇮🇷 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🍃 [• | •] در غار حرا پرده ز حُسن تو گشودند🍃 با نور تو رنگ از شب تاریک زدودند💫 تو بوده‌ای آن روز که این خلق نبودند👥 اِقرأ که به عشق تو لَکَ الحَمد سرودند📿 ای صادر اول که تویی مصدر دنیا😌 ای گمشدۀ حُسن تو موسی و مسیحا☘ [عید مبعث بر تمام مسلمانان مبارک باد 🌺] • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین • (ص)💐 https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 🇮🇷این عمار🇮🇷 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
┓ 🖌┏ ┛┗موضوع: تزکیه نبوی؛ کلاس اخلاق یا نظام‌سازی؟ 👤 📌 | ۹۹/۰۹/۲۹ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🔻 «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»؛ اوست خدايى كه به ميان مردمى بى‌كتاب پيامبرى از خودشان مبعوث داشت تا آياتش را بر آن‌ها بخواند و آن‌ها را پاكيزه سازد و كتاب و حكمتشان بياموزد. اگر چه پيش از آن در گمراهى آشكار بودند. (جمعه، ۲) 🔸 در آیه‌ی شریفه، تلاوت با حرف اضافه‌ی «علی» متعدی شده است. به معنی است، یعنی بالا. یعنی «بر» جامعه تلاوت می‌کرد، نه «برای» جامعه. این مفهوم، بار معنایی خاصی دارد که در و موثر است. 🔺 در این آیه فقط بحث ، و نیست‌. پیامبر(ص) مانند ، نمی‌داد که گفته شود «یعلمهم الاخلاق»، بلکه می‌فرماید «یزکیهم»؛ این فراتر از بیان و گفتن است. یعنی فقط می‌توان به نظام‌سازی تعبیرش کرد. یعنی فضایی را ایجاد می‌کند که در این فضا افراد کنند و تزکیه شوند. این‌گونه نیست که فقط بگوید این کار را بکن اخلاقت خوب شود. پس فقط بحث بیان نیست بلکه بحث نظام‌سازی و ایجاد فضا برای رشد است. 🌸 🖇 🖇 https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 🇮🇷این عمار🇮🇷 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◉━━━━━────     ↻  ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎥 🔻 موضوع: «اتّحاد ملّی» علیه دشمنِ تفرقه‌افکن 🔸مروری بر تحلیل رهبر انقلاب از نقشه دشمن علیه ایران اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ✋ 🔖 🇮🇷 🖇 https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 🇮🇷این عمار🇮🇷 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا