eitaa logo
آزاده باش
3هزار دنبال‌کننده
15.5هزار عکس
6.7هزار ویدیو
2.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ما سر سازش با كفر نداريم 🌹 امام خمینی: خداوندا، تو مىدانى كه ما سر سازش با كفر را نداريم خداوندا، تو مىدانى كه استكبار و آمريكاى جهانخوار گل‌هاى باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بيداد، همه تكيه‌گاه ما تويى، و ما تنهاى تنهاييم و غير از تو كسى را نمىشناسيم و غير از تو نخواستهايم كه كسى را بشناسيم. ما را يارى كن، كه تو بهترين يارى‌كنندگانى. خداوندا، تلخى اين روزها را به شيرينى فرج حضرت بقيه‌الله(عج) و رسيدن به خودت جبران فرما. 📗 صحیفه امام؛ ج۲۱ ص۹۵ پیام قبول قطعنامه؛ ۲۹ تیر۱۳۶۷
رهبر معظم انقلاب: آنچه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی و امت اسلامی انجام می‌دهند، نَفَس‌های آخرِ وشمنی او است.
✨حکمتی از نهج‌البلاغه حضرت علی«ع» 📖 موضوع: . ▫▫▫ ⬅روايت شده است كه در ايام بن الخطاب، در حضور او از زيورهاى و كثرت آن سخن به ميان آمد. 🔸گروهى (به عمر) گفتند: اگر آنها را مى گرفتى (و مى فروختى) و با آن، لشكرهاى مسلمين را مجهز مى ساختى، آن بيشتر بود. ❓كعبه چه احتياجى به اين زيورها دارد؟ 🔹به دنبال آن، عمر تصميم به اين كار گرفت و از علیه السلام دراين باره سؤال كرد. ✔امام«ع» در پاسخ او فرمود : اين قرآن بر «ص» نازل شد در حالى كه چهار نوع مال وجود داشت: 1⃣ ،كه آنهارا(طبق دستورقرآن)به عنوان ارث مطابق سهام خاص در ميان ورثه تقسيم فرمود، 2⃣و «فىء» ( كه از طريق جنگ يا غير جنگ به دست آمده بود) كه آن را بر مستحقانش تقسيم كرد، 3⃣و ، كه آن را در موارد خود قرار داد، 4⃣و (زكوات)،كه آنرا درآنجا كه لازم بود مقرر داشت (ودر ميان مستحقانش تقسيم فرمود). ➕و در آن زمان زيورهاى كعبه وجود داشت و آن را بر همان حال باقى گذاشت (و حكم خاصى براى تقسيم آن بيان نكرد) ➖و اين امر نه از روى فراموشى بود و نه به دليل مخفى بودن مكان آن، 🔸بنابراين تو نيز آن را بر همان حال كه خدا و پيامبرش آن را قرار داده اند باقى بگذار (و از در آن صرف نظر كن). 🔹عمر (هنگامى كه گفتار امام«ع» را شنيد) عرض كرد: اگر تو نبودى مى شديم. و زيورهاى كعبه را به حال خود واگذاشت. ▫▫▫ ‼ نکات : ✅ امام«ع» درواقع براى به مشكل از دليل روشنى استفاده كرد ➖و فرمود كه : «هرگاه به مجيد مراجعه شود تكليف تمام اموال، چه و شخصى و چه روشن شده است». 🔻درباره اموال شخصى، به شكل مبسوط در سوره آمده 🔻و درباره اموال مانند خمس، در آيه ۴۱ سوره «» 🔻و درمورد حكم ، در آيه ۶۰ سوره «توبه» 🔻و درباره كه به صورت فىء وارد بيت المال مى شود در آيه ۷ سوره «حشر» حكم آمده است. ✅ولى با اينكه زيورآلات و اموالِ متعلق به كعبه، كم نبوده است با اين حال قرآن اختيار كرده و اين سكوت هرگز به معناى فراموشى و از قلم افتادن نيست، بلكه مفهومش اين است كه بايد در اختيار كعبه باشد. ✅ كه در منابع اهلبيت آمده استفاده مى شود كه از هداياى كعبه مى توان براى استفاده كرد؛ از جمله در حديثى از «ع» آمده است كه شخصى خدمت آن حضرت عرض كرد: به كعبه كنيزى هديه كرده اند كه پانصد دينار ارزش دارد چه دستورى مى فرماييد؟ حضرت فرمود: آن را بفروش و مبلغ آن را به كسانى كه در راه مانده اند و حجاجى كه بده. ✅شخصى از «ع» درباره خريدن قطعه اى از پرده كعبه سؤال كرد (هنگامى كه پرده كعبه را عوض مى كردند، پرده كهنه را قطعه قطعه كرده، مى دادند و يا مى فروختند) كه قسمتى از آن را براى خود نگاه داشته و بقيه را مى خواست بفروشد. حضرت فرمود كه مانعى ندارد و براى او دارد. ✔قرائن نشان مى دهد كه زيورآلات كعبه قبل از اسلام نيز وجود داشته است. ✅از حديثى كه ؛ در بحارالانوار از «ابن اسحاق» نقل مى كند استفاده مى شود ➖كه كعبه گنجى داشت درون چاهى در داخل كعبه وجمعى از قريش پنج سال پيش از بعثت پيغمبراکرم«ص» آن را كردند. پس از اسلام نيز تا مدتها كسى در آن تصرف نمیكرد و حتى امام علی«ع» در حديث شريف مورد بحث نيز از تصرف در آن فرموده است؛ ولى سالهاست كه هيچگونه زيورآلاتى در كعبه مشاهده نمى شود. ✅تنها، پرده كعبه را هر سال عوض مى كنند و پرده پيشين را قطعه قطعه كرده براى شخصيتهاى مى فرستند يا به زوار مى دهند؛ ➖اما اينكه از چه زمانى آن زيورآلات شد و يا در صندوق يا محل خاصى حفظ گرديد براى ما روشن نيست. 🚨و به تازگى براثر باورهاى نادرست خود در ، پرده كعبه را بايگانى مى كنند.  ✅❓ اكنون اين پيش مى آيد كه چرا امام علی«ع» به عمر فرمود حلى كعبه را به حال خود واگذارد؟ در حالى كه به طور مداوم زيورآلات تازه اى به كعبه هديه مى كردند و انباشتن و نگهداشتن همه آنها وجهى نداشت. سؤال اين است كه دستور آن حضرت به ظاهر دستورى موقت بوده است و اين بوده كه حتى الامكان آن زيورآلات حفظ شود تا اگر نيازى براى مرمت كعبه يا مسجدالحرام پيدا شود از آنها استفاده كنند. 🚨✅ عمر پس از شنيدن اين كلام حكيمانه خطاب به حضرت على«ع» عرض كرد: « اگر تو نبودى مى شديم». منحصر به اين مورد نيست، بلكه در طول خلافت خود بارها به مشكلات و برخورد كه كسى جز اميرمؤمنان على«ع» آن را براى وى نگشود و اين اعتراف را به تعبيرات مختلف تكرار كرد كه مرحو
م در جلد ششم الغدير در بحث «نوادر الاثر» آنها را با ذكر مدارك دقيق از كتب آورده است. تعبيراتى همانند آنچه در ذيل مىآيد : 1. «لَوْلا عَلِىٌّ لَضَلَّ عُمَرُ؛ اگر على نبود عمر گمراه مى شد». 2. «اللّهُمَّ لا تَبْقِنى لِمُعْضِلَةٍ لَيْسَ لَهَا ابْنُ أبيطالِبٍ؛ خدايا! هرگاه مشكلى پيش آيد كه على براى حل آن حضور نداشته باشد مرا باقى مگذار». 3. «لا أبْقانِىَ اللهُ بِأرْضٍ لَسْتَ فِيها يا أبَاالْحَسَنِ؛ خدا مرا در سرزمينى زنده ندارد كه تو در آن نباشى». 4. «أعُوذُ بِاللهِ مِنْ مُعْضِلَةٍ لا عَلِىٌّ بِها؛ به خدا پناه مى برم از اينكه مشكلى پيش آيد و على براى حل آن حضور نداشته باشد». 5. «عَجَزَتِ النِّساءُ أنْ تَلِدْنَ مِثْلَ عَلِىِّ بْنِ أبيطالِبٍ لَوْلا عَلِىٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ؛ مادران عاجزندازاينكه مثل على بن ابى طالب را بزايند اگر على نبود عمر هلاك مى شد». 6. «يَابْنَ أبيطالبٍ ما زِلْتَ كاشِفُ كُلِّ شُبْهَةٍ وَمُوضِحُ كُلِّ حُكْمٍ؛ اى فرزند ابوطالب! تو همواره حل كننده شبهات و واضح كننده احكام بوده اى». تعبيرات ديگرى نيز از اين قبيل هست كه همه با از كتب اهل سنت ذكر شده است». 📚حکمت۲۷۰ _(تاریخی، فقهی، اقتصادی) 👈کانال «ضد اسلام آمریکایی» 🌹👉 @americanislam
KayhanNews75979710412148534983250.pdf
10.3M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز سه شنبه ۱ مرداد ۹۸ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
💌 بدترین انتخاب
4_5794251580584756857.mp3
2.61M
❔چرا باید برای سلامتی امام زمان دعا کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چگونه_دعا_کنیم؟ (۱) قسمت اول: ادبِ دعا استاد پناهیان
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#چگونه_دعا_کنیم؟ (۲) قسمت دوم: بهترین حال برای اجابت دعا استاد پناهیان
✔️ برای متقاعدشدن به ترک گناه، باید بپذیری که در یک جهان منظم و حساب‌شده زندگی می‌کنی 🔸 انسان باید چند ویژگی داشته باشد تا برای پذیرش دین، آمادگی پیدا کند. علاوه بر منفعت‌طلبی، اهل برنامه و اهل مسابقه بودن-که در جلسات قبل بیان شد- چهارمین ویژگی یا عاملی که موجب می‌شود نسبت به دین‌داری و ترک گناه، متقاعد بشویم، این است که بفهمیم در چه جهانی داریم زندگی می‌کنیم؟ 🔸 ما در یک جهان بسیار منظم، حساب‌شده و دارای عکس‌العمل، زندگی می‌کنیم. آثار بی‌نظمیِ ما در این جهان، کاملاً به خودِ ما برمی‌گردد و به ما لطمه می‌زند. لذا ما نمی‌توانیم با این جهانِ به‌شدت منظم، هماهنگ نباشیم. 🔸 جهان ما جهانی است که باید مطابق با ضابطه‌های آن زندگی کرد؛ البته بعضی‌ها می‌خواهند این ضابطه‌ها را فراموش کنند تا راحت‌تر زندگی کنند! این روش درستی نیست و به انسان ضربه می‌زند. اما روش پیشنهادیِ دین، این است که راحتی را در عادت‌کردن به مراقبت و رعایت‌کردن‌ِ قوانین و ضوابط عالم، پیدا کنیم. 🔸 اگر دین به ما دستوراتی می‌دهد-که وقتی انجام ندهیم اسمش می‌شود گناه- باید بدانیم منشأ این دستورات، نظم و حساب‌شده‌بودنِ عالم است! شما نمی‌توانی در این جهان، بدون نظم و برنامه زندگی کنی و الا به خودت ضربه خواهی زد. 🔸 کسی که بخواهد دین را بپذیرد و بعد نسبت به موضوع «ترک گناه» متقاعد شود، اول باید بپذیرد که در یک جهان بسیار منظم و حساب‌شده دارد زندگی می‌کند که عکس‌العمل رفتارهایش به او برمی‌گردد. 30 علیرضا پناهیان ۹۸.۲.۲۸
امام على عليه السلام: نصيحت كردن تو در حضور جمع، خُرد كردن و كوبيدنِ شخصيّت طرف است. غررالحكم حدیث ۹۹۶۸