eitaa logo
برای وطن🇮🇷برای ایران
957 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.6هزار ویدیو
45 فایل
صدای میدان در جنگ رسانه ها لینک کانال: https://eitaa.com/b_vatan نظرات و انتقادات👇 @moghavemat_57
مشاهده در ایتا
دانلود
رسواییِ روایتِ دروغینِ واشنگتن؛ چرا شیوخ حاشیهٔ جنوبیِ خلیج‌فارس برای بازسازی ایران صف بسته‌اند؟ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس - که بر اساس روایت هماهنگِ واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش، مهره‌های قربانی در برابر حملات ایران قلمداد می‌شدند - اکنون قرار است پای کار صندوق بازسازی ایران بیایند؛ صندوقی که قرار است با بودجهٔ اولیهٔ ۳۰۰ میلیارد دلاری پا بگیرد. پرسش بنیادین اینجاست: چگونه این کشورها، که تا دیروز بوق و کرنای مظلوم‌نمایی سر می‌دادند و مدعی تجاوز ایران بودند، امروز نه‌تنها ادعای غرامت ندارند، بلکه خودْ پیش‌قدمِ تأمین مالی بازسازیِ طرفِ مقابل شده‌اند؟ پاسخ روشن‌تر از خورشید است: اگر در آن روایت‌سازی‌های پرطمطراق ذره‌ای حقیقت وجود داشت، این کشورها باید دادخواهیِ خود را به شورای امنیت می‌بردند و برای هدف‌گرفتنِ مراکز غیرنظامی‌شان، غرامتی گزاف مطالبه می‌کردند؛ نه اینکه امروز با شتابی مضحک، آستین‌ها را بالا بزنند و در کمک‌رسانی به صندوق بازسازی ایران سهیم شوند. واقعیتِ عریان آن است که این حکومت‌ها به‌خوبی واقف‌اند که روایتِ دروغینِ رسانه‌ای‌شان، فرسنگ‌ها با واقعیتِ میدان فاصله دارد. افزون بر این، آنها به‌درستی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران، اسناد و مدارک متقنی از نقش و ردپای مستقیمشان در شعله‌ور کردن این جنگ در اختیار دارد؛ و دقیقاً به همین دلیل است که امروز دست‌ پا‌چه شده و با نوعی چانه‌زنیِ مالی، درصدد جلبِ رضایتِ تهران و فرار از مسئولیتِ تاریخیِ خود برآمده‌اند. علی علی زاده 🏴🏴🏴 -----------🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتقاد تند قالیباف از مدیریت در حوزه تورم: بابت بی‌عرضگی ها سفره مردم در حال کوچک شدن است قالیباف در زمان انتخابات درباره علل تورم: امروز واقعا بخش عمده‌ای از مشکلات ما ریشه در بی‌تدبیری و سیاست‌گذاری‌های اشتباه دارد. سفره مردم از بی‌عرضگی و تصمیم گیری‌های بد در حال کوچک شدن است. ✅ لازم به ذکر است زمان انتخابات تورم نقطه به نقطه حدود ۳۲ درصد بود که اکنون در دولت پزشکیان به ۸۴ درصد رسیده است
🚨🚨🚨 🇱🇧هم اکنون رسانه های حزب‌الله: شهر استراتژیک و مهم حداثا در جنوب لبنان دقایقی پیش به صورت کامل سقوط کرد، نیرو های اسرائیلی مرکز شهر را تصرف کردند و در حال تخریب خانه ها می‌باشند.
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 اتفاق عجیب در تلویزیون عراق: پخش سرود ملی ایران و ادای احترام نظامی به کشورمان توسط کارشناسان ورزشی عراق!!!!
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔴🎥 تهدید ترامپ درباره توافق ایران: متن نهایی نیست؛ این یک یادداشت تفاهم است 🔹اگر از آن خوشم نیاید، دوباره به بمباران سرشان باز خواهیم گشت. 🔹اگر آنها رفتار مناسبی نداشته باشند، ما دوباره به بمباران باز خواهیم گشت.
پیشانی ایران رو خونده هی تهدید پشت تهدید
وفاق و معیشت مردم(نیم نگاهی به گرانسازی ارز و کاهش ارزش ریال) در شش ماه اخیر، جناح‌های سیاسی وفاق (اصلاح‌طلبان و برخی اصولگرایان) بر یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف ارز ترجیحی توافق کردند. این سیاست که با شعار شفافیت و مبارزه با رانت آغاز شد، نتیجه معکوس داد: ریال در کمتر از یک سال از حدود ۸۰ هزار به بیش از ۱۸۰ هزار تومان در برابر دلار سقوط کرد و تورم به نزدیک ۷۷٪ رسید. قدرت خرید دهک‌های کم‌درآمد به شدت افت کرد و سبد خانوار در مدت کوتاهی به یک‌پنجم کاهش یافت. در عمل، این رویکرد به سود دلالان تمام شد و جوانان جویای کار با دستمزدهای زیر ۱۶ میلیون تومان و بیکاری، بیشترین آسیب را دیدند. ناآرامی‌های دی‌ماه بازتاب این ناامیدی بود. به نظر می‌رسد تکیه بر بازار آزاد در شرایط تحریم، اشتباه راهبردی بوده و بازگشت به حمایت هدفمند از دهک‌های پایین و مدیریت هوشمند ارز، مسیر کارآمدتری است. ✍علی علی زاده 🏴🏴🏴 ----------🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
ایران در مذاکره با آمریکا چه داد و چه گرفت ؟ ایران و آمریکا بعد از ماه‌ها مذاکره فشرده با میانجیگری پاکستان و در انتها با میانجیگری قطر توانستند به تفاهم نامه اولیه‌ای دست یابند که مسیری برای مذاکرات جهت توافقی جامع را می‌گشاید. این توافق خروجی دو جنگ ۱۲ روزه ژوئن ۲۰۲۵ و فوریه-مارس ۲۰۲۶ را در خود ملحوظ دارد. به عبارت دیگر دیپلماسی زمانی جدی شد که جنگ در عمل نتوانست خواسته آمریکا را محقق سازد. پیش از تجاوز نظامی آمریکا به خاک ایران و ترور مقامات سیاسی و نظامی و به شهادت رساندن رهبر انقلاب، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اهدافی را برای شروع تجاوز نظامی ترسیم کرد. این اهداف عبارت بودند از «تغییر رژیم»، محدود کردن برنامه موشکی ایران، برچیدن برنامه هسته‌ای ایران و قطع حمایت ایران از متحدان منطقه‌ای (نیرو‌های نیابتی به بیان غرب) َ. عدم تحقق «تغییر رژیم» البته خیلی زود و با گذشت دو هفته از جنگ روشن شد و جایی که ترامپ صراحتا به گلایه از گروهک‌های کرد ایرانی ساکن اقلیم کردستان عراق پرداخت و اعلام کرد از ایده حمله آنها حمایت نمی‌کند. در خصوص برچیدن برنامه هسته‌ای ایران دو موضوع برای دولت آمریکا و شخص ترامپ اهمیت بسزایی داشت؛ یکی «غنی سازی صفر» و دیگر تصاحب یا منهدم کردن ذخائر اورانیوم غنی شده یا به تعبیر ترامپ «غبار هسته‌ای». ترامپ پس از جنگ تحمیلی اول (ژوئن ۲۰۲۵) مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران را نابود کرده است. گزارش‌های بعدی دولت آمریکا نشان می‌داد چنین موضوعی رخ نداده است. بر این اساس مذاکره در دستور کار واشنگتن قرار گرفت تا آنچه را در عملیات نظامی نتوانسته به دست آورد با مذاکره حاصل کند. ایستادگی ایران در مذاکرات قبل از جنگ ۴۰ روزه، واشنگتن را به سوی جنگی دیگر کشاند تا تکلیف ایران را یکسره کند. آنگونه که پیش بینی می‌شد که در نتیجه تجاوز نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل، شورش خیابانی رخ دهد و نظام ساقط شود که گویا طرح «دیوید بارنیا» رئیس وقت موساد بود، چنین موضوعی با دفاع موزاییکی و شبکه رهبری ایران و چابکی این شبکه محقق نشد. طرح خروج اورانیوم از ایران نیز علیرغم لفاظی‌های مکرر ترامپ در خلال جنگ و شکست پروژه آن با عملیات ابتدایی در شهررضا با شکست مواجه شد. هر چند در خلال جنگ ترامپ به این شکست اذعان نداشت ولی بعد از جنگ و چند روز پیش در خصوص این موضوع اعلام کرد نمی‌خواسته مانند «ریگان» باشد. به گفته او این عملیات مستلزم حضور یک تا دو هفته‌ای نظامیان آمریکایی در خاک ایران بود. اعتراف به شکست طرح خروج ذخائر اورانیوم از ایران نیز دومین هدف شروع جنگ از دید آمریکا بود که با اذعان ترامپ به شکست پرونده حل نظامی این موضوع بسته شد. موضوع اعلامی دیگر محدود کردن برنامه موشکی ایران بود. موشک‌ها نشان دادند چه جایگاهی در دکترین نظامی ایران در خلال جنگ ۴۰ روزه داشته‌اند. یادداشت تفاهم اعلام شده نشان می‌دهد بر خلاف ادعا‌های ترامپ، در این یادداشت تفاهم هیچ اشاره به موضوع موشکی ایران نشده است؛ لذا این موضوع هم نشان از شکست سومین هدف اعلامی ترامپ برای تجاوز به ایران است. همچنین در زمینه هسته‌ای آنچه ترامپ به دنبال آن بود «غنی سازی صفر» بود که اساس تجاوز نظامی اول در ژوئن ۲۰۲۵ بیشتر بر این اساس صورت گرفت. حال ترامپ متعاقب امضای تفاهم نامه اعلام کرده که تحت هر توافق نهایی، استفاده ایران از غنی‌سازی اورانیوم به سطوح پایین محدود خواهد شد، که ارتش هرگز نمی‌تواند از آن استفاده کند. شاید تنها چیزی که ترامپ می‌خواهد روی آن به عنوان پیروزی مانور دهد اینکه از این اورانیوم با غنای پایین، ارتش ایران استفاده نخواهد کرد. یعنی استفاده نظامی از آن نخواهد داشت. اگرچه ترامپ تنفر دارد که تفاهم او با برجام مقایسه شود ولی به نظر نمی‌رسد توافق جدید چیزی فراتر از برجام باشد. اساس برجام حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران و نظارت بر برنامه هسته‌ای آن در مقابل رفع تحریم بود. حال همین معادله در تفاهم جدید با آمریکا نیز برقرار است. ایران توانسته حق غنی سازی را حفظ کند و برای مدتی که مورد مذاکره قرار خواهد گرفت صرفاً آنرا تعلیق خواهد کرد. شاید مهمترین بخش این توافق که خروجی مستقیم جنگ بوده حفظ حاکمیت ایران بر تنگه هرمز است. ترامپ بعد از تفاهم اعلام کرد تنگه هرمز بدون عوارض باز می‌شود. با این وجود ایران اعلام کرده که عوارضی دریافت نخواهد کرد ولی برای خدمات ارائه شده پول دریافت خواهد کرد که شکل حقوقی و مستند به کنوانسیون حقوق دریا‌ها ۱۹۸۲ و کنوانسیون 1958 ژنو نیز هست. صرف نظر از موضوع دریافت عوارض، کنترل بر تنگه هرمز و تجربه انسداد این تنگه در جنگ اخیر شکل دهنده به اذهان کشور‌های منطقه و کشور‌های برون منطقه‌ای و توان ایران در این زمینه خواهد بود.