eitaa logo
برای وطن🇮🇷برای ایران
956 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
7.6هزار ویدیو
45 فایل
صدای میدان در جنگ رسانه ها لینک کانال: https://eitaa.com/b_vatan نظرات و انتقادات👇 @moghavemat_57
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔴🎥 تهدید ترامپ درباره توافق ایران: متن نهایی نیست؛ این یک یادداشت تفاهم است 🔹اگر از آن خوشم نیاید، دوباره به بمباران سرشان باز خواهیم گشت. 🔹اگر آنها رفتار مناسبی نداشته باشند، ما دوباره به بمباران باز خواهیم گشت.
پیشانی ایران رو خونده هی تهدید پشت تهدید
وفاق و معیشت مردم(نیم نگاهی به گرانسازی ارز و کاهش ارزش ریال) در شش ماه اخیر، جناح‌های سیاسی وفاق (اصلاح‌طلبان و برخی اصولگرایان) بر یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف ارز ترجیحی توافق کردند. این سیاست که با شعار شفافیت و مبارزه با رانت آغاز شد، نتیجه معکوس داد: ریال در کمتر از یک سال از حدود ۸۰ هزار به بیش از ۱۸۰ هزار تومان در برابر دلار سقوط کرد و تورم به نزدیک ۷۷٪ رسید. قدرت خرید دهک‌های کم‌درآمد به شدت افت کرد و سبد خانوار در مدت کوتاهی به یک‌پنجم کاهش یافت. در عمل، این رویکرد به سود دلالان تمام شد و جوانان جویای کار با دستمزدهای زیر ۱۶ میلیون تومان و بیکاری، بیشترین آسیب را دیدند. ناآرامی‌های دی‌ماه بازتاب این ناامیدی بود. به نظر می‌رسد تکیه بر بازار آزاد در شرایط تحریم، اشتباه راهبردی بوده و بازگشت به حمایت هدفمند از دهک‌های پایین و مدیریت هوشمند ارز، مسیر کارآمدتری است. ✍علی علی زاده 🏴🏴🏴 ----------🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
ایران در مذاکره با آمریکا چه داد و چه گرفت ؟ ایران و آمریکا بعد از ماه‌ها مذاکره فشرده با میانجیگری پاکستان و در انتها با میانجیگری قطر توانستند به تفاهم نامه اولیه‌ای دست یابند که مسیری برای مذاکرات جهت توافقی جامع را می‌گشاید. این توافق خروجی دو جنگ ۱۲ روزه ژوئن ۲۰۲۵ و فوریه-مارس ۲۰۲۶ را در خود ملحوظ دارد. به عبارت دیگر دیپلماسی زمانی جدی شد که جنگ در عمل نتوانست خواسته آمریکا را محقق سازد. پیش از تجاوز نظامی آمریکا به خاک ایران و ترور مقامات سیاسی و نظامی و به شهادت رساندن رهبر انقلاب، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اهدافی را برای شروع تجاوز نظامی ترسیم کرد. این اهداف عبارت بودند از «تغییر رژیم»، محدود کردن برنامه موشکی ایران، برچیدن برنامه هسته‌ای ایران و قطع حمایت ایران از متحدان منطقه‌ای (نیرو‌های نیابتی به بیان غرب) َ. عدم تحقق «تغییر رژیم» البته خیلی زود و با گذشت دو هفته از جنگ روشن شد و جایی که ترامپ صراحتا به گلایه از گروهک‌های کرد ایرانی ساکن اقلیم کردستان عراق پرداخت و اعلام کرد از ایده حمله آنها حمایت نمی‌کند. در خصوص برچیدن برنامه هسته‌ای ایران دو موضوع برای دولت آمریکا و شخص ترامپ اهمیت بسزایی داشت؛ یکی «غنی سازی صفر» و دیگر تصاحب یا منهدم کردن ذخائر اورانیوم غنی شده یا به تعبیر ترامپ «غبار هسته‌ای». ترامپ پس از جنگ تحمیلی اول (ژوئن ۲۰۲۵) مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران را نابود کرده است. گزارش‌های بعدی دولت آمریکا نشان می‌داد چنین موضوعی رخ نداده است. بر این اساس مذاکره در دستور کار واشنگتن قرار گرفت تا آنچه را در عملیات نظامی نتوانسته به دست آورد با مذاکره حاصل کند. ایستادگی ایران در مذاکرات قبل از جنگ ۴۰ روزه، واشنگتن را به سوی جنگی دیگر کشاند تا تکلیف ایران را یکسره کند. آنگونه که پیش بینی می‌شد که در نتیجه تجاوز نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل، شورش خیابانی رخ دهد و نظام ساقط شود که گویا طرح «دیوید بارنیا» رئیس وقت موساد بود، چنین موضوعی با دفاع موزاییکی و شبکه رهبری ایران و چابکی این شبکه محقق نشد. طرح خروج اورانیوم از ایران نیز علیرغم لفاظی‌های مکرر ترامپ در خلال جنگ و شکست پروژه آن با عملیات ابتدایی در شهررضا با شکست مواجه شد. هر چند در خلال جنگ ترامپ به این شکست اذعان نداشت ولی بعد از جنگ و چند روز پیش در خصوص این موضوع اعلام کرد نمی‌خواسته مانند «ریگان» باشد. به گفته او این عملیات مستلزم حضور یک تا دو هفته‌ای نظامیان آمریکایی در خاک ایران بود. اعتراف به شکست طرح خروج ذخائر اورانیوم از ایران نیز دومین هدف شروع جنگ از دید آمریکا بود که با اذعان ترامپ به شکست پرونده حل نظامی این موضوع بسته شد. موضوع اعلامی دیگر محدود کردن برنامه موشکی ایران بود. موشک‌ها نشان دادند چه جایگاهی در دکترین نظامی ایران در خلال جنگ ۴۰ روزه داشته‌اند. یادداشت تفاهم اعلام شده نشان می‌دهد بر خلاف ادعا‌های ترامپ، در این یادداشت تفاهم هیچ اشاره به موضوع موشکی ایران نشده است؛ لذا این موضوع هم نشان از شکست سومین هدف اعلامی ترامپ برای تجاوز به ایران است. همچنین در زمینه هسته‌ای آنچه ترامپ به دنبال آن بود «غنی سازی صفر» بود که اساس تجاوز نظامی اول در ژوئن ۲۰۲۵ بیشتر بر این اساس صورت گرفت. حال ترامپ متعاقب امضای تفاهم نامه اعلام کرده که تحت هر توافق نهایی، استفاده ایران از غنی‌سازی اورانیوم به سطوح پایین محدود خواهد شد، که ارتش هرگز نمی‌تواند از آن استفاده کند. شاید تنها چیزی که ترامپ می‌خواهد روی آن به عنوان پیروزی مانور دهد اینکه از این اورانیوم با غنای پایین، ارتش ایران استفاده نخواهد کرد. یعنی استفاده نظامی از آن نخواهد داشت. اگرچه ترامپ تنفر دارد که تفاهم او با برجام مقایسه شود ولی به نظر نمی‌رسد توافق جدید چیزی فراتر از برجام باشد. اساس برجام حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران و نظارت بر برنامه هسته‌ای آن در مقابل رفع تحریم بود. حال همین معادله در تفاهم جدید با آمریکا نیز برقرار است. ایران توانسته حق غنی سازی را حفظ کند و برای مدتی که مورد مذاکره قرار خواهد گرفت صرفاً آنرا تعلیق خواهد کرد. شاید مهمترین بخش این توافق که خروجی مستقیم جنگ بوده حفظ حاکمیت ایران بر تنگه هرمز است. ترامپ بعد از تفاهم اعلام کرد تنگه هرمز بدون عوارض باز می‌شود. با این وجود ایران اعلام کرده که عوارضی دریافت نخواهد کرد ولی برای خدمات ارائه شده پول دریافت خواهد کرد که شکل حقوقی و مستند به کنوانسیون حقوق دریا‌ها ۱۹۸۲ و کنوانسیون 1958 ژنو نیز هست. صرف نظر از موضوع دریافت عوارض، کنترل بر تنگه هرمز و تجربه انسداد این تنگه در جنگ اخیر شکل دهنده به اذهان کشور‌های منطقه و کشور‌های برون منطقه‌ای و توان ایران در این زمینه خواهد بود.
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥باز شدن تنگه هرمز یک امتیاز عملی، فوری و قابل مشاهده توسط ایران است که خیلی زود قیمت نفت را پایین می‌آورد و مشکلات ترامپ را حل می‌کند، ولی تعهدات آمریکا در توافق از این جنس نیست دکتر احسان موحدیان استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی: 🔹️اگر مدیریت تنگه هرمز به قبل از جنگ بازگردد و فشارهای قیمتی از روی ترامپ برداشته شود، در مراحل بعدی مذاکرات دیگر هیچ برگ برنده‌ای نخواهیم داشت. 🏴🏴🏴 ----------🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
صحبت عجیب قالیباف: ما باید سنگر را از بچه‌های لانچر تحویل بگیریم و مردم را از زیر فشار اقتصادی دربیاوریم.... ساختار مدیریتی و نظامی ایران دیگر فردمحور نیست آهان شما تشخیص میدی ؟؟؟یعنی رهبری کنار... 🏴🏴🏴 کانال -----------🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
برای وطن🇮🇷برای ایران
صحبت عجیب قالیباف: ما باید سنگر را از بچه‌های لانچر تحویل بگیریم و مردم را از زیر فشار اقتصادی دربیا
لطفا روی این جمله قالیباف تامل بفرمائید: [[ساختار مدیریتی و نظامی ایران دیگر فردمحور نیست]] آیا منظور قالیباف این نیست که دیگر امام و فرمانده کل قوا حذف شده و زنده نیست، این رهبر هم به کنار، توی شعام میشینیم با پزشکیان و دیگر اعضاء دولتش رای میدیم به سازش ، به تفاهمنامه به هر شکل و کیفیتی ، به گشودن برگ برنده تنگه هرمز و اورانیم ۶۰٪ و... یعنی سنگر لانچرهای موشکی رو از بچه های هوافضا میگیریم و بچای بازدارندگی نظامی هرچی بخواند میدیم با بقیه اش توی کازینوهای ترامپ در سواحل شمال میرقصیم! زهی خیال باطل، مردم مبعوث شده با شهادت و خون امام خامنه ای به حسابتان خواهند رسید . دوستان هوشیار باشیم فریب ماله کشان بظاهر خودی را نخوریم ما فقط پیرامون رهنمود هتی امام مجتبی خامنه ای وحدت داریم ولاغیر... ✍علی علی زاده -----------🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا