eitaa logo
برای وطن🇮🇷برای ایران
939 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
7.6هزار ویدیو
45 فایل
صدای میدان در جنگ رسانه ها لینک کانال: https://eitaa.com/b_vatan نظرات و انتقادات👇 @moghavemat_57
مشاهده در ایتا
دانلود
خواست مردم در شب ۱۱۶ حضور در خیابان .🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
تصویر ثبت شده از حمله شدید ساعتی پیش اسرائیل به نبطیه در جنوب لبنان🔻 برای وطن🇮🇷برای ایران
وضعیت و واقعیت فعلی آتش بس در لبنان؛ ۱. آتش‌بس نشکسته، فقط نقض می‌شود اسرائیل مدام آتش‌بس را نقض می‌کند، اما حزب‌الله و ایران ترجیح می‌دهند این توافق کلا از بین نرود تا جنگ تمام‌عیار تازه‌ای شروع نشود. ۲. مماشات ایران، یک تاکتیک حساب‌شده است ایران به‌جای واکنش نظامی فوری و پرهزینه، این قضیه را به ابزار فشار در مذاکرات با آمریکا تبدیل کرده تا با تهدید به پاسخ، اسرائیل را در چارچوب جدیدی محدود کند و هم‌زمان از متحد خود (حزب‌الله) دفاع نماید. خلاصه‌ اینکه: ایران پاسخ فوری نمی‌دهد تا هم جنگ بزرگ نشود و هم در مذاکرات با آمریکا امتیاز بگیرد. ✍️علی علی زاده برای وطن🇮🇷برای ایران
گزارش ویژه؛ در مذاکرات زوریخ چه گذشت؟ روایت مشاور قالیباف از گفتگوهای سوئیس ✍🏻 مهدی محمدی مأموریت اصلی این دور از مذاکرات، پیگیری ۵ شرط علنی رهبر انقلاب بود؛ نه شروط ده‌گانه قبلی. این شروط دقیقاً همان مواردی است که در بند ۱۳ تفاهم اسلام‌آباد آمده و حالا پیش‌شرط ورود به مراحل بعدی است. 🔹 ۱. لبنان (اولویت اول) هدف اصلی سفر، توقف عملیات نظامی در لبنان بود که با موفقیت محقق شد. تأکید کردیم بدون توقف در لبنان، هیچ بحث دیگری ممکن نیست. - این توقف را موقتی می‌دانیم، اما راهبرد ما خریدن زمان برای تقویت حزب‌الله است. - نهادی برای «کاهش منازعه» با حضور ایران، آمریکا و لبنان تشکیل می‌شود. - هر لحظه که حزب‌الله بگوید توافق کارایی ندارد، ما بدون تردید از آن خارج می‌شویم. 🔹 ۲. آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده توافق با قطر امضا شده و جلسات کارشناسی در جریان است. - تکذیب قوی ادعای ونس؛ این پول در اختیار کامل بانک مرکزی است و هیچ محدودیتی برای هزینه در غذا، دارو یا خرید از هر کشوری (حتی غیرآمریکایی و ارزان‌تر) ندارد. تا واریز کامل، قدمی جلوتر نمی‌رویم. 🔹 ۳. تعلیق تحریم‌های نفتی به مدت ۶۰ روز (قابل تمدید)، تحریم‌های نفت و پتروشیمی تعلیق می‌شود. ایران می‌تواند به هر میزان و به هر مقصدی نفت بفروشد و پول آن را وارد کشور کند. زیر بار هیچ چیز کمتر از این نمی‌رویم. 🔹 ۴. لغو محاصره دریایی برخلاف تفاهم اسلام‌آباد (۳۰ روزه)، این اقدام فوراً اجرا شد و نفتکش‌ها در حال تردد هستند. فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال فرمول‌های نظامی برای مقابله پایدار با محاصره‌های آینده هستیم. 🔹 ۵. تنگه هرمز تردد آزاد به مدت ۶۰ روز تضمین شد، اما از روز ۶۱ به بعد، ایران و عمان خدمات دریایی (امنیتی، ناوبری و زیست‌محیطی) را به کشتی‌ها می‌فروشند. این یعنی درآمد پایدار از تنگه هرمز بدون دریافت عوارض مصطلح بین‌المللی! یک دستاورد بزرگ. 🔸 نکته پایانی دشمن دچار تزلزل راهبردی شده و موقتاً مجبور به امتیاز است. این موفقیت، حاصل مذاکره نیست؛ حاصل جان‌فشانی پاسداران و ارتشیان ماست. - دروغ‌پراکنی دشمن (مانند پذیرش بازرسی یا محدودیت در هزینه‌کرد پول) را قویاً تکذیب می‌کنیم. - در زوریخ کوچک‌ترین امتیازی داده نشد و برگه‌های اصلی همچنان در دست ماست. این تازه قدم
در تنگه هرمز به دنبال چه هستیم؟ ✍🏻 مهدی محمدی تحولات تنگه هرمز در ساعات اخیر شتاب گرفته و به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک ابعاد تازه‌ای پیدا کند. چهار اصل راهبردی ایران در تنگه هرمز این اصول، ستون‌های سیاست ما در جنگ، مذاکره، توافق و اجرا هستند و از آنها عدول نخواهیم کرد: 🔹۱. عدم بازگشت به وضعیت سابق تنگه هرمز هرگز به شرایط پیش از جنگ رمضان بازنخواهد گشت. دنیا تغییر کرده، ما تغییر کرده‌ایم و به ارزش واقعی این آبراه پی برده‌ایم. خیال بازگشت به مناسبات گذشته، خامی بیش نیست. 🔹۲. درآمدزایی برای ایران تنگه باید برای ایران درآمد داشته باشد. نامش هرچه باشد (عوارض، خرید خدمات یا هر عنوان دیگر) فرقی ندارد. اصل، الزام شناورها به پرداخت است. عمان اگر مشارکت کند، استقبال می‌کنیم؛ در غیر این صورت، مستقلاً عمل خواهیم کرد. 🔹۳. اعمال حاکمیت کامل همان‌طور که در یادداشت تفاهم تحت عنوان «ترتیبات ایرانی» ثبت شده، اعمال حاکمیت یعنی: · تأمین درآمد · عبور بی‌ضرر (تشخیص با ماست) · تعیین مسیر تردد (هیچ شناوری هرجا خواست نمی‌رود) 🔹۴. حفظ ابدی برگ بستن تنگه ما حق بستن تنگه را در هر لحظه که اراده کنیم، برای خود محفوظ نگه می‌داریم و اجازه نمی‌دهیم هیچ روشی (نظامی یا سیاسی) این حق را از ما سلب کند. درباره توافق با عمان و درآمدزایی هدف از توافق با عمان، کم‌هزینه‌ترین مسیر برای جهانی‌کردن سیادت ایران بود. وقتی ایران و عمان به تفاهم برسند، ورود دیگران بی‌معناست. اما اگر این مسیر بسته شود، قدرت ما برای اعمال یک‌طرفه حاکمیت، ذره‌ای کم نشده است. نام مهم نیست، محتوا مهم است چه اسمش را عوارض بگذارند، چه خدمات امنیتی و ناوبری؛ در هیچ‌جای دنیا خدمات مجانی نیست. رویدادهای ۲۴ ساعت گذشته ما تنگه را به‌صورت محدود و تحت ترتیبات خود گشودیم تا تضمینی برای عمل طرف مقابل به چهار تعهد اصلی باشد: 🔸تعلیق تحریم‌های نفتی 🔸رفع محاصره 🔸آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده 🔸آتش‌بس کامل در لبنان آمریکایی‌ها تلاش کردند با ایجاد یک کریدور جنوبی، قدرت ما را دور بزنند. اما ما هشدار دادیم که هر مسیری جز مسیر ایران، ناامن است. چند شناور که گوش نکردند، تنبیه شدند و بقیه به خلیج فارس بازگشتند. تفاوت ما با گذشته این است که این بار ابزار قدرت از دستمان خارج نشده است. جمع‌بندی راهبردی اگر طرف مقابل زیر تعهداتش بزند، به نقطه صفر برمی‌گردیم و چیزی از دست نداده‌ایم، چون قدرت ما در تنگه دست‌نخورده است. اما اگر این رویه تثبیت شود، ایران پس از دهه‌ها، ژئوپلیتیک تنگه هرمز را تغییر داده، کشتی‌ها را به مسیر خود آورده و درآمد پایدار کسب خواهد کرد. این، نشانه روشنِ یک پیروزی راهبردی است.
در راستای فرمایشات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی...🔻
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینست شعار مردمان مبعوث لعنت به هرچی خائن، لعنت به هرچی دیوث و...منحوس؛ و...منجوس برای وطن🇮🇷برای ایران
هم‌گرایی در هدف‌گیری/ راز عصبانیت دو طیف از این روزها صحنه‌ای عجیب در فضای رسانه‌ای کشور رقم خورده است؛ صحنه‌ای که در آن، دو طیف کاملاً متضاد و حتی دشمنِ یکدیگر، هم‌ صدا تیرهای انتقاد و فحاشی خود را به سمت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نشانه رفته‌اند. از یک سو معاندین، منافقین و سلطنت‌ طلبانی که هیچ گاه مشروعیت نظام را نپذیرفته‌اند و از سوی دیگر جریانی که خود را انقلابی می‌نامد و در داخل کشور فعال است. این هم‌ گرایی عجیب پرسش‌ های اساسی را به ذهن هر کنش گر سیاسی متبادر می کند که راز این عصبانیت مشترک چیست و چرا قالیباف امروز به هدف شماره یک این دو طیف تبدیل شده است؟ پاسخ را باید در یک جمله جستجو کرد عدم استعفای مسعود پزشکیان و ناکامی در شکل‌دهی به که دشمن با تمام توان دنبال می‌کرد. هر دو جریان چه آنان که در بیرون از مرزها نشسته‌ و چه اینان در داخل با پوشش انقلابی‌گری یک خواستهٔ مشترک دارند و آن استعفای پزشکیان است. آنان به خوبی محاسبه کرده‌اند که تنها با کنار رفتن از معادلهٔ قدرت می‌توانند فضای داخلی را به سمت بحران و نا آرامی سوق دهند و روایت خود را بر افکار عمومی تحمیل کنند. اما در این میان قالیباف همچون سدی محکم در برابر این سناریو عمل کرده سدی که با یک اقدام هوشمندانه، برگ برندهٔ اصلی دشمن را از او گرفته است. حضور قالیباف در رأس تیم مذاکره‌ کننده نقطهٔ عطفی بود که معادلات را به نفع نظام تغییر داد. این حضور نه یک تصمیم تشریفاتی که یک اقدام راهبردی دقیقاً به‌ موقع بود. اگر قالیباف امروز در این جایگاه نبود بدون تردید دولت با موجی از اتهامات سنگین دربارهٔ در مواجه می‌شد، رسانه‌های معاند شکاف بین قوا را بزرگنمایی می‌کردند دولت را به انفعال و عقب‌ نشینی متهم می‌ ساختند و در نهایت کمترین اثر این اتهام‌ زنی‌ها به هم ریختن خیابان و شکل‌گیری فتنه‌ای جدید بود اما قالیباف با پذیرش این مسئولیت تمام این سناریوها را نقش بر آب کرد. نکتهٔ ظریف اما مهم، این است که قالیباف با قرار گرفتن در خط مقدم مذاکرات عملاً روایت دولت را که دشمنان به شدت روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند از بین برد. امروز دیگر نمی‌توان گفت که دولت در برابر آمریکا کوتاه آمده یا امتیازهای نامشروع داده است هر چند به این گزاره ها دامن می زنند اما حضور قالیباف در رأس این تیم آن را خنثی کرده و علاوه بر آن وحدت رویه ی نظام را در موضوع تثبیت دست اوردها در میدان دیپلماسی به رخ جهانیان کشیده و نشان داد که در این‌ خصوص هیچ شکاف راهبردی بین قوا وجود ندارد. از همین رو آنچه امروز در فضای رسانه‌ای علیه قالیباف می‌گذرد، چیزی جز عکس‌ العمل عصبیِ این دو طیف شکست‌ خورده نیست. آنان به خوبی دریافته‌اند که با حضور قالیباف در رأس تیم مذاکره کننده دیگر نمی‌توانند از مذاکرات یک بسازند و خیابان را به بهانه ی دفاع از شروط به ضد خودش تبدیل و به بکشند چرا که قالیباف امروز خود عضوی از پازل مطالبه شروط رهبری ست و حضور او در رأس این تیم کارت اصلی آنان را از دستشان خارج کرده و این دقیقاً همان هوشمندی راهبردی است که نظام در مواجهه با بحران‌های چند لایه ای که دشمن طراحی کرده بود به کار گرفته تا سناریوی او را نقش بر آب کند. نتیجهٔ روشن این است که هرچه شدت حملات به بیشتر می‌شود، باید مطمئن‌تر بود که او در مسیر درستی گام بر می‌دارد و فشارها نشانه‌ای از نا امیدی جریان‌ های مخالف از تحقق اهدافشان است. قالیباف امروز نه فقط رئیس تیم مذاکره کننده بلکه نماد یکپارچگی نظام در برابر توطئه‌های دشمن و ضامن ثبات سیاسی در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی است. هوشمندی نظام در این انتخاب بار دیگر ثابت کرد که در کار زار رسانه‌ای و سیاسی، پیش‌ بینی حرکت بعدی دشمن و خنثی‌سازی آن مهم‌ تر از واکنش نشان دادن به بحران‌های پس از وقوع است. ┅
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ذوالفقار حیدری در دست او طاعتش میثاق و پیمان من است. سیدی از نسل پاک فاطمه(س) ®🌸🍃 ℊℴℴ𝒹𝒾𝓃𝒾
سالها تو هیئت‌ها چرخ هیئت رو هول میداد اما خیلی‌ها نمیدونستن ایشون سردار حاج محمود باقری باشه! کسی که بالای ۱۵ سال فرمانده موشکی هوافضای سپاه با این همه افتخارات بود. ®🌸🍃 ℊℴℴ𝒹𝒾𝓃𝒾
برای وطن🇮🇷برای ایران
هم‌گرایی در هدف‌گیری/ راز عصبانیت دو طیف از #قالیباف این روزها صحنه‌ای عجیب در فضای رسانه‌ای کشور
❌️ریاکاری به نام وفاق؛ یا عملیات روانیِ مهدی محمدی مشاور راهبردی آقای قالیباف ؟❌️ این یادداشت آقای محمدی نه یک تحلیل، که یک بیانیه‌ی عملیات روانیِ درجه‌چند است که در آن، هر وجدان بیداری به ناحق به اردوگاه «معاندین بیرونی» و هر عقل سلیمی به جرگه‌ی «انقلابیون بی‌خرد» تبعید می‌شود. این روش کهنه‌ی برچسب‌زنی، نه مغالطه که اهانتِ آشکار به شعور مخاطب است. اما بپذیریم که ملاک، شدت حملات باشد؛ پس اگر کسی به خیابان‌کشی بپردازد، باید محبوب‌ترین چهره‌ی تاریخ لقب بگیرد؟ این استدلالِ مسخره آنقدر لرزان است که فقط برای توجیه اشتباهاتِ یک جناح خاص به کار می‌آید؛ وگرنه، قضیه را که وارونه کنید، خودشان اولین کسانی هستند که فریاد «توطئه» سر می‌دهند. تعطیلیِ خودکامه‌ی مجلس؛ توهین به ۲۹۰ نماینده آقای مشاور با وقاحت تمام، تعطیلیِ بیش از ۶۰ روزه‌ی صحن علنی را یک اقدام عادی جلوه می‌دهد. این یعنی چه؟ یعنی حبسِ خانگیِ نمایندگان ملت به دستورِ یک نفر! تعداد زیادی از نمایندگان مردم پرده از این رسوایی برداشتند و فریاد زدند که این تعطیلی «کذبِ محض» و بر اساس «خواستِ شخصی» قالیباف است. مگر نه اینکه بنا بود مجلس، خانه‌ی ملت باشد؟ حالا این خانه به دستور رئیس‌اش، به روی صاحبانِ اصلی‌اش بسته شده تا مبادا صدای مخالفِ مذاکرات به گوش برسد. این یعنی استبدادِ رأی در لباسِ ریاست؛ یعنی یک نفر با یک امضا، نفسِ دموکراسیِ حداقلی را هم از مجلس می‌گیرد. آقای محمدی! وفاق را با «چوبِ سکوت» معنی نکنید؛ سکوتِ اجباری، نه وفاق که ذلتِ تحمیلی است. بازیِ مبتذل با الفاظ؛ یا شارلاتانیسم سیاسی؟ در یک پاراگراف، دم از «همگرایی» و «وحدتِ رویه» می‌زنند، و در پاراگرافِ بعد، توافق را «تاکتیکِ فریبنده» برای خریدِ زمان معرفی می‌کنند. این یعنی چه؟ یعنی شما مُخ ملت را به کار بگیرید؟ اگر مذاکره، یک نیرنگِ صرف است و به آمریکا آفتابِ اعتماد نمی‌تابد، پس چرا برای این نیرنگ، مجلسِ کشور را تعطیل و تمام ساختارِ سیاسی را به صف کرده‌اید؟ مگر قرار نیست سرنوشتِ نبرد را خودتان تعیین کنید؟ این دو دوزه بازیِ عریان، نشان می‌دهد که پروژه‌ی آقای محمدی چیزی جز ماله کشی بر یک تصمیمِ شتابزده نیست. گویا می‌خواهند با این حقه‌بازیِ کودکانه، هم دلِ انقلابیون را به دست آورند و هم برای عقب‌نشینی‌های خودشان چترِ «تاکتیک» درست کنند. این یعنی سیاستِ «همه‌چیز برای خودمان، هیچ‌چیز برای حقیقت». حرف آخر: منتقد، خائن نیست؛ خائن، کسی است که خانه‌ی ملت را می‌بندد یادداشت آقای محمدی، یک لایی‌ کشیدن ناشیانه برای پوشاندنِ یک اقدامِ غیرقانونی است. به خودشان اجازه ندهند هر نقدِ حق‌طلبانه‌ای را به «فتنه‌گری» و «همدستی با دشمن» متهم کنند. منتقدانِ فعلی، نه دشمنِ نظام که خود جان و روحِ نظام و دغدغه‌مندترین سربازانِ شفافیت هستند. اگر بناست با صدایِ منتقد اینگونه برخورد شود، پس دیگر نامِ اهلِ «وفاق» بودن را بر سرِ زبان نیاورید. این رفتار، یعنی دیکتاتوریِ اقلیت بر اراده‌ی جمعی؛ یعنی اهانت به خونِ شهدایی که برای عزتِ این مجلس و این نظام جان دادند. به جای نوشتنِ بیانیه‌های مغشوش، بروید پاسخگویِ تعطیلیِ غیرقانونی و اتهامِ دروغ‌پردازی خود باشید آنجا که امر امام جامعه را بر زمین نهاده و تمرد کردید . ورّاجیِ سیاسی، جایِ پاسخگویی را نمی‌گیرد. ✍علی علی زاده برای وطن🇮🇷برای ایران