eitaa logo
برای وطن🇮🇷برای ایران
956 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.6هزار ویدیو
45 فایل
صدای میدان در جنگ رسانه ها لینک کانال: https://eitaa.com/b_vatan نظرات و انتقادات👇 @moghavemat_57
مشاهده در ایتا
دانلود
برای وطن🇮🇷برای ایران
بانه؛ شلیک به یک ایست بازرسی یا آزمون یک تشکیلات تازه‌ی آشوب؟ 🔹 حمله دیشب به یک ایست بازرسی در با
«بانه»؛ بهانه ای برای بستنِ دهانِ منتقدان وفاق تکنوکراتها و لیبرالها؟ برادر، یادداشتت را خواندم. دیشب در بانه خون ریخته شد و امروز تو از این خون، پلی ساختی به سویِ یک هدفِ سیاسیِ قدیمی: متهم کردنِ جریانِ انقلابی در میدان که بدستور امام سید مجتبی بیش از ۱۱۸ شب است برای حفظ نظام میدان‌داری می کند، به ایجادِ شکاف و همکاریِ پنهان با دشمن. اتفاقاتِ امنیتی تلخ اند، اما بهرهبرداریِ سیاسی از آنها، تلختر است. ۱. اشتباه گرفتنِ نقد با تروریسم تو مدعی میشوی که «رفیق انقلابی، یقهیِ رفیق انقلابی را گرفته» و این زمینه سازِ ناامنی میشود. اما سوال این است: آیا نقدِ یک جریانِ سیاسی با نام وفاق ، دقیقاً همان چیزی است که دشمن از آن به عنوان «شکاف» استفاده میکند، یا تو داری نقدِ به حق را با تروریسمِ مسلحانه در یک ترازو میسنجی تا صدایِ مخالف را خفه کنی؟ پیش فرضِ غیرقابلِ اثباتِ یادداشتِ تو این است: هرگونه انتقاد از سیاستهایِ جاری وفاق، معادلِ تضعیفِ پشتِ جبهه در برابرِ آمریکاست. این، همان تکنیکِ همیشگیِ جریانِ وفاق تکنوکرات‌ها و لیبرالهای سازشکار است : دشمنِ بیرونی را بزرگنمایی کن تا نقدِ درونی را غیرمیهنی جلوه دهی. ۲. علت و معلول را قاطی نکنیم دشمن از شکافها وارد میشود، درست. اما مگر دشمن از شکافِ بینِ «مطالبه گرِ انقلابی مبعوث» و « سازشکاران غربگرا» وارد میشود، یا اینکه خودِ وضعیتِ ناکارآمدی سیاسی اقتصادی و اعتماد به دشمن ، بزرگترین شکاف را در ذهنِ مردم ایجاد کرده است؟ ناامنیِ خلق شده توسطِ گروهکهایِ تروریستی، ریشه در تحریکاتِ بیرونی دارد، اما بهانه یِ دستِ دشمن برایِ گسترشِ ناامنی، نارضایتیِ انباشته شده یِ درونی از سیاستهایِ ناکارآمد است. اگر واقعاً دغدغه یِ وحدت داری، ابتدا به نقدِ سیاستهایی بپرداز که خوراکِ نارضایتی را برایِ دشمن فراهم میکند، نه اینکه زبانِ دلسوزانِ انقلاب اسلامی را با انگِ «یقه گیری» ببندی. ۳. تعریفِ سلیقه ای از «مطالبه» و «یقه گیری» تو میگویی «مطالبه دست مذاکره کننده را پر میکند»، اما بلافاصله نتیجه میگیری که «یقه گیری» این سرمایه را میسوزاند. این یعنی تعریفِ «یقه گیری» را خودت تعیین میکنی. هر انتقادی که از خطِّ تو خارج باشد، میشود «یقه گیریِ خائنانه»؛ و هر آنچه در حمایت ازجریان فکری وفاق باشد، میشود «مطالبه گریِ انقلابی». این، نه علمِ سیاست است، نه منطقِ گفتگو؛ این، دیکتاتوریِ تعریفِ واژگان به نفعِ یک جریانِ خاص است. ۴. وحدتِ تحمیلی یا وحدتِ اصیل؟ بهترین راه برایِ خنثی کردنِ توطئه یِ دشمن چیست؟ به زعمِ شما، وحدت کورکورانه و سکوت موجب انسجام در برابر دشمن است . اما یک تحلیلِ سیاسیِ واقعگرا میگوید: قویترین پاسدارِ امنیتِ ملی، جامعه ای است که انتقادپذیر باشد، نقدِ درونی را بپذیرد و با اصلاحِ نقاطِ کورِ خود، جلویِ بهانه جوییِ دشمن را بگیرد. نه اینکه با سرکوبِ صداها، خود را به خوابِ وحدتِ تحمیلی بزند. در پایان، این جمله یِ کلیدیِ یادداشتِ تو را با هم مرور کنیم: «دریغا که از همین اکنون، چشم انداز تلخی از چشم انداز این نزاع میتوان دید.» آری، چشم انداز تلخ است؛ اما نه از «نزاعِ» منتقدان با قدرت، که از فضاسازیِ امنیتیِ پس از هر حادثه برایِ بستنِ دهانِ منتقدانِ دلسوز. دشمنِ واقعی، آن رفیقِ یقه گیری نیست که تو از او میترسی، و نه آن لیبرالِ غربگرایی که میخواهی مردم مبعوث را از انتقاد عملکردش بازداری. دشمنِ واقعی، سیاستِ دوگانه ای است که اجازه میدهد تا وقتی به نفعِ توست انتقاد کنند، اما وقتی نوبت به نقدِ کارنامه ات رسید، فریاد بزنی «دشمن از شکافها وارد میشود!» سرمان را زیر برف نکنیم‌، این، آزمونِ واقعیِ تشکیلاتِ آشوب نیست. این، آزمونِ صداقتِ سیاسیِ نویسنده مقاله و طیف فکری که به آن وابسته است هست. ✍️علی علی زادهبرای وطن🇮🇷برای ایران
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
وفاق میدونی یعنی چه؟ یعنی یا حرفی ک ما میزنیم رو قبول میکنی، یا همه رو میریزیم سرت! برای وطن🇮🇷برای ایران
مجتبی زارعی نماینده وفاقی مجلس یه توییت زده و نوشته یه عده دارن به ما پیام میدن و فشار میارن و این حرفا منتها توی اسکرین‌شاتی که گذاشته حواسش نبوده که رنگ پیام سبزه! تو پیامرسان بله پیامی رو که خودت میفرستی رو سبز نشون میده و پیامی رو که یکی دیگه برات میفرسته رو سفید نشون میده😂 برای وطن🇮🇷برای ایران
آتش‌بس یا سراب امنیت؟ تأملی بر تناقض تفاهم و تجاوز در روزهایی که از تفاهم‌نامه‌ی آتش‌بس با آمریکا می‌گذرد، وقایع میدانی روایتی دیگر را بر زبان می‌رانند. در جنوب لبنان هر روز با نقض آشکار آتش‌بس و آخرین بار شهادت شش تن از اعضای حزب‌الله همراه بوده، و نیز حملات بامداد جمعه به جزیره‌ی سیریک و قشم، پرسشی بنیادین را پیش روی نخبگان و تحلیلگران قرار می‌دهد: آیا این تفاهم، پیمانی برای صلح است یا اهرمی برای تعرض؟ ارتش آمریکا حملات خود را «پاسخ به اقدامات ایران» در تنگه‌ی هرمز عنوان کرده و جنگنده‌هایش چهار سایت ایرانی در امتداد این آبراه استراتژیک را هدف قرار داده‌اند. انفجارها در سیریک و اصابت به دکل مخابراتی در قشم، نشان داد که مرزهای هوایی و خاکی کشور در سایه‌ی همان توافقی نقض می‌شود که قرار بود تنش‌ها را فروبنشاند. از منظر حقوقی و سیاسی، آتش‌بسی که نتواند از تمامیت ارضی و امنیت ملی صیانت کند، نه یک توافق، که سندی برای تداوم تجاوز است. هنگامی که تفاهم‌نامه نه تنها جلوی تعرض را نمی‌گیرد، بلکه به تعبیری «میدان را برای اقدام نظامیِ حساب‌شده‌ی طرف مقابل هموار می‌سازد»، دیگر نمی‌توان آن را دستاورد دیپلماتیک نامید. این دقیقاً همان وضعیتی است که در آن «حقوق ملت و مقاومت لگدمال می‌شود» و آتش‌بس به «ذلت و خواری» بدل می‌گردد. نکته‌ی تأمل‌برانگیزتر، انفعال یا سکوت در قبال این نقض‌هاست. هرگونه مماشات با تعرضی که در پوشش دیپلماسی رخ می‌دهد، پیام اشتباهی به دشمن می‌فرستد و می‌تواند زمینه‌ساز تعرضات بعدی شود. تاریخ معاصر ایران نشان داده که عزت ملی و امنیت پایدار، تنها در سایه‌ی بازدارندگی قوی و دفاع از حق‌قلمرو حاصل شده است، نه در پناه تفاهم‌هایی که یک‌سویه نقض می‌شوند. نتیجه‌گیری: جامعه‌ی مردم مبعوث شده، به عنوان ناظران و تحلیلگران عرصه‌ی قدرت، وظیفه دارند با نگاه نقادانه، هزینه‌های چنین توافقاتی را برشمارند و هشدار دهند که آتش‌بسی که در سایه‌ی آن به کشور تعرض شود، از مشروعیت اخلاقی و سیاسی ساقط است. هیچ انسان غیرتمندی، زیربار ذلتی که به نام صلح بر ملت تحمیل می‌شود، نخواهد رفت؛ و مسئولین و سران قوا و مشاورانشان نیز نباید اجازه دهند این روند، با سکوت یا تحلیل‌های سطحی، عادی‌سازی شود. ✍️علی علی زاده برای وطن🇮🇷برای ایران
⭕️ فوری | حالا فهمیدید چرا سه سال است شریان های حیاتی رژیم صهیونیستی در منطقه دست نخورده اند.. 🔻 علی رغم فرمان امام شهید با شروع طوفان الاقصی عمده ماشین جنگی اسرائیل سوخت آن توسط رژیم باکو تامین میشود 👈چون رژیم صهیونیستی باکو در محاسبات مسئولان ارشد، در کنار ایران است...😊🙄
🚨 حزب‌الله قیچی شد! 🔥 ستون‌کشی سنگین داعش در مرز لبنان ✍ داعشی‌های سابق و کراواتی، به فرموده‌ی حاکم ، در یک ستون‌کشی بزرگ نظامی به مرزهای شمالشرقی، شرقی و جنوبشرقی لبنان اعزام شدند تا فشار به برای خلع سلاح و فشار به شیعیان برای آوارگی از خاک لبنان افزایش یابد! ‼️ از ساعات گذشته، تروریست‌های هیئت تحریرالشام (HTŞ) حاکم بر دمشق وابسته به ، تحرکات نظامی و ظرفیت‌های خود را در امتداد مرزهای افزایش داده و اعزام نیرو و تجهیزات به نقاط راهبردی را تشدید کرده‌اند. این تحرکات در مناطقی از جمله حومه غربی ، حومه و استان که در امتداد مرز لبنان قرار دارند، افزایش یافته. در این گزارش آمده که انتقال نیرو و تجهیزات به‌طور ویژه در منطقه ، تلکلخ، زبدانی و روستاهای مرزی جرود قلمون متمرکز شده ✍ چه کنیم که نفهمیدند وقتی را از دست دادیم، حمله هوایی به ایران قطعی شد. و چه کنیم که نمی‌فهمند هر حمله‌ای به از سوی هر طرفی، چه اسرائیل و رژیم و چه دولت جوزف عون - نواف سلام به نیابت از آمریکا، است! ✍ چه کنیم که قرار بود طبق آقای پزشکیان با ترامپ، از روز اول، اسرائیل از کل عقب‌نشینی کند و نکرد و آقایان به روی مبارک نمی‌آورند که حزب‌الله در چهل روز جنگ، عالی بود اما در ۷۷ روز تنها جنگیدن و ، آسیب دید! لعنت خدا بر اسرائیل و مهره‌های # نعیم قاسم ، امروز ما عاشورائی مبارزه می کنیم ، عاشورا
🔴منبع ایرانی: ‼️مذاکره‌کنندگان ایرانی در حال بررسی لغو مذاکرات فنی در سوئیس پس از حمله صبح زود آمریکا به سیریک - در جنوب ایران هستند. آنها معتقدند باید به نقض آشکار ماده ۱ یادداشت تفاهم با توقف مذاکرات پاسخ داده شود. ✍😐 درحال بررسی هستن هنوز ... ،، منتظر پاسخ ترامپ هستند ،،، ترامپ : این حملات کارهای عادی ماست ، آتش بس را نقض نمی کنه ،
از عاشورای کربلا تا عاشورای ایران... خودتان قضاوت کنید...