eitaa logo
برای وطن🇮🇷برای ایران
955 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
7.6هزار ویدیو
45 فایل
صدای میدان در جنگ رسانه ها لینک کانال: https://eitaa.com/b_vatan نظرات و انتقادات👇 @moghavemat_57
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
وفاق میدونی یعنی چه؟ یعنی یا حرفی ک ما میزنیم رو قبول میکنی، یا همه رو میریزیم سرت! برای وطن🇮🇷برای ایران
مجتبی زارعی نماینده وفاقی مجلس یه توییت زده و نوشته یه عده دارن به ما پیام میدن و فشار میارن و این حرفا منتها توی اسکرین‌شاتی که گذاشته حواسش نبوده که رنگ پیام سبزه! تو پیامرسان بله پیامی رو که خودت میفرستی رو سبز نشون میده و پیامی رو که یکی دیگه برات میفرسته رو سفید نشون میده😂 برای وطن🇮🇷برای ایران
آتش‌بس یا سراب امنیت؟ تأملی بر تناقض تفاهم و تجاوز در روزهایی که از تفاهم‌نامه‌ی آتش‌بس با آمریکا می‌گذرد، وقایع میدانی روایتی دیگر را بر زبان می‌رانند. در جنوب لبنان هر روز با نقض آشکار آتش‌بس و آخرین بار شهادت شش تن از اعضای حزب‌الله همراه بوده، و نیز حملات بامداد جمعه به جزیره‌ی سیریک و قشم، پرسشی بنیادین را پیش روی نخبگان و تحلیلگران قرار می‌دهد: آیا این تفاهم، پیمانی برای صلح است یا اهرمی برای تعرض؟ ارتش آمریکا حملات خود را «پاسخ به اقدامات ایران» در تنگه‌ی هرمز عنوان کرده و جنگنده‌هایش چهار سایت ایرانی در امتداد این آبراه استراتژیک را هدف قرار داده‌اند. انفجارها در سیریک و اصابت به دکل مخابراتی در قشم، نشان داد که مرزهای هوایی و خاکی کشور در سایه‌ی همان توافقی نقض می‌شود که قرار بود تنش‌ها را فروبنشاند. از منظر حقوقی و سیاسی، آتش‌بسی که نتواند از تمامیت ارضی و امنیت ملی صیانت کند، نه یک توافق، که سندی برای تداوم تجاوز است. هنگامی که تفاهم‌نامه نه تنها جلوی تعرض را نمی‌گیرد، بلکه به تعبیری «میدان را برای اقدام نظامیِ حساب‌شده‌ی طرف مقابل هموار می‌سازد»، دیگر نمی‌توان آن را دستاورد دیپلماتیک نامید. این دقیقاً همان وضعیتی است که در آن «حقوق ملت و مقاومت لگدمال می‌شود» و آتش‌بس به «ذلت و خواری» بدل می‌گردد. نکته‌ی تأمل‌برانگیزتر، انفعال یا سکوت در قبال این نقض‌هاست. هرگونه مماشات با تعرضی که در پوشش دیپلماسی رخ می‌دهد، پیام اشتباهی به دشمن می‌فرستد و می‌تواند زمینه‌ساز تعرضات بعدی شود. تاریخ معاصر ایران نشان داده که عزت ملی و امنیت پایدار، تنها در سایه‌ی بازدارندگی قوی و دفاع از حق‌قلمرو حاصل شده است، نه در پناه تفاهم‌هایی که یک‌سویه نقض می‌شوند. نتیجه‌گیری: جامعه‌ی مردم مبعوث شده، به عنوان ناظران و تحلیلگران عرصه‌ی قدرت، وظیفه دارند با نگاه نقادانه، هزینه‌های چنین توافقاتی را برشمارند و هشدار دهند که آتش‌بسی که در سایه‌ی آن به کشور تعرض شود، از مشروعیت اخلاقی و سیاسی ساقط است. هیچ انسان غیرتمندی، زیربار ذلتی که به نام صلح بر ملت تحمیل می‌شود، نخواهد رفت؛ و مسئولین و سران قوا و مشاورانشان نیز نباید اجازه دهند این روند، با سکوت یا تحلیل‌های سطحی، عادی‌سازی شود. ✍️علی علی زاده برای وطن🇮🇷برای ایران