eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: باسلام و عرض ارادت در ایتا کانالی زدیم به نام ادیان و مذاهب. ✍سلام استفاده از مطالب کانال بی قید و شرط مجاز است. درباره تبلیغات با کانون تبلیغاتی قاصدک صحبت کنید.
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۱) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خ
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۳) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خدمات‌ بهائیان‌ به‌ اسرائیل‌ نوشت‌: «امر بهائی‌ كه‌ مركز آن‌ حیفا و عكاست‌ و این‌ دو مدینه‌ زیارتگاه ‌پیروان‌ آن‌ است‌ به‌ درجه‌ای‌ از پیشرفت‌ و تقدم‌ نایل‌ گشته‌ كه‌ مقام‌ دیانت‌ جهانی‌ و بین‌المللی‌ را نموده‌ است به‌ همین‌ جهت‌ بهائیان‌ در بسیاری‌ از كشورها به‌ نفع‌ دولت ‌اسرائیل‌ جاسوسی‌ می‌كنند.» نفوذ عناصر بهائی‌ در سازمان‌ حكومتی‌ ایران‌ از زمان‌ رضاشاه‌ آغاز شد. رضاشاه‌ به‌ دلیل‌ بیگانگی‌ با پیكره‌ و سنن‌ جامعه‌ ایران‌ «كسانی‌ را در مناصب‌ مهم‌ دولتی‌ می‌گماشت‌ كه‌ مانند خود او بیگانه‌ یا معارض‌ با این‌ بافت‌ بودند. بدین‌سان‌ افراد وابسته‌ به‌ گروه‌های‌ دینی‌ خاص‌ به‌ ویژه‌ بابی‌ها و بهائی‌ها» را در اداره‌‌ دیوانسالاری‌ به‌ كار گماشت‌ كه‌ به‌ زودی‌ «به‌ قدرت‌ برتر سیاسی‌ و اقتصادی‌ ایران‌» تبدیل‌ شدند. رضاشاه ‌حتی‌ یك‌ سرگرد بهائی‌ را به‌ نام‌ اسدالله‌ صنیعی‌، آجودان‌ مخصوص‌ ولیعهد قرار داد. صنیعی‌ بعداً به‌ درجه‌‌ سپهبدی‌ رسید و مشاغل‌ حساسی‌ را به‌دست‌ آورد. نفوذ و قدرت‌ بهائیان‌ بعد از سقوط‌ رضاشاه‌ موجب‌ واكنش‌ آیت‌الله‌ بروجردی‌ گردید. آیت‌الله‌ بروجردی‌ با حمایت‌ از سخنرانی‌های‌ كوبنده‌‌ آقای‌ فلسفی‌ كه‌ از رادیو پخش‌ می‌شد، حركت‌هایی‌ علیه‌ بهائیان‌ آغاز كرد كه‌ با حمایت‌ محمدرضاشاه‌ از بهائیان‌ حركت‌ ضدبهائی‌ او عقیم‌ ماند. بهائیان‌ چنان‌ در اركان‌ حكومت‌ نفوذ یافته‌ بودند كه‌ حتی‌ پزشك‌ مخصوص‌ شاه‌ یك ‌افسر بهائی‌ به‌نام‌ سپهبد عبدالكریم‌ ایادی‌ بود. ایادی‌ چنان‌ مورد توجه‌ دربار بود كه‌ هرروز به‌ دربار می‌رفت‌ و از ثریا، ملكه‌‌ ایران‌، دیدن‌ می‌كرد. به‌ گفته‌‌ ملكه‌: «لبخندهایش‌ بیش‌ از همه‌‌ درمان‌ها ارزش‌ داشت‌. هنگامی‌ كه‌ مبارزات‌ روحانیت‌ علیه ‌بهائیت‌ به‌ اوج‌ رسید دیگر به‌ دیدن‌ ثریا نرفت‌. ثریا بسیار «نگران‌» شد و موضوع‌ را از شاه‌ جویا شد، شاه‌ گفت‌: «دكتر ایادی‌ در یك‌ خانواده‌‌ بهائی‌ به‌ دنیا آمده‌ و این‌ روزها بزرگ‌ترین‌ مجتهد تهران‌، مردم‌ را علیه‌ این‌ گروه‌ مذهبی‌ برانگیخته‌ است‌. بهتر است‌ فعلاً در دربار آفتابی‌ نشود». پس‌ از فروكشی‌ شورش‌ علیه‌ بهائیان‌، ایادی‌ از ایتالیا به‌ دربار ایران‌ بازگشت‌ و به‌ عنوان‌ پرقدرت‌ترین‌ عنصر سیاست‌ ایران‌ درآمد تا جایی‌ كه‌ ارتشبد فردوست‌، یار شاه‌، می‌نویسد:«می‌توان‌ كتابی‌ نوشت‌ كه‌ آیا ایادی‌ بهائی‌ بر ایران‌ سلطنت‌ می‌كرد یا محمدرضا پهلوی‌؟» بهائیان‌ در اثر حمایت‌های‌ رژیم‌ در مدت‌ كوتاهی‌ چنان‌ از رشد سریع‌ و نفوذ در اركان‌ حكومت‌ برخوردار شدند كه‌ طبق‌ گزارشی‌ كه‌ ساواك‌ در سال‌ ۵۱ تهیه‌ كرده‌ است‌، اسامی‌ ۱۱۲ نفر از افسران‌ شاغل‌ در مراكز حساس‌ ارتش‌، شهربانی‌ و ژاندارمری‌ و ۵۶ نفر كارمند عالی‌رتبه‌ از وزارت‌ تا مدیریت‌ نام‌ برده‌ شده‌ است‌. این‌ مشاغل ‌حساس‌ترین‌ پست‌ها از وزارت‌ تا ریاست‌ كتابخانه‌‌ ارتش‌ می‌باشد. بدیهی‌ است‌ كه‌ لیستی‌ كه‌ ساواك‌ تهیه‌ كرده‌ لیست‌ كاملی‌ از بهائیان‌ شاغل‌ در نیروهای‌ مسلح‌ و ادارات‌ دولتی‌ نیست‌. بهائیان‌ در مدت‌ كوتاهی‌ بعد از جریان‌ انقلاب‌ سفید پست‌های‌ حساسی‌ را به‌ اشغال ‌خود درآوردند. از جمله‌: سپهبد اسدالله‌ صنیعی‌، وزیر جنگ‌ كابینه‌‌ حسنعلی‌ منصور. امیرعباس‌ هویدا، وزیر دارایی‌ دولت‌ حسنعلی‌ منصور و نخست‌وزیر بعدی‌. منصور روحانی‌، مدیر عامل‌ سازمان‌ آب‌ تهران‌، وزیر آب‌ و برق و وزیر كشاورزی‌ در دولت‌ هویدا. لیلی‌ امیر ارجمند، رئیس‌ كتابخانه‌‌ دانشگاه‌ ملی‌، رئیس‌ كتابخانه‌‌ ملی‌ نفت‌، مشاور مخصوص‌ فرح‌، مدیر برنامه‌های‌ آموزشی‌ ولیعهد. سرلشكر پرویز خسروانی‌، معاون‌ فرماندهی‌ كل‌ ژاندارمری‌ در سال‌ ۱۳۴۳، معاون ‌نخست‌وزیر و سرپرست‌ سازمان‌ تربیت‌بدنی‌ در دوره‌ی‌ هویدا. عطاءالله‌ خسروانی‌، وزیر كار. فرخ‌رو پارسا، وزیر آموزش‌ و پرورش‌. دكتر منوچهر شاهقلی‌ وزیر بهداری‌ و پرویز ثابتی‌ معاون‌ ساواك‌. 📗عبدالله شهبازی، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، ج۳، مؤسسه‌ مطالعات و پژوهش سیاسی، ۱۳۷۹، ص ۷۸ 📗خاطرات حسین فردوست، ص ۵۶ 📗روح‌الله حسینیان، بیست سال تكاپوی اسلامی شیعی در ایران، صص۳۹۶ـ ۴۰۵ 📗ثریا اسفندیاری، كاخ تنهایی، ترجمه‌ نادعلی همدانی، ص ۱۴۷ 📗خاطرات حسین فردوست، ص ۳۰۲ 📗آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده‌ بهائیان، گزارش شماره۴۳۷۶۴/۲۰/هـ/۲۱ تاریخ ۵۱/۹/۱۴، سند شماره‌ ۱۴در صفحه‌ ۱۹۷ 💀@bahaiyat💀
🕸مقام اعلی؛ مقبره باب در حیفا👆 جسد باب و انیس که با او تیرباران شده‌بود در خندقی انداخته شد. این کار جاستین شیل نماینده وقت انگلیس در ایران را بر این داشت که در نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلستان این عمل را وحشیانه بنامد. در عین حال منابع بابی می‌گویند که جسد باب با تلاش سلیمان‌خان میلانی به تهران منتقل شده و در مکانی مخفی در امامزاده حسن دفن شد. ازلیان معتقدند جسدش در همان‌جا مانده‌است. از سوی دیگر منابع بهائی معتقدند باقی‌مانده‌های جسد با دستور بهاءالله از امامزاده حسن خارج شده و برای ۵۰ سال مخفیانه از جایی به جای دیگر برده شده و سرانجام در دامنه کوه کرمل مشرف به شهر حیفا در مقام اعلی دفن شده‌است. معتقدین به کتاب بیان (بیانی‌ها) محل دفن پیکر سید علی‌محمد شیرازی و محمدعلی زنوزی را در امامزاده معصوم تهران می‌دانند و این مکان را یکی از اماکن زیارتی خویش می‌دانند. ادوارد براون معتقد است که سلیمان خان و چند نفر از بابیان اجساد را از بیرون شهر برداشته و به تهران فرستادند. اجساد در تهران به دستور میرزا یحیی، جوانی بیست ساله که جانشین باب بوده، به امامزاده معصوم واقع در سر راه همدان، نزدیک رباط کریم منتقل شدند. بعد از ۱۷ یا ۱۸ سال بهائیان اجساد را به جایی دیگر منتقل کردند. 📗مهدی پرپنچی (۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶). «"دین ایرانی" در کوه کَرمَل». بی‌بی‌سی فارسی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۵. 📗 یک سال در میان ایرانیان (به پارسی)، ترجمهٔ منصوری، ذبیح‌الله. ایران: کانون معرفت، ص ۷۹. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️خدا را مانند نیست▪️ ــــــــــــــــــــ 📜قالَ الإِمامُ موسیٰ بْنُ جَعْفَرٍ عَلَيْهِما اَلسَّلاَمُ: إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى لاَ يُشْبِهُهُ شَيْءٌ أَيُّ فُحْشٍ أَوْ خَناً أَعْظَمُ مِنْ قَوْلِ مَنْ يَصِفُ خَالِقَ اَلْأَشْيَاءِ بِجِسْمٍ أَوْ صُورَةٍ أَوْ بِخِلْقَةٍ أَوْ بِتَحْدِيدٍ وَ أَعْضَاءٍ تَعَالَى اَللَّهُ عَنْ ذَلِكَ عُلُوّاً كَبِيراً. 📄امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداى تعالى را چيزى مانند نيست، چه دشنام و ناسزائى بزرگتر است از گفته كسى كه خالق همه چيز را به جسم يا صورت يا مخلوقش يا محدوديت و اعضاء توصيف كند خداى ازين گفتار بسيار برترى دارد. ــــــــــــــــــــ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۰۵ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️دعوت امارات از فرقه ضاله بهائیـــــــــــــــــت 🔹بانی دوگال به عنوان رهبر مذهبی! در اجلاس آب و هوائی که ۱۵ و ۱۶ آبان در امارات متحده عربی برگزار شد، حضور داشته است. 🔸نشست فوق مقدمه‌ای است برای کنفرانس تغییرات اقلیمی (COP28) که قرار است در ۹ الی ۲۱ آذر در امارات برگزار شود. ♦️دعوت امارات از نماینده بهائی و قبول فرقه ضاله بهائیت به عنوان یک دین توسط مقامات این کشور جای تامل دارد. 🔺از دیگر مسائل قابل توجه در نشست فوق حضور خاخام‌های حامی رژیم صهیونیستی و همچنین عدم اشاره به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه بود. 🔻در حالی که رژیم اشغالگر قدس علاوه‌ بر جنایات انسانی، با استفاده از مهمات نامتعارف مانند فسفر سفید محیط زیست را نیز نابود می‌کند. 💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۱) پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یكی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خ
🔹ارتباط بهائیان و صهیونیسم (۴) بهائیان‌ در مدت‌ كوتاهی‌ چنان‌ رشد كردند و مشاغل‌ حساس‌ را به‌ اشغال‌ خود در آوردند كه‌ در كابینه‌‌ هویدا ۹ وزیر بهائی‌ راه‌ یافت‌. آنها علاوه‌ بر اشغال‌ پست‌های‌ حساس‌ نظامی‌ و سیاسی‌ بر بسیاری‌ از منابع‌ اقتصادی ‌نیز تسلط‌ یافتند. هژبر یزدانی‌ سرمایه‌دار معروف‌ بهائی‌ و صاحب‌ سهام‌ بانك‌ ایرانیان‌ و بانك‌ توسعه‌‌ كشاورزی‌ و ثابت‌ پاسال‌ یكی‌ از سرمایه‌داران‌ بزرگ‌ ایران‌ بهائی‌ بود. كلیه‌‌ سهامداران‌ شركت‌ زمزم‌ (پپسی‌ كولا) بهائی‌ بودند. حتی‌ مراكز فرهنگی‌ مانند تلویزیون‌ ایران‌ توسط‌ حبیب‌الله‌ ثابت‌ پاسال‌ اداره‌ می‌شد. شاه‌ چنان‌ در حمایت‌ از بهائیان‌ كوشید كه‌ بهائیان‌ مدعی‌ بودند:«كارهایی‌ كه‌ اكنون‌ (سال‌ ۴۸) به‌دست‌ اعلیحضرت‌ همایون‌ شاهنشاه‌ آریامهر صورت‌ می‌گیرد، هیچ‌ كدامش‌ روی‌ اصول‌ دین‌ اسلام‌ نیست‌؛ زیرا خود شاه‌ به‌ تمام‌ دستورات‌ بهائی‌ آشنایی‌ دارد».[۱] بهائیان‌ نه‌ تنها مورد حمایت‌ رژیم‌‌شاه‌ بودند بلكه‌ به‌ گفته‌‌ سپهبد اسدالله‌ صنیعی‌ «حتی‌ رئیس‌جمهور آمریكا، جانسون‌، مرتب‌ به‌ احبای‌ ایران‌ تبریك‌ می‌گوید». [۲] بهائیان‌ ایران‌ مانند سایر بهائیان‌ جهان‌، جاسوسی‌ برای‌ اسرائیل‌ را یك‌ وظیفه‌‌ افتخارآمیز می‌دانستند. آنها از پیروزی‌ اسرائیل‌ به‌ وجد آمده‌ بودند و رسماً می‌گفتند: «دولت‌ اسرائیل‌ در جنگ‌ سال‌ ۴۶ و ۴۷ قهرمان‌ جهان‌ شناخته‌ شده‌. ما جامعه‌‌ بهائیت‌ فعالیت‌ این‌ قوم‌ عزیز یهود را ستایش‌ می‌كنیم‌... پیشرفت‌ و ترقی‌ ما بهائیان‌ این‌ است‌ كه‌ در هر اداره‌‌ ایران‌ و تمام‌ وزارتخانه‌ها یك‌ جاسوس‌ داریم‌ و هفته‌ای‌ یك‌ بار كه‌ طرح‌های‌ تهیه‌ شده‌ به‌ وسیله‌‌ دولت‌ كه‌ به‌ عرض‌ شاهنشاه‌ آریامهر می‌رسد، گزارش‌هایی ‌در زمینه‌‌ طرح‌ به‌ محفل‌های‌ روحانی‌ بهائی‌ می‌رسد».[۳] بر مبنای‌ همین‌ اخبار ساواك‌ نیز گزارش‌ می‌دهد كه‌ «با توجه‌ به‌ اینكه دولت‌ اسرائیل‌ در سال‌ ۱۹۷۲ فرقه‌‌ بهائی‌ را به‌عنوان‌ یك‌ مذهب‌ به‌ رسمیت‌ شناخته‌ است‌، به‌ نظر می‌رسد با اجرای‌ برنامه‌‌ تحبیب‌ از این‌ فرقه‌ می‌كوشد از اقلیت‌ بهائی‌ در سایر كشورهای‌ جهان‌ به‌ ویژه‌ ایران‌ بهره‌برداری ‌سیاسی‌، اطلاعاتی‌ و اقتصادی‌ نماید». [۴] بهائیان‌ ایران‌ گستاخی‌ را به‌ حدی‌ رساندند كه ‌مبالغ‌ هنگفتی‌ پول‌ برای‌ كمك‌ به‌ ارتش‌ اسرائیل‌ جمع‌آوری‌ كردند. [۵] مجموعه‌‌ اسناد بهائیت‌ سند افتخاری‌ است‌ برای‌ اثبات‌ دقت‌ و هوشیاری‌ روحانیت ‌خصوصاً حضرت‌ امام‌‌خمینی(ر حمه الله علیه)‌ كه‌ در سال‌ ۴۱ هدف‌ تصویب‌ لایحه‌‌ انجمن‌های‌ ایالتی‌ و ولایتی‌ را تشخیص‌ دادند و متوجه‌ شدند این‌ لایحه‌ برای‌ نفوذ بهائیان‌ است‌ و بهائیان‌ قصد تسخیر مناصب‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ را دارند و اهداف‌ آنها در راستای‌ هدف‌ اسرائیل‌ و جاسوسی‌ برای‌ آنهاست‌. 📗[۱]آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده‌ بهائیان، سند شماره‌ ۱۲۴۲/۳۲۹ مورخ ۴۸/۴/۵، سند شماره‌ ۱۵ در صفحه‌ ۱۹۸ 📗[۲]همان، سند شماره‌ ۶۷۳۶/هـ . مورخ ۴۷/۲/۲۰، سند شماره‌ ۱۶در صفحه‌ ۱۹۹ 📗[۳]همان، سند شماره‌ ۶۹۴۶/هـ مورخ ۴۷/۳/۱۱، سند شماره ۱۷ در صفحه‌ ۲۰۱ 📗[۴]همان، سند شماره‌ ۳/۷۰۰/۷/۳۰۰_۱۳مورخ ۵۲/۲/۲، سند شماره‌ ۱۸ در صفحه‌ ۲۰۳ 📗[۵]همان، سند شماره‌ ۱۴۶۵/۲۰هـ /۴ مورخ ۴۶/۵/۱۰، سند شماره‌ ۱۹ در صفحه‌ ۲۰۳ 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 تاریخچه بهائیت https://eitaa.com/bahaiyat/8 https://eitaa.com/bahaiyat/12 https://eitaa.com/bahaiyat/14 https://eitaa.com/bahaiyat/23 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ فرقه بهائیت در پوشش مربیان مهدکودک‌های بدون مجوز! 🔸مواظب انتخاب کردن مهد کودک فرزندان دلبندتان باشید 💀@bahaiyat💀
🔹بهائیت از نظر امام 🔸امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه): آقایان بترسید از این بهائیها، اینها یک جانورهایی‌اند، دستگاه بهاییت دستگاه جاسوسی یهود است! ۴۱/۹/۲۰ 🖋جالب است که بهاییت پس از مسیحیت، گسترده ترین (فرقه) در دنیا بوده و در بیش از ۲۰۰ کشور حضور دارد. رحمه‌الله علیه 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام و عرض ادب.عذر میخام من از بهاییت اطلاع چندانی ندارم ولی از خواندن بخشی از مطالب شما واسم ی سوال پیش اومده.حضرت پیامبر هم در مسیر ترویج عقایدخود بسیار دچار سختی شدن و دچار آزار و اذیت فراوان از مردم و دستگاه حکومتی آن زمان.ولی هیچگاه از عقاید خود دست برنداشتند.الان مطالب شما رو که میخونم چنین موضوعی داره تداعی میشه که یک شخص بابت ترویج عقاید خود آزار و اذیت میشه و در نهایت کشته میشه ولی بازهم از عقاید خود پا پس نمی‌کشه.حضرت مسیح هم همینطور ✍️سلام بزرگوار اینطور نبوده که فقط بزرگان دین استقامت به خرج دهند، بزرگان کفر هم چنین بوده اند و در راسشان خود ابلیس است. وقتی کسی خودش نخواهد که هدایت شود، خدا هم او صمٌ بکمٌ عمیٌ می کند تا در جهالت خود غرق شود. 💀@bahaiyat💀
🔹تصویری از متن توبه‌نامه منتسب به باب در کتابی از ادوارد براون
فرقه های بابیت و بهائیت
🔹تصویری از متن توبه‌نامه منتسب به باب در کتابی از ادوارد براون
🔹بررسی توبه‌نامه باب اوّلین بار ادوارد براون توبه‌نامه باب را منتشر کرد. وی نوشت سندی بی امضا و بدون تاریخ و ظاهراً به دستخط باب موجود است که در آن هرگونه ادعایی را که مطرح کرده یا به نظر آمده که مطرح کرده‌است، انکار می‌کند. البته قرینه‌ای بر این‌که نامه خطاب به کیست وجود ندارد. وی نامه را هر چند خوش‌خط ولی چندان خوانا نمی‌داند و در انتساب نامه به باب تردید دارد. محمد محیط طباطبائی، پژوهشگر و مورخ در مقاله‌ای، این دست نوشته را معتبر می‌داند و قویا معتقد است که می‌توان از این متن برای مقابله با خطوط منسوب به باب استفاده و صحت و سقم باقی نوشته‌ها را تشخیص داد. دنیس مک‌ایون دربارهٔ سندی که بروان منتشر کرده می‌نویسد که ما سندی در دست داریم که در آن باب، پیامبر جوان، هر گونه ادعای الهی را پس می‌گیرد. این سند احتمالاً زمان کوتاهی پس از دادگاه تبریز نوشته شده و ظاهراً به خط باب است؛ ولی عباس امانت این سند را که بی مهر، امضا و تاریخ است جعلی می‌داند و معتقد است با سبک نوشتاری باب همخوانی ندارد و توسط مقامات دولتی تبریز برای بی‌اعتبار کردن باب و خشنود کردن شاه جعل شده‌است. وی معتقد است در بهترین حالت، ممکن است سند توسط مقامات دولتی تهیه شده باشد ولی باب از مهر و امضای آن سرباز زده‌است. عباس امانت معتقد است با وجود فشار زیادی که بر روی باب برای توبه و از بین بردن جنبش بابی بود وی توبه نکرد و تا آخر بر عقیده خود ثابت ماند. ازین روی او را در ملأ عام در میدان سربازخانه تبریز تیرباران کردند تا هم جنبش بابی خاموش شود و هم اقتدار حکومت قاجار به صدارت وزیر جدید به نمایش گذاشته شود. پسر ملاّ محمّد ممقانی که پدرش حکم قتل باب را بعد از مجلس محاکمه وی در تبریز داده بود بر عدم توبه وی با وجود اصرار پدر تأکید می‌کند. دنیسِن رآس معتقد است مجلس محاکمه باب در تبریز به امید توبه وی با وعد و وعید تشکیل شده بود و از آنجا که او حاضر به توبه نشد فرمان مرگ وی صادر شد. همچنین منبع دیگری تأکید می‌کند که فشار زیادی بر روی باب بود تا توبه کند و از دعاوی و نوشته‌های خود تبری جوید. باب اما در عوض بی پرده ادعای قائمیت خود را در مجلس محاکمه تبریز علنی کرد و تا آخر با وجود فشار علماء در تبریز توبه نکرد. 📗ادوارد براون."پنج سند منتشر نشده مربوط به مجلس علما در سال ۱۸۴۸ در تبریز" در منابعی برای تحقیق دیانت بابی. دانشگاه کمبریج، ۱۹۱۸. 📗ماهنامه "گوهر" سال ۶ شماره ۳ خرداد ۱۳۵۷ شماره مسلسل ۶۳ صفحات ۱۸۳–۱۷۸ 📗میرزا محمد تقی مامقانی، حسن مرسلوند (۱۳۷۴). گفت و شنود سید علی محمد شیرازی با روحانیون تبریز. تاریخ ایران. صص. ۵۸–۵۹. 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 کودکان بهائی https://eitaa.com/bahaiyat/24 https://eitaa.com/bahaiyat/38 https://eitaa.com/bahaiyat/134 https://eitaa.com/bahaiyat/250 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام. بهائیت ممکنه از نظر جغرافیایی گستردگی بالایی داشته باشه، ولی از نظر جمعیت، نه تنها با مسیحیت و اسلام، بلکه شاید با یهود هم برابری نکند. البته با القا علائم و‌ نمادهای خود به افراد بی اطلاع و تهیه فیلم و مستند سعی دارند که با مخاطبین رسانه‌ای خود بالا بودن پیروان را اقا کنند. به عنوان مثال، عدد ۹۵ که ظاهرا از مقدسات بهائیت است در قالب لوگوی محصولات ایرانی در صدا و سیما تبلیغ میشه! بعد بهائیت در کشورهای دیگه القا میکنه که پیروانش در ایران اکثریت نسبی هستند. لذا بهتره مقایسه بهائیت با مسیحیت رو در کانال ایتا تشریح کنید که یوء برداشت نشه @bahaiyat ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ مخاطب گرامی سلام علیکم همان طور که خود شما نیز فرمودید این از نظر گستردگی جغرافیایی است میزان جمعیت آنها به مراتب از یهود نیز کمتر هستند و قابل مقایسه با مسیحیت از نظر میزان جمعیت هرگز نبوده و نیستند بلکه پراکندگی آنها و نداشتن جایگاه به عنوان دین از ادیان الهی را بیان می کند و هدف مقایسه بین دین آسمانی حضرت عیسی علیه السلام و دین ساختگی باب نیست بلکه بر عکس کمی جمعیت و نداشتن جا و مکان را بیان می کند 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 حجاب و حقوق زنان در بابیت و بهائیت https://eitaa.com/bahaiyat/26 https://eitaa.com/bahaiyat/55 https://eitaa.com/bahaiyat/135 💀@bahaiyat💀
🕸مدعیان دروغین 🔸بخشی از توبه نامه باب 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 بهائیت و ایران https://eitaa.com/bahaiyat/27 https://eitaa.com/bahaiyat/122 https://eitaa.com/bahaiyat/162 https://eitaa.com/bahaiyat/248 https://eitaa.com/bahaiyat/296 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: با سلام. اگر همسایه بهایی داشته باشیم، و با توجه به اینکه امکان جابجایی برای ما نیست،ودر اسلام همسایهداری به ما خیلی تاکید شده باید چکار کنیم؟ ✍سلام منظور از همسایه داری الزاما ارتباط آن هم با اینگونه افراد نیست، از اذیت و آزار خودداری کنید.
🕸آموزه‌های باب(۱) 🔸دعاوی باب دعاوی خود را به تدریج، طی چند مرحله ظاهر می‌کند. در آغاز خود را باب یا واسطه امام غائب می‌خواند، بعد اعلام می‌کند که خود مهدی موعود است و در نهایت اظهار می‌دارد که پیامبری جدید است از جانب خداوند که دیانتی تازه آورده تا مردم را برای ظهور موعودی جهانی که از او با عنوان «مَن یُظهرُه الله» (کسی که خداوند او را ظاهر خواهد ساخت) یاد می‌کند، آماده کند. دلیل اینکه او از ابتدا ادعای نهائی خود را آشکار نکرد به گفته وی آماده کردن مردم برای پذیرش دعوتش بوده‌است تا به تدریج مردم با آموزه‌ها و دیانت جدید آشنا شوند و آن را بپذیرند، چه که گسست ناگهانی آئین جدید از اسلام می‌توانست منجر به اضطراب شدید مردم و روی گرداندن از آن شود. باب در آثار اولیه اش خود را باب (وسیله ارتباط) و نائب (نماینده) امام غایب شیعیان دوازده امامی می‌خواند. لقب دیگری که به کار می‌برد، ذکر یا ذکرالله الاعظم بود. در ابتدا ادعایش این بود که از طرف امام غایب فرستاده شده تا فرارسیدن ظهورش را اعلان کند. باب بعدتر در دوران زندانی بودنش در ماکو با صراحتی بیشتر ادعایش را فراتر از نیابت یا جانشینی امام اعلام می‌کند و خود را شخص مهدی موعود می‌خواند. در دادگاهی که کمی بعد از ورودش به چهریق در تبریز برگزار شد، همین ادعا را علنی می‌کند و از سوی شماری از علمای حاضر محکوم به مرگ می‌شود. در سال ۱۸۴۷ میلادی در مهم‌ترین اثر خود به نام بیان فارسی به پایان دوره اسلام اشاره می‌کند، خود را «مظهر الهی» و پیامبری جدید می‌خواند که احکام و تعالیم تازه ای به نام آئین بیان آورده‌است. در همین اثر به کرّات سخن از موعودی جهانی می‌راند که نتیجه و ثمره آئین جدیدِ بیان باید ایمان به وی باشد، وی از این موعود با عنوان «مَن یُظهرُه الله» یاد می‌کند. با اینکه باب دعوتش را بتدریج ظاهر کرد اما در عین حال از همان ابتدا می‌توان از لابلای آثارش دعوی رسالت و وحی را به وضوح دید. وی آثار خود را وحی از سوی خداوند و مترادف با قرآن می‌داند. در آثار محمد کریم خان کرمانی پیشوای مکتب شیخیه (شعبه رکنیه) که با باب مخالفت شدید می‌کرده، به این دعوی باب اشاره شده‌است. به نظر کریم خان از همان اثر نخستین باب به نام قیوم الاسماء برمی آید که باب ادعای رسالت داشته‌است. در همان زمان در کربلا نیز عده‌ای از علمای شیعی و سنی و شماری از پیشوایان شیخیه و اهل تصوف در فتوایی دست جمعی به همین نتیجه رسیده بودند. 📗کرمانی، محمد کریم (۱۸۴۵). ازهاق الباطل. کرمان، ایران: مکتبة السعادة. 💀@bahaiyat💀