📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
در اول اظهارات مربوطه ي به هر يك از آقايان اسم صاحب آن نوشته شده است مجلس تحقيق و يافتن حق از آنجائي كه گفتگو و مباحثه در ميان مردم براي پيدا كردن طريق حق و اديان [ صفحه ۷] مختلفه خيلي شيوع دارد يك عده از آقايان كه عبارتند از آقاي لطفعلي آقاي سرتيپ و آقاي ميرزا محمد علي (مجتهد طهراني) و آقاي ميرزا عبدالله خان تحقيقي و آقاي غلامحسين خان سلماني و آقاي ماشاء الله خان خياط در محضر حضرت آقاي آية الله خالصي حاضر شدند. آقاي آقاشيخ حسين لنگراني و آقاي مكرم السلطان و آقاي آقا شيخ محمد حسين افصح واعظ ملايري خراساني و آقاي ميرزا كوچك عطار طهراني نيز حضور داشتند و تدريجا افراد ديگري (به مناسبت اينكه منتهي به شب يكشنبه كه موقع درس عمومي است) گرديده حضور يافتند. ميرزا عبدالله خان تحقيقي طرف صحبت و مذاكره با آقاي خالصي بود مذاكره ي بين طرفين شروع گرديد مقدمتا از طرف آقاي خالصي اظهار گرديد كه شرط اساسي تحقيق اين است كه ذهن انسان از هر گونه تعصب و تقليد خالي بوده بدون هيچ شائبه ي شروع به مذاكره شود و بنا بر گفته ي حكيمي «در مقام يافتن حق. ذهن و گوش انسان بايد به منزله ي زمين منبت بي غل و غش باشد كه بذر حقيقت به ثمره سعادت و حقانيت منتج و منتهي گردد.»
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۷
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
در اول اظهارات مربوطه ي به هر يك از آقايان اسم صاحب آن نوشته شده است مجلس تحقيق و يافتن حق از آنجائي كه گفتگو و مباحثه در ميان مردم براي پيدا كردن طريق حق و اديان [ صفحه ۷] مختلفه خيلي شيوع دارد يك عده از آقايان كه عبارتند از آقاي لطفعلي آقاي سرتيپ و آقاي ميرزا محمد علي (مجتهد طهراني) و آقاي ميرزا عبدالله خان تحقيقي و آقاي غلامحسين خان سلماني و آقاي ماشاء الله خان خياط در محضر حضرت آقاي آية الله خالصي حاضر شدند. آقاي آقاشيخ حسين لنگراني و آقاي مكرم السلطان و آقاي آقا شيخ محمد حسين افصح واعظ ملايري خراساني و آقاي ميرزا كوچك عطار طهراني نيز حضور داشتند و تدريجا افراد ديگري (به مناسبت اينكه منتهي به شب يكشنبه كه موقع درس عمومي است) گرديده حضور يافتند. ميرزا عبدالله خان تحقيقي طرف صحبت و مذاكره با آقاي خالصي بود مذاكره ي بين طرفين شروع گرديد مقدمتا از طرف آقاي خالصي اظهار گرديد كه شرط اساسي تحقيق اين است كه ذهن انسان از هر گونه تعصب و تقليد خالي بوده بدون هيچ شائبه ي شروع به مذاكره شود و بنا بر گفته ي حكيمي «در مقام يافتن حق. ذهن و گوش انسان بايد به منزله ي زمين منبت بي غل و غش باشد كه بذر حقيقت به ثمره سعادت و حقانيت منتج و منتهي گردد.»
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۷
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۲-افشا کنندگان فرقههای باطل
علمای بزرگوار در هر زمان با تکیه بر آیات قرآن و احادیث معصومین و با درک صحیح و درست از اوضاع و احوال روزگار و خطوط فکری موجود در جامعه، چراغی روشنگر فرا راه جامعه قرار داده و این مکتبها و فرقههای باطل را افشا نمودهاند. مردم مسلمان نیز به لحاظ اعتمادی که به این بزرگواران داشته و دارند همواره سوالات فقهی و شرعی و دینی خود را با این فقهای دانشمند در میان گذاشته و درک صحیح از ارشادات آنان، مسیر زندگی و نحوه برخورد با این جریانات انحرافی را تعیین نمودهاند.
🚫@bahaiyat🚫
🕸 ۲. بهاییت در ایران
ج) بهاییان و جمهوری اسلامی ایران
تشکیلات بهاییت با این توجیه که تبلیغ، امری فردی است مانند نماز و روزه که هر بهایی جدا از علاقه و ارتباطش با بیت العدل، موظف به انجام آن است و کسی نمی تواند مانع تبلیغ فردی شود، میکوشد در برابر افکار عمومی جهان چنین وانمود کند که جمهوری اسلامی ایران، بهاییان را از انجام ابتدایی ترین امور عبادی دینشان که از حقوق اولیه هر فرد در قوانین در این زمینه چند ابهام وجود دارد:
۱. چرا تبلیغ در اسرائیل که مرکز تشکیلات اداری و سیاسی بهاییت است کاملاً ممنوع است؟ آیا در اسرائیل وظایف بهاییان چیز دیگری است؟
۲. با توجه به اینکه تبلیغ بهاییت در کشوری شیعی مانند ایران که گرایش عمومی مردم آن به دین بسیار بالاست، سبب بروز مشکلات اجتماعی میشود، و از سویی عبدالبهاء بی دینی را از دینی که سبب تفرقه شود بهتر دانسته است، پس هدف از تبلیغ این دینِ بدتر از بی دینی چیست؟
۳. در دوره پهلوی با وجود حضور حداقل نه وزیر بهایی در کابینه منصور و هویدا و صدها کارگزار بهایی در پستهای مهم رژیم و آزادی کامل در تبلیغ، بهاییت کاری از پیش نبرد و با توجه به حجم بالای تبلیغات، نه تنها بر جمعیت آنان افزوده نشد، بلکه تعدادی هم که بنا به دلایل کاملاً غیردینی به بهاییت پیوسته بودند، در سالهای آغازین انقلاب، جدایی خود را از این فرقه اعلام کردند و نمی توان گفت این کار از روی تقیه بوده است؛ زیرا در بهاییت، تقیه به ویژه برای سطوح پایین فرقه ممنوع است. بنابراین، تبلیغ بهاییت در جامعه شیعی ثمری ندارد و ادعای مخالفت قوانین
جمهوری اسلامی با تبلیغ ادیان، تنها با هدف وارد کردن اتهام نفی آزادی در ایران است. در واقع، بهاییان از طرح چنین بحث هایی، انگیزههای دیگری در سر دارند.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۴۸
#بهائیت_و_حکومت
🚫@bahaiyat🚫
امام صادق علیه السلام:
🔹علَيْكُمْ بِطُولِ اَلرُّكُوعِ وَ اَلسُّجُودِ فَإِنَّ أَحَدَكُمْ إِذَا أَطَالَ اَلرُّكُوعَ وَ اَلسُّجُودَ هَتَفَ إِبْلِيسُ مِنْ خَلْفِهِ وَ قَالَ يَا وَيْلَهُ أَطَاعَ وَ عَصَيْتُ وَ سَجَدَ وَ أَبَيْتُ.
🔸بر شما باد به طولانی کردن رکوع و سجده پس چنانچه شخصی رکوع و سجدهاش را طولانی کند شیطان فریاد میزند و میگوید ای وای که این بنده اطاعت کرد و من نافرمانی کردم، این بنده سجده کرد و من سرپیچی کردم.
📚 وسائل الشیعه (باب الجهاد)
جلد ۱۵ صفحه ۲۴۵
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
✅ نفوذ را جدّی بگیریم!(۳)
🔹حسب آنچه بعضیها نوشتهاند ایشان پسر میرزا یعقوب رفوگر بازار تهران است که در اصل یهودی بوده، از آن یهودیهای جدیدالاسلام! سپس بهائی شده! بعد از ۱۵ خرداد اعلام مسلمانی کرده، و بعد از آن ٢٢ بهمن رسماً به اداره ثبت مراجعه کرده و نام خودش را بهعنوان یک مسلمان ثبت کرده است! این میرزا یعقوب بهائی رفوگر بازار تهران (که نام فامیلیش رفاویان یا رفوئیان بوده و گاهی به اشتباه نوشته بودند رافیان) اسم پسرش را عباس گذاشت. او هم فامیلیش را تغییر داد به امیرانتظام. بعد به طرقی که در این امور طبیعی است! سخنگوی دولت موقت شد! و طبعاً شد از پرچمداران انقلاب تا وقتی که دستگیر شد.
از اول انقلاب تا حالا ۳۰ سال است. امیرانتظام مربوط به سالهای اول انقلاب است. اواخر سالهای وسط هم در داخل کشور ما یک مسألهای پیش آمد بسیار بسیار مهم، مسألهای که معروف شد بهعنوان «قتلهای زنجیرهای»، یک عدهای رفتند یک عدهای را کشتند و انداختند به گردن نظام و انقلاب، پروندهی سنگینی شد، پروندهی قطوری شد، که هنوز هم رسیدگی به آن کامل نشده، یک برگ نیست، هزار برگ نیست، دههزار برگ نیست، بیش از این حرفهاست. امنیّتیترین و محرمانهترین پروندهی کشور است.
در این پرونده هم وقتی به «انساب» دو سه نفر مهرههای اصلی آن رسیدگی شد، معلوم شد که اجداد آنها یهودی بوده، پدرانشان بهائی بوده و خودشان اظهار مسلمانی میکردند.
#نفوذی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل هشتم: چالشهای اعتقادی فراروی بهاییت
🔹اشاره
بهاییت در مسیر تاریخی و اعتقادی خود با چالشهای گوناگونی روبه رو است که مهم ترین آنها عبارتند از:
🔸۱. اختلاف بهاییت با آموزهها و متون معتبر اسلامی
🔹الف) مخالفت بهاییت با خاتمیت پیامبر اسلام
مسلمانان، حضرت محمد صلی الله علیه و آله را پیامبر اسلام و آخرین فرستاده خدا و اسلام را آخرین دین و کامل ترین آیینی میدانند که خداوند به بشر ارزانی داشته است و معتقدند پس از اسلام، دین دیگری نخواهد آمد. در زمینه خاتمیت پیامبر اسلام، آیهها و روایتهای زیادی در قرآن و منابع روایی وجود دارد. صریح ترین آیه در این زمینه آیه ۳۰ سوره احزاب است که میفرماید:
ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین.
محمد، پدر هیچ یک از مردان شما نیست. همانا او فرستاده خدا و پایان بخش پیامبران است.
همچنین در روایت معروف و مشهور «منزلت» که شیعه و سنی آن را قبول دارند، پیامبر اسلام خطاب به امیر مؤمنان علی علیه السلام میفرماید:
یا عَلِی اَنتَ مِنّی بِمنزلةِ هارونَ مِن موسی اِلّا اَنَّه لا نَبی بَعدِی. [۱]
ای علی! جایگاه تو نسبت به من، همانند جایگاه هارون نسبت به موسی است، جز اینکه پیامبری پس از من نیست.
رهبران بهایی به گونه ای شگفت آور، از سویی آیات قرآن و حتی روایتها را تأیید میکنند و از سوی دیگر با معرفی خود به عنوان فرستادگان الهی، مدعی ادامه داشتن سلسله پیامبران الهی و منکر خاتمیت رسول خدا صلی الله علیه و آله شده اند. مبلّغان مختلف بهایی برای برطرف کردن این اختلاف، کوششهای نافرجامی کرده اند. ابوالفضل گلپایگانی، خاتمیت را وبای عام دینی می-نامد و در کتابهای خود از جمله کتاب فرائد، عاجزانه درصدد انکار آن با توجیههای بی اساس است. [۲]
----------
📗[۱]: . کافی، ج ۸، ص ۱۰۷.
📗[۲]: . علاقه مندان برای درک عمیق تر بینش شیعه درباره خاتمیت پیامبر بزرگ اسلام، به کتاب خاتمیت اثر ارزشمند آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی مراجعه فرمایند (بخش عمده این کتاب، پاسخ گویی به شبهات میرزا ابوالفضل گلپایگانی مبلغ مشهور بهایی - علیه الهاویه - در کتاب فرائد است).
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۴۹-۱۵۰
#چالش_های_اعتقادی_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
«آقاي عبدالله خان - شش كتاب است در عالم يكي زند و پا زند كه متمسكين آن آن ها را من جانب الله و از گفته ي زردشت مي دانند همين طور عده اي به اسم كليمي كتابي دارند به اسم تورات و نسبت آن را به موسي داده و من جانب الله مي دانند كتابي عيسوي ها معتقدند موسوم به انجيل و از جانب خدا مي دانند و معتقد به عيسي هستند و در ظل آن كتاب خود را ناجي مي شمارند و همين طور جمعي هستند كمه معتقدند به قرآن و اين كتاب را از جانب خدا مي دانند و نسبت به محمد مي دهند و در سايه آن خود را رستگار و ناجي مي دانند. كتابي است به اسم اقدس كه مي گويند حضرت بهاء الله گفته عده ي زيادي از تمام ملل در جميع دنيا به او سجده مي كنند و مي پرستند آيات [ صفحه ۸] آن دلالت دارد كه از جانب خدا است دلايل زيادي هم دارند كه اين كتاب من عند الله است و براهين (عقليه و منطقيه ي) هم بر او دلالت دارد. عقلا مطلقا عرض مي كنم كه مشروحه ي آسماني كه عرض كردم بالتمامه من جانب الله است يا بعضي از آن ها من جانب الله است و بعضي نيست
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۸
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۳ - فرقه ضاله
یکی از جریانات خطرناک فکری که با حمایت بیگانگان و به مدد کج فکری و کجروی عدهای از مسلمانان ناآگاه در طی دو قرن اخیر در جامعه ایران رخنه کرده است، "فرقه انحرافی بهائیت" است. این فرقه انحرافی که با شعارها و ظاهر دینی سعی کرده خود را به جامعه ایرانی قالب کند به مدد روشنگری و راهنمائیهای فقهای بزرگوار شیعه نتوانسته به موفقیت برسد و به عنوان «فرقه ضاله»، ننگ انحراف بر پیشانی آن خورده شده است.
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
ج) اعدام مخبط
روى آنها به طرف ديوار بود ولى ملا محمد على به سر دسته مذكور التماس مى كرد كه روى او را به طرف تيراندازان برگردانند، تا تيرهائى را كه به سوى او مى آيد ببيند او هم خواهشش را قبول كرد.
باز خواهش كرد كه صورتش را مقابل پاى باب قرار بدهد ولى اين خواهشش پذيرفته نشد.
آنگاه فرمانده كل فوج يعنى سام خان فرمان پيش فنگ داد و سربازان تفنگها را به شكل سلام بلند كردند. مردم همه سكوت كردند، چنانكه گويا نفسها قطع شده بود، دلها به طپش افتاد، بندها به لرزه درآمد، صدائى مانند صداى مگس شنيده مى شد و چنان سكوت بر مردم حكومت پيدا كرد كه گويا مرغ بر سر آنها نشسته بود. دلها و نبضها چنان به زدن افتاد كه نزديك بود ضربانات آنها شنيده شود. در اين هنگام سام خان به رئيس دربانان والى كه حكم اعدام را در دست داشت نگاه كرد و او اشاره به تنفيذ حكم كرد، پس سام خان فرمانده فوج به صداى نظامى به سركرده صد نفرى اشاره كرد و فرمان تيراندازى از صف اول داد.
آنگاه صداى تيرها بلند گرديد و دود فضاى ميدان را فرا گرفت وقتى دودها بر طرف شد، معلوم شد كه ملا محمد على تير خورده است. ولى در اين حال باب را صدا مى زد و چنين مى گفت: آقاى من آيا از من راضى شدى؟
اما باب پس تير به طناب وى خورده، طناب بريده شده و او به زمين افتاده بود و فورى بدرون يكى از حجره هاى سربازخانه كه نزديك محل سقوط وى بود، فرار كرده و در آنجا پنهان شده بود.
تماشاچيان و سربازان از زيادى دود نتوانستند سقوط باب و فرارش را ببينند. و چون مردم باب را نديدند، فريادشان بلند شد و در وهم و خيال افتادند، پيش خود چنين فكر مى كردند: آيا باب به هوا پرواز كرده؟ آيا به آسمان بالا رفته؟ آيا از نظرها غائب شده؟
سركرده فوج و سرجوخه هاى لشكر از هيجان مردم و هجوم آنها به وحشت و اضطراب افتادند، لاجرم سام خان فرمان داد تا نظاميان خط سه گوش نظامى تشكيل دادند و بدين واسطه جلو هجوم مردم را گرفت، آنگاه سركردگان فوج را در فشار گذاشت تا حجرات ميدان را بگردند و باب را پيدا كنند.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۵۴
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴«ما برای خواندن این قصه عشق به خاک، رنج دوران برده ایم.»
🔸دو سال بعد از اتمام جنگ، در بیست و ششم مرداد سال ۱۳۶۹، طی تبادل اسرا، اولین گروه از اسرای ایرانی زندان های رژیم بعث عراق، به خاک ایران برگشتند
🎙موسیقی متن بوی پیراهن یوسف اثر ماندگار استاد مجید انتظامی
#امام_حسین_علیه_السلام
🚫@bahaiyat🚫
🔴نمایشی دیگر از چهره براندازانه تشکیلات بهائی علیه ایـــــــــــــران
🔹سایت وابسته به بنیاد بهائی تسلیمی ۱۰ مرداد مقالهای با عنوان «تخیل امکان تغییر، ایده پردازی برای لحظه انفجار» منتشر کرد.
🔸این نوشتار که گفتگوی یکی از عوامل این سایت با جامعه شناس ایرانی که نخواسته نامش فاش شود عنوان شده است، کوشیده روحیه شکستخورده هنجارشکنان اجتماعی و مخالفان جمهوری اسلامی را تقویت کرده؛ با به کارگیری عباراتی متعدد، آنها را به ادامه هنجارشکنی و ایجاد چالش، ناامنی و... در کشور تشویق کند.
♦️"خیزش زن، زندگی، آزادی"، "انقلاب زندگی روزمره"، "دقیقه ژینا"، "لحظه انفجار"، "زیست غیررسمی"، "انقلاب کلاسیک"، "تخیل آینده"، "آتش زیر خاکستر" و "زمین سوخته" از جمله عباراتی است که تلاش شده با به کارگیری و تکرار آنها انگیزه مخالفت علیه کشور در میان افراد ایجاد شود.
🚫@bahaiyat🚫
فرقه های بابیت و بهائیت
🔴نمایشی دیگر از چهره براندازانه تشکیلات بهائی علیه ایـــــــــــــران 🔹سایت وابسته به بنیاد بهائی ت
🔹نویسنده در این نوشتار میکوشد ایده و استراتژی موفقی را جهت ایجاد اختلال در ساختار پایدار جامعه ایران معرفی کرده و مخالفان جمهوری اسلامی را به از میان بردن ثبات کنونی ایران طبق آن امیدوار کند.
🔸آنچه در این نوشتار آمده طرحی براندازانه است که آشکارا ایده و تئوری طولانی مدتی برای مبارزه با نظام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی کشور معرفی و نام "انقلاب زندگی روزمره" بر آن نهاده است.
♦️در این نقشه از مخالفان خواسته شده که در زندگی روزمره و بدون هیچ هیاهوئی رفتار، گفتار و اعمالی را از خود نشان دهند که با هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و عقائد و باورهای دینی و سنتی در تضاد باشد.
🔺با توجه به بروز چنین رفتارهای ضد امنیتی از ف قه ضاله بهائیت که آشکارا مردم را به اغتشاش و آشوب فرا میخواند، لازم است که مسئولین امر علاوه بر برخوردهای قضائی داخلی، با تشکیل پروندههای حقوقی و ارجاع آن به مراکز و سازمانهای بینالمللی با تشکیلات بهائیت برخوردهای حقوقی مناسبی انجام دهند.
🔹به نظر میرسد تغییر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، سرعت عمل در این موضوع، جهت تأثیرگذاری بیشتر و بهتر را خواهان است، هر چند افراد انتخاب شده در این پستها همیشه عملکردی ضد ایرانی داشتهاند.
🔸تغییر سبک زندگی و ترویج فساد در کشور، به همراه استفاده از نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی و... همواره یکی از راهکارهای معرفی شده توسط معاندین بوده است.
🔻اما آنچه که بهائیت بر آن تأکید دارد ایجاد تشکلها و گروههای همسو و همراه برای تداوم چنین رفتارهائی در کشور است تا در زمان مناسب که آن را "دقیقه ژینا"، یا "لحظه انفجار" مینامد بتواند هیجانات ایجاد شده را سازماندهی کرده به بهترین نحو از آن جهت تخریب ساختارهای کشور بهرهگیری کند.
🚫@bahaiyat🚫