eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸جانشينى و انشعاب (۲) به گفتۀ ميرزا محمد تنكابنى،: «چه بسيار تنازع و تشاجر فيما بين تابعين او و تابعين فقهاء پديدار شد. و در ميان شاگردان سيد كاظم خليفۀ او حاجى محمد كريم خان قاجار شد، و چه بسيار قتل و نهب و سب به واسطۀ او در ولايت كرمان اتفاق افتاد. و يكى از تلامذۀ او مير على محمد شيرازى... و براى او آنقدر كشتار و قتل و نهب و سبّ و خرابى بلدان اتفاق افتاد. كه به وصف راست نمى‌آيد...». (١) آرى و بدين‌سان تعليمات شيخ احمد و سيد كاظم، مدعيان جديدى را در محيط مذهبى ايران و عراق، محيطى آلوده به سياست‌ها و تسلط بيگانگان بر حكومت‌هاى محلى، و رجال دولتى، و در حالى كه در آن برهۀ تاريخى نفوذ احساسات شيعى، تنها بازماندۀ قدرت مردمى به شمار مى‌آمد، بوجود آوردند. و از اين طريق مورد حمايت و پشتيبانى بيگانگان قرار گرفت تا براى تشتت در افكار و در هم كوبيدن آخرين سنگر وطن و پناهگاه تحمل مبارزه با بيگانگان، بكار آيد. البته مؤلف اين كتاب معتقد است كه ميرزا شفيع و فرزندانشان خاصه «ثقة الاسلام شهيد»، بقدرى در رفع هر نوع اختلاف بين شيخيه و ديگر فقها و علما با متانت و تأمل و آزادمنشى رفتار كردند، كه عاقبت الامر در اثر چنين مساعدت‌هائى، اختلافات برداشته شد و همه هم صف در برابر بيگانه و اهل استبداد جهاد كردند و اهل خود را به اخذ موازين شرعى از مراجع تقليد تشويق مى‌كردند و هيچ سعى و كوششى براى متمركز ساختن نيروهاى خود اعمال نكردند. (٢) و صريحاً و صرفاً خود را مانند شيخيۀ حاج محمد كريم خانى در اصول و فروع دين، «فرقۀ ناجيه» نخواندند!. (٣) 📗١) . كتاب: «قصص العلماء»، تنكابنى، ص ۵٢ 📗٢) . مراجعه شود به كتاب: «زندگينامه شهيد نيكنام ثقة الاسلام تبريزى»، كتاب: «رجال آذربايجان»، كتاب:«رهبران مشروطه»، ص٢٧٣، و كتاب: «هجده سالۀ آذربايجان». 📗٣) . اينكه شيخيه حاج محمد كريم خانى شيخيه را تنها فرقۀ ناجيه مى‌دانند، مراجعه شود به كتاب: «نود مسأله» درجواب سؤالات آقاى على اصغر طاهرنيا» از شيخ عبدالرضا ابراهيمى، در پاسخ سؤال ١٧، ص۵٣، ايضاً در جواب مسأله» در پاسخ سؤال ٢١، صفحۀ ۶٣ و كتاب: «رسالۀ سى فصل، در جواب ايرادات بعض موردين بر سلسلۀ جليلۀ شيخيه»، حاج محمد كريم خان كرمانى، ص ۶٣، فصل دهم، و كتاب: «رساله‌اى در جواب يكى از رفقاى نائين، در رد ايرادات»، مشتمل بر پنج رسالۀ مجمع الرسائل فارسى، ص ١٣ 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۵۳_۱۵۴ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا غرق زخمیم ولی قامتمان خم نشده ... و داغی که با ظهور التیام پیدا میکنه😔 آقا جان العجل 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️شگفتانه محسن چاوشی در وصف حاج قاسم سلیمانی 🔘 موسیقی ، متن و تشبیه ها و تصویر سازی از سردار فوق العاده زیباست آه از غمی که تازه شود با غمی دگر💔 حتی از زائرانت هم هراس دارند 💀@bahaiyat💀
🔹حرکت باب به طرف مدینه شریف مکه که تا آن سال از نام و مشخصات صاحب ظهور آگاه نبود، حاجی نیاز بغدادی ماجرای قیام باب و نزول آیات بینات و ایمان و کشته شدن هزاران تن از پیروان آن و سرانجام اعدام خود آن را برای شریف مکه توضیح داد. حاجی نیاز به شريف مکه گفت چند سال است که در ايران انقلاب عظيمی ايجاد شده جوانی از اولاد پيغمبر که مشغول به تجارت بود قيام فرمود و مدعی وحی شد و خود را من عنداللّه معرفی کرد و می گفت در مدت چند روز زيادتر از قرآن مجيد به وحی الهی آيات از قلم مبارکش نازل می شود. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭این غم زیاده... ⚫️به یاد مادرانی که برسر قبر کودکانشان لالایی می خوانند وقتی کودک کش های غزه هوس خون کودکان ایران را می کنند😞😢 💀@bahaiyat💀
🔴واکنش بهائیت به حادثه تروریستی کرمــــــــــــــــــــــان 🔹به دنبال حادثه تروریستی ۱۳ دی در کرمان و شهادت و زخمی‌شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان تشکیلات فرفه ضاله بهائیت واکنش هدفمندی را نسبت به این واقعه دردناک داشت. 🔸چند روز پیش از سالگرد شهادت سردار سلیمانی، تئوریسین و سخنگوی بهائی مطالبی توهین‌آمیز نسبت به ایشان و سپاه منتشر کرد و برخی افراد بهائی عباراتی زشت را در مورد سردار دلها به کار بردند. 🔺در سالروز شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی و بروز حادثه تلخ و دردناک تروریستی در کرمان، منابع فرقا گمراه بهائیت عکس‌العمل‌های متفاوتی در باره آن داشتند. 🔹منابع رسمی بهائیت و رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و سران، مبلغان و سخنگویان این فرقه گمراه که در هر موضوع کوچکی در ایران اظهار نظر می‌کردند درباره این حادثه تروریستی سکوت کردند. ♦️افراد نفوذی بهائی در نهاد حقوق بشر سازمان ملل مانند رها بحرینی و نازیلا قانع نیز در باره این حادثه وحشتناک سکوت مطلق کردند. 🔸برخی گروه‌ها و افراد بهائی که غالباً ایرانی هستند درباره این حمله تروریستی مطالبی را در فضای مجازی منتشر کردند که حاوی نکات زیر است: 📌نسبت‌ دادن حادثه به خود جمهوری اسلامی 📍توهین به رهبری و نهادهای انقلابی 🔺طرح مسائل تحریک‌آمیز مانند چرا از فرزندان شهید سلیمانی یا سپاه کسی آسیب‌ ندیده است 🔻نسبت‌دادن حادثه به گروه‌های اسلامی 🔹زیر سؤال‌ بردن نیروهای امنیتی 🔸نسبت‌ دادن واکنش تند به نهادهای امنیتی علیه گروه‌های معاند بعد از حادثه کرمان ♦️چنین واکنشی از سوی تشکیلات فرقه ضاله بهائیت هدفمند بوده و چون گذشته امنیت ملی و روانی جامعه را هدف گرفته است. 🔹رسانه‌هائی همچون من و تو، بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال که یا متعلق به بهائیت بوده یا افرادی بهائی بعنوان کارمند، کارشناس یا... در آنها اعمال‌ نفوذ دارند با پخش برنامه‌هائی به‌ صورت مستقیم یا غیر مستقیم به تمسخر مردم ایران پرداخته، نتوانستند شادی خود را از درد و مصیبت مردم ایران مخفی کنند. 🔺کسانی که عامدانه یا لجبازانه یا احمقانه با طرح مسائلی همچون حقوق شهروندی از بهائیت دفاع می‌کنند اینک واکنش بهائیان را در حادثه کرمان ملاحظه کرده از عمق کینه آنها نسبت به ایران، مردم و اسلام مطلع شوند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥به پایان سلام کنید 💥این جنگ را شما شروع می کنید اما پایانش را ما ترسیم می کنیم 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اظهارات شفاف مجری شبکه بهایی من‌و‌تو درباره هدف اصلی شون 💥 خواهان روزی هستم که کلماتی مثل ناموس و غیرت مفهوم خودشان را از دست بدهند! بهائیت هرگز حامی زنان به خصوص زنان ایران نبوده و نیست زن، زندگی، آزادی مگر زنانی که در کرمان شهید شدند زن نبودن و حق زندگی و آزادی در انتخاب حرکت به سمت مکتب حاج قاسم سلیمانی نداشتند؟مفهوم زن، زندگی، آزادی در نظر بهائیت عدم توجه به ناموس و غیرت است. اندکی تفکر 💀@bahaiyat💀
🔻پیامدهای سقوط دولت اسرائیل بر تشکیلات بهائیت ✅«بهائیت و اسرائیل، حلقه‌های یک زنجیرند»، 🔸این جمله: «روحیه ماکسول» عضو شورای سرپرستی بهائیت (۱۹۵۷_۱۹۶۳) است. این گفته همسر سومین رهبر یهائیت ، حاکی از گره زدن سرنوشت تشکیلات بهائیت با دولت اسرائیل بود. چه با کشتن زنان و کودکان غزه و چه در ایران با کشتن زنان و کودکان ایران و چه با کشتن هر مسلمانی در هر کجای کره خاکی زمین... 🍃این روزها رژیم اشغالگر در شرایط بدی است و هشدار فروپاشی حتی از زبان صهیونیست‌های درون اسرائیل هم شنیده می شود. 🍃 دور نیست روزشمار پایان تشکیلات بهائیت نیز از درون این فرقه به صدا در آید. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️کن فیکون▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: لَمَّا صَعِدَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى اَلطُّورِ فَنَادَى رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ يَا رَبِّ أَرِنِي خَزَائِنَكَ فَقَالَ يَا مُوسَى إِنَّمَا خَزَائِنِي إِذَا أَرَدْتُ شَيْئاً أَنْ أَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ. 📄امام صادق عليه السّلام فرمودند: هنگامى كه موسى عليه السّلام به سوى كوه طور صعود كرد به پروردگار خود عرض كرد: اى پروردگار من! گنجينه‌هاى خود را به من بنمايان! فرمود: اى موسى! گنجينه‌هاى من اين است كه هرگاه چيزى را اراده كنم به آن مى‌گويم: موجود شو! پس موجود مى‌شود. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحيد صدوق ج ۱، ص ۱۳۳ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸زندگی نامه سید علی محمد باب سید علی محمد شیرازی، شخصیت اصلی در ماجرای بابیت و آغازگر داستانی است که هر سطرش رنج نامه ای برای ایران و اسلام است. وی در سال ۱۲۳۵ ه- .ق در شیراز به دنیا آمد. در کودکی پدر را از دست داد و از آن پس، مادر و دایی اش، سید علی سرپرستی او را بر عهده گرفتند. با رسیدن به سن مکتب، او را به مکتب خانه قهوه اولیاء فرستادند که امروزه بیت العباس نامیده می شود. معلم مکتب خانه، شیخ محمد عابد به او خواندن، نوشتن و سیاه مشق آموخت. سید علی محمد، شاگرد درس خوانی نبود و بارها در مکتب خانه تنبیه شد، به گونه ای که خاطره آن کتک ها تا پایان عمر، او را می آزرد. شیخ عابد، از مریدان و دوستداران شیخ احمد احسائی و سید کاظم رشتی(۱) بود و از همان دوران، سید علی محمد را با نام رهبران شیخیه آشنا کرد. سید علی محمد در پانزده سالگی همراه عمویش برای تجارت راهی بوشهر شد و پنج سال در این شهر ماند. 📗۱- مطالع الانوار، ص ۶۰. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص ۲۶ 💀@bahaiyat💀
🕸بابيت، مهدويت الف: اتكاء به شيخيه «حاج ميرزا جانى كاشانى» (١) ، در كتاب: «نقطة الكاف» (٢) نقطه نظر بابيه را در مورد «شيخ احمد» و «سيد كاظم» تحت عنوان: «مأموريت شيخ احمد احسائى، از قبل حجت براى تمهيد طريق»، به تفصيل مورد بحث قرار داده است. كه لازم است در مطلع بحث خود پيرامون بابيت و قائميت، اهم آن را در نظر آوريم. ميرزا جانى، تصريح مى‌كند كه: ١ - «همين كه نهصد و پنجاه سال از اول غيبت صغرى گذشته آن سلطان فضال مرحوم شيخ احمد زين الدين الاحسائى را از ميان شيعيان خود برگزيده و ديدۀ دل آن صفوۀ اخيار را به نور معارف و فضائل خويش و آبا و اجداد طاهرين خود سلام اللّٰه عليهم اجمعين روشن فرموده از اينجا بود كه آن برگزيدۀ موحدين مى‌فرمودند: «سمعت عن الحجة»... ٢ - «خلاصه مأمورش فرمودند به جذبات غيبى كه‌اى فراش كارخانۀ محبت، هنگام ظهور شمس عدل ما نزديك گرديده و ديدۀ معرفت منتظرين ظهور حضرت ما در احتجاب و (چشم) ضعفا از احباب در خواب است و لهذا ترا مأمور نموديم كه سير در بلدهاى مسلمين نموده و اظهار علم توحيد حقه و بيان معارف در شأن ولايت ما را نما.» ٣ - «در علم حكمت و سائر علوم، كتب‌ها نوشته و حضرت ايشان باب امام عليه السلام بودند. باب مخصوص آثارى نه نصى...» ۴ - «در واقع خود مى‌دانستند كه مخصوص گرديده از قبل حجت عليه السلام ولكن به جهت عدم قابليت خلق تصريح به مقام بابيت نفرمودند و به كنايات و اشارات لطيفه مطلب خود را به خلق القا مى‌فرمودند...» ۵ - «سيد سند و نور احمد المعروف عند القوم به حاجى سيد كاظم بوده وصى و قائم‌مقام‌خود فرموده و عالم فانى را وداع گفتند...» ۶ - «خلاصه به بركت آن دو باب اعظم و آن نورين القمرين و كوكبين الدريين نفوس بسيارى عارف به علم توحيد و معرفت به مظاهر حق گرديده و طبايع ايشان نضجى بهم رسانيده تا آنكه قابل قبول طلوع شمس حقيقت از مغرب ولايت گردند.» ٧ - «مرحوم سيد اعلى اللّٰه مقامه در اواخر عمر خود مكرر از قريب شدن اجل خويش خبر مى‌دادند و اصحاب آن بزرگوار آه و ناله مى‌نمودند و عرض مى‌كردند كه‌اى مولاى ما نباشد روزى كه شما نباشيد و ما حيات داشته باشيم. آن عالى مقدار مى‌فرمودند كه آيا راضى نمى‌شويد كه من بروم و حق ظاهر گردد...» ادامه دارد... 📗١) . حاجى ميرزا جانى كاشانى از مريدان على محمد شيرازى بود. وى وقتى كه در سال ١٢۶٣ ه‍ .ق، على‌محمد شيرازى را به دستور حاجى ميرزا آقاسى، از اصفهان به ماكو مى‌بردند، در وقت عبور از كاشان، حاجى ميرزا جانى و برادرش حاجى ميرزا اسمعيل ذبيح، با پرداخت مبلغ گزافى رشوه، على محمد شيرازى را به منزل خود برده، او را با همراهانش دوشبانه روز ضيافت شايانى نمودند. در شورش مازندران و محاصرۀ قلعه شيخ طبرسى در سال ١٢۶۴، حاجى ميرزا جانى به همراهى حسينعلى، ميرزا و صبح ازل و چند تن ديگر از مريدان بابيه، به مازندران رفته جهد كردند كه خود را به اصحاب قلعه ملحق سازند. ولى موفق نشده، در آمل محبوس گرديدند، پس از استخلاص از حبس، به عنوان يكى از مخلصين درجۀ اول بابيه، در ماجراهاى بابيه، نقشى اساسى ايفاء نمود. تا آنكه پس از ماجراى ترور ناصر الدين شاه، و دستگيرى عده‌اى از بابيان، كه از جملۀ آنان ميرزا جانى كاشانى بود، در سال ١٢۶٨، به بدترين صورت ممكن اعدام گرديد. مراجعه كنيد به كتاب: «نقطة الكاف» مقدمۀ: ادوارد براون، صفحات ۵٢ - ۵٣ (نب - نج). همچنين: «روضة الصفا»، ج ١٠، ص۵۴۴ به بعد، و «ناسخ التواريخ سلاطين قاجار»، ج۴، ص٣٠ 📗٢) . پيرامون كتاب نقطة الكاف ميرزا جانى كاشانى، مراجعه شود به فصل چهارم من يظهره اللّٰه قسمت پ «محو مأخذ، جعل مدارك». 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۵۵_۱۵۶ 💀@bahaiyat💀
30.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نحوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با بهائیان ارتشی برشی از نشست «واقعیت یک ماجرا؛ بررسی ادّعای کشتار بهائیان پس از انقلاب اسلامی» 👤استاد شاداب 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀بالاترین راه ارتباط با آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه 🎙آیت الله رحمة الله علیه عجل الله تعالی فرجه 💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
🕸زندگی نامه سید علی محمد باب سید علی محمد شیرازی، شخصیت اصلی در ماجرای بابیت و آغازگر داستانی است ک
الف) رفتارهای مرتاضانه وی در تابستان های بوشهر و در گرم ترین ساعات شبانه روز، به پشت بام می رفت و رو به سوی آفتاب به گفتن ذکر و ورد مشغول می-شد. بدیهی است این رفتار برخلاف عقل و فطرت بشری بود. از این رو، مدافعان او می کوشیدند این رفتار باب را پنهان کنند، ولی داستان هایی که دراین باره در برخی منابع آمده، انکارنشدنی است. نبیل زرندی، تاریخ نگار بهایی، با وجود تلاش فراوان برای پنهان ساختن رسوایی های رهبران خود در کتاب هایش، نتوانسته است این قصه را به تیغ سانسور بسپارد و در مورد آن چنین آورده است: حضرت باب غالب اوقات در بوشهر به تجارت مشغول بودند و با آنکه هوا در نهایت درجه حرارت بود، هنگام روز چند ساعت بالای پشت بام منزل تشریف می بردند و به نماز مشغول بودند. آفتاب در نهایت حرارت می تابید، ولکن هیکل مبارک قلباً به محبوب واقعی متوجه و بدون آنکه اهمیتی به شدت گرما بدهند، به مناجات و نماز مشغول بودند. دنیا و هرچه در آن موجود بود، همه را فراموش فرموده، از هنگام فجر تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر به عبادت می-پرداختند. ... حضرت باب در هنگام طلوع آفتاب به قرص شمس نظر می فرمودند و مانند عاشقی به معشوق خود به او توجه کرده، با لسان قلب با نیّر اعظم به راز و نیاز می پرداختند، گویی نیّر اعظم را واسطه می ساختند. ... مردم نادان و غافل چنان می پنداشتند که آن حضرت آفتاب پرست هستند و نیّر اعظم را ستایش می کنند، با آنکه توجه به شمس ظاهر، رمز از توجه حضرتش به شمس جمال محبوب مستور بود. (۱) 📗(۱)مطالع الانوار، صص ۶۳،۶۴ 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص ۲۷ 💀@bahaiyat💀
🕸 میرزا حسینعلی بهاءالله هرکس منکر مراتب من باشد یا بغض مرا داشته باشد حتما... 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا