eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔗دستگیری حکومت و روحانیون ابتدا توجه زیادی به حرکت بابی نکردند اما در اواخر تابستان ۱۸۴۵ میلادی وقتی از گسترش سریع آن آگاه شدند، تصمیم به کنترل آن گرفتند؛ باب در این زمان تازه از مکه به بوشهر آمده بود. به همین خاطر حاکم فارس عده‌ای از مأموران خود را از شیراز عازم کرد تا هرکجا که می‌توانند او را بیابند و توقیفش کنند. مأموران در بین راه بوشهر و شیراز باب را دستگیر و به شیراز آوردند. او در برابر حاکم توسط سر دسته روحانیون مورد بازپرسی قرار گرفت و توسط وی مرتد اعلام شد و دستور داده شد که او باید با فلک تنبیه شود و در خانه عبد الحمید خان داروغه محبوس شود. بعد از آن، سید علی‌محمد شیرازی به ضمانت دایی خود به منزل او رفت. از وقایع مهم قبل از ورود باب به شیراز حضور و فعالیت‌های بعضی از پیروان اولیه باب در شیراز بود. یکی از پیروان او به اسم ملّا صادق خراسانی که از شاگردان سید کاظم رشتی بود و به مقام اجتهاد رسیده بود طبق دستور باب، این جمله را در شیراز به اذان اضافه کرد: أشهد أن علیاً قبل نبیل باب بقیةالله، یعنی شهادت می‌دهم که علی‌محمد، باب بقیةالله است. علمائی که در اول صف نماز بودند برآشفتند و خواستار تنبیه مسبب واقعه شدند. حاکم شیراز، حسین خان آجودان باشی، ملّا صادق را دستگیر کرد، او را هزار تازیانه زد. قدوّس نیز که قسمت‌هایی از «قیوم الاسماء» را که خطاب به سلطان و صدر اعظم و ملوک و ابناء ملوک بود بر سر منبر خوانده بود مورد غضب حاکم قرار گرفت. حسین خان ملّاصادق، قدوّس و یکی دیگر از پیروان باب به اسم ملّا علی اکبر اردستانی را شکنجه و از شیراز اخراج کرد. 📗عبدالکریم موسوی اردبیلی (۱۳۴۸). «نقطه اولی جمال ابهی». جهان. ص. ۱۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۹ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۹ آوریل ۲۰۱۹. 📗عبدالکریم موسوی اردبیلی (۱۳۴۸). نقطه اولی جمال ابهی. جهان. ص. ۱۰. 📗نصرت‌الله محمد حسینی. حضرت باب. مؤسسه معارف بهائی. ص. ۲۵۰-۲۵۵. 📗محمد جعفر امامی (۱۳۸۳). پای سخنان پدر. اسوه. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَنْ شَبَّهَ اَللَّهَ بِخَلْقِهِ فَهُوَ مُشْرِكٌ وَ مَنْ وَصَفَهُ بِالْمَكَانِ فَهُوَ كَافِرٌ وَ مَنْ نَسَبَ إِلَيْهِ مَا نَهَى عَنْهُ فَهُوَ كَاذِبٌ 📄 امام رضا عليه السّلام فرمودند: هركس خدا را به آفريده‌اش تشبيه كند، مشرک است و هركس او را با مكان توصيف نمايد كافر است و هركس آنچه را كه از آن نهى كرده به او نسبت دهد دروغگوست. ــــــــــــــــــــ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۶۸ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_1152921504646888974.mp3
546.3K
🕸بررسی ادعاهای دروغین میرزا علی محمد 💀@bahaiyat💀
🕸 تناقض در بهائیت صلح عمومي و تحريم جنگ، شعار فريبنده بهائيت است كه تناقضات گفتاري و رفتاري بسياري در بهائيت دارد؛ از جمله: عباس افندي مي‌گويد: «اگر نفسي به نفسي ظلمي كند، ستمي كند، ‌تعدي كند، و آن شخص مقابله بالمثل نمايد، اين انتقام است و مذموم است، زيرا زيد اگر پسر عمرو را بكشد، عمرو حق ندارد كه پسر زيد را بكشد؛ اگر بكشد انتقام است. اين بسيارمذموم است، بلكه بايد بالعكس مقابله كند، عفو كند، بلكه اگر ممكن شود، اعانتي به متعدي نمايد. اين نوع سزاوار انسان است».(مفاوضات، ص ۱۸۶ ـ ۱۸۷) حسين علي بهاء در راستاي تقاص و انتقام‌گيري مي‌گويد: «مَن آَحرَقَ بیتاً مُتِعَمِدَاً فَاحرِقوه و مَن قُتِلَ نَفسَاً عامِدَاً فاقتُلوهُ خُذُوا سُنَن الله بأیادي القُدرَة و الإقتِدار ثُمَ اترُکوا سُنَنَ الجاهلین و إن تَحکُموا لَهُما حبساً اَبَدیاً لا بأسَ عَلَیکُم؛ کسی که از روی عمد، خانه‌ی دیگری را بسوزاند، او را بسوزانید و کسی که از روی عمد شخصی را به قتل رسانده، او را بکشید و قوانین پروردگار را با قدرت و توانایی اجرا نمائید و از طریقه‌های نادانان دوری گزینید و اگر برای آنان حبس ابد اختیار کنید، باز مانعی نخواهد داشت». 📗اقدس، ص ۱۸ 💀@bahaiyat💀
🗒مرگ هویت در فرقه‌ها با شستشوی مغز 🔸تهی شدن فرد از خود و هویتش در فرقه بیش از هر چیز، طی فرایندی به نام «شستشوی مغزی» رخ می‌دهد. 🔹این فرآیند، پایه کنار گذاشتن هویت فرد محسوب میشود. «در فرقه‌های مخرب، قبل از شروع شستشوی مغزی، قربانی با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف «کنترل ذهن» و «تأثیرگذاری» به نقطه‌ای رسیده که قبول کرده شخصیت او ناپسند و شیطانی هست و باید به شخصیتی دیگر تبدیل شود. 🔸وی قدم به قدم بی‌‌آنکه متوجه باشد تغییر کرده‌است. وقتی قربانیان به این مرحله از شستشوی مغزی می‌رسند، بسیاری از عقاید شخصی و سلایقشان کم کم تغییر کرده و آنها پذیرفته‌اند که دچار شستشوی مغزی شده‌اند. 🔹در نتیجه شستشوی مغزی، «قربانی» در کنار شستشو‌کننده مغز قرار میگیرد و در تغییر خود با وی، علیه شخصیت،فکر و احساسات گذشته‌اش همکاری می‌کند تا نهایتا به کسی تبدیل شود که از او خواسته شده‌؛قربانی بخت‌برگشته با نفی و گم کردن شخصیت گذشته‌اش، مجبور میشود بطور روزمره تمام رفتار خود را با تقلید از بقیه و رهبر«فرقه»شکل ‌دهد. 🔸فرد قدم به قدم، هویت خود را ازدست داده، هویت جانشین را هم پیدا نمی‌کند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😑 *سکوت مرگبار رسانه‌های بین‌المللی درباره دود شدن قبر عباس اَفندی (عبدالبها)* در روز نوزدهم فروردین ۱۴۰۱ در حالی‌که سه روز از واقعه آتش گرفتن قبر یکصد میلیون دلاری عباس افندی (از جیب بهائیان فریب خورده) می‌گذشت و در حالی‌که کمترین اتفاق در خاک اسرائیل به سرعت در دنیا پخش می‌گردد همه رسانه‌های غربی و حتی عربی هیچ اشاره‌ای به این افتضاح امنیتی اسرائیل و مُصیبت بهائیان نکرد. حتی خود سایت خبری رسمی بهائیت BWN سکوت مرگبار کرد. فقط نشریه جِروزالِم پُست یک خبر چند خطی با عنوان یک آتش سوزی مختصر در خیابان شالوم حاقالی عَکا درج کرد. بهائیت از چند سال پیش تدارک احداث این مقبره را به مناسبت یکصدمین سال‌مرگ عباس اَفندی با عنوان مسخره پیام‌آور صلح و عدالت برای ا ین جاسوس بریتانیا و دارنده نشان وفاداری و خدمتگذاری به ملکه انگلیس را شروع کرده بود. در شروع کرونا، کمال‌آبادی مُبَلّغ سرمایه‌دار بَهائی در کنار جو بایدن گفته بود این ویروس، عذاب وعده داده شده حضرت عبدالبها است و تازه اول کار است. اما نمی‌دانست که: *وَ مَکروا وَ مَکَرالله وَاللهُ خَیرُ الْماکِرین 💀@bahaiyat💀
🔸عزیمت به اصفهان پس از مدتی، بیماری وبا در شهر شیراز مُسری شد و در همین حین باب را آزاد کردند به شرط آنکه از شیراز خارج شود. وی در تاریخ سپتامبر ۱۸۴۶ به اصفهان عزیمت کرد. در ابتدا در اصفهان در منزل امام جمعهٔ آن شهر ساکن شد. حاکم اصفهان در آن موقع منوچهرخان معتمدالدوله بود و او علی‌محمد باب را با احترام پذیرفت و مدت یک سال از او مهمانداری و حمایت کرد. ادوارد براون در این خصوص می‌نویسد: داروغه شیراز در این امر همراهی کرد در غیر اینصورت انتقال زندانیش به همراه دو تن از پیروانش به شهر ثانی (اصفهان) محال بود. این واقعه حدوداً در ماه مه ۱۸۴۶ رخ داد. به مدت تقریباً یک سال باب در اصفهان ماند. او تحت حمایت قویترین اشراف آن زمان بود که هم قادر و هم خواهان پشتیبانی و حمایت او از کینه‌ورزی‌های دشمنانش بودند که در بین آن‌ها روحانیون خطرناک‌ترین بودند. اما در اوایل سال ۱۸۴۷ حامی او فوت کرد و گرگین خان که جانشین دولت اصفهان شد حس مشابهی با حاکم قبلی نداشت و فوراً باب را تحت یک همراهی مسلحانه به تهران که در آن زمان تحت حکومت محمد شاه و وزیرش میرزا آقاسی بود فرستاد. 📗یکسال در میان ایرانیان، ادوارد براون، ترجمه ذبیح‌الله منصوری، صفحه ۷۸–۷۶ 💀@bahaiyat💀
🕸بهائیت وگمان پوچ بهائیت گمان دارد که با..... 💀@bahaiyat💀