فرقه های بابیت و بهائیت
🕸بهاءالله: از ترکزبانان دوری کن!
بهائیان همواره رهبر خود را منادی وحدت عالم انسانی معرفی میکنند. این در حالیست که با مشاهدهی کلام رهبران بهائی، به خلاف آنچه بهائیان، سعی در معرفی خود دارند میرسیم. حسینعلی نوری در خصوص ترکزبانها گفته است: «از تُرک زبانها دوری کن، اگرچه پدرت باشد. چرا که اگر دوستت بدارد، خواهدت خورد و اگر دشمن بدارد خواهدت کشت».
از جمله شیوههای تبلیغی فرقهی بهائیت، سوء استفاده از شعار وحدت عالم انسانی میباشد. بهائیان در تبلیغات خود، وحدت عالم انسانی را به عنوان اصل مترقی و مهمترین هدف خود معرفی میکنند. در این راستا حسینعلی بهاء میگوید: «...همه بار یک دارید و برگ یک شاخسار. به عالم انسانی مهربانی کنید و به نوع بشر مهرپرور گردید و بیگانگان را مانند آشنا معامله کنید و اغیار را به مثابه یار نوازش کنید...».[۱]
اما حقیقت اینست که با مروری هرچند کوتاه بر آثار و گفتههای رهبران فرقهی بهائیت، روش آنها را بر خلاف آنچه سعی در معرفی خود دارند، درمییابیم. چرا که آنها با رفتار خود در توهین به برخی نژادها و پیروان برخی مذاهب، عملاً مرتکب نقض شعار وحدت عالم انسانی شدهاند. به همین منظور، در ادامه قصد داریم میزان صداقت بهائیت در شعار وحدت عالم انسانی را با توهین به یکی از قومیتها بسنجیم.
حسینعلی نوری رهبر فرقهی بهائیت، در خصوص ترکزبانها میگوید: «اُترُکُوا التُرُوک و لَو کانَ اَبُوک، اِن احِبُّوک اکلُوک و اِن ابغضُوک قَتَلُوک؛[۲] از تُرک زبانها دوری کن و فاصله بگیر، اگرچه پدرت باشد. چرا که اگر دوستت بدارد، خواهَدَت خورد و اگر دشمن بدارد خواهَدَت کشت». ملاحظه نمودیم، کسی که بهائیان او را منادی وحدت عالم انسانی معرفی میکنند؛ ترکزبانها را در خوشبینانه ترین حالتشان، همچون زامبیهای آدمخوار فرض کرده و در بدبینانهترین حالت، قاتلان بیرحم معرفی میکند! با توجه به این کلام رهبر بهائیت، بد نیست توجه شما را به دو نکتهی جالب جلب نمائیم:
نکته اول: حسینعلی نوری، به مردم توصیه میدارد که از رابطه با ترکزبانها پرهیز کن حتی اگر پدرت باشد. گویا او متوجه این نبوده، شخصی که پدرش ترک باشد، خود او نیز ترک محسوب میشود. در نتیجه تکلیف ترکزادگان چیست؟! آیا از رابطه با خود هم باید پرهیز کنند؟!
نکته دوم: عجیبتر از همه آنکه، شاهد آن هستیم که عدّهای از ترکزبانان (هرچند محدود) پیرو فرقهی ضالّهی بهائیت هستند! با مشاهدهی چنین افرادی که پیرو شخصی نژادپرست بوده و به نژاد ایشان هم توهین میکند، تنها میتوان سکوت کرد!
به راستی چنین شخصی که به صورت مطلق به مردم این قوم توهین نموده، میتواند منادی وحدت عالم انسانی باشد؟! کدام یک از پیامبران الهی چنین روشی را پیموده که مدعی اختراع وحدت عالم انسانی، چنین جسارتهایی را بدین قوم روا داشته است؟!در پایان باید گفت: آیا وحدت عالم انسانی بهائیان، تمسخر اقوام و توهین به نژادهاست؟
پینوشت:
📗[۱]. عباس افندی، مکاتیب، مصر: فرجالله زکی الکردی، ۱۹۲۱ م، چاپ اول، ج ۳، ص ۱۶۰.
📗[۲]. اسدالله فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، بیجا: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، ۱۲۴ بدیع، ج ۲، ص ۱۵۴.
#بهائیت_توهین_به_اقوام_ترک_زبان
🚫@bahaiyat🚫
🌍یکی از رسانه های تشکیلات بهایی که در جهت تولید محتوی برای پرسه براندازی و فتح اقالیم بیت العدل و بر پایی حکومت بهایی در ایران و برای ایرانیان فعال است در ساختار تشکیلات بهایی به چنین مراکزی موسسات ملهم از تعالیم بهایی گفته می شود
🔹متاسفانه سازمان بهائیت در ادعای خود که با قدرت و حاکمیت کاری ندارد صادق نیست و با ابزاری که از طریق دار التبلیغ از سال ۱۹۹۶ تا حال برای سازمان تعیین تکلیف شده است مسئولین چنین موسساتی بر مبنای پیام وظیفه ریست فرهنگی و محو فرهنگ بومی و در نهایت بی وطن کردن و بی هویت کردن ایرانیان تلاش می کنند سپس طی یک پروسه دقیق برای فتح سرزمین و اشغال ایران دست به تغییر بافت جمعیتی می زنند که نمونه های آن را در محتویات آنها قابل مشاهده است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
سلام، در متون معرفی شیخیه که ارسال کرده اید، متوجه نشدم نظر صریح رهبر معظم را؟ و آیا شیخیخ را فرقه جدای از شیعه اثناعشری میدانید یا خیر؟ ممنون میشم که تو کانال جواب مرقوم کنید
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
مطلب مورد نظر شما مربوط به کانال زیر است
کانال: @feragh_adyann
🚫@bahaiyat🚫
▪️خدا را اینگونه شناختم▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
عَرَفْتُ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ اَلْعَزَائِمِ وَ حَلِّ اَلْعُقُودِ وَ نَقْضِ اَلْهِمَمِ
📄اميرالمومنین علی عليه السّلام فرمودند:
خدا را از سست شدن ارادههاى قوى، گشوده شدن گرههاى دشوار، و درهم شكسته شدن تصميمها، شناختم.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 نهجالبلاغه ، حکمت۲۵۰
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل پنجم: آموزههای دوازده گانه بهاییت
🔹ج) نظر اسلام درباره این تساوی
استاد مطهری مینویسد:
از نظر اسلام، این مسئله هرگز مطرح نیست که آیا زن و مرد، دو انسان متساوی در انسانیت هستند یا نه؟... از نظر اسلام، زن و مرد هر دو انسانند و از حقوق انسانی متساوی بهره مندند. آنچه از نظر اسلام مطرح است، این است که زن و مرد به دلیل اینکه یکی زن است و دیگری مرد، در جهات زیادی مشابه یکدیگر نیستند.... خلقت و طبیعت آن را یکنواخت نخواسته است و همین جهت ایجاب میکند که از لحاظ بسیاری از حقوق و تکالیف و مجازات ها، وضع مشابهی نداشته باشند. [۱]
تفاوت جنسیت سبب میشود زن و مرد در دو گونه از یک نوعِ واحد قرار گیرند. بنابراین، اختلاف میان آنها لازمه نوعشان و براین اساس، تفاوت حقوقی میان زنان و مردان واجب است. به بیان دیگر، بر اساس آنچه جنسیت اقتضا میکند، تفاوت میان آنها همیشگی و در پی آن، حقوق طبیعی شان نیز متفاوت خواهد بود.
لازمه طبیعت هدف دار حقوق طبیعی است و با توجه به این هدف، استعدادهایی در وجود موجودات نهاده و شایستگیهایی به آنها داده شده
است. راه تشخیص حقوق طبیعی، مراجعه به آفرینش است. هر استعداد طبیعی، سندی طبیعی برای حقی طبیعی است. [۲]
📗[۱]: مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، تهران، صدرا، ۱۳۶۹، چ ۱۴، صص ۱۲۱ و ۱۲۲.
📗[۲]: نک: سیده معصومه http: //www. bashgah. net/modules. php? name=Articles&op=peoplesπ d=۲۳۵۲ حسنی، ماه نامه حورا، ش ۸، (آبان و آذر۱۳۸۳).
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۰۷
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
آنچه مسلم است به استثناى علت بى اعتنائى علماء به نشست، با جوانى كه با آثارش آشنا بودند مى توان سه عامل ديگر در مورد شركت علماى شيخى در نظر آورد:
۱- علماى دربارى تبريز، غالباً از علماى شيخى مسلك بودند، كه تا آن زمان هم از علائق دربار قاجار نسبت به شيخ احمد بهره مى جستند.
۲- ناصرالدين ميرزا در عنفوان جوانى تحت تأثير معلمش ملا محمود نظام العلماء توجهى به شيخيه داشت.
۳- ممكن است چنين مى انديشيد كه: دعوى بابيت و قائميت على محمد شيرازى ناشى از نشر معارف احمد احسائى، و سيد كاظم رشتى است و از اين لحاظ علماى شيخيه به اصطلاحات و عقايد شيخ و سيد آشنائى داشته از اين جهت مى توانند با كسى كه خود را به چنين معارفى متكى مى دانست در مقام مباحثه و گفتگو آيند.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۲۳
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🎙فاضل تُرک رحمة الله علیه:
آیت الله العظمی سید محمدهادی میلانی رضوان الله علیه را دیدم چون به حرم حضرت رضا علیه السلام مشرف می شدند در برابر ضریح حضرت رضا علیه السلام می ایستادند و اشک از چشمانشان جاری می شد و خطاب به حضرت این آیه را می خواندند:
﴿يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ﴾. (سوره یوسف، آیه ۸۸)
پس از دیدن این شیوه زیارت آیت الله میلانی رضوان الله علیه من هر جا به زیارت رفتم حتی زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها ذکر و زیارت من این آیه بود.
📚نسیم های گره گُشا، ج ۱، نسیم ٣٨٩.
#امام_رضا علیه السلام
🚫@bahaiyat🚫
🔴برنامهریزی تشکیلات بهائی برای گفتگوهای بین نسلی
دفتر تشکیلات بهائی سه شنبه ۲۸ آذر یادداشتی را با عنوان: «فراخوان برای گفتگوی بین نسلی برای یک سیستم چند جانبه متحول کننده» منتشر کرد.
این یادداشت که توسط لیلیان انکونزیمانا، نوداهرا یوسف و برایتون کانوما (سه نماینده تشکیلات بهائی در سازمان ملل که در امور جوانان فعالیت دارند) منتشر شده است ادامه فعالیتهای بهائیت در جهت ارائه راهکار برای ایجاد تغییرات در سازمان ملل است.
تشکیلات بهائیت جهت حفظ و تقویت ظرفیتهای خویش در سازمان ملل به تحولات این نهاد بینالمللی توجه خاصی داشته و دارد، لذا هنگامی که احساس کرده است مسئولان سازمان ملل به دنبال ایجاد تغییراتی در آن هستند تحرکاتی را در این راستا مانند برگزاری کارگاهها، ارائه محتواهای متعدد، برگزاری جلسات مختلف و… آغاز کرده است.
مطلب منتشر شده و فراخوان مذکور در راستای هدف مذکور و در ادامه کارگاههائی است که چند ماه گذشته در دفتر نمایندگی فرقه ضاله بهائیت در سازمان ملل برگزار شده است.
یکی از رویدادهای مذکور در مورد مرحله بعدی سند توسعه پایدار سازمان ملل و دیگری اجلاس سران در ۲۰۲۴ است که دفتر تشکیلات بهائیت در سازمان ملل مطالب و محتواهای متعددی را در رابطه با آنها منتشر کرده است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
#بهاییت
🔴 سرمایهگذاری فرقه بهاییت بر روی جوانان امارات متحده عربی
🔻 سرویس خبری تشکیلات بهایی بیست اردیبهشت خبری با عنوان «امارات متحده عربی: جوانان روحیه جامعه را در باغ جدید پرورش میدهند» منتشر کرد.
🔻 تشکیلات بهائی در ماه اردیبهشت با نظارت «اَیمن روحانیان» مشاور قارهای تشکیلات در آسیا برنامهای را در محله عجمان امارات برای جوانان با الهام از آنچه «تربیت اخلاقی بهایی» عنوان شده؛ ترتیب داده است.
🔻 این برنامه که در پوشش «زیباسازی محله» و تحت عنوان «خدمات اجتماعی و رشد معنوی» برای فارسیزبانان امارات اجرا شده است؛ طرحی در راستای اجرای نقشه ۲۵ساله بوده و جامعه ایرانیان مقیم امارات را هدف گرفته است تا با جذب نوجوانان و جوانان ایرانی مقیم این کشور بر خانوادههای آنها تأثیر گذارد.
🔻 تشکیلات بهائیت سالهاست توجه ویژهای به کشورهایی چون بحرین، امارات، قطر، کویت و... که نزدیک به ایران هستند داشته و طرحهای متعددی را در آنها اجرا میکند.
🔻 به نظر میرسد حوادث اخیر جهان و توجه به حق ایران به مسائل فلسطین بهائیت را در این توهم فروبرده است که از رویدادهای همسایگان خود غافل بوده و بهائیت میتواند نفوذی نرم در این کشورها داشته باشد.
🔻 بیتفاوتی و یا حتی اشتیاق سران کشورهای مذکور کمک فراوانی را به پیادهسازی برنامههای بهائیت در آنها میکند.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
بخش اول
🌍 ماجرای محافل روحانی بهائی یا هیئت یاران ایران
🔹در سال ۱۳۶۲شمسی، جمهوری اسلامی ایران، تشکیلات و محافل روحانی بهائیت در ایران را غیرقانونی اعلام و به انحلال آن حکم داد. اما تشکیلات بهائیت بیتوجه به حکم حکومتی، با تغییر نام محفل خود به «یاران ایران»، عملاً از این قانون تخطی کرد و رویهی سابق خود را در پیش گرفت. در این مقاله، سعی در تحلیل و بررسی زوایای مختلف این جریان داریم
🔹 در سال ۱۳۶۲شمسی، جمهوری اسلامی ایران، تشکیلات و محافل روحانی بهائیت در ایران را غیرقانونی اعلام و به انحلال آن حکم داد. اما تشکیلات بهائیت بیتوجه به حکم حکومتی، با تغییر نام محفل خود به «یاران ایران»، عملاً از این قانون تخطی کرد و رویهی سابق خود را در پیش گرفت.
🔹لذا در سال ۱۳۸۷شمسی، پس از دستگیری هفت عضو این نهاد غیرقانونی ، دادستان وقت آیت الله درّی نجف آبادی، در نامهای خطاب به محسنی اژهای (وزیر اطلاعات وقت)، مجدداً تمامی فعالیتهای تشکیلاتی بهائیت را در هر ردهای غیرقانونی اعلام کرد:
🔹«تشكيلات فرقه ضاله بهائيت در تمامی ردهها غيرقانونی و غيررسمی بوده و وابستگی آنها به اسرائيل و ضديت آنها با اسلام و نظام اسلامی محرز و خطر آنها برای امنيت ملّی مدلل و مستند است و لازم است با هر نوع تشكيلات جايگزين نيز كه در حكم بدل از اصل عمل نمايند، طبق مقررات برخورد شود».
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
▪️از فضل الهی بخواهید▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
إِنَّ اَللَّهَ قَسَّمَ اَلْأَرْزَاقَ بَيْنَ عِبَادِهِ وَ أَفْضَلَ فَضْلاً كَثِيراً لَمْ يُقَسِّمْهُ بَيْنَ أَحَدٍ قَالَ اَللَّهُ «وَ سْئَلُوا اَللّٰهَ مِنْ فَضْلِهِ»
📄امام صادق علیه السلام فرمودند:
خداوند ارزاق را بین بندگانش تقسیم کرد و بخششی بزرگ را تفضل کرد و آن را بین هیچ یک از آنان تقسیم نکرد؛ خداوند فرمود: «و از فضل خداوند درخواست کنید»
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 تفسير عیاشی ج ۱، ص ۲۳۹
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
بخش دوم
🌍 اما در تحلیل این اخبار و اطلاعات، مرور چند نکته ضروریست:
🔹اول: اگر به راستی بهائیت، یک اعتقاد قلبی و نه تشکیلاتی سیاسی است، پس چه ضرورتی برای ایجاد تشکیلات، آنهم بر خلاف قوانین حکومتی در ایران دارد؟! مگر طبق تعالیم بهائیت، اطاعت بیقید و شرط از حکومتها واجب نیست؟!
🔹مگر عبدالبهاء به بهائیان دستور نداده است: «حتی بدون اجازه حکومتها نباید آب خورد». «حکم هر دولت و حکومتی، حتی اگر مستبد باشد، واجب الإطاعه است؛ نباید با آزادیخواهان دمساز شد». با این حال بهائیت چگونه به خود اجازه میدهد برای حفظ تشکیلاتش، قوانین حکومتی را زیر پای گذارد؟
🔹دوم: هیاهوی تبلیغاتی بهائیت در محکومیت سران خود (با این عنوان که بهائی بودن در ایران جرم است)، در حالی صورت میگیرد که حتی در نامهی دادستانی کشور، آزادی عقیده برای بهائیان در نظر گرفته شده و تنها عضویت در تشکیلات غیرقانونی آن ممنوع اعلام شده است
🔹همچنانکه آيت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نامهی خود خطاب به غلامحسين محسنی اژهای با اشاره به اصل بيستم قانون اساسی مبنی بر حقوق شهروندی همهی افراد ملّت و نيز اصل بيست و سوم قانون اساسی مبنی بر آزادی افراد برای داشتن هر عقيدهای اظهار داشت: «داشتن یک عقيده و مرام، آزاد ولی اعلان و ابراز آن به منظور تحريف افكار ديگران، جريان سازی و يا تبليغ و تظاهر به قصد اغواگری و تشويش اذهان ديگران و عناوين مشابه مجاز نخواهد بود».
🔹بنابراین تشکیلات بهائیت در تلاش است با یکی جلوه دادن اعتقاد قلبی و عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائی و عدم تمایز میان آندو، افکار عمومی را فریب دهد
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🔴مهدی فاطمه آواره بیابان ها از دست مردم نادان
📌حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به پسر مهزیار فرمودند:
ای پسر مازیار (مهزیار) همانا پدرم ابومحمد حسن عسکری با من عهد فرمود که در مجاورت قومی که خداوند بر آنان غضب کرده است و برایشان در دنیا رسوایی و در آخرت عذابی دردناک می باشد؛ قرار نگیرم.
و به من امر فرمود که در کوهها ساکن نشوم؛ مگر قسمتهای سخت و پنهان آن. و در شهرها ساکن نشوم؛ مگر شهرهای متروکه و بی آب و علف.
📚بحار الأنوار ، ج ۵۲، ص ۱۲
📚الغيبة ص ۲۲۶
#امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🚫@bahaiyat🚫
سلام. یکی از ابزارهای بهائیت برای جذب افراد به تشکیلاتشان، خوشاخلاقی و خوشرویی است که در دورههای آموزشی نیز به جوانانشان آموزش داده میشود. سوال اینجاست که آیا در دوران رهبران بهائی، اعم از حسینعلی نوری و فرزند و نوادهاش، نیز چنین رویهای مرسوم بوده است؟ و اگر چنین بوده، آیا سندی از آن در کتاب یا منبعی موجود هست؟
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
سلام علیکم
اگر مقصود پیروان هست بله این نوع از رفتار سابقه زیادی دارد
ولی درباره رهبران بهایی رفتار چندان مهربانانه ای در کار نبوده
🚫@bahaiyat🚫