eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت راهبرد مناظره (۱۹) انجمن کار آمدترین راهبرد خود برای مقابله با بهاییان را مناظره می دانست و انصافا نیز بهاییان حرفی برای گفتن نداشتند. نه ایدئولوژی بهاییت از غنای کلامی برخوردار است و نه بهاییان چیزی در چنته داشتند. لذا بهاییان در برابر راهبرد انجمن مبنی بر مواجهه علمی سخت دچار بن بست شدند و برای برون رفت از بن بست چاره ها اندیشیدند. چون اکثر مباحثه های علمی به سود انجمن تمام می شد و گاه برابر می نمود‌ اما بخشنامه صادره که در اخبار امری تابستان سال ۱۳۴۴ چاپ شد، تاکید داشت که انجمنی ها بر متون مرجع بهایی تسلط دارند پس بهاییان از مباحثه علمی با انجمنی ها بپرهیزند. با این حال طبق گفته رهبر انجمن گویا حدود دو هزار انواع مناظره ها بین افراد دو گروه در تهران و شهرستان ها برگزار شد‌. پیداست آن بخشنامه که نخستین واکنش رسمی درونگروهی بهاییت شد موجب احساس سرشکستگی بهاییان گردیده باشد و می توانست به چالشی درونی بینجامد ولی با این حال فرقه با صدور این بخشنامه راه مناظره های روز افزون و روبه گسترش را بست تا اوضاع از کنترل خارج نشود. چند تدبیر فرقه در این زمینه به چشم خورد. یکی آنکه با طرح اشکال انجمنی ها معلوم می شد کتب مرجع بهاییت چه اندازه بی مایه، مضحک، ضد قواعد عقل و مخالف علم و مایه رسوایی بهاییان است لذا در اولین فرصت نسخه های اولیه آن کتاب جمع آوری و در تجدید چاپ، گزاره های مورد نقد حذف می گردید. دوم لجنه ی تزیید معلومات را تاسیس کردند و به افزایش دانش کلامی و ایدئولوژیک پیروان فرقه پرداختند اما در مجموع کم سوادی آنان همواره مشهود بود. از زمانی که فرقه ضاله به تحریم مناظره روی آورد تیغ بران انجمن کند شد. البته با این وجود گهگاه مناظره هایی با اصرار انجمن و یا با فشار پیروان بهایی بر تشکیلات فرقه برگزار می شد ولی از فراوانی آن به شدت کاسته شد. اینکه آیا با یک سازمان سیاسی، مناظره کلامی انجام گیرد چه ضرورت و فوایدی دارد می بایست در مجالی دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد لکن در هر صورت از جهتی به ضرر فرقه تمام شد و از جهتی به سود آن. بهاییت برای رسمیت یافتن به طی شدن چند مرحله نیاز مبرم داشت. مثلا باید گام های اشتهار، انفصال، رفع استیحاش، مقهوریت، مظلومیت و پذیرفتگی اجتماعی آنان از سوی جامعه مسلمانان سپری شود. به نظر می رسد از آثار جانبی این راهبرد انجمن طی شدن گام های مذکور به سود فرقه بوده است. همچنین مقدمات زیست بدون هزینه بهاییان که قبلا مورد تحریم مراجع بودند نیز فراهم گردید. اما مهمترین دستاورد فرقه در گام بعدی که به کمک رژیم شاه زمینه سازی شد؛ فراهم شدن زمینه ی تبلیغ عمومی و علنی بهابیگری است. چنانکه از اواخر سال ۱۳۵۲ تحت عنوان "ابلاغ کلمه" تبلیغ عام در دستور ‌کار فرقه قرار گرفت. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
18.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضعف فکری و عقلی، علت اصلی اختلاف درونی منافقان ۱۳۶۱/۰۵/۲۹ 🚫@bahaiyat🚫
47.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی "جغرافیای فتح" فصل یکم: "غزاوی‌ها" مرور تاریخچه غزه و سرگذشت غزاوی‌ها به روایت کارشناس و روی نقشه... قسمت یکم: "غزه تا ۷ اکتبر" 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ 🏷 سلام مرا برسان و دستورشان ده! 🔅امام رضا علیه السلام : ✓ «اي عبدالعظيم سلام مرا به دوستانم برسان و ...دستورشان ده كه راستگو وامانت پرداز باشند و دستورشان ده كه خاموشی گزينند و از مجادلات بيهوده بپرهيزند. و به هم روى‌آورند و با يكديگر ديدار كنند، كه موجب نزديكى به من است». ⁙ «يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ السَّلَامَ وَ... مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ الْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَي». 📚 الاختصاص ص ٢٤٧ 📅 مناسبت‌ امروز : ۴ ربیع الثانی، ولادت حضرت عبدالعظيم حسنی(علیه السلام) 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اسرائیل کشور نیست بلکه ناموس غرب است 🔹سقوط رژیم اسرائیل، سقوط کل استعمار در جهان اسلام هست 🎙استاد پور ازغدی 🚫@bahaiyat🚫
🔻ولادت سیدالکریم، حضرت عبدالعظیم حسنی، بر همه دوستان اهل بیت علیهم السلام مبارک‌باد. 💠 حمد وسوره ای قرائت و به محضر آن بزرگوار هدیه کنیم تا ان شاءلله از شفاعت و عنایت ایشان بهره مند گردیم. 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت تقابل تک بعدی (۲۰) جنبش های سیاسی اجتماعی از چند مولفه ی بنیادین برخوردارند که سبب شکل گیری، گسترش، سازمان یابی، ضامن حیات و موجب تداوم بقای آنهاست‌ که عبارتند از: ایدئولوژی، رهبران، نخبگان مروج ایدئولوژی، امکانات مالی، پایگاه اجتماعی، قدرت سیاسی، رسانه و ... بهاییت به مثابه یک جنبش سیاسی از این مولفه ها بهره داشت و افزون بر آن از حامیان چند لایه ی بازیگران سیاسی داخل و خارج نیز برخوردار بود. برنامه ریزی و هدف گذاری برای مقابله با چنین جنبشی اگر تمام این مولفه ها را هدف نگیرد راه به جایی نمی برد و بلکه بر عکس می تواند اسباب رشد و تحکیم آن را فراهم سازد. انجمن حجتیه طی حدود ۲۵ سال مقابله با بهاییت به این مولفه ها توجه و دسترسی نداشت لذا چالش و یا آسیبی متوجه مولفه های حیاتی بهاییت نشد. کارنامه انجمن بخش مهمی از نیروی انجمن طی دوره کوتاه ده تا یازده ساله ( ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ صرف مقابله با بخش تبلیغ عمومی بهاییگری شد. البته در همین بخش نیز به موفقیت کامل نرسید. مثلا موسسه انتشارات امری هیچ خدشه ای ندید و پرشتاب به نشر و چاپ مجلات درونگروهی و کتب و جزوات آموزشی و تبلیغی موفق می شد مگر در مواردی که حاکمیت به سبب نگرانی از وا‌کنش روحانیت و قشر متدین جامعه وقفه ای در کار آن ایجاد می نمود. بخشی از توان انجمن صرف نفوذ برای کسب خبر گردید و بخشی نیز به مناظره اختصاص یافت . ذیل همین سیاست بخش عمده ای از توان انجمن صرف مسلمان سازی بهاییان خرده پا از طریق مباحثات چهره به چهره می شد( بدان خواهم پرداخت) و نیم بیشتر را مصروف ساماندهی شبکه سخنرانان و اجرای کنفرانس های تبلیغی انجمن نمودند. از اوایل ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ نیز بهاییت از اولویت انجمن خارج و عمده وقت انجمن مرکز به تدریس دروس معارف فارسی اختصاص یافت. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
سلام علیکم و رحمه الله . متاسفانه یکی از دامادهای من و داماد خواهرم تمام علائم بهایی شدن رو دارن . کاسب هستند . نماز و روزه رو کنار گذاستند . زیارت رو خرافه میدونن ‌ حجاب همسرانشون رو برداشتن . باغ و ویلا و ماشین مدل بالا خریدند و‌‌‌‌..... لیکن در ظاهر انکار میکنن . و ما راهی برای جستجو و تجسس نداریم از طرفی نگران نجس بودن اینا هستیم از طرفی دخترهامون هم میگن نه بهایی چیه؟ ما مسلمانیم . خدا روقبول داریم وازین حرفا .... تکلیف ما چیه ؟ عجیب به دردسر افتادیم . خواهشا راهنمایی بفرمایید . ممنون ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ✍️سلام علیکم هیچ کدام از مواردی که گفتید دلیل بهایی بودن نیست. بسیاری از شیعه ها نماز نمی خوانند، بی حجاب هستند و باغ و ویلا دارند. چه ربطی به بهائیت دارند. لزومی به تجسس هم نیست. 🚫@bahaiyat🚫
هدایت شده از  طریق المهدی
📣 اطلاعیه| 🚩 ﷽| پیاده روی عبادِالله الصَّالِحين در 🚩 بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با خود در کنار مردم لبنان و سرافراز بایستند و در رویارویی با و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. 🗓 سه شنبه: ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ ⏱ آغاز پیاده روی: ساعت ۱۶ 🚏مکان: بلوار پیامبر اعظم شهر مقدس قم ( از عمود ۱۲ تا مسجد مقدس جمکران ) 🤝مشارکت در هزینه های برنامه طریق المهدی شامل هزینه های آب،یخ، فضاسازی، سیستم صوت و... تمام مسیر:👈 💳|
5892 1070 4515 1308
روی شماره بزنید کپی می‌شود. 🇱🇧🇵🇸🇮🇷تا جان در بدن داریم؛ هستیم بر آن عهد که بستیم✊ 🔳ضمناً جهت راه اندازی موکب به صورت خانوادگی و یا گروهی به @poshtibani پیام دهید. 👈 قرار عاشقان بقیة الله الاعظم، سه‌شنبه ها عصر، بلوار پیامبراعظم قم @tariq_almahdi
📌 ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🔹 حضرت عبدالعظیم حسنی، در ۴ ربیع‌ الثانی سال ۱۷۳ ق متولد و در ۱۵ شوال سال ۲۵۲ قمری وفات یافت. او از راویان حدیث است که نسبت او به امام مجتبی ع می‌ رسد. وی با ادب، خضوع و حیا به مجلس امام جواد ع و امام هادی ع وارد می‌ شد و در کنار آنها می نشست. ▫️دوران زندگی وی مصادف با شرایط خفقان و سرکوب شیعیان توسط بنی عباس بود. او نیز همچون پدرانش سال‌ ها تحت تعقیب و مورد غضب متوکل و مُعتز، خلفای عباسی بود. حضرت عبدالعظیم در زمان مُعتز ، به جهت اذیت و آزار آنها، به امر امام هادی ع از سامرا به شهر ری هجرت کرد. 🔺 امام هادی (علیه السلام) به یکی از شیعیان ری فرمودند: هرگاه مشکلی از امور دینی برایت پیش آمد، جواب مشکل خود را از عبدالعظیم حسنی بخواه و سلام مرا به او برسان. 🔸 همچنین امام هادی(علیه السلام) ، زیارت او را با زیارت امام حسین (علیه السلام) برابر دانسته اند. این روایت تجلیلی است از مقام او تا جایگاهش نزد شیعیان بالاتر رود. و همچنین این تشبیه به‌ جهت شکل‌ دهی پایگاه و محل تجمعی برای شیعیان در کنار قبر او بوده باشد. 🔻 او عالمی پرهیزکار و با ورع، معروف به امانت، صداقت در گفتار، عالم به امور دین و دارای احادیث بسیار بود. حضرت عبدالعظیم مانند جد بزرگوارش امام حسن مجتبی (علیه السلام)، سخی‌ترین مردم در دیار خود بود. 🚫@bahaiyat🚫