▪️فراموش شده از خیر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
...أَمَّا قَوْلُهُ نَسُوا اَللّٰهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّمَا يَعْنِي نَسُوا اَللّٰهَ فِي دَارِ اَلدُّنْيَا لَمْ يَعْمَلُوا بِطَاعَتِهِ فَنَسِيَهُمْ فِي اَلْآخِرَةِ أَيْ لَمْ يَجْعَلْ لَهُمْ فِي ثَوَابِهِ شَيْئاً فَصَارُوا مَنْسِيِّينَ مِنَ اَلْخَيْرِ
📄 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
امّا اينكه خداوند مىفرمايد:
«ایشان خداوند را فراموش کردند پس خدا نیز ایشان را به فراموشی سپرد» مقصود خداوند اين است كه آنها خدا را در دنيا فراموش كردند، به طاعتش عمل نكردند، پس خداوند آنها را در آخرت فراموش كرد.يعنى براى آنان در ثوابش چيزى را قرار نداد.پس آنان فراموش شده از خير هستند.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۲۵۴
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
⛔️اعتراف تشکیلات بهائی/ اگر دولت داشته باشیم!
♦️صفحه فیسبوک یکی از بهائیان فعال در فضای مجازی، ۲۱ فروردین در پستی با عنوان «اگر دولت داشته باشیم»، با تکرار اتهامات بیاساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلویحاً به آرزوی تشکیل دولت بهائی توسط تشکیلات این فرقه اعتراف کرد.
🔻مدّتی است تشکیلات بهائیت با برگزاری جلسات مشترک با سازمان ملل و دولتهایی همچون کانادا، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا، به ارائه و دریافت الگوهایی در موضوعات مختلف در فضای بینالملل نظیر «محیط زیست»، «حقوق بشر» و نظایر آن میپردازد.
🔻تشکیلات در نقشه ۲۵ ساله نیز صریحاً دستور به جامعهسازی به عنوان هدف نهایی داده که مقدمه جهت تحقق حاکمیت منطقهای و سپس حاکمیت جهانی است. با آشکارسازی هدف تشکیلات بهائی در این نقشه، سایر بهائیان تابع آن (همانند این مورد)، شروع به فعالیت کردند.
🔻بهائیت سالها با شعار «عدم دخالت در سیاست»، واقعیت نقشههایش را پنهان کرد؛ امّا اسناد موجود هدف واقعی این فرقه را مبنی بر «تشکیل حکومت جهانی» و زمینهسازی آن با شعارهایی چون «وحدت عالم»، ثابت میکند.
🔻آرزویی که در حکومت پهلوی تا حدّی تحقّق یافت و وزرا، نخستوزیر، برخی مدیران رده بالا و حتّی پزشک دربار هم توسط عناصر بهائی و بیتالعدل حیفا تعیین میشد. ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و بر باد رفتن آنها، رسانههای بهائیت تا آنجا از عدم دخالت در سیاست دم زدند، که گویا عدهای از بهائیان هم باور کردند.
🔻تمام قطعات مذکور از آغاز یک آزمون و خطا جهت رسیدن به نوع حاکمیت مدّ نظر فرقه حکایت میکند.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
چالش انتخابات بهائی
🗳 بهائیان مدعی هستند که از نظام انتخاباتی ویژه و منحصربهفردی برخوردارند. در این نظام انتخاباتی، اعضای مرکز اصلی فرقه به عنوان رهبران جامعه بهائی، اعضای محافل ملی به عنوان بالاترین مقام اجرایی در هر کشور و اعضای محافل محلی به عنوان بالاترین مقام اجرای در هر شهر انتخاب میشوند.
👥 بهائیان معتقدند از شاخصههای مردمی بودن این انتخابات این است که همه بهائیان میتوانند کاندیدا شوند (به جز زنان در انتخابات بیتالعدل). افراد جامعه بهائی نیز مکلف هستند در انتخابات شرکت کنند و رأی بدهند.
❌در بهائیت، معرفی نامزد انتخاباتی یا معرفی افراد خاص به عنوان کاندیدا و همچنین انجام تبلیغات برای افراد شرکتکننده در انتخابات مطلقاً ممنوع است. لذا هر فرد بهائی موظف است به هر فرد شایستهای که میشناسد رأی بدهد.
💢علیرغم ادعای تشکیلات در ویژه بودن انتخابات بهائی، در بین روشنفکران بهائی اعتراضهایی به نحوه انتخاب اعضاء در تشکیلات وارد شده است زیرا به دلیل نبود تبلیغات، افراد نوعاً ناشناخته بوده و سوابق و ویژگیهای آنان مشخص نمیشود. از طرف دیگر به دلیل عدم معرفی کاندیدا، مشخص نمیگردد که چه کسی در لیست انتخابی قرار دارد و چون سرّی است، تشکیلات این امکان را دارد تا هر کسی را که دوست داشت، به عنوان فرد برنده، معرفی نماید.
📖 با نگاهی به تاریخچه انتخابات اعضای بیتالعدل، مشخص میشود که در طی دورههای مختلف در نیم قرن گذشته، تغییر در اعضای بیتالعدل تنها در اثر فوت یا استعفای اعضا رخ داده است و اعضای انتخابی در دورههای مختلف تغییر خاصی نداشتهاند.
#بهائیت
#چالش_انتخابات_بهائی
💀@bahaiyat💀
عصمت ساختگی بیتالعدل در بهائیت
✍️بهائیت تمایل زیادی دارد که بیت العدل (مرکز رهبری جهانی بهائیت واقع در فلسطین اشغالی) را مصون از خطا و دارای عصمت معرفی کند؛ در منابع بهائی هم آمده است که اگر بیتالعدل تحت شرایط لازم تشکیل شود و اعضای آن از سوی عموم بهائیان انتخاب شده باشند، این بیتالعدل تحت حفظ و صیانت «حسینعلی نوری» است. بنابراین اگر بیتالعدل به اتفاق یا اکثریت آراء تصمیمی اتخاذ نماید، آن تصمیم بدون اشتباه و مبری از هرگونه خطا خواهد بود.¹
❌اختلاف نظر در این مسئله بهائیان را به گروههای مختلفی تقسیم کرده است:
🔹بعضی بهائیان، معتقدند که بیتالعدل فقط در هنگام تشریع احکام، مصون از خطاست نه در همه مواقع.
🔹گروهی دیگر که به بهائیان روشنفکر معروف هستند، بیتالعدل را فاقد هرگونه مصونیت از خطا میدانند و به این جمله که بیتالعدل هر چه بگوید صحیح و درست است، انتقاد جدی دارند.
🔹دستهای دیگر از بهائیان که به بهائیان ارتدوکس معروفند نیز معتقدند بیتالعدل زمانی ملهم به الهامات الهی خواهد بود که در رأس آن ولی امر بهائی حضور داشته باشد و بیتالعدل بدون حضور ولی امر نهتنها مصون از خطا نیست، بلکه اساساً نامشروع است و به همین علت مصوبات بیتالعدل موجود را باطل میدانند.
⬅️ آنچه مشخص است وابستگی این فرقه به نهادهای صهیونیستی و حمایت دو سویه آنها از یکدیگر است که دشمنی بهائیت با ایران و اسلام را معنادارتر میکند.
📗۱. عبدالبهاء، الواح و وصایا، صفحه ۱۲
#بهائیت_کذاب
#بیت_العدل
💀@bahaiyat💀
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۱۰)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
🕸تناقضات بهائيت در ادعاي بداعت و نوآوری
بهائيت، آموزه خاتميت را ابداع علماي اديان ميداند و چنين مينمايد که هر ديني تاريخ مصرفي دارد که پس از گذشت آن تاريخ، اين ديانت نه تنها سودمند نيست، بلکه همچون داروي تاريخ مصرف گذشته، بيماريزا و خطرآفرين است؛ بنابراين ميبايست بر اساس مقتضاي زمان، دگرگون شود. عباس افندي(معروف به عبدالبهاء، دومين سرکرده بهائيت) درباره بديع بودن بهائيت ميگويد: «اين عصر، عصر حقيقت است افکار پوسيده هزاران ساله منفور عاقلان با هوش و عالمان پر جوش و خروش. در اين قرن عظيم جميع اصول قديمه پوسيده به کلّي متروک شده در هر خصوص افکار جديده به ميان آمده؛ مثلاً معارف قديمه متروک معارف جديده مقبول، سياسيات قديمه متروک سياسيّات جديده مقبول، علوم قديمه به کلّي متروک علوم جديده مرغوب، آداب قديمه فراموش شده آداب جديده به ميان آمده، مشروعات جديده و اکتشافات جديده و تحقيقات جديده و اختراعات جديده حيرت بخش عقول گرديده، جميع امور تجدّد يافته؛ پس بايد که حقيقت دين الهي نيز تجدّد يابد. تقاليد به کلّي زائل شود و نور حقيقت بتابد. تعاليمي که روح اين عصر است، ترويج گردد و آن تعاليم حضرت بهاءاللّه که مشهور آفاق است و نفثات روح القدس است؛ از جمله تحرّي حقيقت که بايد به کلّي تقاليد را فراموش کرد و سراج حقيقت را روشن نمود …هر چيز تجدّد يافته است؛ البتّه بايد تعاليم ديني نيز تجدّد يابد.» (۱)
ادامه دارد...
📗۱.مکاتيب عبدالبهاء، ج ۳، ض ۳۳۱ ـ ۳۳۴
#تناقضات_بهائیت
#ادعای_بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️وسعت علم امام▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 قَالَ عن الرضا علیه السلام :
مَا یَنْقَلِبُ جَنَاحُ طَائِرٍ فِی الْهَوَاءِ إِلَّا وَ عِنْدَنَا فِیهِ عِلْمٌ.
📄 امام رضا علیه السلام فرمایند:
بال پرنده ای در آسمان نمی جنبد مگر آنکه ما اهل بیت (علیهم السلام) به آن علم داریم.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۳۲
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀