eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۴) 🔸يادسپاري  ۱. حسین علی نوری با برداشتن تعصب جنسی، راه را بر مفسدان جنسی باز کرد: «قد حکم اللّه لکلّ زانٍ و زانیة دیة مسلّمة الی بیت العدل و هی تسعة مثاقیل من الذّهب و ان عادا مرّة اخری عودوا بضعف الجزآء».(۱) جالب است که خدای بهائیان، تنها به زر اندوزی بیت العدل و تشکیلات بهائی چشم داشته است و هیچ اهمیتی به کانون خانواده و حرمت این نظام مقدس نداده است که می گوید: هر که زنا کرد ۹ مثقال طلا به بیت العدل بدهد و اگر تکرار کرد دو برابر می شود. این جمله، یعنی هر که پولدارتر است، آزادیش بیشتر است و به هر کس بخواهد می تواند تجاوز کند. شاید به همین خاطر است که عبد البهاء مجبور شد از ترک تعصبات جنسی سخن بگوید، زیرا حکم زنا در بهائیت، با تعصبات جنسی سازگار نیست؛ اگر یک بهائی تعصب جنسی داشته باشد دیگر نمی تواند تحمل کند که کسی به خانواده اش تجاوز کند و او هیچ چیز نگوید… همچنین در گنجینه حدود و احکام می نویسد: «مسئله زنا این تعلّق بغیر محصن دارد نه محصن و امّا زانی محصن و محصنه حکمش راجع به بیت العدلست.»(۲) بنابراین ناموس در بهائیت معنایی ندارد و زن در جامعه بهائی متعلق به همگان است؛ لیکن گاهی ارتباط با زن در قالب خانواده و همسری است و گاهی در قالب تجاوز است که با پرداخت عوارض آن به بیت العدل، قبحش برداشته می شود.(۳) ۲. درباره ترک تعصبات وطنی نیز به همین نکته بسنده می شود که اگر بهائیت نسبت به خاک، وطن و جای خاصی تعصب ندارد، تعابیری همچون «ارض اقدس» و «روضه مبارک» و «مقام اعلی» و … را برای امکان خود به کار می گیرند؟ چنین سخنانی را اگر تعصب دینی، قومی و نژادی ندانیم، باید چه نامی بر آن بگذاریم. مگر تعصب غیر از فرق گذاشتن بر اساس رنگ و نژاد و قومیت و دین است؟ شایان بیان است که این نقدها بر بهائیان وارد است، چون آنان از ترک تعصبات سخن می‌گویند؛ ولی ممکن است بر دیگرانی وارد نباشد که ادعای ترک تعصبات ندارند. 📗۱. اقدس، ص۴۷: «خدا برای هر مرد و زن زنا کاری حکم کرده است که دیه أی به بیت العدل بپردازند و آن مقدار ۹ مثقال طلا است؛ جریمه او برای بار دوم دوبرابر می شود». 📗۲. گنجینه حدود و احکام، ص ۳۰۱. 📗۳. پایگاه جامع شناخت بهائیت 💀@bahaiyat💀
⭕️انتشار بولتن خبری بهائیت با موضوع حقوق بشر در ایــــــــــــــــــــــران 🔹بولتن خبری تشکیلات بهائی شماره 34-2023 که به دروغ‌پردازی در باره آزار پیروان میرزا حسینعلی بهاء توسط جمهوری اسلامی می‌پردازد. 🔸انتشار چنین محتواهائی از سوی تشکیلات بهائی و اتهامات واهی علیه نظام ایران درباره اذیت و آزار بهائیان، تلاشی از سوی بهائیت جهت فریب افکار عمومی و تحریک نهادهای بین‌المللی برای مقابله با ایران است که در قالب صدور قطعنامه، تشکیل گروه حقیقت‌یاب، تحریم افراد و سازمان‌ها و... نمود پیدا می‌کند. 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️اراده صفت فعل است▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ لَمْ يَزَلِ اَللَّهُ مُرِيداً فَقَالَ: إِنَّ اَلْمُرِيدَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ لِمُرَادٍ مَعَهُ بَلْ لَمْ يَزَلْ عَالِماً قَادِراً ثُمَّ أَرَادَ. 📄 عاصم بن حميد گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: خدا همواره مريد و صاحب اراده بوده؟ فرمودند: همانا اراده‌کننده ای نمى‌باشد مگر آنكه اراده‌شونده‌ای با اوست، بلكه خداوند همواره عالم و قادر بوده بعد از آن اراده فرموده است. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۶ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۱) بهائيت، اقليتي است كه طي دهه‌هاي گذشته با حزبي سياسي كه پيش از انقلاب اسلامي، علاوه بر استعمار، از حمايت شاهان پهلوي برخوردار بود و بسياري از وزارت‌خانه، ادارت و … را در اختيار داشت و به اندازه‌اي در دستگاه پهلوي رخنه كرده بود كه توانست دكتر ايادي را پزشك مخصوص شاه ايران قرار دهد و اينگونه، حتي به اتاق خواب شاه نيز دسترسي داشته باشد؛ ولي پس از انقلاب دايره نفوذش، رفته رفته كاهش يافت، زيرا مردم ايران در انتخاباتي شكوهمند، اسلاميت را در كنار جمهوريت قرار دادند و جمهوري اسلامي را برگزيدند. بنا شد كه قوانين ايران، اسلامي شود و بر اساس آن، قانون اساسي ايران نوشته شد و اين قانون بسته به پيرواني كه اديان الهي در ايران داشتند، آنان را به عنوان اقليت‌هاي مذهبي معرفي كرد و حقوق شهرونديشان را تأمين كرد. با معرفي اقليت‌هاي مذهبي، جايي براي جولان دادن فرقه‌ها و گروهك‌هاي غيرديني و مذهبي (انحرافي) باقي نماند، زيرا تعريف مشخصي از اقليت‌هاي مذهبي ارائه شد، از اين‌رو بسياري از اقليت‌هاي مذهبي‌نما -از جمله بهائيت- رسوا و مجبور به ترك ايران يا فعاليت زير زميني شدند. با گذشت زمان، افت و خيزهايي پيدا شد تا برخي از فرق انحرافي نيز عرض اندام كنند، ولي چون در اجتماع فرهنگي – مذهبي ايران جايگاهي نداشتند، نتوانستند آسيبي چنداني بر جامعه ايران وارد سازند؛ از اين‌رو به لاك خود بازگشتند و گاهاً خود را به عنوان زرتشتي كه از اقليت‌هاي مذهبي ايران است، معرفي كردند. ادامه دارد... 💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۲) لازم به ذكر است كه بهائيان، مدعي نبوت كسي هستند كه خود را خداي يكتا معرفي كره و مي‌گويد: «لا اله الا انا المسجون الفريد؛ خدايي جز من تنهاي زنداني نيست.»(۱) حسين علي نوري (معروف به بهاء) پيروان خود را به سجده بر خود نيز فرا خوانده است، از اين‌رو بهائيان براي حج گرد خانه او در بغداد يا خانه علي محمد شيرازي (معروف به باب، سركرده جريان بابيت) مي‌چرخند و براي نماز (اگر خوانده شود)، به قبر حسين علي نوري در عكاي فلسطين اشغالي رو كرده و بر آن سجده مي‌كنند. با اين حال نظام جمهوري اسلامي، حقوق انساني همگان را در نظر گرفت و همه شهروندان خود را به يك چشم ديد، از اين‌رو همگان از حق تحصيل، اشتغال و … بهره‌مند بودند تا زماني كه گروهي از اين آزادي سوء استفاده كرده و با اقدام عليه نظام و امنيت ملي ايران، سعي كردند حقوق ديگران را زير پا گذاشته و به حقوق ديگران تجاوز كنند. براي نمونه گاه از فضاي دانشگاه‌ها سوء استفاده مي‌كردند و فضاي علمي دانشگاه‌ها را به فضايي مناسب براي ترويج خرافات، عقايد انحرافي و اباحه گري تبديل كردند و گاه از فضاي كاري و اشتغال خود سوء استفاده كرده و با رخنه در اطلاعات دسته‌بندي شده و محرمانه، آن‌ها را در اختيار دشمنان قرار دادند و اينگونه جاسوسي مي‌كردند. 📗۱). كتاب مبين، ص ۲۲۹. ادامه دارد... 💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۳) بر اين اساس، نظام جمهوري اسلامي مجبور شد وارد عمل شود و براي مقابله با اين كردار گروهك‌هاي سياسي و ضد مذهبي، تدابيري بينديشد، از اين‌رو فضاي سوء استفاده را از آنان گرفت؛ آري در اين راستا برخي از دانشجويان بهائي كه جرمي انجام داده بودند، از دانشگاه‌ها اخراج شدند و گاه به جهت برخورد با خطاكاران، مانند ديگر مجرمان راهي زندان شدند؛ ولي آنان تني چند از بهائياني هستند كه آزادانه در ايران زندگي مي‌كنند و كسي كاري به آنان ندارد؛ البته برخي از جاسوسي‌ها و هنجارشكني‌هاي آنان سبب شده است كه رويكرد نظام به بهائيان تغيير كند و آنان را به چشم جاسوس ببيند و برخي از آزادي‌ها مثل تبليغ عقايد (زيرا فرقه‌اي غير الهي است) و پست‌هاي مديريتي و … از آنان گرفته شود. آري بهائيان ايران، آزاد نيستند تا جامعه مذهبي ايران را با ترويج اباحه‌گري و همجنسگرايي و آزادي‌هاي جنسي يا حتي ازدواج با محارم به فساد بكشند، زيرا اين تعاليم، در برابر تعاليم الهي حاكم بر ايران است و در اين زمينه نه تنها بهائيان آزاد نيستند، بلكه هيچ انساني، پيرو هر دين و مذهبي و مسلكي كه باشد، آزاد نيست. ادامه دارد... 💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۴) جاي تعجب دارد كه بهائيان با هوچي‌گري مي‌خواند قوانين حكومتي ايران را نقض كنند، زيرا عدم دخالت در سياست، يكي از شعارهاي دوازده گانه آنان است و حسين علي بهاء در كتاب مقدس بهائيان يعني اقدس مي‌نويسد: «لیس لأحدٍ أن یعترض علی الذین یحکمون علی العباد دعوا لهم ما عندهم » یعنی احدی از مردم حق ندارد که بر حاکمان و پادشاهان خود اعتراض کند؛ خلاصه بهائیان نباید با سلاطین خود کاری داشته باشند».(۱) عبد البهاء، دومين سركرده بهائيان مي‌گويد: «ميزان بهائي بودن و نبودن اين است كه هر كس در امور سياسيه مداخله كند و خارج از وظيفة خويش حرفي زند و يا حركتي نمايد، همين برهان كافي است كه بهائي نيست. دليل ديگر نمي‌خواهد.»(۲) او در جاي ديگر مي‌گويد:«اهل بهاء به نصوص قاطعة الهيه از مداخله به امور سياسيه، ولو به شقّ شقّه ممنوعند و از دخول به احزاب متخاصمه به صريح بيان مبارك معذور، … بر كلّ واضح و مبرهن گشته است كه بهائيان از منازعات و مشاجرات احزاب سياسيه دور و بر كنارند و به هيچ وجه من الوجوه در امري كه از آن رائحة سياست استشمام شود، مداخلتي ندارند.»(۳) شوقي افندي، سومين سركرده بهائيت نيز مي‌گويد: «تمام بهائيان بايد از دخالت در امور سياسي، قلباً، ظاهراً، لساناً و باطناً خودداري نمايند.»(۴) ادامه دارد... 📗۱).كتاب اقدس، ص ۹۳. 📗۲).مجله اخبار امري، ارگان رسمي بهائيان ايران، شماره ۵. 📗۳).مجله اخبار امري، ارگان رسمي بهائيان ايران، شماره ۹ دي ماه ۱۳۲۴ هـ ش. 📗۴). نظري اجمالي در ديانت بهائي، احمد يزداني، ص۴۹. 💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۵) آنان به ظاهر مأمور به تمكين از قوانين حكومت‌ها هستند و حق كار سياسي ندارد، پس اين همه نقض قوانين حكومتي ايران و كار سياسي چه معنايي مي‌دهد؟ شركت در فتنه ۸۸ كه كاري ذاتاً سياسي و امنيتي بود و كارهاي ديگر… يا حتي تبليغ و عضوگيري در ايران كه مانند تبيلغ بهائيت در اسرائيل ممنوع است؛ ليكن كاري است كه بهائيان با روش‌هاي گوناگون همه روزه در ايران به آن اقدام مي‌كنند؛ روزي با تبليغ كاشت ناخن در مترو، روزي با تبيلغ كلاس موسيقي و رقص و … و روزي با انتقال كتابهاي خود به موبايل اشخاص و … اگر بنا احترام به قوانين حاكمان است، چرا بهائيان در اسرائيل تبيلغ نمي‌كنند و به قوانين احترام مي‌گذارند ولي در ايران چنين نيست. ادامه دارد... 💀@bahaiyat💀