eitaa logo
بهانه
342 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
501 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آپارات و برخورد حذفی با روشنگری علیه یک خائن! 🔸در پی انتشار خبر مرگ سیدابوالحسن بنی‌صدر بنیاد تاریخ‌‌پژوهی اقدام به ساخت و انتشار کوتاه‌نمای «حامی جلاد» کرد. 🔹محتوای این کوتاه‌نما چیزی جز بیان مطالب تاریخی نبود اما تارنمای آپارات در اقدامی عجیب آن را با عنوان «مغایرت با شئونات اخلاقی یا عرف جامعه یا قوانین کشور» حذف کرد. 🔸پیش از این نیز بنیاد تاریخ‌پژوهی اقدام به بازنشر فیلم سخنان حسن روحانی علیه ارتش کرده بود که در این مورد نیز آپارات با برخوردی غیرحرفه‌ای آن را حذف کرد. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴 اسلام‌شناسان دروغین اروپایی ... اما آنچه ما از ابتدای انقلاب فاقد آن بودیم و چوب آن را می خوریم، این است که و آگاهی از مواضع آنان نداشتیم و همین امر باعث شد که بر مبنای ، آنچه را خواستند به خورد این ملت دادند و سعی نمودند مسلمانان مؤمن را با های گوناگون از میدان به در نمایند. شهید عبدالحمید دیالمه سخنرانی 1359/12/15 (یک روز بعد از سخنرانی بنی صدر در دانشگاه) حاشیه: امروزه در حوزه علمیه افرادی با ادبیات فقهی و علمی به تئوریزه کردن مفاهیم روشنفکری و غیر دینی پرداخته‌اند. درد اینجاست که مع‌الاسف بسیاری از این افراد در رسانه های رسمی و وابسته به برخی مراکز رسمی حوزوی، جایگاه و تریبون دارند. فقط یک نمونه بارز آن است که برایش منبر دهه محرم جور می‌کند و در آنجا شمشیر سخن را با استفاده از مغالطات هنرمندانه مقابل نظام اسلامی از رو می‌بندد. باید مراقب سکولارهای حوزوی و تئوری‌پردازان آن در حوزه انقلابی قم بود. محتوایی که در قم تولید شود و با نقد و اعتراض روبرو نشود لاجرم به سراسر کشور منتقل می‌شود. اگر از دل قم محتوای سکولار تولید شد، ذهن مردم و جوانانی که تشنه محتوایند سکولار خواهد شد و سکولار شدن مردم یعنی نابودی انقلاب. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من دارم حرکت میکنم من دارم حرکت را میبینم آرام باشید... حتما این سخن رهبر معظم انقلاب در پاسخ «چیزی بگویید که آروم بشیم»ِ آقای خوش‌لفظ را با دقت ببینید. @bahaneee
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⏰ یکشنبه ۲۵ مهرماه در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار می شود؛ 🌀 اجتماع بزرگ حوزویان برای اعلام انزجار از کشتار بیرحمانه مردم افغانستان ◀️ در پی جنایات خونین مساجد شیعیان افغانستان درس های روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال جاری تعطیل و اجتماع بزرگ طلاب، اساتید و روحانیون برای اعلام انزجار از جنایات تروریستی و کشتار بیرحمانه شیعیان مظلوم افغانستان و دفاع از ملت مظلوم افغانستان، در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار می شود. ◀️ متن اطلاعیه •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
قال لی أبو عبد الله ع و الله لتكسرن كسر الزجاج و إن الزجاج يعاد فيعود كما كان و الله لتكسرن كسر الفخار و إن الفخار لا يعود كما كان و الله لتميزن و الله لتمحصن و الله كما يغربل الزؤان من القمح. ترجمه : ربیع بن محمد المسلی روایت میكند كه امام صادق(ع) به من فرمود: به خدا قسم مانند شكستن شیشه شكسته می شوید و بدرستی كه شیشه بازگردانده می شود و به همانگونه كه بوده است بر می گردد و به خدا قسم شما مانند كوزه ها شكسته می شوید و همانا كه كوزه همانگونه كه بوده است بر نمی گردد به خدا قسم شما از همدیگر جدا می شوید به خدا قسم شما خالص می شوید به خدا قسم شما مانند غربال كردن تلخه گندم از گندم می شوید. به بهانه فیلم های انتشار یافته از @bahaneee
31.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقد سخنان جدید درباره شغل انبیاء و اهل بیت علیهم السلام حجت الاسلام دکتر محمدرضا @ahlebait110 @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برتری شهیدسیدمصطفی خمینی نسبت به شهید صدر در تتبع علمی 🔹آیت‌الله شب‌زنده‌دار: از کتاب‌های ایشان (شهیدسیدمصطفی خمینی) نشان داده می‌شود که در تتبع، اوسع از شهید صدر است. تفکرات مرحوم شهید صدر در یک محدوده‌ای در اصول وجود دارد: مرحوم ، مرحوم آقای ، مرحوم آقای ، مرحوم ، و به ندرت آقای و که استادشان بودند. 🔸ایشان معمولاً در همین حدود سیر می‌کنند ولی مرحوم آقای ، این‌ها که هست مازاد بر این‌ها هم دارد مثلاً فرض کنید که مرحوم ، حتی ، مرحوم آقای و دیگران. انسان می‌بیند که حرف‌های این‌ها را هم متعرض می‌شود، مطالعه کرده است و یک دامنه وسیع‌تری را ایشان مورد مطالعه قرار می‌دهد. چون بعضی‌ها هستند که تتبع دارند ولی دقت ندارند، بعضی‌ها هم دقت دارند ولی تتبع ندارند. ایشان جامع بین منقبتین است که هر دو را در وجود خودش جمع کرده است. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
سخنان و مبانی حضرت آقا در بحث وحدت و عموم بحثهای دیگر را در نسخه ها و تولیدات ارایه شده توسط خود دفتر رهبری یافت کنیم. خاطرات و نقل قول‌های دیگران نباید موجب دست نیافتن و ندیدن منابع اصلی و اصیل که متکفل نشر آثار ایشان هستند، شود. سخنان ایشان در باب وحدت و مباحث پیرامونی با نخ تسبیح «تعاملات با ادیان و مذاهب دیگر» را در این جلد از مجموعه منشور حوزه و روحانیت ببینید. فهرست‌ش را تقدیم میکنم تا عناوین آن که به صورت دقیق و جزئی تنظیم شده را ببینید. @bahaneee
فهرست اجمالی و تفصیلی جلد از مجموعه «منشور حوزه و روحانیت» سخنان و مبانی رهبر انقلاب در بحث را در اینجا ببینید. حتما یک بار هم که شده عناوین آن را مطالعه کنید. حاشیه: هنگامی که به خاطرات و نقل قول‌هایی از دیگران به جای مستندات و آثار رسمیِ منتشر و تایید شده توسط دفتر معظم له استناد می‌شود، ناخودآگاه منجر به از مرجعیت انداختن این نهاد رسمی و معتبر خواهد شد. نقد اصلی و نکته اساسی مورد توجه، با نقل قول‌های هم عرض است.(این مسأله به هیچ وجه به معنای بی اعتنایی و کنار گذاشتن آن نقلها نیست. ) این فارغ از صحت یا عدم صحت های نقل شده است. @bahaneee
بعد از شهید تلقی شدن نوجوانی که اخیرا با فداکاری بزرگی جان خودش را فدا نمود، امثال محسن حسام مظاهری زبان به طعن گشوده و با نبش قبر سخنان قبلی، مجددا بیسوادی خود در این زمینه را در فریاد زدند. باز به همین بهانه، خطاب شدن جانباختگان مورد هجو و شبهه قرار گرفت. به همین دلیل یادداشت فقهی سابق بهانه با همین موضوع را بازنشر میکنیم. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴شهدای هواپیمای اوکراینی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوزده دی مسافران را «شهید» نامیدند. برخی نیز این تعبیر را از دیدگاه جاهلانه یا مغرضانه خود مورد تعریض و کنایه قرار دادند. این قلم معتقد است با اندکی دقت نظر به راحتی میتوان دریافت که اطلاق عنوان به این مسافران نه فقط دور از ذهن نیست بلکه به درستی و با نگاه فقیهانه و دقیق انتخاب شده و جایی برای تشکیک در بکار بردن لفظ «شهید» برای این مسافران وجود ندارد. 🔸در روایت داریم که « اذا جاء الموت طالب العلم و هو علی هذه الحال مات شهیدا» . از آنجا که اکثر قریب به اتفاق افراد حاضر در آن هواپیما، برای کسب علم در حال سفر بودند،به صراحت و به سادگی این روایت شامل این مورد میشود و حکم به شهادت این افراد دور از ذهن نمیباشد. 🔸مناط موجود در مسأله در ما نحن فیه جاری‌ست. چرا که در شرایط جنگی، با شهادت حاج قاسم طبل اعلان جنگ توسط آمریکاییها به صدا درآمد و این به معنای شروع جنگ بود؛ نظام اسلامی موظف به اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده برای عدم تکرار این اتفاق و کشته نشدن تعداد بیشتری از نفوس محترمه بود. در چنین احتمال اصابت موشک به مناطق حساس تهران که موجب تلفات بیشتر بود بسیار بالا پیش بینی می‌شد. حفظ این نظام (که موجب جلوگیری از تلفات سنگین تر هست) گاهی در جبهه جنگ است و گاهی در غیر آن. اینگونه نیست که شهادت در راه حفظ نظام فقط با کشته شدن به دست معنا داشته باشد. این به معنای توجیه و تطهیر این و نیست بلکه با و جنگهای نیابتی و استفاده از سیستم‌های هک و... به نظر نباید حفظ نظام را صرفا در منطقه جنگی و کشته شدن به صورت و توسط دشمن تصور کرد. 🔹البته در این مساله چه بسا بتوان گفت در میان بوده و سبب اصلیِ این اتفاق همان شرایط جنگی موجود در آن برهه بوده باشد. آمریکا با اعلان جنگ و شیطنتهای بی دریغش در منطقه این فضا را به وجود آورده بود که در آن لحظه آن شخصِ مباشر، اشتباها آن هواپیما را یک جسم خطرناک تشخیص داد. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تیزر پرونده ششم مناط 💉 🔰 با نشر و ارائه دیدگاه‌های حجج اسلام و حضرات آیات: سیفی مازندرانی بنیادی رحمانی سبزواری باقری شاهرودی رهدار رفیع پور حسینی استوار میمندی عارف انبیایی توسلی علوی مهر شهسواری اسلامیان شورگشتی موسوی 🔸 تولیدات این پرونده به تدریج منتشر می‌شود. وب سایت | اینستاگرام | تلگرام | بله @manaatt @bahaneee
هدایت شده از بهانه
تدبر کن در آنچه قرآن از حدود رأفت که سوره کهف حکایت کرده: «لعلّک باخعُ نفسَکَ علی آثارِهِم إن لم یؤمنوا بهذا الحدیثِ أسَفاً » سبحان الله شأن ایشان (ص) چقدر بالاست که بر حال کفار و منکرین نیز تأسف می‌خورد و و مودتش در رساندن بندگان خدا به دار آخرت و سعادت عظمی به درجه‌ای رسیده که رب العالمین شروع به تسلیت و تسکین قلب شریف ایشان می‌کند. گزیده و ترجمه‌ای از مباحث اخلاقی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی @bahaneee
💠 کار فرهنگی استراتژی می‌خواهد ⬅️ کوتاه نوشته‌ای برای حاج مهدی سلحشور 🔰 دو سالی است که دیگر پا به هیئت‌تان نگذاشتیم، فقط به خاطر حضور حسن آقای‌تان و نطق قرّایی که فردای آن روز درباره ما بر منبر فاطمیون انجام دادید. اما از آن روز تا به امروز تنها دو سال می‌گذرد و نامه مفصل ما که هنوز بی‌جواب مانده است. 🔰 زمانی که رهبری عزیز از شبیخون فرهنگی تا جنگ نرم سخن گفت، یک ستاد رزم منطقی مبتنی بر دانش، برای این اقدام توسط بزرگانی همچون شما در شکل نگرفت تا بتوانیم صورت وضعیت بدهیم و میدان را بشناسیم و برای عملیات فرهنگی آماده شویم. 🔰 استراتژی فرهنگی شما به طور خلاصه نیاز به سه بازوی مهم بود: ▪️ نقشه علمی و نقشه عملیاتی ▪️ خط مشی‌نویسی و طراحی و برنامه‌ریزی ▪️ آینده‌پژوهی و آینده‌بینی 🔰 به راستی برای کدام اقدام فرهنگی‌تان سازوکار علمی چیدید و ساختارمندانه اقدام کردید؟ تا چه اندازه نقاط ضعف را دیدید و برای عدم تکرار آن دست به کار شدید؟ 🔰 جناب آقای سلحشور! عیدانیان‌ها محصول بی‌مدیریتی نسل شما و تبدیل تاکتیک تربیت به تکنیک جذب بود و امروز این ادبیات زیر پوسته شهر قم را قبضه کرده‌ است، قطعا شما از میدان بسیج به سمت هیئت‌های باجک تا نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم رفته‌اید و می‌دانید. 🔰 امیدواریم که خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر و شهادت در راه انقلاب و اسلام کند. گاهی بر اساس شرایط زمانه و در میانه میدان شیخ فضل الله نوری هم می‌تواند الگوی خوبی برای امثال ما باشد. @ponezs @bahaneee
هدایت شده از تکه هایی از سیاهه
: عزیزان من! این وحدت، از واجبات بزرگی است که هر مستحبی، بلکه هر واجب درجه دومی در مقابل آن در مقام تزاحم، کنار میرود. حفظ این یکپارچگی و وحدت خیلی مهم است. ، تعاملات؛ ص ۵۶. @siyahe
مادری از نزدیکان و اقوام ما دقایقی قبل به سمت فرزند شهیدش پر کشید. بر سرم منت گذاشته و در این شب جمعه برایش غفران بخواهید. لا نعلم منها الّا خیرا فاتحة مع الصلوات @bahaneee
حاشیه‌ای بر سخنان جناب علوی بروجردی: ✅ دغدغه و غیرت نسبت به حفظ ساحت مرجعیت بسیار پسندیده و بلکه لازم و ضروری است. نقد و تذکر به آن نویسنده برای رعایت حرمت و حریم مرجعیت درست است. ⚠️ اما رعایت انصاف در نقد نیز بسیار لازم است: کسی ادعا نکرده حوزه مستقل نیست؛ کما اینکه کسی ادعا نکرده مرجعیت باید خدای ناکرده مجیزگوی مسؤولین باشد. این نحو بیانات استاد علوی بروجردی بگونه‌ای داغ‌کردن فضا و افزودن بر تشنجات است. 🔻 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چرا وقتی خود به همراه هیأت همراه (اعضای نشست اساتید) خدمت آقای روحانی (رییس جمهور وقت) رسیدند یک‌سره قدردان و مجیزگو شدند و امروز دم از فقر و فاقه مردم می‌زنند؟ ❓چرا آن جلسه را تبدیل به انتقال دغدغه‌های مردم نکردند و استقلال هویت خویش و حوزوی بودن خویش را عیان نساختند؟ ❓جناب علوی بروجردی! چرا با مسبب وضع موجود و بانی فقر و فاقه مردم برخورد انتقادی و جدی نداشتید؟!! ❓چرا به دولت قبل نگفتید همه هستی و معیشت مردم را به ارتباط با آمریکا گره نزند؟ و رابطه با آمریکا را رابطه با دنیا جلوه ندهد؟ @Manahejj @bahaneee
🔴یک‌بام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه 🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغه‌مند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضع‌گیری‌های سیاسی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکته‌ای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروه‌های سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن می‌گویند و می‌نویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند. جالب است که پیش از همه جریان‌های سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، نداشته‌اند، به حمایت همه‌جانبه از این مرجع بزرگوار قیام کرده‌اند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایت‌ها و غیرت‌ها فقط به دفاع از یک موضع‌گیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضع‌گیری‌های سیاسی‌شان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاه‌های این مرجع عالیقدر و عظیم ‌الشأن از جمله دیدگاه‌های ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیت‌های اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیم‌الشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضع‌گیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاه‌های فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد. 🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایه‌ای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی می‌دانید که از روز رحلت آملی تاکنون به صورتی بی‌وقفه، سیل تهمت‌ها و افتراها و لعن‌ها و ناسزاها از سوی عده‌ای از مخالفان ولایت و همچنین عده‌ای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزه‌های علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمت‌ها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیت‌الله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عده‌ای از سکولارهای عمامه‌ به سر و بعضاً خارج‌نشین، علامه حسن‌زاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفته‌اند. و عده‌ای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمت‌شکنی‌ و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیده‌اند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهره‌های نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره‌ای چشم و دل آشنایان را می‌نوازد». اما دریغ از یک موضع‌گیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها! از خدای بزرگ می‌خواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید. حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی @Ahmadhoseinsharifi @bahaneee
🔴 توهین خوب، توهین بد! استانداردهای دوگانه در مواجهه با اهانت به مقدسات و بزرگان حوزه بعد از انعکاس جهت‌دار و مغرضانه و تحریف‌آمیز بیانات ناصحانه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی توسط رسانه‌های زنجیره‌ای غربگرا، طبعا به دلیل عدم انتشار صوت و فیلم و متن کامل بیانات آن مرجع معظم تقلید و نیز سابقه تحریف‌گری جریان رسانه‌ای لیبرال مسلک، تفاسیر انحرافی از آن بیانات که تلویحا و بعضا تصریحا یک مرجع انقلابی و دلسوز را طرفدار سازش با آمریکا معرفی کرده بودند، توسط رسانه‌های رسمی نظام و نیز رسانه‌های شناسه‌دار جریان انقلابی واکنشی را در پی نداشت. اما در این میان تنها یک یادداشت در مقام نقد آن بیانات منتشر شد؛ که فارغ از هر نوع قضاوت در مورد انگیزه نویسنده و یا حتی محتوای یادداشت، با ادبیاتی نامتعارف و غیرموجه و نامتناسب با شؤون مرجعیت، به تحریر درآمده بود. طبعا این یادداشت نیز به دلایل کاملا مشخص، مورد توجه رسانه‌های رسمی و نیز رسانه‌های نشان‌دار جریان انقلابی قرار نگرفت و بازتاب خاصی نیافت. اما از این مرحله به بعد، یک جریان خاص حوزوی (با سابقه فراوان در بین مرجعیت و نظام)، تلاش کرد آن یادداشت را مستمسک تهاجم به جریان انقلابی قرار دهد و لذا بعد از انعکاس تحریف‌آمیز بیانات ناصحانه آن مرجع معظم تقلید، موج دوم فضاسازی رسانه‌ای در این مرحله کلید خورد؛ اما اینبار با ژست طرفداری از ساحت مرجعیت و تلاش برای برچسب‌زنی به جریان انقلابی و متهم ساختن نظام اسلامی! این موج رسانه‌ای با سخنان جناب آقای و بازتاب آن توسط (رسانه وابسته به آقای ) کلید خورد و با یک بیانیه بدون امضای افراد مشخص(منسوب به جمعی از اساتید حوزه!) اوج گرفت! طبیعی بود که بعد از وارد شدن ماجرا به فاز عملیات روانی و رسانه‌ای علیه نظام، برخی نهادها و چهره‌های اصیل و انقلابی نیز وارد شوند و به محکوم کردن آن یادداشت نامتعارف بپردازند که البته زمان، ادبیات و نحوه ورود، همچنین منشأ پخت و پز و محتوای برخی از بیانیه‌ها، جای بحث و بررسی دارد(!) فارغ از روند این وقایع، توجه به کارنامه و پیشینه متناقض برخی از مدعیان دفاع از حریم مرجعیت، بسیار حائز اهمیت است و نباید در میانه این هیاهوی رسانه‌ای گم شود! جریان انقلابی بارها و بارها نشان داده که به تبع امام و رهبری از ادب اصیل اسلامی پیروی می‌کند و در نوشتار و گفتار خود حرمت مراجع دینی را حفظ می‌کند و هرآنجا که به این مقام شامخ جسارتی شود، پیشگام و پرچمدار دفاع از این جایگاه الهی است و در این زمینه برخورد گزینشی را خلاف اخلاق و شئون اسلامی می‌داند اما جریانی خاص در حوزه علمیه نه تنها از این منش اخلاقی پیروی نمی‌کنند بلکه با برخورد دوگانه، تنها در مواردی به مقابله برمی‌خیزند که فرد توهین‌کننده از هم‌قطاران و هم‌فکران خود نباشد! خرده‌جریانی که در حوزه علمیه قم به عنوان سکولاریسم حوزوی شناخته می‌شود باید بداند که اشک تمساح برای کسی اعتبار و آبرو به وجود نمی‌آید و به صورت مشخص و این جریان پیش از پرداختن به دفاع از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی می‌بایست بدهی سنگین سابق خود را به نبی اکرم صلی الله علیه و آله، حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مراجع عظام تقلید و برخی بزرگان حوزه بپردازد چه آنکه در این سال‌های اخیر در مقابل اهانت‌های آشکار متعدد به ساحت‌های قدسی ایشان، روزه سکوت گرفته است و از این طیف نه تنها کلامی برنیامد بلکه ای بسا با سکوت خود مهر تأییدی بر آن زدند و قلم‌های سرکش این روزها محصول همان سکوت و بایکوت و برخوردهای دوگانه دیروز این حضرات است! شاید مرور فهرست برخی از این اهانت‌ها و جسارت‌ها برای پرسش‌گری در مورد کارنامه در دفاع از حریم معصومین(ع) و بزرگان دین کفایت کند! اما فهرست بدهی جریان سکولار حوزوی و سکوت آنان در برابر جسارت‌های گوناگون: تجویز تخطئه و نقد امام زمان(عج) توسط حسن روحانی: 18دی1396 تحریف حسن روحانی نسبت به امام حسن(ع): 23مهر1399 توهین روزنامه الشرق الأوسط به آیت‌الله العظمی سیستانی: 13تیر1399 توهین مکرون به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله : 30مهر1399 اظهارات موهن مسیح مهاجری: ترسو و زیاده‌گو دانستن مراجع: اسفند1399 یادداشت‌های طعن‌آلود و بعضا موهن سروش محلاتی نسبت به رهبری توهین علنی عضو حلقه به مراجع عظام؛ با کلیدواژه «افول مراجع»: 20تیر1400 توهین به آیت‌الله جوادی آملی و متهم کردن ایشان به فقه‌فروشی و قرآن‌فروشی: مرداد1400 اهانت‌های مکرر برخی اعضای تحریریه نشریه حریم امام به آیت‌الله یزدی و علامه مصباح اهانت به مرحوم علامه حسن‌زاده و.. 🔶پی‌افزود بزرگترین اهانت به مراجع عظام، غیرضابطه‌مند و ناسازگار با اصالت‌های حوزوی است! @rozaneebefarda @bahaneee