eitaa logo
بهانه
333 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
508 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
بهانه
🔴دارالتبلیغ و دارالترویج از سوی #سید_کاظم_شریعتمداری بنا شد و زمینه دیگری برای رژیم در راه رخنه در
به مناسبت 22 تیرماه در پی مصاحبه آقای شریعتمداری در سال 57 با خبرنگار بی‌بی‌سی و موضع‌گیری نسبت به اصلاحات سیاسی (ونه تغییر نظام)، آیت‌الله صدوقی نامه‌ای به آیت‌الله محلاتی نوشت و شایعه مصالحه روحانیت با رژیم شاه را نادرست خواند. منبع: روزهای حماسه و نور: ج1، ص364 @bahaneee
بهانه
🔴 بزرگداشت غدیر یا وجاهت‌بخشی به یک سکولار حوزوی!؟ 🔻در آستانه عید غدیر بر در و دیوارهای شهر بنرهای
اقدام جالب توجه کانال «هیئت کجا بریم قم» در واکنش به در پوستری به بهانه در این کانال تمامی پوسترهای هیئات، به صورت کامل و تمام صفحه بارگزاری می‌شود که این بار با حذف بخشی از پوستر واکنش معناداری به طراحی پوستر خاص که همراه با ترویج یک فرد بود، انجام گرفته است. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اشکال ماجرا کجاست؟ برای کدام مراسم دسته شادی یا عزاداری نام و عکس فردی از شرکت‌کنندگان یا برگزار کنندگان آن را بزرگ بنر کرده و برای آن کلیپ آن چنانی از زوایای مختلف بسازند؟ آیا علمای بزرگ شیعه همواره از و بر حذر نبودند؟ حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
بهانه
🔹زمانه‌ای شده است؛ کانالی که با نام معرفی اساتید اخلاق و عرفان بنا شده، در سالروز «کشف حجاب» توسط ر
کانال‌هایی که خط و خطوط مشخصی نداشته و با نام اخلاق و معنویت به برجسته‌ سازی و ترویج عناصر زاویه‌دار می‌پردازند را بشناسیم. @bahaneee
🔴 ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست. ولایة‌الله هم که گفته شده و شنیدید؛ ولایت الهی یا گاهی گفته می‌شود ولایت ائمۀ اطهار، اینها همه‌اش یکی است؛ یعنی ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست. ولایت ائمه با ولایت پیغمبر دو چیز نیست، همه‌اش یک چیز است. و این ولایت یعنی همان پیوند؛ یعنی ارتباط و اتصال دو چیز به‌طوری‌که به‌آسانی آن دو چیز را نتوان از هم جدا کرد. ۱۳۶۱/۲/۷ @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت درست اگر حوادث بزرگ عالم درست روایت نشود یا مکتوم می‌ماند یا تحریف می‌شود. اشاره به حادثه غدیر و عاشورا @bahaneee