eitaa logo
بهار هستی
71 دنبال‌کننده
656 عکس
105 ویدیو
6 فایل
بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شهرضا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ویژگیهای اخلاقی منتظران (۸) 🔵 پرهیز از گناه سخن چینی 🌕 سخن چینی در آیات و روایات 🔺وای بر هر عیب جوی سخن چین. (همزه، ۱) 🔺از کسانی که بسیار عیب جو و سخن چین هستند پیروی مکن. (قلم، ۱۱) 🔺بدترین شما کسانی هستند که سخن چینی می کنند و میان دوستان جدایی می افکنند و دنبال عیوب افراد پاکدامن می روند. 🔺دشمن ترین شما نزد خدا کسانی هستند که برای سخن چینی بین دوستان کوشش می کنند و جمعیت های متشکّل را پراکنده می سازند و کارشان تفرقه افکنی میان انجمن ها و عیب جویی از پاکان و نیکان است. 🔺عذاب قبر به خاطر سخن چینی و غیبت و دروغ است. 🔺سخن چین وارد بهشت نمی شود. 🔺بهشت بر قتّاتین یعنی کسانی که برای فساد بین مردم گام بر می دارند حرام است. 🔺سخن چین در صحرای محشر به چهره میمون محشور می شود. 🔺نمّام از رحمت خدا دور است. 🔴 ویژگیهای اخلاقی منتظران (۹) 🔵 پرهیز از گناه حسادت 🌕 حسادت در روایات : 🔺 سه خصلت آفت دینند: حسد، خودپسندی و فخرفروشی به دیگران. 🔺 حسد، بزرگترین دام شیطان است! 🔺 تا می‌توانید امور و خواسته‌های خود را از دیگران کتمان بدارید که هر صاحب نعمتی (همواره) مورد رشک و حسادت دیگران است. 🔺 آدم حسود هیچگاه در زندگی راحتی ندارد. 🔺 برای آدم حسود، همان حسادت برای (هلاكت) او كافیست! 🔺 اصل و مَنشأ حَسَد از کوردلی و ناسپاسی الطاف الهی است که این خود، دو بال کفر و بی‌دینی به شمار می‌روند. 🔺 حسد، حَسَنات انسان را نابود می‌کند و بُغض و دشمنی‌ها را باعث می‌گردد. 🔺کسی که قلبی متقی و پرهیزگار دارد حسد بدان راه ندارد. 🔺 کسی که به یک مؤمن حسودی کند ایمان خود را مانند نمک که در آب حل می‌شود به کلی از دست داده است! 🔺آدم حسود همیشه حسرت و اندوهش زیاد و گناهانش مضاعف است!  🔺 برحذر باش و از حسادت شدیداً بپرهیز و این را بدان که اثر آن تنها در خودت آشکار می‌شود و اثری در دشمنت نخواهد داشت. 🆔 🔴 ویژگیهای اخلاقی منتظران (۱۰) 🔵 پرهیز از خوردن لقمه حرام 🌕 آثار لقمه حرام در روایات : 🔺 هرگاه لقمه‌ای حرام در شکم بنده‌ای از بندگان خدا قرار گیرد؛ تمام فرشتگان زمین و آسمان او را لعنت می‌کنند. 🔺 همانا خداوند ورود بدنی را که از حرام تغذیه کرده به بهشت ممنوع کرده است. 🔺 به خدا سوگند، به خدا سوگند، به خدا سوگند کسی که ذره‌ای مال حرام بخورد در قیامت از رسول خدا (ص) دور می‌افتد و از حوض کوثر نمی‌نوشد و مشمول شفاعت آن حضرت نمی‌گردد. 🔺 اموال یکدیگر را به باطل (و ناحق) در میان خود نخورید! و برای خوردن بخشی از اموال مردم به گناه، (قسمتی از) آن را (به عنوان رشوه) به قضات ندهید، در حالی که می‌دانید (این کار، گناه است) 🔺 آثار کسب حرام، در نسل آدمی آشکار می‌شود. 🔺 نماز کسي که لقمه‌اش حرام است تا چهل روز از ارزش چنداني برخوردار نيست؛ و تا چهل روز دعاي او مستجاب نمي گردد و هر مقدار از بدن که پرورش يافته لقمه حرام باشد سزاوار آتش و سوختن است. 🔺 عبادت کسي که حرام خواري مي کند مانند ساختماني است که بر روي شنزاري روان بنا شده باشد.
*72 نشانه ظهور از زبان مبارک پیامبر (ص) 1-نماز ضایع شود 2-مردم از شهوت پیروی کنند 3-خیانت زیاد شود 4-امانت و امانتداری کم شود 5-مشروبات الکلی بنوشند 6-فضا تاریک شود 7-آب قناتها و چاهها خشک شود 8-آسمان غبارآلود شود  9-امنیت راه ها از بین برود 10-مردم همدیگر را لعن کنند 11-خانواده ها در دامن فساد فرو روند 12-مردم گرفتار تجملات و مدپرستی شوند و قناعت متروک شود 13-سالهای دنیا پست و خوار شود  14-درختکاری زیاد و محصول کم شود 15-قیمت ها بالا رود 16-بادها زیاد شود  17-پرده از روی باطن مردم برداشته شود 18-لواط علنی شود 19-کار خلاف، پسندیده شود 20-کسب و کار راکد شود 21-کارها بر مبنای هوای نفس باشد 22-فحاشی به پدر و مادر وسیله سرگرمی شود 23-رباخواری علنی شود 24-زنا رواج پیدا کند 25-رضایت از زندگی بسیار کم شود 26-افراد نادان زمام امور را به دست بگیرند 27-خیانت زیاد شود 28-امانت بی اهمیت شود و افراد امین کم شوند 29-افراد از اخلاق و کار خود تعریف کنند 30-نادان ها به دلیل نادانی شان مشهور شوند 31-مردم دیوار خانه هایشان را تزئین کنند 32-قصرها و ساختمانهای بلند ساخته شود 33-باطل در لباس حق جلوه کند 34-زشتی دروغ از بین برود 35-کسی که کارش را درست انجام داد تضعیف شود 36-سرزنش یکدیگر را به حساب عقل بگذارند  37-گمراهی را هدایت بدانند 38-بیان را کوری بدانند 39-خاموشی را بی خردی بدانند 40-دانشمند عامل را جاهل بدانند 41-تحقیق نکرده سخنان دور از حقیقت بگویند 42-آسیای مرگ بر سر جامعه بچرخد 43-بینش قلبی از بین برود و حقایق دیده نشود 44-اعمال بد بر اعمال خوب غلبه کند 45-صله رحم از بین برود  46-مردم کارهای باطل را عزیر بدانند 47-جان خود را در راه شهوت ببخشند 48-کارهای بزرگ را آسان بشمارند 49-پوست حیوانهای حرام گوشت را بپوشند 50-لباسهای نزم و زیبا و نازک بپوشند 51-دنیا طلب بشوند 52-رحم و مروت از بین برود 53-فساد، عمومی بشود 54-قرآن را به بازی بگیرند 55-بیت المال را مال خود بدانند 56-مسکرات را با تغییر نام حلال بدانند 57-مردم زکات ندهند 58-ربا را با تغییر نام ترویج بدهند  59-در فسق و فجور با هم برابری کنند 60-به نافرمانی از خدا افتخار کنند 61-تکبر و نخوت زیاد شود  62-افراد دیندار باید دین خود را بردارند و برای سلامت دین شان آواره شوند 63-از اسلام فقط اسم آن باقی بماند 64-قرآن بخوانند اما به آن عمل نکنند  65-مساجد را آباد کنند اما دلهایشان از ایمان خالی باشد 66-علما از بدترین مردم روی زمین باشند 67-مراکز خیریه از بین برود 68-مردم نسبت به خداوند بی اعتنا باشند 69-ثروت، تنها محبوب مردم باشد 70-مردم نسبت به هم بدبین شوند 71-هر قدر هم پول داشته باشند باز هم خود را فقیر بدانند 72-نشانه ها زیاد شود و یکی پس از دیگری ظاهر شود ✍️منبع: نوائب الدهور، صفحه 292 🔺به نظر شما چند تا از این 72 نشانه تاکنون به وقوع پیوسته است؟
🔴 توسل به امام زمان(عج) در سختی ها 🔹 مرحوم علامه مجلسی نقل میکند: فردی به نام "ابوالوفای شیرازی" در زمان حکومت ابی علی الیاس زندانی و تهدید به قتل شد. ایشان متوسل به حضرات اهل بیت ع میشود. شب در عالم رؤیا، پیامبر اکرم ص را زیارت میکند.حضرت میفرمایند: 🔺 اگر کارد به استخوان رسید و شمشیر به گردنت رسید، یوسف زهرای اطهر، فرزندم را صدا بزن و بگو: "یا مولای یا صاحبَ الزَّمان اَنا مُستَغیثٌ بکَ" "الغَوثَ اَدرِکنی". (ای مولای من ؛من به تو پناهنده شدم. به فریادم برس؛ یا غوث حقیقی؛ به فریادم برس...). 🔸 ابوالوفا میگوید: من این جملات را در عالم رؤیا گفتم و از خواب پریدم. یک وقت دیدم مامورین ابی علی الیاس آمدند و ما را پیش او بردند. وی گفت: به چه کسی متوسل شدی؟ گفتم: "به منجی عالم بشریت, به فریاد درماندگان و بیچارگان" 🔹 سپس معلوم شد در خواب به ابی علی الیاس گفته بودند: "اگر دوست ما را رها نکنی نابودت می کنیم و حکومتت را بهم می ریزیم...". بعد مبلغی پول و هدایا به ابوالوفا داد و آزادش کرد. 📚 بحارالانوار جلد۵۳ ص۶۷۸
🔴 ذکر توصیه شده امام زمان عج برای حوائج 🔹 مرحوم آيت الله شيخ محمدتقى اصفهانى معروف به آقانجفى اصفهانى در احوال خود چنين مینويسد : 🔺زمانى در نجف اشرف مشغول رياضت بودم كه در آن دوره اسرارى بر من مكشوف گرديد يكى از آن اسرار اين بود كه شب چهارشنبه اى در مسجد سهله نشسته بودم. نزديك سحر شخصى از رجال الغيب را ديدم و سؤالات بسيارى از او نمودم و جواب سؤالاتى كه از قول حضرت نقل میكرد مرتب مینوشتم كه مبادا فراموش شود. يكى از آن سؤالات اين بود كه ذكرى به من بياموزيد تا در تمام حوائج به دردم بخورد؟ در جواب فرمودند: 🔹 ذكرى نزديك‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد در پيشگاه خداوند متعال نيست. 📚 کتاب فوايد الصلوات ص ۴۹
🔴 رمز ظهور از زبان مامور عالم برزخ 🔵 در کتاب ارزشمند سه دقیقه در قیامت وقتی که راوی کتاب از مسئول محاسبه اعمال در عالم برزخ در مورد امام عصر (عج) و زمان ظهور حضرت سوال میکند؟ 🔺 در پاسخ به او می گوید : باید مردم از خدا بخواهند تا ظهور مولایشان زودتر اتفاق بیفتد تا گرفتاری دنیا و آخرتشان برطرف شود اما بیشتر مردم با وجود مشکلات ، امام زمان(عج) را نمی خواهند .اگر هم بخواهند برای حل گرفتاری دنیایی به ایشان مراجعه می کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام به اطلاع عاشقان امام عصر(عج) میرساند سه شنبه های مهدوی این هفته فردا ۱۷/ ۱ / در دا رالکریمه حضرت رقیه (س) ساعت ۱۶/۳٠ عصر با حضور و سخنرانی استاد دکتر باقی بر گزار میگردد.
🔴 آیا برپاشدن هر پرچمی قبل از قیام امام زمان (عج) طاغوت است ؟ آیا جمهوری اسلامی مصداق این حدیث است؟ 🔹 امام صادق ع فرمودند : كلّ رايةٍ ترفع قبل قيام القائم فصاحُبها طاغوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دون الله عزّوجلّ؛ هر پرچمي قبل از قيام قائم (بلند شود) صاحب آن طاغوت است (با اين كار) غير خدا را پرستيده و بندگي نموده است. 📚 وسائل الشيعه، ج ۱۱ ، ص ۳۷ 🌺 پاسخ به این شبهه: اين روايت (و يا مشابه آن) به هيچ وجه دلالت ندارد كه قيام‌هاي به حق و تشكيل حكومت عادلانه، طاغوت و عبادت غيرخداوند (و يا گمراهي) است، بلكه در خود روايت قرينه داريم كه مراد قيام طاغوتي و قيام‌هايي است كه در مسير خدا و اهل‌بيت نباشد، بلكه در عرض و مقابل آنها باشد، آن قرينه ذكر كلمه «طاغوت» و جلمه «يَعبدُ من دون الله» است. مؤيّد اين مطلب روايت ديگري است كه مي‌گويد: «و مَنْ رَفَعَ راية ضلالة فصاحبها طاغوت» هر كسي پرچم ضلالت بر افرازد، صاحبش طاغوت است، در نتيجه روايت مذكور به قرائن خارجيه قيد بر مي‌دارد، كه هر پرچمي كه در مسير ضلالت برافراشته شود طاغوت است نه پرچم حق، و هرگز به اطلاق روايت كه هر قيامي قبل از ظهور مهدي (عج) طاغوتي است نمي‌توان تمسك نمود، چرا كه اطلاق آن حتّي قيام امام حسين ـ عليه‌السّلام ـ را هم شامل مي‌شود، چون قبل از قيام مهدي (عج) است، و هرگز هيچ مسلماني حتي انسان فهميده‌اي در حقانيت قيام امام حسين ع شك ندارد، از اين گذشته ما قيام‌هاي فراواني را داشته‌ايم در تاريخ توسط غير ائمه ـ عليه‌السّلام ـ و انسان‌هاي غيرمعصوم، كه مورد تأييد ائمه قرار گرفته‌اند كه به برخي از آنها اشاره مي‌شود كه اين روايات با روايت فوق معارض است : قيام زيد بن علي قيام مختار بن ابي عبيدي ثقفي قيام يماني. و ..... 🔹 و در نهایت قیامی طاغوت است که دعوت بسوی خود کند و نه بسوی دین خدا و البته میتواند مراد و منظور دعوت های دروغین مهدویت قبل از قیام قائم نیز باشد.که ادعای نیابت از سوی امام عصر ع را نیز دارند مانند جریان فعلی احمد الحسن و سایر مدعیان دروغین.
🔴 عاقبت شکاکان به حضرت مهدی 🔵 يا أَبَا حَمْزَةَ مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا فَمَنْ شَكَّ فِيمَا أَقُولُ لَقِيَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَ هُوَ بِهِ كَافِر 🌕 «ای ابوحمزه! از جریاناتی که خداونـد، وقوع آن را حتمی در نظر گرفته، قیام قائم ما ع می باشد؛ پس هر کس درباره آن شک کند، خداوند را در حال کفر ملاقات می کند...» 📚 الغیبه للنعمانی، ص ۸۶، ح ۱۷
🔴 چند سال قبل از ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت می‌رسد 🔵 آیت الله حائری شیرازی : 🌕 یعقوب (ع) از کنعان با آن فاصله بسیار، به برادران و خویشانش گفت: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»: من بوی یوسف را می‌شنوم، اگر مرا مسخره نمی‌کنید و دست نمی‌اندازید. قرآن اشاره می‌کند که بزرگان عالم نمی‌توانند همۀ آنچه را که احساس می‌کنند با مردم مطرح کنند. مردم ظرفیت شنیدن احساسات بزرگان را ندارند. اگر بزرگان آنچه را درک می‌کنند به مردم منتقل کنند، مردم آنها را مسخره خواهند کرد. به همین جهت می‌گوید: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ» امام زمان (عج) وقتی می‌خواهند پا بگذارند در رکاب، چند سال مانده به ظهورشان، آن‌هایی که عاشقش هستند از فاصلۀ دور بویش را می‌شنوند! آدم بو می‌برد. شامۀ انسان اگر زکام نباشد و قدری روحانیت در او باشد، بوی ظهور را آرام آرام استشمام می‌کند. 🔴 حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت: 🔵 پدرم، این اواخر به‌نوعی احساس می‌کرد که ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و باید کاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان مشهود بود. حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش می‌ساباند و می‌فرمود: «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است ... باید دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟ 📚 منبع: سایت رسمی مرحوم آیت الله بهجت
🔴 چگونه جزء اصحاب امام زمان عج قرار بگیریم؟ 🔵 امام صادق علیه‌السلام سه راهکار برای این پرسش ذکر فرموده اند: 🌕 «… إِنَّ لَنَا دَوْلَةً يَجِي‏ءُ اللَّهُ بِهَا إِذَا شَاءَ ثُمَّ قَالَ مَنْ سُرَّ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ و هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ مَاتَ وَ قَامَ الْقَائِمُ بَعْدَهُ كَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَكَهُ فَجِدُّوا وَ انْتَظِرُوا هَنِيئاً لَكُمْ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ الْمَرْحُومَة» 📚 بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۱۴۰ 🔹 دولتی برای ماست که خدا هر وقت بخواهد آنرا می آورد. اگر کسی خوشی‌اش به این است که از اصحاب امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه قرار گیرد، باید سه کار انجام دهد. 🔺 "فَلْيَنْتَظِرْ" 🔹 ابتدا "دیده‌ی زیبابین داشته باشد." نگاهش به عالم زیبا بوده و چشم براه دولت کریمه‌ی حضرت باشد. درها را بسته نبیند و گشایش و فرج را حتمی و قطعی بداند. 🔺 "وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ" 🔹 "اهل کار و عمل باشد" ولی عملی که در آن، پرهیز از منیّت شود. اگر طاعتی انجام داد و معصیتی را ترک نمود، پرهیز نماید که عمل را به نام خود ثبت نموده و منسوب به خود بداند. 🔹 ورع یعنی بر منیّت خود خط کشیده، خودی نبیند و هر عمل درستی را از فضل پروردگارش بداند. 📚 «هذا من فضل ربّی» (سوره مبارکه نمل، آیه ۴۰) 🔺 "وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ" 🔹 در دوره ی غیبت،"تمام محاسن اخلاقی" مانند: صبر، شکر، رضا، تسلیم، حسن خلق، شکر، قناعت… را دارا باشد. 🔸 صحابه‌ی حضرت نباید معترض، عجول، ناشکر، ناشکیبا، غیر قانع در مادیات باشد. 🔹انجام این موارد برای کسی سهل است که منتظرباشد.. زیرا انتظار وصال به محبوب، خوش اخلاقی و فعالیّت و خویشتن داری به ارمغان می‌آورد. منتظر بدلیل آنکه امید فراوان به وصال داشته، با نشاط است و بدلیل نشاط، پر تلاش و اهل جدّ و جهد است. 🔸 به همین جهت شاید بتوان گفت شاخصه‌ی منتظر، امید و نشاط و تلاش است.