eitaa logo
العبد آیت الله بهجت (ره)
80.1هزار دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
54 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ الفاظ دعا برای انسان کاری نمی‌کنند، همین را بفهمیم که خدا می‌بیند تا گناه نکنیم، هر جا هستید آیه «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى» را بخوانید تا پرهیزگار شوید، نمی‌خواهد دعایی را هزار بار بخوانید، عاقل هستید از خدا حیا کنید. ☘ ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
🔻همه برای توست! 📝 آیت الله بهاءالدینی: مکتب اسلام و معارفش، همه برای این است که تو ساخته شوی. اگر تو ساخته شوی، همه چیز ساخته می شود. اگر تو خراب باشی، همه چیز خراب می شود. دفاتر ملکوتی؛ دفتر پنجم؛ ص82 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
°•|💌|•° ❣ معنای انتظار🌱 💞 انتظار، نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حرکت است. انتظار فرج یعنی خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. ۱۳۸۷/۵/۲۷-رهبر انقلاب •🌱• ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ✍ترجمه: بگو (ای پیغمبر): بار خدایا، ای پادشاه ملک هستی، تو هر که را خواهی ملک و سلطنت بخشی و از هر که خواهی ملک و سلطنت بازگیری، و هر که را خواهی عزت دهی و هر که را خواهی خوار گردانی، هر خیر و نیکویی به دست توست و تنها تو بر هر چیز توانایی. 📚آیه 26 سوره آل عمران 🎙 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دندان طمع را بکَن 💠 🍀 مرحوم حاج اسماعیل دولابی می‌فرمود: در دنیا آنچه نیست که نیست، آنچه را هم هست نیست فرض کن. دندان طمع دنیا را یکجا بکن. 🍀 در مسافرت اگر دندان طمع را بکنی، سفر خوش می گذرد. در دنیا ما مسافریم. دندان طمع دنیا را بکن. [به هیچ نفع و بهره ای از دنیا امید نداشته باش] 🍀 حتی اگر دیدی هر چه سعی می‌کنی نماز و عباداتت هم درست نمی شود، دندان طمع آخرت را هم بکن. طمع فقط به خدا خوب است. 🍀 [یعنی به خودت بگو فرض می کنم پاداش و بهشتی هم نیست، من فقط می خواهم این نماز را برای خدا بخوانم] 📚 کشکول فرحزاد ، جلد ۲ ، صفحه ۹۲. 💜 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 💜 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
♨️قرین شدن با امام زمان (عجل الله) 🔹 شخصی از آیت الله کشمیری (ره) پرسید دل باید قرین حضرت شود اما این ارتباط این قربت و قرین شدن چگونه است و از کجا شروع کنیم ؟ 🔹ایشان پاسخ دادند : هر روز یک ساعت با حضرت خلوت کنید و به حضرت متوجه باشید بخوانید . «یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی و المستعان بک یا ابن الحسن» را زیاد بگویید تا خود به خود رفاقت حاصل شود... 📚منبع : کتاب شیدا ، ص ۲۲۴ ✍ کشکول معنوی 💜 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 💜 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
💠💠 🌟شبی مقدس اردبیلی (علیه الرحمه) برای نماز شب بیدار شد و دید به غسل نیاز دارد لذا بر سر چاه رفت تا برای غسل، آب بکشد وقتی سطل را بالا کشید دید درون سطل پر از طلا و جواهر است آنها را در چاه ریخت و گفت: خدایا، مقدس از تو آب می خواهد تا به نماز شب برسد، نه طلا. من به تو رو کرده ام، بر آستانت سر نهادم - دوست دارم بندگی را با همه شرمندگیها 📚داستانهای عارفانه نویسنده : شهروز شهرویی ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آدم خوبی باش، اما مغرور نباش ... 🎙مرحوم حجت الاسلام و المسلمین کافی ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
🔴 این گونه نهی از منکر کنید! امام خمینی رحمةالله می فرمود: خدا رحمت کند شیخ ما مرحوم آقای شاه آبادی را "رضوان الله علیه" ایشان به من فرمود که در آن زمان شدت، مقابل منزل ما یه دکانی باز شد که مثل اینکه چیزهای خلاف می‌فروخت، دکان بدی باز شد. من به رفقایم گفتم که شما یکی یکی بروید نهی اش کنید، یه روز قریب ۲۰۰ نفر، یکی یکی صبح رفتند: 《سلام علیکم! و علیکم السلام! آقا، این دکان اینجا مناسب نیست》این رد شد، یکی دیگر آمد، تا عصر حدود ۲۰۰ نفر رفتند به این آدم گفتند! تمام شد! برچید بساطش را، این نهی وقتی مکرر شد در روح انسان تاثیر می کند. ۵۸/۳/۱۱ ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
‎‎‌‌‎‎‌📍مناظره شیخ مفید با قاضی عبدالجبار (سنی) در عصر شیخ مفید‌(ره)، یکی از علمای بزرگ اهل تسنّن، در بغداد مجلس درسی داشت، و به نام «قاضی عبدالجبّار» خوانده می‌شد، روزی قاضی عبدالجبّار در مجلس درس خود نشسته بود، شاگردانش از سنّی و شیعه حاضر بودند، در آن روز شیخ مفید‌(ره) نیز به آن مجلس وارد شد و دم در نشست، قاضی تا آن روز شیخ مفید را ندیده بود، ولی وصفش را شنیده بود. پس از لحظه‌ای، شیخ مفید به قاضی رو کرد و گفت: «آیا اجازه می‌دهی، در حضور این دانشمندان، سؤالی از شما ‌کنم؟» قاضی: بپرس شیخ مفید: این حدیثی که شیعیان روایت می‌‌کنند که پیامبر‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ در صحرای غدیر، درباره علی‌ـ علیه السّلام ـ فرمود: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ: هر کس که من مولای اویم، پس علی‌ مولای اوست» آیا این حدیث صحیح است و یا این‌که شیعه آن را به دروغ ساخته است؟ قاضی: این روایت،صحیح است. شیخ مفید: منظور از کلمه «مولی» در این روایت چیست؟ قاضی: منظور، آقائی و اولویّت است. شیخ مفید: اگر چنین است پس طبق فرموده پیامبر‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ،‌ علی‌ـ علیه السّلام ـ آقائی و اولویّت بر دیگران دارد، بنابراین، این همه اختلاف و دشمنی‌ها بین شیعه و سنّی برای چیست؟ قاضی: ای برادر! این حدیث (غدیر) روایت (و مطلب نقل شده) است، ولی خلافت ابوبکر، «درایت» و امری مسلّم است، و آدم عاقل، به خاطر روایتی، درایت را ترک نمی‌کند!! شیخ مفید: شما درباره این حدیث چه می‌گویید که پیامبر‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ، در شأن علی‌ـ علیه السّلام ـ فرمود: «یَا عَلیُّ حَرْبُکَ حَرْبِی وَ سِلْمُکَ سِلمِی»: «ای علی! جنگ تو،‌جنگ من است، و صلح تو،‌ صلح من است» قاضی: این حدیث،‌صحیح است. شیخ مفید: بنابراین آنان‌که جنگ جَمَل را به راه انداختند مانند طلحه و زبیر و عایشه و...و با علی ـ علیه السّلام ـ جنگیدند، طبق حدیث فوق و اعتراف شما به صحّت آن، باید (با شخص رسول خدا‌ـ صلّی‌ اللّه علیه وآله ـ جنگیده باشند) و کافر باشند. قاضی: ای برادر! آن‌ها (طلحه و زبیر و ...) توبه کردند. شیخ مفید: جنگ جمل، درایت و قطعی است، ولی در این‌که پدید آورندگان جنگ، توبه کرده‌اند، روایت و شنیدنی است، و به گفته تو نباید درایت را فدای روایت کرد، و مرد عاقل به خاطر روایت، درایت را ترک نمی‌کند. قاضی، در پاسخ این سؤال فرومانده، پس از ساعتی درنگ ، سرش را بلند کرد و گفت : «تو کیستی؟» شیخ مفید: من خادم شما محمّد‌‌‌بن محمّد‌بن نعمان هستم. قاضی همان‌دم برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر جای خود نشانید و به او گفت: «اَنْتَ الْمُفِیدُ حقّاً»: «تو در حقیقت، مفید (فایده بخش) هستی» علمای مجلس از رفتار قاضی رنجیده خاطر شدند و همهمه کردند، قاضی به آن‌ها گفت: من در پاسخ این شیخ (مفید)، درمانده شدم، اگر هر یک از شما پاسخی دارد، برخیزد و بیان کند. هیچ کس برنخواست، به این ترتیب، شیخ مفید،پیروز شد و لقب «مفید» در این مجلس، برای او بر سر زبان‌های مردم افتاد. 📍مجالس المؤمنین، ج 1، ص 200 و 201 (مجلس پنجم) ✳️ @bahjat_alabd
طَریقُ السُّلُوک: ▪️سید هاشم آقا حدّاد : غسّال ، مرده را به هرطرف بیندازد می افتد ، اراده ندارد و مطیع است. عبد هم باید در برابر خدا چنین باشد 📕دلشده ، ص ۲۰۱ ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
بحر معارف الهیه سیدی محیی الدین بن عربی در رساله ی شریف الانوار فرمایند : « . . . و فی حال التوکل یحصل لک أربع کرامات هی علامه و أدله علی حصولک فی اول درجه التوکل و هی : طی الارض و المشی علی الماء و اختراق الهواء و الأکل من الکون » . در حال توکل چهار کرامت برای شخص متوکل حاصل می گردد که این کرامات علامت و دلیل این است که شخص حقیقتا بر اولین درجه ی توکل رسیده است . آن چهار کرامت عبارتند از : ـ طی الارض ـ راه رفتن بر روی آب ـ پاره کردن هوا ـ اکل از وجود و عالم کون ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
🌺استاد شیخ حسین انصاریان 📍من در قم، زیاد مرحوم علامه طباطبایی(ره) را می‌دیدم، یکی به ایشان گفت: چه شد شما علامه شدید؟ فرمودند: با دوتا سرمایه: یکی نماز شب و دیگری توسل قلبی و اشک به حضرت سیدالشهدا(ع) ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
🔻پاسخ آیت‌الله بهجت(ره) به یک شبهه فراگیر 👈🏼 «چرا بعضی‌ها آسوده‌تر از ما زندگی می‌کنند و کمتر رنج می‌کشند؟ چرا زندگیِ عده‌ای سخت‌تر است؟!» ➖هر کسي کاسه‌اي از ابتلائات دارد که مطابق وجود و استعداد اوست و کاسه‌هاي اشخاص از بلايا پر شده است، ولي خدا که همه را دوست دارد؛ آيا در برابر طوفان‌هاي حوادث، ما را در وسط کشتي رها کرده است؟! و يا همواره به فكر ماست؟! ➖درست است که بعضي از افراد در ماديات و ثروت از تو بالاتر هستند، اما آيا عمر او، صحت او، توسعۀ او از لحاظ اولاد و... از تو بيشتر است يا اينکه تو در اين امور و ديگر نعمت‌هاي ظاهري و باطني از او برتر هستی؟! ➖ فقرا در کمبودها و فقر و ناداری باید صبر و شکیبایی داشته باشند و بدانند که آنها هم از نعمت‌های دیگری برخوردارند که اغنیا برخوردار نیستند. ثروتمندان بلاها و ابتلائات و گرفتاری‌هایی دارند که مستضعفان و محرومان ندارند. طاووس را می‌بینی، پایش را هم ببین! ➖خوبی و خوشیِ عیش، تنها به زیادی وسایل راحتی نیست؛ راحتی درونی و رفاه و خوشی و آرامش دل، به داشتن وسایل رفاه و راحتی نیست، بلکه چه‌بسا وسایل رفاه، اسباب نگرانی و ناراحتی و اضطراب درونی را فراهم کنند. ➖در کلمات امیرالمؤمنین(ع) آمده است: «أَلْمَصائِبُ بِالسوِیةِ مَقْسُومَةٌ بَینَ الْبَرِیةِ» (الدعوات، ص۲۸۸) گرفتاری‌ها به‌صورت مساوی و یکسان میان مردم تقسیم شده است. 🔻در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۰، نکته۱۲۱۴ 🔻در محضر بهجت، ج۱، ص۶۸، نکته۹۹ ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
💠 محبت و علاقه به ظالمین!💠 ✍🏻 مرحوم آیت الله شیخ عبدالله مامقانی "قدس سره" در بیان یکی از اوصاف و افعال مذمومه می نویسد: 💠 [یکی از آنها] دوست داشتن و فاسق و دوست داشتن بقاء اوست، چه آنکه هرکسی سنگی را دوست دارد خداوند او را با آن سنگ محشور گرداند! 🔸و هرکس ظالمی را بجهت در دنیای او دوست دارد خداوند بر او خشمناک گردد و با قارون در تابوت اسفل در آتش هم درجه خواهد بود. - و هرکس بقاء ظالمها را دوست دارد، پس دوست داشته اینکه خداوند عصیان شود. 🔹و کسی که بقاء ایشان را دوست دارد از ایشان خواهد بود و هر کس از ایشان باشد، وارد آتش خواهد بود! 👈🏻 حتی اینکه صفوان [صفوان جمال] را از اجاره دادن شتر به ظالمین منع فرمودند بجهت اینکه منتهی می شود به دوست داشتن بقاء آن ظالمین، تا ادای اجرت شترها بشود! - پس از ظلمه محسوب خواهد شد و رکون به ظالم تفسیر شده به دوست داشتن بقاء او تا دست در کیسه نموده به او چیزی دهد. منبع: _الشیعه_فی_آداب_الشریعه ص۵۸۴. ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🍂 علامه محمدتقی جعفرى -رحمت الله علیه- «بهشت» ا‌نعکاسى از ‌موجودیتى است که انسان در این زندگانى تحصیل کرده است. از محقرترین لذایذ گرفته تا لقاءاللّه و رضوان‌اللّه. 💠🍂 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه حسن‌زاده آملی 💜 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 💜 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
💠سلوک یک قمار است !💠 💎سلوک یک قمار است . برخی در این قمار ، خیلی اهل احتیاطند . چیزی که برای خدا وسط می گذارند ، تنها بخش ناچیزی از دارایی آن هاست . برخی نیز دلداده ی حضرت محبوب شده و تمام هستی خود را در معامله ی خود با حضرت دوست گذاشته و ملاحظه ی چیزی جز محبوبشان را نمی کنند . خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش و نماند هیچش الا هوس قمار دیگر 🔹از همین باب است که علیه السلام می فرمایند : «وَ قَدْ عَلِمْتَ اَنَّ عَبْدَکَ لا یَرْحَلُ اِلَیْکَ اِلّا بِزادٍ وَ اِنَّکَ لا تُحْجَبُ عَنْ خَلْقِکَ اِلّا اَنْ تُحْجِبَهُمُ الْاَعْمالُ دُونَکَ ، وَ قَدْ عَلِمْتُ اَنَّ زادَ الرَّاحِل اِلَیْکَ عَزْمُ اِرادَةٍ یَخْتارُکَ بها» و من به یقین دانسته‌ام که بنده تو جز با همراهی توشه به سوی تو رهسپار نگردد ، و تو از خلق خویش پوشیده نمی‌مانی جز اینکه کارهای آنان ایشان را از تو محجوب می‌سازد ، و البته دانسته‌ام که توشه رهرو به سوی تو اراده نیرومندی است که تو را به آن اختیار می‌کند). 📚 ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
✅ فقط برای خدا کار کنید 🌼 شیخ رجبعلی خیاط(ره): روزی جوانی را در عالم برزخ ديدم كه به من می‌گفت وقتی اينجا آمديد می‌فهميد هر نفسی كه به غير ياد خدا [و برای غیر خدا] كشيديد، ضرر كرديد. كار برای خدا بكنيد. قيمت شما همان است كه می‌خواهيد. اگر خدا را بخواهيد، قيمت‌تان خداست و اگر دنيا و خودخواهی را بخواهيد همان مقدار. ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd
📌 💠آقا سید هاشم حداد می‌فرماید: 🔸حضرت آقا (قاضی تبریزی) خیلی در گفتارشان و در قیام و قعودشان و به طور کلی در مواقع تغییر از حالتی به حالت دیگر، خصوص کلمه‌ی «یا صاحب الزمان» را بر زبان جاری می‌کردند. 🔸یک روز یک نفر از ایشان پرسید: آیا شما خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مشرف شده‌اید؟! فرمودند: کور است هر چشمی که صبح از خواب بیدار شود و در اولین نظر نگاهش به (عجل الله) نیفتد... ‎‎‌‌‎‎‌✳️ @bahjat_alabd