✨ امام صادق عليهالسلام
ادفَعُوا أبوابَ البَلاءِ بالاستِغفارِ.
درهاى بلا را با آمرزش خواهى (از خداوند) ببنديد.
📚 الاُصول الستّة عشر، ص٧٧
✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی:
«تا چیزی را نمیدانی نه بگو، نه بنویس و نه تکذیب کن...»
✳️ @bahjat_alabd
☫بِسْـــــمِالـلَّـهِالرَّحْـمَنِالرَّحِیـــــمِ☫
اعمالتان همانند یک پرنده
از شما پرواز نمیکند که برود
بلکه مطلق اعمالتان در جانتان می ماند
و وقتی پرده ها کنار روَد
کتابِ وجود خود را میبیند.
✳️ @bahjat_alabd
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «محال است خانههای کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند.»
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
⛔️یک زمانی هم خواهد آمد که نوع مردم، یقین پیدا خواهند کرد که راه خلافی بود ما رفتیم؛ راه بدی بود ما رفتیم!
🔻این درندگی و توحش از این است که از همان روز اول خدا را فراموش کردند! خاطرتان جمع باشد، اینهای دیگر هم (کفار و دشمنان دین)، اینهای دیگری که حالا هستند با آن همه تشخصاتی که دارند، آخرش پشیمان میشوند، اما یک روزی که پشیمانی هم شاید به حالشان فایده ندارد.
🔰محال است خانههای کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند. با این بادها، با این بادهای مخالف، محال است.
✳️ @bahjat_alabd
🔴 شیوه عاشقی خدا
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الرحیم
شیخ رجبعلی خیاط برای احسان به خلق نقش ویژهای در ایجاد انس به خدا و محبت به او قائل بود. وی معتقد بود که راه محبت خدا، محبت به خلق خداوند و خدمت به مردم، بخصوص انسانهای مستضعف و گرفتار است.
در حدیث است که رسول خدا (ص) فرمودند: مردم خانواده خدا هستند، محبوبترین مردم نزد خدا کسی است که برای خانواده خود سودمند باشد و خانوادهای را شاد کند.
📚کافی، ج ۲، ص ۱۶۴
یکی از شاگردان شیخ میگوید: با معرفی جناب شیخ، مدتها به خدمت آیتالله کوهستانی به نکا میرفتم. تا اینکه یک روز صبح که برای رفتن به نکا به گاراژ رفتم جناب شیخ را دیدم فرمودند: کجا می روی؟
عرض کردم به نکا نزد آیتالله کوهستانی. فرمودند: شیوه ایشان زاهدی است بیا برویم تا من روش عاشقی خدا را یادت دهم. بعد دست مرا گرفت و به خیابانی برد. در جنوب خیابان در کوچهای، در منزلی را زد، دخمهای نمایان شد که تعدادی بچه و بزرگ و فقیر و بیچاره در آن جا بودند. جناب شیخ به آنها اشاره کرد و فرمود: رسیدگی به این بیچارهها انسان را عاشق خدا میکند. درس تو این است.
نزد آیتالله کوهستانی درس زاهدی بود و حالا این درس عاشقی است.
📚منبع: کیمیای محبت، محمدی ری شهری، ص ۱۷۲و١٧٣
✳️ @bahjat_alabd
. 🔹مقام والای حضرت #رسول اکرم (صلى الله عليه و آله و سلم)
در بیان حضرت آیت الله حاج شیخ علیرضا #الهی
🔹 . ...حقیقتاً که ایشان مصداق اتم ادب ربّ و ظهور آن و سرسلسلة مکارم اخلاق است. همانگونه که خود فرموده اند: «ادّبنی ربّی فاحسن تأدیبی»؛ پروردگارم مرا مؤدب کرد و زیبا ادب کرد. . و لذا این وجود مقدس و اطیب مخلوقات، مخاطب به خطاب "وانّک لعلی خلق عظیم" گردید.
✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزینه صدها میلیون تومانی برای زنده ماندن این طلبه
🕍 حرم مطهر امام حسین علیهالسلام ، باب الراس
😍 حتما تماشا بفرمایید و از دست ندهید
✳️ @bahjat_alabd
ای عبدالکریم ؛ مبادا نَفْس عمرت را تاراج کند تو را به خودش مشغول کند
و ناگهان ببینی که رسول پروردگار (عزرائیل) آمده و دیگر فرصت نداری!
🕍 ری ، حرم حضرت #عبدالعظیم_حسنی علیه السلام
✳️ @bahjat_alabd
📜 چراغی در تاریکی باش!
▫️فراموش نكن كه تماميت و ناتمامى، در رابطه با هدفها مشخص مىشود.
▫️آنجا كه هدف تو گلستان شدن جهان و صالح شدن تمام آدمها باشد، هيچوقت موفق نخواهى بود و به نتيجه نخواهى رسيد!
▫️اما آنجا كه ايجاد امكان و فراهم شدن زمينه و امكان انتخاب آدمها را بخواهى، هيچگاه مأيوس نخواهى شد؛ چون در شكم دستگاه فرعون مىتوانى همچون موسى رشد كنى و در دل تاريكى مىتوانى همچون چراغ بدرخشى، كه سياهىها خود زمينهساز و خاستگاه نور هستند. در بطن تاريكى چراغها بارور مىشوند.
▫️هميشه براى طرح دعوت و هدايت، امكان هست. اگر بهدنبال دعوت و هدايت، اجابت و همراهى شكل گرفت، باز به تعبير اميرالمؤمنين در خطبه ششم، تو با مُقبِل به حق و آنها كه روى آوردهاند، با مُدبِر از حق و آنها كه پشت كردهاند، خواهى جنگيد؛ وگرنه صبر مىكنى؛ با چشم تر و گلوى درد، با خار چشم و استخوان در گلو، شكيبا خواهى بود تا همراهان را بسازى و بيابى و كار خود را دنبال كنى.
▫️با اين وضع، تو به تماميت خويش و به موفقيت و پيروزى رسيدهاى و دشمنِ درگير با اينچنين بينش و روشى، ناتمام و ابتر و شكستخورده است!
▫️چون حتى با پيروزى و تسلط و قدرت به تماميت نمىرسد و هدف تو را سد نمىكند؛ كه تو در دل او مىتوانى همراهانت را بيابى و مىتوانى مؤمن آلفرعون را داشته باشى.
❛❛ عینصاد
📚 #کوثر_چشمه_جاری | ص ۷۹
✳️ @bahjat_alabd
🔹امیرالمومنین (عليه السلام) :
✍ اذا طَلَبْتَ الْعِزَّ فَاطْلُبْهُ بِالطّاعَةِ.
🖋 هر گاه كه عزت خواستى ، آن را با اطاعت بجوى.
📙سوره مبارکه طه آیه ۹۸
✳️ @bahjat_alabd
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔻چه نعمت بزرگی را از ما گرفتند، و چه گناه عظیمی را مرتکب شدند که بین ما و بین وصی پیغمبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم که از انبیای سَلَف افضل است، جدایی انداختند!
✨اگرچه عبادت در زمان غیبت افضل از عبادت در زمان ظهور است، و این خود کرامتی است از خدا که شامل حال افرادی که در زمان غیبت ثابتقدم هستند، کرده است.
📚 کتاب حضرت حجت عجلاللهتعالیفرجهالشریف، ص١٣٠
مجموعه بیانات آیتالله بهجت قدسسره پیرامون حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف
✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انسان باید خودش مربی خودش باشد
🔺 فلاح و رستگاری برای کسی است که خودش، خودش را تزکیه کند.
البته مربی کمک هست برا انسان که به او یادآوری میکند...
آیت_الله_مصباح_یزدی (ره)
✳️ @bahjat_alabd
آیت الله حق شناس
به شما عرض کرده ام : دنیا تعلقات است آقا جان! و گرنه کسی ممکن است پول هم داشته باشد، اما تعلق نداشته باشد، چو انفاق فی سبیل الله می کند، این معلوم می شود که دل بسته دنیا نیست. تعلقات را باید قطع کنی، مثلا تعلق و دلبستگی به مال، حالا مال را دوست دارم، برای اینکه می خواهم فی سبیل الله انفاق کنم؛ اما حالا گم شد، خوب به جهنم که گم شد، باز دو مرتبه پرودگار می دهد، چرا ناراحت و غصه دارمی شوی؟ این تعلق نباید باشد، همین ها را باید بزنی و قطع کنی داداش جان! فهمیدی؟ اگر ببینم در دل بنده ی من محبت دنیا و آخرت نباشد،« مَلَاتُهُ مِن حُبی» قلب او را از محبت خودم پر می کنم
خواهی وصال دوست « عمانی»؟ در آن بکوش
و از هر چه غیر اوست تو باید جدا شوی
کتاب مواعظ 2 ص 252، 253
✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
«...غفلت ولو يك درصد هم باشد ضرر دارد اما تغافل كه من نشنيدم، انشاءالله به من نگفت، انشاءالله با من نبود، انشاءالله قصد بد نداشت، لازم است و با اينها بايد زندگی كنيم وگرنه انسان در تمام موارد بگويد چون او اينچنين گفته من بايد جبران كنم سنگی روی سنگ بند نميشود.»
✳️ @bahjat_alabd
استاد #فاطمی_نیا :
سالها دعاي شریف کمیل را میخوانند بدون اینکه یک سطر از آن درس گرفته باشند.
40 سال شخص دعای کمیل خوانده و این جمله را صدها بار تکرار کرده: «کم من قبیح تسترته».
یعنی خدایا! چه بسیار عیب و گناهان ما را پوشاندی.
اما همين که از مراسم کمیل به خانه برمیگردد هنوز اشکش خشک نشده شروع به کشف اسرار مردم و آبرو بردن میکند!!!
✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نتایج دنیوی و اخروی خدمت به امام زمان علیه السلام
🎙 حجتالاسلام شیخ جعفر ناصری
#امام_زمان
✳️ @bahjat_alabd
حضرت آیت الله محفوظی :
یکی از کشیش های نصرانی به حضور امام علی ( ع ) آمده ، عرض کرد :
آیا آن زمان که به بندگی خدای خود می پردازی ، او را هم می بینی ؟
فرمود : وای بر تو ! خدایی را که نبینم ، بندگی نمی کنم .
پرسید : چگونه او را دیده ای ؟
فرمود : لاتُدرِكُه العُيُون بِمُشاهدةِ الأبصار ، و لكن رَأتهُ القُلوب بحقائق الإيمان ؛ چشم ها او را با مشاهدهٔ ظاهری در نمی یابند ، بلکه دل ها او را بر اثر حقایق ایمانی خود مشاهده می کنند .
شخص دعا کننده باید بداند که برای این مشاهدهٔ قلبی ، سه مرتبه است : علم الیقین ، عین الیقین و حقّ اليقين .
اگر در مکانی ((آتش)) باشد و شما دود آن را از راه دور ببینید ، پی می برید که در آن جا آتش است . این (( علم الیقین )) است .
اگر خود آتش را از نزدیک دیدید ، این (( عین الیقین )) است .
اما گاهی به اندازه ای به آتش نزدیک می گردید که حرارت آن ، در شما اثر می گذارد . این (( حق الیقین )) است .
آدمی ممکن است به خدای تعالی ایمان داشته باشد و بداند که همه جا ، حاضر و ناظر است ، ولی نه آن چنان که از ماسوی الله منقطع گشته باشد . این مرتبهٔ (( علم الیقین )) است .
اما اگر ایمان قوی تری پیدا کند و از ماسوی الله منقطع گشته ، آثار توحید در افعالش پدید آید و دعایش مستجاب گردد ، این مرتبهٔ (( عین الیقین )) است .
و اگر به مقامی برسد که آن را مقام شهود گویند و تصورّ آن ، برای همه کس ممکن نیست ، این (( حقّ الیقین )) است .
در این مقام است که دعا کننده خود را با ذات اقدس حقّ ، در تماس می بیند ، بلکه خودی ، مشاهده نمی کند و همه ، او را می بیند ، اگر از اجابت دعاهایش هم لذّت برد ، برای این است که خداوند پاسخ او را داده است و این هزار مرتبه شیرین تر از انجام خواسته هایش می باشد .
📚برگرفته از کتاب عرفان و عیادت .
✳️ @bahjat_alabd
شیخ محمّد طه نجف در جوانی از نظر معیشتی در مضیقه بود.
شیخ میگفت: روزی در حرم حضرت اباالفضل بودم که عدّهای از زوّار میخواستند پولی را که نذر حضرت کرده بودند، درون ضریح بیندازند.
من به آنها گفتم: من نیز از خادمان حضرت هستم و ایـن پولی که شما نذر کردهاید، شامل حال مـن نـیـز میشود. آنها انکار کردند و گفتند که ما باید پول را درون ضریح بیاندازیم.
بعد از مدّتی اصرار و انکار، قـرار بـر ایـن شـد کـه پولها را در عمّامـه مـن بپیچند و عمّامه را داخل ضریح کنند و بالا بیاورند و من مصرف كنم.
من چند دفعه پولها را به کف ضریح فرستادم و به آنها گفتم: قـبـول است؟ صـدای پولها را شنیدید که به کف ضریح خورد و نذر شما ادا شد؟ وقتی آنهـا تصـديـق کـردنـد، مـن عمّامه را بالا کشیدم. ناگهان عمّامه در داخل ضریح به میخی گیـر کـرد. دوباره عمّامه را رهـا کـردم و بالا کشیدم. باز عمّامه گیـر کـرد. ایـن عمـل چـنـد بـار تـکـرار شـد.
آنهـا بـه مـن گفتند: شيخ، دیدی گفتیـم کـه حـضـرت قبول نمیکند؟
در ایـن وقـت شـيخ محمـّد طـه بـه حـضـرت اباالفضل خطاب میکند: حالا پول نمیدهید، لااقـل عمّامهام را بدهید!
تـا ايـن عبارت را به زبان آورد، ناگهان عمّامه باز شد و پولها داخل ضریح ریخت و عمّامه بالا آمد.
شیخ محمّـد طـه از این اتفاق، خیلی ناراحت شد. در همان حال ندایی شنید که میگفت: «نُریدُ...» که ظاهراً بشارتی به شیخ محمّد طـه بـود کـه ما میخواهیـم بـه مقامات برسی.
📚 جرعهای از دریا ؛ ج ۴ ص ۴۵۶
✳️ @bahjat_alabd
🔶«... در سحرگاه هر شب، منادی از سوی خداوندگارِ برآورنده حاجات ندا میدهد: «آیا درخواست کنندهای هست؟ آیا جویندهای هست؟ ای طالب خیر، پیش آی و ای طالب شرّ، کوتاه بیا». ... بنابراین مبادا و مبادا از منادی خداوند روی بگردانی، درحالی که او از تو میخواهد که در توان خود از گنجینههای خدا طلب کنی و تو به کمتر از آنچه تو را به سوی آن فرا میخواند، نیازمندی. ... اگر گوشهایت صدای آن منادی را نمیشنود، چنانچه تسلیم مولایت که خداوندگار دنیا و آخرت تو است، باشی و او را تصدیق کنی، قطعاً گوش عقل و دل تو آن را خواهد شنید».
📚 اقبالالاعمال، ج١، ص ١٩٢
✳️ @bahjat_alabd