eitaa logo
🌍International🔻بین الملل
1.4هزار دنبال‌کننده
63.1هزار عکس
45.7هزار ویدیو
923 فایل
کانال خبری جامع، گلچین مهمترین اخبار ایران و جهان. فقط اخبار مستند.... آدرس کانال:
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از میز نیوز
هدایت شده از میز نیوز
🔸این دیگر آقازادگی نیست. این بازتولید همان مناسبات تحقیر کننده ملت در دوران شاهنشاهی است. روزی برای فرزند حسن خمینی در بزمی اختصاصی و با حضور این و آن، مراسم پرشوکت عمامه گذاری برگزار می کنند و روزی او را بالاتر از سایرین در اتاقکی شیشه ای، جایی که دست هیچ رعیت پایین نشینی به او و آن جایگاه بالا و والا نرسد، چون شاهنشاهی بزرگ زاده می نشانند تا بر مراسم عزای سالار شهیدان نظاره کند.. 🔹این دیگر حتی آقازادگی هم نیست. این رسما بازتولید همان مناسبات طاغوتی زمان شاه است که مردم را خشگمین ساخت، جانشان را به لب آورد و آنها را شوراند..خدا رحمت کند حضرت روح الله را که نوادگانش هیچ شباهتی به او ندارند. کاش کسی به داد این انقلاب نحیف و مظلومِ مستضعفین برسد.. @ansoyesiasat @ansoyesiasat
و 🔹مشکل حمله کنندگان به ، نه است نه و نه رسیدگی به ، مشکل این جماعت با است؛ مغناطیسی که و و را هم جذب می‌کند. •┈••✾••┈• 💠 🌐 eitaa.com/shia_leaders 🌐 sapp.ir/shia_leaders
🔹روزنامه اصلاح طلب  به مدیر مسئولی « »- نماینده عضو مجلس- در مطلبی به لجن پراکنی و سیاه نمایی علیه مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان پرداخت. 🔸روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «دغدغه‌های اجتماعی درباره مراسم سوگواری محرم؛ عزاداری حسینیِ حسینی» نوشت: 🔹«در بستر...عزاداری‌ها برخی مسائل بهداشتی و شهری نادیده گرفته می‌شود؛ از ترافیک‌های پرحجم که پشت دسته‌های عزاداری ایجاد می‌شود تا استفاده از ظرف‌های یک بار مصرف که سال‌هاست ادامه دارد و هشدارهای پلیس و سازمان‌ها در این باره گویا تاثیری بر این ماجرا ندارد. 🔸هرساله کمپین‌های بسیاری برای رعایت مسائل بهداشتی و شهری در روزهای عزاداری امام حسین (ع) برپا می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند با آگاهی دادن در این باره مردم عزادار را متوجه کنند که عزاداری در فضای شهری باید به گونه دیگری صورت بگیرد.» و... ✳️سیاه نمایی در قالب هشدار و هراس افکنی درخصوص سرقت کودکان، ادعای مضحک پوشیدن لباس مشکی و افزایش احتمال تصادف، هشدار درخصوص ایجاد گره ترافیکی و توصیه‌های بهداشتی این روزنامه اصلاح طلب دقیقاً کپی برداری از مطالبی است که عده‌ای بی دین هر ساله در آستانه ایام محرم و با هدف تحت الشعاع قراردادن مجالس پر شور عزاداری سید و سالار شهیدان، در فضای مجازی منتشر می‌کنند. 🔹این سیاه نمایی‌های بیهوده در حالی است که حضور پرشور و شعور زن و مرد و پیر و جوان و کودک در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، هر ساله نسبت به سال گذشته، افزایش چشم گیری پیدا می‌کند. 🔸حضور آحاد مردم در مجالس ایام محرم، عشق است و شور و شعور و عزاداران با هر توان مالی با اشتیاق در پی آن هستند که در این ایام در برپایی خیمه عزای سالار شهیدان سهیم باشند. 🔹هرکسی به نوعی در برپایی این مجلس سهیم است حتی به اندازه شستن چند استکان در هیات عزاداری یا جفت کردن کفش عزاداران یا جارو کشیدن زیر پای عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع). 🔹اما گویی این عاشقی به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید و به هر طریقی در پی دهن کجی به آحاد مردم هستند. 🔸مشکل حمله کنندگان به مجالس محرم، نه ترافیک است نه محیط زیست و نه رسیدگی به فقرا، مشکل این جماعت با مغناطیس حسینی است؛ مغناطیسی که کلیمی و زرتشتی و مسیحی را هم جذب می‌کند. •┈••✾••┈• 💠 🌐 eitaa.com/shia_leaders 🌐 sapp.ir/shia_leaders
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🇮🇷وضعیت ایران ومردم در ظهور چگونه بیان شده است❓❓‼️ 📽 حجت الاسلام والمسلمین کورانی ‼️نشر واجب. @Efshagari2020
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تیزر گفتگوی صریح امیرحسین ثابتی با پدیده این روزهای مداحی ایران ‼️زیبا و جذاب حتمأ ببینید. @Efshagari2020
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس شورای شهر مشهد درباره خبرسازی‌ها علیه عراقی‌ها: قبلا هم با همین شایعه‌ها توریست‌های ترکمنستانی را راهی ترکیه کردند/ عراقی‌ها نیتی داشته باشند می‌روند اربیل نه مشهد! 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علت زنجیره توطئه‌ها علیه ملت‌های ایران و عراق چیست؟؟ 🔹رحیم پور ازغدی در جمع اساتید و دانشجویان عراقی 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هاتگرام و طلاگرام به چند دلیل فیلتر نشده اند 1⃣ برای کنترل افکار عمومی، ایجاد نا آرامی اقتصادی، جنگ روانی توسط دولت و در نهایت سوق دادن کشور به سمت 2⃣ برای پیش بردن طراحی ها و سناریوی فتنه بهمن ماه 3⃣ برای هوچی گری و تاثیر در انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی 4⃣ برای رو نمایی از ارز دیجیتال گرام و وارد کردن ضربات کوبنده به اقتصادی کشور 5⃣ راضی نگه داشتن پاول دورُف ( مدیر تلگرام) برای لو ندادن اطلاعاتی که طی این مدت از خرابکاری مسئولان بدست آورده است 6⃣ برای نگه داشتن در امد ۷ هزار میلیاردی دولت از حجم استفاده اینترنت کاربران تلگرام 🔺زیرا به علت کم هزینه تر بودن ایتا در صورت جایگزینی ایتا در آمد دولت نصف خواهد شد زیرا کاربران اینترنت کمتری مصرف خواهند کرد @voinews
سید کمال حیدری ۱۳۳۵ هجری شمسی، ۱۹۵۶ میلادی در کربلا از مراجع تقلید شیعه است. وی از مدرسین دروس خارج فقه، اصول، فلسفه، عرفان و تفسیر و عقاید در حوزه علمیه قم می‌باشد .و کوچکترین فرزند پدرش است. نسب خانوادگی آن‌ها به امام چهارم شیعیان علی بن الحسین می‌رسد. سید کمال پنج برادر داشت که سه تن از آن‌ها به نام‌های سید صالح، سید فاضل و سید محمد توسط حکومت صدام در عراق اعدام شدند. در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت‌هایی داشته‌است که منجر به تعقیبش از سوی عراق بعثی گردید و در نهایت مجبور به ترک وطن شده و در شهر قم مقیم شد.و تحصیلات حوزوی را از دوران نوجوانی در عراق شروع کرد و از استادانی مثل سید محمدباقر صدر، سید ابوالقاسم خویی، میرزا علی غروی و سید نصرالله مستنبط بهره برد و از همه بیشتر از روش علمی و شخصیت اجتماعی صدر تأثیر پذیرفت«تا جایی که از وکلای شرعی وی در کربلا گشت.» پس از کشته شدن سید محمدباقر صدر توسط حکومت بعث صدام، به قم مهاجرت کرد و از عالمانی چون جواد تبریزی و حسین وحید خراسانی در فقه و اصول، و عبدالله جوادی آملی و حسن‌زاده آملی در تفسیر و فلسفه و عرفان استفاده کرد. از این به بعد خود در جایگاه مدرس به تدریس همین دروس در دو مقطع سطح و خارج مبادرت ورزید. بنا به نوشته سایت او به دلیل ارائه تمام دروسش به زبان عربی، جهان عرب به واسطه او «با معارفی که در حوزه‌های علمیه شیعه، به خصوص نزد عالمانی چون سید روح‌الله خمینی و سید محمدحسین طباطبایی بوده‌است، آشنا شده‌اند.» سید کمال حیدری سالهاست که از مدرسین دروس خارج فقه، اصول، فلسفه، عرفان و تفسیر و عقاید در حوزه علمیه قم می‌باشد.اوبا حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی عرب زبان (مثل برنامه «مطارحات فی العقیدة» و «الاطروحة المهدویة» شبکه الکوثر) سالیان متمادی است که در تبیین علوم شیعه و پاسخ به سلفیان-وهابیان تلاش کرده‌است. تصاویری نیز از تعیین جایزه سعودی‌ها برای پاسخ به وی در فضای مجازی منتشر گردید که البته تأیید نشد.وی در مسائل علمی معتقد است برای آنکه فردی اسلام‌شناس و مجتهد در معارف اسلامی به معنای عام آن شود، لازم است تا حد امکان به تمامی علوم اسلامی و هر آنچه به آنها مربوط است آشنا شود. این علوم شامل تفسیر قرآن، علوم قرآنی، علوم حدیث، رجال، درایه، فقه، اصول، عقاید، فلسفه و عرفان، می‌شود؛ که در منظومه معرفتی اسلام‌شناسی نقش دارند و البته مجتهد محقّق کسی است که در این عرصه‌ها به پایه‌گذاری بنیان‌های معرفتی خود بر مبنای عقل و نقل پرداخته باشد. ازاین‌رو خود وی در سالیان متعدّد به تمامی حوزه‌های معارف اسلامی پرداخته‌است و شاید این خصوصیت او که نظیر آن در نمونه‌هایی چون خمینی، طباطبائی و جوادی آملی و دیگران بوده، در جهان عرب کم‌نظیر باشد. ازاین‌رو امروزه یکی از مهم‌ترین پرچم‌داران این نوع تفکّر جامع علمی است که به ویژه جهان عرب زبان مسلمان را، از معارف اسلام و فقه اهل بیت سیراب می‌نماید. البته تعبیر سید کمال، اصلاح فهم دینی است: «همه اصلاحاتى که در چند قرن اخیر در کشورهاى غربى و خصوصاً کشورهاى اروپایى رخ داده است، اصلاحات دینى بوده است … اگر شما برگردید این سه یا چهار قرن اخیر را نگاهی بیندازید خواهید دید که همه اصلاحاتى که انجام شده است و همه پیشرفت‌هایى که رخ داده است زیربنای آن اصلاحات دینى بوده است و مبنای آن اصلاحات «لوترى» یا به تعبیر عربى «لوثری» بوده است. که اگر به آن مبانی خوب دقت کنید خواهید یافت که اصلاح فلسفى نبوده؛ بلکه اصلاح دینى بوده و بر اساس اصلاح دینى همه اصلاحات دیگر شروع شده است. پس هیچ راهی نداریم که در جوامع خودمان اگر مى‌خواهیم اصلاحى، پیشرفتى، تقدمى، نموّى رخ دهد، اوّل باید از اصلاحات دینى شروع کنیم. این را که مى‌گویم اصلاحات دین، این تعبیر امکان دارد که یک مقدار در آن مسامحه باشد؛ بنده هیچ وقت نمى‌گویم دین را اصلاح کنیم؛ دین وقتى نازل شد – به اعتقاد ما از خداوند متعال نازل شده- معنى ندارد که دین را اصلاح کنیم؛ باید تعبیری دقیق‌تر استفاده کنیم و آن این‌که فهم خودمان را از دین، قرائت خودمان را از دین باید اصلاح کنیم؛ نه این‌که دین را اصلاح کنیم». حال دیگر سید کمال به دنبال نقد وهابیت نبود؛ بلکه می‌گفت برای آن‌که تقریب و نزدیکی میان مذاهب اسلامی محقق شود، باید ابتدا از نقد میراث شیعی شروع کنیم تا اهل سنت نیز میراث خود را بازبینی کند. وی با سخنرانی‌های متعدد در قم و تهران به آن‌چه که «حرکت اصلاحی» می‌نامید شتاب بخشید. وی در مؤسسه فکری و فرهنگی امام جواد(ع) که وابسته به خود وی است، و نیز در جلسات رسمی حوزه قم و حتی دانشگاه‌های این شهر به ترویج آرای خود می‌پردازد و البته تأکید دارد که هنوز یک مجتهد شیعه است. او ابایی ندارد که اردیبهشت سال گذشته در جلسه انجمن علمی ادیان و مذ
اهب حوزه بگوید: «اگر اهل سنت، انتقاد از عثمان و معاویه را برنمی‌تابند، برای این است که خاکریز اول آن‌هاست تا شیعه به مرحله انتقاد از ابوبکر و عمر نرسد؛ وگرنه آن‌قدرها روی خلیفه سوم تعصب ندارند»؛ اما در جلسات متعددی گفته که علمای شیعه نیز باید دست از نگاه تکفیری به اهل سنت بردارند تا تقریب و گفت‌وگو میان دو فرقه شکل بگیرد. همزمان تأکید می‌کند: «فردا نگویند آقای حیدری منکر عصمت شده! بنده والله بالله معتقد به عصمت هستم؛ کتاب العصمه را هم نوشته‌ام؛ کتاب بحث حول الامامه را هم نوشته‌ام؛ کتاب علم الامام را هم نوشته‌ام؛ هفت کتاب در بحث امامت دارم». به باور سید کمال، وجود تعداد زیادی از روایات جعلی در میراث روایی شیعه و سنی سبب شد که عقلانیت موجود در جهان اسلام، نه عقلانیت قرآنی، بلکه عقلانیت روایی باشد. شبکه اجتهاد: آیت‌الله سید علی میلانی؛ فقیه ۶۸ ساله متولد کربلا و مقیم قم که دغدغه‌اش مباحث اعتقادی شیعه بوده است، در سایت اینترنتی خود درباره آیت‌الله سید کمال حیدری؛ فقیه ۶۰ ساله متولد کربلا و مقیم قم که دغدغه او هم سال‌ها دفاع از اعتقادات شیعی بوده، نوشته است: افکار وی مردود است. آقای میلانی تنها مجتهدی نیست که در نقد سید کمال حیدری وارد صحنه شده است. برخی مراجع دیگر نیز در پاسخ به استاد عراقی مقیم قم بیانیه‌هایی صادر کردند و یا در پاسخ به مقلدان وی به رد آرای جنجالی سید کمال حیدری پرداختند. سید کمال از طریق سیمای جمهوری اسلامی به شهرتی فراگیر رسیده است. وی حدود یک دهه در شبکه ایرانی «الکوثر» در دفاع از عقاید شیعیان سخن می‌گفت و وهابی‌ها را به چالش می‌کشید. مدیران شبکه کوثر معتقد بودند که برنامه‌های سید کمال تأثیرات عمیقی در جهان اسلام گذاشته و موجب گرایش اهل سنت به شیعه شده است. آن‌ها از عمق اثرگذاری این برنامه در عربستان سعودی سخن می‌گفتند. تا این‌که در ماه رمضان سال ۹۲ سید کمال حیدری جمله‌ای بر زبان آورد که چالش عمیقی در محافل شیعی و حوزوی علیه وی ایجاد کرد: «من ادعا می‌کنم که بسیاری از میراث روائی شیعه از کعب‌الاحبارها و یهودیان و نصرانی‌ها و مجوس‌ها به ما رسیده است». این جمله و بازتاب‌های گسترده آن، سید کمال را به مسیری انداخت که سایت وی، آن را «حرکت اصلاحی علامه سید کمال حیدری» می‌خواند و برخی رسانه‌های عرب‌زبان از آن به‌عنوان یک انتفاضه علیه برخی اعتقادات شیعی یاد می‌کنند. از آن سال موجی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان به راه افتاد که: «یکی از علمای شیعه اعتراف کرده که شیعه، یک مذهب اسلامی نیست و ریشه یهودی و مجوسی و نصرانی دارد». پروژه اصلاح فهم دینی در این میان واکنش مدیران شبکه کوثر و برخی سایت‌های اصولگرای داخلی هم قابل توجه بود. آن‌ها ضمن دفاع از سید کمال و موجه‌دانستن سخنان وی، از «نگرانی شیعیان جهان» نسبت به تعطیلی برنامه سید کمال سخن گفتند و مدیر شبکه نیز گفت: «سید کمال الحیدری ده سال در الکوثر ماهیت وهابیت را افشا می‌کرد و این اعتراضات تأثیری در قطع برنامه نداشته است». وی وعده داد که این برنامه با رویکرد جدیدی به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ وعده‌ای که با شتاب سید کمال در پروژه فکری جدیدش محقق نشد. او بدین نتیجه رسید که همچون غرب، ما نیز برای پیشرفت جامعه، باید از «اصلاحات دینی» به سبک مارتین لوتر آغاز کنیم. البته تعبیر سید کمال، اصلاح فهم دی وی به شیعیان هشدار می‌دهد که وهابیت با حربه‌های علمی جدیدی به تخطئه شیعه همت گمارده است: «اخیرا بر مبانى آقاى خوئى، آمده‌اند روایت به روایت، در اصول کافى، در وسائل، در کتب صدوق، مى‌گویند بر مبانى خودتان این روایت یا ضعیف است یا ده مجهول در آن وجود دارد. این را نیز پیاده کردند؛ در کجا؟ در مسأله اثبات امامه الائمه؛ چون ما ادله عقلى مبنی بر اثبات ائمه که نداریم؛ دلیل ما برای امامت امامان باقر و صادق و جواد و ‌‌هادى و عسکرى(ع) و امام زمان(عج) همه ادله نقلى است. اخیراً پایان‌نامه دکترا در بغداد درآمده از «عداب الحمش»؛ ایشان آمده نوشته «المهدی المنتظر فی روایات أهل السنه والشیعه الامامیه» و آن‌جا رفته و بحث کرده، مى‌گوید اصول کافى شما در باب امامت امام عسکرى(ع) دوازده روایت آورده؛ آن دوازده روایت را بر مبانى آقاى خوئى در معجم رجال حدیث یک به یک بررسی کرده؛ یازده روایت را تضعیف کرده و یک روایت مانده! این‌ها را باید حل کنیم آقایان! فردا همین جوان دانشگاهى مى‌آید و مى‌گوید شما بر چه اساسى این حرف را مى‌زنید؟ مى‌گویید در روایت آمده؛ مى‌گوید روایت که ضعیف است! چون از آن شبکه‌های وهابیت مى‌گویند روایت ضعیف است و مجهول و موضوع و مدسوس است. چه جوابى برای این‌ها داریم؟». سید کمال از غلو و اخباری‌گری جدید میان شیعیان ابراز نگرانی می‌کند و درباره نهاد مرجعیت نیز طرح نوینی دارد: «بنده معتقدم ما باید یک نهادی داشته باشیم که مراجع متعدد در آن باشند؛ یعنی برای پاکستان مرجعی باش
منجر شد. بخشی از کارنامه چند سال اخیر سید کمال در زیر سؤال بردن فهم برخی فقهای شاخص از دین و نیز سست‌دانستن میراث روایی شیعه و تأکید معنادار بر قرآن شاید بی‌شباهت به پروژه اصلاحات لوتر نباشد؛ اما آیا خود وی چنین نسبتی را می‌پذیرد؟ و آیا او فکری برای تفاوت‌های بنیادین حوزه‌های علمیه شیعه با نهاد کلیسا و نیز فرق جایگاه قرآن در میان شیعیان با جایگاه انجیل در جهان مسیحیت کرده است؟ البته وی اصرار دارد که در تبیین حرکت لوتر بگوید اصلاح فهم دینی بر اصلاح فلسفی تقدم دارد؛ اما آیا نام بردن از لوتر موجب بدفهمی‌هایی در فرایند دیالوگ وی با منتقدان شیعی و به ظاهر حامیان سنی‌اش نمی‌شود؟ منبع: تقریرات، شماره ۴ و ۵ —————————————————————- پانوشت‌ها ۱. الموروث الروائی بین النشأه و التأثیر، ص ۲۸۷. ۲. همان، ص ۲۸۸. ۳. همان، ص ۲۹۳. نسخه قابل چاپ برچسب آيت‌الله خویی اخباری‌گری اصلاح فهم دینی سید کمال حیدری علی اشرف فتحی نقد درون گفتمانی. 🇮🇷 کانال بین‌الملل 🇮🇷 🌍 @bainolmelal