eitaa logo
[بَناتُ المَهدے³¹³🍃]
228 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
9 فایل
✨﷽✨ به محبینِ من بگو آن لحظه که احساسِ تنهایی می‌کنیدتنهاچیزی که شمارا آرام می کند من هستم🌱♥️ ارتباط با ادمین https://harfeto.timefriend.net/17035378046835 آدرس کانال↯ @banatoolmahdii313
مشاهده در ایتا
دانلود
16.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آروم قرار من بی تو زندگی هرگز💔💔 یکشنبه های حضرت زهرایی ❤️‍🩹 @banatoolmahdii313
توجه توجه 🌸خبرآمد خبری در راه است🌸 🍀مسابقه مجازی عطر فاطمی🍀 🏴(به مناسبت ایام فاطمیه)🏴 💚با محوریت حدیث کساء و کتاب است. 💚تاریخ برگزاری مسابقه: ۱۴۰۲/۹/۲۹ آذر 💚نحو برگزاری مسابقه: با خوندن # مطالب مسابقه که در کانال بنات المهدی در ایتا ارسال خواهد شد میتواتید دراین مسابقه مجازی شرکت نمایید 💚آدرس کانال: @banatoolmahdii313 باما همراه باشید بامسابقات وجوایز متعدد درکانال بنات المهدی(هیئت خواهران محبین اهل بیت(ع)شهرستان امیدیه)
وعده ماقرائت روزانه یک صفحه قرآن به نیت سلامتی وتعجیل درفرج آقا امام زمان(عج)🍀 صفحه ۲۰سوره مبارکه بقره❤️ دودقیقه ازوقت روزم باقرآن هدیه به آقا امام زمان(عج)🍀 @banatoolmahdii313
سلام وقت بخیر شروع میکنیم مطالب رو مطالب طبق حدیث شریفه کساء به ترتیب فرستاده میشه و مسابقه طرح سوال از همین مطالب میباشد🌸🌿
۱) پذیرش ولایت پدر از سوی فرزند عبارت [دَخَلَ عَلَى أَبي رَسُولُ الله] حضرت زهرا علی نمی فرمایند: «جاء الى رسول الله.» تعبیر «دخل على»، یعنی تشریف آوردند و این بدان معناست که
جایگاه پدر فراتر از فرزند
است و فرزندان باید توجه داشته باشند اگر پدر و مادر نبودند، آنها نیز وجود نداشتند. حضرت زهرا(س) درباره ورود حسنین (ع) و امیرالمؤمنین (ع) تعابیری متفاوت به کار می برند: ● فَما كانت الأساعَةً وَإِذا بِوَلَدِى الْحَسَنِ قَدْ أَقْبَلَ. ● فَما كانَتْ الأساعَةً وَإِذا بِوَلَدِى الْحُسَيْنِ قَدْ أَقْبَل. ●فَأَقْبَلَ عِنْدَ ذلِكَ أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ أَبي طَالِبٍ... @banatoolmahdii313
۲)توجه همزمان به شخصیت حقیقی و حقوقی پدری «دَخَلَ عَلَيَّ أَبِي رَسُولُ اللهِ.» لقب آوردن، نشانه تکریم است.گاهی پدر خانواده یا همسر در جامعه، عنوان های خوبی مانند دکتر و مهندس و حاج آقا دارند که در خانه اصلاً به آن توجه نمی شود و این بی توجهی کار درستی نیست. اعضای خانواده باید گاهی به منظور تکریم هنگام صدا کردن یکدیگر، از عناوین اجتماعی استفاده کنند عبارتهایی که معصومین (ع)در بخشهای متعدد این حدیث شریف یکدیگر را با آن خطاب میکنند معرف شخصیت حقیقی و اجتماعی آنهاست مثل «ابی《رسول الله》 و 《امیرالمؤمنین》یا 《ابا الحسن علی بن ابیطالب》.حضرت زهرا (ع) توأمان ضمن تأیید رسالت و نبوت و ولایت حضرت رسول (ص) و ولایت حضرت علی (ع) ، تعبیر پدر و کنیه همسر را به کار می بردند. وقتی تعبیرات مناسب و البته لطیف را به کار می بریم،هم به یکدیگر احترام میگذاریم و هم پیوندهای عاطفی را استحکام می بخشیم. این توصیف ها برای فرزندان فراخور سن و روحیه کودک لطیف تر هم می شوند: نور چشمم، میوه دلم، پاره تنم و صاحب حوض کوثر که هم جایگاه ویژه حقیقی و خانوادگی حسنین در منظر والدین را نشان میدهد و هم موقعیت ویژه ایشان در منصب امام امت را. حتی از جبرئیل هم با تعبیر امین وحی الهی یاد میشود. امروزه در جمع خانوادگی کمتر از این عبارتهای زیبا استفاده میکنیم این تعبیرات ضمن احترام به فرزند به عنوان انسان، سهم بسزایی در میزان فرمان برداری و تأثیر پذیری تربیتی فرزند دارد؛ زیرا فرزند، هم احترام میبیند و هم با والدین خود خودمانی تر می شود‌. بعدها که با بزرگ شدنشان مشکلاتشان هم بزرگ تر می شود، بیشتر به بزرگ ترهایشان نیاز پیدا میکنند اگر پدر و مادر با فرزندان ارتباط عمیق عاطفی لازم برقرار نکنند،در آینده فرزند مشکلاتش را بیرون از خانه و با نااهلان حل و فصل میکند. امروزه در سایه حضور غارتگران دین و اعتقادات،اگر دل فرزندانمان را به دست نیاوریم آنها دل به نااهلان می سپارند و قافیه را حسابی میبازیم! @banatoolmahdii313
۳) صله رحم 《دَخَلَ عَلَيَّ أَبِي رَسُولُ اللهِ فِي بَعْضِ الْأَيَّامِ 》 نکته دریافتی از این فراز حدیث کساء ، صله رحم است که در خصوص اهمیت و جایگاه آن در آیات و روایات بسیار صحبت به میان آمده است و بزرگان دین بر انجام دادن آن تأکید کرده اند. شهید محراب در جلد یکم کتاب گران سنگ گناهان کبیره از قطع رحم به عنوان یکی از گناهان کبیره یاد میکند. بر اساس بررسی های شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در قرآن، در چندین آیه وعده آتش بر ترک کننده صله رحم داده شده و مرتکب شونده این گناه ، ملعون پروردگار عالم و خاسر نامیده شده است. امام سجاد(ع)می فرمایند: از هم نشینی با قطع کننده رحم بپرهیز که او را در سه جای قرآن ملعون یافتم. خدا در سوره بقره می فرماید:《 آنهایی که عهد الهی را پس از بستن پیمان می شکنند و می بُرند آن چیزی را که خداوند به پیوستن آن امر فرموده ،[ قطع رحم میکنند] و روی زمین فساد میکنند ایشان از زیان کاران هستند》.«خاسر» در قرآن مجید به کسی گفته میشود که در آخرت معذب است. به قرینه دو آیه بعد ، معلوم میشود خاسر در قاطع رحم ، ملعون است. خداوند در سوره رعد می فرماید: «آنان که پیمان خدای را پس از محکم شدن می شکنند و میبرند آنچه را خدا به پیوند آن امر فرموده و در زمین فساد میکنند ، برایشان لعنت و محرومیت از رحمت خداست و برای ایشان جایگاه بدی است؛[یعنی صلى الله جایشان در دوزخ است].» در سوره محمد(ص) نیز می فرماید:《 آیا از شما توقع است و غریب و بعید نیست که اگر متولی امور مردم شوید در زمین فساد کنید و از خویشان خود ببُرید؟ آن گروه مفسد و قاطع رحم کسانی اند که خدای تعالی آنها را از رحمت خود دور و کروکورشان کرده است》. @banatoolmahdii313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا