5714915861.mp3
2.75M
↵دعاے عھـد . . ♥️!
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🦋🌱
#اللهم_صلی_علی_محمد_آل_محمد
_
#أین_بقیة_الله❤️
اے ڪاش ڪه انتخابمان مهدے بود
هر پرسش و هر جوابمان مهدے بود
ما طالب غیریم و ز این بدبختیم
اے ڪاش ڪه #رأے نابمان مهدے بود
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
✨ تنها آرزوی دلم✨
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
كودكى كه در سرود سلام فرمانده امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف، را ديده بود....
😭😭
10.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ #استاد_شجاعی
✖️ چرا من نمیتونم گناهی که چندساله بهش مبتلام، کنار بذارم؟
✖️ چرا من نمیتونم از اموالم براحتی در راه خدا بگذرم؟
✖️چرا من نمیتونم راحت ناپاکیهای قلبم رو نسبت به دیگران، دور بریزم؟
✖️چرا من نمیتونم در اغلب مواقع، روی نَفْس خودم پا بذارم و درست فکر کنم، تصمیم بگیرم، انتخاب کنم؟ ...
💥 چرا ... مشکل کجاست؟
﷽
#قرآنکریم🌸
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَنْ لَا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ
و چون براى ابراهيم جاى خانه را معين كرديم بدو گفتيم چيزى را با من شريك مگردان و خانه ام را براى طواف كنندگان و قيام كنندگان و ركوع كنندگان و سجده كنندگان پاكيزه دار
📗سوه حج آیه ۲۶
⭕️ رفیق خدا شدن سخت نیست...
🔆 قربان، عید تقرّب به پروردگار، و ابراهیم، نماد سربلندی در آزمونِ ادعا و عمل، جز رضایت معبودش نمیخواهد.
🔹 تمام وجودش، جانش و فرزندش را به مسلخ عشق میبرد و میشود خلیلالله. تو هم میتوانی! رفیقِ خدا شدن خیلی هم سخت نیست.
🔻 کافیست حجِّ واجبت را بهجا آوری! مگر مَثَلِ امام، مَثَل کعبه نیست؟ پس بلند شو! پروانهوار به دورش بگرد و طواف کن! شیطانِ نفست را سنگ بزن! دوستداشتنیهای زمینیات را فدای یار کن!
تسلیمش باش!
🎉 رضایت او رضایت خداست. حالا میتوانی مسلمانیات را جشن بگیری. حَجَّت قبول
🌸 #عید_قربان بر #امام_زمان و تمام مسلمانان مبارک باد
18.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥طریقه راه شناخت امام زمان(عج) واقعی چگونه است؟
#استاد_کلباسی
زیارتعاشورا۩مهدیرسولی.mp3
9.37M
🕌 زیارت عاشورا
🎙 با نوای حاج مهدی رسولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
🌹هدیه به امام حسین (ع) و یارانش پنج صلوات
#عید_قربان مبارک. #امام_زمان
#روز_عرفه
♦️ هجرتهای تمدّنساز (شهر ساز)
از ابراهیم(ع) تا امام حسین(ع)
▫️به مناسبت آغاز حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه
🔻تمدّن در طول تاریخ بشری، همیشه حاوی و مشتکل از دو پدیده مهم بوده: شهر و سفر
1⃣ مدنّیت و شهر نشینی جوهر تمدنسازی است. شهر که مادر تمدن است در نظر غربی وقتی شکل میگیرد که کنار رود( انگیزه کشاورزی) یا کنار جاده(انگیزه تجاری) قرار داشته باشد. امّا در تلقی اسلامی شهرهای مهم زمینهساز تمدن سازی اسلامی در مفهوم اجتماعی بود و هر دو در آغاز به علّت تقدّس مکان(شَرَفُ المكانِ بالمكينِ) و وجود آرامگاه، عبادتگاه، بارگاه مطهر و مسجد ساختار شهری یافتهاند.
2⃣سفر نیز ضرورت، پدیده و کنشی سیاسی اجتماعیست که در اغلب تمدّنها وجود داشته و رویدادهای مهمی را با خود رقم زدهاند. هجرت حضرت موسی(ع) از مصر به سمت فلسطین، سفرِ انگلیسیها به مستمعره های جدید، امریکا و استرالیا نمونههای بارز مذهبی، تاریخی، سیاسی و یا پسااستعماری سفر هستند.
✳️ هجرت اوّل
💢به گفته علامه البدری (از محققین برجسته در عراق) سفر حضرت ابراهیم(ع) مستقیماً از بینالنهرین و عراق امروزی به مکه بوده. محل حیات و حتی تولّد حضرت ابراهیم(ع) به گفته ایشان غرب فرات و محدوده نجف، کربلا و حله امروزی بوده است.
⭕️در توراتهای آرامی و اکدی آمده است که حضرت ابراهیم(ع) بعد از عدم هدایت مردم بینالنهرین، بین النهرین که آن روز از تمدّنهای عظیم بشری بود را "طلاق" داد، لفظی که ابداً در تورات عبریِ موجود و تحریف شده، وجود ندارد.
💢به همین دلیل حضرت ابراهیم مستقیماً از فرات غربی به مکّه هجرت کرد. به دلیل طلاق دادن سرزمین بینالنهرین و بازنگشتن به آن، محیطی که حائل بین مسکن جدید حضرت ابراهیم(ع) و خانوادهاش بود(مکّه) با بینالنهرین را حجاز(حاجز) به معنای مرز، حد و حجاب نامیدند.
💢سفر حضرت ابراهیم(ع) به مکّه و ترمیمِ بیتالله الحرام تمدّنساز بود، چراکه بنا بر کلام الله مجید؛ آن مکان، محلی قابل زندگی و حیات و سکونت نبود (رَّبَّنَا إِنِّي أَسْكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ )
🔻در واقع حضرت ابراهیم(ع) دعایی برای شهرسازی و تمدّن سازی کرد که به قول علامه جوادی آملی (تفسیر تسنیم_سوره بقره) دعای حضرت ابراهیم دو دعا بود نه یک دعا(إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنً ) یعنی یک دعا این بود که این مکان را بلد و شهر قرار بده و دعای دوّم این بود که اینجا را امن قرار بده.
⭕️مکّه به تبع ترمیم کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) مرکز تمدّن اسلامی و محل سکونت جدید فرزندان حضرت ابراهیم(ع) شد که پیش از آن در بینالنهرین میزیستند.
✳️هجرت دوّم
💢تا چند هزار سال بعد از شهرسازی حضرت ابراهیم(ع) مکّه محل اصلی توحید و تدیّن و تمدّن اسلامی بود تا زمانی که نبی مکرم اسلام در مکّه حرکت و رسالت خویش را آغاز کرد و مبعوث شد.
🔻هجرت از مکّه به یثرب و شهرسازی نبی اسلام حول مسجد در مدینه النبی، شهر دیگری را مبتنی بر تلقی اسلامی بنا نهاد که نمونهای متکامل از تمدّن سازی اسلامی است.
💢با عبور از تاریخ پس از نبی اکرم، مادامی که به عصر امام حسین(ع) میرسیم، سفر این حضرت دقیقاً سیر معکوس سفر حضرت ابراهیم از بینالنهرین به مکّه است، به این دلیل که اوّلین پشتکنندگان به قیام امام حسین(ع) اهالی مدینه بودند که امام مجبور به هجرت به سمت مکّه شد و اتفاقاً اوّلین عذاب الهی به دلیل پشت کردن به ولایت را مردم مدینه با حمله یزید چشیدند، همانطور که در نامه امام حسین(ع) به بنیهاشم هنگام خروج از مدینه این امر پیشبینی شد؛
( فَاِنَّهُ مَنْ لَحِقَ بی مِنْکُمْ اُسْتُشْهِدَ، وَ مَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یَبْلُغْ مَبْلَغَ الْفَتْحِ وَ السَّلام)
⭕️هجرت امام حسین(ع) به کربلا و به نوعی "طلاق" دادن مدینه موجب شد منطقه غرب فرات و کربلا جزء اصلیترین پایگاههای تشیع در جهان شود، جدا از شهرهایی مثل نجف و بغداد (در شمال کربلا) فقط شهر حله(پایتخت تمدّن بابل) که چهل کیلومتری شمال کربلا واقع است؛ شاهد حضور ۱۸ زعیم شیعه امثال علامه حلّی بوده که هر کدام جریانات سیاسی، علمی، فقهی و فرهنگی را بنیان نهادند.
🔰فلذا دو هجرت حضرت ابراهیم(ع) از غرب فرات به محدوده مکّه و مدینه و بازگشت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا، دو محدوده، منطقه و شهر را بنا کردند که جزء پیشرانان تمدّن اسلامی و ملک طلق اهل حق شدند.
#تمدن_اسلامی
#هجرت
5714915861.mp3
2.75M
↵دعاے عھـد . . ♥️!
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🦋🌱
#اللهم_صلی_علی_محمد_آل_محمد
_