«السَّلامُ عَلَيْكَ يَاعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الهادی(ع)»
🏴درایّام شهادت حضرت امام علی النّقی علیه السلام مجلس عزاداری وذکر مصیبت صبحهابرگزارمی شود:
🎙سخنران: حجةالاسلام والمسلمین
#شیخ_علی_علیزاده
🎤 باذکرمصیبت مداح اهل بیت(ع)
#حاج_مهدی_نیکبخت
📍زمان:از شنبه ۱۴٠۱/۱۱/٠۱،به مدت۷روز، اوّل طلوع آفتاب
◼️مکان: بلوار وکیل آباد،
کوثرشمالی۸،مسجدثارالله(ع)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
✍مقام معظم رهبری: بازرگان شکستخورده جریان مخالفت با تسخیر لانه جاسوسی
مصاحبه کمتر دیده شده مقام معظم رهبری در خصوص مخالفت بازرگان و همفکران او با تسخیر لانه جاسوسی
✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان
🔹س: در رابطه با جریان تسخیر لانه ی جاسوسی، شورای انقلاب چگونه موضعگیری میکرد؟
🔸ج: فکر میکنم در پاسخ به این سؤال من مطالبی را که باید بگویم مقدار زیادی گفتم، اما بهطور کلی در شورای انقلاب دو گرایش وجود داشت:
🔹یکی گرایش مخالفت با این جمع و دیگر گرایش موافق با اینها که گرایش موافق با این جمع ماها بودیم؛ یعنی روحانیون شورای انقلاب و بعضی از غیر روحانیون، و مخالفين عمدہ بنیصدر و بازرگان و قطبزاده بودند که بنیصدر طبعا با این چیزها خیلی مخالف بود و بازرگان هم سیاستش سیاست مخالفت با این جریان و اصلا شکست خورده این جریان بود، قطبزاده هم که وزیر خارجه با آن روحیات بود و با آن دید سیاسی که قطبزاده داشت طبیعی بود با این جریان موافقت نمیکرد، لذا دائما سعی میکردند این بچهها را کمونیست و وابسته به حزب توده معرفی کنند، حتی چندینبار قطبزاده در شورای انقلاب ادعا کرد که اینها تحت تأثیر تودهایها هستند و من چون اینها را میشناختم و تنها کسی بوده که در آن جمع با رئوس اینها آشنایی داشتم و چون قبلا دفتر تحکیم وحدت با من جلسات متعدد داشتند و مؤسسین دفتر تحکیم وحدت همین بچهها هم بودند که در لانه جاسوسی نقش بیشتر را ایفا کردند، لذا از اینها دفاع شدید میکردم و میگفتم اینها بچههای مسلمانی هستند و به هیچوجه با تودهایها ارتباطی ندارند، تا اینکه قرار شد شورای انقلاب نمایندهای بفرستد بین دانشجویان، تا هم مسائل دانشجویان را برای ما مطرح کند و هم مسائل ما را برای دانشجویان بیان دارد، که قطبزاده داوطلب شد و گفت من میروم، ولی من مخالف بودم، زیرا میدانستم بچهها از دیدن قیافه قطبزاده بدشان میآید و او هرگز نخواهد توانست حرفهای آنها را بگیرد و برای شورای انقلاب بیاورد یا بالعکس. در عین حال چون دیدم آن طرفیها به اتفاق کلمه روی قطبزاده تکیه کردند، نخواستم مخالفت خودم را ابراز کنم و گفتم حالا برو ببینیم چه میشود که همانطور هم شد و قطبزاده برای اولینبار که رفت اصلا نتوانست با آنها ملاقات کند، زیرا بچهها به او اعتنا نکرده بودند و ظاهرا بار دوم هم این اتفاق افتاد و منجر شد به اینکه دیگر قطبزاده نرود، لكن من گاهی میرفتم با بچهها مینشستیم مسائلشان را میشنیدم و مطالبی با آنها در میان میگذاشتم و مطالب آنها را به دوستان خودمان در شورای انقلاب منتقل میکردم.
🔸حتی یکبار هم که قرار شد به خبرنگاران اجازه بازدید از گروگانها را بدهند، بنا بود فردی از شورای انقلاب هم باشد که خود دانشجویان پیشنهاد کردند آن فرد من باشم، ولذا من رفتم با یکایک اینها از نزدیک همراه با خبرنگاران خارجی ملاقات کردم و یک مصاحبه و فیلمبرداری مفصلی در این رابطه انجام گرفت که نمیدانم فیلمش الان موجود است یا نه. بههرحال موضع شورای انقلاب یک چنین موضعی بود، اما روحانیون در همه جا مدافع این جریان بودند چه در تهران - اعم از روحانیون حزب و شورای انقلاب - و چه در قم، جامعه مدرسین و دیگر عناصر برجسته از روحانیون که در قم بودند و چه در مجلس خبرگان که رئیس مجلس خبرگان آیتالله منتظری و نایب رئیس هم مرحوم شهید بهشتی بودند، اینها هم خیلی صریح و روشن به نفع این جریان موضع گیری داشتند.
🔹بنابراین طرفداریها موضعگیریهای مثبت چهرههای محبوب در بین مردم تأثير زیادی گذاشت در اینکه این حرکت به درستی جا بیفتد و در رأس همه هم تأیید امام بود که امام گفتند: این انقلاب بزرگتر از انقلاب اول بود. و این انقلاب بزرگتر فقط نفس تسخیر لانه جاسوسی نبود، بلکه به خاطر این بود که توطئه بازگشت تدریجی و آرام امریکا به ایران را خنثی کرد، چون انقلاب اول ما، در حقیقت انقلابی بود با امریکا، و امریکاییها که از در رفته بودند و میخواستند خیلی آهسته و آرام از پنجره بخزند داخل، اما این حرکت مطلقا پنجره را بر روی آنها بست که تا زمانهای دور هم بسته خواهد بود، و لذا امام گفتند این انقلاب دومی است و حقیقت هم همین بود.
📚منبع: مصاحبهها، مجموعه مصاحبههای حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای در دوران ریاستجمهوری 1364-1363، ص120-111)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
✔️همسو بودن تشکیل «نهضت آزادی» با سیاستهای آمریکا
✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان
🔹اعضاى «نهضت آزادى» پيش از بنياد «نهضت»، از وابستگان به #جبهه_ملى و همانند ديگر سردمداران آن جبهه، دنبالهرو سياست آمريكا در ايران بودند. در پى روى كارآمدن دمكراتها در امريكا و در دست اجرا قرار گرفتن #دكترين_كندى گروهى از اعضاى جبهه ملى كه رنگ مذهبى داشتند، از آنان جدا شده، به بنياد #نهضت آزادى دست زدند و مىتوان گفت كه جدايى آنان از جبهه ملى و پديد آوردن سازمانى نوين با پوشش مذهبى، با سياست امريكا نيز دمساز بود، زيرا:
🔸1. «جبهه ملى» به سبب يک سلسله ناتوانىها و نارسايىها، نفوذ، پايگاه و شخصيت سياسى خود را در ميان ملت ايران از دست داده بود و ديگر نمىتوانست در پياده كردن سياست نوين امريكا در ايران، نقش شگرف و بهسزايى داشته باشد و ميتينگ «جبهه ملى» در سال 1339 در ميدان جلاليه تهران اين حقيقت را براى امريكا روشن كرد.
🔹2. «جبهه ملى» در ميان مذهبىها و تودههاى دينباور هيچگاه نفوذ و توانى نداشت و بايد گروهى به صحنه مىآمدند كه بتوانند در ميان مذهبىها نيز پايگاهى به دست آورند. مهندس #بازرگان در نخستين نطقى كه به مناسبت اعلام موجوديت «نهضت آزادى» ايراد كرد چنين گفت:
🔸... ساير احزاب ملى و اجتماعات صالح قابل احترامند و مؤسسين آنها مردمان خوبى هستند اما اكثريت مردم در مرام و روش و سوابق آنها، انعكاس عقايد و آمال خود را كاملاً نيافتهاند و ممكن است بعضىها در اصول مرامى و مبانى و فكرى «نهضت آزادى ايران» بهتر و بيشتر جواب مكنونات و معتقدات خود را بيابند.
🔹3. برخورد كوبنده و توفنده مرجع بزرگ آن روز، حاجآقا #حسين_بروجردى با #رژيم_شاه و سياست امريكا در ايران، در واپسين سالهاى زندگى خود، نيز به سوگ نشستن جهان اسلام در مرگ آن مرجع توانا، آمريكايىها را به توانمندى و پايگاه شگرف مردمى جامعه روحانيت آگاه ساخت. آنها دريافتند كه روحانيان با وجود ضربههاى سنگينى كه در دوران #مشروطه، #رضاخان و در دوران #ملى_كردن_صنعت_نفت خوردهاند، بار ديگر توانستهاند نيرو و توان خود را بازيابند و بر ناتوانىها و نارسايىها چيره شوند. از اين رو پيشبينى مىكردند كه بهزودى نهضت روحانيت آغاز مىشود، چون بهدرستى آزموده بودند كه علماى شيعه در هر زمان كه توانمندى و پايگاه مردمى خود را بتوانند بازيابند در رويارويى با جهانخواران، زورمداران و دستياران آنها درنگ نمىكنند.
🔸از اين رو براى پيشگيرى از نهضت «قريبالوقوع» علماى اسلام، لازم مىديدند كه گروهى را با طرح اسلام يکبعدى ـ اسلامى كه در سياست خلاصه مىشود ـ به صحنه آورند و به دست آنها تودههاى باورمند مسلمان را به سوى اسلام يکبعدى (اسلام امريكايى) بكشانند و پايگاهى براى اين گروه در ميان مذهبىها پديد آورند، به گونهاى كه اگر حركتى و نهضتى از سوى علما و روحانيان آغاز شد خواه ناخواه دنبالهرو سياست آن گروه قرار بگيرد.
🔹اگر در دوران مشروطه ماسونها نهضت اسلامى علما را در آستانه پيروزى به كژراهه كشانيدند، در اين دوران كه نهضت اسلامى هنوز بهدرستى آغاز نشده است در دام دستافزارهاى امريكا بيفتد و به بيراهه كشيده شود.
🔸«نهضت آزادى» در ارديبهشت ماه سال 1340 (يک سال و اندى پيش از آغاز #نهضت_امام) پا در صحنه سياسى ايران گذاشت.
📚(نهضت امام خمینی، ج3، ص174-173)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
💢اولین دولت بی حال...!
🔻تحلیل جامع از پیشینه و کارکرد نهضت آزادی و دولت موقت در نگاه مورّخ محقّق حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی ایده الله
✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان
🔹جبهه ملی و نهضت آزادی که سرآمد سایر گروهها بودند به شاه #وفادار بودند.
🔸اگر شما کتابهایی را هم که الان نهضت آزادی منتشر کرده است ملاحظه کنید میبینید كه در #اساسنامه آنها آمده است که باید نظام شاهنشاهی همیشه برقرار باشد و خاندان پهلوی #نسل_به_نسل به #سلطنت ادامه بدهند.
🔹 نخستین اختلاف آنها با امام در این زمینه بود که آنها طرفدار نظام شاه بودند و فقط حرفشان این بود که شاه باید طبق قانون اساسی سلطنت بکند نه حکومت.
🔸آنها قانون اساسی را قبول داشتند و تا آخر هم نسبت به قانون شاهنشاهی و #نظام_مشروطه_سلطنتی وفادار ماندند حتی در سال1357 که فریاد «مرگ بر شاه» درسراسر کشور طنینانداز شده بود #مهندس_بازرگان به نوفللوشاتو رفت که با امام ملاقات کند و از ايشان بخواهد که شاه را بیرون نکند يعنی آنها تا این حد نسبت به نظام شاهنشاهی وفادار بودند.
🔹این یک موضوع بود که باعث اختلاف بین آنها و امام بود چون امام از آغاز هدف #براندازی داشت اما آنها با #سرنگونی_شاه موافق نبودند.
🔸دومين موضوعی كه بین امام و آنها تضاد ايجاد كرده بود اين بود كه امام با شعار «#نه_شرقی_نه_غربی»به صحنه آمدند و در جهت مبارزاتشان به هیچ قدرت خارجیای اتکا نداشتند و معتقد بودند که بیگانگان هیچوقت به ما وفادار نخواهند بود و ما را در جهت رسیدن به اهداف ملی و دینیمان یاری نخواهند کرد اما این تز در میان گروهها كاملاً جا افتاده بود که برای مبارزه با دیکتاتور حاکم باید به یک قدرت خارجی اتکا داشت. آنها خواهان آزادی انتخابات، مطبوعات، قلم و بیان در چارچوب #قانون_اساسی بودند اما معتقد بودند که اگر کمک خارجی و حمایت بیگانگان نباشد آنها در همین چارچوب هم نمیتوانند به مبارزه ادامه بدهند.
🔹البته این تز تنها در ایران نبود؛ در مدتی كه من در #نجف در خدمت امام بودم گاهی به دفاتر سازمانهای آزادیبخش میرفتیم اولین سؤالی که آنها از ما میپرسيدند این بود كه «شما در مبارزاتتان از قدرت و پشتیبانی کدام #قدرت_خارجی برخوردار هستید؟» وقتی جواب میدادیم که ما جز به خدا و ملت به هیچ قدرتی اتكا نداريم آنها باور نمیکردند و تعجب میکردند. حتی یادم است كه در #لبنان یکبار با يك گروه از مائوئيستها ملاقات داشتیم. آنها از ما همین سؤال را پرسيدند وقتی جواب دادم: اتکا و تکیهگاهمان خدا و ملت است. يكی از آنها با پوزخندی گفت: شما اصلا #سیاست را نفهمیدهاید.
🔸حتی بزرگترين انتقادی كهگروههای مذهبی کشورهای اسلامی مانند #اخوانالمسلمین، #حزبالدعوه و #حزبالتحریر_اسلامی به امام داشتند اين بود كه امام لبه تیز حمله را متوجه #امریکا و #انگلیس کردهاند و در نتیجه در آینده، شوروی در ایران پیروز خواهد شد و این دليل دومی بود که امام با این گروهها اختلاف نظـر داشتند زيرا امام میگفتند ما در پیشبرد اهدافمان نه تنها به هیچ قدرت خارجیای نیاز نداریم بلکه آنها ما را بدبخت خواهند کرد و اتکا به قدرت خارجی یک نوع #انتحار است.
🔹 آنها بر این باور بودند که بدون #اتکا به قدرتهای خارجی نمیتوان در ایران #مبارزه کرد.
📚منبع: ماهنامه اندیشه و راهبرد، شماره ۵، ص ۲۰-۱۸
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
💟سید عبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه #امام_زمان (عج) قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد.
روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد ، برایم پینه می زنی؟».
سید عرض کرد: «آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب تر است، آن را کنار می گذارم و کفش شما را تعمیر می کنم».
حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد. پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند:
«سید عبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟»
سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت:
«قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید "کفش مرا پینه می زنی" داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید!»
حضرت لبخند زدند و فرمودند:
«خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی.»
📚کتاب روزنه هایی از عالم غیب؛ آیت الله سید محسن خرازی
#اللهمعجللولیکالفرج
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🌀 بدون تخصص درمسائل تاریخی اظهارنظر نکنیم‼️
👈🏼👈🏼 استاد #علی_اصغر_رضوانی ، در کتاب #محسن_بن_علی_علیه_السلام ، مینویسد:
1⃣ برخی اصرار دارند تا از هر راهی که شده اهلسنت را خوشحال کرده و احساسات شیعه نسبت به اهلبیت علیهمالسلام و مظلومیت آنان و تنفر آنان از مخالفانشان را نادیده بگیرند، گرچه با تخریب حد و مرزها و مسلّمات تاریخی باشد که این کار صحیح به نظر نمیرسد،
و نه تنها خیانت به تاریخ است بلکه مضرّ به وحدت جامعه میباشد.
ولی بعد از طرح آن در سطح جامعه، نباید سکوت کرد و به سخنان بیپایه و اساس و غیرفنی، باید پاسخ داد.
2⃣ این نکته نیز قابل توجه است که:
ورود در اینگونه مسائل [تحلیل مسائل تاریخی در صدر اسلام]، کار هرکسی نیست.
به مجرد اینکه یک نفر مقداری تاریخ مطالعه کرده، و عنوانی را برای خود کسب نمود، نمیتواند از عهده تحلیل مسائل مهم تاریخ برآید.
مسائلی که در طول ۱۴۰۰ سال مورد تأييد علمای شیعه و اهلسنت بوده است.
3⃣ تحلیل مسائل تاریخی، احتیاج به علومی از جمله: رجال، حدیث شناسی، اصول، و فهرستشناسی و.. دارد و نمیتوان بدون تخصص در آنها در مسائل مهم تاریخی نظر داد و حتی خود را اعلم نامید و یکباره با ایجاد تردیدهای ناشیانه، در آن تشکیک نمود.
4⃣ مشکل اصلی برخی افراد نداشتن تخصص و استاد متخصص ندیدن است.
انسان با مطالعات جسته و گریخته و طرح مسائلی که هضم نکرده نباید، نباید آنها را در جامعه مطرح کند و همه علما در طول تاریخ اسلام را تخطئه کرده و خود را اعم از همه بداند.
5⃣ نکته مهم دیگری که قابل توجه است این که یک محقق باید انصاف داشته باشد و گزینشی با مطالب برخورد نکند.
به اینکه آنچه را که به نفع خود بود آورده و آنچه را که نفعش نیست، نقل نکند و یا با تحریف نقل نماید.
این خیانت به تاریخ و انسانیت و عموم وجدانهای تشنه حقیقت است.
ما نمیتوانیم و حق نداریم تا به جهت رسیدن به وحدت دست به هر کاری زده و خیانت نماییم.
ما هم معتقد به این مسائل هستیم ولی راهی دارد که این کارها بیراه رفتن است.
امیدوارم که خداوند متعال ما را از خواب غفلت بیدار کند.
📚 محسنبنعلی علیهالسلام (چاپ انتشارات دلیل ما، تابستان۱۳۸۹)، علیاصغر رضوانی، ص۱۱
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🌹حضرت امام محمد باقر (ع) خطاب به
🌹جابربن یزیدجُعفی میفرمایند:ای جابر
🌹تو را به پنج چیز وصیت میکنم..
🔻اگر مورد ستم قرار گرفتی،
👈تو ستم نکن
🔻اگر به تو خیانت کردند،
👈تو خیانت نکن
🔻 اگر تو را تکذیب کردند،
👈تو خشم نگیر
🔻اگر تو را ستایش کردند،
👈 تو دلخوش نشو
🔻 و اگر تو را سرزنش کردند،
👈 تو دلگیر مشو
🌹بلکه درباره آنچه گفتند فکر کن
🌹اگردیدی آنچه میگویند راست است،
🍀خود را اصلاح کن. و اگر دیدی درست
🍀نیست، پس بدان که خود را مدیون تو
🌹کردندوبرای جبران این دِین،ازثوابهای
🌹او به تو میدهند و ازگناهان تو کم کرده
🌹در نامه اعمال او قرار میدهند»
📚بحارالأنوار، جلد۷۵، صفحه۱۶۲📚
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
#نکات_آموزنده_ازحکمتهای_نهجالبلاغه
✍#حکمت106
❇️نتيجه تخريب #دين براى #دنيا
💠وَقَالَ عَلَيهِ السَّلامُ
لا يَتْرُکُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لْإِسْتِصْلاحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ.
امام (عليه السلام) فرمود:
🌱مردم چيزى از امور دينشان را براى اصلاح دنيايشان ترک نمى کنند مگر اين که خداوند زيان بارتر از آن را به روى آن ها مى گشايد.
🔷امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه خود اشاره مى کند به نکته مهمى درباره تعارض دین و دنیا و کسانى که دنیا را بر احکام دینشان ترجیح مى دهند و مى فرماید: «مردم چیزى از امور دینشان را براى اصلاح دنیایشان ترک نمى کنند مگر این که خداوند زیان بارتر از آن را به روى آنها مى گشاید»; (لاَ یَتْرُکُ النَّاسُ شَیْئاً مِنْ أَمْرِ دِینِهِمْ لاِْسْتِصْلاَحِ دُنْیَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ).
اشاره به این که در بسیارى از اوقات، دستورات دینى و منافع دنیوى در برابر هم قرار مى گیرند و رعایت هر یک سبب ضایع شدن دیگرى است. انسان هاى موحد و یکتاپرستان حقیقى که هیچ مؤثرى را در عالم جز به فرمان خدا نمى دانند به منافع دنیوى خویش پشت پا مى زنند و براى حفظ دین و ایمان و اطاعت فرمان هاى الهى مى کوشند، از این رو رحمت الهى شامل حالشان مى شود و بهتر از آن عایدشان مى گردد.
🔷به عکس آنها که دینشان را فداى دنیا و وظایف الهى خود را فداى منافع دنیوى مى کنند خداوند بدتر از آنچه را از آن بیم داشتند به سراغشان مى فرستد.
فى المثل کسانى هستند که حج واجب خود را که بر طبق حکم شرع جنبه فوریت دارد به تأخیر مى اندازند مبادا تشکیلات مادى آنها گرفتار رکود شود.
🔷یا مثلاً انسان هنگامى که مشغول نماز مى شود به دلیل بعضى از کارهاى دنیا آن را به سرعت تمام مى کند و چه بسا ارکان نماز آنچنان که لازم است انجام نمى شود. این گونه افراد که نمازشان را فداى منافعشان مى کنند به گفته امیرمؤمنان(علیه السلام) به جایى نمى رسند.
👈آنچه گفته شد در مورد حاجات فردى است; اما حاجات و نیازهاى اجتماعى نه تنها از این قاعده مستثنا نیست بلکه شمول این قاعده نسبت به آنها قوى تر و آشکارتر است.
اگر دقت کنیم آنچه مولا در این سخن حکیمانه بیان فرموده به اصل توحید افعالى بازگشت مى کند و جلوه اى از جلوه هاى «لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلاّ اللهُ» محسوب مى شود.
📚 شرح از آیةالله مکارم شیرازی مدّظله العالی
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
✳️جلسه هفتگی قرائت قرآن بنی فاطمه(س)
🎤 قاری:#استاد_حاج_حمید_ترابی
🕌 مکان:مطهری جنوبی۲٠خیریه بنی فاطمه(س)
🕖 زمان: ۱۹:٠٠_ ازبرکات ونفحات قرآن بهرمند شوید
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad