eitaa logo
مجتمع فرهنگی بنی فاطمه (س) مشهد
561 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
462 ویدیو
22 فایل
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیها شماره ثبت: 460 شناسه ملی: 10380065766 شماره بانک ملی جهت مشارکت در ساخت مجتمع: 6037 9975 9904 8726 آدرس کانال رسمی در تلگرام: https://t.me/Banifatemeh_mashhad ارتباط با ادمین: @Banifatemeh_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」 🎬 حجةالاسلام والمسلمین سلمّه الله 💥 حتما ببینید وانتشار دهید☝️ 🍀«کُلٌّ لَهُ قٰانِتون» همه عالم در عبودیت و سجده و تسبیح حضرت حق متعال هستند، پس تو ای بشر، وصله ناجور نباش و تو هم هماهنگ با نظام تکوین، تسلیم حق باش. 🍀«وَ قوموا لِلّٰهِ قانِتین» 🔹بنای خلقت عالم، با عبودیت آغاز شده است. 🔹اگر ذل عبودیت نباشد، عِزٌ ربوبیت تجلی نمی کند. 🔹اگر عبودیت نباشد، فیض نمی آید. 🌳من اگر خارم اگر گل، چمن آرایی هست. کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
📚 📚 ‼️ کپی برداری برای استفاده شخصی 🔷 :👇 بسته آموزشی ویدیویی را از مؤسسه ای خریداری کردم؛ آیا جایز است که از این محصول، فقط برای استفاده شخصی کپی برداری کنم؟ ✅ ج خامنه ای :👇 کپی برای استفاده شخصی اشکال ندارد. کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
🔷🔶 📍معجزه جاری شدن آب از دستان مبارک.. 👈🏼👈🏼 سُنی در کتاب ، قصه‌ی بازگشت رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله از تبوک را این‌گونه نقل می‌کند: 🍃 فأقام رسول الله صلى الله عليه وسلم بتبوك، بضع عشرة ليلة ولم يجاوزها، ثمّ انصرف قافلاً إلى المدينة. فكان في الطريق ماء يخرج من وشل ما يروى الراكب والراكبين والثلاثة بواد يقال له: وادى المشقق. 🍃 فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من سبقنا إلى ذلك الماء فلا يستقين منه شيئاً حتّى نأتيه. قال: فسبقه إليه نفر من المنافقين، فاستقوا ما فيه، فلما أتاه رسول الله صلى الله عليه وسلم وقف عليه، فلم ير فيه شيئاً. 🍃 فقال: من سبقنا إلى هذا الماء؟! فقيل: يا رسول الله! فلان وفلان. فقال: أو لم ننههم أن يستقوا منه شيئاً حتّى نأتيه؟! ثمّ لعنهم رسول الله ودعا عليهم. 🍃 ثمّ نزل صلى الله عليه وسلم، فوضع يده تحت الوشل، فجعل يصب في يده ما شاء الله أن يصب، ثمّ نضحه به، ومسحه بيده، ودعا رسول الله صلى الله عليه وسلم بما شاء الله أن يدعو، فانخرق من الماء -كما يقول من سمعه- أنّ له حسّاً كحسّ الصواعق، فشرب الناس، واستقوا حاجتهم منه. 🍃 فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من بقى منكم ليسمعن بهذا الوادي. وهو أخصب ما بين يديه وما خلفه. 📚 تاريخ طبری، محمد بن جریر طبری، (چاپ دارالمعارف، مصر)، ج۳، ص۱۱۰ 📝 در راهب برگشت از غزوه تبوک در یکی از دره‌های راه، به نام وادی مشقق، آبی از سنگ خارج می‌شد که برای دو یا سه نفر بیشتر کفایت نمی‌کرد. پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌[وآله]وسلم به اصحاب‌شان فرمودند: هرکس زودتر به این آب رسید، صبر کند و از آن ننوشد تا ما برسیم. چند نفر از صحابه قبل از پیغمبر به آن آب رسیدند، و همه‌ی آبِ موجود را نوشیدند!! وقتی که پیامبر به آنجا رسید، آبی ندیدند، پس سوال فرمودند: چه کسی قبل از ما به اینجا رسیده؟! گفتند: فلانی و فلانی. فرمودند: مگر نگفتم که از آن آب ننوشند تا برسیم؟!! پس پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله آنها را لعنت کرد. سپس حضرت پایین آمدند و دست مبارکشان را در زیر آب سنگ قرار دادند، پس به‌خواستِ خدا آب از دستان حضرت ریخت. آن‌حضرت خوردند و سیراب شدند و به‌صورت مبارکشان کشیدن، دعایی فرمودند. آن سنگ پاره شد و از هم شکافت -و آن‌ها که بودند و شنیدند، گفتند: - برای آن سنگ، حسی بود مانند صاعقه‌ای که با صدای مهیب می‌آید. سپس مردم از آن آب خوردند، و نیاز خود از آن برطرف کردند. پس از آن رسول‌خدا صلی‏الله‏علیه‏[و‏آله] وسلم فرمودند: هرکسی (بعدازمن) باقی‌ماند، معجزه‌ای که در این وادی بود را می‌شنود. آنجا (به برکت دعا و حضور حضرتش)، سرسبز و پُر آب گردید. 🔰 حال سؤال ما این است: ➖ مگر رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله از خوردن آب نهی نفرمودند، چرا برخی از صحابه ازین آب خوردند؟! مگر آیات قرآن را نخوانده بودند که اطاعت از آن‌حضرت واجب است؟!! {يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا أَطيعُوا الله وَأَطيعُوا الرَّسولَ وَأُولِي الأَمرِ مِنكُم ۖ فَإِن تَنازَعتُم في شَيءٍ فَرُدّوهُ إِلَى الله وَالرَّسولِ إِن كُنتُم تُؤمِنونَ بِالله وَاليَومِ الآخِرِ ۚ ذٰلِكَ خَيرٌ وَأَحسَنُ تَأويلًا} نساء،۵۹ ➖ این صحابه‌ای که طبری آن‌ها را از منافقین می‌شمارد، کیانند؟! چرا نام نمی‌برد؟! مگر نباید منافقین شناخته شوند تا مسلمین از آن‌ها ‌دوری کنند؟!! ➖ لعن رسول‌خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله سبب دوری از رحمت الهی است، و ما نمونه‌های بسیاری را در بين صحابه آن‌حضرت می‌بينيم: «لعن الله من تخلف عن جیش أسامة». «رسول الله لعن ابا مروان ومروان فی صلبه؛ پیامبر پدر مروان را لعن کرد در حالی‌که مروان در صلب او بود». 📚 مستدرک الصحيحین، ج۴، ص۵۲۸ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ازدواج سلام الله علیها در سن ۹ سالگی 👈پاسخ علمی به وقیحانه و شبهه افکنی بازیکن سابق به سلام‌الله‌علیها 🔊 حجت‌الاسلام کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
🌷«السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ»🌷 📌 دعای ندبهٔ صبح های جمعه مجتمع بنی فاطمه(س) اوّل طلوع آفتاب برگزار می شود: 🎙سخنران: حجةالاسلام والمسلمین 🎤 مداح: ▫️مکان: خیابان احمدآباد_ابوذر ۱_پلاک۱۱٠ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
❇️مراتب و آثار 🔹 در برخی روایات آمده است: کسی که خود را چهل روز برای خدا خالص گرداند، خداوند چشمه های حکمت را از قلبش بر زبانش جاری می گرداند: «من أخلص لله أربعین یوماً فجّر الله ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه». ، آن است که انسان، نیّت خود را از هر گونه آلودگی و ناخالصی پاک کرده، عمل را تنها برای رضای خدا انجام دهد و ستایش دیگران در او اثر نداشته باشد: «والعمل الخالص الّذی لا ترید أن یحمدک علیه أحدٌ إلاّ الله عزّوجلّ». نه تنها اصل عمل باید برای رضای خدا باشد، بلکه کیفیات و جزئیات آن نیز باید باشد. از این رو اگر کیفیت عمل؛ مانند طولانی کردن نماز، به جماعت خواندن آن، اوّل وقت خواندن، در مسجد خواندن و ... برای غیر خدا باشد، به طوری که ریا یا سمعه به متن عمل سرایت کند، نماز باطل می شود؛ هر چند که ظاهراً اصل نماز را برای انجام فرمان الهی به جا آورد. 🔹 عمل خالص نیز گونه گون است: گاهی به انگیزه رهیدن از جهنّم و گاهی به انگیزه رسیدن به بهشت است. این دو مرحله، نازل ترین مرتبه اخلاص است که آن را اخلاص اضافی یا می نامند. اما عالی ترین مرحله آن، عملی است که از روی به پروردگار هستی باشد. بدیهی است که هر چه اخلاص از لحاظ کمّی و کیفی، بیشتر باشد، آثار و برکات آن نیز بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب، کسی که عمری را با اخلاص زندگی می کند، چشمه های حکمت به صورت بسیار گسترده و فراگیر، از قلب وی بر زبانش جاری خواهد شد. 🔹 یکی از آثار اخلاص آن است که می تواند به همه ، رنگ عبادت بدهد؛ بدین معنا که کارهایی نظیر خوردن، آشامیدن، خوابیدن، کسب کردن، سخن گفتن، شنیدن و... اگر به انگیزه هایی همانند نیرو گرفتن برای عبادت، کمک به دین الهی، تقویت نظام اسلامی، گره گشایی از مشکلات بندگان خدا و... باشد، رنگ عبادت به خود می گیرد. بنابراین، عبادت آدمی، منحصر در نماز خواندن، تلاوت قرآن، دعا خواندن، روزه گرفتن و مانند آن نمی شود، بلکه او طاعت و عبادت خواهد شد. 📚 آیت الله جوادی آملی /ادب فنای مقربان/ج۲_ص۱۶۷ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
🌱غزلی عرفانی و فوق العاده زیبا از مقام معظم رهبری: می‌کند آشفته‌ام، همهمه‌ی خویشتن کاش برون می‌شدم، از همه‌ی خویشتن می‌کشد از هر طرف، چون پر کاهی مرا وسوسه‌ی این و آن، دمدمه‌ی خویشتن پنجه در افکنده‌ام، در دل خونین خویش گرگ‌وش افتاده‌ام، در رمه‌ی خویشتن باده‌ی نابم گهی، زهر هلاهل گهی خود به فغانم از این، ملقمه‌ی خویشتن طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق تا کُندم بی‌خود از، زمزمه‌ی خویشتن مست و خرابم امین، بی‌خبر از بود و هست از که ستانم بگو! مظلمه‌ی خویشتن ❤️سلامتی وطول عمر رهبرمعظّم انقلاب صلوات کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
🔷🔶 👈🏼👈🏼 آیةالله العظمی (رحمه‌الله) نقل می‌کنند: شب اول قبر آيت‌‌الله برايش نماز ليلة‌ الدّفن خواندم، همان نمازی که در بين مردم به نماز وحشت معروف است. بعدش هم يک سوره ياسين قرائت کردم و ثوابش را به روح آن عالم هديه کردم . 🍃 چند شب بعد او را در عالم خواب ديدم. حواسم بود که از دنيا رفته است. کنجکاو شدم که بدانم در آن طرف مرز زندگی دنيايي چه خبر است؟! پرسيدم: آقای حائری، اوضاع‌تان چطور است؟ آقای حائری که راضی و خوشحال به نظر می آمد، رفت توی فکر و پس از چند لحظه، انگار که از گذشته‌ای دور صحبت کند شروع کرد به تعريف کردن... 🍃 وقتي از خيلي مراحل گذشتيم، همين که بدن مرا در درون قبر گذاشتند، روحم به آهستگي و سبکي از بدنم خارج شد و از آن فاصله گرفت. درست مثل اينکه لباسي را از تنت درآوري. کم کم ديگر بدن خودم را از بيرون و به‌طور کامل مي‌ديدم. خودم هم مات و مبهوت شده بودم، اين بود که رفتم و يک گوشه‌اي نشستم و زانوي غم و تنهايي در بغل گرفتم. 🍃 ناگهان متوجه شدم که از پايين پاهايم، صداهايي مي‌آيد. صداهايي رعب‌آور و وحشت‌افزا! صداهايی نامأنوس که موهايم را بر بدنم راست مي‌کرد. به زير پاهايم نگاهي انداختم. از مردمي که مرا تشيع و تدفين کرده بودند خبري نبود. بياباني بود برهوت با افقي بي‌انتها و فضايي سرد و سنگين و دو نفر داشتند از دور دست به من نزديک مي‌شدند. تمام وجودشان از آتش بود. آتشي که زبانه مي‌کشيد و مانع از آن مي‌شد که بتوانم چشمانشان را تشخيص دهم. انگار داشتند با هم حرف مي‌زدند و مرا به يکديگر نشان مي‌دادند. ترس تمام وجودم را فرا گرفت و بدنم شروع کرد به لرزيدن. خواستم جيغ بزنم ولي صدايم در نمي‌آمد. تنها دهانم باز و بسته مي‌شد و داشت نفسم بند مي‌آمد. بدجوري احساس بی کسی و غربت کردم. گفتم خدايا به فريادم برس! خدايا نجاتم بده، در اينجا جز تو کسی را ندارم.... 🍃 همين که اين افکار را از ذهنم گذرانيدم متوجه صدايی از پشت سرم شدم. صدايی دلنواز، آرامش ‌بخش و روح افزا و زيباتر از هر موسيقی دلنشين! سرم را که بالا کردم و به پشت سرم نگريستم، نوری را ديدم که از آن بالا بالاهای دور دست به سوی من مي‌آمد. 🍃 هر چقدر آن نور به من نزديکتر مي‌شد آن دو نفر آتشين عقب‌تر و عقب‌تر مي‌رفتند تا اينکه بالاخره ناپديد گشتند. نفس راحتي کشيدم و نگاه ديگري به بالاي سرم انداختم. آقايي را ديدم از جنس نور ! نوری چشم نواز و آرامش بخش. ابهت و عظمت آقا مرا گرفته بود و نمي‌توانستم حرفي بزنم و تشکري کنم، اما خود آقا که گل لبخند بر لبان زيبايش شکوفا بود سر حرف را باز کرد و پرسيد: آقای حائری! ترسيدی ؟ من هم به حرف آمدم که: بله آقا ترسيدم، آن هم چه ترسي! هرگز در تمام عمرم تا به اين حد نترسيده بودم. اگر يک لحظه ديرتر تشريف آورده بوديد حتماً زهره ‌ترک مي‌شدم و خدا مي‌داند چه بلايي بر سر من مي‌آوردند. 🍃 بعد به خودم جرأت بيشتر دادم و پرسيدم: راستي، نفرموديد که شما چه کسي هستيد. و آقا که لبخند بر لب داشت و با نگاهی سرشار از عطوفت، مهربانی و قدرشناسی به من می نگريستند فرمودند: من علی بن موسی الرّضا هستم. آقای حائری! شما ۷۰ مرتبه به زيارت من آمديد من هم ۷۰ مرتبه به بازديدت خواهم آمد، اين اولين مرتبه‌اش بود ۶۹ بار ديگر هم خواهم آمد. 📚 كرامات امام رضا عليه‌السلام از زبان بزرگان؛ ص۲۹ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
«السَّلامُ عَلَيْكَ يَاعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الهادی(ع)» 🏴درایّام شهادت حضرت امام علی النّقی علیه السلام مجلس عزاداری وذکر مصیبت صبحهابرگزارمی شود: 🎙سخنران: حجةالاسلام والمسلمین 🎤 باذکرمصیبت مداح اهل بیت(ع) 📍زمان:از شنبه ۱۴٠۱/۱۱/٠۱،به مدت۷روز، اوّل طلوع آفتاب ◼️مکان: بلوار وکیل آباد، کوثرشمالی۸،مسجدثارالله(ع) کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍مقام معظم رهبری: بازرگان شکست‌خورده جریان مخالفت با تسخیر لانه جاسوسی مصاحبه کم‌تر دیده شده مقام معظم رهبری در خصوص مخالفت بازرگان و هم‌فکران او با تسخیر لانه جاسوسی ✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان 🔹س: در رابطه با جریان تسخیر لانه ی جاسوسی، شورای انقلاب چگونه موضع‌گیری می‌کرد؟ 🔸ج: فکر می‌کنم در پاسخ به این سؤال من مطالبی را که باید بگویم مقدار زیادی گفتم، اما به‌طور کلی در شورای انقلاب دو گرایش وجود داشت: 🔹یکی گرایش مخالفت با این جمع و دیگر گرایش موافق با این‌ها که گرایش موافق با این جمع ماها بودیم؛ یعنی روحانیون شورای انقلاب و بعضی از غیر روحانیون، و مخالفين عمدہ بنی‌صدر و بازرگان و قطب‌زاده بودند که بنی‌صدر طبعا با این چیزها خیلی مخالف بود و بازرگان هم سیاستش سیاست مخالفت با این جریان و اصلا شکست خورده این جریان بود، قطب‌زاده هم که وزیر خارجه با آن روحیات بود و با آن دید سیاسی که قطب‌زاده داشت طبیعی بود با این جریان موافقت نمی‌کرد، لذا دائما سعی می‌کردند این بچه‌ها را کمونیست و وابسته به حزب توده معرفی کنند، حتی چندین‌بار قطب‌زاده در شورای انقلاب ادعا کرد که این‌ها تحت تأثیر توده‌ای‌ها هستند و من چون این‌ها را می‌شناختم و تنها کسی بوده که در آن جمع با رئوس این‌ها آشنایی داشتم و چون قبلا دفتر تحکیم وحدت با من جلسات متعدد داشتند و مؤسسین دفتر تحکیم وحدت همین بچه‌ها هم بودند که در لانه جاسوسی نقش بیش‌تر را ایفا کردند، لذا از این‌ها دفاع شدید می‌کردم و می‌گفتم این‌ها بچه‌های مسلمانی هستند و به هیچ‌وجه با توده‌ای‌ها ارتباطی ندارند، تا این‌که قرار شد شورای انقلاب نماینده‌ای بفرستد بین دانشجویان، تا هم مسائل دانشجویان را برای ما مطرح کند و هم مسائل ما را برای دانشجویان بیان دارد، که قطب‌زاده داوطلب شد و گفت من می‌روم، ولی من مخالف بودم، زیرا می‌دانستم بچه‌ها از دیدن قیافه قطب‌زاده بدشان می‌آید و او هرگز نخواهد توانست حرف‌های آن‌ها را بگیرد و برای شورای انقلاب بیاورد یا بالعکس. در عین حال چون دیدم آن طرفی‌ها به اتفاق کلمه روی قطب‌زاده تکیه کردند، نخواستم مخالفت خودم را ابراز کنم و گفتم حالا برو ببینیم چه می‌شود که همان‌طور هم شد و قطب‌زاده برای اولین‌بار که رفت اصلا نتوانست با آن‌ها ملاقات کند، زیرا بچه‌ها به او اعتنا نکرده بودند و ظاهرا بار دوم هم این اتفاق افتاد و منجر شد به این‌که دیگر قطب‌زاده نرود، لكن من گاهی می‌رفتم با بچه‌ها می‌نشستیم مسائل‌شان را می‌شنیدم و مطالبی با آن‌ها در میان می‌گذاشتم و مطالب آن‌ها را به دوستان خودمان در شورای انقلاب منتقل می‌کردم. 🔸حتی یک‌بار هم که قرار شد به خبرنگاران اجازه بازدید از گروگان‌ها را بدهند، بنا بود فردی از شورای انقلاب هم باشد که خود دانشجویان پیشنهاد کردند آن فرد من باشم، ولذا من رفتم با یکایک این‌ها از نزدیک همراه با خبرنگاران خارجی ملاقات کردم و یک مصاحبه و فیلمبرداری مفصلی در این رابطه انجام گرفت که نمی‌دانم فیلمش الان موجود است یا نه. به‌هرحال موضع شورای انقلاب یک چنین موضعی بود، اما روحانیون در همه جا مدافع این جریان بودند چه در تهران - اعم از روحانیون حزب و شورای انقلاب - و چه در قم، جامعه مدرسین و دیگر عناصر برجسته از روحانیون که در قم بودند و چه در مجلس خبرگان که رئیس مجلس خبرگان آیت‌الله منتظری و نایب رئیس هم مرحوم شهید بهشتی بودند، این‌ها هم خیلی صریح و روشن به نفع این جریان موضع گیری داشتند. 🔹بنابراین طرفداری‌ها موضع‌گیری‌های مثبت چهره‌های محبوب در بین مردم تأثير زیادی گذاشت در این‌که این حرکت به درستی جا بیفتد و در رأس همه هم تأیید امام بود که امام گفتند: این انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب اول بود. و این انقلاب بزرگ‌تر فقط نفس تسخیر لانه جاسوسی نبود، بلکه به خاطر این بود که توطئه بازگشت تدریجی و آرام امریکا به ایران را خنثی کرد، چون انقلاب اول ما، در حقیقت انقلابی بود با امریکا، و امریکایی‌ها که از در رفته بودند و می‌خواستند خیلی آهسته و آرام از پنجره بخزند داخل، اما این حرکت مطلقا پنجره را بر روی آن‌ها بست که تا زمان‌های دور هم بسته خواهد بود، و لذا امام گفتند این انقلاب دومی است و حقیقت هم همین بود. 📚منبع: مصاحبه‌ها، مجموعه مصاحبه‌های حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری 1364-1363، ص120-111) کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
✔️هم‌سو بودن تشکیل «نهضت آزادی» با سیاست‌های آمریکا ✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان 🔹اعضاى «نهضت آزادى» پيش از بنياد «نهضت»، از وابستگان به و همانند ديگر سردمداران آن جبهه، دنباله‌‏رو سياست آمريكا در ايران بودند. در پى روى كارآمدن دمكرات‌‏ها در امريكا و در دست اجرا قرار گرفتن گروهى از اعضاى جبهه ملى كه رنگ مذهبى داشتند، از آنان جدا شده، به بنياد آزادى دست زدند و مى‌‏توان گفت كه جدايى آنان از جبهه ملى و پديد آوردن سازمانى نوين با پوشش مذهبى، با سياست امريكا نيز دم‌ساز بود، زيرا: 🔸1. «جبهه ملى» به سبب يک سلسله ناتوانى‏‌ها و نارسايى‌‏ها، نفوذ، پايگاه و شخصيت سياسى خود را در ميان ملت ايران از دست داده بود و ديگر نمى‌‏توانست در پياده كردن سياست نوين امريكا در ايران، نقش شگرف و به‌سزايى داشته باشد و ميتينگ «جبهه ملى» در سال 1339 در ميدان جلاليه تهران اين حقيقت را براى امريكا روشن كرد. 🔹2. «جبهه ملى» در ميان مذهبى‌‏ها و توده‏‌هاى دين‏‌باور هيچ‏‌گاه نفوذ و توانى نداشت و بايد گروهى به صحنه مى‌‏آمدند كه بتوانند در ميان مذهبى‌‏ها نيز پايگاهى به دست آورند. مهندس در نخستين نطقى كه به مناسبت اعلام موجوديت «نهضت آزادى» ايراد كرد چنين گفت: 🔸... ساير احزاب ملى و اجتماعات صالح قابل احترامند و مؤسسين آن‌ها مردمان خوبى هستند اما اكثريت مردم در مرام و روش و سوابق آن‌ها، انعكاس عقايد و آمال خود را كاملاً نيافته‌‏اند و ممكن است بعضى‏‌ها در اصول مرامى و مبانى و فكرى «نهضت آزادى ايران» بهتر و بيش‌تر جواب مكنونات و معتقدات خود را بيابند. 🔹3. برخورد كوبنده و توفنده مرجع بزرگ آن روز، حاج‏آقا با و سياست امريكا در ايران، در واپسين سال‏‌هاى زندگى خود، نيز به سوگ نشستن جهان اسلام در مرگ آن مرجع توانا، آمريكايى‌‏ها را به توانمندى و پايگاه شگرف مردمى جامعه روحانيت آگاه ساخت. آن‌ها دريافتند كه روحانيان با وجود ضربه‏‌هاى سنگينى كه در دوران ، و در دوران خورده‌‏اند، بار ديگر توانسته‌‏اند نيرو و توان خود را بازيابند و بر ناتوانى‌‏ها و نارسايى‌‏ها چيره شوند. از اين رو پيش‏بينى مى‌‏كردند كه به‌زودى نهضت روحانيت آغاز مى‌‏شود، چون به‌درستى آزموده بودند كه علماى شيعه در هر زمان كه توانمندى و پايگاه مردمى خود را بتوانند بازيابند در رويارويى با جهانخواران، زورمداران و دستياران آن‌ها درنگ نمى‌‏كنند. 🔸از اين رو براى پيشگيرى از نهضت «قريب‌‏الوقوع» علماى اسلام، لازم مى‌‏ديدند كه گروهى را با طرح اسلام يک‌‏بعدى ـ اسلامى كه در سياست خلاصه مى‌‏شود ـ به صحنه آورند و به دست آن‌ها توده‏‌هاى باورمند مسلمان را به سوى اسلام يک‌‏بعدى (اسلام امريكايى) بكشانند و پايگاهى براى اين گروه در ميان مذهبى‌‏ها پديد آورند، به گونه‌‏اى كه اگر حركتى و نهضتى از سوى علما و روحانيان آغاز شد خواه ناخواه دنباله‌‏رو سياست آن گروه قرار بگيرد. 🔹اگر در دوران مشروطه ماسون‏‌ها نهضت اسلامى علما را در آستانه پيروزى به كژراهه كشانيدند، در اين دوران كه نهضت اسلامى هنوز به‌درستى آغاز نشده است در دام دست‏افزارهاى امريكا بيفتد و به بيراهه كشيده شود. 🔸«نهضت آزادى» در ارديبهشت ماه سال 1340 (يک سال و اندى پيش از آغاز ) پا در صحنه سياسى ايران گذاشت. 📚(نهضت امام خمینی، ج3، ص174-173) کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
💢اولین دولت بی حال...! 🔻تحلیل جامع از پیشینه و کارکرد نهضت آزادی و دولت موقت در نگاه مورّخ محقّق حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی ایده الله ✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان 🔹جبهه ملی و نهضت آزادی که سرآمد سایر گروه‌ها بودند به شاه بودند. 🔸اگر شما کتاب‌هایی را هم که الان نهضت آزادی منتشر کرده است ملاحظه کنید می‌بینید كه در آن‌ها آمده است که باید نظام شاهنشاهی همیشه برقرار باشد و خاندان پهلوی به ادامه بدهند. 🔹 نخستین اختلاف آن‌ها با امام در این زمینه بود که آن‌ها طرفدار نظام شاه بودند و فقط حرف‌شان این بود که شاه باید طبق قانون اساسی سلطنت بکند نه حکومت. 🔸آن‌ها قانون اساسی را قبول داشتند و تا آخر هم نسبت به قانون شاهنشاهی و وفادار ماندند حتی در سال1357 که فریاد «مرگ بر شاه» درسراسر کشور طنین‌انداز شده بود به نوفل‌لوشاتو رفت که با امام ملاقات کند و از ايشان بخواهد که شاه را بیرون نکند يعنی آنها تا این حد نسبت به نظام شاهنشاهی وفادار بودند. 🔹این یک موضوع بود که باعث اختلاف بین آن‌ها و امام بود چون امام از آغاز هدف داشت اما آنها با موافق نبودند. 🔸دومين موضوعی كه بین امام و آن‌ها تضاد ايجاد كرده بود اين بود كه امام با شعار «»به صحنه آمدند و در جهت مبارزات‌شان به هیچ قدرت خارجی‌ای اتکا نداشتند و معتقد بودند که بیگانگان هیچ‌وقت به ما وفادار نخواهند بود و ما را در جهت رسیدن به اهداف ملی و دینی‌مان یاری نخواهند کرد اما این تز در میان گروه‌ها كاملاً جا افتاده بود که برای مبارزه با دیکتاتور حاکم باید به یک قدرت خارجی اتکا داشت. آن‌ها خواهان آزادی انتخابات، مطبوعات، قلم و بیان در چارچوب بودند اما معتقد بودند که اگر کمک خارجی و حمایت بیگانگان نباشد آن‌ها در همین چارچوب هم نمی‌توانند به مبارزه ادامه بدهند. 🔹البته این تز تنها در ایران نبود؛ در مدتی كه من در در خدمت امام بودم گاهی به دفاتر سازمان‌های آزادیبخش می‌رفتیم اولین سؤالی که آن‌ها از ما می‌پرسيدند این بود كه «شما در مبارزات‌تان از قدرت و پشتیبانی کدام برخوردار هستید؟» وقتی جواب می‌دادیم که ما جز به خدا و ملت به هیچ قدرتی اتكا نداريم آن‌ها باور نمیکردند و تعجب می‌کردند. حتی یادم است كه در یک‌بار با يك گروه از مائوئيست‌ها ملاقات داشتیم. آن‌ها از ما همین سؤال را پرسيدند وقتی جواب دادم: اتکا و تکیه‌گاهمان خدا و ملت است. يكی از آن‌ها با پوزخندی گفت: شما اصلا را نفهمیده‌اید. 🔸حتی بزرگ‌ترين انتقادی كه‌گروه‌های مذهبی کشورهای اسلامی مانند ، و به امام داشتند اين بود كه امام لبه تیز حمله را متوجه و کرده‌اند و در نتیجه در آینده، شوروی در ایران پیروز خواهد شد و این دليل دومی بود که امام با این گروه‌ها اختلاف نظـر داشتند زيرا امام می‌گفتند ما در پیشبرد اهداف‌مان نه تنها به هیچ قدرت خارجی‌ای نیاز نداریم بلکه آن‌ها ما را بدبخت خواهند کرد و اتکا به قدرت خارجی یک نوع است. 🔹 آن‌ها بر این باور بودند که بدون به قدرت‌های خارجی نمی‌توان در ایران کرد. 📚منبع: ماهنامه اندیشه و راهبرد، شماره ۵، ص ۲۰-۱۸ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
💟سید عبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه (عج) قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد ، برایم پینه می زنی؟». سید عرض کرد: «آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب تر است، آن را کنار می گذارم و کفش شما را تعمیر می کنم». حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد. پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟» سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت: «قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید "کفش مرا پینه می زنی" داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید!» حضرت لبخند زدند و فرمودند: «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی.» 📚کتاب روزنه هایی از عالم غیب؛ آیت الله سید محسن خرازی کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 بدون تخصص درمسائل تاریخی اظهارنظر نکنیم‼️ 👈🏼👈🏼 استاد ، در کتاب ، می‌نویسد: 1⃣ برخی اصرار دارند تا از هر راهی که شده اهل‌سنت را خوشحال کرده و احساسات شیعه نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام و مظلومیت آنان و تنفر آنان از مخالفان‌شان را نادیده بگیرند، گرچه با تخریب حد و مرزها و مسلّمات تاریخی باشد که این کار صحیح به نظر نمی‌رسد، و نه تنها خیانت به تاریخ است بلکه مضرّ به وحدت جامعه می‌باشد. ولی بعد از طرح آن در سطح جامعه، نباید سکوت کرد و به سخنان بی‌‌پایه و اساس و غیرفنی، باید پاسخ داد. 2⃣ این نکته نیز قابل توجه است که: ورود در این‌گونه مسائل [تحلیل مسائل تاریخی در صدر اسلام]، کار هرکسی نیست. به مجرد اینکه یک نفر مقداری تاریخ مطالعه کرده، و عنوانی را برای خود کسب نمود، نمی‌تواند از عهده تحلیل مسائل مهم تاریخ برآید. مسائلی که در طول ۱۴۰۰ سال مورد تأييد علمای شیعه و اهل‌سنت بوده است. 3⃣ تحلیل مسائل تاریخی، احتیاج به علومی از جمله: رجال، حدیث شناسی، اصول، و فهرست‌شناسی و.. دارد و نمی‌توان بدون تخصص در آنها در مسائل مهم تاریخی نظر داد و حتی خود را اعلم نامید و یکباره با ایجاد تردیدهای ناشیانه، در آن تشکیک نمود. 4⃣ مشکل اصلی برخی افراد نداشتن تخصص و استاد متخصص ندیدن است. انسان با مطالعات جسته و گریخته و طرح مسائلی که هضم نکرده نباید، نباید آنها را در جامعه مطرح کند و همه علما در طول تاریخ اسلام را تخطئه کرده و خود را اعم از همه بداند. 5⃣ نکته مهم دیگری که قابل توجه است این که یک محقق باید انصاف داشته باشد و گزینشی با مطالب برخورد نکند. به اینکه آنچه را که به نفع خود بود آورده و آنچه را که نفعش نیست، نقل نکند و یا با تحریف نقل نماید. این خیانت به تاریخ و انسانیت و عموم وجدان‌های تشنه حقیقت است. ما نمی‌توانیم و حق نداریم تا به جهت رسیدن به وحدت دست به هر کاری زده و خیانت نماییم. ما هم معتقد به این مسائل هستیم ولی راهی دارد که این کارها بی‌راه رفتن است. امیدوارم که خداوند متعال ما را از خواب غفلت بیدار کند. 📚 محسن‌بن‌علی علیه‌السلام (چاپ انتشارات دلیل ما، تابستان۱۳۸۹)، علی‌اصغر رضوانی، ص۱۱ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
🌹حضرت امام محمد باقر (ع) خطاب به 🌹جابربن یزیدجُعفی می‌فرمایند:ای جابر 🌹تو را به پنج چیز وصیت می‌کنم.. 🔻اگر مورد ستم قرار گرفتی، 👈تو ستم نکن 🔻اگر به تو خیانت کردند، 👈تو خیانت نکن 🔻 اگر تو را تکذیب کردند، 👈تو خشم نگیر 🔻اگر تو را ستایش کردند، 👈 تو دلخوش نشو 🔻 و اگر تو را سرزنش کردند، 👈 تو دلگیر مشو 🌹بلکه درباره آنچه گفتند فکر کن 🌹اگردیدی آنچه می‌گویند راست است، 🍀خود را اصلاح کن. و اگر دیدی درست 🍀نیست، پس بدان که خود را مدیون تو 🌹کردندوبرای جبران این دِین،ازثواب‌های 🌹او به تو میدهند و ازگناهان تو کم کرده 🌹در نامه اعمال او قرار می‌دهند» 📚بحارالأنوار، جلد۷۵، صفحه۱۶۲📚 کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
❇️نتيجه تخريب براى 💠وَقَالَ عَلَيهِ السَّلامُ لا يَتْرُکُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لْإِسْتِصْلاحِ دُنْيَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ. امام (عليه السلام) فرمود: 🌱مردم چيزى از امور دينشان را براى اصلاح دنيايشان ترک نمى کنند مگر اين که خداوند زيان بارتر از آن را به روى آن ها مى گشايد. 🔷امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه خود اشاره مى کند به نکته مهمى درباره تعارض دین و دنیا و کسانى که دنیا را بر احکام دینشان ترجیح مى دهند و مى فرماید: «مردم چیزى از امور دینشان را براى اصلاح دنیایشان ترک نمى کنند مگر این که خداوند زیان بارتر از آن را به روى آنها مى گشاید»; (لاَ یَتْرُکُ النَّاسُ شَیْئاً مِنْ أَمْرِ دِینِهِمْ لاِْسْتِصْلاَحِ دُنْیَاهُمْ إِلاَّ فَتَحَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ). اشاره به این که در بسیارى از اوقات، دستورات دینى و منافع دنیوى در برابر هم قرار مى گیرند و رعایت هر یک سبب ضایع شدن دیگرى است. انسان هاى موحد و یکتاپرستان حقیقى که هیچ مؤثرى را در عالم جز به فرمان خدا نمى دانند به منافع دنیوى خویش پشت پا مى زنند و براى حفظ دین و ایمان و اطاعت فرمان هاى الهى مى کوشند، از این رو رحمت الهى شامل حالشان مى شود و بهتر از آن عایدشان مى گردد. 🔷به عکس آنها که دینشان را فداى دنیا و وظایف الهى خود را فداى منافع دنیوى مى کنند خداوند بدتر از آنچه را از آن بیم داشتند به سراغشان مى فرستد. فى المثل کسانى هستند که حج واجب خود را که بر طبق حکم شرع جنبه فوریت دارد به تأخیر مى اندازند مبادا تشکیلات مادى آنها گرفتار رکود شود. 🔷یا مثلاً انسان هنگامى که مشغول نماز مى شود به دلیل بعضى از کارهاى دنیا آن را به سرعت تمام مى کند و چه بسا ارکان نماز آنچنان که لازم است انجام نمى شود. این گونه افراد که نمازشان را فداى منافعشان مى کنند به گفته امیرمؤمنان(علیه السلام) به جایى نمى رسند. 👈آنچه گفته شد در مورد حاجات فردى است; اما حاجات و نیازهاى اجتماعى نه تنها از این قاعده مستثنا نیست بلکه شمول این قاعده نسبت به آنها قوى تر و آشکارتر است. اگر دقت کنیم آنچه مولا در این سخن حکیمانه بیان فرموده به اصل توحید افعالى بازگشت مى کند و جلوه اى از جلوه هاى «لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلاّ اللهُ» محسوب مى شود. 📚 شرح از آیةالله مکارم شیرازی مدّظله العالی کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
✳️جلسه هفتگی قرائت قرآن بنی فاطمه(س) 🎤 قاری: 🕌 مکان:مطهری جنوبی۲٠خیریه بنی فاطمه(س) 🕖 زمان: ۱۹:٠٠_ ازبرکات ونفحات قرآن بهرمند شوید کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
🌹"ڪھیعص"🌹 از حضرت ولے‌عصرﷻ از تأویل ﴿کهیعص﴾ پرسیده شد،ایشان فرمودند: این حروف از اخبارغیبۍ است که خدا بنده اش زڪریا را بر آن آگاه کرده است،...تا آنجا که فرمو‌د: پس خداوند تبارک‌تعالی "داستان‌حسین‌؏" را برایش بازگو نمود و گفت: «کهیعص»؛ 'کاف' نام کربلاست، 'هاء' هلاکت خاندان پاک اوست، 'یـاء' یزید آن ستمکار بر حسین‌؏ است،'عیـن' عطش،'صاد' صبر اوست. 📖مأخذ:مریم،آیه۱۝ 📚العوالم ج۱۷،ص ۱۰۸ و ۱۰۷ کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
❇️خود را الكي به نچسبانيد. هركس است از ما نيست 🔹در زمانی که علی بن موسی الرضا (ع) از طرف مامون به خراسان احضار شده و اجبارا با شرایط خاصی ولایت عهد مامون را پذیرفته بود «زید النار» برادر امام نیز در خراسان بود. زید به واسطه داعیه ای که داشت و انقلابی که در مدینه بر پا کرده بود مورد خشم و غضب مامون قرار گرفته بود، اما مامون که آن ایام سیاستش اقتضا می کرد حرمت و حشمت امام رضا را حفظ کند به خاطر امام از قتل یا حبس برادرش زید صرف نظر کرد. 🔹روزی در یک مجلس عام عده زیادی شرکت داشتند و امام رضا (ع) برای آنها صحبت می کرد. از آن سو، زید عده ای از اهل مجلس را متوجه خود کرده بود و برای آنها در فضیلت سادات و اولاد پیغمبر و اینکه آنان وضع استثنائی دارند داد سخن می داد و مرتب می گفت: «ما خانواده چنین، ما خانواده چنان!» امام متوجه گفتار زید شد. ناگهان نگاه تند و فریاد «یا زیدِ» امام، زید و همه اهل مجلس را متوجه کرد. 🔹فرمود: «ای زید! حرفهای بقالهای کوفه باورت آمده و مرتب تحویل مردم می دهی! اینها چه چیز است که به مردم می گویی؟! آن که شنیده ای خداوند ذرّیه فاطمه را از آتش جهنم مصون داشته است، مقصود فرزندان بلا فصل فاطمه، یعنی حسن و حسین و دو خواهر ایشان است. اگر مطلب این طور است که تو می گویی و اولاد فاطمه وضع استثنائی دارند و به هر حال آنها اهل نجات و سعادتند، پس تو نزد خدا از پدرت موسی بن جعفر گرامی تری؛ زیرا او در دنیا امر خدا را اطاعت کرد، قائم اللیل و صائم النهار بود، و تو امر خدا را عصیان می کنی، و به قول تو هر دو مثل هم اهل نجات و سعادت هستید. پس بُرد با تو است؛ زیرا موسی بن جعفر عمل کرد و سعادتمند شد، و تو عمل نکرده و رنج نبرده گنج بردی! 👈علی بن الحسین زین العابدین [پیوسته] می گفت: نیکوکارِ ما اهل بیت پیغمبر دو برابر اجر دارد، و بد کارِ ما دو برابر عذاب. 🔹آنگاه امام رو کرد به حسن بن موسای وشاء بغدادی -که از اهل عراق بود و در آن وقت در جلسه حضور داشت- و فرمود: «مردم عراق این آیه قرآن را: «انه لیس من اهلک انه عملٌ غیر صالح» چگونه قرائت می کنند؟» 🔹یا ابن رسول الله! بعضی طبق معمول «انه عملٌ غیر صالح » قرائت می کنند. اما بعضی دیگر که باور نمی کنند خداوند پسر پیغمبری را مشمول قهر و غضب خود قرار دهد، آیه را انه عملُ غیر صالح قرائت می کنند و می گویند او در واقع از نسل نوح نبود! 🔹امام فرمود: «ابدا این طور نیست. او فرزند حقیقی نوح و از نسل نوح بود. چون بدکار شد و امر خدا را عصیان کرد پیوند معنوی اش با نوح بریده شد. به نوح گفته شد: این فرزند تو ناصالح است، از این رو نمی تواند در ردیف صالحان قرار گیرد. 👈موضوع ما خانواده نیز چنین است. هر کس خدا را اطاعت کند از ما اهل بیت است، گو اینکه هیچ گونه نسبت و رابطه نسلی و جسمانی با ما نداشته باشد، و هر کس گنهکار باشد از ما نیست،گو اینکه از اولاد حقیقی و صحیح النسب زهرا باشد. 🔹همین خود تو که با ما هیچ گونه نسبتی نداری، اگر نیکوکار و مطیع امر حق باشی از ما هستی.» 📚شهیدآیةالله مطهری/داستان راستان، حرف بقّالها کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
دوشــنـبه سوم بهمن اول رجب.. ولادت امام محمد باقر(ع)... تو این ماه خیلی ولادت داریم. ماه خوبیه برائ چـ⁴⁰ـهـله برداشتن و حاجت روایی. یعنی شروعش از دوشنبه باشه.. هرچهله ای خواستین میتونید بردارید. هر سوره‌ای از قرآن..مثل یس،حشر، (مریم،طه،احزاب↞برای ازدواج خیلی خوبن) دعای توسل،حدیث کسا،دعای کمیل،دعای نادعلی زیارت عاشورا، آیت الکرسی ، حتی دعای فرج یا صلوات.. به این فکر کنیم شاید تا سال بعد این موقع نباشیم 🥀💔 ☀️قدر این فرصت_طلایی رو بدونیم کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad
✍ کمتر از یك روز به آغاز مانده، به بارش ویژه‌ی ابر مهربانی خدا! برای ورود به این بزم آماده ایم یا نه؟ ※ برای بالا گرفتن پیمانه‌ها و پُر کردن آنها، ※ برای نزدیک شدنی که پر از شرمساری است اما اشتیاقی قدمهایت را به جلو می‌راند! ※ برای از نو شروع شدن، ※ برای از نو عاشق شدن، ※ برای از نو عاشق تر شدن، ※ برای عزم دوباره، ※ برای خسته نشدن و ادامه دادن... و .... کمتر از یک هفته به "لیله الرغائب" باقی است! ※ شب مهندسی آرزوها، ※ همان شبی که می‌کوبند و دوباره می‌سازند قلبی را که یکسال در میان رغبت‌ها و دغدغه‌های کوچک، هرزه ‌گردی کرده است! ※شبی که باید بسازند تو را ... ※ و بسازی خود را! دقیق مطابق آیه ۲۴ سوره توبه! که خدا صدرنشین قلبت باشد، و بعد خانواده‌ی آسمانی‌ات و بعد یاری این خاندان ... باید ساخته شوی؛ تا انسان شوی، تا در شعبان به رفاقت انسانهای کامل برسی، و در رمضان، مَحرم این خانه باشی... تا در بگشایند به رویت و از جامی بنوشانندت که مَحرَمان آسمان می‌نوشند و مست می‌کنند! ※ رجب در راه است ... ※ ساده‌تر بگوییم؛ رمضان در راه است، برایش باید خویشتنِ خویش را شُست و پیراست! کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد 🆔@banifateme_mashhad