eitaa logo
بانک محتوای اساتید
13 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
877 ویدیو
66 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
نسل جدید احساس کاذب انجام مسئولیت و رفع تکلیف، در کارزارهای مجازی داغ می شود. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از روش کشف تحلیلی سیال
🔴جایگاه و تاثیر روش تدریس بر مقوله فرهنگ: موضوع روش تدریس بر مقولات مهمی تاثیر دارد که از جمله آنها می تواند به رشد و تقویت فرهنگ اسلامی و ارتقای خلاقیت و قوه تحلیل دانشجویان نام برد. جالب آنکه ﻃﺒﻖ نگاه جاﻣﻊ و اﺳﺘﻘﺮاﻳﻲ واﻟﻴﻤﺎ، در ﻣﻴﺎن 274 ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪه در ﻧﺸﺮﻳﻪ ﻣﻌﺘﺒﺮ آﻣﻮزشﻋﺎﻟﻲ در ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺳﺎلﻫﺎي 2000 تا 2005، 93 مقاله (ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ 34 درصد) ناظر بر دیدگاه های فرهنگی در آموزش عالی هست. ﺑﺮ اﺳﺎس اﻳﻦ، ﻫﻔﺖ گوﻧﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ دﻳﺪگاه ﻓﺮهنگی در آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ و داﻧشگاه ها ﺑﺮﺣﺴﺐ ِﻣﻮﺿﻮع ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ: فرهنگ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲدانشگاه،2- ﻓﺮﻫنگ رﺷﺘﻪﻫﺎي ﻋﻠﻤﻲ،3- ﻓﺮﻫنگ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن، 4- فرهنگ آموزش عالی در ﺳﻄﺢ ﻣﻠﻲ، 5-ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺗﻄﺒﻴﻘﻲ، 6- ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﻓﺮآﻳﻨﺪﻫﺎيﺗﻐﻴﻴﺮ و 7- فرهنگ به عنوان یک دیدگاه کلی در آموزش عالی (Valimaa, 2008) . که روش تدریس کشف تحلیلی سیال بیشتر ناظر به گونه های فرهنگ دانشجویان و فرهنگ آموزش عالی در سطح ملی می باشد. 📎پوررستمی ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
هدایت شده از محسن الویری
📚 🌟 عنوان: شیعه و تمدن اسلامی 🌟 ✍️ به قلم: محسن الویری 🖨️ سال چاپ: ۱۴۰۳ 📚 نوبت چاپ: سوم 📖 تعداد صفحات: ۱۱۲ 📓 زبان: فارسی 📔 قطع: وزیری 📝 موضوع: تاریخ اسلام و سیره معصومین 📙 نوع جلد: شومیز 📥 مرجع سفارش: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ اين اثر که در ۱۲ درس تنظيم شده، به بيانی ساده و قلمی شيوا، به تبيين نقش شيعه و شيعيان در تمدن اسلامی پرداخته است. از جمله مباحث مطرح شده در اين کتاب، می‌توان به موارد زير اشاره کرد: بررسی انتقادی ادله مخالفين نقش شيعه در تمدن اسلامی؛ فتوحات اسلامی؛ حکومت‌های شيعی؛ فرايند تمدنی شيعه؛ نقش شيعيان در تمدن اسلامی و مراحل پنجگانه تأثير شيعيان در تمدن اسلامی. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🌐 لینک سفارش: https://buy-pub.miu.ac.ir/product/3659448 •┈┈••✾🌺🌺🌺✾••┈┈• 📚 @ketab_Et ـــــــــــ ۳ مرداد ۱۴۰۳ @MohsenAlviri
و ! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
تصویب چنین قانونی از سوی آنها به هیچ وجه عجیب نیست، اما اینکه برخی مسئولین و نامسئولین همچنان سر خود را چون کبک در میان برف می‌کنند، قطعاً عجیب است! ✍🏻دکتر محسن انبیائی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و دکتری فلسفة دین مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و عضو شورای عالی فضای مجازی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
💢 انتظار رفتار اخلاقی از کارگزاران(۲) 🖋 محمدرضا یوسفی 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید 📌 ورع: ورع به معنای نهایت و حد بالای تقوی و آلوده نشدن به حرام و مواظبت انسان از خود و کنترل خود است که مانند ترمز اتومبیل عمل می‌کند. وقتی سرعت اتومبیل زیاد شد و خطر احساس می‌شود، ترمز اتومبیل را به سرعت مطمئن بر می‌گرداند. وقتی اتومبیل در پیچ بوده و امکان سقوط به دره وجود دارد، ترمز موجب کنترل اتومبیل شده و مانع از سقوط می‌گردد. بنابراین کارگزار در نظام دینی باید یک سنسور درونی برای کنترل خود داشته تا به دام بی‌اخلاقی‌ها نیفتد. بر سفره حرام ننشیند. کارگزار انتخاباتی برای حذف رقیب، به هر ترفندی دست نزند. 🔻"أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ؛ أَلَا وَ إِنَّكُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ، وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ" 🔺"بدانيد كه شما توانايى چنين كارى را نداريد امّا با پرهيزكارى و تلاش فراوان و پاكدامنى و راستى، مرا يارى دهيد." 📚 @yousefimohamadreza •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
💢 انتظار رفتار اخلاقی از کارگزاران(3) 🖋 محمدرضا یوسفی 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید 📌 اجتهاد: اجتهاد به معنای تلاش مستمر و مداوم برای حفظ پاکدامنی خود و تحقق عدالت و حق در جامعه است. اساسا انگیزه نوشتن نامه چهل و پنجم، نادیده گرفتن محرومان توسط کارگزار حضرت با حضور در یک مهمانی یکی از اشراف بصره بوده است. بنابراین، کارگزار حکومتی علاوه بر حفظ و تداوم پاکدامنی خویش، باید نگاه عدالت‌گرایانه و حفظ حقوق محرومان جامعه داشته باشد. 🔻"أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ؛ أَلَا وَ إِنَّكُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ، وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ" 🔺"بدانيد كه شما توانايى چنين كارى را نداريد امّا با پرهيزكارى و تلاش فراوان و پاكدامنى و راستى، مرا يارى دهيد." 📚 @yousefimohamadreza •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
چهارمین کارزار رسانه ای شبکه راد موضوع: پیام های عاشورا در قاب رسانه محورها: کارکردهای تربیتی و اجتماعی مکتب عاشورا نقش رسانه در تبیین اهداف قیام و پیام های عاشورا ظرفیت ها وپیامدهای جهانی شدن نهضت عاشورا تحلیل ابعاد روانشناسی وجامعه شناختی قیام عاشورا نقش رسانه در ظرفیت سازی عاشورا برای بازسازی نظام ارزش ها هدف: تولید و توزیع محتوا و کنشگری رسانه ای بر محوریت پاسداشت قیام عاشورا زمان: ۲۰ تیرماه لغایت ۱۰ مرداد ماه قالب های شرکت در کارزار: تولید پیام(توئیت، ویرشت و...)وکنشگری درشبکه های اجتماعی عکس نوشت خاطره نویسی/دلنوشته پادکست کلیپ کوتاه تجربه نگاری های_عاشورا
معرفی انواع هوش مصنوعی به همراه نمونه کاربردی.pdf
2.46M
معرفی انواع هوش مصنوعی به همراه نمونه کاربردی @Bargozidehhaa
💢تمدید فراخوان «حمایت یک میلیارد تومانی از طرح‌های پژوهشی با هدف تولید محصولات آموزش تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در رشته‌های مختلف علوم»  🔹مهلت ارسال پروپوزال به این فراخوان که سابق بر این تا ۳۱ خردادماه بود. به دلیل استقبال پژوهشگران تمدید شد و تا ۵ مردادماه فرصت ارسال پروپوزال وجود دارد. ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇 B2n.ir/t06603 ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇 🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
چرا دیگه نباید نگران شب امتحان باشیم...؟! ✍️زمان قدیم سر جلسه باید می‌نشستی، واو به واو صحبت های استاد رو نوت برداری میکردی و بعدا می‌رفتی خونه اونارو خوشگل و تر تمیز می‌نوشتی؛ اما الان دیگه شرایط 180 درجه فرق کرده ❓میگی چرا...؟ بیا ابنجا تا بهت بگم! ✍️میری تو سایت speechtexter.com و گوشیتو میزاری رو میز تا تمام صحبت های استاد رو ضبط کنه. حالا فکر کردی میخوام بگم شب امتحان بشین کل اینارو بخون؟! نه! ✍️تمام این مطالب رو تو یه فایل ورد کپی پیست کن و برو داخل گوگل داکس آپلودشون کن ؛ بعد وارد هوش مصنوعی جمینای گوگل شو و بهش بگو یه فایل با این اسم داخل گوگل داکسمه ؛ اونو خط به خط مطالعه کن و بعد نکات مهم + سوالات احتمالی امتحان رو بهم بده :))) 📌 💯معرفی تمام ابزارهای هوش مصنوعی در کانال برگزیده ها.. @Bargozidehhaaدکتر حسن فانیدپور استادیار و عضو هئیت علمی دانشگاه و فارغ التحصیل دکترای تکنولوژی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
هوش‌مصنوعی که برات پاورپوینت فارسی میسازه! اگه وقت کمی در اختیار داری و فقط در عرض چند دقیقه میخوای یه ارائه سریع آماده کنی، این هـوش مصنوعی چاره کارته🧙🏼‍♀️✨ اول وارد سـایت gamma.app شو، با جـیمیلت ثبت‌ نام رو انجام بده، موضوع، زبان ارائه و تعداد صفحات رو مشـخص کن و روی گزینه Generate کلیک کن، کمی صبرکن تا محتوا رو برات آماده کنه، حالا روی continue کلیک کن و تم موردنظرت رو‌ انتخاب کن و تمام😍❤️‍🔥 معرفی تمام ابزارهای هوش مصنوعی در کانال برگزیده ها.. @Bargozidehhaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناسانی که هفته قبل به رئیس جمهور محترم نامه نوشتند و مدعی شدند که راه حل مشکل مسکن، عمودی سازی و انبوه‌سازی است و حالا هم برخی از همانها، به عنوان گزینه وزارت راه و شهرسازی معرفی شده‌اند این دو دقیقه را مشاهده بفرمایند. آیا می‌دانستید که از سال ۸۵ تا ۹۵ حدود ۱۰.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور ما ساخته شده است اما فقط ۲.۵ میلیون نفر به صاحب خانه‌های ما اضافه شده است؟! از مهمترین دلایل این وضع، الگوهای اشتباه ساخت بوده است. متراکم‌سازی‌ها و عمودی‌سازی‌هایی که معمولا اقشار مستضعف به دلیل آنکه از عهده پرداخت اقساط تحمیلی آن برنمی‌آیند، واحد در حال ساخت خود را بعد از چند قسط، به دلّال و سرمایه‌دار می‌فروشند و به این ترتیب واحدهای ساخته شده در نهایت به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد و منجر به صاحب‌خانه شدن مردم نمی‌شود. لطفا این ویدئو را مشاهده بفرمایید. بلد طیب/کانال دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb 🖌دکتر منان رئیسی هیئت علمی دانشگاه قم و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی •🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه‌داری یا خانه‌نشینی؟! آیا می‌دانستید که آمار بانوان خانه‌دار در کشور ما حدود ۲۵ میلیون نفر است که حدود ۶۰ درصد از جمعیت زنان را تشکیل می‌دهند و میانگین سنی آنها حدود ۴۰ سال است؟! معنایش آن است که اغلب آنها در سنی هستند که اگر ظرف زندگی آنها درست طراحی شود و برنامه مشخصی برای مشارکت آنها در امر تولید و اشتغال خانگی پیش‌بینی شود، شاهد جهشی اساسی در امر تولید خواهیم شد. آیا حیف نیست که با سیاستهای اشتباه معماری و ساخت قوطی کبریتهای کوچک مقیاس، از این ظرفیت عظیم محروم شده‌ایم و خانه‌دارها را به خانه‌نشینها تبدیل کرده‌ایم؟! بلد طیب/کانال دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
🌀 آیا کسی هست که بشنود؟ 🔻 در دوره شهید بسیار تلاش کردیم که سفره معیشت مردم را از سیاست‌های مخرب نجات دهیم، ولی موفق نشدیم! کارشناسان و همه جا بودند با ریش و بی ریش، صدای ما به رییس‌جمهور نمی‌رسید! 🔻 کاش دکتر صدای هشدار ما را بشنود، حداقل صدای امثال دکتر مومنی و راغفر را بشنود. ولی صدای ما شنیده نمی‌شود؛ چون صدای رقیب پر مدعا و فرصت طلب بلندتر است. 🔹 ولی چه دکتر پزشکیان صدای منتقدان شوک درمانی را بشنود و چه نشنود، خودش را به ایشان، ما و سفره معیشت محرومین تحمیل می‌کند, چه بخواهیم و چه نخواهیم! از ما گفتن بود. ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🔶 بن‌بست دعوای مخالفان و موافقان رابطه با آمریکا ✍🏾 جعفر نکونام 2 مرداد 1403 1️⃣ عمده دلیل مخالفان رابطه با آمریکا 🔸عمده دلیل مخالفت مخالفان رابطۀ دوستی با آمریکا این است که اساساً ذات نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با جهانخواران عالم تا ظهور امام زمان و برپایی حکومت جهانی ایشان است. 🔸جهانخواران عالم نیز با آن کنار نمی‌آیند؛ لذا نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها نمی‌تواند با آمریکا رابطه برقرار کند؛ بلکه با سایر ابرقدرت‌های جهان و حتی با قریب به اتفاق 200 کشور جهان نیز نمی‌تواند رابطۀ دوستی برقرار کند؛ مگر این که همۀ آنها تسلیم نظام جمهوری اسلامی ایران بشوند. 🔸به نظر ایشان، زمان شکست آمریکا و دیگر جهانخواران عالم در برابر ایران و ظهور امام زمان(ع) بسیار نزدیک است و ما نزدیک قله قرار داریم و به زودی امام زمان ظهور خواهد کرد و حکومت جهانی‌اش را برپا خواهد ساخت. 2️⃣ عمده دلیل موافقان رابطه با آمریکا 🔸نیز متقابلاً عمده دلیل موافقت موافقان رابطۀ دوستی با آمریکا این است که مردم ایران انقلاب نکردند که با جهانخواران مبارزه کنند و در مقام برپایی حکومت جهانی امام زمان(ع) باشند؛ بلکه انقلاب کردند که نظام مستبد و ظالمانه و فاسد پادشاهی پهلوی را سرنگون کنند و سرنوشت کشور را خود مردم رقم بزنند و از رهگذر آن به دموکراسی و عدالت و آزادی و آسایش و پیشرفت دست پیدا کنند. 🔸بعد آمریکا چنان که با حدود 200 کشور جهان رابطۀ دوستی دارد، بدون این که آنها را تحت سیطره و استثمار خود قرار داده باشد، می تواند با ایران هم رابطۀ دوستی برقرار کند؛ چون ایران هیچ خصوصیتی ندارد که آمریکا نتواند با آن رابطۀ دوستانه داشته باشد؛ لذا دلیلی ندارد که ما خود را درگیر مبارزه با آمریکا و دیگر جهانخواران عالم کنیم که زمینۀ ظهور امام زمان و برپایی حکومت جهانی ایشان را فراهم سازیم. 🔸به نظر آنان، با هیچ محاسبه‌ای امکان شکست آمریکا و دیگر جهانخواران عالم در مقابل ایران وجود ندارد و ظهور امام زمان نیز از حدود هزار سال پیش مطرح بوده است؛ اما علیرغم این که همواره از قریب الوقوع بودن آن خبر داده می‌شده است؛ ولی هیچ‌گاه وقوع پیدا نکرده است و معلوم نیست که آیا تا هزار سال دیگر وقوع پیدا خواهد کرد یا نه؛ لذا معنا ندارد، مردم ایران پیوسته در حال جنگ با آمریکا و دیگر جهانخواران عالم زندگی کنند که آیا امام زمان ظهور خواهد کرد یا نه. 3️⃣ فصل الخطاب دعوای میان موافقان و مخالفان رابطه با آمریکا 🔸در زمینۀ این که چگونه باید به حل و فصل این دعوا دست یافت، دیدگاه‌های مختلفی است: ▪️الف. فصل الخطاب بودن ولی فقیه: یک نگاه این است که مردم برای اظهار نظر در زمینۀ مسائل مهم کشور نظیر رابطۀ با آمریکا صاحب صلاحیت نیستند؛ بلکه ولی فقیه صاحب صلاحیت برای اظهار نظر در این زمینه است و لذا چون آیت الله خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه مخالف رابطه با آمریکاست، مردم نیز باید تسلیم نظر ایشان باشند و زندگی خود را با تحریم‌های ظالمانۀ جهانی علیه خود وفق دهند تا بلکه به زودی ایران به قله یعنی ظهور امام زمان نایل شود و آنگاه مردم ایران شاهد نابودی آمریکا و دیگر جهانخواران عالم و برپایی حکومت مملو از قسط و عدل امام زمان(ع) باشند. ▪️ب. فصل الخطاب بودن خدا: در گزارش گفتگوی میان آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله خامنه‌ای در زمینۀ رابطه با آمریکا آمده که آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه‌ای بعد از آن که ملاحظه کرد، گفتگوها به نتیجه نمی‌رسد، به آیت الله خامنه‌ای گفت: «نمی‌توانیم حرف دیگری به شما بزنیم و فقط مسأله ما و خداست. بالاخره در روز قیامت از من و شما می‌پرسند که چرا این همه ضرر و مشکلات برای نظام و مسلمانان ایجاد شد، اگر اینها را بر عهده می‌گیرید، من دیگر حرفی ندارم. ایشان گفت بله، جواب خدا با من باشد.» منتها مشکل این راه حل این است که واگذار کردن امر به خدا به واقع، حوالت به آخرت دادن است و این به درد دنیای مردم ایران نمی‌خورد و تحریم‌های ظالمانۀ جهانی به سرکردگی آمریکا را علیه ایران مرتفع نمی‌سازد. ▪️ج. فصل الخطاب بودن قاضی بی‌طرف: راه حل سومی که مطرح است، این است که بالاخره دعوا بر سر رابطۀ ایران با آمریکا دو طرف دارد و در اینجا اقتضاء دارد، دعوا نزد یک قاضی بی‌طرف برده شود و هر دو طرف به نتیجۀ داوری آن قاضی بی‌طرف تن بدهند. این داور بی‌طرف یا می‌تواند همه‌پرسی از مردمی باشد که طرفین دعوا را به مسئولیت رساندند و مسئولین به مثابه وکلای مردم‌اند و آنان باید از رأی و نظر موکلان خود تبعیت کنند یا این که این دعوا را به داوری بین المللی ارجاع بدهند و به رأی آن تن بدهند. 🔸مشکل تحریم در منازعۀ دو گفتمان سیاسی 🔸محدودیت ظرفیت تحمل مردم نسبت به تداوم تحریم 🔸یادداشت‌های مرتبط با انگارۀ حکومت آخرالزمانی https://t.me/dineaqlani
🔶 نزدیکی ظهور، بشارتی همیشه‌زنده 🔸به مناسبت حملۀ اسرائیل به یمن ✍🏾 جعفر نکونام 2 مرداد 1403 🔸از زمانی که حضرت ابراهیم ذریه‌اش را به وعده‌ای الهی مبنی بر وارث سرزمین شهد و شیر شدن ایشان بشارت داد، حدود چهار هزار سال می‌گذرد. حدود هزار سال بشارت داده می‌شد که خدا از آسمان بر کوه صهیون فرود می‌آید و ذریۀ حضرت ابراهیم را وارث سرزمین شهد و شیر می‌کند. 🔸گویا بعد از آن که ذریۀ آن حضرت از فرود خدا به زمین نومید شدند، دست به دامن حضرت سموئیل نبی شدند که یک انسانی را به جانشینی خدا تعیین کند تا او ایشان را وارث سرزمین شهد و شیر سازد. او نیز شائول و بعد داود را به پادشاهی بر ایشان منسوب ساخت و به سنت کاهنان روغن بر سرش مالید و از این رهگذر مسیح نامیده شد. 🔸بعد از انقراض پادشاهی ذریۀ حضرت ابراهیم دوباره آنان خواهان ظهور مسیحی دیگر شدند تا این که حضرت عیسی به دنیا آمد. از او پرسیدند که تو مسیحی و او به روایتی گفت که نه و به روایتی گفت که آری؛ اما بسیاری باور نکردند که او مسیح است. 🔸تا این که حضرت محمد(ص) به دنیا آمد و ایشان فرمود، من همان موعود هستم؛ اما باز بسیاری از ذریۀ حضرت ابراهیم نپذیرفتند که او موعود باشد. 🔸بعد از حضرت محمد(ص) نیز کسان دیگری آمدند و گفتند که ما همان موعود هستیم؛ اما باز بسیاری قبول نکردند و آخرین کسی که موعود دانسته شده است، فرزند امام یازدهم شیعیان است. 🔸پیروان ایشان همواره منتظر ظهور ایشان‌اند و همیشه وعدۀ نزدیکی ظهور ایشان را می‌دهند؛ اما پیر می‌شوند و ظهور تحقق پیدا نمی‌کند؛ لذا به فرزندان وعده می‌دهند که شما شاهد ظهور خواهید بود. 🔸گزارشی که اینک می‌آید، حاوی چنین بشارتی است. مرحوم حضرت آیت الله حائری شیرازی به فرزند خود دکتر علی حائری شیرازی بشارت داده است که تو شاهد ظهور خواهی بود. ملاحظه فرمایید: ـ🇾🇪یمن و ماادراک الیمن پدر داشت روزهای پایانی را می‌گذراند. دکترها برایش اصطلاح سپسیس عفونی را بکار می‌بردند. سپسیس یک بیماری خطرناک و مرگبار است که بر اثر واکنش شدید سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت شدید ایجاد می‌شود. سپسیس شدید منجر به شوک سپتیک می‌شود. این شوک فشارش را کمتر از ۷ کرده بود. به وسيله دارویی که دائم و به تدریج به بدن تزریق می‌شد سعی در جلوگيري از افت شدید فشار داشتند. این حالات پدر را در خوابی عمیق و متفاوت فرو می‌برد حالتی اغماء گونه ... از شب نوبت حضور من بالای سرشان است. حالتی رفت و برگشت دارند. بی‌هوش و هوشیار در نیمه‌های شب نگاهی به من کردند: «علی بیا»، [بعد بلافاصله] «از یمن چه خبر؟!» [متعجب نگاه می‌کنم]. «با موشک کجا را زده» ...[گویی نظاره‌گر واقعه‌ای بوده که من از آن بی‌خبرم. می‌گویم: خواب دیدید؟ در بیمارستان نمازی هستیم. رویش برمی‌گرداند... نه خواب نبود] «یمن را دریاب اخبار یمن را پیگیر باش آخرالزمان از یمن آغاز می‌شود از شلیک اولین موشک‌ها ....!» [بعد سکوتی طولانی کرد. دوباره می‌گوید:] «علی بیا، [اشاره می‌کند:] «سرت را جلو بیار». [سرم را می‌چسبانم به دهانش باصدای بی‌جوهره‌ای می‌گوید:] «ان‌شالله تو ظهور را درک می‌کنی» ...! [مو به تنم سیخ می‌شود] می‌گویم: «ان‌شالله»... [و در دل همه این فضا را حمل بر حال اغماگونه او می‌کنم. عبور می‌کنم..‌. تا این‌روزها که شلیک اولین موشک‌ها با جسارتی وصف‌ناشدنی از یمن به سمت تمام منافع اسرائیل و آمریکا شلیک می‌شود ...و تنگه‌ای که لقب مهم‌ترین آبراهه جهان را یدک می‌کشد برای همه کشتی‌های اسرائیل و آمریکا ناایمن شده. یمن یک تنه دارد صف‌آرایی و آبروداری می‌کند. باز صدای پدر را می‌شنوم]: ... یمن را دریاب ...! (11 آذر 1402) 🔸یادداشت‌های مرتبط با انگارۀ حکومت آخرالزمانی https://t.me/dineaqlani
🔶 برپایی حکومت جهانی امام زمان با معجزه یا تلاش عادی 🔸ظهور امام زمان(ع) در یمن ✍🏾 جعفر نکونام 3 مرداد 1403 1️⃣ بیانات آیت الله مرتضی تهرانی در زمینۀ ظهور امام زمان(عج) 🔸بیانات ایشان با اندکی تصرف از این قرار است: حضرت بقیة الله(عج) در یمن ظهور می‌فرماید و اصحابش از اطراف دنیا با طی الارض خدمت ایشان مشرف می‌شوند و ایشان در آنجا ده لشکر هر کدام ده هزار نفر تشکیل می‌دهد. بیشتر لشکر آن حضرت از ایرانیان هستند. همۀ لشکر ایشان هم از شیعیان‌اند؛ نه از سنی‌ها. بعد حضرت از آنجا به مکه تشریف می‌آورند. بعد از مدتی به زبان‌های مختلف دنیا خود را معرفی می‌کنند؛ طوری که به گوش همۀ اهل دنیا می‌رسد. این وهابی‌هایی که حکام آل سعود هستند، هزینه می‌کنند که یمن را بکوبند تا کسی از آن باقی نماند که حضرت از آنجا ظهور نکند. اینان چقدر نادان‌اند. آیا کسی در برابر ارادۀ حق تعالی می‌تواند بایستد؟ 🔸 در بیان آیت الله مرتضی تهرانی ابهامات فراوانی هست. منتها آنچه اینک به آن پرداخته می‌شود، این است که آیا بناست حکومت جهانی امام زمان به طریق معجزه و امداد غیبی و الهی در سراسر عالم برقرار بشود یا بناست، به همان طرق عادی و معمولی که میان مردم جهان، متعارف و شناخته شده است، به تصرف عالم و برپایی حکومت جهانی مبادرت فرمایند. 2️⃣ بررسی فرض برپایی حکومت جهانی امام زمان با معجزه 🔸از فرازهایی از سخنان ایشان چنان دانسته می‌شود که بناست، حکومت جهانی امام زمان با معجزه برپا شود. یکی آن که گفتند، اصحاب امام زمان از اطراف دنیا با طی‌الارض خدمت ایشان مشرف می‌شوند. دیگری این که گفتند، ارادۀ حق تعالی به این قرار گرفته است که امام زمان از یمن ظهور فرماید و هیچ کسی امثال حکام آل سعود نمی‌تواند در برابر ارادۀ حق تعالی بایستد. 🔸آنچه اینک محل ابهام است، این است که اگر بناست، برپایی حکومت جهانی امام زمان(ع) به طریق معجزه باشد، اساساً، چه وجهی داشته است، بیش از هزار سال به تأخیر بیافتد و چرا اساساً غیبت کردند و در همان ایام حضورشان به برپایی حکومت جهانی مبادرت نکردند؟ مگر این طی الارض و ارادۀ الهی در زمان اوایل امامت ایشان وجود نداشت، چرا در همان زمان از این قدرت‌های غیبی و الهی برای برپایی حکومت جهانی بهره‌برداری نشد؟ چرا ایشان باید طی این هزارسال شاهد این همه خسارت و ضلالت و ظلم باشند و ظهور نفرمایند؟ 3️⃣ بررسی فرض برپایی حکومت جهانی امام زمان با تلاش عادی 🔸از پاره‌ای از بیانات آیت الله مرتضی تهرانی، نظیر تشکیل ده لشکر ده هزار نفری و ظهور از کشور یمن و معرفی در شهر مکه به زبان‌های مختلف جهان چنان دانسته می‌شود که بناست، حکومت جهانی امام زمان(ع) به طریق عادی و شناخته شده در جهان برپا شود؛ یعنی به تمام کشورهای جهان لشکرکشی شود و بسیاری کشته و مجروح و معلول گردند و شهرهایی ویران گردد تا بالاخره یکایک کشورهای جهان به تصرف امام زمان(ع) در بیاید و آنگاه حکومت ایشان در سراسر جهان برقرار گردد. 🔸حال اگر بناست، حکومت جهانی امام زمان با تلاش عادی صورت بگیرد، محل سؤال است که چگونه یک فرقۀ مذهبی یعنی شیعیان آن هم با ده لشکر ده هزار نفری که در مجموع صد هزار نفر می‌شوند، می‌خواهد کشور آل سعود را به تصرف دربیاورد؛ چه رسد به این که بخواهد تمام کشورهای مسلمان یا تمام کشورهای جهانی را به تصرف در بیاورد و یک حکومت جهانی تشکیل دهد؟ چه خصوصیتی در اصحاب امام زمان(ع) خواهد بود که در شیعیان گذشته وجود نداشته است و این خصوصیت چگونه در شیعیان آینده پدید می‌آید که بر اثر آن، قادر خواهند بود، با جمعیت صدهزار نفری خود بر جمعیتی چند میلیاردی مردم جهان غلبه پیدا کنند؟ 🔸اگر این خصوصیت عبارت از برخورداری از قدرت‌های ماورایی مثل طی الارض است، چگونه چنین قدرت‌هایی به طرق عادی برای انسان‌ها قابل حصول است و چه راهکاری وجود دارد که شیعیان بتوانند خود را به آن قدرت‌ها مجهز کنند؟ آیا این قدرت‌ها با نماز و روزه و حج و اعتکاف و دعا قابل حصول است و آیا تاکنون کسی توانسته است، به چنین قدرت‌های ماورایی با انجام عبادات مذکور دست پیدا کند که مردم دنیا شاهد آن باشند؟ 🔸اگر چنین راهکاری هست، چرا علمای شیعه دست روی دست گذاشتند و نه خود در مقام تحصیل این قدرت‌ها هستند و نه به تربیت کسانی می‌پردازند که آنان بتوانند به چنین قدرت‌هایی مجهز شوند؟ 🔸یادداشت‌های مرتبط با انگارۀ حکومت آخرالزمانی https://t.me/dineaqlani
🔶 آخرالزمانی‌ها در اندیشۀ نبرد جهانی در شرق و غرب عالم ✍🏾 جعفر نکونام 3 مرداد 1403 1️⃣ آخرالزمانی ها در اندیشۀ احیای جهاد ابتدایی 🔸آخرالزمانی‌ها همچنان عقیده دارند که باید به جهاد ابتدایی پرداخت؛ یعنی با جنگ به ترویج دین اسلام در سرتاسر جهان مبادرت کرد و در این زمینه از رسول خدا(ص) می‌آورند که فرمود: ▪️الخير كله في السيف وتحت ظل السيف ولا يقيم الناس إلا السيف والسيوف مقاليد الجنة والنار؛ ▫️یعنی تمام خیر در شمشیر و زیر سایۀ شمشیر است و مردم جز با شمشیر راست نمی شوند و شمشیرها کلیدهای بهشت و دوزخ‌اند. (الكافي - الشيخ الكليني - ج ٥ - الصفحة ٢) 🔸آخرالزمانی‌ها چنان می‌انگارند که در روزگار مدرنیته هم می‌توان با همان سبک و سیاق دنیای باستان با کشورهای جهان رفتار کرد و دین و مذهب و حکومت را با شمشیر و کشتار و لابد غنیمت گرفتن اموال و زنان و دختران مردمان دارالحرب گسترش داد. 2️⃣ آخرالزمانی‌ها در اندیشۀ نبرد جهانی برای پریایی حکومت آخرالزمانی 🔸آقای حسن رحیم‌پور ازغدی در رمضان 1390 اظهار داشته بود: امروز باید نیروهای ما آماده حمله به شمال آفریقا و قلب اروپا و شرق آسیا بشوند. ما باید آماده عملیات‌های جهانی بشویم. دیگر انقلاب بین‌المللی شد. انقلاب صادر شد. دیگر بچه‌های ما در پنج قارۀ عالم حضور دارند و همه جا دارند، علیه استکبار می‌جنگند. باید مقدمات ظهور را فراهم کرد. باید یک جهاد بین‌المللی را دامن زد و از هیچ کس هم نباید ترسید. ما وظیفۀ شرعی داریم که به این جهاد بین المللی روی بیاوریم. انقلاب اسلامی ایران مادر تمام انقلاب‌های اسلامی است. امام همان اول گفت که "ما انقلابمان را صادر می‌کنیم. ایران وطن دوم تمام مجاهدان جهان است". امام فرمود: "ما باید اسرائیل را از بین ببریم و قدس را آزاد کنیم". ما چنین کردیم و داریم می‌کنیم. اگر گفتند: نمی‌توانیم. می‌گوییم: تا حالا کردیم، شد. آن قضیۀ لبنان. بقیه‌اش را هم می‌کنیم. خیلی صریح می‌گوییم که در کنار مستضعفین عالمیم. این اهداف به طور صریح در قانون اساسی آمده است. متأسفانه در دهۀ دوم و سوم برخی آمدند و گفتند که ما می‌خواهیم با غرب تنش‌زدایی بکنیم. یعنی چه تنش‌زدایی؟ مگر امام تنش‌زدایی کرد؟ امام می‌گفت: "جنگ مستکبرین و مستضعفین، رهایی مسلمین. ما نمی‌گذاریم، شما منافعی داشته باشید." مگر شوخی است، ظرف هفت ماه چهارتا رژیم عربی سقوط می‌کند؟ ان شاءالله سه چهارتای دیگرش هم در چند ماه آینده یا چند سال آینده سقوط می‌کنند. ما باید برای یک نبرد جهانی آماده بشویم. بچه‌های اطلاعات و عملیات و تخریب باید آماده باشند. دیگر محورهای عملیات در کل جهان است. باید آماده باشند، در آمریکای لاتین یا شرق آسیا بجنگند. 3️⃣ سوء فهم‌های آخرالزمانی‌ها از رخدادهای جهانی 🔸آقای رحیم پور ازغدی در سیزده سال پیش مصادف با انقلابات عربی تصور کرده بود، تمام کشورهای عربی که سقوط می‌کردند، نه برای برقرار دموکراسی بلکه برای گسترش انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان و تصرف جهان به منظور برپایی حکومت جهانی دوازدهمین امام شیعیان است؛ لذا اظهار امیدواری کرده بود که ابتدا تمام کشورهای عربی در سیطرۀ انقلاب اسلامی ایران واقع شوند و بعد تمام کشورهای جهان و آنگاه حکومت جهانی آخرالزمانی شیعیان برپا گردد. 🔸او از سرنوشت انقلاب مصر بی‌خبر بود و نمی‌دانست که این کشور دوباره به همان وضعیت سابق بر می‌گردد و نیز شاید نمی‌دانست که همان انقلابیونی که در این کشور روی کار آمدند، به لحاظ فکری در تقابل با کشور شیعی ایران هستند. 🔸نیز او کشور سوریه را در زمرۀ کشورهای عربی که انقلاب کردند تا رژیمشان را ساقط کنند و از این رهگذر به گسترش انقلاب اسلامی ایران مبادرت کنند، به شمار نمی‌آورد. شاید او رژیم سکولار سوریه را هم ذیل انقلاب اسلامی ایران تعریف می‌کرد. 🔸همچنین او تصور نمی‌کرد که پیش‌بینی او مبنی بر سقوط سه، چهار کشور دیگر عربی از جمله عربستان سعودی و اردن و بحرین ظرف چند ماه یا چند سال دیگر نادرست از آب دربیاید. 🔸نیز او به این فکر نکرده بود که چطور کشورهای سنی می‌توانند با کشور شیعی ایران در این نبرد جهانی مشارکت داشته باشند؛ در حالی که هیچ یک از این کشورها با کشور ایران وحدت فکری ندارند و بلکه در مقابل همدیگر قرار گرفته‌اند. 🔸یادداشت‌های مرتبط با انگارۀ حکومت آخرالزمانی https://t.me/dineaqlani
حزن سبز و حزن سیاه؟! زندگی انسان بر روی این کرۀ خاکی، همراه حزن و رنج است. حزن‌ها آنقدر فراوان و متنوع و رنگارنگ‌اند که رهایی از همۀ آنها در تصور نمی‌گنجد. گاهی به نوبت می‌آیند و گاهی باهم. به قول حافظ: «هر دم آید غمی از نو به مبارکبادم». انسان و حزن، چنان به یکدیگر پیوستگی و چسبندگی‌ دارند که گویی عاشق همدیگرند و از هم جدایی ندارند. اهل‌معنا حزن را بر دو نوع «سبز» و «سیاه» تقسیم می‌کنند. برخی صاحب حزن سبز، دلگشا، ممدوح و مبارک‌اند که جان می‌بخشد و دل را صفا و صیقل می‌زند، و برخی دیگر واجد حزن سیاه، شوم و دل ‌شکاف‌اند که ترش‌رویی و تلخ‌کامی و تندخویی می‌آورد و دل را می‌ساید و جان را می‌گزد: خفته از انبوه اندوهان سوهان صولتم خرّمِ اندوه سبزم بیشه‌ی اندیشه‌هاست جهان‌داران و زمین‌گیران برای فرار از این اندوه سیاه، به سرگرمی‌ها و مخدرات و مسکرات پناه می‌برند: چون نقش غم زدور بینی شراب خواه تشخیص کرده‌ایم و مداوا مقرر است غم سیاه، غمی است که محصول دنیاداری و ابتلا به تفاخر و تکاثر و رکود و خفتگی‌ دل و تنگناهای عالمِ حس و خیال است. اما، کدام لذت و بهجت مبارک‌تر و برتر از حزن عارفانه و عاشقانه است؟ آنکه از این زندان [تفاخر، تکاثر و خفتگی‌دل و..] رهاست و وجودش باری بر گردنش نیست، دیده‌اش بیناست و هر زمان صورتی و جمالی نو می‌بیند و از مضایق هستی رسته است، کجا مبتلا به اندوه سیاه می‌شود؟ و چرا چون زمین‌گیران به شراب و رباب روی آورد، تا او را از دست او بستانند و ساعتی در بی‌خودی، ملالی را از او بزدایند؟ آفرین بر جلال‌الدین بلخی: باده غمگینانان خورند و ما زمی خوشدل‌تریم رو به محبوسان غــم ده ساقیا، افیون خویش خون ما بر غــــم حرام و خون غم بر ما حلال هر غمی کو گرد ما گردید شد در خون خویش جهان‌نَوَردان فلک‌پیما –همچون اصحاب عاشورا– غمناک و فرحناک‌اند چون می‌خواهند بیشتر ببینند و بیشتر بدوند و بیشتر از زندان تنگ خیال بیرون آیند. سرّ بی‌ملالی آنها همین است که آنها دنیای‌شان گشادتر و نو شونده‌تر و رنگارنگ‌تر است. و سرّ غمناکی جهاندارانی چون ما آدمیان عادی، محبوس ماندن در تنگنای نزاع‌ها و غفلت‌ها است و تا این زندان نشکنیم و این حجاب ندریم و تا به این کهنه‌خواری پایان ندهیم، اندوه سیاه همواره بر دل و بلکه در دل نشسته است. به قول حافظ: حافظا ترک جهان گفتن طریق خوشدلی است تا نپنداری که احــوال جهان‌داران خوش است. ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━