eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
94 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حکایت دوست .. بیش از آنکه لقلقۀ زبانم باشد، دغدغۀ قلب و روحم است و بیش از آنکه خواهش تَنم را ادا كند، حاجت دلم را روا می‌دارد و برتر از آنكه سفرۀ نانم را فراخی بخشد، گوهر جانم را فربهی می‌دهد. سال‌هاست که در وجودم ریشه دوانده و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است؛ میوه داده، سایه انداخته و من آن میوه‌ها را _ تلخ یا شیرین _ خورده‌ام و زیر آن سایه آسوده‌ام و از برگ‌برگ آن خاطره‌ها دارم. هرچند مثل رودخانه‌ای است که در هر قدم، سدّی در برابرش ایستاده است؛ اما این سدّ‌ها را نه به زور آتش شکسته‌ و نه به تسلیم و خواهش، که گاه، قطره‌های خواهش، این سدّ‌های گلین را سیمانی‌تر کرده و او را از آرزوها و رؤیاهایش دورتر هم کرده است. می‌دانم که ماهیت‌اش خاکستری است و مخلوطی است از درست‌ها و نادرست‌ها که راست‌ها و درست‌هایش طبعاً خطاهایش را پنهان می‌كنند اما من، نه آنم که در پس این ارتباط عاطفی، کاستی‌ها و ناراستی‌های آن را نبینم و نه چنانم که درست‌ها را حجت نادرست‌ها بپندارم! بله، سخنم بر سر انقلاب‌اسلامی است، انقلابی که گوهر آن نه ژنتیک است که از پدر به فرزند منتقل شود و نه قومی و ملی است که از ایرانی به ایرانی تسری یابد. بلکه، حامل پیغامی است که مخاطبش شعور و خودآگاه انسان است. به همین دلیل می‌توان، ایرانی نبود و فرزند یک انقلابی هم نبود اما در لبنان و سوریه و واشنگتن و پاریس و آفریقا حامل پیام و محتوای انقلاب شد؛ هم‌چنانکه می‌توان ایرانی بود و فرزند یک انقلابی و یا متعلق به بیت یکی از سران انقلاب و نشسته بر سر سفره انقلاب هم بود اما از انقلاب و پیام و شعور آن کمترین حظ و بهره و اندوخته‌ای نداشت. انقلابی که وقوع‌اش نه تغییر در «ظرف» زندگی که تغییر در «درک و سبک» زندگی انسان بود و علی‌رغم همۀ نارسائی‌های اقتصادی و نابسامانی‌های سیاسی و نابلدی‌های مُلکداری، مُبدع و مُولد معنائی از انسان و جایگاه و نسبت‌اش با «خدا» و «خلق» و «خود» شد که برخوردار از عمق فلسفی و غنای مفهومی است و امروز در امتداد بعثت نبوی(ص)، بزرگ‌ترین امر به معروف در مقیاس جهانی است. به هر حال: قسمت این بود که من با تو معاصر باشم تـا در ایـن قصۀ پـر حـادثه حاضـر بـاشم ✍️ |👇 ┏━━━ °•🖌•°━━━┓ @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━
ولایت پذیری https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1شیخ فرهاد فتحی استاد حوزه علمیه ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
فرمودند باید به دولت کمک کرد و موفقیت دولت موفقیت همه ی ماست، فرمودند پزشکیان صادق و‌مردمی است، همه ی این‌ سخنان توسط اکثر کنشگران انقلابی توجیه شد و ذره ای اطاعت نکردند و تا تونستند خلاف این سخنان عمل کردند. الان همان افراد گلایه دارند چرا برخی اصلاح طلبان سخن آقا درمورد مذاکره را قبول نمیکنند. چپ و‌ راست در ولایت پذیری عین همید و هرجا به نفعتان نباشد ، یا قبول نمی کنید یا صدجور توجیه می کنید. ... ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
السَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ وَ أَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُه 🔹 ارائه یک سخنرانی با عنوان "درآمدی بر ضرورت پژوهش تاریخی در باره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف" روز یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ یک سخنرانی با عنوان "درآمدی بر ضرورت پژوهش تاریخی در باره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف"، در قالب فصل اول "مدرسه زمستانه حدیث حاضر غائب: بررسی تاریخ پنج سال نخستین حیات امام عصر علیه السلام" ارائه شد. در این بحث، پس از توضیح در باره واژه تاریخی‌نگری و تفاوت آن با تاریخ‌نگری مورد اشاره مرحوم زرین‌کوب در فصل دهم کتاب تاریخ در ترازو و هیستوریسیم مورد نظر برخی فیلسوفان تاریخ، به اهمیت تاریخی‌نگری به مهدی علیه السلام در کنار بررسی‌های قرآنی، حدیث، کلامی و مانند آن و چرایی آن در قالب دو محور زیر پرداخته شد: • تاریخی‌نگری به مثابه یکی از راه‌های شناخت و هویت‌بخش بودن شناخت تاریخی و صورت‌بندی رویداد مقطع پنج‌ساله حیات امام به مثابه بذر دوره حضور غیرمستقیم و کل دوره غیبت کبری با توجه به جایگاه این دوره در بروز یا قوام تشیع دوازده امامی، نقش هویتی و خودآگاهی هویتی ما • غلبه نگاه تاریخی بر آثار مهدی‌پژوهان غربی در ادامه اشاره شد که بررسی تاریخی دوره نخستین حیات حضرت مهدی علیه السلام در گونه‌های مختلفی می‌تواند چهره بندد: ۱. تاریخ عمومی که اغلب نزدیک به تاریخ سیاسی است ۲. تاریخ مقدس ۳. سیره‌نگاری ۴. شرح‌ حال نویسی / تراجم‌نگاری ۵. تاریخ خاندانی ۶. جامعه‌شناسی تاریخی ۷. تاریخ ادیان (پیوند مهدی با عیسی) ۸. فرقه‌نگاری: تاریخ تشیع با دو رویکرد متفاوت نگاه درونی و نگاه بیرونی ۹. تاریخ اندیشه سپس ضمن تأکید بر نیاز به همه این گونه‌ها به دلیل افق‌گشایی‌ها و هم‌افزایی آن‌ها، تأکید شد با نگاهی به دیگر مقاطع زیست حیات حضرت مهدی علیه السلام گونه‌های دیگری از بررسی تاریخی مانند فلسفه تاریخ و تاریخ فرهنگی هم می‌تواند به فهرست بالا افزوده شود. پایان‌بخش این بحث پیشنهاد تدوین طرح‌واره جامع بررسی تاریخی مهدی و مهدویت و سپس پاسخ به پرسش‌های حضار محترم بود، پرسش‌هایی در باره: ناهمسویی هدف در پژوهش تاریخی که تنها به کشف واقعیت می‌اندیشد با هنجارهای رایج در عدد حوزه که دستیابی به باورها و یا تقویت باورهای دینی است، امکان‌پذیری پژوهش محض تاریخی، و زمان اعتبار تاریخی یافتن یک حدیث. ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ @MohsenAlviri
⭕️ نابودی ارزش پول ملی یک تهدید امنیت ملی است، شورای عالی امنیت ملی باید پاسخگو باشد. ▪️مطالبه اصلی میلیون ها ایرانی بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن از شورای عالی امنیت ملی، ورود امنیتی قاطعانه برای مدیریت ارزش پول ملی کشور است‌. ▪️امروز شورای عالی امنیت ملی کشور باید پاسخگوی بلبشوی اقتصادی کشور باشد. ▪️نابودی ارزش پول ملی یک تهدید امنیتی برای کشور است و ادامه این روند باعث تنگ‌تر شدن سفره معیشت میلیون‌ها ایرانی و سرمایه اجتماعی نظام است که باید با فوریت سامان یابد. •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
. ❎ چرا اینقدر دیر⁉️ 🔹بالاخره هیئت رئیسه مجلس در اقدامی دیرهنگام، استیضاح وزیر اقتصاد را به جریان انداخت. اما باید روشن شود چرا این اقدام در دلار ۸۰ هزار تومان انجام نشد؟! چرا باید این هزینه سنگین به مردم تحمیل گردد؟! 🔹در حالیکه طبق آیین نامه مجلس باید بلافاصله ارجاع به کمیسیون صورت می‌گرفت، چرا تاخیر شد تا امروز شاهد دلار نزدیک صدهزار تومان باشیم. باید مشخص شود این تاخیر منافع چه کسانی را تامین کرد و کدامیک از اعضای هیئت رئیسه در تاخیر استیضاح وزیر اقتصاد ذی نفع بودند؟! و چه منفعتی بردند؟! •┈┈••✾••┈┈• ✅ حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🏦 ارتجاع بانکی! • بازرگان (نخست وزیر موقت): "هموطنان عزیز از آنجایی که بانک‌های خصوصی زیان‌باری پیدا کرده بودند، دولت لازم دانست برای حفظ حقوق و سرمایه‌های ملی و به منظور تضمین پس‌اندازهای مردم و جلوگیری از اتلاف سپرده‌ها مدیریت کلیه بانک‌های خصوصی را بر عهده گیرد. به این وسیله به اطلاع عموم می‌رسانم که با تصویب شورای انقلاب اسلامی کلیه بانک‌های کشور از تاریخ ۱۷خرداد۵۸ ملی اعلام گردید، به این ترتیب کلیه بانک‌ها در اختیار دولت و متعلق به ملت بوده، سپرده‌ها و پس‌انداز‌ها تضمین می‌شود". • قانون ملی شدن بانکها/‌ مصوب۵۸.۳.۱۷: برای حفظ حقوق و سرمایه‌های ملی و به کار انداختن چرخهای تولیدی کشور و تضمین سپرده‌ها و پس‌اندازهای مردم در بانکها ضمن‌قبول اصل مالکیت مشروع مشروط و با توجه به: - نحوه تحصیل درآمد بانکها و انتقال غیر مشروع سرمایه‌ها به خارج - نقش اساسی بانکها در اقتصاد کشور و ارتباط طبیعی اقتصاد کشور با مؤسسات بانکی - مدیون بودن بانکها به دولت و احتیاج آنها به سرپرستی دولت. - لزوم هماهنگی فعالیت بانک‌ها با سایر سازمانهای کشور - لزوم سوق دادن فعالیت در جهت اداری و انتفاعی اسلامی ‌از تاریخ تصویب این قانون کلیه بانکها ملی اعلام می‌گردد و دولت مکلف است بلافاصله نسبت به تعیین مدیران بانکها اقدام نماید. ✍ پ.ن: یکبار "با توجه به:..." را بخوانید! حال امروزمان نیست؟! بانک خصوصی را نه انقلابی های تحت تاثیر کمونیست(!) که راست ترین دولت ج.ا ملی کرد! اما بعد، از دنده چپِ انقلابی، راست گرایانی برخواستند و ارتجاع به گذشته را رقم زدند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💢 سه ویژگی علوم اجتماعی در جهان اسلام! 🎙 ⁩برشی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا در گفتمان نخبگان علوم انسانی • • انجمن فلسفه علوم اجتماعی | دانشگاه باقرالعلوم 🆔 https://eitaa.com/Bou_PHSS
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خداوند، مبدأ همۀ نعمت‌ها🔸 وقتی‌که می‌خواهید غذایی را به طفل بچشانید، دیگ غذا را به دهان طفل نزدیک نمی‌کنید، بلکه قاشق را به‌طرف دهانش می‌برید. غذایی که در قاشق است، از او نیست از دیگ است، و انسان اگر نداند که آنچه در قاشق است از دیگ است، تصور می‌کند از قاشق است، ازاین‌رو به قاشق عشق و علاقه پیدا می‌کند؛ ولی اگر بداند که آنچه در قاشق است، در دیگ و از دیگ است، به‌جای آن‌که شیفتۀ قاشق شود، شیدای دیگ می‌گردد؛ یعنی به آن منبع اصلی مایل می‌شود. محبت پدر و مادر به فرزند مانند همان غذایی است که در قاشق است. انسان هنگامی‌که بفهمد همۀ محبت‌هایی که در زندگی به او شده، از دیگ محبت الهی است که در این ظروف ریخته شده، به‌جای آن‌که به این ظروف متوجه شود، به آن منبع توجه خواهد کرد. 📖 تمثیلات علمی، صفحه 24 @haerishirazi
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 ▫️خدا می‌خواهد عاشق تربیت کند ... @haerishirazi
📌 قبل از ظهور امام زمان علیه‌السلام مردم با اسباب مختلف، امتحان می‌شوند. پس از استقرار حکومت مهدوی که همه چیز خوب است، مردم چگونه آزمایش می‌شوند؟ ✍️ پاسخ 1️⃣انسانها همواره در حال امتحان هستند، اما اسباب و شرایط امتحان همیشه یکسان نیست. برای نمونه، امتحان کسی که در شهر قم زندگی میکند با کسی که در آمریکا زندگی میکند، متفاوت است و از سوی دیگر انتظارات از آنها نیز متفاوت است. 2️⃣از سوی دیگر، آنکه در فقر، بیماری، ناامنی و گرفتاری است، وظایفی دارد و آنکه در رفاه، سلامتی و امنیت است، نیز وظایفی دارد. اگر اولی وظیفه صبر دارد، دومی نیز وظیفه شکر دارد؛ هم شکر قلبی، هم زبانی و عملی. همگی نیز امتحانند. 3️⃣به طور خاص، دو نفرند که یکی جسمش سالم و دیگری جسمش علیل است. امتحانی که فرد اول بابت داشتن جسم سالم، با آن مواجه می شود، بسیار بیشتر از فرد دوم است. اولی وظیفۀ جهاد دارد، عبادات خاص و بیشتری برای او در نظر گرفته می شود و در کل، انتظارات بیشتری از او می رود و ...، حال آنکه دومی، از بسیاری از این امور معاف است. حال امتحان کدام سنگین تر است؟ 4️⃣با توجه به آنچه گذشت، روشن می گردد که در دوران استقرار حکومت امام زمان علیه السلام، هرچند مشکلات و محرومیتهای قبل از ظهور وجود ندارد، اما همان وضعیت مطلوب، امتحانات دشواری را برای مردم آن زمان رقم می زند؛ انتظارات بیشتری از آنها می‌رود، ضمن آنکه انسانها در رفاه گاه نسبت به خدا بیشتر مغرور می شوند. ✅به کانال یادداشتهای اعتقادی بپیوندید: 🆔@faryab110