eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
93 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌓 قصه رای اعتماد به هیات دولت و نقش رهبری 🔹یادداشت روز 🔸آقای پزشکیان چند بار در مجلس گفتند: کابینه را با رهبری هماهنگ کردیم؛ اما جناب پزشکیان! این کابینه ای است که به سلیقه و فهم شما و کارگردانی شورای موسوم به شورای راهبری چیده شده و پس از چیده شدن، به رهبر انقلاب عرضه شده است. 🔸سیره و منش ایشان در بسیاری موارد این است که اصلا دخالت نکنند و در موارد بسیار معدود هم از میان گزینه های مد نظر رئیس جمهور، روی مطلوب ترین/ یا کم ضرر ترین صحه می گذارند تا حق انتخاب رئیس جمهور را محترم شمرده باشند. 🔸کابینه پیشنهادی، کابینه شماست آقای پزشکیان، نه کابینه تراز همت بلند رهبر انقلاب، ایشان چند هفته قبل از نمایندگان به صراحت خواستند ۱۲ شرط را در وزرای پیشنهادی طبق مسئولیت قانونی احراز کنند. 🖊محمد ایمانی 🔘 بله آقای پزشکیان در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس سخنانی را مطرح کرد که بعدا مورد انتقاد جدی قرار گرفت؛ از جمله اینکه🔻 🔺صالحی با دستور آقا آمد؛ خانم صادق را خود آقا گفتند بیاید؛ عراقچی اولین کسی بود که آقا قبول کرد؛ همه وزیران پیشنهادی با هماهنگی و تفاهمِ رهبری و نهادهای اطلاعاتی انتخاب شدند؛ با اطلاعات و سپاه برای وزرا توافق کرده‌ایم. 🔺این ها مجموعه ای از تکنیک‌ های اقناعی آقای پزشکیان بود که توانست بر رای نمایندگان تاثیرگذار باشد؛ در حالی که این ها همه واقعیت نبود؛ چنانچه رحمت الله بیگدلی عضو شورای راهبردی رسما اعلام کرد؛ نقش رهبری در انتخاب خانم صادق کذب محض است و ایشان پیشنهاد و مورد تاکید بنده بودند و‌ ظاهرا رهبری فقط روی زن بودن وزیر مخالفت نکردند. ♨️خلاصه آنکه رهبری در انتخاب وزرا بخصوص وزرای خاص امنیتی و سیاسی طبق قانون اساسی نظر می دهد و در موارد دیگر نیز بیشتر از باب مشورت خواهد بود؛ اما اینکه آقای پزشکیان این گونه بستن وزرا را به رهبر انقلاب نسبت می دهد هم با واقعیت منطبق نيست و مهمتر اینکه در بعد عمومی و جهانی بازتاب مناسبی نخواهد داشت؛ چنانچه برخی رسانه های معاند همین سخنان ایشان را بهانه کردند که دموکراسی و رای مردم در ایران یعنی همه چیز به انتخاب شخص رهبری است و رئیس جمهور عملا کاره ای نیست! 👈پس جناب پزشکیان لطفا کمی در بیان این گونه مسائل دقت فرمایید. ✍ مسلم محمدی 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔻 را با یاد شهیدان دولت، و رجایی و باهنر گرامی می‌داریم. 🔻رجائی آغازگر راهی بود که رئیسی آن را به اوج رساند. 🔻مکتب مدیریتی شهید رئیسی، اگر تنظیم و ارائه شود برای بسیاری از ملتها جذاب خواهد بود. ✍حمیدرضا ابراهیمی ✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇 @Gaami_no
✍️ در زیارت اربعین می خوانیم : و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبدک من الجهاله و حیره الضلاله. بله امام حسین جان خود را فدا کرد تا مردم از جهالت و ضلالت خارج شوند. در واقع امام پروانه وار سوخته تا به دیگران روشنایی بدهد. حال راز و رمز حماسه اربعین آشکار می شود. این ملت و جماعت، همه خود را مدیون حسین می دانند. https://virasty.com/MJafari_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: مروری اجمالی بر نوشته‌ها و گفته‌های روشنفکرنمایان و مدعیان علوم‌انسانی و اجتماعی متعارف غربی که برای هر موضوع و پدیده کوچک اظهارنظر می‌کنند نشان می‌دهد حتی یک تحلیل مختصر هم درباره «جریان جهانی اربعین» که ده‌ها میلیون انسان را از گوشه‌کنار عالم فارغ از مذهب، ملیت و جنسیت پروانه‌وار بر گرد شمع حسین به پرواز درآورده است، در گفتار و نوشتار آنان یافت نشد. رئیس دانشگاه قم ادامه داد: پیاده‌روی اربعین، علی‌رغم اراده و میل جبهه استکبار و غرب و علی‌رغم سکوت مرگبار روشنفکران غرب‌زده وطنی و استاد نمایان علوم اجتماعی، به‌سرعت در حال جهانی‌شدن و ابطال همه تئوری‌های اجتماعی و فرهنگی غربیان است. وی با بیان اینکه با این سکوت و سانسور آیا جای این سؤال نیست که عشق و محبت امام حسین چگونه توانسته است حتی دل‌های مسیحیان و زرتشتیان و هندوها و بودائیان را نیز مجذوب خود کند، گفت: برای آنان که به دنبال حقیقت هستند پدیده موکب‌های ارامنه و عاشوریان و زرتشتیان و هندوان و اهل‌سنت، در مسیر زائران اربعین حسینی، پدیده‌ای قابل‌مطالعه است، گسترش مواکب اربعینی حسین از محدوده نجف و کربلا به سرحدات ایران و پاکستان و ترکیه و هند و چین و آمریکا و اروپا و آفریقا و پیاده‌روی اربعین در سوئد و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا و آفریقا جای مطالعه و بررسی دارند. برای مطالعه ادامه مطلب 👇👇👇👇 https://qomefarda.ir/50232
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حسین مظهر تام غیرت الهی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ- یکی از وجوه سبک زندگی عاشورایی، «غیرت» و «حمیت» است. غیرت‌ورزی نسبت به دین و سیاست و ناموس. حسین(ع) مظهر تام «غیرت» است. حسین(ع) آنگاه که توسط یزید و یزیدیان بر سر دوراهی زندگی ذلت‌بار و مرگ عزتمندانه قرار گرفت، غیورانه فریاد زیاد: «الا و انّ الدّعى بن الدّعى قد ركزنى بين اثنتين بين السّلة و الذّلة هيهات من الذّله يأبى اللَّه ذلك لنا و رسوله و المؤمنون و حجور طابت و طهرت و انوف حميّة و نفوس ابيّه من ان نؤثر طاعة اللّئام على مصارع الكرام؛ بدانید که اين فرومايه فرزند فرومايه، مرا ميان دو راه قرار داده است: بین مرگ و ذلت؛ اما ذلت از ما دور است. خدا و پيامبر او و مؤمنان و دامان‌هاى پاك و مطهر و مغزهاى غيرتمند و جان‌هاى ستم‌ستيز و با شرافت، نمى‏‌پذيرند كه ما فرمان‌بردارى فرومايگان و استبدادگران پست و رذالت‌پيشه را بر شهادتگاه رادمردان و آزادمنشان مقدّم بداريم.» در جایی دیگر فرمود: «و اللَّه لا اعطى الدنيّة من نفسى ابدا؛ به خداى سوگند كه من هرگز زير بار پيمان خفّت‌‏بار استبدادگران نخواهم رفت» و در سخنی جاودانه و نیروبخش چنین فریاد زد: انّى لا أرى الموت الّا سعادة و لا الحياة مع الظّالمين الّا برما؛ من مرگ را جز سعادت و نيك‌بختى و زندگى با ظالمان را جز ذلت و نابودى نمى‏‌نگرم.» او حتی در سخت‌ترین شرایط عصر عاشورا و در حالی که نای ایستادن نداشت وقتی دید که لشکر عمر سعد به سمت خیمه‌ها می‌رود، با زحمت و با کمک غلاف شمشیرش بر روی زانوان خود ایستاد و فریاد زد: وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي دُنْيَاكُمْ هَذِهِ وَ ارْجِعُوا إِلَى أَحْسَابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَباً كَمَا تَزْعُمُونَ. و حتی آنگاه که در گودال قتلگاه افتاده بود و نای حرکت نداشت، نگران ناموس خود بود و به تعبیر زیارت ناحیه مقدسه، آن حضرت در زیر سم اسبان و در زیر شمشیرها و نیزه‌های دشمنان نیز نگران خیمه‌ها بود: حَتَّى نَكَسُوكَ عَنْ جَوَادِكَ، فَهَوَيْتَ إِلَى الْأَرْضِ جَرِيحاً، تَطَؤُكَ الْخُيُولُ بِحَوَافِرِهَا، وَ تَعْلُوكَ الطُّغَاةُ بِبَوَاتِرِهَا، قَدْ رَشَحَ لِلْمَوْتِ جَبِينُكَ، وَ اخْتَلَفَتْ بِالانْقِبَاضِ وَ الِانْبِسَاطِ شِمَالُكَ وَ يَمِينُكَ، تُدِيرُ طَرْفاً خَفِيّاً إِلَى رَحْلِكَ وَ بَيْتِكَ، وَ قَدْ شُغِلْتَ بِنَفْسِكَ عَنْ وُلْدِكَ وَ أَهْلِكَ. تا اینکه تو را از اسب سرنگون کردند و با بدنی سراسر جراحت بر خاک افتادی، در حالی که اسب‌ها تو را لگدکوب می‌کردند و تجاوزپیشگان کافر تو را با شمشیرهایشان ضربه می‌زدند. عرق مرگ بر پیشانی مبارکت نشسته و راست و چپ بدن مبارکت به تناوب انقباض و انبساط می‌یافت و تو هنوز گوشه چشمی به سوی حرم و خیامت می‌گرداندی [نگران زنان و فرزندان خود بودی]، در حالی که دیگر آنچه بر تو می‌گذشت تو را از فرزندان و اهل بیتت باز می‌داشت.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟣رضایت خدا یا راضی کردن مردم؟ ✍ احمدحسین شریفی ✔️آیا «همراهی با خواسته‌های مردم» همواره «کاری خداپسندانه» است؟ 🔻پاسخ عليه السلام این است که «خیر». خواسته‌های مردم همواره «حق» نیست. امام حسین علیه السلام می‌فرماید در چنین مواقعی اگر فرد یا جامعه‌ای برای کسب قدرت یا عزت یا محبوبیت و یا به هر دلیل دیگری، رضایت مردم را مقدم بر رضایت خدا کند، قطعاً به هدف مطلوب خود نمی‌رسد: لا اَفْلَحَ قَوْمِ اشْتَرَوْا مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَـخَطِ الْخـالِقِ (عوالم العلوم و المعارف، ج۱۷، ص۲۳۴) ملّتى كه خشنودى مردم را با خشم خدا معامله كند، هرگز رستگار نخواهد شد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸صید مروارید در طوفان رنج‌ها ✍ احمدحسین شریفی 🔹در یکی از فرازهای زیارت اربعین خطاب به علیه السلام می‌گوییم: «السَّلَامُ عَلَی أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ» یعنی سلام بر کسی که دردها و رنج‌ها و سختی‌ها و مصیبت‌ها از همه سو او را احاطه کرده بود. چنین توصیفی درباره هیچ‌یک از امامان دیگر وارد نشده است. و این نشان از عمق و شدت و کثرت رنج‌ها و سختی‌های اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد. 🔸در عین حال در فراز دیگری از این زیارت خطاب به آن حضرت می‌گوییم: «عِشْتَ سَعِیداً وَ مَضَیْتَ حَمِیداً» یعنی علیرغم زندگی در دل تهدیدها و رنج‌ها و مصیبت‌ها، تو سعادتمندانه زندگی کردی و به شکلی پسندیده روزگار را سپری کردی. تو هم در حیات خود و هم با نحوه مرگ خود سخت‌ترین تهدیدها را به بی‌نظیرترین فرصت‌ها تبدیل کردی. تو از دل طوفان رنج‌ها و سختی‌ها، لؤلؤ و مرجان هدایت و سعادت را صید کردی. و در بیابان کربلا، یکه و تنها، بذرهای انقلاب و تمدن الهی را کاشتی. تو نمونه اعلای ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی و عزت‌آفرینی، برای همه ظلم‌ستیزان و عزت‌خواهان در همه روزگاران شدی. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸علم و عمل ✍️احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹علت عمده ناکامی‌ها در زندگی فردی و اجتماعی عبارت است از: ✔️علم بدون عمل؛ به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام: العِلمُ بِلا عَمَلٍ وَبالٌ؛ العَمَلُ بِلا عِلمٍ ضَلالٌ؛ علمِ بدون عمل وبال است؛ عملِ بدون علم گمراهى است. ✔️و عمل بدون علم؛ به تعبیر زیبای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: مَن عَمِلَ عَلى غَيرِ عِلمٍ كانَ ما يُفسِدُ أكثَرَ مِمّا يُصلِحُ؛ كسى كه بدون شناخت عمل كند، خراب كردنش بيشتر از درست كردن اوست.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
آیا کسی حرکتی مانند پیاده‌روی برای قدرت‌نمایی مکتب تشیع با این اندازه از وضوح، عمق و گسترۀ تأثیر سراغ دارد؟ نمی‌شود اربعین، این اندازه تأثیرگذار باشد و دشمنان برایش برنامه نداشته باشند. به اندازۀ جایگاه راهبردی اربعین، باید برای ظرفیت‌شناسی و آسیب‌شناسی این حرکت عظیم فکرهای تازه‌ای کرد. https://virasty.com/mohsen_abbasivaladi/1724567108483500899
✍️ مشایه اربعین پایان پذیرفت اما مشایه زندگی ما، مدتهاست آغاز شده و ادامه دارد. درسهای مشایه اربعین را باید بازشناسی کرد و در مشایه زندگی به کار گرفت. مهمترین ویژگی مشایه اربعین، صراط مستقیم بودن آن بود چون به سمت و سوی امام بود. جهت نمای مشایه زندگی مان را به سمت امام تنظیم کنیم تا ره را گم نکنیم. 🆔@mjafari_ir
✳️ سفر اربعین و مساله رنج یکی از مهمترین دغدغه های انسان معاصر، مساله رنج آدمی در زندگی مدرن است. دنیای جدید با رشد ابزار و تکنولوژی، گرچه رنجهای عینی ( objective) و جسمی انسان را کاهش داد اما در درمان رنجهای درونی (subjective)، روحی و روانی نه تنها توفیقی نیافت بلکه روز به روز بر استرس، اضطراب، افسردگی و تنهایی انسان افزود. در این میان روان شناسان مدرن، تلخی ها و سختی های زندگی و حوادث تراژیک را لازمه زندگی دانسته و بدون آن که توجیهی برای آن بیابند، صرفا تلاش کردند که با تکنیک‌های ذهنی و روانی، این واقعیت و وجه تراژیک زندگی را برای او قابل تحمل کرده و تاب آوری او را بالا ببرند. این نگاه، رنجها را به دو دسته " رنج از" و " رنج برای" تقسیم می کند. "رنج برای"، رنجی است که انسان‌ها برای رسیدن به هدف والاتر تحمل می کنند و "رنج از"، رنجهای عمدتا ناخواسته‌ای است مانند بیماری ها و اتفاقات ناگواری که زندگی انسان را با اختلال مواجه می کند. آنها "رنج از" را منفی و "رنج برای "، را مثبت جلوه می دهند و راه گریزی از" رنج از" نمی ببینند. اما در نگاه دینی و جهان بینی الهی، اساسا چیزی به نام" رنج از" وجود ندارد و همه رنجها از نوع، " رنج برای" است که یا خود انسان و یا خداوند منان برای رشد و تعالی انسان برای او رقم زده است. " رنج برای" در معنویت دینی و نگرش آفرینی برای انسان متدین، نقشی اساسی دارد و سفر اربعین یکی از مصادیق بارز و خاص آن است. این سفر با توجه به مشکلاتی بسیارش مانند تراکم جمعیت و شلوغی و بی خوابی و تحمل گرما و سرما و...، حقیقتا آسوده و ساده نیست و هر کسی که یک بار به آن طریق رفته باشد، بدین واقعیت اذعان می کند. اما احدی از زائران اربعینی را نمی یابید که بعد از سفر، از تحمل این شدائد خود خواسته، پشیمان باشد بلکه جز با خاطر و خاطراتی زیبا و قلبی مالامال از آرامش، توشه ای از این سفر به منزل نمی رساند. انسان مدرن لذت گرا و سوداگر، هیچ درکی از این امر ندارد چرا که شاکله شناختی و ذهنی او، زاویه دید او را نسبت به این امر، کور کرده است. آری اربعین سفری آمیخته به "رنج برای رسیدن به حسین بن علی" است. او که خود "رنجی غیر قابل تصور برای رسیدن به معشوق حقیقی" کشید که بشریت در تحلیل آن درمانده است. آری سید الشهدا ذوب در عشق زیبای مطلق شد و رنجها را همه زیبا دید و عاشقان او هم ذوب در او گشته و درکی نسبت به رنج این سفر نداشته و لذا منتظر اربعین های بعدند تا دوباره و چندباره این رنج، و لذت بی پایان و مانا و پایای نهفته در آن را، با تمام وجود، بچشند. گوارای وجودشان! ✍دکتر محمد جعفري دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خميني ره 🆔@mjafari_ir ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🌀اعتراف دیرهنگام به اشتباه در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی 🔹 دکتر خاندوزی در اعترافی تلخ پس از پایان وزارتش گفت با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی موافق نبوده است و گناه را به گردن سازمان برنامه انداخت. 🔹این تیتری بود که برای گفته های دکتر خاندوزی زده بودند ؛ ولی وقتی مصاحبه ایشان را با دقت می‌خوانیم ایشان می‌گوید با زمانبندی و جزئیات آن موافق نبودیم. البته ایشان تلویحا می‌گوید که هنگام رای اعتماد به ایشان گوشزد کرده بودند که این سیاست را می‌خواهند اجرا شود و ایشان هم همراه باشند.👇 https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1641213 🔹 از این اعتراف خیلی نباید خوشحال شد چرا که ارز ترجیحی-ارز آزاد در اقتصاد ایران نهادینه شده و سیاستگذاران ما یا ساکت فتنه سیاست ارزی اند و یا همراه آن؛ نرخ سرکش ارز بازار آزاد را می‌پذیرند و مدام به دنبال آن هستند که نرخ ارز رسمی را به نرخ آزاد برسانند که هیچ وقت هم موفق نمی‌شوند ✍️دکتر محمدجواد توکلی عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur