eitaa logo
بانک محتوای اساتید
13 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
824 ویدیو
57 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌓مراد از بدگویی به دشمنان دین چیست؟ 🔹یادداشت روز 🔸در کتاب کافی در حدیثی از قول پیامبر اکرم ص آمده است: هرگاه پس از من اهل شک و بدعت را دیدید ، بیزاری خود را از آنها آشکار کنید، و به آنها بسیار ناسزا، بدگویی و عیب‌جویی کنید، و به آنها تهمت بزنید، تا به فساد در اسلام طمع نکنند و مردم از آنها بر حذر شوند و از بدعت های آنان ( چیزی ) نیاموزند... 💠درباره این حدیث و بخصوص مراد از کلمه "باهتوهم" دیدگاه های متفاوتی تاکنون مطرح شده؛ خبرگزاری شفقنا سندیت و مفهوم این حدیث را با برخی از صاحب نظران مورد بحث قرار داده؛ آنچه در پی می آید نظرات تعدادی از انها است. 🔸 استاد مطهری: ایشان در جلد 26 مجموعه آثار صفحه 416 می فرمایند: «افرادی پیدا می شوند كه در دین بدعت ایجاد می كنند. یك كسی می آید می گوید من نایب خاص امام زمان هستم، مثل علی محمد باب. این را «اهل بدعت» می گویند. در حدیث است اگر اهل بدعت پیدا شدند، با اهل بدعت مبارزه كنید و عالِم باید مبارزه كند و حق ندارد ساكت باشد، و در یك حدیث تعبیر چنین است: وَ باهِتوهُمْ یعنی مبهوتشان كنید، بیچاره شان كنید؛ یعنی با آنها مباحثه كنید و دلیل هایشان را بشكنید. فَبُهِتَ الَّذی كَفَرَ. چنان كه ابراهیم آن كافر زمان خودش را مبهوت كرد، شما هم مبهوتش كنید.» 🔸 آیت الله موسوی اردبیلی: روایت اشکال سندی ندارد، ولی مشتمل است بر «امر به کثرت سّب اهل بدع» با این که در قرآن کریم و روایات و فتاوا از «سّب» به نحو مطلق منع شده و نسبت به جمله: «باهتوهم» بسیاری از علما عبارت را این گونه معنا می کنند، که «با استدلال اهل بدعت را متحیّر و مبهوت کنید، نه با تهمت و افترا، در قرآن کریم نیز عبارت «فَهُبِتَ الَّذِی کَفَرَ» در جایی آمده که نمرود با استدلال حضرت ابراهیم ع ، مبهوت و متحیر شده است و همین معنا به نظر اینجانب ترجیح دارد. 🔸 آیت الله جعفر سبحانی: روایت صحیح است و مقصود از اهل الریب کسانی هستند که در عقاید مردم ایجاد شک و تردید می کنند و پیوسته شبهات به رخ آنها می کشند. امام می فرماید از آنها دوری بجویید و آنان را با کلماتی سبک معرفی کنید سپس یاد می شود در مقابل مجادله با دلایل قطعی با آنها روبه رو شوید تا آنها حالت بهت و حیرت پیدا کنند بنابراین مراد از (باهتوهم) همان ایجاد تحیر در آنها است نه اینکه درباره آنان بهتان بگویید. نظیر آیه فبهت الذی کفر. علاوه بر این روایتی است از امام صادق ع: انّه نهی عن قذف من کان علی غیرالاسلام. والله العالم. 🔸حجت الاسلام سروش محلاتی: روایت رسول اکرم ص را تا قرن دوازدهم هجری «محدّثان» معنا می کردند و می گفتند باید در برابر اهل بدعت، با سلاح منطق ظاهر شد و موهومات آنها را نقش بر آب کرد. 🔺محدث بزرگوار فیـض کاشـانی «باهتوهم» را به معنی آن میدانست که: با آنان چنان سخن بگوئید که ساکت شوند و حرفی برای گفتن نداشته باشند: أی: «جادلوهم و اسکتوهم و اقطعوا الکلام علیهم؛ متاسفانه از قرن سیزدهم، نظریه «به اهل بدعت «تهمت» بزنید تا آنها را از میدان بدر کنید»، در فقه پدیدار شد. این نظریه ابتدا به شکل احتمال مطرح شد که «باهتوهم» می تواند به معنی «تهمت زدن» باشد و سپس در تایید این احتمال گفته شد که: چه مانعی دارد که تهمت زدن به آنها به خاطر «مصلحت» جایز باشد، و چه مصلحتی بالاتر از آنکه با تهمت زدن - مثل آنکه فلانی دزد است، یا کافر شده، یا اهل زنا و لواط است- او را مفتضح و بی آبرو ساخته تا مردم از او فاصله بگیرند و دینشان حفظ شود؟ با این تهمت، هر چند یک نفر بی آبرو می شود، ولی دین و ایمان جامعه سالم می ماند. ✍ پی نوشت: آری هر چند برخی تلاش کرده اند حدیث را در معنای ظاهر آن که اتهام و ناسزاگویی است ترجمه کنند؛ برخی نیز آن را به معنای لطیف تر یعنی مبهوت کردن طرف مقابل تفسیر می کنند و هرکدام استدلال خاص خود را دارند، اما اگر ما باشیم و نگاه کلان قرآن و با نگاه جمع میان این دیدگاه های متضاد بنظر میرسد ناسزا و سب مخالفین در این حدیث مراد نیست؛ اما منافاتی ندارد که آن ها را تحقیر و سبک کنیم؛ چرا که قرآن هم خود از این ادبیات نسبت به مخالفین کم بهره نبرده؛ به بیان دیگر قرآن به صراحت مسلمین را به ناسزاگویی حتی به دشمنان خدا؛ منع و مذمت کرده؛ اما در جای خود نیز آن ها را تحقیر نموده است. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💥 «وَ نُصرَتِی لَکُم مُعَدَّة» یعنی همین . 🔰 آیت‌الله میرباقری: ◀️ «وَ نُصرَتِی لَکُم مُعَدَّة» یعنی کاری که امام راحل انجام دادند؛ امروز صدها هزار بسیجی شهادت‌طلب آماده‌اند تا با اشارۀ امام زمان(عج)، جان خود را فدای آن حضرت کنند. ◀️ مصداق آیۀ «فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً»، همین بسیجیانی هستند که حاضرند روی مین بروند و جان خود را فدا کنند و الآن هم در کلام رهبر انقلاب، هیچ تردیدی نمی‌کنند. ☑️ @mirbaqeri_ir
💡توضیحی پیرامون یک بریده فیلم... ✍مهدی افراز 🔸بریده فیلمی از بنده در فضای مجازی پخش شده است که مربوط به جلسه ای در حدود دو ماه پیش و پس از شهادت سید مقاومت، در محفل بچه مسجدی ها بوده است. 🔹بنده در این جلسه ضمن برشمردن استدلال هایی که در طرفین میدان فکری امروز ایران در جریان است، تلاش نمودم با توجه دادن به موقعیت سرنوشت سازی که در آن قرار گرفته ایم به ضرورت خروج از سرخوشی و جدی گرفتن فرمان جهاد مبنی بر حمایت همه جانبه از حزب الله بپردازم. موقعیتی که همه ظرفیت های تکنولوژیک غرب در خدمت اراده شیطانی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تنها راه برای تداوم پیروزی های گذشته کشاندن اراده الهی به صحنه از طریق اقدام و مجاهدت بی امان است و الا با دلخوش کردن به امکانات نظامی و خلاصه کردن اقدام به القای فشار برای پرتاب موشک نمی توانیم کمک شایانی را به مقاومت تقدیم کنیم. 🔸بیان کلی بنده ناظر به نقد رویکردی بود که از سه بی توجهی رنج می برد؛ 🔹اولا؛ نسبت به قدرت و توان دشمن گویی بی توجه است و حواسش نیست که با قدرتی مستظهر به توان شیطانی غرب میجنگد و کوچک شمردن ذهنی آن به نوعی کوچک شمردن حماسه مقاومت و حزب الله است. 🔸ثانیا؛ نسبت به اقتضائات ما در میدان نبرد و موازنه نظامی بی پروایی دارد و تصور می کند پیشرفت های فنی ما به گونه ای دست برتری مطلق درست کرده است که از هر تلاش برای تکاپو در میدان های دیگر مستغنی هستیم. 🔹ثالثا؛ نسبت به کاستی هایی که در سرمایه اجتماعی ما وجود دارد نیز بی اعتناست و آن را بی اهمیت قلمداد نموده و لذا اراده و انگیزه ای برای ارتقا و تقویت آن ندارد. 🔸و این هر سه بی توجهی یک غفلت بزرگ را درست میکند و آن غفلت از منطق پیروزی است که منطق عجز در مقابل درگاه الهی است و بسترسازی برای جریان پیدا کردن قدرت لایزال حق از مسیر مجاهدت های طاقت فرساست. 🔹ما حتما در فضای پیشرفت همه توانی که داشته ایم را به کار بسته ایم و همه دنیا را به شگفتی وا داشته ایم و عمیقا کار را برای دشمن سخت کرده ایم. 🔸ما حتما در سرمایه اجتماعی بالاترین سطح آمادگی تاریخ اسلام را داریم و این مقاومت چهل ساله ملت ایران است که این قوت را پدید آورده است، اما با این وصف وسط یک مبارزه سختی هستیم که همانطور که برای طرف مقابل وجودی است برای ما نیز حالت وجودی دارد. 🔹لذا در این جنگ سخت هم باید واقعیت سخت مواجهه با اسراییل را شناخت و به مردم بازشناساند و هم باید واقعیت کاستی ها در سرمایه اجتماعی را دید و به داد ذهن بی پناه جامعه رسید و هم در عین حال مردانه پای این جنگ ایستاد و استمداد از درگاه الهی نمود. 🔸ما در کوران یک جنگ تاریخی بزرگ هستیم و هیچ آتش بسی آتش این جنگ را به سردی نمی کشاند. 🔹ما در تداوم وعده های صادق هستیم، در حالی که هم قدرت دشمن مان را میشناسیم، هم درباره خودمان برآورد درستی داریم در ضعف و قوت و هم مطمئنیم ورق جنگ ها را اراده الهی مردم می چرخاند و لذا ناموس جهاد تبیین و تقویت ایمان عمومی به جهاد را جدی می گیریم و نهایتا از وعده های صادق مان از سه تا بیشمار نیز کوتاه نخواهیم آمد ... https://eitaa.com/afrazmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشهایی از صحبت های آقای مهدی افراز که در رسانه های معاند حذف شده بود. 🔻 باید به استقبال جنگ برویم 🔻 اسرائیل در سراشیبی وجودی است 🔻 باید از فانتزی های ذهنی خارج شویم و واقع بینی ما به معنی محافظه کاری نیست @khatteh_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید 🔴 بسیار مهم‼️ 🔶🔹 توضیحات جناب شکوهیان‌راد در خصوص سوءاستفاده از صحبت‌های جناب مهدی افراز توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی 💢 محورهای موضوعی 1️⃣ چرا اسرائیل به چنین عملیات‌های شناختی در ایام نیاز دارد؟ 2️⃣ اصل صحبت‌های آقای افراز در جلسه‌ی مباحثه‌ی «عطش انتقام» چه بود؟ 3️⃣ بخشی از مطالب تکمیلی که در جلسه، حول محاسبه‌گری بیان شده است: 🌐 https://eitaa.com/SHRChannel/3838 4️⃣ عملیات‌های وعده‌ی صادق، بهترین سند عینی برای اثبات توان نظامی ایران نسبت به حذف اسرائیل؛ ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔴 بهره‌برداری از فیزیک کوانتوم در تفسیر قرآن-قسمت3 ♦️معناشناسی تقدیم اعمال در قرآن ♦️نک: قسمت1؛ قسمت2 ✍🏾 جعفر نکونام 8 آذر 1403 1️⃣ معنای تقدیم اعمال در قرآن ♦️مراد از تقدیم اعمال این است که انسان ها اعمالی را انجام می‌دهند که بعد از حاصل آن بهره‌مند بشوند؛ کما این که در سورۀ یوسف آمده است که مردم مصر گندم می‌کاشتند و محصول آن را درو می‌کردند و با خوشه گردآوری و نگهداری می‌نمودند تا در سال‌های قحطی از آنها بهره‌مند بشوند. ♦️در قرآن ناظر به این امر آمده است: «يَأْتي مِنْ بَعْدِ ذلِک سَبْعٌ شِدادٌ يَأْکلْنَ ما قَدَّمْتُمْ لَهُنَّ»(یوسف، 48)؛ یعنی بعد از آن، هفت سالی سخت می‌آید [که] بخورند (بخورید) آنچه را که برای آن (سال‌ها) پیش می‌فرستید. ♦️راجع به اعمالی که انسان‌ها در دنیا انجام می‌دهند تا در آخرت جزای آنها را دریافت کنند، همین تعبیر «تقدیم» (پیش فرستادن) به کار رفته؛ چنان که آمده است: «وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ»(مزمل، 20)؛ یعنی هر خیری را که برای خودتان پیش بفرستید، آن را نزد خدا می‌یابید. 2️⃣ رابطۀ اعمال و جزاء در آخرت از نگاه قرآن ♦️در قرآن رابطۀ میان اعمال و جزا از قبیل همان رابطۀ اعمال و مزد معرفی شده؛ چنان که آمده است: «مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ» (بقره،62)؛ یعنی هرکه ایمان به خدا و روز بازپسین داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، نزد پروردگارشان اجرشان هست. ♦️«اجر» درست به همان معنای مزدی است که به کارگر می‌دادند؛ کما این که راجع به حضرت موسی که برای دختران شعیب از چاه آب کشید، یکی از دختران شعیب به او گفت: «إِنَّ أَبي يَدْعُوک لِيَجْزِيَک أَجْرَ ما سَقَيْتَ»(قصص، 25)؛ یعنی پدرم تو را می‌خواند که مزد آب کشیدنت را به تو بدهد. 3️⃣ کیفیت دادن جزای اعمال در آخرت از نگاه قرآن ♦️در روزگار گذشته هرگاه که کسی کار می‌کرد تا بعد مزدش را بگیرد، آن را در دفتری می‌نوشتند. همین تعبیر دربارۀ انسان‌ها هم که عمل می‌کنند تا در روز بازپسین مزد بگیرند، به کار رفته؛ چنان که آمده است: وَ انْشَقَّتِ السَّماءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ واهِيَةٌ * وَ الْمَلَک عَلی أَرْجائِها وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّک فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمانِيَةٌ *يَوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لا تَخْفی مِنْکمْ خافِيَةٌ * فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ کتابَهُ بِيَمينِهِ فَيَقُولُ هاؤُمُ اقْرَؤُا کتابِيَهْ (حاقه، 16-19) ♦️در این آیات آمده است که روز قیامت [گنبد] آسمان شکافته می‌شود و فرشتگان به کناره‌های [گنبد] آسمان می‌آیندد و هشت فرشته عرش خدا را بالای سرشان حمل می‌کنند [تا خدا را از آسمان به زمین بیاورند و او میان خلائق قضاوت کند]. آنگاه خطاب به قریش آمده است که در آن روز، نامۀ اعمالتان بر شما عرضه می‌شود و به شما گفته می‌شود، نامۀ اعمالتان را بخوانید. ♦️یا در جای دیگر آمده است: «وَ أَشْرَقَتِ اْلأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وُضِعَ الْکتابُ وَ جي‏ءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ * وَ وُفِّيَتْ کلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ» (زمر، 69-70) ♦️در این آیات گفته شده است، [وقتی خدا از آسمان به زمین آمد] و زمین به نور خدا روشن شد و نامۀ اعمال نهاده شد و پیامبران و شاهدان آورده شدند، خدا میان مردم به حق قضاوت می‌کند و او حق کسی را کم نمی‌گذارد و به هرکسی تمام پاداش اعمالی را که انجام داده است، می‌دهد. ♦️طبق ظاهر این آیات، رابطۀ اعمال و پاداش در روز بازپسین، درست مشابه همان رابطۀ معهود و رایج میان قریش در مزد دادن به ازای اعمال اشخاص معرفی شده و هیچ قرینه‌ای هم در این آیات ذکر نشده است که با تکیه بر آنها بتوان مدعی شد که معنای ظاهری و حقیقی این آیات مراد نیست و بلکه یک معنای مجازی نظیر آنچه که در نظریۀ «اثر پروانه‌ای» ادعا شده، مراد شده است. ♦️تنها عاملی که باعث شده، علمای دینی از ظاهر چنین آیات اعراض کنند و به یک معانی خلاف ظاهر بگرایند، تعارضی است که ظاهر این آیات با علوم جدید پیدا می‌کرده است. ♦️همواره در طول تاریخ چنین بوده است که هرگاه علمای دینی هرگاه علوم جدیدی را فرا می‌گرفتند با ظاهر آیات قرآن تعارض داشت، از ظاهر آیات اعراض می‌کردند و با تکیه بر اندوخته‌های علمی جدیدشان برای آن آیات، معناهایی را بر می‌ساختند که ظاهر آن آیات را به نفع آن اندوخته‌ها تغییر دهد. ♦️در یادداشت بعدی چالش‌هایی که از رهگذر اعراض از معنای ظاهری آیات به نفع دستاوردهای علمی نوین حاصل می گردد، بررسی می‌شود. 🔸یادداشت‌های مربوط به تفسیر آیات قرآن https://t.me/dineaqlani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 | بــــد زبــــانــــی مـــــا را از امـیـرالـمـؤمـنـیـن دور مـی‌کـنـد! @abbasivaladi
⭕️ ثبت اطلاعات طلافروشان متوقف شود! 🔹برخی نمایندگان مجلس در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، از رئیس جمهور خواسته‌اند که به دلیل اینکه صنف طلافروشان، جزو اصناف اولویت‌دار قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیستند، اجرای فرآیند ثبت اطلاعات آنها در سامانه جامع تجارت متوقف شود. 🔹نام مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی، جعفر قادری، رحیم زارع، ابوالفضل ظهره‌وند و... به عنوان امضاکنندگان این نامه به چشم می‌خورد. 🔹 عجیب است که این نمایندگان در مقابل شفاف شدن بازار غیرمولد طلا ایستاده‌اند ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِين: با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه های مؤمنین را شفا بخشد (توبه/۱۴). باتوجه به نص صریح آیات قرآن کریم از جمله آیه فوق الذکر، گمان می‌کنم خیلی بیش و پیش از آنکه ما در انسان بودن خود شک کنیم، ایشان باید در مسلمان بودن خود شک کنند! نمی‌دانم، شاید هم این دوستان به ورژن جدیدی از اسلام ایمان آورده‌اند که قرآنش با آنچه ما می‌شناسیم متفاوت است! بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد! گاهی عقب نشینی هم مانند پیشروی یک تاکتیک است؛ آن، عیبی ندارد! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
آتش بس 🔹سید حسن قبل از شهادت گفت شمال امن نمیشود تا وقتی غزه را رها کنید. او ضربات حزب الله به شمال را گره زد به نبرد غزه. آیا این سخن او نقض شد؟ 🔹پس چرا نتانیاهو گفت" بین بد و بدتر دارم انتخاب میکنم" و چرا بن‌گویر گفت "این خطا تاریخی است؟" و چرا کانال کان گفت "این توافقنامه مصونیت حزب الله است" و چرا لاپید این توافق را ننگ دانست 🔹دلیلش را بن‌گویر توضیح داده، او گفت که "شمال دیگر ناامن باقی میماند". چاک فرایلیک معاون پیشین مشاور امنیت ملی اسراییل نیز همین را دید که گفت "به هیچ نرسیدیم چون دیگر در شمال احساس امنیت حاصل نمیشود." 🔹چرا؟ چون وقتی اسراییل مجبور میشود آتش بس را با حزب الله بپذیرد معنایش آن است که زورش به حزب الله نرسیده و این یعنی همان شمال تحت ظل السیف است. اسراییل همه قدرتش را پای کار آورد که اهالی شمال را برگرداند، سید حسن گفت نمیتوانی و حالا بعد از یک جنگ تمام عیار صحنه به نفع سخن سید جمع شد. 🔹جنگ تمام عیار با جنگ تشدید شونده فرق میکند، تشدید نمیشود بلکه تعیین تکلیف میکند یا تفوق با تو است یا دشمن تو، نگاه کنید ببینید وقتی یک طرف در اوج ادعای قدرتنمایی وادار به پذیرش آتش بس میشود بدون رسیدن به اهداف اعلامی اش، چه بلایی بر سر احساس امنیت و اعتماد مردمش خواهد آورد. 🔹اساسا اصل اینکه نتانیاهو بعد از پذیرش آتش بس به گفتاردرمانی روی آورده معنا دار است. اینکه حالا دوره میافتد با شهرداران شهرهای شمالی جلسه ماله کشی بگیرد، معنا دار است، اینکه اذعان میکند به تحلیل نیروهایش و تهدید ایران، معنا دار است. 🔹حضور لاریجانی با پیام ویژه رهبری به سوریه و لبنان و موافقت حماس یعنی جبهه دارای مدیریت واحد و پیوسته است، تهدید باقری که گفت "فوق تصورتان ضربه میخورید" را هم بگذارید کنار ترس نتانیاهو از سایه ایران و حالا عدم موفقیت اسراییل در جبهه حماس و حزب الله، همگی نشان میدهد او در مخمصه افتاده و صحنه کاملا هوشمندانه مدیریت میشود و ذره ذره خفگی اسراییل بیشتر به چشم میآید. آری سخنی که رهبری همان ابتدا در پیامش درباره شهادت سید حسن گفت درست بوده، حزب الله خیلی قوی تر از آن است که فکرش را بکنید. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اصحاب با سابقه تنها جریانی بود که می‌توانست جلوی تشکیل سقیفه را بگیرد» ▫️کارشناس محترم حجت‌الاسلام‌دکتر علی‌امین رستمی «استادیار و عضو هیئت علمی گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)» 🔆 شبکه ولایت ▫️برنامه پیام تاریخ ═════════ روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🖥 @iki_ac_ir
🔰 آیت‌الله میرباقری: ◀️ «وَ نُصرَتِی لَکُم مُعَدَّة» یعنی کاری که امام راحل انجام دادند؛ امروز صدها هزار بسیجی شهادت‌طلب آماده‌اند تا با اشارۀ امام زمان(عج)، جان خود را فدای آن حضرت کنند. ◀️ مصداق آیۀ «فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤۡمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيۡنَهُمۡ ثُمَّ لَا يَجِدُواْ فِيٓ أَنفُسِهِمۡ حَرَجࣰا مِّمَّا قَضَيۡتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسۡلِيمࣰا»، همین بسیجیانی هستند که حاضرند روی مین بروند و جان خود را فدا کنند و الآن هم در کلام رهبر انقلاب، هیچ تردیدی نمی‌کنند. ☑️ @mirbaqeri_ir
دانش آموخته و مدرس حوزه و دانشگاه ،کارشناسی ارشد حقوق بین الملل،دکترای علوم سیاسی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)
آتش‌بس اخیر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نشان‌دهنده اقتدار سیاسی و نظامی این گروه است که توانسته با مقاومتی عزتمندانه، شروط خود را به رژیم اسرائیل تحمیل کند. این توافق نه تنها موقعیت حزب‌الله را در منطقه تقویت می‌کند، بلکه توازن قوا را در برابر قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای تغییر می‌دهد. ✍ | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR
💠 اقتدار مقاومت حزب الله آتش‌بس رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان در شرایط کنونی، نشانه‌ای از اقتدار و مقاومت بی‌نظیر این گروه در برابر یک دشمن به‌ظاهر قدرتمند است. حزب‌الله که در این سال‌ها با هدایت رهبر بزرگ مقاومت، سید حسن نصرالله(ره)، تحولات گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی و اجتماعی به‌وجود آورده بود، اکنون با وجود از دست دادن سیدمقاومت شهید نصرالله(ره) و تعدادی از فرماندهان عالی‌رتبه حزب الله، همچنان توانسته است قدرت خود را حفظ کند و در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی نماید. سید حسن نصرالله، با آنکه در این دوران رهبری بزرگ‌ترین گروه مقاومت را برعهده داشت، اما همچنان روحیه‌ای منحصر به فرد از حکمت، صبر و استراتژی‌های دقیق را در تمامی تحولات جاری به نمایش می‌گذاشت. او به‌عنوان یک پیشوای فکری و عملی، توانسته بود همچون یک ستون محکم در برابر تهدیدات دشمنان و به‌ویژه رژیم صهیونیستی بایستد و هرگونه فشار و تحریم را به فرصتی برای تقویت محور مقاومت و وحدت میان مردم لبنان و منطقه تبدیل کند. در شرایطی که حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاوم در لبنان و منطقه، از تهدیدات و فشارهای شدید اسرائیل و حامیان غربی آن رنج می‌برند، حزب الله همچنان بر لزوم استقامت و ایستادگی در برابر اشغالگری اسرائیل تأکید دارد. این مقاومت نه تنها از لحاظ نظامی بلکه از بعد سیاسی و اجتماعی نیز قدرت خود را در دل مردم منطقه به اثبات رسانده است. آتش‌بس اخیر، در واقع نتیجه استراتژی‌های دقیق و آگاهی کامل از تحولات جهانی است که حزب‌الله به آن دست یافته است. این گروه هرگز در برابر تهدیدات و فشارها تسلیم نشده، بلکه در عین مظلومیت، عزت و اقتدار خود را حفظ کرده است. در مجموع، این اقتدار نه‌تنها در میدان جنگ بلکه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز مشهود است و حزب‌الله را به عنوان یک قدرت فرامنطقه‌ای و تأثیرگذار در برابر رژیم صهیونیستی به تصویر کشیده است. ✍ | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برای آزادسازی جولان، باید خیالمان از ادلب راحت شود. این نبرد مقدمه رهایی سوریه از دست تروریست‌های تفکیری ادلب است. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️فلسفه، جامع‌نگری و تصمیم‌گیری 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فیلسوفان به دلیل نگاهی کلان و کلی که به هستی دارند، بهتر از دیگران می‌دانند که بسیاری از مسائل و موضوعات اجتماعی، چندوجهی و چند بعدی‌اند. هر مسأله‌ای جنبه‌ها و جهات عدیده‌ای دارد. به همین دلیل، هر مسأله‌ای می‌تواند راه‌حل‌های عدیده‌ای هم داشته باشد. مدیرانی که فاقد چنین نوع نگاهی باشند، ممکن است به نخستین راه‌حل و پاسخی که به ذهنشان می‌رسد، قانع شوند و بدون بررسی همه جوانب مسأله، به «تصمیم» برسند؛ تصمیمی که لزوماً ممکن است بهترین تصمیم نباشد و اهداف مورد نظر را تأمین نکند! البته همین نوع نگاه اگر دقت نشود، «می‌تواند» آسیب‌هایی را هم به دنبال داشته باشد؛ فی المثل «ممکن است» موجب رکود و رخوت و توقف در مسائل اجتماعی شود! زیرا ارائه راه‌حل‌های مختلف و متنوعی که هر کدام در جای خود می‌تواند درست باشد، موجب سردرگمی و ترس از تصمیم‌گیری شود. به تعبیر امیرمؤمنان علیه السلام «إِذَا ازْدَحَمَ‏ الْجَوَابُ‏ خَفِيَ الصَّوَاب‏» (نهج البلاغه، حکمت ۲۴۳) به علاوه در میان راه‌حل‌های پرشماری که برای هر مسأله‌ای وجود دارد، اگر کسی مبتلا به وسواس فلسفی «پیدا کردنِ بهترین راه‌حل» شود، احتمالاً راه‌حل‌ها و پاسخ‌های او از مصداق «نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب» خواهد بود. زیرا در مسائل اجتماعی و مدیریتی عنصر «زمان» و «سرعت» بسیار مهم است. جامعه و سازمان، معطل پیدا کردن بهترین راه‌حل نمی‌ماند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹