آتش بعد از پیروزی
🔹پیروزی غزه عادی نیست. واقعا چه شد که آمریکا دست کشید؟ چه شد که موجودیت حماس را پذیرفتند، شروطش را تن دادند؟ به استعفاهای پشت سر هم در اسراییل و گریه و اشک نظامیان یهودی که احساس شکست میکردند، راضی شدند؟ چه شد که سخنان علنیشان را در سنا و سازمان ملل و غیره و غیره را علنا زیر پا گذاشتند؟ چه شد که از پس یک مشت مبارز پاپتی و زن و بچه فقیر و رنجدیده بر نیامدند؟ اما فقط این ها نیست که عادی نیست.
🔹من از سکوت عدهای از دوستانم بیشتر نگرانم. آنها که حماس و هنیه و سنوار و ضیف را حتی متهم میکردند به بی خردی، آنها که کوچکترین ضربه به جبهه مقاومت را مساوی شکست وجودی میگرفتند، آنها که ارکان فرماندهی مقاومت را متهم میکردند که یعنی ادعا کنند خیلی این جنگ برایشان مهم است. خوب چرا الان ساکتند؟ این معجزه پیروزی را که میبینند چرا سکوت کرده اند؟ نکند معتاد شده اند به ژانر وحشت؟ نکند چشم آیه بینشان کور شده کلا، خدای نکرده زبانم لال؟
🔹خدا نکند معجزه بیاید و ما کور شویم و لال شویم؟ حواریون وقتی از طریق عیسای روح الله ع، معجزه ای خواستند از خدا ، که سفره ای آسمانی برایشان نازل شود، خدا متعال فرمود مائده را میفرستم اما و صد اما، اگر خود را به کوری بزنید آنگاه عذابی میفرستم که احدی را تا کنون مبتلا به آن نکرده ام. معجزه در بیان قرآن اسم آیه دارد. نشانه. وای از کفر به آیات. وای از خود را به ندیدن زدن. نیندیشیدن و عبرت نگرفتن از این نشانه های بین و روشن.
🔹خدا میگوید انظر کیف نصرف الایات، ببین چگونه آیه های خود را نشانشان میدهیم ثم هم یصدفون، اینها راحت از کنارش عبور میکنند. برخی که آیات را تکذیب میکنند، انکار میکنند، مسخره میکنند، یجحدون بایات الله یا یکذبون بایات الله یا یستهزوون هستند، آنها هیچ اما برخی بی خیال عبور میکنند، چشم میپوشند، علت چیست؟ جالب است اینها خیلی هایشان کسانی هستند که خود را اهل این امور نشان میداده اند اهل خدا و پیامبر ص و .... مشکل کجا است؟
🔹نمیدانم ، اما رفقا ! مراقب باشیم این اتفاقات برای ما دستمایه یک ژست سیاسی نباشد؟ مراقب دلمان باشیم. مقابل اراده ولی خدا که مدتها است ما را به دیدن داراییها و امیدها ترغیب میکند به لجاجت نایستیم، انقلابی بودن به صدا را در گلو انداختن پشت میکروفون مجلس و منبر و پیج و کانال و دو قطبی ساختن و تهمت زدن به این و آن نیست، انقلابی بودن به نصرت ولی خدا است به پیش بردن سخن او است. و الا خدای نکرده معجزات الهی میآید و چشممان کور میشود و نمیبینیم. یا لااقل آنطور که باید و شاید نمیبینیم، مثل ندیدن اعجاز پیروزی انقلاب در انتهای دهه پنجاه که باعث شد خیلی از انقلابیون ظاهر الصلاح عملا در جبهه مقابل قرار بگیرند. بیایید از کنار این آیات چشمنواز این دوران ساده عبور نکنیم. همین.
✍شیخ علی مهدیان، استاد حوزه
@alimahdiyan
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✔️ «تجربهای در مسائل تبلیغی»
🔹 یکی از مشکلاتی که داریم و باید حواسّمان باشد، این است که دوندهی قبلی مشعل را به دوندهی بعدی نمیدهد. در یک مسیر ثابت، هرکسی کار خودش را میکند.
🔸 یکی از ویژگیها و امتیازهای جریانهای غیر ما (مثلاً کشیشهای مسیحی) این است که 50 سال پیش یادداشتهایی روزانه نوشتهاند که هنوز باقی است. اگر یک کلیسای کوچک هم دارند، قدم به قدم با جزئیّات به نفر بعدی منتقل میکنند و نفر بعدی ادامه میدهد؛ نه اینکه از ابتدا شروع کند.
🔹 ما یک طلبه میفرستیم به روستایی و یا جایی برای یک مدّتی، یک سال دو سال اشتباهش را میکند و بالای منبر کلمههایی میگوید و میبیند همه خندیدند. میفهمد که این کلمه اینجا معنای بدی دارد. در خیابان با کسی برخورد میکند و بعد کسی به او میگوید این فرد فلان مسئله را دارد. درست روزی که میفهمد چه چیز است و چه کار باید بکند، میرود و نفر بعدی دوباره از اوّل شروع میکند.
در زمان جنگ، بعضی از رزمندهها به طلبهها اعتراض میکردند. مبلّغان 45 روزه اعزام میشدند. این طلبه میآمد از اوّل رساله شروع میکرد تا مثلاً به آداب تیمّم میرسید و 45 روزش تمام میشد و بعد برمیگشت. نفر بعدی هم از اوّل رساله شروع میکرد و تا به آداب تیمّم میرسید، میرفت. دوباره نفر بعد میآمد. یک وقت، بعضی رزمندگان آمده بودند به ستاد اعزام مبلّغ و میگفتند: «به خدا، آداب تیمّم را حفظ شدیم! مسائل خمس را برایمان بگویید!»
خلأ ما این است که نمیآییم به نفر بعدی بگوییم که: «ببین! من این کارها را کردم و تا اینجا رفتم. این تجربیّات من بود. اگر تو می خواهی کار فرهنگی بکنی، این راهکار و این تجربه.»
✍رضا حسینی
📚 کتاب «سنگر اجتماعی»
@Nardebane_feghahat
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✔️ عظمت علمیِ «شیخ محمد طه نجف»
🔹 «میرزا حسن شیرازی» که در فتوا احتیاط فراوان داشت، مقلدانش را به «میرزا حسین خلیلی» ارجاع میداد، اما چند بار که بیسر و صدا به درس «شیخ محمد طه» رفت و افاضاتِ او را شنید، از آن پس مسائلِ احتیاطیِ خود را به وی هم ارجاع داد.
📚 نقباء البشر، ج3 ص965
@Nardebane_feghahat
9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞
💠 «سیره امیرالمؤمنین در مورد مردم داری و خدمت به مردم و طلب کردن این سیره از عمّال خودشان»
▫️کارشناس محترم حجتالاسلامدکتر علیامین رستمی
«استادیار و عضو هیئت علمی گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)»
🔆 شبکه ولایت
▫️برنامه پیام تاریخ
🔺 موضوع برنامه
بررسی تاریخ و سیره امیرالمومنین (علیهمالسلام)
✍ علی امین رستمی
استادیار گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
@tarikh_siyasat
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
راهکار سلامت معنوی کودکان-۱.mp3
14.68M
🔺 شاخصهای سلامت معنوی اسلامی چیست؟
👈🏻 و چگونه می توان کودکان را در این مسیر قرار داد؟ 1️⃣
🔹سخنرانی در نهمین همایش دو روزهٔ #سلامت_معنوی اسلامی
در نشست: «نقش خانواده در تحول و ارتقاء سلامت معنوی»
از سوی فرهنگستان علوم پزشکی ایران
🎧 شنوای سخن حجتالاسلام دکتر ساجدی
«استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)»
🔸اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات همایش در
https://eitaa.com/sajedi_ir/5154
🔸اطلاعات بیشتر در مورد سلامت معنوی کودکان در
https://eitaa.com/sajedi_ir/4237
🔰 @Sajedi_ir
ـــــــــــــــــ روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ـــــــــــــــــ
🖥 @iki_ac_ir
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
⭕️انتقاد بیش از ۷۰ دفتر بسیج دانشجویی و طلبه سراسر کشور به انفعال تاریخی قوه عدلیّه: آقای اژهای چرا از قانون دفاع نمیکنید؟
➖مطابق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس (مصوب ۱۴۰۱)، افرادی که همسر یا فرزندانشان تابعیت کشورهای خارجی دارند، از تصدی چنین مناصبی منع شدهاند. درحالیکه فرزندان آقای ظریف تابعیت آمریکایی دارند و این موضوع از ابتدای انتصاب آشکار بود!
🔻سؤال اساسی این است:
🔹چرا دستگاه قضائی کشور که مسئول نظارت بر اجرای قانون است، در برابر چنین تخلف آشکاری سکوت کرده است؟
🔹️آیا این سکوت، نشانهای از مماشات با شبکههای قدرت و نفوذ است؟
🔹آیا دستگاه قضائی با ادامه این سکوت، مسئولیت ترویج بیقانونی در بدنه حکومت را نمیپذیرد؟
🔹آیا این انفعال، راه را برای تکرار تخلفات مشابه در سایر مناصب دولتی هموار نخواهد کرد؟
#محوریت_قانون_بدون_تبعیض
#عدالت_فراگیر
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 اینترنشنال همین چند روز قبل همایش پدیدارشناسی آرایشهای نوظهور را که الحق و الانصاف کار تمییز فرهنگی بود، آماج حمله قرار داد و اینک به جای آنکه بگوید در فاجعه سقوط هواپیما چندین نفر فوت کردند میگوید هواپیمای سقوط کرده ۶۴ نفر سرنشین داشت. تیتر و تصویر این خبر به گونهای انتخاب شده که گویا هییییچ اتفاق خاصی نیفتاده است!
بیچاره مردمی که به چنین رسانههای رذلی اعتماد کرده و فکر و ذهن خود را در اختیار لجن پراکنی آنها قرار داده اند.
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur